abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74985259
Ongeveer een maand geleden viel een jongen mijn vriendin lastig met uitgaan. Natuurlijk was ik daar niet zo blij mee en heb hem vriendelijk doch dringend gevraagd of hij van haar af wou blijven. Helaas wou hij niet luisteren en na wat duw en trekwerk van zijn kant heb ik hem een paar klappen gegeven. Voor de rest niks van gehoord tot afgelopen weekend toen ik besloot eerder naar huis te gaan van het stappen: ik kwam op straat deze jongen samen met twee van zijn vrienden tegen. Ik heb geprobeerd met ze te praten maar ze begonnen met zijn drieën op mijn in te meppen toen heb ik een eentje een stomp in zijn gezicht verkocht en ben hard weggesprint. Eind goed al goed zou je denken?

Nou hoorde ik vanmorgen dus van iemand dat ik die jongen een gebroken neus heb geslagen en dat deze aangifte heeft gedaan bij de politie. Die jongen die mijn vriendin lastig viel is een vage kennis van haar en kent ook mijn voornaam en zou misschien via via wel achter mijn achternaam kunnen komen.

Wat moet ik nu doen want ik heb weinig zin om een strafblad over te houden aan dit avontuur? Zou ik zelf aangifte doen bij politie (ik heb alleen wat blauwe plekken op mijn armen en borst en bult op mijn hoofd) van mishandeling of zou ik gewoon afwachten tot ik word gevraagd op het bureau te komen?
  woensdag 25 november 2009 @ 12:38:46 #2
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_74985356
Dat laatste.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 25 november 2009 @ 12:39:06 #3
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_74985363
lol 3 tegen 1 en dan aangifte doen als die ene je een platte neus slaat, vrij kansloos... Weet je wie t zijn?
Je kan ook gewoon t lokale politie nummer bellen en om advies vragen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_74985424
je krijgt trouwens niet meteen een strafblad hiervoor hoor
pi_74985445
Gewoon afwachten, je getuigen alvast opzoeken.
Hier ga je echt geen strafblad van krijgen
  woensdag 25 november 2009 @ 12:43:49 #6
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74985474
Meh, al doet ie aangifte, daar doen ze niks mee.
Zolang er niet met een mes gestoken is of geschoten is hebben ze geen tijd voor vechtpartijen is mijn ervaring - zelfs al komt ie met je naam, adres, telefoonnummer en een videoopname van het hele gebeuren.
zzz
pi_74985487
Ik zou het laatste doen.
Vertel je verhaal maar bij politie en onderbouw waarom jij geen aangifte hebt gedaan. (je moest jezelf verdedigen klappen uitgedeeld en wilde er verder geen aandacht aan besteden.)
  woensdag 25 november 2009 @ 12:45:48 #8
31101 _Led_
pi_74985529
Als hij 2 getuigen heeft en jij niet is het in ieder geval duidelijk dat het 3 tegen 1 was
zzz
pi_74985548
Gewoon wachten tot je een keer opgebeld wordt door de politie om een verklaring af te leggen. Dit gewoon weigeren en wachten totdat ze je komen halen met een politiebus, pas dan ga je mee.

Zo ver komt het niet en dus geen strafblad, echt geloof me..
Of niet?
  woensdag 25 november 2009 @ 12:53:15 #10
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_74985721
mijn ervaring zegt dat ze hier niets mee doen, hoogstens word je misschien gebeld om jou kant van het verhaal te laten vertellen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 25 november 2009 @ 12:55:46 #11
31101 _Led_
pi_74985791
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:53 schreef TeenWolf het volgende:
mijn ervaring zegt dat ze hier niets mee doen, hoogstens word je misschien gebeld om jou kant van het verhaal te laten vertellen.
Mochten ze dat doen, dan is het van het hoogste belang dat je correct antwoord : "Ja ik zag die verrekte mongol lopen en hij keek me verkeerd aan dus ik zo van 'nou wat dan' en hij zo van 'He wat' dus sloeg ik 'm keihard op de neus !".
zzz
  woensdag 25 november 2009 @ 12:59:40 #12
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_74985901
Tegen-aangifte doen en er een welles-nietes spelletje van maken.
stom
  woensdag 25 november 2009 @ 13:10:08 #13
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74986194
Zeker niet eerst zelf aangifte doen. Dit soort aangiftes van dat soort gasten doen ze normaal niet zo veel mee (heb een aantal vrienden bij de politie werken en er zelf helaas ook ervaring mee).
De kans is groot dat als jij aangifte gaat doen of je ineens zelf meldt bij de politie, dat ze dan de 2 zaken met elkaar gaan vergelijken..... En er dus iets mee (moeten) doen.

Het beste is gewoon rustig afwachten totdat je een berichtje van de politie krijgt of je je wilt melden, dan netjes melden en het verhaal vertellen. Niets aan de hand.

Zo min mogelijk andacht aan besteden dus.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 25 november 2009 @ 13:10:52 #14
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_74986218
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:59 schreef Waldkorn het volgende:
Tegen-aangifte doen en er een welles-nietes spelletje van maken.

Dat dus, en zorgen dat jij eerst aangifte doet, zodat jij als slachtoffer bekend staat, en hij als dader.
Speak only if it improves upon the silence....
pi_74986304
maak wel fotó's van je verwondignen, mocht het eventueel toch niet met een sisser aflopen
uit een aspergernest
  woensdag 25 november 2009 @ 13:14:55 #16
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_74986332
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:10 schreef BYM het volgende:

[..]

Dat dus, en zorgen dat jij eerst aangifte doet, zodat jij als slachtoffer bekend staat, en hij als dader.
Inderdaad, wie het eerst komt is het slachtoffer .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_74986648
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:13 schreef wendytje het volgende:
maak wel fotó's van je verwondignen, mocht het eventueel toch niet met een sisser aflopen
Goede tip inderdaad, en meestal doen ze niets aan vechtpartijen.
Tenzei je een sjaal van je favo voetbalcub om hebt, want dan zijn het supportersrellen.
  woensdag 25 november 2009 @ 14:56:10 #18
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_74989490
tsja wat een neanderthalers zowiezo TS als de vage kennis. Zal wel niet al te intelligent volk zijn als slaan de normaalste zaak van de wereld is.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:05:20 #19
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_74989800
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:56 schreef ArnoKlaassen het volgende:
tsja wat een neanderthalers zowiezo TS als de vage kennis. Zal wel niet al te intelligent volk zijn als slaan de normaalste zaak van de wereld is.
Je hebt zeker geen vriendin.
Soms is een tik uitdelen de duidelijkste boodschap die je kan geven.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_74989820
Wat een reacties hier

Ik vraag me af hoeveel van die reageerders daadwerkelijk ervaring hebben met dit soort dingen, ik denk 0.

Als je iemand een gebroken neus slaat en diegene doet aangifte reken er dan maar hard op dat je op het bureau mag verschijnen. Doe je dat niet reken er dan maar hard op dat ze je een keer om 06.00 uur komen halen. Kan ff duren, weken, maanden, maar gebeuren zal het wel.. we hebben het tenslotte niet over een schrammetje.

Bied gewoon zelf aan naar het bureau te komen. Je kan dan zelf je tijd bepalen, wordt waarschijnlijk niet in de cel gedonderd etc. Ben je er meteen vanaf. En als er geen aangifte is gedaan weet je dat ook meteen.

Zelf aangifte doen is ook een mogelijkheid, of je er wat mee opschiet is een tweede. Een strafblad ga je er niet mee tegenhouden in ieder geval.
pi_74991704
Niet praten met de politie als je verdachte bent.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 25 november 2009 @ 16:02:11 #22
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_74991737
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:00 schreef waht het volgende:
Niet praten met de politie als je verdachte bent.
Je hebt iets te veel naar Baantjer gekeken.
stom
  woensdag 25 november 2009 @ 16:03:50 #23
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74991793
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:35 schreef TechnoThijs het volgende:
Ongeveer een maand geleden viel een jongen mijn vriendin lastig met uitgaan. Natuurlijk was ik daar niet zo blij mee en heb hem vriendelijk doch dringend gevraagd of hij van haar af wou blijven. Helaas wou hij niet luisteren en na wat duw en trekwerk van zijn kant heb ik hem een paar klappen gegeven. Voor de rest niks van gehoord tot afgelopen weekend toen ik besloot eerder naar huis te gaan van het stappen: ik kwam op straat deze jongen samen met twee van zijn vrienden tegen. Ik heb geprobeerd met ze te praten maar ze begonnen met zijn drieën op mijn in te meppen toen heb ik een eentje een stomp in zijn gezicht verkocht en ben hard weggesprint. Eind goed al goed zou je denken?

Nou hoorde ik vanmorgen dus van iemand dat ik die jongen een gebroken neus heb geslagen en dat deze aangifte heeft gedaan bij de politie. Die jongen die mijn vriendin lastig viel is een vage kennis van haar en kent ook mijn voornaam en zou misschien via via wel achter mijn achternaam kunnen komen.

Wat moet ik nu doen want ik heb weinig zin om een strafblad over te houden aan dit avontuur? Zou ik zelf aangifte doen bij politie (ik heb alleen wat blauwe plekken op mijn armen en borst en bult op mijn hoofd) van mishandeling of zou ik gewoon afwachten tot ik word gevraagd op het bureau te komen?
Het valt onder mishandeling ja ik weet het is te gek voor woorden met dit kut land:S mar denk dat als ze aangifte doen je wel een probleem hebt
  woensdag 25 november 2009 @ 16:05:11 #24
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74991838
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:02 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

Dat is wel het beste als je overal op zwijgt.. Dan kunnen ze je namelijk hel weinig maken maar omdat voor iets als een vechtpartijtje te doen
pi_74991962
quote:

[..]

Als ik één serie nou nog nooit gekeken heb, is het Baantjer wel.

Nee, ik berust me op de beroemde videos van James Duane.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 25 november 2009 @ 16:12:28 #26
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74992104
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:05 schreef bijderechter het volgende:
Wat een reacties hier

Ik vraag me af hoeveel van die reageerders daadwerkelijk ervaring hebben met dit soort dingen, ik denk 0.

Als je iemand een gebroken neus slaat en diegene doet aangifte reken er dan maar hard op dat je op het bureau mag verschijnen. Doe je dat niet reken er dan maar hard op dat ze je een keer om 06.00 uur komen halen. Kan ff duren, weken, maanden, maar gebeuren zal het wel.. we hebben het tenslotte niet over een schrammetje.

Bied gewoon zelf aan naar het bureau te komen. Je kan dan zelf je tijd bepalen, wordt waarschijnlijk niet in de cel gedonderd etc. Ben je er meteen vanaf. En als er geen aangifte is gedaan weet je dat ook meteen.

Zelf aangifte doen is ook een mogelijkheid, of je er wat mee opschiet is een tweede. Een strafblad ga je er niet mee tegenhouden in ieder geval.
Helaas heb ik er wel ervaring mee, als slachtoffer. Ik ben door een wildvreemde knock-out van mijn fiets gemept (in volle vaart). Aangifte gedaan, een stuk of 5 getuigen, etc. Die kerel is op het bureau uitgenodigd, is ook langsgeweest en heeft doodleuk alles ontkent.
Zelfs met 5 ooggetuigen (!) Heeft de politie er geen zaak van gemaakt.
Ik ben uiteindelijk een jaar beziggeweest om de hele shit aanhangig te maken, advocaat, etc. Na een jaar dus nog steeds nul op het rekest en het daar maar bij laten zitten. Op een gegeven moment ben je het gewoon zat en wil je verder.

Als je niet naar de bureau komt, krijg je gewoon een aanschrijven en daarna nog een paar keer. Als de aangifte niet doorgezet wordt, blijft het daarbij. Wordt de aangifte wel doorgezet, dan komen ze je nog echt niet met een busje halen om 6 uur 's ochtends; je krijgt gewoon een 'uitnodiging' om in de rechtzaal te verschijnen als de zaak in behandeling wordt genomen.
  woensdag 25 november 2009 @ 16:18:19 #27
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_74992327
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:08 schreef waht het volgende:

[..]

Als ik één serie nou nog nooit gekeken heb, is het Baantjer wel.

Nee, ik berust me op de beroemde videos van James Duane.
Baantjer was altijd ontzettend spannend. Wij zaten altijd op het puntje van de stoel te kijken of dat er een keer wel goed geacteerd werd. Good times.
stom
  woensdag 25 november 2009 @ 16:20:46 #28
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_74992404
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:12 schreef error_404 het volgende:

[..]

Helaas heb ik er wel ervaring mee, als slachtoffer. Ik ben door een wildvreemde knock-out van mijn fiets gemept (in volle vaart). Aangifte gedaan, een stuk of 5 getuigen, etc. Die kerel is op het bureau uitgenodigd, is ook langsgeweest en heeft doodleuk alles ontkent.
Ik ben uiteindelijk een jaar beziggeweest om de hele shit aanhangig te maken, advocaat, etc. Na een jaar dus nog steeds nul op het rekest en het daar maar bij laten zitten. Op een gegeven moment ben je het gewoon zat en wil je verder.

Als je niet naar de bureau komt, krijg je gewoon een aanschrijven en daarna nog een paar keer. Als de aangifte niet doorgezet wordt, blijft het daarbij. Wordt de aangifte wel doorgezet, dan komen ze je nog echt niet met een busje halen om 6 uur 's ochtends; je krijgt gewoon een 'uitnodiging' om in de rechtzaal te verschijnen als de zaak in behandeling wordt genomen.
Ik heb een soortgelijke ervaring, maar dan als dader. bijderechter moet gewoon niet zoveel lullen .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 25 november 2009 @ 16:23:14 #29
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74992476
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:12 schreef error_404 het volgende:

[..]

Wat erg dat een wildvremde het zo maar zonder reden doet gestoorde mensen lopen er rond he!!! nee maar vaak is het diegene die in het recht staat die lastig gevallen word of zn vriendin die krijgen vaak wel problemen
pi_74993185
quote:

[..]

Nee, ze zeggen het zelfs aan het begin van het verhoor
"Alles kan en zal tegen je gebruikt worden."

TEGEN je, niet VOOR je.
pi_74995007
Als ik de reacties zo lees is het algemene advies om niet zelf naar de politie. Ik zelf denk ook dat dat beste oplossing is omdat ik zelf niet zeker weet of er aangifte is gedaan en ik weinig zin heb om het hele verhaal aan de politie te vertellen als dat niet nodig blijkt te zijn. Ik heb wel foto's gemaakt van mijn blauwe plekken en bulten maar of ik daar later iets aan heb zien we dan wel weer.

Bedankt voor jullie reactie, als ik iets hoor van de politie zal ik dit topic wel een kick geven...
  woensdag 25 november 2009 @ 17:56:02 #32
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_74995117
Niemand juridisch onderlegd hier? Heb je toevallig een vriend(in) die rechten studeert? Die zou dit makkelijk kunnen oplossen.

TS, wat dacht je van noodweer (zoek dat maar eens op)? Maak je vooral geen zorgen over eens strafblad. Moet je voorkomen (lijkt me niet), dan kan je mij altijd PM-en voor een vraag.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_74995152
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke ervaring, maar dan als dader. bijderechter moet gewoon niet zoveel lullen .

Ehm, ik lul helemaal niet. De politie heeft dus wel wat met die zaak gedaan, alleen heeft justitie kennelijk besloten er niets mee te doen, das iets heel anders.

Het verhaal wat hij verteld bevestigd enkel wat ik zei.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:01:36 #34
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_74995274
quote:
Wat een reacties hier

Jij hebt dus ook totaal geen benul wat je zegt. Toevalligerwijs zit ik in mijn laatste jaar rechten (WO); en heb alle strafrechtvakken gehaald. Wat jij zegt is echt complete onzin, en toevallig kan ik het wél weten.
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_74996949
Thijs ik vraag het even aan agenten. Ik vertel straks wat hun er van vinden, momentje.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_74997511
Thijs. Stel de vraag zelf even.

http://forum.infopolitie.nl/posting.php?mode=post&f=69

Je kan gewoon een gebruikersnaam invullen, want je kan daar reageren als 'gast'.
Daar krijg je sowieso goede antwoorden.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_75006142
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:56 schreef di0r1 het volgende:

TS, wat dacht je van noodweer (zoek dat maar eens op)? Maak je vooral geen zorgen over eens strafblad. Moet je voorkomen (lijkt me niet), dan kan je mij altijd PM-en voor een vraag.
Er stond vandaag inderdaad een harde wind, maar om nu over noodweer te spreken

Maar gewoon rustig afwachten tot je een uitnodiging krijgt van de politie. Dan kun jij ook je verhaal doen. Dat jij alleen tegen 3 andere staat is erg in je voordeel. Maar als er andere getuigen zijn dan zou ik die zeker alvast even vragen.
pi_75006958
Ontkennen dat je het gedaan hebt?
pi_75008291
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:35 schreef AMDFreak het volgende:
Ontkennen dat je het gedaan hebt?
Gewoon zeggen dat je geen commentaar wilt geven.
Liegen zou ik niet doen.
  donderdag 26 november 2009 @ 00:46:46 #40
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_75008763
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:09 schreef HarryP het volgende:

[..]

Er stond vandaag inderdaad een harde wind, maar om nu over noodweer te spreken

Maar gewoon rustig afwachten tot je een uitnodiging krijgt van de politie. Dan kun jij ook je verhaal doen. Dat jij alleen tegen 3 andere staat is erg in je voordeel. Maar als er andere getuigen zijn dan zou ik die zeker alvast even vragen.
Ik hoop dat je een grapje maakt. Mocht het niet zo zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_(juridisch)
pi_75015962
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:01 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Jij hebt dus ook totaal geen benul wat je zegt. Toevalligerwijs zit ik in mijn laatste jaar rechten (WO); en heb alle strafrechtvakken gehaald. Wat jij zegt is echt complete onzin, en toevallig kan ik het wél weten.
Waar heb ik dan ongelijk? Je bent echt niet de enige met een kennis / studie rechten hoor
  donderdag 26 november 2009 @ 12:23:27 #42
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_75016117
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:01 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Theorie en praktijk zijn nog steeds twee verschillende dingen.
stom
  donderdag 26 november 2009 @ 12:28:47 #43
31101 _Led_
pi_75016329
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:23 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in praktijk vaak wel.
zzz
pi_75016370
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in praktijk vaak wel.

Dat gaan we zien als meneer de rechtenstudent me gaat wijzen op al mijn fouten
Ben benieuwd
  donderdag 26 november 2009 @ 21:48:33 #45
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_75035326
quote:
Wat een reacties hier

Inderdaad, en je doet lekker mee.

Inclusief jezelf, inderdaad.

Als je iemand een gebroken neus slaat en diegene doet aangifte (hoeft overigens niet eens, mits een agent het zelf gezien heeft (mishandeling is geen klach-delict); dan is het inderdaad mogelijk dat je je moet melden bij bureau. Strik genomen is wat je zegt juist. Helaas voor jou is de situatie die jij schets niet geheel voorgevallen, er missen belangrijke details.

Bij dit soort gebeurtenissen zal de politie je niet op de tijdstippen die jij opnoemt TS ophalen. Die tijdstippen gelden (of de politie komt je halen) als er sprake is van vluchtgevaar of andere zwaarwegende redenen. I.c. geldt dit niet.
TS krijgt eerst - als de politie de zaak niet seponeert (of de OvJ) - een dagvaarding mocht het tot een rechtszaak komen; zo niet, dan wordt TS gebeld of hij moet op het bureau komen om de gebeurtenis uit te leggen.

Wat jij zegt over 'het kan even duren' is onjuist; mishandeling is immers mishandeling en als de politie het nodig vindt TS op te roepen (op welke manier dan ook en om welke reden dan ook (denk aan bewijs o.a.)), dan laat de politie dat weten

Bied gewoon zelf aan naar het bureau te komen. Je kan dan zelf je tijd bepalen, wordt waarschijnlijk niet in de cel gedonderd etc. Ben je er meteen vanaf. En als er geen aangifte is gedaan weet je dat ook meteen

Bij de politie doe je aangifte voor dingen die je hebt gedaan, je gaat niet naar het bureau om te melden dat je iets niet hebt gedaan. En, je wordt niet de cel in gedonderd? Ook dat ligt aan de feiten en of de politie het nodig acht. Je hoeft je natuurlijk ook niet te verweren als er geen aangifte is gedaan...

Oké, jij hebt dus verstand van het Wetboek van Strafrecht? Dat weet jij ook dat noodweer een strafuitsluitingsgrond is en dus je delict 'rechtmatig' hebt gepleegd waardoor je geen straf krijgt en dus ook geen strafblad.

TS verdedigd zich, zou lullig zijn als je voor de noodzakelijke verdediging de bak in moet draaien.

Ik heb getracht mijn reacties (dikgedrukt) kort en bondig (en enigszins makkelijk) te houden, omdat ik lastig juridisch jargon wil vermeiden; omdat ik - ondanks dat je naam anders doet vermoeden - denk dat jij geen of (te) weinig juridisch verstand hebt
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:23 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar, als je in de praktijk problemen hebt, dan heb je de wetten nodig als beginpunt (theorie) om een probleem op te lossen voor de praktijk.
pi_75036651
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:48 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Ik heb getracht mijn reacties (dikgedrukt) kort en bondig (en enigszins makkelijk) te houden, omdat ik lastig juridisch jargon wil vermeiden; omdat ik - ondanks dat je naam anders doet vermoeden - denk dat jij geen of (te) weinig juridisch verstand hebt

Zei meneer die bijna WO rechten afgestudeerd is en zijn bronnen van Wikipedia haalt...
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 26 november 2009 @ 22:16:27 #47
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75036905
quote:

[..]

Die ga ik onthouden
pi_75037484
quote:

[..]

[..]

Dat klopt. Maar, als je in de praktijk problemen hebt, dan heb je de wetten nodig als beginpunt (theorie) om een probleem op te lossen voor de praktijk.
Wat een arrogantie zeg... daar laat ik het maar bij, ik heb namelijk wel degelijk rechten gestudeerd en ik denk misschien wel wat breder dan jij zelfs.

Punt 1: een gebroken neus is gewoon reden om buiten heterdaad aan te houden. In dit geval zou TS uitgenodigd kunnen worden op het bureau. Als hij dan niet komt gaat hij gewoon aangehouden worden. Dit gebeurd doorgaans om 06.00. Aanhoudingen buiten heteraad die gepland worden gebeuren om 06.00 uur in de ochtend, ervaring genoeg daarmee. Kan je met een mooi theorie verhaaltje komen, maar dat klopt gewoon niet.

Punt 2: een dagvaarding?? Zonder dat verhoor van de verdachte heeft plaatsgevonden? No way, het is geen civiel recht. Wanneer wordt de verdachte gehoord dan?

Punt 3: De politie kan niks seponeren, dat moet justitie doen. Die eisen dan wel een onderzoek en in ieder geval een verdachte verhoor. Hoe denk jij dat er een sepot kan komen als er niet eens een verdachte verhoord wordt

Punt 4: je zegt dat TS gebeld wordt om naar het bureau te komen. Dat ontken ik ook helemaal niet, maar als hij vervolgens niet komt wordt hij (als de ovj instemt natuurlijk) buiten heterdaad aangehouden, en ja om 06.00 uur.

Punt 5: Dat 'het kan even duren' had puur te maken met die aanhouding buiten heterdaad. Ligt helemaal aan de prioriteit/drukte die de politie heeft hoe lang het duurt voor de zaak opgepakt wordt.

Punt 6: Als je ontboden wordt, ga je over het algemeen niet de cel in (in verzekering), want kennelijk is het niet zo'n zware zaak. Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat de kans klein is. Als het zo'n zware zaak is komen ze je echt wel meteen zelf halen hoor. Jezelf melden was voor eigen gemoedsrust van TS en om TS een gebaar van medewerking te laten maken, kan alleen maar in zijn voordeel werken.

Punt 7: Jij kan met een paar regels zien dat het noodweer was?? Denk het niet, dus dat is een theorie van je. Net zoals mijn theorie was dat hij voor bewezen mishandeling gewoon een strafblad krijgt. Waarom trek je mijn kennis in twijfel, alleen omdat jij een andere theorie hebt? Noodweer is trouwens niet makkelijk om je op te beroepen, dan moet je in wel ZO'N heftige situatie belandt zijn dat je ALLEEN nog maar van je af kon slaan. Maar nogmaals, daarvoor weten we te weinig.

Punt 8: Ik zeg niet dat TS veroordeeld gaat worden, ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is. Ik heb verder 0,0 onwaarheden gesproken, jij daarentegen slaat de plank hier en daar mis (dagvaarden zonder (poging) verdachte verhoor, om maar eens iets te noemen)

Oh ja, mijn nickname is een nieuwe die aangemaakt werd toen alle passwords gereset waren en ik niet bij mijn oude nickname kon komen. Ik was toen verwikkeld in een juridische strijd en moest voor de civiele rechter komen, vandaar die naam. Die zaak heb ik trouwens gewonnen, waarbij ik mijn verdediging zelf heb gedaan (eigen CVA geschreven etc.), dus niet zo hoog van de toren blazen
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:18:09 #49
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_75053160
Zucht, lees aub je vorige en dit bericht nog eens goed door. Er zitten behoorlijk wat tegenstrijdigheden in. En ik sla de plank mis? We gaan toch niet serieus worden, hé?

We spreken het volgende af. Mocht - en daar heb heb je gelijk in - TS met duidelijker details komen; dan gaan wij verder en komen we met wetsartikelen en jurisprudentie. - anders blijven we doorgaan.
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:11 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Zei meneer die bijna WO rechten afgestudeerd is en zijn bronnen van Wikipedia haalt...
Ik snap je punt. Maar, wat er staat bij Wikipedia is toevallig wel goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door di0r1 op 27-11-2009 16:44:42 ]
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:28:59 #50
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_75053539
quote:

[..]

Doe de groeten aan Theo Maassen.
stom
pi_75064130
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:18 schreef di0r1 het volgende:
Zucht, lees aub je vorige en dit bericht nog eens goed door. Er zitten behoorlijk wat tegenstrijdigheden in. En ik sla de plank mis? We gaan toch niet serieus worden, hé?

We spreken het volgende af. Mocht - en daar heb heb je gelijk in - TS met duidelijker details komen; dan gaan wij verder en komen we met wetsartikelen en jurisprudentie. - anders blijven we doorgaan.
[..]

Ik snap je punt. Maar, wat er staat bij Wikipedia is toevallig wel goed.
Noem voor de gein eens 1 tegenstrijdigheid... ik denk dat je het niet goed leest of verkeerd begrijpt.
En ik heb toch gelijk bij de punten dat ik aangeef dat je de plank mis slaat?
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:49:00 #52
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_75064239
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:44 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Noem voor de gein eens 1 tegenstrijdigheid... ik denk dat je het niet goed leest of verkeerd begrijpt.
En ik heb toch gelijk bij de punten dat ik aangeef dat je de plank mis slaat?
Mag ik vragen wat jij studeert en hoe je aan deze informatie komt? Ben je een keer opgepakt of zoiets?
pi_75064354
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:49 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij studeert en hoe je aan deze informatie komt? Ben je een keer opgepakt of zoiets?
Ik ga niet alles uit de doeken doen hier, maar ik kan je verzekeren dat ik ruime ervaring in strafrecht, strafvordering, civiel recht (alhoewel wat summier) WVW90, WAHV, RVV94 en zo kan ik nog wel even doorgaan Zowel theorie als praktijk.

En ben nog nooit opgepakt.
pi_75164880
Toch nog een post van mij in dit topic hoewel ik nog niks van de politie heb gehoord of daar zelf ben geweest.

Ik vind het allemaal vervelend en helemaal dat ik niet weet waar ik aan toe ben dus heb via-via (de jongen die ik een gebroken neus heb geslagen is dus de broer van het vriendje van de zus van iemand uit mijn voetbalteam ) wat rondgevraagd en ik weet nu het volgende: de jongen heeft inderdaad een gebroken neus, hij kent alleen mijn voornaam en hij heeft vorige week dinsdag aangifte gedaan. Dus ikzelf dacht dat er drie conclusies mogelijk zijn: 1. de politie weet wie ik ben maar heeft me nog niet uitgenodigd voor een gesprek, 2. de politie weet niet wie ik ben en laat het er maar bij zitten of 3. de politie weet nog niet wie ik ben en probeer dat uit te zoeken.

Een aantal mensen wou wat meer details:
Ik liep dus door de stad richting mijn fiets, die ik bij een kroeg aan de andere kant van het centrum had geparkeerd. Ik was moe had een lange dag gehad en wou eigenlijk slapen, had wel wat biertjes gedronken maar was niet dronken of zo. Toen fietste er drie jongens voorbij die even later in de remmen knepen en toen afstapte en op mij af kwamen lopen. Of ze mij alleen hadden zien vertrekken bij die kroeg of het toeval was weet ik niet. Ik herkende toen die jongen die ik al eerder een paar tikken had verkocht en dus wat gepraat en wat gescheld van hun kant want dat ze wouden vechten was me toen wel duidelijk. Ik heb ze gezegd dat ik geen daarin had dus ben ze voorbij gelopen en op dat moment sloeg een van de jongens mij op de schouder ik heb me omgedraaid maar toen begonnen die twee anderen ook op mij in te meppen. Ik liep want naar achteren en stond toen met mijn rug tegen een gebouw aan terwijl ik de klappen probeerde af te weren. Ik stond wat in elkaar gedoken en eentje schopte wat op mij in want de andere twee konden er niet bij (stond in een soort van portiek). Ik heb die ene jongen uit het niets een stomp in zijn gezicht verkocht en ben langs die anderen twee gesprint door een steegje waar je moeilijk met de fiets doorkomt en snel naar die kroeg gerend (was vlakbij) en toen snel naar huis gefietst
  maandag 30 november 2009 @ 23:03:21 #55
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_75165380
Michielos had het zelf niet beter kunnen doen!
stom
pi_75165394
Zou goed kunnen vallen onder zelfverdediging, echter het probleem is dat het 3 tegen 1 is, voor wat betreft de verhalen. Dus als die drie hun verhalen afstemmen kun je alsnog een probleem hebben..

Zit niets anders op dan af te wachten...
  maandag 30 november 2009 @ 23:18:54 #57
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_75165972
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:03 schreef bijderechter het volgende:
Zou goed kunnen vallen onder zelfverdediging, echter het probleem is dat het 3 tegen 1 is, voor wat betreft de verhalen. Dus als die drie hun verhalen afstemmen kun je alsnog een probleem hebben..

Zit niets anders op dan af te wachten...
Dat snapt een evt. rechter natuurlijk ook wel. Dat die 3 gasten hun verhaal afstemmen. Maar het is aannemelijker dat TS niet als eerste start tegen 3.
stom
pi_75167952
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef bijderechter het volgende:
[...]
Punt 1: een gebroken neus is gewoon reden om buiten heterdaad aan te houden. In dit geval zou TS uitgenodigd kunnen worden op het bureau. Als hij dan niet komt gaat hij gewoon aangehouden worden. Dit gebeurd doorgaans om 06.00. Aanhoudingen buiten heteraad die gepland worden gebeuren om 06.00 uur in de ochtend, ervaring genoeg daarmee. Kan je met een mooi theorie verhaaltje komen, maar dat klopt gewoon niet.
Dit kan ik onderschrijven omdat er naast mij een keer een inval van het arrestatieteam is geweest en die kwamen om (klokslag) 06.00u "aankloppen". Zelfs zo hard dat ik dacht dat ze bij mij in de woonkamer stonden
pi_75169100
Vriend van me ook, beetje zo'n zelfde verhaal..

Ook gebroken neus en s nachts uit ze bed getrokken.. Is dit normaal of doen die platte petten dat gewoon omdat ze dan verder weinig te doen hebben en het wel lache is?
pi_75180244
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:58 schreef Ralphmeister het volgende:
Vriend van me ook, beetje zo'n zelfde verhaal..

Ook gebroken neus en s nachts uit ze bed getrokken.. Is dit normaal of doen die platte petten dat gewoon omdat ze dan verder weinig te doen hebben en het wel lache is?

Nee, dat doen ze omdat rond dat tijdstip iedereen meestal lekker ligt te slapen en dus vrijwel zeker thuis is (tenzij ze nattigheid voelen natuurlijk) en voor het verassingselement / minder vluchtgevaar.
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:15 schreef Locusta het volgende:

[..]

Dit kan ik onderschrijven omdat er naast mij een keer een inval van het arrestatieteam is geweest en die kwamen om (klokslag) 06.00u "aankloppen". Zelfs zo hard dat ik dacht dat ze bij mij in de woonkamer stonden
Whehe, dat herken ik. Ik zat recht op in bed, degeen waarbij ze echt naar binnen gingen die moet haast wel zijn bed onder gescheten hebben

Trouwens, meestal komt de 'normale' politie aan je deur om 06.00 uur, AT alleen in extreme gevallen of bij vermoeden vuurwapen of iets dergelijks
pi_75247005
quote:

[..]

[..]

Hahaha!!!!!!!!

Onze Meneer de rechterstudent die in het laatste jaar zit en al zijn strafrechtvakken heeft gehaald heeft gewoon alles zelf ingevuld haha. Dit is ZOOOOOOOOO zwart/wit. typisch.
Wat jij allemaal getypt hebt is de juridische rompslomp.
Wat "bijderechter"vertelde is de praktische uitwerking.

haha te grappig
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zaterdag 18 september 2010 @ 09:31:44 #62
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86563769
ff een flinke kick:

Gezien het nieuws van de laatste paar dagen dat de politie het werk totaal niet aankan en enorme hoeveelheden aangiften afgewezen worden vraag ik me af of de mensen die in dit topic hebben gereageerd met "de politie gaat je vanwege een gebroken neus aangifte snachts uit je bed sleuren" nog steeds achter die woorden staan?

TS z'n verhaal lijkt me duidelijk zo'n geval waar er helemaal NIETS mee gedaan wordt.

En een aantal vermoedelijke scenario's:
• TS reageert niet op politie verzoeken om op het bureau langs te komen. Vermoedelijk vervolg: zaak wordt verder niet opgevolgd door de politie, het is de zoveelste waar niets mee gedaan wordt. Case closed
• TS wordt wel opgehaald door politie. Daarna: TS beroept zich op het bureau op z'n zwijgrecht en tekent geen verklaring. Vermoedelijk vervolg: politie laat aan klager (gast met de bloedneus) weten dat er onvoldoende bewijs is voor verder voortzetting. Case closed

Zijn jullie meningen gewijzigd na het nieuws van de afgelopen dagen?
pi_86567887
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:31 schreef slashdotter3 het volgende:
ff een flinke kick:

Gezien het nieuws van de laatste paar dagen dat de politie het werk totaal niet aankan en enorme hoeveelheden aangiften afgewezen worden vraag ik me af of de mensen die in dit topic hebben gereageerd met "de politie gaat je vanwege een gebroken neus aangifte snachts uit je bed sleuren" nog steeds achter die woorden staan?

TS z'n verhaal lijkt me duidelijk zo'n geval waar er helemaal NIETS mee gedaan wordt.

Ik wéét dat dit gebeurd, dat het niet altijd en overal gebeurd betekent niet dat het nooit gebeurd.
Dat onderzoek van 1vandaag, korreltje zout. Ga op zoek naar schrijnende gevallen en je vindt ze, in elk land, ongeacht. Dat wil niet zeggen dat dat de norm is.

Er gaan nog steeds duizenden dossier naar justitie elk jaar en er worden duizenden mensen veroordeeld elk jaar, dat gaat echt niet zonder de politie.

In het geval van TS is alleen zijn voornaam bekend, dus dat zal er meer mee te maken hebben dat er nog niets mee gebeurd is.
pi_86568497
Bekend geval hier.
Gewoon wachten tot je opgeroepen word en dan eerlijk vertellen wat er is gebeurd. Je vriendin kan aangifte doen wegens de betastingen van die jongen terwijl ze dat niet wou. (Of je vriendin moet er van genoten hebben :P ).

Voor de rest, niks doen.. wachten.. en eerlijk vertellen

komt t allemaal wel goed. ^O^
pi_86572773
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:35 schreef TechnoThijs het volgende:
Zeker doen. Laten documenteren door de huisarts of zo is misschien ook nog wel wat.

Jij ging pas slaan nadat zij je geslagen hadden toch?

DUS jij verdedigde je, dat heet noodweer of noodweerexces afhankelijk van de precieze omstandigheden en daarop volgt vrijspraak of ontslag van alle rechtsvervolging, wederom afhankelijk van wat er precies ten laste wordt gelegd en zo.

Dan krijg je dus geen strafblad.

De personen die je aanvielen zouden wel voor mishandeling kunnen worden vervolgd.

Misschien wel handig om een advocaat te nemen als het niet in 1 keer opgelost is bij de politie.
pi_86619549
Aangifte doen is sowieso verstandig.
Het was duidelijk dat je probeerde jezelf te verdedigen, maar iemand nog even snel een stomp in zijn gezicht verkopen gaat ook weer ver.

Maar ik zou toch aangifte doen. Dit soort geschillen komen wel vaker voor bij de politie.
pi_86634686
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:42 schreef Darkomen het volgende:
Hier ga je echt geen strafblad van krijgen :')
Iemand een gebroken neus slaan is zware mishandeling, en daar krijg je een strafblad voor.
Al zal het met dit verhaal niet zo lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')