Noem voor de gein eens 1 tegenstrijdigheid... ik denk dat je het niet goed leest of verkeerd begrijpt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:18 schreef di0r1 het volgende:
Zucht, lees aub je vorige en dit bericht nog eens goed door. Er zitten behoorlijk wat tegenstrijdigheden in. En ik sla de plank mis? We gaan toch niet serieus worden, hé?![]()
We spreken het volgende af. Mocht - en daar heb heb je gelijk in - TS met duidelijker details komen; dan gaan wij verder en komen we met wetsartikelen en jurisprudentie.- anders blijven we doorgaan.
[..]
Ik snap je punt. Maar, wat er staat bij Wikipedia is toevallig wel goed.
Mag ik vragen wat jij studeert en hoe je aan deze informatie komt? Ben je een keer opgepakt of zoiets?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:44 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Noem voor de gein eens 1 tegenstrijdigheid... ik denk dat je het niet goed leest of verkeerd begrijpt.
En ik heb toch gelijk bij de punten dat ik aangeef dat je de plank mis slaat?
Ik ga niet alles uit de doeken doen hier, maar ik kan je verzekeren dat ik ruime ervaring in strafrecht, strafvordering, civiel recht (alhoewel wat summier) WVW90, WAHV, RVV94 en zo kan ik nog wel even doorgaanquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:49 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij studeert en hoe je aan deze informatie komt? Ben je een keer opgepakt of zoiets?
Dat snapt een evt. rechter natuurlijk ook wel. Dat die 3 gasten hun verhaal afstemmen. Maar het is aannemelijker dat TS niet als eerste start tegen 3.quote:Op maandag 30 november 2009 23:03 schreef bijderechter het volgende:
Zou goed kunnen vallen onder zelfverdediging, echter het probleem is dat het 3 tegen 1 is, voor wat betreft de verhalen. Dus als die drie hun verhalen afstemmen kun je alsnog een probleem hebben..
Zit niets anders op dan af te wachten...
Dit kan ik onderschrijven omdat er naast mij een keer een inval van het arrestatieteam is geweest en die kwamen om (klokslag) 06.00u "aankloppen". Zelfs zo hard dat ik dacht dat ze bij mij in de woonkamer stondenquote:Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef bijderechter het volgende:
[...]
Punt 1: een gebroken neus is gewoon reden om buiten heterdaad aan te houden. In dit geval zou TS uitgenodigd kunnen worden op het bureau. Als hij dan niet komt gaat hij gewoon aangehouden worden. Dit gebeurd doorgaans om 06.00. Aanhoudingen buiten heteraad die gepland worden gebeuren om 06.00 uur in de ochtend, ervaring genoeg daarmee. Kan je met een mooi theorie verhaaltje komen, maar dat klopt gewoon niet.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:58 schreef Ralphmeister het volgende:
Vriend van me ook, beetje zo'n zelfde verhaal..
Ook gebroken neus en s nachts uit ze bed getrokken.. Is dit normaal of doen die platte petten dat gewoon omdat ze dan verder weinig te doen hebben en het wel lache is?
Whehe, dat herken ik. Ik zat recht op in bed, degeen waarbij ze echt naar binnen gingen die moet haast wel zijn bed onder gescheten hebbenquote:Op dinsdag 1 december 2009 00:15 schreef Locusta het volgende:
[..]
Dit kan ik onderschrijven omdat er naast mij een keer een inval van het arrestatieteam is geweest en die kwamen om (klokslag) 06.00u "aankloppen". Zelfs zo hard dat ik dacht dat ze bij mij in de woonkamer stonden
Hahaha!!!!!!!!quote:Op donderdag 26 november 2009 21:48 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Ik heb getracht mijn reacties (dikgedrukt) kort en bondig (en enigszins makkelijk) te houden, omdat ik lastig juridisch jargon wil vermeiden; omdat ik - ondanks dat je naam anders doet vermoeden - denk dat jij geen of (te) weinig juridisch verstand hebt
[..]
Dat klopt. Maar, als je in de praktijk problemen hebt, dan heb je de wetten nodig als beginpunt (theorie) om een probleem op te lossen voor de praktijk.
Ik wéét dat dit gebeurd, dat het niet altijd en overal gebeurd betekent niet dat het nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:31 schreef slashdotter3 het volgende:
ff een flinke kick:
Gezien het nieuws van de laatste paar dagen dat de politie het werk totaal niet aankan en enorme hoeveelheden aangiften afgewezen worden vraag ik me af of de mensen die in dit topic hebben gereageerd met "de politie gaat je vanwege een gebroken neus aangifte snachts uit je bed sleuren" nog steeds achter die woorden staan?
TS z'n verhaal lijkt me duidelijk zo'n geval waar er helemaal NIETS mee gedaan wordt.
Zeker doen. Laten documenteren door de huisarts of zo is misschien ook nog wel wat.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:35 schreef TechnoThijs het volgende:
Wat moet ik nu doen want ik heb weinig zin om een strafblad over te houden aan dit avontuur? Zou ik zelf aangifte doen bij politie (ik heb alleen wat blauwe plekken op mijn armen en borst en bult op mijn hoofd) van mishandeling of zou ik gewoon afwachten tot ik word gevraagd op het bureau te komen?
Iemand een gebroken neus slaan is zware mishandeling, en daar krijg je een strafblad voor.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:42 schreef Darkomen het volgende:
Hier ga je echt geen strafblad van krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |