Mochten ze dat doen, dan is het van het hoogste belang dat je correct antwoord : "Ja ik zag die verrekte mongol lopen en hij keek me verkeerd aan dus ik zo van 'nou wat dan' en hij zo van 'He wat' dus sloeg ik 'm keihard op de neus !".quote:Op woensdag 25 november 2009 12:53 schreef TeenWolf het volgende:
mijn ervaring zegt dat ze hier niets mee doen, hoogstens word je misschien gebeld om jou kant van het verhaal te laten vertellen.
quote:Op woensdag 25 november 2009 12:59 schreef Waldkorn het volgende:
Tegen-aangifte doen en er een welles-nietes spelletje van maken.
Inderdaad, wie het eerst komt is het slachtofferquote:Op woensdag 25 november 2009 13:10 schreef BYM het volgende:
[..]
Dat dus, en zorgen dat jij eerst aangifte doet, zodat jij als slachtoffer bekend staat, en hij als dader.
Goede tip inderdaad, en meestal doen ze niets aan vechtpartijen.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:13 schreef wendytje het volgende:
maak wel fotó's van je verwondignen, mocht het eventueel toch niet met een sisser aflopen
Je hebt zeker geen vriendin.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:56 schreef ArnoKlaassen het volgende:
tsja wat een neanderthalers zowiezo TS als de vage kennis. Zal wel niet al te intelligent volk zijn als slaan de normaalste zaak van de wereld is.
Je hebt iets te veel naar Baantjer gekeken.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:00 schreef waht het volgende:
Niet praten met de politie als je verdachte bent.
Het valt onder mishandeling ja ik weet het is te gek voor woorden met dit kut land:S mar denk dat als ze aangifte doen je wel een probleem hebtquote:Op woensdag 25 november 2009 12:35 schreef TechnoThijs het volgende:
Ongeveer een maand geleden viel een jongen mijn vriendin lastig met uitgaan. Natuurlijk was ik daar niet zo blij mee en heb hem vriendelijk doch dringend gevraagd of hij van haar af wou blijven. Helaas wou hij niet luisteren en na wat duw en trekwerk van zijn kant heb ik hem een paar klappen gegeven. Voor de rest niks van gehoord tot afgelopen weekend toen ik besloot eerder naar huis te gaan van het stappen: ik kwam op straat deze jongen samen met twee van zijn vrienden tegen. Ik heb geprobeerd met ze te praten maar ze begonnen met zijn drieën op mijn in te meppen toen heb ik een eentje een stomp in zijn gezicht verkocht en ben hard weggesprint. Eind goed al goed zou je denken?
Nou hoorde ik vanmorgen dus van iemand dat ik die jongen een gebroken neus heb geslagen en dat deze aangifte heeft gedaan bij de politie. Die jongen die mijn vriendin lastig viel is een vage kennis van haar en kent ook mijn voornaam en zou misschien via via wel achter mijn achternaam kunnen komen.
Wat moet ik nu doen want ik heb weinig zin om een strafblad over te houden aan dit avontuur? Zou ik zelf aangifte doen bij politie (ik heb alleen wat blauwe plekken op mijn armen en borst en bult op mijn hoofd) van mishandeling of zou ik gewoon afwachten tot ik word gevraagd op het bureau te komen?
Dat is wel het beste als je overal op zwijgt.. Dan kunnen ze je namelijk hel weinig maken maar omdat voor iets als een vechtpartijtje te doenquote:Op woensdag 25 november 2009 16:02 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Je hebt iets te veel naar Baantjer gekeken.
Als ik één serie nou nog nooit gekeken heb, is het Baantjer wel.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:02 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Helaas heb ik er wel ervaring mee, als slachtoffer. Ik ben door een wildvreemde knock-out van mijn fiets gemept (in volle vaart). Aangifte gedaan, een stuk of 5 getuigen, etc. Die kerel is op het bureau uitgenodigd, is ook langsgeweest en heeft doodleuk alles ontkent.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:05 schreef bijderechter het volgende:
Wat een reacties hier
Ik vraag me af hoeveel van die reageerders daadwerkelijk ervaring hebben met dit soort dingen, ik denk 0.
Als je iemand een gebroken neus slaat en diegene doet aangifte reken er dan maar hard op dat je op het bureau mag verschijnen. Doe je dat niet reken er dan maar hard op dat ze je een keer om 06.00 uur komen halen. Kan ff duren, weken, maanden, maar gebeuren zal het wel.. we hebben het tenslotte niet over een schrammetje.
Bied gewoon zelf aan naar het bureau te komen. Je kan dan zelf je tijd bepalen, wordt waarschijnlijk niet in de cel gedonderd etc. Ben je er meteen vanaf. En als er geen aangifte is gedaan weet je dat ook meteen.
Zelf aangifte doen is ook een mogelijkheid, of je er wat mee opschiet is een tweede. Een strafblad ga je er niet mee tegenhouden in ieder geval.
Baantjer was altijd ontzettend spannend. Wij zaten altijd op het puntje van de stoel te kijken of dat er een keer wel goed geacteerd werd. Good times.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:08 schreef waht het volgende:
[..]
Als ik één serie nou nog nooit gekeken heb, is het Baantjer wel.
Nee, ik berust me op de beroemde videos van James Duane.
Ik heb een soortgelijke ervaring, maar dan als dader. bijderechter moet gewoon niet zoveel lullenquote:Op woensdag 25 november 2009 16:12 schreef error_404 het volgende:
[..]
Helaas heb ik er wel ervaring mee, als slachtoffer. Ik ben door een wildvreemde knock-out van mijn fiets gemept (in volle vaart). Aangifte gedaan, een stuk of 5 getuigen, etc. Die kerel is op het bureau uitgenodigd, is ook langsgeweest en heeft doodleuk alles ontkent.
Zelfs met 5 ooggetuigen (!) Heeft de politie er geen zaak van gemaakt.
Ik ben uiteindelijk een jaar beziggeweest om de hele shit aanhangig te maken, advocaat, etc. Na een jaar dus nog steeds nul op het rekest en het daar maar bij laten zitten. Op een gegeven moment ben je het gewoon zat en wil je verder.
Als je niet naar de bureau komt, krijg je gewoon een aanschrijven en daarna nog een paar keer. Als de aangifte niet doorgezet wordt, blijft het daarbij. Wordt de aangifte wel doorgezet, dan komen ze je nog echt niet met een busje halen om 6 uur 's ochtends; je krijgt gewoon een 'uitnodiging' om in de rechtzaal te verschijnen als de zaak in behandeling wordt genomen.
Wat erg dat een wildvremde het zo maar zonder reden doet gestoorde mensen lopen er rond he!!! nee maar vaak is het diegene die in het recht staat die lastig gevallen word of zn vriendin die krijgen vaak wel problemenquote:Op woensdag 25 november 2009 16:12 schreef error_404 het volgende:
[..]
Helaas heb ik er wel ervaring mee, als slachtoffer. Ik ben door een wildvreemde knock-out van mijn fiets gemept (in volle vaart). Aangifte gedaan, een stuk of 5 getuigen, etc. Die kerel is op het bureau uitgenodigd, is ook langsgeweest en heeft doodleuk alles ontkent.
Zelfs met 5 ooggetuigen (!) Heeft de politie er geen zaak van gemaakt.
Ik ben uiteindelijk een jaar beziggeweest om de hele shit aanhangig te maken, advocaat, etc. Na een jaar dus nog steeds nul op het rekest en het daar maar bij laten zitten. Op een gegeven moment ben je het gewoon zat en wil je verder.
Als je niet naar de bureau komt, krijg je gewoon een aanschrijven en daarna nog een paar keer. Als de aangifte niet doorgezet wordt, blijft het daarbij. Wordt de aangifte wel doorgezet, dan komen ze je nog echt niet met een busje halen om 6 uur 's ochtends; je krijgt gewoon een 'uitnodiging' om in de rechtzaal te verschijnen als de zaak in behandeling wordt genomen.
Nee, ze zeggen het zelfs aan het begin van het verhoorquote:Op woensdag 25 november 2009 16:02 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik heb een soortgelijke ervaring, maar dan als dader. bijderechter moet gewoon niet zoveel lullen.
Jij hebt dus ook totaal geen benul wat je zegt. Toevalligerwijs zit ik in mijn laatste jaar rechten (WO); en heb alle strafrechtvakken gehaald. Wat jij zegt is echt complete onzin, en toevallig kan ik het wél weten.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:05 schreef bijderechter het volgende:
Wat een reacties hier
Ik vraag me af hoeveel van die reageerders daadwerkelijk ervaring hebben met dit soort dingen, ik denk 0.
Als je iemand een gebroken neus slaat en diegene doet aangifte reken er dan maar hard op dat je op het bureau mag verschijnen. Doe je dat niet reken er dan maar hard op dat ze je een keer om 06.00 uur komen halen. Kan ff duren, weken, maanden, maar gebeuren zal het wel.. we hebben het tenslotte niet over een schrammetje.
Bied gewoon zelf aan naar het bureau te komen. Je kan dan zelf je tijd bepalen, wordt waarschijnlijk niet in de cel gedonderd etc. Ben je er meteen vanaf. En als er geen aangifte is gedaan weet je dat ook meteen.
Zelf aangifte doen is ook een mogelijkheid, of je er wat mee opschiet is een tweede. Een strafblad ga je er niet mee tegenhouden in ieder geval.
Er stond vandaag inderdaad een harde wind, maar om nu over noodweer te sprekenquote:Op woensdag 25 november 2009 17:56 schreef di0r1 het volgende:
TS, wat dacht je van noodweer (zoek dat maar eens op)? Maak je vooral geen zorgen over eens strafblad. Moet je voorkomen (lijkt me niet), dan kan je mij altijd PM-en voor een vraag.![]()
Ik hoop dat je een grapje maakt. Mocht het niet zo zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_(juridisch)quote:Op woensdag 25 november 2009 23:09 schreef HarryP het volgende:
[..]
Er stond vandaag inderdaad een harde wind, maar om nu over noodweer te spreken![]()
Maar gewoon rustig afwachten tot je een uitnodiging krijgt van de politie. Dan kun jij ook je verhaal doen. Dat jij alleen tegen 3 andere staat is erg in je voordeel. Maar als er andere getuigen zijn dan zou ik die zeker alvast even vragen.
Waar heb ik dan ongelijk? Je bent echt niet de enige met een kennis / studie rechten hoorquote:Op woensdag 25 november 2009 18:01 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Jij hebt dus ook totaal geen benul wat je zegt. Toevalligerwijs zit ik in mijn laatste jaar rechten (WO); en heb alle strafrechtvakken gehaald. Wat jij zegt is echt complete onzin, en toevallig kan ik het wél weten.
quote:Op woensdag 25 november 2009 18:01 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Jij hebt dus ook totaal geen benul wat je zegt. Toevalligerwijs zit ik in mijn laatste jaar rechten (WO); en heb alle strafrechtvakken gehaald. Wat jij zegt is echt complete onzin, en toevallig kan ik het wél weten.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in praktijk vaak wel.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:23 schreef Waldkorn het volgende:
[..]Theorie en praktijk zijn nog steeds twee verschillende dingen.
quote:Op donderdag 26 november 2009 12:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in praktijk vaak wel.
Ik heb getracht mijn reacties (dikgedrukt) kort en bondig (en enigszins makkelijk) te houden, omdat ik lastig juridisch jargon wil vermeiden; omdat ik - ondanks dat je naam anders doet vermoeden - denk dat jij geen of (te) weinig juridisch verstand hebtquote:Op woensdag 25 november 2009 15:05 schreef bijderechter het volgende:
Wat een reacties hier
Inderdaad, en je doet lekker mee.
Inclusief jezelf, inderdaad.
Als je iemand een gebroken neus slaat en diegene doet aangifte (hoeft overigens niet eens, mits een agent het zelf gezien heeft (mishandeling is geen klach-delict); dan is het inderdaad mogelijk dat je je moet melden bij bureau. Strik genomen is wat je zegt juist. Helaas voor jou is de situatie die jij schets niet geheel voorgevallen, er missen belangrijke details.
Bij dit soort gebeurtenissen zal de politie je niet op de tijdstippen die jij opnoemt TS ophalen. Die tijdstippen gelden (of de politie komt je halen) als er sprake is van vluchtgevaar of andere zwaarwegende redenen. I.c. geldt dit niet.
TS krijgt eerst - als de politie de zaak niet seponeert (of de OvJ) - een dagvaarding mocht het tot een rechtszaak komen; zo niet, dan wordt TS gebeld of hij moet op het bureau komen om de gebeurtenis uit te leggen.
Wat jij zegt over 'het kan even duren' is onjuist; mishandeling is immers mishandeling en als de politie het nodig vindt TS op te roepen (op welke manier dan ook en om welke reden dan ook (denk aan bewijs o.a.)), dan laat de politie dat weten
Bied gewoon zelf aan naar het bureau te komen. Je kan dan zelf je tijd bepalen, wordt waarschijnlijk niet in de cel gedonderd etc. Ben je er meteen vanaf. En als er geen aangifte is gedaan weet je dat ook meteen
Bij de politie doe je aangifte voor dingen die je hebt gedaan, je gaat niet naar het bureau om te melden dat je iets niet hebt gedaan. En, je wordt niet de cel in gedonderd? Ook dat ligt aan de feiten en of de politie het nodig acht. Je hoeft je natuurlijk ook niet te verweren als er geen aangifte is gedaan...
Oké, jij hebt dus verstand van het Wetboek van Strafrecht? Dat weet jij ook dat noodweer een strafuitsluitingsgrond is en dus je delict 'rechtmatig' hebt gepleegd waardoor je geen straf krijgt en dus ook geen strafblad.
TS verdedigd zich, zou lullig zijn als je voor de noodzakelijke verdediging de bak in moet draaien.
Dat klopt. Maar, als je in de praktijk problemen hebt, dan heb je de wetten nodig als beginpunt (theorie) om een probleem op te lossen voor de praktijk.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:23 schreef Waldkorn het volgende:
[..]Theorie en praktijk zijn nog steeds twee verschillende dingen.
Zei meneer die bijna WO rechten afgestudeerd is en zijn bronnen van Wikipedia haalt...quote:Op donderdag 26 november 2009 21:48 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Ik heb getracht mijn reacties (dikgedrukt) kort en bondig (en enigszins makkelijk) te houden, omdat ik lastig juridisch jargon wil vermeiden; omdat ik - ondanks dat je naam anders doet vermoeden - denk dat jij geen of (te) weinig juridisch verstand hebt
Die ga ik onthoudenquote:Op donderdag 26 november 2009 12:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in praktijk vaak wel.
Wat een arrogantie zeg... daar laat ik het maar bij, ik heb namelijk wel degelijk rechten gestudeerd en ik denk misschien wel wat breder dan jij zelfs.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:48 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Ik heb getracht mijn reacties (dikgedrukt) kort en bondig (en enigszins makkelijk) te houden, omdat ik lastig juridisch jargon wil vermeiden; omdat ik - ondanks dat je naam anders doet vermoeden - denk dat jij geen of (te) weinig juridisch verstand hebt
[..]
Dat klopt. Maar, als je in de praktijk problemen hebt, dan heb je de wetten nodig als beginpunt (theorie) om een probleem op te lossen voor de praktijk.
Ik snap je punt. Maar, wat er staat bij Wikipedia is toevallig wel goed.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:11 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Zei meneer die bijna WO rechten afgestudeerd is en zijn bronnen van Wikipedia haalt...
Doe de groeten aan Theo Maassen.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Noem voor de gein eens 1 tegenstrijdigheid... ik denk dat je het niet goed leest of verkeerd begrijpt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:18 schreef di0r1 het volgende:
Zucht, lees aub je vorige en dit bericht nog eens goed door. Er zitten behoorlijk wat tegenstrijdigheden in. En ik sla de plank mis? We gaan toch niet serieus worden, hé?![]()
We spreken het volgende af. Mocht - en daar heb heb je gelijk in - TS met duidelijker details komen; dan gaan wij verder en komen we met wetsartikelen en jurisprudentie.- anders blijven we doorgaan.
[..]
Ik snap je punt. Maar, wat er staat bij Wikipedia is toevallig wel goed.
Mag ik vragen wat jij studeert en hoe je aan deze informatie komt? Ben je een keer opgepakt of zoiets?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:44 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Noem voor de gein eens 1 tegenstrijdigheid... ik denk dat je het niet goed leest of verkeerd begrijpt.
En ik heb toch gelijk bij de punten dat ik aangeef dat je de plank mis slaat?
Ik ga niet alles uit de doeken doen hier, maar ik kan je verzekeren dat ik ruime ervaring in strafrecht, strafvordering, civiel recht (alhoewel wat summier) WVW90, WAHV, RVV94 en zo kan ik nog wel even doorgaanquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:49 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij studeert en hoe je aan deze informatie komt? Ben je een keer opgepakt of zoiets?
Dat snapt een evt. rechter natuurlijk ook wel. Dat die 3 gasten hun verhaal afstemmen. Maar het is aannemelijker dat TS niet als eerste start tegen 3.quote:Op maandag 30 november 2009 23:03 schreef bijderechter het volgende:
Zou goed kunnen vallen onder zelfverdediging, echter het probleem is dat het 3 tegen 1 is, voor wat betreft de verhalen. Dus als die drie hun verhalen afstemmen kun je alsnog een probleem hebben..
Zit niets anders op dan af te wachten...
Dit kan ik onderschrijven omdat er naast mij een keer een inval van het arrestatieteam is geweest en die kwamen om (klokslag) 06.00u "aankloppen". Zelfs zo hard dat ik dacht dat ze bij mij in de woonkamer stondenquote:Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef bijderechter het volgende:
[...]
Punt 1: een gebroken neus is gewoon reden om buiten heterdaad aan te houden. In dit geval zou TS uitgenodigd kunnen worden op het bureau. Als hij dan niet komt gaat hij gewoon aangehouden worden. Dit gebeurd doorgaans om 06.00. Aanhoudingen buiten heteraad die gepland worden gebeuren om 06.00 uur in de ochtend, ervaring genoeg daarmee. Kan je met een mooi theorie verhaaltje komen, maar dat klopt gewoon niet.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:58 schreef Ralphmeister het volgende:
Vriend van me ook, beetje zo'n zelfde verhaal..
Ook gebroken neus en s nachts uit ze bed getrokken.. Is dit normaal of doen die platte petten dat gewoon omdat ze dan verder weinig te doen hebben en het wel lache is?
Whehe, dat herken ik. Ik zat recht op in bed, degeen waarbij ze echt naar binnen gingen die moet haast wel zijn bed onder gescheten hebbenquote:Op dinsdag 1 december 2009 00:15 schreef Locusta het volgende:
[..]
Dit kan ik onderschrijven omdat er naast mij een keer een inval van het arrestatieteam is geweest en die kwamen om (klokslag) 06.00u "aankloppen". Zelfs zo hard dat ik dacht dat ze bij mij in de woonkamer stonden
Hahaha!!!!!!!!quote:Op donderdag 26 november 2009 21:48 schreef di0r1 het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt. Maar, als je in de praktijk problemen hebt, dan heb je de wetten nodig als beginpunt (theorie) om een probleem op te lossen voor de praktijk.
Ik wéét dat dit gebeurd, dat het niet altijd en overal gebeurd betekent niet dat het nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:31 schreef slashdotter3 het volgende:
ff een flinke kick:
Gezien het nieuws van de laatste paar dagen dat de politie het werk totaal niet aankan en enorme hoeveelheden aangiften afgewezen worden vraag ik me af of de mensen die in dit topic hebben gereageerd met "de politie gaat je vanwege een gebroken neus aangifte snachts uit je bed sleuren" nog steeds achter die woorden staan?
TS z'n verhaal lijkt me duidelijk zo'n geval waar er helemaal NIETS mee gedaan wordt.
Zeker doen. Laten documenteren door de huisarts of zo is misschien ook nog wel wat.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:35 schreef TechnoThijs het volgende:
Wat moet ik nu doen want ik heb weinig zin om een strafblad over te houden aan dit avontuur? Zou ik zelf aangifte doen bij politie (ik heb alleen wat blauwe plekken op mijn armen en borst en bult op mijn hoofd) van mishandeling of zou ik gewoon afwachten tot ik word gevraagd op het bureau te komen?
Iemand een gebroken neus slaan is zware mishandeling, en daar krijg je een strafblad voor.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:42 schreef Darkomen het volgende:
Hier ga je echt geen strafblad van krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |