Iemand fysiek duidelijk maken dat hij zijn handen thuis moet houden d.m.v. een iets hardere duw is iets anders dan net zo lang door slaan tot dat iemand naar de grond gaat.quote:Op zondag 19 september 2010 14:20 schreef Vragende het volgende:
Gisteren kwam ik terecht in een nare situatie.
Ik was in de stad met wat vrienden toen ik ineens aangesproken werd door iemand die mij een "kankerturk" noemde en dat ik "zijn land uit moest". Toen deed ik iets wat naderhand niet zo verstand was en liep naar hem toe om te zeggen dat hij normaal moest doen. Toen duwde hij mij weg en dat was voor mij de laatste druppel en sloeg hem enkele keren op zijn gezicht en hij ging vrijwel gelijk neer. Uiteindelijk werd het gevecht opgebroken (het duurde misschien maar 10 seconden)
Zelf heb ik er helemaal niks aan overgehouden maar ik heb van iemand vernomen dat die persoon naar de eerste hulp moest omdat hij iets met zijn kaak en neus had en er duidelijk sprake was van aantoonbaar letsel.
Mijn vraag is nu, ben ik strafbaar? Aangezien hij begon met discrimineerde opmerkingen en hij mij ook duwde,
dus het is toch gewoon zelfverdediging? Ook had hij duidelijk iets te veel gedronken terwijl ik nuchter was. Ook gebruikte ik geen excessief geweld want zodra hij naar de grond toe ging stopte ik omdat het opgebroken werd.
Er waren trouwens genoeg getuigen bij (exclusief mijn vrienden) die kunnen vertellen dat hij de gene was die begon.
Nee. Hij viel je niet fysiek aan. Sterker nog: je ging op hem af. hij verdedigde zich door je weg te duwen.quote:Aangezien hij begon met discrimineerde opmerkingen en hij mij ook duwde,
dus het is toch gewoon zelfverdediging?
quote:
Idd als iemand iets tegen je zegt ga je gewoon slaanquote:Mijn vraag is nu, ben ik strafbaar? Aangezien hij begon met discrimineerde opmerkingen en hij mij ook duwde,dus het is toch gewoon zelfverdediging? Ook had hij duidelijk iets te veel gedronken terwijl ik nuchter was. Ook gebruikte ik geen excessief geweld want zodra hij naar de grond toe ging stopte ik omdat het opgebroken werd.
Ja, want er zijn inderdaad helemaal geen achterlijke autochtone nederlanders die zoiets doenquote:Op zondag 19 september 2010 14:25 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Idd als iemand iets tegen je zegt ga je gewoon slaanRel topic.. Die gast had gewoon gelijk, als jij direct begint te meppen en denkt dat dat mag, dan hoor je niet thuis in dit land.
Hahaha.quote:Op zondag 19 september 2010 14:28 schreef Etsu het volgende:
Echt typisch dit... Mensen mogen jou niet verrot uitschelden, en de Turken/Marokkanen mogen ons wel belachelijk maken. Waar gaat het heen met de wereld?
Ik hoop dat je wordt vervolgd.
Ahem.quote:Op zondag 19 september 2010 14:20 schreef Vragende het volgende:
Toen duwde hij mij weg en dat was voor mij de laatste druppel en sloeg hem enkele keren op zijn gezicht en hij ging vrijwel gelijk neer. Uiteindelijk werd het gevecht opgebroken (het duurde misschien maar 10 seconden)
Ook gebruikte ik geen excessief geweld want zodra hij naar de grond toe ging stopte ik omdat het opgebroken werd.
De arme jongen.quote:Op zondag 19 september 2010 14:32 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Mee eens met de rest.
je verdedigt je alleen als iemand ineens aan je lijf zit en je éérst duidelijk maakt dat je er niet van gediend bent.
maar een opmerking naar je hoofd krijgen en dan maar slaan tot hij er bij neer valt en niets meer kan doen
Zo hoort het.quote:Op zondag 19 september 2010 14:33 schreef SpecialK het volgende:
Typisch, TS. Je had de kans om er als held uit te komen:
Persoon: Hey kankerturk. Ga m'n land uit!
Jij: Sorry, heb je het tegen mij? Ik ben gewoon een Nederlander, hoor.
Persoon: .......................
Persoon: Eh.. nee je bent een kankerturk.
Jij: Hmmm jammer dat je dat zo vind maar ik respecteer jouw vrijheid om dat te vinden. Goede dag nog.
Maar nee hoor. Je gedraagt je als een agressieve aap die niks kan hebben.
Teleurstellend.
Ohnee, nu heeft hij geluk gehad dat jij hem niet hebt neergestoken of geschoten?quote:Op zondag 19 september 2010 14:34 schreef Vragende het volgende:
Ik begon niet zomaar te slaan, hij duwde mij eerst. Dat is fysiek contact. En ik was nog beheerst gebleven, als hij het tegen de verkeerde persoon had gezegd dan lag hij nu met een kogelwond/steekwond in het ziekenhuis.
Dat laatste is echt een hele goede reden, die zou ik tegen de rechter zeggen!quote:Op zondag 19 september 2010 14:34 schreef Vragende het volgende:
Ik begon niet zomaar te slaan, hij duwde mij eerst. Dat is fysiek contact. En ik was nog beheerst gebleven, als hij het tegen de verkeerde persoon had gezegd dan lag hij nu met een kogelwond/steekwond in het ziekenhuis.
Duwen, maar dan DUW je terug dan sla je niet terug tot hij nok op de grond ligt?quote:Op zondag 19 september 2010 14:34 schreef Vragende het volgende:
Hij werd uitgescholden voor kankerturk hè, even dat je het weet. Die gast vroeg niet of hij er even langs mochtquote:Op zondag 19 september 2010 14:36 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Duwen, maar dan DUW je terug dan sla je niet terug tot hij nok op de grond ligt?
waarom? waarom gelijk zo agressief ? Soms kun je nog geeneens HOI mag ik er langs in de super markt vragen en je krijgt al gedoe
En waaruit blijkt dat TS van mening is dat Turken/Marokkanen ons wel belachelijk mogen maken? Juist...quote:Op zondag 19 september 2010 14:28 schreef Etsu het volgende:
Echt typisch dit... Mensen mogen jou niet verrot uitschelden, en de Turken/Marokkanen mogen ons wel belachelijk maken. Waar gaat het heen met de wereld?
Ik hoop dat je wordt vervolgd.
Nog vragen of je vervolgd kan worden ookquote:Op zondag 19 september 2010 14:29 schreef Lurk_Kloon het volgende:
het is nederland hoogstwaarschijnlijk zal je 14 uur propjes moeten oprapen, zeker met uitleg erbij
Je snapt wel dat er een verschil is tussen een duw of iemand compleet het ziekenhuis in slaan hoop ik?quote:Op zondag 19 september 2010 14:34 schreef Vragende het volgende:
Wellicht moet je z'n post nog eens goed doorlezen want dat is z'n punt helemaal niet.quote:Op zondag 19 september 2010 14:38 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Hij werd uitgescholden voor kankerturk hè, even dat je het weet. Die gast vroeg niet of hij er even langs mocht
Ik praat over wat ik opmerk.quote:Op zondag 19 september 2010 14:38 schreef Karammel het volgende:
Belachelijk natuurlijk dat mensen dat soort dingen naar je hoofd slingeren. Maar daar had je inderdaad boven moeten staan. Je wist dat die persoon dronken was en uit zijn nek zat te lullen. Van zelfverdediging is absoluut geen sprake. Je bent in deze de agressor ook al ben je door hem in deze situatie terecht gekomen.
Aan de andere kant... Ik zou niet verwachten dat ik er ongeschonden uitkom als ik stomdronken random buitenlanders ga beledigen. Ik zou de dag erna waarschijnlijk eieren voor mij geld kiezen en geen aangifte doen. Ik heb er immers zelf 'om gevraagd'. Al weet ik niet hoe overdreven hard je hebt geslagen natuurlijk.
Het verbaasd me eigenlijk dat je je hebt laten oppakken. De echte vechtersbazen weten wel dat ze snel weg moeten zijn als er iets is gebeurt. No way dat die zich laten oppakken.
[..]
En waaruit blijkt dat TS van mening is dat Turken/Marokkanen ons wel belachelijk mogen maken? Juist...
Ben je van marokkaanse afkomst?quote:Op zondag 19 september 2010 14:20 schreef Vragende het volgende:
Gisteren kwam ik terecht in een nare situatie.
Ik was in de stad met wat vrienden toen ik ineens aangesproken werd door iemand die mij een "kankerturk" noemde en dat ik "zijn land uit moest". Toen deed ik iets wat naderhand niet zo verstand was en liep naar hem toe om te zeggen dat hij normaal moest doen. Toen duwde hij mij weg en dat was voor mij de laatste druppel en sloeg hem enkele keren op zijn gezicht en hij ging vrijwel gelijk neer. Uiteindelijk werd het gevecht opgebroken (het duurde misschien maar 10 seconden)
Zelf heb ik er helemaal niks aan overgehouden maar ik heb van iemand vernomen dat die persoon naar de eerste hulp moest omdat hij iets met zijn kaak en neus had en er duidelijk sprake was van aantoonbaar letsel.
Mijn vraag is nu, ben ik strafbaar? Aangezien hij begon met discrimineerde opmerkingen en hij mij ook duwde,
dus het is toch gewoon zelfverdediging? Ook had hij duidelijk iets te veel gedronken terwijl ik nuchter was. Ook gebruikte ik geen excessief geweld want zodra hij naar de grond toe ging stopte ik omdat het opgebroken werd.
Er waren trouwens genoeg getuigen bij (exclusief mijn vrienden) die kunnen vertellen dat hij de gene was die begon.
Denk het niet, want het gaat erom dat je als een randdebiel vecht terwijl dat nergens voor nodig is.quote:Op zondag 19 september 2010 14:40 schreef Vragende het volgende:
Het voelt net of ik dit topic op stormfront heb geplaatst.![]()
Ik vraag me af of ik dezelfde reacties zou krijgen als ik de rollen had omgedraaid en ik de nederlander was die uitgescholden werd voor dingen zoals "Kanker kaaskop". Ik denk dat ik dat een stuk meer sympathische reacties gekregen had
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |