Bij zulke temperaturen kan ik dus echt niet in slaap vallen. Hij gaat dus mooi uit 's nachts. Als hij al aan is geweest.quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:27 schreef fotostarter het volgende:
[..]
En laat je hem nu altijd op 20 staan? Schijnt voordeliger te zijn zeggen ze toch?
Weet nog goed dat we hem vroeger helemaal uitzette, en smorgens weer op 20. Lijkt mij ook goedkoper om hem op hem vaste stand te zetten en houden, zodat niet steeds het hele proces opnieuw hoeft te gebeuren.
Je vriendin wegdoen is ook een optie hoor.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:07 schreef The_Dean het volgende:
Hier de verwarming ook al aangehad, vriendin vond dat toch fijner.
Nieuwbouwquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:10 schreef fotostarter het volgende:
[..]
En dan nog 23 graden? Lekker
Hier is t nu 19 graden binnen. En binnenkort maar een trui aan
Dat. Als je het te koud krijgt beweeg je te weinig.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:08 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik heb de verwarming sinds maart niet meer aangehad. En ik geef de voorkeur aan het aantrekken van warmere kleren boven de verwarming. Tot het moment dat de beweeglijkheid van mijn vingers gestoord wordt.
Het scheelt aanzienlijk in de stookkosten sinds ik weer alleen woonquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je vriendin wegdoen is ook een optie hoor.
idd, heb precies een week geleden nog op het strand gelegen en in zee gezwommen. Nu was het opeens tegen nachtvorst aanquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:21 schreef gebrokenglas het volgende:
't is ook ineens wel erg koud. Net 4 graden buiten, geeft het weerapparaatje hier aan.
Dat was vorig weekend wel anders. Kon je zonder jas heel de dag buiten zijn.
Gelukkig nu, dan dat ie de geest geeft als het buiten -8 is en het is kerst (geen monteurs).quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:06 schreef CafeRoker het volgende:
Hij wilde gisteren voor de tweede keer dit jaar aanslaan. En toen bleek hij kapot
dat is ook weer helemaal waarquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gelukkig nu, dan dat ie de geest geeft als het buiten -8 is en het is kerst (geen monteurs).
Nee, dat is geen optie. Dat kan hij mooi zelf beslissen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je vriendin wegdoen is ook een optie hoor.
Comfort heet zoietsquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:56 schreef Stokstaart het volgende:
Stelletje watjes.
Gaat pas aan bij vorst (overdag)
Aangeraden wordt maximaal 4 graden verschil. Dus bijvoorbeeld overdag op 20 betekent 's nachts min 16.quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:27 schreef fotostarter het volgende:
[..]
En laat je hem nu altijd op 20 staan? Schijnt voordeliger te zijn zeggen ze toch?
Weet nog goed dat we hem vroeger helemaal uitzette, en smorgens weer op 20. Lijkt mij ook goedkoper om hem op hem vaste stand te zetten en houden, zodat niet steeds het hele proces opnieuw hoeft te gebeuren.
-16?quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Aangeraden wordt maximaal 4 graden verschil. Dus bijvoorbeeld overdag op 20 betekent 's nachts min 16.
ik heb weinig keus, bovenste etage, enkele beglazing, vol in de windquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:56 schreef Stokstaart het volgende:
Stelletje watjes.
Gaat pas aan bij vorst (overdag)
Zit je dan heel de avond stil onder zo'n deken? Het is toch hardstikke onhandig als je van je plek af wil, of gewoon je armen wil bewegen, om elke keer jezelf opnieuw onder te nestelen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 02:27 schreef glaba het volgende:
Wij hebben hem nog niet aangezet. Zitten gewoon onder de dekens. Gaan hem morgen wel aanzetten denk ik.
Ehm nee, zo koud is het hier ook niet. Je kan wel gewoon onder de dekens vandaan. Maar is gewoon lekker onder de dekens.quote:Op maandag 10 oktober 2011 02:30 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zit je dan heel de avond stil onder zo'n deken? Het is toch hardstikke onhandig als je van je plek af wil, of gewoon je armen wil bewegen, om elke keer jezelf opnieuw onder te nestelen?
