Tja dat klopt maar dan nog overtrokken. Als de gemiddelde Nederlander zou zou reageren was er geen Marokkaan meer in leven. Glimlach gewoon en hou de eer aan je zelf. Ik weet dat ik een 100% beter mens ben en kan alleen maar medelijden hebben met zo'n stumpert en zijn familiequote:Op zondag 19 september 2010 14:44 schreef Karammel het volgende:
[..]
Ik sta er ook weer van te kijken inderdaad. Belachelijk.
Allemaal mensen die enkel het nieuws volgen en daar vooroordelen omheen verzinnen. Lekker naïef ook weer.
Als je een willekeurig persoon (autochtoon of allochtoon) tot op het bot toe beledigd tijdens het uitgaan is de kans nou eenmaal bijzonder groot dat je er niet ongeschonden vanaf komt. Al zal het je denk ik niet helpen dat je volledig nuchter was.
Jammer alleen dat je die theorie in praktijk niet kunt volbrengen.quote:Op zondag 19 september 2010 15:00 schreef Vragende het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook op vechtsport, en ik heb voldoende zelfcontrole als ik met iemand spar omdat ik weet dat er geen haat en agressie achter zit.
Je mist duidelijk een element van zelfcontrole, hoe langer je jezelf voorspiegeld dat dat niet zo is, hoe langer je jezelf voor de gek houd.quote:Op zondag 19 september 2010 15:00 schreef Vragende het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook op vechtsport, en ik heb voldoende zelfcontrole als ik met iemand spar omdat ik weet dat er geen haat en agressie achter zit.
En dan vinden zij raar dat PVV bestaat.quote:Op zondag 19 september 2010 15:04 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Hoezo dat is niet zo, ik heb het 1 x mee gemaakt dat ik een lief turks vrouwtje ontmoette. Maar 1 x vroeg ik in een drukke winkel of ik er misschien even langs mocht want wilde al naar de kassa, en toen kreeg ik letterlijk een grote smoel dat ze niet naar nederlanders gaat luisteren en dat die op konden flikkeren en hun nederland over zouden nemen..
dus het is nogal tegenstrijdig maar zulke lui heb je er ook van nederlanders tussen zitten
Nee, want waarschijnlijk woont ze in een volksbuurt vol met kale koppen en bierdrinkende grootbekken die iedere dag hun inferieure mening over allochtonen denken te moeten uiten.quote:Op zondag 19 september 2010 15:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
En dan vinden zij raar dat PVV bestaat.
Dan ben je dus extra de lul. Over het algemeen worden mensen die op een vechtsport zitten en geweld gebruiken zwaarder gestraft dan normaal het geval is.quote:Op zondag 19 september 2010 15:00 schreef Vragende het volgende:
[..]
Nope.quote:Op zondag 19 september 2010 15:11 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Nee, want waarschijnlijk woont ze in een volksbuurt vol met kale koppen en bierdrinkende grootbekken die iedere dag hun inferieure mening over allochtonen denken te moeten uiten.
Klopt.quote:Op zondag 19 september 2010 15:14 schreef Semisane het volgende:
Dan ben je dus extra de lul. Over het algemeen worden mensen die op een vechtsport zitten en geweld gebruiken zwaarder gestraft dan normaal het geval is.
Als deze persoon aangifte doet, dan heb je weinig aan het feit dat hij eerst duwde. De rechter zal aangeven dat je de kans had om gewoon weg te lopen.
Dat had je dus ook moeten doen en het is irrelevant als jij vind dat weglopen laf is.
Edit: Kijk, Klote voor je dat je met rasisme te maken krijgen, maar daar zal je toch anders mee om moeten gaan, daarbij geef je zelf aan dat die gast dronken was, dus die gast hard uitlachen en weglopen was in alle gevallen beter geweest.
je hebt misschien zelfcontrole als je met iemand spart, maar verder lijkt het alsof die zelfcontrole in het dagelijks leven ver te zoeken is.quote:Op zondag 19 september 2010 15:00 schreef Vragende het volgende:
[..]
Zelfverdediging (noodweer) mag alleen bij een werkelijke aanval op jezelf of een ander of jullie spullen en moet proportioneel aan de aanval zijn (iemand doodschieten omdat hij je tasje probeerde te jatten is niet proportioneel).quote:Op zondag 19 september 2010 14:20 schreef Vragende het volgende:
Mijn vraag is nu, ben ik strafbaar? Aangezien hij begon met discrimineerde opmerkingen en hij mij ook duwde,
dus het is toch gewoon zelfverdediging? Ook had hij duidelijk iets te veel gedronken terwijl ik nuchter was. Ook gebruikte ik geen excessief geweld want zodra hij naar de grond toe ging stopte ik omdat het opgebroken werd.
Klopt, in de jurisprudentie wordt inderdaad aangenomen dat als je een bepaalde mate van kunde bezit wat aanzienlijk hoger is dan dat van de gemiddelde Nederlander, je zorgplicht ook hoger is. Iemand die niet met vuurwapens om kan gaan mag onder omstandigheden bijv. op de borst van een aanvaller schieten terwijl iemand die wel een geoefend schutter is in precies dezelfde omstandigheden moet schieten op de benen.quote:Op zondag 19 september 2010 15:04 schreef Karammel het volgende:
Mocht hij aangifte doen heb je echt een probleem. Aangezien je aan vechtsport doet had je echt beter moeten weten. Je weet precies hoe je iemand schade toe kan brengen. Je bent wat dat betreft gewoon een human weapon.
Een nuchtere, die zo iets heeft vanquote:Op zondag 19 september 2010 14:50 schreef Vragende het volgende:
[..]
Duwen is een teken van agressie. Wat voor man zou ik zijn als ik mij op de grond liet duwen en gewoon weg zou lopen?
Schelden ook.quote:Op zondag 19 september 2010 14:59 schreef Vragende het volgende:
[..]
Vechten zit nou eenmaal in de natuur van de mens.
Als je zo'n loose cannon bent dan moet je in een TBS kliniek opgesloten worden.quote:Op zondag 19 september 2010 14:46 schreef Vragende het volgende:
Volgens mij vergeten jullie dat hij begon te duwen![]()
Als ik naar hem toe liep en hij bood zijn excuses aan dan was er niks aan de hand, maar hij besloot mij fel weg te duwen, dat in combinatie met zijn racistische opmerkingen zorgde voor genoeg adrenaline dat ik mij niet meer kon inhouden.
Hij ging gelijk neer, maar je sloeg hem enkele keren, ben je doorgegaan toen ie al lag?quote:Op zondag 19 september 2010 14:20 schreef Vragende het volgende:
en sloeg hem enkele keren op zijn gezicht en hij ging vrijwel gelijk neer.
Je stond alleen voor hem? Niks verbaals? Niks uitdagend, niks dreigends? Eerlijk zeggen he.quote:Op zondag 19 september 2010 14:46 schreef Vragende het volgende:
Volgens mij vergeten jullie dat hij begon te duwen![]()
Als ik naar hem toe liep en hij bood zijn excuses aan dan was er niks aan de hand, maar hij besloot mij fel weg te duwen, dat in combinatie met zijn racistische opmerkingen zorgde voor genoeg adrenaline dat ik mij niet meer kon inhouden.
Lees de OP: Hij liep op hem af. Hij liep te dreigen en te intimideren omdat hij denkt dat niemand hem mag beledigen. Het slachtoffer verdedigde zich met een duw en toen ging TS door het lint. Ik zeg: TBS.quote:
Als je idd homo bent, zoals TS gezien zijn gedrag idd een kanker Turk is, dan sta je zwak.quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef KKoningKarel het volgende:
Laatst noemde een dronken kerel in de kroeg mij 'homo'. Ik ben toen op hem af gegaan om verhaal te halen. Vervolgens duwde hij mij weg. Hierop werd ik zo agressief dat ik mijn zelfbeheersing verloor, ik heb hem toen meerdere malen tegen zijn hoofd geslagen tot hij op de grond lag.
Dit mag toch gewoon? Hij schold me uit en duwde me, dus is het zelfverdediging.
![]()
Papierquote:Op zondag 19 september 2010 20:37 schreef BlueMage het volgende:
Ben zo vaak beledigd en uitgescholden (vaak door Marokkaantjes idd) als ik steeds zoals TS had gereageerd had ik al flink wat papier mogen prikken.
De TS is dus een huillie. Eerst geweld gebruiken en dan bang zijn dat ie wordt aangeklaagd.quote:Op zondag 19 september 2010 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lees de OP: Hij liep op hem af. Hij liep te dreigen en te intimideren omdat hij denkt dat niemand hem mag beledigen. Het slachtoffer verdedigde zich met een duw en toen ging TS door het lint. Ik zeg: TBS.
Zelfs als hij dat niet doet kan ik me voorstellen dat de verzekeraars de kosten nog even gaan verhalen. Iemand die een gebroken kaak heeft kan behoorlijk prijzig zijn.quote:Op zondag 19 september 2010 22:38 schreef ThierryNL het volgende:
Ja je kan inderdaad vervolgd worden, zoals je het daar beschrijft.
Iemand fysiek mishandelen is een strafbaar feit. Je kunt wel handelen uit zelfverdediging, maar zoals je het beschrijft, is het geen noodzakelijke zelfverdediging.
Maar goed, als hij je zo uitscheld, lijkt het me zeer sterk dat hij aangifte gaat doen.
Daar heb je inderdaad een punt.quote:Op zondag 19 september 2010 22:50 schreef Sessy het volgende:
[..]
Zelfs als hij dat niet doet kan ik me voorstellen dat de verzekeraars de kosten nog even gaan verhalen. Iemand die een gebroken kaak heeft kan behoorlijk prijzig zijn.
Mensen zoals ts op een vechtsport, zo fout dit.quote:Op zondag 19 september 2010 15:00 schreef Vragende het volgende:
[..]
Oh ja, en denk je dan dat dat bevestigd dat je echt wel "ok" bent? Lijkt me niet toch?quote:Op maandag 20 september 2010 04:44 schreef Santello het volgende:
Klappen die handel, leren zullen ze.
Ik ga de zoveelste autochtoon echt niet meer uitleggen dat ik wel ''ok'' ben.
''Tuig'' ben ik toch al voordat ik al wat gedaan zou hebben.
quote:Op maandag 20 september 2010 04:44 schreef Santello het volgende:
Klappen die handel, leren zullen ze.
Ik ga de zoveelste autochtoon echt niet meer uitleggen dat ik wel ''ok'' ben.
''Tuig'' ben ik toch al voordat ik al wat gedaan zou hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |