abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 september 2010 @ 15:04:43 #101
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_86601543
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:44 schreef Karammel het volgende:

[..]

Ik sta er ook weer van te kijken inderdaad. Belachelijk.

Allemaal mensen die enkel het nieuws volgen en daar vooroordelen omheen verzinnen. Lekker naïef ook weer.
Als je een willekeurig persoon (autochtoon of allochtoon) tot op het bot toe beledigd tijdens het uitgaan is de kans nou eenmaal bijzonder groot dat je er niet ongeschonden vanaf komt. Al zal het je denk ik niet helpen dat je volledig nuchter was.
Tja dat klopt maar dan nog overtrokken. Als de gemiddelde Nederlander zou zou reageren was er geen Marokkaan meer in leven. Glimlach gewoon en hou de eer aan je zelf. Ik weet dat ik een 100% beter mens ben en kan alleen maar medelijden hebben met zo'n stumpert en zijn familie
  zondag 19 september 2010 @ 15:05:10 #102
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86601565
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:00 schreef Vragende het volgende:

[..]

Ik zit zelf ook op vechtsport, en ik heb voldoende zelfcontrole als ik met iemand spar omdat ik weet dat er geen haat en agressie achter zit.
Jammer alleen dat je die theorie in praktijk niet kunt volbrengen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_86601574
quote:

[..]

Ik zit zelf ook op vechtsport, en ik heb voldoende zelfcontrole als ik met iemand spar omdat ik weet dat er geen haat en agressie achter zit.
Je mist duidelijk een element van zelfcontrole, hoe langer je jezelf voorspiegeld dat dat niet zo is, hoe langer je jezelf voor de gek houd.
Ik reageer er verder niet op, het antwoord heb je; ja, je kan vervolgd worden.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_86601634
Die OP is echt briljant. Jij bent er zoeen die denkt dat 'ie anders is dan die mediterraneo's in het nieuws. :') Als jij denkt dat je jezelf zo moet verdedigen tegen een duwtje, dan verdien je niet anders dan achter de tralies te zitten.
pi_86601639
Tuurlijk word je niet vervolgd, het is volkomen normaal om iemand te molesteren omdat hij iets gemeens zei.
pi_86601643
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:04 schreef GeelSuperKuiken het volgende:

[..]

Hoezo dat is niet zo, ik heb het 1 x mee gemaakt dat ik een lief turks vrouwtje ontmoette. Maar 1 x vroeg ik in een drukke winkel of ik er misschien even langs mocht want wilde al naar de kassa, en toen kreeg ik letterlijk een grote smoel dat ze niet naar nederlanders gaat luisteren en dat die op konden flikkeren en hun nederland over zouden nemen..

dus het is nogal tegenstrijdig maar zulke lui heb je er ook van nederlanders tussen zitten
En dan vinden zij raar dat PVV bestaat.
  zondag 19 september 2010 @ 15:08:26 #107
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_86601694
als ik iedere keer dat ik uitgescholden werd iemand tegen de vloer had moeten werken ,dan hadden er heel wat op de vloer gelegen en waren er heel wat aanklachten wegens mishandeling jegens mij geweest. Het is maar hoe je er mee omgaat.
pi_86601793
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

En dan vinden zij raar dat PVV bestaat.
Nee, want waarschijnlijk woont ze in een volksbuurt vol met kale koppen en bierdrinkende grootbekken die iedere dag hun inferieure mening over allochtonen denken te moeten uiten.
  zondag 19 september 2010 @ 15:14:37 #109
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_86601914
quote:

[..]

Dan ben je dus extra de lul. Over het algemeen worden mensen die op een vechtsport zitten en geweld gebruiken zwaarder gestraft dan normaal het geval is.

Als deze persoon aangifte doet, dan heb je weinig aan het feit dat hij eerst duwde. De rechter zal aangeven dat je de kans had om gewoon weg te lopen.

Dat had je dus ook moeten doen en het is irrelevant als jij vind dat weglopen laf is.

Edit: Kijk, Klote voor je dat je met rasisme te maken krijgen, maar daar zal je toch anders mee om moeten gaan, daarbij geef je zelf aan dat die gast dronken was, dus die gast hard uitlachen en weglopen was in alle gevallen beter geweest.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_86601976
:D Nou TS ik zal aan je denken als je straks in een oranje hesje loopt schoon te maken omdat je geen beter werk kan krijgen.
  zondag 19 september 2010 @ 15:45:19 #111
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_86602926
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:11 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Nee, want waarschijnlijk woont ze in een volksbuurt vol met kale koppen en bierdrinkende grootbekken die iedere dag hun inferieure mening over allochtonen denken te moeten uiten.
Nope.
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_86603153
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:45 schreef GeelSuperKuiken het volgende:

[..]

Nope.
Ik had het niet over jou, maar die vrouw die een staatsgreep wil plegen.
  zondag 19 september 2010 @ 15:59:03 #113
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_86603360
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:14 schreef Semisane het volgende:

Dan ben je dus extra de lul. Over het algemeen worden mensen die op een vechtsport zitten en geweld gebruiken zwaarder gestraft dan normaal het geval is.

Als deze persoon aangifte doet, dan heb je weinig aan het feit dat hij eerst duwde. De rechter zal aangeven dat je de kans had om gewoon weg te lopen.

Dat had je dus ook moeten doen en het is irrelevant als jij vind dat weglopen laf is.

Edit: Kijk, Klote voor je dat je met rasisme te maken krijgen, maar daar zal je toch anders mee om moeten gaan, daarbij geef je zelf aan dat die gast dronken was, dus die gast hard uitlachen en weglopen was in alle gevallen beter geweest.
Klopt.

Afhankelijk van het letsel van de persoon die jij de vloer hebt laten zien ben je strafbaar voor (zware)mishandeling. Het feit dat hij jou heeft uitgedaagd maakt voor de strafbaarheid niets uit; het zal hooguit zorgen voor een lagere straf.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  zondag 19 september 2010 @ 16:02:04 #114
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86603461
Het blijkt dus eigenlijk dat die jongen achteraf wel gelijk had met zijn "kankerturk".
  † In Memoriam † zondag 19 september 2010 @ 16:03:20 #115
34726 Fratz
Max
pi_86603501
quote:

[..]

je hebt misschien zelfcontrole als je met iemand spart, maar verder lijkt het alsof die zelfcontrole in het dagelijks leven ver te zoeken is.

je zegt dat je geen man bent als je beledigingen etc over je kant laat gaan. oftewel; geweld moet worden bestreden met geweld. iets wat alleen idioten en minderbegaafden doen. het zou je sieren als je zou leren om meer controle over jezelf te krijgen en dat je in sommige situaties meer man bent door weg te lopen dan er op te slaan. denk maar eens aan de gevolgen die deze daad voor je kunnen hebben. in het ergste geval was deze man raar gevallen en had hij er hersenletsel o.i.d. aan over kunnen houden. denk maar eens na wat voor gevolgen dat voor jou had kunnen hebben. heb je dat werkelijk over voor zo'n sukkel die zit te schelden?
en ja, ik weet het hoe het is als iemand zo staat te schelden, ik weet hoe het voelt (ben halfbloed).
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_86604342
Snel terug gaan naar Turkije dan heb je hier geen last van.
pi_86604664
Vragende, waarom discussieer je hier überhaupt over?

99% van de posters zijn grijze muizen die naar de grond kijken en maar al te snel doorlopen als het hen overkomt.

Antwoord op jouw originele vraag:

Ja, je bent strafbaar, tenzij je vermildende (psychologische) omstandigheden bij de rechter kan aantonen.

Voor de volgende keer in zo'n situatie:

Laat zo'n sukkel de eerste klap uitdelen en dan pas kan je hem uitschakelen. Nooit de eerste klap geven.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_86605361
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:43 schreef Redah het volgende:

[..]

Maak een lemming en je weet het ;)
Moet ik de gevangenis in?
pi_86605687
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:20 schreef Vragende het volgende:

Mijn vraag is nu, ben ik strafbaar? Aangezien hij begon met discrimineerde opmerkingen en hij mij ook duwde,
dus het is toch gewoon zelfverdediging? Ook had hij duidelijk iets te veel gedronken terwijl ik nuchter was. Ook gebruikte ik geen excessief geweld want zodra hij naar de grond toe ging stopte ik omdat het opgebroken werd.
Zelfverdediging (noodweer) mag alleen bij een werkelijke aanval op jezelf of een ander of jullie spullen en moet proportioneel aan de aanval zijn (iemand doodschieten omdat hij je tasje probeerde te jatten is niet proportioneel).
Onder omstandigheden mag het ook niet-proportioneel zijn (noodweerexces) maar dan heb je het over gevallen waarin iemand je aanvalt en jij onder werking van adrenaline, angst etc niet goed meer weet wat je doet en bijv. 5 slagen geeft terwijl 1tje al voldoende was geweest, of de aanval is alweer voorbij omdat de aanvaller op de grond ligt, maar je bent zo doorgeslagen dat je dit niet direct doorhebt en je geeft diegene nog een paar schoppen na.

Voor zowel noodweer als noodweerexces is vereist dat er een aanval IS. Of in elk geval, dat je dacht en terecht mocht denken dat er een aanval was. In theorie is het namelijk ook nog eens mogelijk dat je jezelf bij voorbaat al gaat verdedigen omdat je ervan overtuigd bent dat je aangevallen gaat worden. Dit wordt, onder omstandigheden, goedgekeurd door het recht. Je hoeft dus niet altijd daadwerkelijk aangevallen te worden. Stel bijvoorbeeld dat je iemand hebt aangereden, diegene trekt een pistool en loopt naar je toe. Je schrikt je de pleuris en je denkt dat hij je gaat neerschieten dus je ramt 'm neer. Het blijkt dat die kerel helemaal geen pistool had maar een mobieltje wat precies op een pistool leek en hij wilde even gaan bellen met de verzekering of zo. Of, je ziet een tasje gestolen worden en je duwt de dief op de grond, het blijkt echter dat ze allemaal bij elkaar hoorden en een youtube video maakten. Of er komt een enorm duister bikerfiguur op je af met een koevoet, maar die wilde hij net in de vuilnisbak achter je rug gaan gooien. De wet heeft er begrip voor als je in zulke gevallen niet gaat afwachten tot je werkelijk aangevallen wordt - het kan dan immers al te laat zijn (vooral als iemand een wapen heeft). Als je zich verdedigt tegen zo'n imaginaire aanval is het een vorm van dwaling ten aanzien van de feiten. Hoe dan ook, in theorie kan dat maar in de praktijk moet je toch wel wat meer hebben dan "ja maar ik voelde me zo bedreigd toen hij zei dat ik moest optyfen uit Nederland". Ieder weldenkend mens in jou situatie zou dan namelijk hetzelfde moeten hebben gedacht en bang zijn geweest.

Of een duw gegeven worden al voldoende is om met een beroep op noodweer of noodweerexces uit te komen onder wat n.a.v. jouw beschrijving uit zal draaien op "zware mishandeling" in de tenlastelegging, durf ik niet te zeggen. Ik vermoed van niet.

Uitgedaagd worden heeft strafrechtelijk niet zo'n relevantie (tenzij je het als toestemming kunt zien, maar dan heb je het meer over stoerdoenerij tussen vrienden, zo van, ik wed dat je 't niet voor mekaar krijgt mij in m'n ballen te schoppen of zo), of het civielrechtelijk nog gevolgen heeft voor de schadevergoeding (eigen schuld slachtoffer?) durf ik niet te zeggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sessy op 19-09-2010 17:22:11 ]
pi_86605911
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:04 schreef Karammel het volgende:
Mocht hij aangifte doen heb je echt een probleem. Aangezien je aan vechtsport doet had je echt beter moeten weten. Je weet precies hoe je iemand schade toe kan brengen. Je bent wat dat betreft gewoon een human weapon.
Klopt, in de jurisprudentie wordt inderdaad aangenomen dat als je een bepaalde mate van kunde bezit wat aanzienlijk hoger is dan dat van de gemiddelde Nederlander, je zorgplicht ook hoger is. Iemand die niet met vuurwapens om kan gaan mag onder omstandigheden bijv. op de borst van een aanvaller schieten terwijl iemand die wel een geoefend schutter is in precies dezelfde omstandigheden moet schieten op de benen.

(Ik vond het zelf een rare uitspraak aangezien juist een geoefend schutter over het algemeen zal weten dat het raken van een slagader in de benen ook binnen enkele minuten tot de dood leidt en dat de kans dat je de aanval daarmee stopt bijzonder laag is omdat de kans dat je de benen raakt laag is, en dat juist daarom de politie nooit op de benen schiet - maar goed, dat krijg je als rechters gaan oordelen over iets waar ze niet echt verstand van hebben zonder eerst experts te raadplegen)

[ Bericht 22% gewijzigd door Sessy op 19-09-2010 17:24:50 ]
pi_86606175
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:50 schreef Vragende het volgende:

[..]

Duwen is een teken van agressie. Wat voor man zou ik zijn als ik mij op de grond liet duwen en gewoon weg zou lopen?
Een nuchtere, die zo iets heeft van :') stomme dronken kaaskoppen ook altijd met hun :r varkensgedrag.
pi_86606277
Goed dat je die achterlijke Hollander een paar rake klappen hebt gegeven. Dat soort idioten verdienen i.m.o. niets anders.
Sinds 1785
pi_86606847
Ja dat kan je zeker. Je kan vervolgd worden voor mishandeling, dan wel (poging tot) zware mishandeling. Als hij een neus/kaak gebroken heeft dan wordt het zware mishandeling. Afhankelijk van de aangifte ed kan je veroordeeld worden tot maximaal 3 jaar in geval van mishandeling en maximaal 8 jaar in geval van zware mishandeling. Maar als het je eerste vergrijp is kom je er waarschijnlijk vanaf met een taakstraf.
  zondag 19 september 2010 @ 18:07:42 #124
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86607367
Was je nou meer beledigd omdat je als Marokkaan Turk werd genoemd of omdat hij gewoon racist was?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_86608490
Wat een faalhaas is TS. En dan spiegelt hij nu natuurlijk ook nog alleen maar zijn kant van het verhaal voor..

Ik hoop van harte dat er aangifte gedaan wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')