Ik houd het echt niet langer dan 2 minuten vol onder zo'n ding iig.
Wij hebben ook bijna dag en nacht de deuren en ramen op de knip staan, luikjes open etc. maar het wordt echt niet heel koud in huis. Het is tot nu toe nog niet onder de 19,5 geweest.quote:Op maandag 20 september 2010 00:13 schreef baquelappe het volgende:
[..]
Dit zegt al genoeg over de ventilatie bij je in huis
Dat heb ik dus ook, i.c.m. kouwelijke buren die volop stokenquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wij hebben ook bijna dag en nacht de deuren en ramen op de knip staan, luikjes open etc. maar het wordt echt niet heel koud in huis. Het is tot nu toe nog niet onder de 19,5 geweest.
goed geisoleerde flatwoning, scheelt echt enorm
Hmm ik heb nog steeds geen jas aangehad sinds het voorjaarquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:08 schreef Metro2005 het volgende:
Zijn de mensen die hier al lopen te rillen en blauwbekken bij 19 graden in huis ook het soort mensen dat nu al (terwijl het 17 graden is buiten) met sjaal en winterjas rondloopt buiten??
Hoe overleven dat soort mensen de winter vraag ik me wel eens af
Hier hetzelfde. Houtkachel aan het einde van de middag aan en lekker opstoken totdat het een graad of 23 is (wat het al heel snel is).quote:
niet bij iedereen is het 22 graden binnen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Verwarming? Het is 22 graden binnen man, waarom zou ik de verwarming aandoen?
Truitje aan?quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:25 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik heb weinig keus, bovenste etage, enkele beglazing, vol in de wind
of ik nou wil of niet, koud wordt het hier.
in mijn vorige huis ging de kachel uiterst sporadisch aan. Omringende huizen die stookten en dubbele beglazing. Dat is nu helaas totaal andersom
Op de fiets is het wel echt donders koud zonder handschoenen nu.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:53 schreef Happel het volgende:
Nog steeds niet aan gehad.
Zag zelfs al mensen met handschoenen aan vanmorgen. Het is 2 graden buiten, kom op, hé.
Ik ook niet, maar dat komt omdat 'ie kapot isquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:53 schreef Happel het volgende:
Zag zelfs al mensen met handschoenen aan vanmorgen. Het is 2 graden buiten, kom op, hé.
Nah, valt echt reuze mee.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Op de fiets is het wel echt donders koud zonder handschoenen nu.
niet iedereen kan goed tegen kou hequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:53 schreef Happel het volgende:
Ik vond het koud vanmorgen op de fiets iig. (mijn handen dan)quote:
Kwestie van gewenning ook. 18 c en alleen verwarmen waar je veel bent scheelt giga op jaarbasisquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:17 schreef mschol het volgende:
[..]
niet iedereen kan goed tegen kou he
Fuck yeah! Dat zal haar leren wie de baas is in jullie relatie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:59 schreef Sharpdressedman het volgende:
elke avond zet mijn vriendin de kachel op 20 en ik zet hem daarna stiekem op 19,5
Ik ook brrr 3.5 graden vanochtendquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:46 schreef classpc het volgende:
Ja ik heb de verwarming al aan gehad. Maar ik ben dan ook een echte koukleum.
Ik heb m'n Uggs ook al aan gehad.
Zij zet hem altijd 2 graden hoger dan ze het echt wil. Vrouwen he, die hebben zo hun maniertjesquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:12 schreef Lod het volgende:
[..]
Fuck yeah! Dat zal haar leren wie de baas is in jullie relatie.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:12 schreef Lod het volgende:
[..]
Fuck yeah! Dat zal haar leren wie de baas is in jullie relatie.
Die vrouwen van jou bedoel je.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zij zet hem altijd 2 graden hoger dan ze het echt wil. Vrouwen he, die hebben zo hun maniertjes
Herkenbaar hoor, ik heb de thermostaat ingesteld op 18,5 graad en mevrouw hier moet 'm dan altijd bijslingeren tot 20 gradenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zij zet hem altijd 2 graden hoger dan ze het echt wil. Vrouwen he, die hebben zo hun maniertjes
Plantjes groeien lekker hard op zolderquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Het is hier op het moment nogsteeds 22,5 graden zonder verwarming.
Bouwen ze dat tegenwoordig ja? Een zolder in een appartementencomplex?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 00:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Plantjes groeien lekker hard op zolder![]()
En de huur is zeker inclusiefquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:50 schreef eQuaL het volgende:
Lekker aan het stoken hier. Maarja, enkel glas studentenwoning
Smerige leugenaar, ik kon de zolder helemaal niet vinden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En de huur is zeker inclusief
En het is weer 20.5cquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Nog steeds geen CV aangehad, gister wel even de bioethanol haard aangehad
Het is een 18.5c maar dat gaat weer snel veranderen omdat het zonnetje erin begint te schijnen
Jezusquote:Op zondag 16 oktober 2011 08:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Nog niet het is nu 16 graden hier het zou wel iets warmer kunnen maar ons ben zunig![]()
Pas als het onder de 14 zakt ga ik stoken dan zet ik de thermostaat rebels op 15 graden Celsius
Ik heb wel een fleasetrui aan dat scheeltquote:Op zondag 16 oktober 2011 08:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Jezus
Als het hier 19 is, schiet ie al aan, om het 20 graden te maken
Zestien graden in huis? Dat is toch totaal niet meer aangenaam? Zuinig zijn kun je ook overdrijven naar mijn mening.quote:Op zondag 16 oktober 2011 08:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Nog niet het is nu 16 graden hier het zou wel iets warmer kunnen maar ons ben zunig![]()
Pas als het onder de 14 zakt ga ik stoken dan zet ik de thermostaat rebels op 15 graden Celsius
Zuinigheid bouwt huizen als kastelenquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zestien graden in huis? Dat is toch totaal niet meer aangenaam? Zuinig zijn kun je ook overdrijven naar mijn mening.
Ja, die ijskoude kastelen van vroeger. Waar gezelligheid geen tijd kent.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zuinigheid bouwt huizen als kastelen
Niet iedereen heeft het koud bij dezelfde temperatuurquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, die ijskoude kastelen van vroeger. Waar gezelligheid geen tijd kent.
Mwoah. Ik werk sinds een jaar fulltime vanuit huis en was even angstig om de jaarafrekening. Scheelde echt zo minimaal, voor die paar centen ga ik geen kou lijden in mijn huis. My home is my well warmed castle.
Bezoek?quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:31 schreef Copycat het volgende:
Ik vind 16 graden buiten ook niet koud - met een jas aan- , maar in huis vind ik dat echt geen aangename temperatuur.
Vraag me ook af hoe mensen reageren die bij je op bezoek komen.
Oh wacht ... en een zolderkamertje ... alle warmte die naar boven stijgt ...quote:
Hebbie zo'n importje?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:34 schreef Adelante het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor, ik heb de thermostaat ingesteld op 18,5 graad en mevrouw hier moet 'm dan altijd bijslingeren tot 20 graden
Precies echte fokkers hebben geen sociale contactenquote:
Dat verklaart de username...quote:Op zondag 26 september 2010 21:45 schreef supahottchick het volgende:
bij ons staat ze aaan hoor, wel nog maar op 23°, binnen een maand 25-26°
Een watquote:Op zondag 16 oktober 2011 08:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik heb wel een fleasetrui aan dat scheelt
Op de vlooienmarkt gekocht en lekker warm dankzij de energie die de vlijtige vlooitjes opwekken.quote:
Hou op, ik krijg jeuk.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op de vlooienmarkt gekocht en lekker warm dankzij de energie die de vlijtige vlooitjes opwekken.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op de vlooienmarkt gekocht en lekker warm dankzij de energie die de vlijtige vlooitjes opwekken.
Een nicht van me heeft ook altijd de verwarming op zo'n temperatuur staan. Zit je daar te vernikkelen en je kopje koffie te omhelzen om nog wat warmte te voelenquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:31 schreef Copycat het volgende:
Ik vind 16 graden buiten ook niet koud - met een jas aan- , maar in huis vind ik dat echt geen aangename temperatuur.
Vraag me ook af hoe mensen reageren die bij je op bezoek komen.
Hebben ze je afgesloten?quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:50 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ik zit in mijn winterjas achter de computer
Yes ik kijk ook op buienrader.nl via mijn mobieltje. wij hebben de verwarming sinds deze week wel aan. 21 graden. Straks als wij ergens naar toe gaan zet ik hem iets lager.quote:Op zondag 9 oktober 2011 07:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Toppunt van luiheid trouwens: Op buienradar kijken wat voor weer het is buiten.
hoe kan ie dan computeren?quote:
Dat geloof ik niet.Bij ons was dat niet zo. ik heb dubbelglas. en nog koud is het smorgens. Dan gaat ie echt aan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Het is hier op het moment nogsteeds 22,5 graden zonder verwarming.
dubbel genieten van de kleine dingen in het leven. heel zenquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een nicht van me heeft ook altijd de verwarming op zo'n temperatuur staan. Zit je daar te vernikkelen en je kopje koffie te omhelzen om nog wat warmte te voelen
volgens mij is dubbelglas niet zo efficiënt bij zonnig weer waar koude aan vooraf ging. beter heb je dan enkel glas dat warmt sneller op.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.Bij ons was dat niet zo. ik heb dubbelglas. en nog koud is het smorgens. Dan gaat ie echt aan.
Jammer dat alle warmte meteen vervlogen is als de zon onder gaatquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens mij is dubbelglas niet zo efficiënt bij zonnig weer waar koude aan vooraf ging. beter heb je dan enkel glas dat warmt sneller op.
het ging om een verklaring van de paradox die er leek te zijn in het gegeven voorbeeld. niet hatenquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jammer dat alle warmte meteen vervlogen is als de zon onder gaat
Ik heb HR++ beglazing, de huiskamer warmt prima op als het zonnetje erdoor komt. Het mooie is dat de warmte ook vastgehouden word als de zon ondergaat.
Het is nu 21c in huis. Om 23:00 vanavond zit ik nog steeds bij 20c op de bank zonder te hoeven stoken.
Dan geloof je het toch niet.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.Bij ons was dat niet zo. ik heb dubbelglas. en nog koud is het smorgens. Dan gaat ie echt aan.
Oh jij hebt het ook dusquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jammer dat alle warmte meteen vervlogen is als de zon onder gaat
Ik heb HR++ beglazing, de huiskamer warmt prima op als het zonnetje erdoor komt. Het mooie is dat de warmte ook vastgehouden word als de zon ondergaat.
Het is nu 21c in huis. Om 23:00 vanavond zit ik nog steeds bij 20c op de bank zonder te hoeven stoken.
Hahaha, nee. Zit gewoon in mijn eigen appartement. Koud is het gewoon niet hier. En bezoek, tja...quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh wacht ... en een zolderkamertje ... alle warmte die naar boven stijgt ...
Ik snap 'm!
ja klopt, tov gas is het een stuk duurder. ik heb zo'n olieradiator, maar ik vroeg me af of zo'n straalkachel niet veel efficienter is. bij zo'n olieradiator wordt eerst een stuk ijzer verwarmd, daarmee het water / olie, en die warmte wordt dan via de radiator weer aan de lucht afgegeven. een straalkachel verwarmt een spiraal en blaast de lucht daarlangs. het lijkt me efficienter, maar of dat het ook is en zo ja of het echt een relevant verschil is zou ik wel willen weten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:43 schreef delano.888 het volgende:
Weet niet hoe het zit met die op olie, maar weet wel dat die stroomkachels heeeel duur zijn in het gebruik.
Vertel?quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:55 schreef Adelante het volgende:
Wij hebben vorig jaar de hele winter gestookt met elektrische kacheltjes; ik wa niet blij met de eindafrekening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |