abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:49:42 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86550474


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:


Kaart:


Bekijk deze YouTube-video

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:


United States Citizenship & Immigration Services


Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII
Verenigde Staten van Amerika - Deel 29

De OP vind je hier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:51:44 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86550572
We zijn 30 topics oud! *O*

Apple Pie for everyone!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86550580
Wannabe meldt zich.
pi_86550589
Ooooh ik ben heel enthousiast nu.
Ik wil een buitelandse stage gaan doen, en nu heb ik dit gevonden:
http://www.thebrandon.org/
en dat lijkt me écht geweldig! Kent iemand het hier, of heeft iemand er zelf gewoond? Alle info is welkom!
Is het sowieso wel makkelijk een stage te krijgen in New York?
pi_86550906
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:47 schreef maartena het volgende:
Ik denk zelf dat Fogel een B1 nodig heeft dan, gezien de 2-jaar restrictie met J1.
Ik zoek de details dit weekend nog wel uit, onder andere de definitie van het einde van een "exchange visit". 1 week voorstudie en dan misschien binnen X maanden (waar X kleiner is dan 11) voor een periode van maximaal 3 maanden terug. Dus als de definitie van mijn exchange visit is dat ik uiterlijk eind 2011 klaar ben met mijn visit (verpreid over meerdere bezoeken) en dat ik dan in heel 2012 en 2013 niet terug naar de VS mag, vind ik dat best.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86552723
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:41 schreef Shivo het volgende:
Ik ben nu een half jaar bezig en heb mijn H1b nog steeds niet. Hopelijk over anderhalve week. Ik moet er bij zeggen dat het hebben van een J1 visum de zaak er niet makkelijker op maakte.
Omdat de administratie hier een beetje traag was, moet de aanvraag van mijn H1B worden versneld en met de $1K voor expedited processing was het klaar binnen 2 weken. Mijn J1 had verder geen invloed, alleen maar dat die aan het verlopen was.
pi_86553646
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:51 schreef maartena het volgende:
We zijn 30 topics oud! *O*

Apple Pie for everyone!

[ afbeelding ]
Zal ik dan maar inschenken!
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:05:58 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86553892
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:00 schreef devzero het volgende:

[..]

Zal ik dan maar inschenken!
[ afbeelding ]
:9

Ben niet zo weg van de highlanders maar hiervoor maak ik een uitzondering ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86554042
Ik pak straks thuis wel een vanille biertje. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:16:21 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86554380
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:08 schreef OMG het volgende:
vanille biertje. :P.
Wait, what?

http://www.breckbrew.com/beer/vanillaporter.html

Moet ik toch eens proberen! :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86554645
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Wait, what?

http://www.breckbrew.com/beer/vanillaporter.html

Moet ik toch eens proberen! :D
Dat inderdaad. Ik zag dat spul laatst in een winkel en kon het niet laten staan. :P. Ik vind het best goed te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_86560003
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:38 schreef devzero het volgende:

[..]

Omdat de administratie hier een beetje traag was, moet de aanvraag van mijn H1B worden versneld en met de $1K voor expedited processing was het klaar binnen 2 weken. Mijn J1 had verder geen invloed, alleen maar dat die aan het verlopen was.
Dit was met de $1k premium processing. Voor de daadwerkelijke aanvraag kon worden gedaan moest ik van mijn J1 restricties afkomen, mijn PhD diploma moest worden geevalueerd, er moest een prevailing wage verklaring komen en daarna nog een Labor Condition Application. Iedere stap duurde meerdere weken. Ik denk dat in het slechtste geval het allemaal nog veel langer had kunnen duren. Mijn diploma was bijvoorbeeld in Nederland, en heel toevallig was ik in begin mei thuis en dacht ik "kom, laat ik hem voor de zekerheid meenemen". Had ik dat niet gedaan dan was het allemaal nog wat moeizamer geweest.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 18 september 2010 @ 01:46:20 #13
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86561668
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:51 schreef maartena het volgende:
We zijn 30 topics oud! *O*

Apple Pie for everyone!

[ afbeelding ]
As American as Apple Pie is Dutch.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_86562072
Op aanraden van een mede forummer post ik mijn vraag ook even hier:

Hallo!

Ik woon sinds 2 jaar in NYC nu, heb het erg naar mijn zin en na 2 jaar op het community college gezeten te hebben ben ik nu pas afgestudeerd en begonnen met werken. Toen ik hier pas was heb ik via internet een paar mensen ontmoet die hier ook tijdelijk zaten, dat was supergezellig maar helaas zijn die inmiddels allemaal weer terug naar Nederland gegaan. Ik ontmoet hier vrijwel nooit Nederlanders, behalve weleens toeristen in het restaurant waar ik werk (wat ik altijd erg leuk vind!) of op straat die ik uitleg hoe ze bij South Ferry moeten komen.

Nu vraag ik mij af of hier op het FOK forum nog andere mensen zijn zoals ik, die hier voor langere tijd zitten en het leuk zouden vinden om 'lotgenoten' te ontmoeten.

Ik ben hier terecht gekomen door mijn vriend die hier al langer woont (hij is Japans trouwens), voordat ik hier kwam heb ik een tijdje gewerkt in Nederland om het hier naar school gaan te kunnen bekostigen, want ik ben hier op een F-1 visum (zit nu in mijn OPT). Grappig trouwens dat ik op een school met 25.000 studenten de enige Nederlander was!

Ik ben benieuwd :)
  zaterdag 18 september 2010 @ 02:43:25 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86562361
Welkom! Weet uit mijn hoofd niet wie er nog meer in NYC zitten, maar het is hier wel keigezellig ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86562847
Dankje! Ik zie hier inderdaad wel veel interessante berichten voorbijkomen over visa en dergelijke. Ben zelf momenteel ook met mijn vriend aan het kijken wat er allemaal aan mogelijkheden is qua visa om langer te kunnen blijven (zijn visum verloopt in april volgend jaar), dus ik ga deze thread zeker in de gaten houden!
pi_86563089
Zijn er Nederlandse winkels (etenswaren) bij jullie in de buurt?
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:27:19 #18
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86567022
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 07:19 schreef Mestras het volgende:
Zijn er Nederlandse winkels (etenswaren) bij jullie in de buurt?
Hier vlakbij zit een Albert Heijn. :') :P
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_86567956
Serieus? :D Waar woon je ergens dan?
pi_86572535
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 00:32 schreef Shivo het volgende:
mijn J1 restricties afkomen, mijn PhD diploma moest worden geevalueerd, er moest een prevailing wage
Geluk had ik geen J1 restricties (ook al kwam mijn grant van de NIH, maar via een omweg). Mijn diploma was een ramp, PhD's van Leiden zijn in het latijn en de engelse vertaling die ze meegeven is geprint op kladpapier (niet eens een watermerk). Daarnaast was onduidelijk dat mijn van diploma van computer science was (PhD zegt wiskunde en natuurwetenschappen), gelukkig was alles met een paar emailtjes van mijn begeleiders opgelost. Ik was blij dat ik dat zeer ruim van te voren had gedaan. Prevailing wage komt toch gewoon uit een tabelletje?
  zaterdag 18 september 2010 @ 16:15:05 #21
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_86572629
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Wait, what?

http://www.breckbrew.com/beer/vanillaporter.html

Moet ik toch eens proberen! :D
Ik ben sinds een paar weken hooked on A&W. Die heeft Mountain Dew nu vervangen als mijn top soda ^O^

  zaterdag 18 september 2010 @ 16:18:40 #22
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_86572727
Wat kleding betreft is het wel grappig om te zien dat de Hollandse jeugd momenteel helemaal lijp is van Abercrombie & Fitch.. Toen ik daar 10 jaar geleden mee rondliep in Nederland (sweater gekocht in Tampa destijds) ontving ik voornamelijk hoongelach van iemand die een buurman had die 'Abercrombie' heette :D

What's next for Dutch fashion? American Eagle? God, we're behind.. :')
  zaterdag 18 september 2010 @ 18:03:36 #23
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86575801
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 16:15 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Ik ben sinds een paar weken hooked on A&W. Die heeft Mountain Dew nu vervangen als mijn top soda ^O^

[ afbeelding ]
A&W is een merk... maar je vindt Cream Soda dus lekker? Of toch rootbeer? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 18 september 2010 @ 18:28:01 #24
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_86576530
Volgende week 10 dagen NYC!!! *O*
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zaterdag 18 september 2010 @ 18:43:55 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86577012
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:28 schreef Noax het volgende:
Volgende week 10 dagen NYC!!! *O*
Dit is KAA, niet TRV ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86577246
was ff weg van fok, maar .. tvp
*plop*
pi_86577268
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:28 schreef Noax het volgende:
Volgende week 10 dagen NYC!!! *O*
Leuk ! :D
  zaterdag 18 september 2010 @ 18:56:44 #28
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_86577384
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dit is KAA, niet TRV ;)
My bad.
Ik ga er nog wonen hoor, het is een verkennistrip. ;)

Ondertussen wel flink jaloers op juliie!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_86577695
Oh dit wordt steeds maar leuker en leuker!
Ik kom er net achter dat een goede vriendin van me dezelfde stageperiodes heeft als ik, dus misschien wil/kan/mag die ook wel mee :D
  zaterdag 18 september 2010 @ 19:10:16 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86577887
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:05 schreef _Loki het volgende:
Oh dit wordt steeds maar leuker en leuker!
Ik kom er net achter dat een goede vriendin van me dezelfde stageperiodes heeft als ik, dus misschien wil/kan/mag die ook wel mee :D
Als zij zelf ook een visum kan krijgen, is dat geen probleem. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 september 2010 @ 19:12:37 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86577984
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:51 schreef djmarshal het volgende:
was ff weg van fok, maar .. tvp
Lang genoeg weg dat je niet weet dat TVP niet alleen niet meer hoeft, maar ook strafbaar is gemaakt met een ban? :P (Bij overmatig gebruik natuurlijk)

Klik op de "Volg Topic" knop, dan komt ie in je MyAT zonder dat je er hoeft te posten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86578082
En nou zit ik weer 'es een maandje in de Bay Area. :) Voor werk, dus niet echt TRV. Maar voor KAA is het ook wel erg kort, sorry. :@

Maar wat een rotweer. Hardstikke bewolkt in het "altijd mooi weer" California, bastards. :(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 18 september 2010 @ 19:16:52 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86578144
SF is toch bekend om zijn bewolking in de zomer? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86580686
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 16:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Geluk had ik geen J1 restricties (ook al kwam mijn grant van de NIH, maar via een omweg). Mijn diploma was een ramp, PhD's van Leiden zijn in het latijn en de engelse vertaling die ze meegeven is geprint op kladpapier (niet eens een watermerk). Daarnaast was onduidelijk dat mijn van diploma van computer science was (PhD zegt wiskunde en natuurwetenschappen), gelukkig was alles met een paar emailtjes van mijn begeleiders opgelost. Ik was blij dat ik dat zeer ruim van te voren had gedaan. Prevailing wage komt toch gewoon uit een tabelletje?
Erasmus Uni stuurde me de Engelse vertaling, dat was verder geen punt. Prevailing wage moest worden gechecked door USCIS dus dat betekent per definitie ettelijke weken. Zelfde voor LCA. Misschien is het gevoelsmatig dat het zolang duurde, maar volgens mij kreeg ik mijn officiele offer letter ergens in mei en zijn we sindsdien bezig om het visum rond te maken. Dat was met de J1 makkelijker en sneller. Ik heb al bedacht dat ik maar meteen een green card ga proberen aan te vragen, zodra ik met de nieuwe baan ben begonnen. Het is sowieso mijn eer te na om te trouwen voor de green card.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 18 september 2010 @ 20:33:50 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86580749
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:15 schreef LintuxCx het volgende:
Maar wat een rotweer. Hardstikke bewolkt in het "altijd mooi weer" California, bastards. :(
Tja.... Bay Area. Staat nog bekender om haar mist en sluip-bewolking door al dat water. Rij 1 uur in elke richting, en je zit weer in de zon. Hier in de L.A. area is het weer een graad of 25, hemelsblauw, en perfect weer om het huis te her-organiseren en in te pakken. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86580768
Kennen jullie daar trouwens Amerikanen die naar Europa willen emigreren? En zijn het vage dromen of serieuze plannen?
pi_86580791
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Kennen jullie daar trouwens Amerikanen die naar Europa willen emigreren? En zijn het vage dromen of serieuze plannen?
Nee, als dat al gebeurd is het voor werk en tijdelijk, of voor de liefde. Eigenlijk hetzelfde als andersom.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 18 september 2010 @ 21:22:45 #38
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_86582510
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja.... Bay Area. Staat nog bekender om haar mist en sluip-bewolking door al dat water. Rij 1 uur in elke richting, en je zit weer in de zon. Hier in de L.A. area is het weer een graad of 25, hemelsblauw, en perfect weer om het huis te her-organiseren en in te pakken. ;)
Hier niets anders dan regen en zo'n tien graden kouder........en jij gaat met die temperaturen je huis ' her-organiseren en in te pakken'?!
Wrijf het maar weer es in. ;)
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zaterdag 18 september 2010 @ 21:28:47 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86582736
Mjah... ik moet wel. ;) Als alles goed gaat verhuis ik over een week of 4.

Verder kun je in zuidelijk California altijd plannen.... volgende week BBQ op het strand? Gegarandeerd dat ie doorgaat, en dat ie niet door bijv. regen opeens gecancceled moet worden. ;)

Tis dus niet zo als Nederland: SNEL! het is mooi weer, NU naar het strand, of er op uit.... snel, want morgen regent het misschien weer..... :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 september 2010 @ 21:33:20 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86582916
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Kennen jullie daar trouwens Amerikanen die naar Europa willen emigreren? En zijn het vage dromen of serieuze plannen?
Ja hoor. Sterker nog, toen mijn vrouw naar Nederland kwam - die wilde ook naar Europa - kwamen we al snel in contact met een hoop andere Amerikaanse, Canadese, Britse, en zelfs Australiers die naar Nederland kwamen, en organisatorisch als mijn vrouw is had ze binnen de kortste keren een hele groep met voornamelijk Amerikaanse, Canadese en Britse vrouwen (met hun partners) bij elkaar gesprokkeld.

Ik organiseer nu zelf een groep voor Nederlanders in Orange County, en krijg regelmatig mailtjes van Amerikanen die naar Nederland willen en informatie willen inwinnen.

Volgens schattingen van het Amerikaanse consulaat in Amsterdam, wonen er zo'n 30.000 Amerikanen in Nederland, waarvan het grootste deel gemigreerd is, en niet onder een expat-contract in Nederland verblijven. Van die laatste groep weet het consulaat ook veel minder, want die komen voor 3 tot 5 jaar zeg maar, en verlengen vaak hun paspoort niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 september 2010 @ 22:18:09 #41
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_86584597
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Kennen jullie daar trouwens Amerikanen die naar Europa willen emigreren? En zijn het vage dromen of serieuze plannen?
Ik ken een stel uit SF die overwegen naar Europa te komen. Ze noemden onder andere Amsterdam. Een alternatief is dat ze naar China gaan. Die jongen spreekt vloeiend Chinees (maar is zelf geen Chinees). Een intelligent koppel, dat zeker.
  zaterdag 18 september 2010 @ 22:20:45 #42
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_86584688
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 21:28 schreef maartena het volgende:


Tis dus niet zo als Nederland: SNEL! het is mooi weer, NU naar het strand, of er op uit.... snel, want morgen regent het misschien weer..... :D
Daar wordt ik altijd zo moe van in Nederland. In mei rent iedereen wild in het rond (zeker in Amsterdam, waar ik woon), maar in september is het overgrote deel depressief (met name de vrouwen). :D

Geef mij maar een land waar de zon een wat normaler verschijnsel is, worden de mensen een stuk relaxter van.
  zaterdag 18 september 2010 @ 23:59:56 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86587632
Vandaag niet naar het strand? Relax.... gaan we over een week of drie toch, dan regent het ook niet. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 19 september 2010 @ 01:23:31 #44
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_86589929
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:59 schreef maartena het volgende:
Vandaag niet naar het strand? Relax.... gaan we over een week of drie toch, dan regent het ook niet. :P
Je blijft het inpeperen he...? ;)
Succes met de verhuizing trouwens.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_86606121
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:16 schreef wonderer het volgende:
SF is toch bekend om zijn bewolking in de zomer? :?
Op zich waar, maar dat is met name SF zelf, de Bay Area heeft er in mijn ervaring minder last van. Ik kan me een dag herinneren dat ik zonder jas naar SF was gegaan omdat het snikheet was in Mountain View. Eenmaal aangekomen in SF was het nog redelijk te doen, maar vanaf half vijf begon ik mijn jas ontzettend te missen. }:|
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_86607511
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:31 schreef Shivo het volgende:
Ik heb al bedacht dat ik maar meteen een green card ga proberen aan te vragen, zodra ik met de nieuwe baan ben begonnen. Het is sowieso mijn eer te na om te trouwen voor de green card.
Direct mee beginnen! Als je geluk hebt, kun je het binnen 6-12 maanden hebben, bij mij duurde het 1.5 jaar. Vooral de labour certification duurde lang bij mij, maar je kunt geluk hebben. Ik neem aan dat je werkgever je wil sponsoren voor je green card. En ja, ik volgde het zelfde traject, eerst green card en dan pas trouwen :D
pi_86609861
gisteren "The Town" gezien. grappig om je eigen huis te zien in de film en alle herkenbare plekken in Boston en Cambridge (en natuurlijk Charlestown). Film zelf was wel ok.

[ Bericht 1% gewijzigd door djmarshal op 19-09-2010 21:43:28 ]
*plop*
  maandag 20 september 2010 @ 03:13:28 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86625405
Vlucht geboekt *O*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 03:30:32 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86625437
quote:
Op maandag 20 september 2010 03:13 schreef wonderer het volgende:
Vlucht geboekt *O*
Mooi :) Ik zag het al op je twitter account.... naar Brussel?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2010 @ 03:40:44 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86625453
quote:
Op maandag 20 september 2010 03:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Mooi :) Ik zag het al op je twitter account.... naar Brussel?
Yeah, ik moet de dag erna waarschijnlijk in Antwerpen zijn, dus dan is het stom om een duurder ticket naar Amsterdam te boeken. Terug kan wel via Schiphol, dus helemaal ideaal.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 03:42:32 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86625456
Over twitter gesproken, waarom volg jij Marjet en Inge? :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 03:48:33 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86625465
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:31 schreef Shivo het volgende:

Het is sowieso mijn eer te na om te trouwen voor de green card.
Nou zeg! Daar deed ik het wel om, wie wil er nou niet leven in de Verenigde Staten van Utopia?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 20 september 2010 @ 03:57:51 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86625480
quote:
Op maandag 20 september 2010 03:48 schreef popolon het volgende:

[..]



Nou zeg! Daar deed ik het wel om, wie wil er nou niet leven in de Verenigde Staten van Utopia?
Nou ja, Amerika boeide me niet zo, maar na vijf jaar een langeafstandsrelatie gehad te hebben, vonden we het toch wel tijd om bij elkaar te gaan wonen en dan heb je zo'n ding nou eenmaal nodig :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 04:03:41 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86625485
Man hou op, ik kan zo weer in NL wonen. 't Maakt me allemaal weinig uit.

Als 't maar een vrijstaand huis is dan. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 20 september 2010 @ 04:27:00 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86625506
quote:
Op maandag 20 september 2010 04:03 schreef popolon het volgende:
Man hou op, ik kan zo weer in NL wonen. 't Maakt me allemaal weinig uit.

Als 't maar een vrijstaand huis is dan. :P
Ja, daarom... dat ding is niet voor Amerika maar mijn vent. Hoewel ik niet weet of ik weer in Nederland zou willen wonen, eigenlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 04:38:41 #56
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86625515
't Maakt we weinig uit, het heeft allebei z'n voor- en nadelen.

Zolang ik maar een 'eigen plek' heb zonder dat de buren op 20 centimeter van je af zitten. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 20 september 2010 @ 04:56:05 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86625528
quote:
Op maandag 20 september 2010 04:38 schreef popolon het volgende:
't Maakt we weinig uit, het heeft allebei z'n voor- en nadelen.

Zolang ik maar een 'eigen plek' heb zonder dat de buren op 20 centimeter van je af zitten. ;)
Zolang het aardige buren zijn waar je geen last van hebt... Ik heb 24 jaar in een rijtjeshuis gewoond, zelden last. Hooguit als ze aan het klussen slaan, maar hier heb ik last van grasmaaiers enzo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 07:24:00 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86625812
quote:
Op maandag 20 september 2010 03:42 schreef wonderer het volgende:
Over twitter gesproken, waarom volg jij Marjet en Inge? :D
Ik volg allerlei mensen.... als ze iets leuks te vertellen hebben zo af en toe, prima :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2010 @ 07:27:45 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86625831
quote:
Op maandag 20 september 2010 04:03 schreef popolon het volgende:
Man hou op, ik kan zo weer in NL wonen. 't Maakt me allemaal weinig uit.
Maar wil je vrouw dat ook?

Ik weet in ieder geval dat de mijne liever in de VS woont dan in NL....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2010 @ 07:45:05 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86625947
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik volg allerlei mensen.... als ze iets leuks te vertellen hebben zo af en toe, prima :)
Ik vond het zo grappig... Heb je die via mij? Anders zou het wel heel toevallig zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 07:50:15 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86625977
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:45 schreef wonderer het volgende:
Ik vond het zo grappig... Heb je die via mij? Anders zou het wel heel toevallig zijn.
Volgens mij wel inderdaad.... weet even niet meer, heb de laatste week of zo aardig wat mensen op de follow gezet om te zien of er wat leuks bij zit :) Heb de afgelopen weken ook een koppel gevolgd uit Nederland dat hier in Zuid/West USA op vakantie was, en overal vandaan twitterde. Ook leuk :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2010 @ 07:51:23 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86625988
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij wel inderdaad.... weet even niet meer, heb de laatste week of zo aardig wat mensen op de follow gezet om te zien of er wat leuks bij zit :)
Zij updaten amper :')

Nou ja, op zich jammer dat het wereldje niet erg klein is en dat jij ze ook kent of zo...

Ik ga slapen :W
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 19:05:37 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86646613
Het word steeds spannender.... alle eendjes lijken in dezelfde richting te waggelen met betrekking tot onze huis-aankoop.

We krijgen een credit na escrow voor reparaties die gedaan moeten worden, en een deel daarvan kan ik zelf. Wel vervangen we meteen de oude stalen pijpen voor het water meteen voor fatsoenlijk koper, dan hebben we tenminste waterdruk.... die stalen pijpen zitten er namelijk al 50 jaar in. Kost me wel weer wat :( maar dat gaat allemaal geen probleem zijn, hebben al een goede quote van een loodgieter, en alle pijpen zitten onder het huis, makkelijk toegankelijk, dus er hoeven geen muren open.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2010 @ 19:10:10 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86646815
Eigen huis hebben kost sowieso belachelijk veel geld, zijn wij inmiddels ook achter :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 19:24:28 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86647489
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:10 schreef wonderer het volgende:
Eigen huis hebben kost sowieso belachelijk veel geld, zijn wij inmiddels ook achter :')
Klopt..... maar zolang je de hypotheek betaald is het wel JOUW huis, en als je nu koopt, is de kans enorm groot dat het meer waard wordt...

Ik denk dat we het dieptepunt van de markt hebben gehad. We kopen nu de markt weer voorzichtig aan het klimmen is..... Banken beginnen weer te lenen, mensen kopen weer huizen, dus als je nog een stukje "American Dream" wil hebben, dan is nu het moment. Wij liepen het in 2002 mis, omdat er toen a) niet genoeg geld hadden b) te weinig credit en c) ik te weinig verdiende voor een hypotheek.

Maar na 8 jaar huren lijkt er eindelijk verandering in te komen! Nog even duimen dat alles goed blijft gaan.... we hebben namelijk wel te maken met een echtscheiding aan de kant van de verkopers. (Vrouw had bankrekening letterlijk leeggezogen en ging er vandoor - enig contact met haar is middels de advocaat - niemand inclusief de kinderen weet waar ze is..... gelukkig heeft ze tot nu toe alles getekend.).

Het is overigens ook een ideale tijd om te re-financen, de rente is belachelijk laag momenteel.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2010 @ 19:25:41 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86647541
Ja, misschien moeten we dat eens doen, refinance... Wij kochten aan het begin van de bubbel. Rente is nog best hoog.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 19:29:13 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86647700
je zou nu makkelijk 4.5% moeten kunnen halen, mits je credit in orde is...... Vrienden van me die 2 jaar geleden kochten - net tijdens de crash - zitten nog op 5.5% of zo, en zijn ook maar weer met de bank gaan praten, want 4.5 % is toch erg lekker, en kan honderden dollars per maand schelen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2010 @ 19:58:05 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86649086
Ja, ik ga vanavond of zo eens overleggen. We willen het eigenlijk al een tijdje, maar Brad doet de financien en die is nogal lui aangelegd (ik ook maar ik snap er sowieso al niks van).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 20:05:46 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86649426
Ik wist een jaar terug ook nauwelijks iets van huizen kopen etc.... heb een "first time home buyers" seminar gedaan, en daar aardig wat van geleerd. Tevens veel gelezen etc..... en nog kom ik dagelijks voor verrassingen te staan. :D

Afgelopen weken ook weer heel veel geleerd.

Dan maar een vraag aan iedereen: van sommigen hier weet ik het, maar huren jullie, of zijn jullie ook trotse bezitter van een heel klein stukje USA?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86650159
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:29 schreef maartena het volgende:
je zou nu makkelijk 4.5% moeten kunnen halen, mits je credit in orde is...... Vrienden van me die 2 jaar geleden kochten - net tijdens de crash - zitten nog op 5.5% of zo, en zijn ook maar weer met de bank gaan praten, want 4.5 % is toch erg lekker, en kan honderden dollars per maand schelen.
Ik zit op 6.5%, maar mijn huis is net "onderwater"/evenveel waard als mijn uitstaande hypotheek. Ik vraag me af of ik voor een nieuwe hypotheek een nieuwe 20% aanbetaling moet maken. Dat is het me niet waard; ik kan momenteel wel via andere wegen beter rendement krijgen en ik zie mijn huis eigenlijk ook niet als een investeering maar als een houten structure waarin ik kan slapen :)
pi_86650798
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:05 schreef maartena het volgende:

Dan maar een vraag aan iedereen: van sommigen hier weet ik het, maar huren jullie, of zijn jullie ook trotse bezitter van een heel klein stukje USA?
Wij zitten (veel te duur) gehuurd. We zijn al aan het rondneuzen voor een koopwoning, maar met ons huidige financiele plaatje lijkt dat niet echt haalbaar (zeker met de huizenprijzen hier)..
  maandag 20 september 2010 @ 20:35:02 #72
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86650880
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:33 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Wij zitten (veel te duur) gehuurd. We zijn al aan het rondneuzen voor een koopwoning, maar met ons huidige financiele plaatje lijkt dat niet echt haalbaar (zeker met de huizenprijzen hier)..
Ik vergeet steeds waar iedereen woont ... Waar is "hier"?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86650890
Wij huren. De ruimte is groot genoeg, maar de appartementen op ons complex stammen uit de jaren 70... en het lijkt wel alsof sommige dingen na de bouw nooit zijn aangepast / vervangen. :P. Daarnaast hebben we geen mogelijkheden om een wasmachine en droger aan te sluiten, wat ook een reden is waarom we iets anders willen. Daarom willen we ook wel verhuizen, ergens in de eerste helft van volgend jaar zal moeten gaan gebeuren.

Ik gok dat we eerst nog een jaar of zo huren en daarna eens gaan kijken wat de mogelijkheden qua kopen zijn.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 20 september 2010 @ 20:37:17 #74
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86651010
Ik besef trouwens wel dat wij behoorlijk gezegend zijn... op een salaris dit huis, en al op ons zesentwintigste...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 september 2010 @ 20:54:09 #75
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86651858
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:33 schreef Ainnir het volgende:
Wij zitten (veel te duur) gehuurd. We zijn al aan het rondneuzen voor een koopwoning, maar met ons huidige financiele plaatje lijkt dat niet echt haalbaar (zeker met de huizenprijzen hier)..
Ja, California is enorm duur. :(

Toch zijn de prijzen nu zo'n beetje op z'n laagst.... :'(

Ik denk dat je waar je WERKT nog erg goedkoop kunt kopen, maar ik weet niet of je daar wel wil wonen. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86651962
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vergeet steeds waar iedereen woont ... Waar is "hier"?
Rancho Cucamonga, CA
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:54 schreef maartena het volgende:

[..]
Ik denk dat je waar je WERKT nog erg goedkoop kunt kopen, maar ik weet niet of je daar wel wil wonen. :D
Heh, daar wil ik nog niet dood gevonden worden. :')
pi_86654437
het weer hier is echt gestoord. 's ochtends harstikke koud en nu super warm en benauwd. waag me liever niet buiten.
oh en hier is in the Midwest, echt midden in de maisvelden Galesburg
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_86661561
Ik kan volgens mij niet eens kopen, met (ik meen als een van de weinigen in dit topic) een werkvisum en geen greencard of paspoort. Afgezien daarvan heb ik al zeven jaar een huis in Nederland en word ik daar helemaal niet zo vrolijk van. En weet ik niet of het wel zo'n goed idee is om te kopen (wonderer: voor NH maak ik een uitzondering).

Maar de mensen van wie ik ons nieuwe huis in Houston huur wilden het eigenlijk ook verkopen, dus misschien volgend jaar maar eens kijken of ik ergens een hypotheek los kan peuteren.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 21 september 2010 @ 00:42:57 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86661604
NH is dan ook geweldig 8-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86661683
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:42 schreef wonderer het volgende:
NH is dan ook geweldig 8-)
Live free or die
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 21 september 2010 @ 01:10:41 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86662026
Wel kut die property tax :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 21 september 2010 @ 02:04:22 #82
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86662628
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 01:10 schreef wonderer het volgende:
Wel kut die property tax :')
Yep, ik laat em lekker bij de maandelijkse hypotheekaflossing zetten. Scheelt weer budgetteren :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86663100
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:41 schreef Shivo het volgende:
Ik kan volgens mij niet eens kopen, met (ik meen als een van de weinigen in dit topic) een werkvisum en geen greencard of paspoort.
Ik had net een H1B en dat was voldoende. Maar goed, dat was 3 jaar geleden en de bubbel was nog niet gebarsten en dat ik maar 1.5x mijn jaarsalaris leende zal ook wel geholpen hebben. Ik betwijfel overigens of ik toen iets had gekregen met een <20% down payment.
pi_86663107
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 02:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep, ik laat em lekker bij de maandelijkse hypotheekaflossing zetten. Scheelt weer budgetteren :)
net als home insurrance. Hoewel ik me af en toe afvraag of ik niet gewoon dat bedrag maandelijks op een savings account moet zetten; 0.5% rente is beter dan niets.
pi_86665175
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 04:08 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik had net een H1B en dat was voldoende. Maar goed, dat was 3 jaar geleden en de bubbel was nog niet gebarsten en dat ik maar 1.5x mijn jaarsalaris leende zal ook wel geholpen hebben. Ik betwijfel overigens of ik toen iets had gekregen met een <20% down payment.
Droeg jouw partner nog iets bij in het krijgen van een hypotheek? Goed om te weten dat het niet per definitie onmogelijk is, hoewel ik meer dan 1,5x jaarsalaris nodig heb (en daarmee ik ook geen 20% down zal hebben).
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:44:21 #86
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86665272
Wij hebben een tweede hypotheekje voor de downpayment. Zou uiteindelijk goedkoper zijn namelijk, anders moet je weer een of andere verzekering hebben en die kostte in totaal meer dan de rente van de tweede hypotheek.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86680495
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 01:10 schreef wonderer het volgende:
Wel kut die property tax :')
Maar jullie hebben dan wel weer geen Sales Tax.
pi_86681071
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:40 schreef Shivo het volgende:
Droeg jouw partner nog iets bij in het krijgen van een hypotheek? Goed om te weten dat het niet per definitie onmogelijk is, hoewel ik meer dan 1,5x jaarsalaris nodig heb (en daarmee ik ook geen 20% down zal hebben).
We waren net aan het daten toen, dus dat leek ons niet verstandig :)
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 17:50:37 #89
45833 crew  Fogel
pi_86681527
Ik heb mail terug van de ambassade en moet binnenkort eens langs (even heen en weer naar Oslo vliegen |:( ) voor een interview voor een B1 of J1, en dat voor maar liefst 1 week daar. Business visa waiver was helaas geen mogelijkheid.
Hoera voor de papiermolen die nu op gang komt :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:14:38 #90
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86682298
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:24 schreef Greci het volgende:

[..]

Maar jullie hebben dan wel weer geen Sales Tax.
Of income tax 8-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:23:35 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86684624
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:40 schreef Shivo het volgende:
Droeg jouw partner nog iets bij in het krijgen van een hypotheek? Goed om te weten dat het niet per definitie onmogelijk is, hoewel ik meer dan 1,5x jaarsalaris nodig heb (en daarmee ik ook geen 20% down zal hebben).
Een partner kan zeker bijdragen. Als je trouwt of een partnerschap registreert (civil union), dan kan je partner als volledige mede eigenaar van je toekomstige huis, en dus ook de hypotheek fungeren. Haar credit kan zwaarder (of beter) wegen in de lening bijvoorbeeld als jij weinig credit hebt.

Zonder trouwen/civil union kan het trouwens ook, maar dan wordt ze een "co-signer", en niet perse "partner op de lening". Ook eigendom is dan niet automatisch vastgelegd.... maar dat kun je dan wel weer apart laten vastleggen door een notaris wanneer je escrow start, maar je moet een hele hoop meer papierwerk doen.

Ook is het per staat ook een beetje anders hoe de "partner" fungeert op de lening. In principe is ALLES mogelijk, maar zonder een huwelijk moeten er gewoon veel mee papieren getekend worden, en moet heel duidelijk worden vastgelegd hoeveel procent van de woning nou van wie is.... Als jij bijvoorbeeld $40k downpayment brengt, en zij slechts $10k, en jij verdiend $50k per jaar, en zij slechts $22k.... dan is ze in een huwelijk nog steeds gewoon 50% eigenaar, en krijgt ze de helft bij een scheiding, terwijl bij geen huwelijk dat allemaal heel duidelijk op papier moet worden gezet, en wie wat krijgt als het huis weer verkocht wordt. Trouwen maakt dat wel allemaal in 1 stuk een stuk simpeler, maar ja.... je moet dat wel willen natuurlijk. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86688068
ugh zelfs ik zou bijna trouwen met een amerikaan omdat het zoveeeel dingen makkelijker zou maken. En ik ben net twintig.
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:48:48 #93
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86688190
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ugh zelfs ik zou bijna trouwen met een amerikaan omdat het zoveeeel dingen makkelijker zou maken. En ik ben net twintig.
Als ik Amerikaan was zou ik ook zelfs bijna met jou trouwen *O*
pi_86689785
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:36 schreef djmarshal het volgende:
gisteren "The Town" gezien. grappig om je eigen huis te zien in de film en alle herkenbare plekken in Boston en Cambridge (en natuurlijk Charlestown). Film zelf was wel ok.
Moet ik ook eens kijken, en ik moet ook nog steeds The Departed zien.
Jesus saves but death prevails.
pi_86690759
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:27 schreef Shivo het volgende:

[..]

Moet ik ook eens kijken, en ik moet ook nog steeds The Departed zien.
Zeker aan te raden.

Het fictieve hoofdkwartier van de staatspolitie is volgens mij gefilmd in het gemeentehuis, best wel herkenbare architectuur (beton).
pi_86691192
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Als ik Amerikaan was zou ik ook zelfs bijna met jou trouwen *O*
oh halloooo haha :) helaas -O-
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:03:07 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86691534
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:27 schreef Shivo het volgende:

[..]

Moet ik ook eens kijken, en ik moet ook nog steeds The Departed zien.
De depahted :D

Overigens begint er wel een New England accentje in mijn Engels te sluipen af en toe... Wat op zich gek is want niemand om me heen spreekt het echt, alleen mijn neefje, die had het over een hoahse ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:37:01 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86695725
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ugh zelfs ik zou bijna trouwen met een amerikaan omdat het zoveeeel dingen makkelijker zou maken. En ik ben net twintig.
Tja.... de wetboeken in de VS zijn nog vrijwel exclusief gebaseerd op huwelijken. Eigenlijk is er pas de laatste 5 jaar verandering in gekomen met betrekking tot geregistreerd partnerschap.... en eigenlijk was dat dan voornamelijk voor de same-sex partners, maar gewone stellen kunnen daar natuurlijk ook gebruik van maken.

Maar je hebt gelijk, als je perse niet wil trouwen met je vriendin, maar je het jezelf op een hele hoop andere zaken wat moeilijker. Niet onmogelijk trouwens, met wat meer papierwerk kan alles. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:40:37 #99
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86695890
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:55 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

oh halloooo haha :) helaas -O-
Heb je het afgezien van de warmte naar je zin daar?
pi_86712654
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja.... de wetboeken in de VS zijn nog vrijwel exclusief gebaseerd op huwelijken. Eigenlijk is er pas de laatste 5 jaar verandering in gekomen met betrekking tot geregistreerd partnerschap.... en eigenlijk was dat dan voornamelijk voor de same-sex partners, maar gewone stellen kunnen daar natuurlijk ook gebruik van maken.

Maar je hebt gelijk, als je perse niet wil trouwen met je vriendin, maar je het jezelf op een hele hoop andere zaken wat moeilijker. Niet onmogelijk trouwens, met wat meer papierwerk kan alles. ;)
Oh joh ik heb niet eens een vriend, maar wel de optie redelijk serieus besproken met een bevriende homo. Het stoort me enorm dat ik hier niet gewoon werk kan krijgen en ook voor aanzienlijk veel minder financiële hulp bij de studie in aanmerking kom... Ook dat gedoe met formulieren en handtekeningen elke keer als ik het land in en uit ga...

@omnifacer
Ja het is wel heel leuk hier, idd ondanks de hitte en de daaropvolgende stormen
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_86717221
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Oh joh ik heb niet eens een vriend, maar wel de optie redelijk serieus besproken met een bevriende homo. Het stoort me enorm dat ik hier niet gewoon werk kan krijgen en ook voor aanzienlijk veel minder financiële hulp bij de studie in aanmerking kom... Ook dat gedoe met formulieren en handtekeningen elke keer als ik het land in en uit ga...

Zo herkenbaar dit. In januari ga ik met de de uni naar Kameroen voor drie weken en ik heb er nu al zin in om op de terugweg twee uur te wachten voor immigratie, terwijl al mijn klasgenoten gewoon door kunnen lopen bij "US citizen".

Ik vraag me trouwens ook af hoe mijn I-20 formulier eruit ziet over drie jaar. Dat ding is nu al verlept :')
pi_86717683
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:11 schreef Greci het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit. In januari ga ik met de de uni naar Kameroen voor drie weken en ik heb er nu al zin in om op de terugweg twee uur te wachten voor immigratie, terwijl al mijn klasgenoten gewoon door kunnen lopen bij "US citizen".

Ik vraag me trouwens ook af hoe mijn I-20 formulier eruit ziet over drie jaar. Dat ding is nu al verlept :')
Waar kom je binnen dan? Ik heb voornamelijk ervaring met Boston, maar over het algemeen hoef ik daar niet langer dan 20 minuten te wachten. Citizens wachten korter, maar wanneer die er allemaal door zijn (of wanneer het aan die kant rustiger wordt) dan worden niet-citizens ook die kant op gestuurd. Al met al best ok.
Jesus saves but death prevails.
pi_86718659
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:23 schreef Shivo het volgende:

[..]

Waar kom je binnen dan? Ik heb voornamelijk ervaring met Boston, maar over het algemeen hoef ik daar niet langer dan 20 minuten te wachten. Citizens wachten korter, maar wanneer die er allemaal door zijn (of wanneer het aan die kant rustiger wordt) dan worden niet-citizens ook die kant op gestuurd. Al met al best ok.
Het zal waarschijnlijk Chicago worden. Daar heb ik tot nu toe altijd langer dan een uur moeten wachten. }:|
  woensdag 22 september 2010 @ 20:25:18 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86725023
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Oh joh ik heb niet eens een vriend, maar wel de optie redelijk serieus besproken met een bevriende homo.
Om even daarop in te haken, ik ken dus een Nederlandse die in de jaren 80 ergens naar de VS kwam.... en puur voor de Green Card trouwde. Het was gewoon afgesproken werk. Na een jaar of 3 scheidden ze weer, en vond zij eigenlijk pas 10 jaar later haar huidige man waar ze nu ook alweer 15 jaar mee samen is of zoiets.

Maar ze had dus wel een green card.... en ze geeft dit aan haar vrienden in ieder geval ook gewoon openlijk toe. Ze is nu Amerikaanse van nationaliteit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 22 september 2010 @ 20:28:17 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86725166
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:47 schreef Greci het volgende:
Het zal waarschijnlijk Chicago worden. Daar heb ik tot nu toe altijd langer dan een uur moeten wachten. }:|
Ik stond afgelopen Mei langer in de rij bij de U.S. Citizens dan de toeristen. Bij de directe vlucht AMS-LAX dock je op een terminal waar bijv. ook Korea Air aankomt, en omdat ze een vlucht uit Korea verwachtten..... hadden ze dus 8 rijen open voor toeristen, en 2 voor US Citizens, en nog een paar gesloten.

Al die Nederlanders die in die rijen stonden kwamen sneller door de douane dan ik. :D

Je kunt het dus ook gewoon anders treffen. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86726943
Ik heb goede en slechte ervaringen met Miami. Ik heb daar 1x gewoon direct kunnen doorlopen omdat er niemand stond te wachten, maar ook een keertje 2 uur staan wachten. Het is in de meeste gevallen wel lekker om door de 'us citizens' rij te gaan :)

=edit: oeps, verkeerde vliegveld :D

[ Bericht 18% gewijzigd door devzero op 22-09-2010 21:31:17 ]
pi_86728339
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ugh zelfs ik zou bijna trouwen met een amerikaan omdat het zoveeeel dingen makkelijker zou maken. En ik ben net twintig.
Toen mijn vriendin zwanger raakte, hebben we het trouwprocess maar wat versneld omdat het wel zo makkelijk is. Tuurlijk hadden we het ook zonder kunnen doen, maar nu kon ik direct op het geboortecertificaat als de vader, zonder tig formulieren te hoeven invullen.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 22:10:13 #108
45833 crew  Fogel
pi_86730355
Shivo (en andere met betrekkingen tot ziekenhuizen), moest jij ook kunnen aantonen dat je een hele rits verschillende vaccinaties hebt gehad? Vaccines/Proof of immunity
Zo ja, waar haal ik zo'n bewijs van vaccinatie vandaan (en dan doel ik voornamelijk op de vaccinaties die men als kind krijgt)? Ik kan natuurlijk ook de "shortcut" doen en een paar buizen bloed afgeven...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86730373
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Een partner kan zeker bijdragen. Als je trouwt of een partnerschap registreert (civil union), dan kan je partner als volledige mede eigenaar van je toekomstige huis, en dus ook de hypotheek fungeren. Haar credit kan zwaarder (of beter) wegen in de lening bijvoorbeeld als jij weinig credit hebt.

Zonder trouwen/civil union kan het trouwens ook, maar dan wordt ze een "co-signer", en niet perse "partner op de lening". Ook eigendom is dan niet automatisch vastgelegd.... maar dat kun je dan wel weer apart laten vastleggen door een notaris wanneer je escrow start, maar je moet een hele hoop meer papierwerk doen.

Ook is het per staat ook een beetje anders hoe de "partner" fungeert op de lening. In principe is ALLES mogelijk, maar zonder een huwelijk moeten er gewoon veel mee papieren getekend worden, en moet heel duidelijk worden vastgelegd hoeveel procent van de woning nou van wie is.... Als jij bijvoorbeeld $40k downpayment brengt, en zij slechts $10k, en jij verdiend $50k per jaar, en zij slechts $22k.... dan is ze in een huwelijk nog steeds gewoon 50% eigenaar, en krijgt ze de helft bij een scheiding, terwijl bij geen huwelijk dat allemaal heel duidelijk op papier moet worden gezet, en wie wat krijgt als het huis weer verkocht wordt. Trouwen maakt dat wel allemaal in 1 stuk een stuk simpeler, maar ja.... je moet dat wel willen natuurlijk. :P
Ik bedoelde eigenlijk dat het goed is om te weten dat het mogelijk is om met een H1b visum een hypotheek te krijgen... mijn partner verdient niet genoeg om serieus bij te kunnen dragen :'(
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 22 september 2010 @ 22:33:01 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86731535
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:10 schreef Shivo het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk dat het goed is om te weten dat het mogelijk is om met een H1b visum een hypotheek te krijgen... mijn partner verdient niet genoeg om serieus bij te kunnen dragen :'(
Tenzij hij loog, weet ik dat StefanP in zijn uppie een huis heeft gekocht op een H1B visum dus het is zeker mogelijk. Nu was dat wel toen iedere paardekop met een baan nog een lening kreeg - 2005 of 2006, weet niet precies wanneer hij verhuisde - maar het moet nog steeds kunnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 22 september 2010 @ 22:45:18 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86732204
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:10 schreef Fogel het volgende:
Shivo (en andere met betrekkingen tot ziekenhuizen), moest jij ook kunnen aantonen dat je een hele rits verschillende vaccinaties hebt gehad? Vaccines/Proof of immunity
Zo ja, waar haal ik zo'n bewijs van vaccinatie vandaan (en dan doel ik voornamelijk op de vaccinaties die men als kind krijgt)? Ik kan natuurlijk ook de "shortcut" doen en een paar buizen bloed afgeven...
Ik nam mijn vaccinatie-boekje mee van toen ik een kind was in de jaren 70 :P

Maar verder niet zo'n enorm punt, als je vaccinaties mist heeft het consulaat een dokter in de buurt die een paar naalden in je arm kan steken.

Ik moest zelf een cocktail-vaccinatie nemen waar een stuk of 4 ziektes in verwerkt zaten, DKTP volgens mij.... die had ik als kind ook al gehad, maar aangezien zo'n vaccinatie ong. 20 jaar geldig is moest de arm opnieuw bloot. En naast die prik nog een andere die ik vergeten ben.

Het stelt allemaal niet gek veel voor natuurlijk, het kost alleen wel geld omdat het een vrijwillige vaccinatie is.... en (iig in Nederland) niet wordt vergoed. Ik meen dat ik destijds Hfl 180 kwijt was aan vaccinaties.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 22:58:56 #112
45833 crew  Fogel
pi_86732822
Bedankt maartena. Zo'n boekje heb ik niet, maar ik werk (onder andere) in een ziekenhuis, en ga in de VS ook naar een ziekenhuis toe, dus iemand vinden die een gat in mijn arm wil maken is niet echt een probleem ;).

Alles kost geld, 140USD voor J1, transport heen en weer naar de ambassade zal zeker niet minder zijn dan 300USD, dan wil de uni in de VS iets van 180USD hebben voor een DS-2019 formulier wat ik weer nodig heb om de J1 aan te kunnen vragen. Wat eventuele vaccines gaan kosten, geen idee. Maar aangezien ik voor mijn werk ga, stuur ik de rekeningen gewoon door, dat scheelt :)
Ik word alleen wel een beetje moe van de hele papierkraam en alle eisen zoals die vaccinaties... en dat voor een bezoek van 1 (misschien 2) week, eventueel gevolgd door een langer bezoek volgend jaar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86753744
De uni wil geld voor je DS-2019? $140 voor een J1? Het moet niet gekker worden. Maar ik neem aan dat je grant dat allemaal betaald voor je.
pi_86753967
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:10 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat het goed is om te weten dat het mogelijk is om met een H1b visum een hypotheek te krijgen... mijn partner verdient niet genoeg om serieus bij te kunnen dragen :'(
Het is zeker mogelijk. Een voordeel van samen kopen met je partner kan zijn dat ze een goede credit rating heeft wat misschien weer een betere rente kan opleveren. Een nadeel is dan natuurlijk weer dat je door een hoop papierwerk moet wringen.
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 16:40:02 #115
45833 crew  Fogel
pi_86754245
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:29 schreef devzero het volgende:
De uni wil geld voor je DS-2019? $140 voor een J1? Het moet niet gekker worden. Maar ik neem aan dat je grant dat allemaal betaald voor je.
Uiteraard. En de vlucht heen en weer naar de ambassade ook.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 23 september 2010 @ 21:05:39 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86765558
De enige Tea Party waar ik mee te maken wil hebben is een feestje waarop ik thee drink. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86792660
Ik kan meestal wel lachen om sommige "tea-party" uitspraken en dan denk ik wel eens "zat de wereld echt maar zo simpel in elkaar, dan is ieder probleem zo opgelost". Maar goed, daar laat ik het bij, want we zouden hier niet aan politiek doen.
pi_86802365
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:47 schreef Greci het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk Chicago worden. Daar heb ik tot nu toe altijd langer dan een uur moeten wachten. }:|
same here!! Altijd Chicago, hoefde alleen niet te wachten toen ik uit Dublin kwam, omdat je in Dublin al door de Amerikaanse douane kan. Dus toen moest ik dáár wachten. En mijn 1-20 is ook echt net een gebruikte zakdoek :')
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_86802494
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Om even daarop in te haken, ik ken dus een Nederlandse die in de jaren 80 ergens naar de VS kwam.... en puur voor de Green Card trouwde. Het was gewoon afgesproken werk. Na een jaar of 3 scheidden ze weer, en vond zij eigenlijk pas 10 jaar later haar huidige man waar ze nu ook alweer 15 jaar mee samen is of zoiets.

Maar ze had dus wel een green card.... en ze geeft dit aan haar vrienden in ieder geval ook gewoon openlijk toe. Ze is nu Amerikaanse van nationaliteit.
ja zo zou ik dus ook zijn dan :@

quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:58 schreef Fogel het volgende:
Bedankt maartena. Zo'n boekje heb ik niet, maar ik werk (onder andere) in een ziekenhuis, en ga in de VS ook naar een ziekenhuis toe, dus iemand vinden die een gat in mijn arm wil maken is niet echt een probleem ;).

Alles kost geld, 140USD voor J1, transport heen en weer naar de ambassade zal zeker niet minder zijn dan 300USD, dan wil de uni in de VS iets van 180USD hebben voor een DS-2019 formulier wat ik weer nodig heb om de J1 aan te kunnen vragen. Wat eventuele vaccines gaan kosten, geen idee. Maar aangezien ik voor mijn werk ga, stuur ik de rekeningen gewoon door, dat scheelt :)
Ik word alleen wel een beetje moe van de hele papierkraam en alle eisen zoals die vaccinaties... en dat voor een bezoek van 1 (misschien 2) week, eventueel gevolgd door een langer bezoek volgend jaar.
zo'n boekje heb ik gewoon opgevraagd bij de huisarts. gaat heel makkelijk. Ik moest toen alleen nog een nieuwe tetanus injectie krijgen
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:56:20 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86802592
Ik word echt gestoord van de gezondheidszorg en de verzekering hier :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 20:16:34 #122
45833 crew  Fogel
pi_86803486
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:54 schreef Puntenslijpsel het volgende:


[..]

zo'n boekje heb ik gewoon opgevraagd bij de huisarts. gaat heel makkelijk. Ik moest toen alleen nog een nieuwe tetanus injectie krijgen
Ik woon al een jaar of 10 niet meer in Nederland, even naar mijn oude huisarts toe is niet erg practisch voor me.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:01:31 #123
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86805517
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:56 schreef wonderer het volgende:
Ik word echt gestoord van de gezondheidszorg en de verzekering hier :r
Terug naar Nederland. *O*
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:09:26 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86805935
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:01 schreef popolon het volgende:

[..]



Terug naar Nederland. *O*
Ja, lekker 18 maanden op de wachtlijst :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:23:14 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86806559
:P

Er is dus altijd wel wat, waar je ook zit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_86806624
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:56 schreef wonderer het volgende:
Ik word echt gestoord van de gezondheidszorg en de verzekering hier :r
Verzekering is toch uitermate goed geregeld in de US? Ik heb sinds kort een dochter en het duurde maar een maand voor haar verzekering was geregeld en bovenop dat, de verzekering verzekerde me dat ze alle afgewezen claims omdat ze niet verzekerd was opnieuw gaan bekijken.
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 21:33:47 #127
45833 crew  Fogel
pi_86807099
Gezondheidsverzekering? Wa's da? :P

Oil rules! :D

voor degenen die het niet weten, ik woon in Noorwegen ;)

Maar dat is inderdaad ook iets waar ik aan moet gaan denken als ik jullie kant op kom.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:33:54 #128
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86807107
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:24 schreef devzero het volgende:

[..]

Verzekering is toch uitermate goed geregeld in de US? Ik heb sinds kort een dochter en het duurde maar een maand voor haar verzekering was geregeld en bovenop dat, de verzekering verzekerde me dat ze alle afgewezen claims omdat ze niet verzekerd was opnieuw gaan bekijken.
Ligt denk ik ook aan de maatschappij. Wij zitten opgescheept met een stomme :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:46:44 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86807720
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:33 schreef wonderer het volgende:
Ligt denk ik ook aan de maatschappij. Wij zitten opgescheept met een stomme :P
Ik momenteel ook.... maar ik heb komende Maart - dan mag er weer veranderd worden - wel de keuze uit twee maatschappijen, dus wellicht verhuis ik naar de andere. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86807992
open enrollment begint hier over een paar weken ^O^
pi_86808136
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ligt denk ik ook aan de maatschappij. Wij zitten opgescheept met een stomme :P
Toegegeven, ik was een beetje cynisch.
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:05:01 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86838863
Oh... hij kwam eindelijk binnen.... 24 euro voor 6km te hard - 56 waar ik 50 mocht in de buurt van Alkmaar. :')

Nou, ik geloof dat ik nog wel 24 euro heb op mijn NL rekening.... :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86839705
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:05 schreef maartena het volgende:
Oh... hij kwam eindelijk binnen.... 24 euro voor 6km te hard - 56 waar ik 50 mocht in de buurt van Alkmaar. :')

Nou, ik geloof dat ik nog wel 24 euro heb op mijn NL rekening.... :D
Kwam hij direct bij jou binnen? Ik heb twee weken terug een bekeuring gehad voor fout parkeren, maar dat was met een huur auto dus ik denk eigenlijk dat ik daar nooit meer iets van ga horen. Ben je trouwens net op tijd mee, want volgend jaar gaan de bekeuringen flink omhoog.

Enig idee hoe de bekeuringen voor te hard rijden zijn in SoCal?
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 25 september 2010 @ 21:46:31 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86842307
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:33 schreef Shivo het volgende:
Kwam hij direct bij jou binnen? Ik heb twee weken terug een bekeuring gehad voor fout parkeren, maar dat was met een huur auto dus ik denk eigenlijk dat ik daar nooit meer iets van ga horen. Ben je trouwens net op tijd mee, want volgend jaar gaan de bekeuringen flink omhoog.
Yep gewoon op mijn adres. Dat is namelijk het adres wat op de credit card stond welke ik gebruikt heb voor de autohuur. ;)

quote:
Enig idee hoe de bekeuringen voor te hard rijden zijn in SoCal?
Nope.... ben nooit gepakt voor te hardrijden.... hier moeten ze je staande houden, alleen voor roodlicht mogen ze automatische camera's gebruiken. En daar ben ik wel een keer gepakt, ik sloeg rechtsaf door rood - "nog even snel voordat de lichten voor het kruisverkeer op groen sprongen", en kwam dus niet tot een VOLLEDIGE stop.

$400.

Oeps.... :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86843415
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:46 schreef maartena het volgende:
Nope.... ben nooit gepakt voor te hardrijden.... hier moeten ze je staande houden, alleen voor roodlicht mogen ze automatische camera's gebruiken. En daar ben ik wel een keer gepakt, ik sloeg rechtsaf door rood - "nog even snel voordat de lichten voor het kruisverkeer op groen sprongen", en kwam dus niet tot een VOLLEDIGE stop.

$400.

Oeps.... :D
8)7
Jesus saves but death prevails.
  zondag 26 september 2010 @ 05:45:15 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86852322
Aardbeving :D

http://earthquake.usgs.go(...)uakes/us2010brab.php

16 km van ons huis. Spannend (verder niks aan de hand).

[ Bericht 26% gewijzigd door wonderer op 26-09-2010 05:52:20 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 26 september 2010 @ 09:06:57 #137
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86852716
Een 3.1 :')

Zat iemand te stampvoeten? ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 26 september 2010 @ 18:29:29 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86868423
quote:
Op zondag 26 september 2010 09:06 schreef maartena het volgende:
Een 3.1 :')

Zat iemand te stampvoeten? ;)
Nee, ik liet een scheet :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 26 september 2010 @ 18:42:27 #139
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86868867
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, lekker 18 maanden op de wachtlijst :')
Slecht argument. Vaak zijn wachtlijsten veel korter, en als er spoed is gebeurt het altijd veel sneller.

Alles bij elkaar steekt de gezondheidszorg voor de gewone man veel beter in elkaar.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 26 september 2010 @ 18:43:34 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86868922
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:42 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Slecht argument. Vaak zijn wachtlijsten veel korter, en als er spoed is gebeurt het altijd veel sneller.

Alles bij elkaar steekt de gezondheidszorg voor de gewone man veel beter in elkaar.
Niet voor mijn problemen, dan is de wachtlijst (verplicht) lang.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 26 september 2010 @ 18:48:55 #141
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86869161
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Niet voor mijn problemen, dan is de wachtlijst (verplicht) lang.
Tja, dat is soms lastig, maar het is wel voor iedereen en dus eerlijk. Als je privé wilt kan het altijd...
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 26 september 2010 @ 19:10:28 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86869921
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:48 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Tja, dat is soms lastig, maar het is wel voor iedereen en dus eerlijk. Als je privé wilt kan het altijd...
En dat wordt in Nederland ook niet vergoed, volgens mij, dus zitten we alsnog in hetzelfde schuitje.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 19:16:16 #143
45833 crew  Fogel
pi_86870121
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

En dat wordt in Nederland ook niet vergoed, volgens mij, dus zitten we alsnog in hetzelfde schuitje.
Nee, nee, in een schuitje waar je wel verplicht moet betalen voor iets waar je geen gebruik van kan maken vs een schuitje waar je zelf dingen mag/moet bepalen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 26 september 2010 @ 19:21:58 #144
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86870366
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, nee, in een schuitje waar je wel verplicht moet betalen voor iets waar je geen gebruik van kan maken vs een schuitje waar je zelf dingen mag/moet bepalen :)
Da's ook weer waar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86884142
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:43 schreef wonderer het volgende:
Niet voor mijn problemen, dan is de wachtlijst (verplicht) lang.
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:29 schreef wonderer het volgende:
Nee, ik liet een scheet :P
Minder uien en bonen eten. Goed, waar kan de rekening naar toe?
  maandag 27 september 2010 @ 00:00:00 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86885051
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:39 schreef devzero het volgende:

[..]


[..]

Minder uien en bonen eten. Goed, waar kan de rekening naar toe?
Stuur maar naar maartena ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 27 september 2010 @ 16:23:05 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86904747
freak heatwave! :D

Voorspelling van vandaag: 102 F, 39 C.

Meestal betekend dat bij mij 107 F, 42 C. :o
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86914989
Same here. 110 voorspeld... en ik wil niet weten hoe hoog het daadwerkelijk gaat oplopen.

Ik heb toch echt herfst besteld :{
  maandag 27 september 2010 @ 21:33:43 #149
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86919537
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:14 schreef Ainnir het volgende:
Same here. 110 voorspeld... en ik wil niet weten hoe hoog het daadwerkelijk gaat oplopen.

Ik heb toch echt herfst besteld :{
Verkeerd bezorgd denk ik, hier is het eindelijk wel herfst.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86920329
Ik kom donderdag aan in Houston, waar het deze week een lekkere 28 graden Celsius is.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 27 september 2010 @ 22:21:38 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86922642
Hele zomer is het hier perfect geweest.... tussen de 22 en 28 graden, soms een uitschietertje naar de 30..... maar dan had je het wel gehad. 1 kleine hittegolf van tussen de 30 en 35 ergens in Juni....

Dus je denkt.... we hebben de warmte wel gehad.

WRONG! :D 109 zojuist gemeten om 1 uur 's Middags toen ik langs een lokale thermometer reed:



De 110 gaan we dus wel voorbij.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 27 september 2010 @ 22:34:06 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86923403
Ik kon vandaag mijn O+ jas O+ weer aan :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 27 september 2010 @ 22:57:02 #153
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86924638
He lads, dit is een vrij basale vraag vrees ik maar dit nummer: 646-610-5323, dat wordt vanuit Nederland toch gewoon 1-800-646-610-5323?
  maandag 27 september 2010 @ 23:01:10 #154
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86924842
waar komt die 800 opeens vandaan? Het is gewoon 1-646-610-5323
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 27 september 2010 @ 23:01:45 #155
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86924875
Ik ben trouwens wel benieuwd waar je dat nr. voor nodig hebt :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 27 september 2010 @ 23:04:31 #156
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86925014
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:01 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd waar je dat nr. voor nodig hebt :D
Vriendinnetje zit voor drie maanden in NYC, stage lopen bij www.domeproject.org. Nu heb ik eind augustus een application ingevuld voor een ride-along bij de NYPD voor 8/10, maar nog niks gehoord, dus ik wilde effe bellen :+ Zie alleen dat ik vergeten ben een brief van onze resp. werkgevers mee te sturen o|O

Edit: en bedankt! Ik dacht dat altijd 1-800 voor die nummers kwam te staan :')
  maandag 27 september 2010 @ 23:06:33 #157
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_86925124
1-800 is een toll-free nummer. Zelfde idee als een 0800- nummer in Nederland. 1 is gewoon voor de US dus je pakt het 10-cijferige nummer en plakt er een +1 voor. Hetzelfde als in NL. Je neemt het 9 cijferige nummer (dus de 0 van 06 schrap je) en plak er +31 voor.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 27 september 2010 @ 23:09:54 #158
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86925273
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:06 schreef Barcaconia het volgende:
1-800 is een toll-free nummer. Zelfde idee als een 0800- nummer in Nederland. 1 is gewoon voor de US dus je pakt het 10-cijferige nummer en plakt er een +1 voor. Hetzelfde als in NL. Je neemt het 9 cijferige nummer (dus de 0 van 06 schrap je) en plak er +31 voor.
^O^

Overigens: toen ik die application in moest vullen vroegen ze doodleuk welk ras we zijn. Dat is in Nederland (voorlopig toch) ondenkbaar. Vond het niet storend ofzo.
  maandag 27 september 2010 @ 23:27:32 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86925919
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:09 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

^O^

Overigens: toen ik die application in moest vullen vroegen ze doodleuk welk ras we zijn. Dat is in Nederland (voorlopig toch) ondenkbaar. Vond het niet storend ofzo.
Dat vragen ze echt overal... Beetje wazig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 27 september 2010 @ 23:29:27 #160
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86925980
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat vragen ze echt overal... Beetje wazig.
Zou het nou echt verschil maken? Zoals voor zo'n ride along application?
  maandag 27 september 2010 @ 23:34:41 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86926173
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:29 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Zou het nou echt verschil maken? Zoals voor zo'n ride along application?
Geen idee. Voor de politie zei je? Misschien zodat ze hun quota kunnen halen, x% negers en x% latino's of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 27 september 2010 @ 23:43:54 #162
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86926485
Zou kunnen idd.
pi_86930183
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Geen idee. Voor de politie zei je? Misschien zodat ze hun quota kunnen halen, x% negers en x% latino's of zo.
:D

You said the N word!

Soms floept het er bij mij ook uit. En dan alle mensen om mij heen naar mij kijken en denken "Wat zegt die nou?!" :') Ik snap dus echt niet waarom ik geen neger mag zeggen, maar de Afro-Amerikanen wel. Dat vind ik pas discriminatie.
  dinsdag 28 september 2010 @ 06:44:12 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86930245
"nigger" heeft wel een heel andere lading dan "neger".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator dinsdag 28 september 2010 @ 12:19:30 #165
45833 crew  Fogel
pi_86936927
Mensen, vorig jaar was er een sale net voor of net na Thanksgiving. Het lijkt me dat het een terugkerend fenomeen is, en aangezien ik dit jaar ook weer in november richting VS ga, wil ik er graag aan herinnerd worden wanneer dat precies is dit jaar, kan ik er misschien met boeken rekening mee houden en dan jullie economie een beetje steunen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86936994
Black Friday, dag na Thanksgiving. Volgens mij 26 november dit jaar. Ik vraag me af of het zo de moeite waard is, in Mass is de eerste zaterdag van september 'tax free weekend' en dat levert meer op.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 28 september 2010 @ 12:48:17 #167
45833 crew  Fogel
pi_86937900
Ik ga naar TN, en dat moet in november gebeuren. De prijzen zijn ook zonder aanbiedingen al bijzonder aantrekkelijk tov van wat ik gewend ben, maar met aanbiedingen neem ik gewoon meer items mee (ik mag tot ongeveer 1000usd belastingvrij mee terug het land in nemen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86939177
Volgens mij zijn de prijzen het aantrekkelijkst voor electronica - mijn Ipad was $500 in plaats van EUR500.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:16:56 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86945243
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 06:12 schreef Greci het volgende:
:') Ik snap dus echt niet waarom ik geen neger mag zeggen, maar de Afro-Amerikanen wel. Dat vind ik pas discriminatie.
Homo's noemen elkaar ook "faggots", maar als je als hetero een homo een "faggot" noemt is het ook beledigend.

Ik weet niet of het onder discriminatie valt.... de blanke westerse mensch is vanuit de geschiedenis altijd de discriminerende geweest, niet de gediscrimineerde. Voor blanken bestaan ook niet zoveel scheldwoorden die een echt negatieve lading hebben. Althans, je zal mij niet horen klagen als ik een "Cracker" of "Honkey" word genoemd. Ook "Redneck" (voor blanken uit het zuiden van de VS) heeft nauwelijks nog een negatieve mening.

Een gediscrimineerde groep neemt zo'n woord ook vaak, en draait het zelf om als een woord dat trots uitdraagt. Je hoort wel eens dat iemand "proud to be a nigger" is. Of "proud to be a redneck".

En wat veel mensen zich ook niet realiseren is dat het woord "yankee" een scheldwoord was, en in de 18e eeuw had het een hele negatieve lading. Het liedje "yankee doodle" werd door Britten gezongen om de spot te drijven met mensen die in Amerika geboren waren, maar wel Europese oorsprong hadden, waaronder veel Nederlanders. Iedereen heette "Jan" of "Kees" en dat was maar simpel volk. Maar door de onafhankelijkheidsoorlog is de naam "Yankee" veranderd in een symbool van trots.

Britten - en andere Engelstalige landen - gebruiken "Yankees" of "Yanks" nog steeds als een negatieve term, maar voor de Amerikanen is deze allang niet meer negatief.

Met "nigger" ligt het misschien nog iets te recent, en iets te gevoelig....Wellicht dat dit in de (verre) toekomst ook minder wordt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:22:53 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86945460
Black Friday :') :r :{w

Mensen liggen dan al om middernacht voor de winkel, die dan om 04:00 open gaat, en tegen 06:00 zijn alle deals al weg. We hadden vorig jaar opstootjes bij Best Buy, omdat ze van de laptop die slechts $399 kostte ipv normaal $699 of zo, er "slechts" 150 van op voorraad hadden of zoiets, en die waren voor de zon op kwam al allemaal weg.... :D

Sorry, maar ik bestel wel online. Geen salestax als ik buiten CA bestel, het wordt aan je deur bezorgt, er zijn altijd wel goede deals te vinden, (met name in Januari), en ik hoef me niet te gaan dringen in een winkelcentrum waar men de inhoud van een sport-stadion in heeft gedumpt.

Nooit wezen shoppen op Black Friday, en ik zal het ook niet doen ook. Ik heb wel wat beters te doen op mijn vrije dag. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 28 september 2010 @ 16:41:55 #171
45833 crew  Fogel
pi_86946169
Mhhh, ik kan inderdaad ook al vooraf dingen online bestellen, een collega woont tot kerst in TN en heeft dus een adres waar dingen heen kunnen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:18:26 #172
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86951776
Black Friday werkt ook online en de dagen erna zijn vaak ook nog deals als het product niet is uitverkocht.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:05 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86955555
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef wonderer het volgende:
Black Friday werkt ook online en de dagen erna zijn vaak ook nog deals als het product niet is uitverkocht.
Je hebt op maandag na Thanksgiving altijd "Cyber Monday" tegenwoordig.....dan zit iedereen op kantoor te "werken" en alle dealtjes na te speuren. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 28 september 2010 @ 21:40:28 #174
45833 crew  Fogel
pi_86959023
Mhh, ik moet uiterlijk 30 nov terug zijn in het land, dus dat gaat lastig worden qua delivery times enzo. Dan maar de volle mep, blijft nog steeds 30-50% goedkoper dan hier :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86968536
twee jaar geleden is een werknemer van de Wall-mart "doodgetrapt" door de mensen die voor de deur lagen. Bij het open doen van de deur liep iedereen en alles over hem heen en dat heeft hij niet overleeft.

http://www.nydailynews.co(...)d_walmart_after.html

ik blijf wel gewoon thuis en bestel online als er iets interessants te halen valt.
*plop*
  woensdag 29 september 2010 @ 03:26:04 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86968641
quote:
Op woensdag 29 september 2010 02:58 schreef djmarshal het volgende:
ik blijf wel gewoon thuis en bestel online als er iets interessants te halen valt.
Ach, de "deals" zijn vaak ook overdreven. Vaak zijn het gewoon overstock items die ze voor een dumpprijsje weg doen. Die laptops van vorig jaar waren eigenlijk op het moment van verkoop al verouderd.... nu is dat wel vaker zo met elektronica natuurlijk, maar ik zag net na de kerst een laptop die letterlijk anderhalf keer zo snel was, meer geheugen, meer schijfruimte etc.... in de "januari-opruiming" voor nog geen $50 meer dan de Thanksgiving aanbieding.

Het is allemaal relatief..... net zoals je constant op TV er aan herinnert wordt dat Presidents Day HET moment is om goedkoop aan een auto te komen, voor je het weet is er 4th of July sale, Laborday Sale, Thanksgiving Sale, en eigenlijk kun je als je goed onderhandeld gewoon het hele JAAR voor een "aanbiedingsprijs" een auto krijgen. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86993612
Ik heb ff een werkgerelateerd vraagje.

De donderdag van Thanksgiving heb ik betaald vrij, de vrijdag niet. Nu dacht ik, nou dan ga ik gewoon werken, want ik ga niet onbetaald thuis zitten. Mooi niet dus, het bedrijf blijkt gesloten. Vierdaagse werkweek en dus 4 dagen betaald. Kunnen ze dit zomaar maken? Is dat legaal in CA?
  woensdag 29 september 2010 @ 22:11:35 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87001150
De vrijdag na Thanksgiving is geen officiële feestdag. De meeste bedrijven geven die dag betaald vrij, ik heb eigenlijk nog niet gehoord van een bedrijf dat er verplicht een niet-betaalde vrije dag van maakt. Bij mijn vorige werkgever was de vrijdag een normale werkdag.... dit was omdat de laatste 5 dagen van de maand, en de eerste 5 dagen van de maand echt "kritiek" waren, en niemand mocht dan vrij nemen..... ook 4th of July bijvoorbeeld was bij ons WEL een werkdag, en daarvoor kregen we dan later die maand een andere dag voor terug. Nu heb ik daar geen last meer van gelukkig! ^O^

Dat laatste is legaal (dus verplicht werken op een feestdag als 4th of July), dus ik ga er even voor het gemak van uit dat het inderdaad legaal is wat ze doen.

De staat doet het zelf ook om geld te besparen: De meeste openbare faciliteiten, van DMV tot rechtbanken tot SS-office, etc.... zijn al sinds ergens in 2009 elke twee weken een vrijdag dicht, en worden alle werknemers onbetaald naar huis gestuurd. Men noemt dit "furlough" - wat trouwens, zo leerde ik zojuist, van het Nederlandse "verlof" komt. :D

Dus ja.... ik denk dat ze dat zomaar kunnen maken eigenlijk. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87003208
Ik was er al bang voor.. jammer.. ik ga mijn baas eens vragen of we niet met een groepje toch mogen werken, er zijn hier meer mensen die dat wel willen, en het is een klein bedrijf :)

Nog een ander vraagje, ik bouw hier op het moment geen vakantietijd op. Wat ze doen is zodra ik hier 1 jaar in dienst ben, krijg ik een extra paycheck tvw van een week. En wanneer ik dan daadwerkelijk vrij neem krijg ik gewoon niet betaald. Kan dat ook zomaar? Het klinkt zo vreemd..

Oh en ik heb net ook te horen gekregen dat ik geen vrij mag nemen in de maanden maart t/m september :?
  woensdag 29 september 2010 @ 22:55:08 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87003481
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:49 schreef Ainnir het volgende:
Ik was er al bang voor.. jammer.. ik ga mijn baas eens vragen of we niet met een groepje toch mogen werken, er zijn hier meer mensen die dat wel willen, en het is een klein bedrijf :)

Nog een ander vraagje, ik bouw hier op het moment geen vakantietijd op. Wat ze doen is zodra ik hier 1 jaar in dienst ben, krijg ik een extra paycheck tvw van een week. En wanneer ik dan daadwerkelijk vrij neem krijg ik gewoon niet betaald. Kan dat ook zomaar? Het klinkt zo vreemd..
Je zit gewoon bij een raar bedrijf. :P

Het is in de VS niet verplicht om vakantiedagen uit te keren, zoals in Nederland. De meeste bedrijven doen dit gewoon zonder problemen, ik heb geloof ik 12 dagen momenteel (eerste jaar nog net), en na het eerste jaar krijg ik er 15, en daar heb je het meestal wel mee gehad. Ik heb nog een dag of 10 tegoed, en in Oktober neem ik een week op.... als ik verhuis.

Ik zou als ik jou was op een gegeven moment van baan wisselen. Ik weet ongeveer waar je woont, en waar je werkt, en het lijkt me dat er een half uur in omtrek waar je woont veel beter werk te vinden is dan waar je nu werkt. :D Alleen moet het inderdaad wel beschikbaar zijn.....

quote:
Oh en ik heb net ook te horen gekregen dat ik geen vrij mag nemen in de maanden maart t/m september :?
Ik herhaal: Je zit bij een vreemd bedrijf. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87003837
Oh als het kon was ik allang van baan gewisseld. Er is niet veel te vinden waar ik woon. Ik kan wel naar OC of LA gaan rijden, maar dat wordt een helse commute.

Het probleem is ook dat de meeste banen toch wel een BA vereisen, en dat heb ik niet. Ik heb 'slechts' MBO4, en dat is hier geen drol waard want niemand weet wat het is (niet dat het in NL iets waard is, maargoed) :(
  woensdag 29 september 2010 @ 23:13:37 #182
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87004371
Werkervaring is hier veel belangrijker. Ik heb zelf ook "maar" MBO Informatica afgerond, en er is mij nog nooit om een diploma gevraagd. Eerste baan was wat moeilijker te krijgen, maar toen ik daar eenmaal 4 jaar gewerkt had was het betrekkelijk eenvoudig om te wisselen, aangezien ik werkervaring had in de VS.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87006040
Kijk dat geeft wel weer hoop. Maar eens op careerbuilder gaan kijken dan.. want eerlijk gezegd ben ik het eigenlijk wel een beetje zat hier..
pi_87009383
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:02 schreef Ainnir het volgende:
Oh als het kon was ik allang van baan gewisseld. Er is niet veel te vinden waar ik woon. Ik kan wel naar OC of LA gaan rijden, maar dat wordt een helse commute.

Het probleem is ook dat de meeste banen toch wel een BA vereisen, en dat heb ik niet. Ik heb 'slechts' MBO4, en dat is hier geen drol waard want niemand weet wat het is (niet dat het in NL iets waard is, maargoed) :(
Is het niet de moeite van het overwegen waard om ergens een avond bachelor te halen? Er zijn er waarschijnlijk tussen die vergelijkbaar zijn met jouw MBO4, en die je dus relatief weinig moeite kosten. Maar met een US bachelor ben je waarschijnlijk een stuk meer hirable dan nu het geval is.
Jesus saves but death prevails.
pi_87029982
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:00 schreef Shivo het volgende:

[..]

Is het niet de moeite van het overwegen waard om ergens een avond bachelor te halen? Er zijn er waarschijnlijk tussen die vergelijkbaar zijn met jouw MBO4, en die je dus relatief weinig moeite kosten. Maar met een US bachelor ben je waarschijnlijk een stuk meer hirable dan nu het geval is.
Nee, daar heb ik het geld en de tijd niet voor.
  Moderator donderdag 30 september 2010 @ 18:14:35 #186
45833 crew  Fogel
pi_87030294
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Nee, daar heb ik het geld en de tijd niet voor.
Tijd voor maken, het is een investering! En geld, tja, dat kan wat lastiger zijn dan tijd, maar als je niet in je toekomst wil investeren, zal je moeilijker aan een betere baan kunnen komen dan wat je nu hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87031910
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tijd voor maken, het is een investering! En geld, tja, dat kan wat lastiger zijn dan tijd, maar als je niet in je toekomst wil investeren, zal je moeilijker aan een betere baan kunnen komen dan wat je nu hebt.
En in mijn geval zou het geen goede investering zijn. Het is niet een kwestie van niet in de toekomst willen investeren, maar een kwestie van prioriteiten. M'n MBO papiertje heb ik in 2001 gehaald. Sinds die tijd ben ik aan het werk en ik heb inmiddels best een aardig CV opgebouwd. Ik kan nu gaan kiezen: of een lening nemen en voor m'n BA gaan, of doorgaan zoals ik nu bezig ben, werken en daarnaast proberen mijn eigen bedrijf van de grond te krijgen. We hebben het financieel niet al te breed, en we willen ook langzaamaan gaan sparen voor een downpayment voor een eigen huis.. plus over een jaar of 2 ook kinderen..
  Moderator donderdag 30 september 2010 @ 19:02:08 #188
45833 crew  Fogel
pi_87032203
OK, als je voor een eigen bedrijf gaat, is een bachelor natuurlijk al een stuk minder nuttig.
Ikzelf heb een master gehaald naast full-time werk, met een beetje doorzettingsvermogen is dat ook geen probleem. Maargoed, ik had dan ook niet de ambitie om een eigen bedrijf te beginnen, anders had ik daar mijn energie wel ingestoken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87032643
Precies, en was het 5 jaar eerder geweest dan was ik er ook helemaal voor gegaan. Het hele idee nu is dat ik mijn eigen bedrijf van de grond krijg zodat ik heel makkelijk mijn eigen uren kan maken over een paar jaar als we aan kinderen gaan beginnen.. Het rotte op dit moment is dat ik een stuk meer verdien momenteel dan mijn man, en we van mijn inkomen afhankelijk zijn voor het grootste gedeelte. Dus zodra hij een betere baan vindt, kan ik parttime gaan werken, en zal het ook een stuk makkelijker zijn om mijn eigen bedrijf te starten.

Op zich ben ik echt niet ontevreden met mijn huidige baan. Ik verdien best redelijk, het is alleen ver rijden, wat weer enorm doorrekent in benzine/reparaties enz. Daarbovenop is het een klein bedrijf, en zijn er dus allerlei rare regeltjes, geen benefits, en niet doorbetaald tijdens ziekte. Het zou dus mooi zijn om iets dichter bij huis iets te vinden, maar in de regio waar ik woon is dat niet zo makkelijk.
pi_87044163
As is verbrande turf, zeggen ze waar ik weg kom. Evengoed is de VS ook de plek waar eigen bedrijven van de grond kunnen komen. Maar als je nu nog geen kids hebt zou het nu nog kunnen, straks wordt het lastiger.
Qua financien; student loans zijn best goed verkrijgbaar.
Jesus saves but death prevails.
pi_87154143
Aangezien ik nog nooit een eigen bedrijf ben begonnen kan ik enkel uit horen zeggen spreken en niet uit eigen ervaring, maar goed hier mijn 2 cents:
- Als je het goed wil doen dan gaat er veel tijd zitten in een eigen bedrijf, vooral in het begin. Dus partime werken en een kinder(eren) en een eigen bedrijf starten zal niet goed samen gaan.
- Als je eigen bedrijf niet lukt (laten we het niet hopen), dan kan een BA/BSc goed zijn voor een plan B.
- Kan je man niet part-time werken en voor de baby zorgen?
pi_87158573
Mijn man is een stuk jonger, en net afgestudeerd, het is dus een kwestie van tijd eer hij een betere baan krijgt.

Wat mijn bedrijf betreft, het wordt meer een eenmanszaak, ik ben nl fotografe, en ik wil mijn eigen fotostudio starten. Ik verdien nu al bij met portret- en productfotografie en dat loopt al best goed, dus dat gaat wel goed komen. Het idee is om over een paar jaar mijn inkomen als bijverdiensten te hebben, en van zijn inkomen te kunnen rondkomen :)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:50:51 #193
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87216021
Nog iets van ArtPrize meegekregen Baraconia? Gewoon bijna drie weken lang de grootste kunsttentoonstelling/wedstrijd van de wereld in downtown Grand Rapids. _O_

Echt fantastisch, echt veel is ook gewoon buiten.

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/48533.M.jpeg

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/47619.M.jpeg

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/51007.M.jpeg

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/48698.M.jpeg

[ Bericht 24% gewijzigd door popolon op 05-10-2010 17:55:54 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87220004
Hier LA, California (:
It's a way of dealing with all the feeling. keep believing in dreams.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:39:51 #195
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87229137
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:50 schreef popolon het volgende:
Nog iets van ArtPrize meegekregen Baraconia? Gewoon bijna drie weken lang de grootste kunsttentoonstelling/wedstrijd van de wereld in downtown Grand Rapids. _O_

Echt fantastisch, echt veel is ook gewoon buiten.

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/48533.M.jpeg

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/47619.M.jpeg

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/51007.M.jpeg

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/48698.M.jpeg
Ik zit al weer anderhalve week in Nederland :@
Ik heb wel gehoord van andere mensen die er geweest zijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:47:50 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87231797
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:50 schreef popolon het volgende:
Nog iets van ArtPrize meegekregen Baraconia? Gewoon bijna drie weken lang de grootste kunsttentoonstelling/wedstrijd van de wereld in downtown Grand Rapids. _O_

Echt fantastisch, echt veel is ook gewoon buiten.

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/48533.M.jpeg

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/47619.M.jpeg

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/51007.M.jpeg

http://www.artprize.org/ArtPrizeUploads/48698.M.jpeg
Dat soort open tentoonstellingen door de hele stad heen zijn altijd leuk! In Utrecht deden ze ook wel eens zoiets voor een paar weken, en stond er op elke hoek van de gracht wel iets kunstigs en zo.

Hier heb je elke zomer het Sawdust Festival in Laguna Beach, dan zit die plaats ook de hele zomer bomvol met kunst en kunstenaars, etc.... op zich wel leuk, alleen in dit geval veel te druk in de zomer. :{w
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:48:13 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87231813
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:38 schreef missamerica het volgende:
Hier LA, California (:
^O^

Voor hoelang?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:14:14 #198
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87247658
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:39 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik zit al weer anderhalve week in Nederland :@
Ik heb wel gehoord van andere mensen die er geweest zijn.
Ohw!

Jammer, dit had je zeker mooi gevonden, ruim twee weken lang feest in de straten: Biertenten, live muziek en kunst overal in een straal van een kilometer of twee. Busvervoer in die straal is gratis.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:07:05 #199
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87249651
Over biertenten gesproken:

Is er bij jullie in de buurt nog een degelijk Oktoberfest? :9

Ik ga wederom naar Anaheim, waar elke Oktober de gehele maand, elke vrijdag, zaterdag en zondag in een (toch al permanente) biertent en garden 1 van de grootste Oktoberfesten van de VS worden georganiseerd..... http://thephoenixclub.com/

Ik heb zelfs een eigen stein, die ik kan laten vullen bij de vele taps. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:26:26 #200
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87252932
Oktoberfests zat hier. Er zitten hier nogal wat 'Duitsers' ook.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87254429
Nah stage in Amerika gaat niet door denk ik zo, maar nu heb ik organisaties gevonden die mensen uit het buitenland werven voor summercamp counselors. En dat lijkt me echt héél leuk. Dus misschien ben ik komende zomer voor 2 maanden in de USA te vinden :D
pi_87306043
Nog meer mensen die momenteel in Utah zitten? Studeer momenteel een semester hier in de States. Wat een geweldige ervaring.

Zou moet Thanksgiving break nog wel wat willen reizen, weet alleen niet waar naar toe. Ben al in San Francisco en LA geweest, Las Vegas, Miami en New York staan nog op het programma. Wat is verder een aanrader? Ik zat te denken aan Chicago of evtentueel Caribbean (Ned. Antillen lijken me ook geweldig.) Jullie nog tips?
pi_87306162
Hawaii :D
pi_87308711
Niet ergens met het vliegtuig, want met Thanksgiving gaat iedereen naar zijn familie en is het dus overal superdruk en zijn tickets erg duur. Hou er ook rekening met dat op Thanksgiving zelf alles dicht is.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:56:35 #205
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87311473
Met Thanksgiving reizen (of de dag ervoor) is inderdaad af te raden.... tenzij je van files houdt en drukke luchthavens met propvolle vliegtuigen :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 02:03:25 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87311522
Ik krijg zowat elke week wel een coupon voor gratis eten bij Uno's dus vandaag gratis pizza :9
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87311964
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:38 schreef jens007 het volgende:
Nog meer mensen die momenteel in Utah zitten? Studeer momenteel een semester hier in de States. Wat een geweldige ervaring.

Zou moet Thanksgiving break nog wel wat willen reizen, weet alleen niet waar naar toe. Ben al in San Francisco en LA geweest, Las Vegas, Miami en New York staan nog op het programma. Wat is verder een aanrader? Ik zat te denken aan Chicago of evtentueel Caribbean (Ned. Antillen lijken me ook geweldig.) Jullie nog tips?
Vliegen is idd af te raden rond die tijd. Je kunt een auto huren en een roadtrip maken. Binnen een 2-dagen-rijden radius is vast voldoende te zien.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:20:38 #208
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87345344
En escrow is closed!

Wat een rit!

Maar we zijn nu eigenaar van ons eigen stukje, 7000 vierkante voet om precies te zijn (650 m2), American Dream.

Officieel Maandag de sleutels.... maar de listing agent gaf aan dat het goed mogelijk is dat we wellicht zondag al de sleutels krijgen, heel misschien zelfs zaterdagavond.

Mijn dag kan niet meer kapot. Nu de Ducks nog even winnen van die rode vleugeltjes in Detroit, en dan is het helemaal perfect. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:46:42 #209
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87346304
^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:54:33 #210
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_87346593
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 00:20 schreef maartena het volgende:
En escrow is closed!

Wat een rit!

Maar we zijn nu eigenaar van ons eigen stukje, 7000 vierkante voet om precies te zijn (650 m2), American Dream.

Officieel Maandag de sleutels.... maar de listing agent gaf aan dat het goed mogelijk is dat we wellicht zondag al de sleutels krijgen, heel misschien zelfs zaterdagavond.

Mijn dag kan niet meer kapot. Nu de Ducks nog even winnen van die rode vleugeltjes in Detroit, en dan is het helemaal perfect. :Y

gefeliciteerd ^O^
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 02:43:05 #211
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87348624
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 00:20 schreef maartena het volgende:

Nu de Ducks nog even winnen van die rode vleugeltjes in Detroit, en dan is het helemaal perfect. :Y

Suck on it. >:)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87349409
Aangezien TRV de USA hebben onderverdeeld in verschillende topics, vraag ik het gewoon hier.
Eind december ben ik klaar met studeren in TO. Terugvlucht is geboekt op 07 Jan. vanaf JFK.
Inmiddels heb ik de periode van 30 Dec. tot 07 Jan. al geboekt e.d. (Vegas tm 02Jan daarna dus NYC)
Officieel mag ik va 18 Dec. vertrekken, dus ik heb minimaal 11 dagen om nog andere steden te bezoeken (waarschijnlijk iets meer).

Zeg het maar, waar moet ik heen in de USA.
Volgens mij moet ik sowieso naar SAF en WDC, dat is wat ik zelf eigenlijk in gedachten heb. Dan nog een derde stad als het ff kan. Chicago? San Diego? Boston?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:28:20 #213
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_87353346
Welke staat is nou mooi in Amerika? Is er ook een staat waar je beter niet heen kan?

En als je nou bijvoorbeeld zoals ik ADHD en Gilles de la Tourette hebt, kom je toch wel in Amerika?
pi_87357533
@Gtaboy107:
Kijk hier eens ;)
Wat zijn nou de aantrekkelijkste staten van de States?
Staten waar je beter niet heen kunt? Dat ligt eraan :P Ik vind bijvoorbeeld Mississippi en Louisiana nou niet echt aantrekkelijk, maar daar zijn ook verschillende meningen over.
En natuurlijk kom je de VS in als je ADHD of Gilles de la Tourette hebt, zolang je maar geen terroristische tics hebt :')
pi_87357757
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:48 schreef maartena het volgende:

[..]

^O^

Voor hoelang?
Mijn hele leven! en nooit wil ik meer terug naar nederland!
It's a way of dealing with all the feeling. keep believing in dreams.
pi_87359153
Gefeliciteerd maarten! Tijd voor wat foto's?
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 02:18:17 #217
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87483948
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:04 schreef Shivo het volgende:
Gefeliciteerd maarten! Tijd voor wat foto's?
Zie het buitenlandse optrekjes topic, 1 foto slechts gepost.... ik maak nog wel een keer mooie foto's.

Heb sinds zondag, 10-10-10, de sleutels! :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87484156
Wonen er Fokkers in Florida?

Ik zit een paar dagen in Miami, maart volgend jaar. Benieuwd of mensen nog wat tips hebben. Willen sowieso een trip naar de Keys maken :) En wellicht nog naar de Bahama's voor een dag of 2. Verder nog ideen? De stad zelf is volgens mij niet zo heel fantastisch, hebben Miami voorals uitvalsbasis gekozen omdat we kaartjes hebben voor Lakers - Heat _O_
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:22:29 #219
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_87499558
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 02:58 schreef Fukjoeman het volgende:
Wonen er Fokkers in Florida?

Ik zit een paar dagen in Miami, maart volgend jaar. Benieuwd of mensen nog wat tips hebben. Willen sowieso een trip naar de Keys maken :) En wellicht nog naar de Bahama's voor een dag of 2. Verder nog ideen? De stad zelf is volgens mij niet zo heel fantastisch, hebben Miami voorals uitvalsbasis gekozen omdat we kaartjes hebben voor Lakers - Heat _O_
Lakers-Heat? Not bad not bad! Ik heb ooit een college b-ball game van USF mogen meemaken, en een pre-season game van de Miami Dolphins. NBA staat hoog op het lijstje ;)

Ik zit rond die tijd in Noord-Oost FL. In Miami heb ik vooral veel in bars gehangen op Ocean Drive :Y)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:23:45 #220
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_87499608
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:53 schreef missamerica het volgende:

[..]

Mijn hele leven! en nooit wil ik meer terug naar nederland!
Begrijpelijk :Y

maar ben je getrouwd of ben je gesponsord door een bedrijf?
pi_87511826
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:23 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Begrijpelijk :Y

maar ben je getrouwd of ben je gesponsord door een bedrijf?
verloofd. op mijn 17e verhuisd naar USA voor college. Had een Amerikaans paspoort, uiteindelijk hier gebleven voor de liefde van mn leven. (: volgend jaar trouwen!
It's a way of dealing with all the feeling. keep believing in dreams.
pi_87521769
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 02:58 schreef Fukjoeman het volgende:
Wonen er Fokkers in Florida?

Ik zit een paar dagen in Miami, maart volgend jaar. Benieuwd of mensen nog wat tips hebben. Willen sowieso een trip naar de Keys maken :) En wellicht nog naar de Bahama's voor een dag of 2. Verder nog ideen? De stad zelf is volgens mij niet zo heel fantastisch, hebben Miami voorals uitvalsbasis gekozen omdat we kaartjes hebben voor Lakers - Heat _O_
Het is 8 uur rijden of zo van hier naar Miami, dus ik kom er bijna nooit. Maar in Florida deel 2 zitten veel vakantiegangers naar zuid florida die je wel kunnen helpen.
pi_87607926
Hoppatee, eindelijk m'n Indiana driver's license gehaald vanmorgen. Overigens reed ik ergens 45 waar je 40 mocht, en speeding staat aangegeven als "instant failure" in het handboek. Ik kwam er gelukkig vanaf met een "you really have to watch your speed". :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:53:14 #224
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87612157
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef OMG het volgende:
Hoppatee, eindelijk m'n Indiana driver's license gehaald vanmorgen. Overigens reed ik ergens 45 waar je 40 mocht, en speeding staat aangegeven als "instant failure" in het handboek. Ik kwam er gelukkig vanaf met een "you really have to watch your speed". :P.
Oef! :D Gefeliciteerd. Had je nou al een auto?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87612321
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oef! :D Gefeliciteerd. Had je nou al een auto?
Dank! Sinds vorige week hebben we eindelijk weer een auto. Een Kia Soul, je weet wel, van die reclame met die hamsters. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:31:26 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87613147
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:59 schreef OMG het volgende:

[..]

Dank! Sinds vorige week hebben we eindelijk weer een auto. Een Kia Soul, je weet wel, van die reclame met die hamsters. :P.
Die heb ik zien rijden, vond het wel een toffe kar eigenlijk. Rijdt het een beetje?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87615600
Woont er iemand in Hawaii hier eigenlijk? Vraag me heel erg af hoe het is om daar te wonen.
pi_87616724
Hawaii is leuk voor vakantie. Om er op te wonen? Nee, zelfs op het grootste eiland zou ik me opgesloten voelen, en je zit op een behoorlijke vliegafstand van het vasteland van de VS af.
pi_87617768
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die heb ik zien rijden, vond het wel een toffe kar eigenlijk. Rijdt het een beetje?
Ja, hoor. Je zit iets hoger dan een normale auto, wat we wel fijn vinden. En het is ook best fijn als je eens door een drive-thru moet, dan kun je gewoon naar binnen kijken :P. Hij kan wat klein lijken van buiten, maar voelt best ruim aan van binnen. Behalve de achterbak dan, daar kun je net iets meer dan een wasmand in kwijt. Maar goed, we zijn toch maar met z'n tweeën, dus dat boeit voor de rest weinig.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:01:47 #230
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87619450
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef OMG het volgende:
Hoppatee, eindelijk m'n Indiana driver's license gehaald vanmorgen. Overigens reed ik ergens 45 waar je 40 mocht, en speeding staat aangegeven als "instant failure" in het handboek. Ik kwam er gelukkig vanaf met een "you really have to watch your speed". :P.
^O^

Ze kijken gelukkig niet zo nauw. Ik moest 'afrijden', nooit een les gehad natuurlijk, en reed weg met 1 hand aan het stuur. :D 'Watch it the next time". Hoppetee, rijbewijs binnen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87624003
Had je soms je linkerarm uit het raam hangen?

Ik vraag me altijd af hoe makkelijk moeilijk er wordt gedaan. Iemand vertelde me ooit dat hij gezakt was omdat hij niet tot een volledige stop was gekomen bij een right-on-red, maar bij dat soort verhalen denk ik altijd dat er meer aan de hand was.
  zondag 17 oktober 2010 @ 03:44:05 #232
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87624069
Geen full stop bij een stopbord (of rechtsaf slaan inderdaad) was hier ook meteen zakken. Andere dingen kreeg je punten voor en als je boven de 20 uitkwam, had je pech, geloof ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 17 oktober 2010 @ 05:08:17 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87624397
Het is voor mij alweer 8 jaar geleden..... ik deed een "California Roll" - niet geheel stoppen bij een stopbord. De rest was nagenoeg perfect, en na minder dan 10 minuten rijden zei ie: "I have seen enough, take us back to the DMV". Geslaagd zonder fouten, met als opmerking dat ik wel helemaal moet stoppen bij een stop bord. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 17 oktober 2010 @ 06:16:05 #234
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87624595
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 03:33 schreef devzero het volgende:
Had je soms je linkerarm uit het raam hangen?

:D :Y

' tHoeft niet zoveel te kosten die flauwekul. 2000 euro voor een rijbewijs? Seriously? :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 17 oktober 2010 @ 07:14:03 #235
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87624657
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 06:16 schreef popolon het volgende:

[..]



:D :Y

' tHoeft niet zoveel te kosten die flauwekul. 2000 euro voor een rijbewijs? Seriously? :D
Ja, da's wel inclusief lessen natuurlijk... :')

Ik betaalde $500 voor lessen + theorie en $50 voor het afrijden, geloof ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87625113
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:45 schreef _Loki het volgende:
Woont er iemand in Hawaii hier eigenlijk? Vraag me heel erg af hoe het is om daar te wonen.
Jazeker, downtown Honolulu represent.
pi_87625156
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 07:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, da's wel inclusief lessen natuurlijk... :')

Ik betaalde $500 voor lessen + theorie en $50 voor het afrijden, geloof ik.
Elke keer als ik hier vertel dat ik omgerekend meer dan duizend dollar heb betaald voor mijn rijbewijs staan ze je met open mond aan te gapen. Die rijbewijzen hier krijgen ze echt bij een pak cornflakes. In Nederland is het overdreven, maar Amerika is het wel heel erg lichtzinnig.
  zondag 17 oktober 2010 @ 09:39:45 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87625209
Nou, ik vond de lessen hier best goed hoor. Vooral het filmpje bij de laatste les over wat er kan gebeuren als je je aandacht niet op de weg houdt. Saw was er niks bij.

Maar het blijven zestienjarigen, die zijn niet de meest verantwoordelijke personen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87625301
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van echte 'lessen' in Amerika. De mensen die ik ken hebben gewoon in een keer hun praktijk test gedaan en dat stelde niets voor according to them.
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:05:21 #240
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87625489
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:49 schreef BigDi het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van echte 'lessen' in Amerika. De mensen die ik ken hebben gewoon in een keer hun praktijk test gedaan en dat stelde niets voor according to them.
Hier (in NH) is het verplicht voor minderjarige chauffeurs. Hoe het in andere staten geregeld is, weet ik niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 17 oktober 2010 @ 11:33:45 #241
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_87626939
Even tussendoor:

Een studio/appartement vinden in New York city?
Iemand die daar woont en website heeft van lokale makelaar/real estate agent ofzo? Via google.com/.nl vind ik nou niet echt wat ik moet hebben eigenlijk (2500 dollar voor een appartement vind ik wat veel zegmaar).

Thanks.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_87631174
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:31 schreef BigDi het volgende:

[..]

Jazeker, downtown Honolulu represent.
Je vindt ook echt iedereen op fok. :)
Hoe is het om daar te wonen?
pi_87631281
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:33 schreef Stekelbees het volgende:
Even tussendoor:

Een studio/appartement vinden in New York city?
Iemand die daar woont en website heeft van lokale makelaar/real estate agent ofzo? Via google.com/.nl vind ik nou niet echt wat ik moet hebben eigenlijk (2500 dollar voor een appartement vind ik wat veel zegmaar).

Thanks.
Het is daar sowieso peperduur. Je zou craigslist kunnen proberen, http://newyork.craigslist.org/aap/

Wat ga je doen in NYC?
pi_87637726
Ik heb mijn permit rijbewijs hier gehaald voor $12 :') . Als ik dat aan mijn vrienden in NL vertel, vallen de kaken gelijk naar beneden.
pi_87657216
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:54 schreef _Loki het volgende:

[..]

Je vindt ook echt iedereen op fok. :)
Hoe is het om daar te wonen?
Duur, voor mijn doen. Ik ben slechts een student met een 90% scholarship, maar het leven op een eiland zo ver van het vasteland is duur. Het is nog geen New York City, maar ik heb een jaar in North Carolina gewoond en dat was toch wel even iets anders.

Verder is Hawai`i schitterend. Prachtige scenery, wonderschone stranden, superlatieven schieten tekort. Ikzelf ben wel een fan van eilanden, je bent altijd dicht bij de oceaan en het weer is natuurlijk ook prima. Wordt niet onder de 70 graden, elke dag is praktisch hetzelfde, nooit te warm omdat er altijd een zeebries waait.

Verder is Honolulu gewoon een grote stad (400,000 inwoners geloof) en dus heb je hier alles wat je nodig hebt. Het is niet zo dat ik het vasteland mis ofzo. We hadden laatst een road trip voor uitwedstrijden van twee weken op het vasteland en dan merk je weer hoe mooi en duur Honolulu is.

Ik vind het vooral een mooi verhaal. Studeren in Hawa`i staat goed op je CV, je hebt wat te vertellen thuis en het zijn gewoon ervaringen die je je levenlang met je meedraagt.

Als je nog specifiekere vragen hebt, be my guest.
pi_87660541
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:49 schreef BigDi het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van echte 'lessen' in Amerika. De mensen die ik ken hebben gewoon in een keer hun praktijk test gedaan en dat stelde niets voor according to them.
Ze doen hier op de high schools iets dat wordt geadverteerd als rijlessen, maar de meeste mensen die 'lessen' nemen doen dat omdat je daarmee punten kunt kwijtraken.
pi_87781528
Wat is de beste manier om een groot pakket ter grootte van een koffer, gewicht rond de 20kg terug te sturen naar NL?
Met de airline waarmee ik hierheen ben gekomen mocht ik 2x23 meenemen, Nu heb ik hier natuurlijk een hele lading gekocht en aangezien ik in mijn terugkerende periode met drie verschillende airlines vlieg (allen staan logischerwijs maar één koffer toe) ga ik dus wat terugsturen.

Wanneer ik bij UPS echter een kofferformaat pakket, 23kg laat calculeren kom ik op zo'n 480 CAD uit, dat lijkt mij wat aan de hoge kant.
Iemand die hier wat tips/info over kan geven?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 05:44:12 #248
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781538
Pakketten versturen is de laatste jaren enorm duur geworden, zelfs met de slome boot...

Maar ik ben in Mei naar NL gevlogen, en heb een extra koffer mee genomen voor $50. Dat is nog wel een keer te doen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2010 @ 05:46:57 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781543
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:14 schreef Greci het volgende:
Ik heb mijn permit rijbewijs hier gehaald voor $12 :') . Als ik dat aan mijn vrienden in NL vertel, vallen de kaken gelijk naar beneden.
Ik ook voor $12, in 2002.

Een paar jaar geleden had California geld nodig, en verhoogde Schwarzenegger het naar $25. Nou, wat een gezeur.... nu moest je elke 4 jaar $25 betalen ipv $12, mopper, mopper.... :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2010 @ 05:47:21 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781545
Ik ben bang dat dat toch wat gaat kosten, en dan praat ik niet over een paar tientjes. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87781547
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 05:44 schreef maartena het volgende:
Pakketten versturen is de laatste jaren enorm duur geworden, zelfs met de slome boot...

Maar ik ben in Mei naar NL gevlogen, en heb een extra koffer mee genomen voor $50. Dat is nog wel een keer te doen.
Ja inderdaad, maar aangezien ik eerst heel de US doorvlieg met JetBlue, vervolgens met AirEuropa naar MAD ga en daarna met EasyJet naar AMS, gaat het wat aan de prijzige kant worden, plus dat het dus allemaal mee gesjouwt moet worden (wat ik nog wel het meest irritante vind).
Ik heb inmiddels al iets schappelijkers gevonden. USPS doet het voor 240 USD, moet ik wel eerst naar de US (zit nu in TO), maar start m'n rondreis door de US vanaf BUF, kan ik dan gelijk dat pakket vanaf daar laten verzenden.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 05:51:10 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781549
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:14 schreef Greci het volgende:
Ik heb mijn permit rijbewijs hier gehaald voor $12 :') . Als ik dat aan mijn vrienden in NL vertel, vallen de kaken gelijk naar beneden.
Ik ben gewoon afgezet met die $25.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:01:49 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781557
EddyAlbena: Je moet met 1 ding wel rekening houden.....

Als je alles meesleept naar NL per vliegtuig, dan kun je meestal wel door de douane wandelen. Als je het per post verstuurd, dan heb je dikke kans dat de douane argwaan krijgt, en dat je opeens 19% BTW + importheffing moet betalen.

Nu weet ik niet hoeveel het is, maar als het meer is dan de toegestane 400 euro, maak je bij Schiphol meer kans om er doorheen te glippen dan bij de post, zeker als je het kunt verdelen over een paar koffers. Tegenwoordig worden namelijk *alle* pakketten gecontroleerd, en de Post is verplicht waarde te vermelden aan de Douane.

Tussenoplossing: verscheep alles naar je laatste stad, waarvan je naar Madrid/Nederland vliegt, en stop het daar in een koffer om mee te nemen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:13:10 #254
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87781565
Wat heb je in vredesnaam allemaal gekocht? :?

Morgen vliegen naar Nederland :Y Met een koffer (en carryon) :9
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:14:55 #255
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781568
Veel plezier wonderer! :Y

En tja... ik zou als ik inkopen ging doen het op de laatste 2 of 3 dagen doen, en niet alles over een heel continent meeslepen. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:16:06 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87781571
Of ruimte laten in je koffers als je het van te voren weet. Hoewel ik nu al weet dat ik problemen ga hebben op de terugweg, waarschijnlijk :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:16:09 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781572
Ga morgen boeken voor een week in januari.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:20:44 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87781581
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:16 schreef popolon het volgende:
Ga morgen boeken voor een week in januari.
Waarom morgen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87781587
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:14 schreef maartena het volgende:
Veel plezier wonderer! :Y

En tja... ik zou als ik inkopen ging doen het op de laatste 2 of 3 dagen doen, en niet alles over een heel continent meeslepen. :P
Sterk punt :)

Ik vlieg op 20 december terug en kom op 22 december aan in Amsterdam, dus ik mis een complete dag. Heerlijk, dat tijdverschil.
pi_87781588
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:01 schreef maartena het volgende:
EddyAlbena: Je moet met 1 ding wel rekening houden.....

Als je alles meesleept naar NL per vliegtuig, dan kun je meestal wel door de douane wandelen. Als je het per post verstuurd, dan heb je dikke kans dat de douane argwaan krijgt, en dat je opeens 19% BTW + importheffing moet betalen.

Nu weet ik niet hoeveel het is, maar als het meer is dan de toegestane 400 euro, maak je bij Schiphol meer kans om er doorheen te glippen dan bij de post, zeker als je het kunt verdelen over een paar koffers. Tegenwoordig worden namelijk *alle* pakketten gecontroleerd, en de Post is verplicht waarde te vermelden aan de Douane.

Tussenoplossing: verscheep alles naar je laatste stad, waarvan je naar Madrid/Nederland vliegt, en stop het daar in een koffer om mee te nemen.
Met die importbelastingen zat ik ook al, maar wat nou als er alleen maar spullen in zitten die ik in NL heb gekocht ooit, gewoon m'n eigen kleding e.d. dan valt er toch nooit importtax te heffen?

En ik heb ook nog wel even de tijd om het uit te zoeken, misschien valt het allemaal wel mee. Die tussenoplossing ga ik ook even bekijken hoe ik dat het beste kan aanpakken en welke kosten daarmee gemoeid zijn. Thx.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:13 schreef wonderer het volgende:
Wat heb je in vredesnaam allemaal gekocht? :?

Niet zoveel, wat kleding, maar aangezien ik dus heen 2 koffers mee mocht nemen (en dat dus ook gedaan heb aangezien ik hier een half jaar zou zitten) en terug niet + dat het allemaal verschillende vluchten zijn, moet lijkt het het beste om wat terug te sturen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:25:24 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781589
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarom morgen?
Ik heb nu geen zin. :D Kost altijd wat tijd om de juiste vlucht/prijs te pakken.

Wordt toch wel rond de $800, dat wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:33:22 #262
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781608
Wel 6 uit 6 tot nu toe. Elk jaar naar NL.

Dit keer zonder de aanhang, lekker alleen. In juni/juli komt familie en vrienden weer hier heen dus dat gaat mooi op zo. :)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87788592
Wat is het toch fijn om europeaan te zijn (met en sterke euro) }) *)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87797541
Extra koffer meenemen kan bijna altijd, voor de prijs die maarten zegt.
Jesus saves but death prevails.
pi_87797599
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:36 schreef rubje het volgende:
Wat is het toch fijn om europeaan te zijn (met en sterke euro) }) *)
Ik woon in de US, maar betaal alles met mijn NL creditcard + debitcard (overhevelen naar US bank). Ik word elke dag gelukkiger als ik de koers zie *O*
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:14:29 #266
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87799670
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 06:25 schreef popolon het volgende:

[..]



Ik heb nu geen zin. :D Kost altijd wat tijd om de juiste vlucht/prijs te pakken.

Wordt toch wel rond de $800, dat wel.
Ik heb mazzel met mijn $700 deze keer, beetje te laat geboekt. Maar landen op een ander vliegveld dan vertrekken en dan nog goedkoper uit zijn dan met een directe vlucht.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:19:18 #267
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87799869
Ik was vorige week in Boston en ben zowaar geinteresseerd geraakt in de geschiedenis van de VS (vooral onafhankelijkheidsoorlog, Boston Tea Party, founding fathers, etc). Weten jullie hier misschien interessante boeken over?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:50:25 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87800931
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:19 schreef Omnifacer het volgende:
Ik was vorige week in Boston en ben zowaar geinteresseerd geraakt in de geschiedenis van de VS (vooral onafhankelijkheidsoorlog, Boston Tea Party, founding fathers, etc). Weten jullie hier misschien interessante boeken over?
Benjamin Franklin: An American Life

http://www.amazon.com/Ben(...)aacson/dp/B001LNOONO

Ik heb dit boek zelf niet, maar heb het voor mijn vader gekocht die het met enorme interesse heeft gelezen. Ik lees als ik in Nederland ben (waar het boek nu is) iedere keer weer een stukje. Duurt dus nog wel even voor ik em uit heb. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:53:33 #269
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87801032
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb mazzel met mijn $700 deze keer, beetje te laat geboekt. Maar landen op een ander vliegveld dan vertrekken en dan nog goedkoper uit zijn dan met een directe vlucht.
$896 incl. tax. Ach wat boeit het, we hebben geld zat. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:55:18 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87801093
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:25 schreef popolon het volgende:
Ik heb nu geen zin. :D Kost altijd wat tijd om de juiste vlucht/prijs te pakken.

Wordt toch wel rond de $800, dat wel.
Heb even snel gezocht, en ik kan in Januari voor $819 (op een woensdag vertrekken, want dat is altijd het goedkoopst) van LAX naar AMS, met 1 overstap via Memphis - met Delta.

Dus ik denk dat het goedkoper moet kunnen.... jij hebt dan wel weer natuurlijk de rit naar Detoit of Chicago erbij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:58:52 #271
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87801214
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:53 schreef popolon het volgende:
$896 incl. tax. Ach wat boeit het, we hebben geld zat. :')
$751 non-stop van Chicago naar AMS. ;)

Chicago is toch ong. net zo ver als Detroit voor je?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:01:34 #272
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87801294
Ik vlieg met Aer Lingus nu, via Dublin. Beviel best goed afgelopen maart (op Dusseldorf, nu landen op Brussel en terug via Amsterdam).

Enige kutte is dat je maar een koffer gratis mag meenemen, maar het is me gelukt om daar alles in te proppen, plus handbagage :)).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:05:58 #273
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87801450
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:58 schreef maartena het volgende:

[..]

$751 non-stop van Chicago naar AMS. ;)

Chicago is toch ong. net zo ver als Detroit voor je?
Da's excl. Heb ook gechecked met travelocity/orbitz en kom rond die tijd uit op $753 excl. (Komt dus nog $100+ bovenop.) Al met al ben ik dan misschien een paar dollar goedkoper uit.

Ik vlieg met Delta/NWA vanwege airmiles. De volgende vlucht is trouwens geheel gratis, genoeg miles nu.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:08:32 #274
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87801554
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:05 schreef popolon het volgende:

[..]



Da's excl. Heb ook gechecked met travelocity/orbitz en kom rond die tijd uit op $753 excl. (Komt dus nog $100+ bovenop.) Al met al ben ik dan misschien een paar dollar goedkoper uit.

Ik vlieg met Delta/NWA vanwege airmiles. De volgende vlucht is trouwens geheel gratis, genoeg miles nu.
Ik heb daar ook nog miles van :') Doe je mee met e-miles.com? Kun je extra miles verdienen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:50:56 #275
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87803418
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb daar ook nog miles van :') Doe je mee met e-miles.com? Kun je extra miles verdienen.
'Dining for Miles'. Maar goed, dat schiet niet op. :P Ik ga alleen vrijdagmiddag met de lunch uit eten. De rest van het gebouw gaat zo'n beetje elke dag of ze vreten die ranzige-kant-en-klare diepvriesmaaltijden. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87804089
Ik heb ook eindelijk genoeg miles voor een vlucht. Maar ben dan ook sinds 2004 aan het sparen geweest. De pest is dat tegenwoordig je voor de meeste vluchten maar 25% van de miles krijgt. Het schiet nauwelijks op om daar nog op te letten, behalve natuurlijk dat praktisch iedere directe vlucht naar AMS met KLM is (meestal gedeeld met Delta of een andere maatschappij).
Jesus saves but death prevails.
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 20:04:18 #277
45833 crew  Fogel
pi_87806442
Bij de promoawards zitten vaak aanbiedingen van/naar de VS, scheelt je alweer 50% van de benodigde punten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87806942
Fogel, waarom drie keer terugkeren in Brussel!? :P
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 20:18:25 #279
45833 crew  Fogel
pi_87807040
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:16 schreef LeNick het volgende:
Fogel, waarom drie keer terugkeren in Brussel!? :P
Omdat ik daar voor mijn werk moet zijn, maar dat is niet erg relevant voor dit topic :P

Wat wel relevant is voor dit topic is dat ik over een paar weken alvast beginnen met een berg formulieren in te vullen voor een J1 visum (de eerstvolgende trip doe ik nog op een business waiver).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87813176
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Omdat ik daar voor mijn werk moet zijn, maar dat is niet erg relevant voor dit topic :P

Wat wel relevant is voor dit topic is dat ik over een paar weken alvast beginnen met een berg formulieren in te vullen voor een J1 visum (de eerstvolgende trip doe ik nog op een business waiver).
De welbekende oneindige stapel formulieren.. Bureaucratie ten top, je gaat echt door een hel als je langer dan 90 maanden in de VS wilt studeren.

Overigens vind ik die bedragen van jullie prima klinken. Ik heb omstreeks $1700 dollar betaald voor een retourtje, twee keer overstappen heen en een keer terug (wel van augustus tot december).
pi_87813636
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:27 schreef BigDi het volgende:

[..]

De welbekende oneindige stapel formulieren.. Bureaucratie ten top, je gaat echt door een hel als je langer dan 90 maanden in de VS wilt studeren.

Overigens vind ik die bedragen van jullie prima klinken. Ik heb omstreeks $1700 dollar betaald voor een retourtje, twee keer overstappen heen en een keer terug (wel van augustus tot december).
7,5 jaar studeren is dan ook wel lang.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 22:47:04 #282
45833 crew  Fogel
pi_87814035
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:37 schreef Shivo het volgende:

[..]

7,5 jaar studeren is dan ook wel lang.
Jij hebt langer gestudeerd ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87816833
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:47 schreef Fogel het volgende:

[..]

Jij hebt langer gestudeerd ;)
NIet, want ik ben in vier jaar afgestudeerd en in drie jaar gepromoveerd :P
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 04:38:24 #284
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87819782
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Benjamin Franklin: An American Life

http://www.amazon.com/Ben(...)aacson/dp/B001LNOONO

Ik heb dit boek zelf niet, maar heb het voor mijn vader gekocht die het met enorme interesse heeft gelezen. Ik lees als ik in Nederland ben (waar het boek nu is) iedere keer weer een stukje. Duurt dus nog wel even voor ik em uit heb. :D
Thanks!
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:43:55 #285
45833 crew  Fogel
pi_87820654
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:10 schreef Shivo het volgende:

[..]

NIet, want ik ben in vier jaar afgestudeerd en in drie jaar gepromoveerd :P
Doe je goed ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87850996
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:43 schreef Fogel het volgende:

[..]

Doe je goed ^O^
Eens :)
Iemand nog tips om Speciale dingen te doen in Las Vegas? Ik ga daar namelijk op vakantie :)
Brinky, de nieuwe BMW
pi_87860255
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:10 schreef Shivo het volgende:

[..]

NIet, want ik ben in vier jaar afgestudeerd en in drie jaar gepromoveerd :P
Nu ik er over nadenk, ik ook. w/
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:12:30 #288
45833 crew  Fogel
pi_87860497
Mij gaat dat niet meer lukken, zal op totaal ongeveer 9-10 jaar uitkomen voordat ik een keer mijn PhD heb.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87867699
Bij mij wordt het eerder 12, dus het kan altijd erger. :@
Are you pondering what I'm pondering?
pi_87870948
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:12 schreef Fogel het volgende:
Mij gaat dat niet meer lukken, zal op totaal ongeveer 9-10 jaar uitkomen voordat ik een keer mijn PhD heb.
Maar dan heb je er ook een die echt telt. In sommige opzichten doet die van mij dat ook, maar het zou mooi geweest zijn als ik dat had kunnen combineren met het fatsoenlijk oplossen van een differentiaalvergeliking of een degelijke cursus statistiek.

Overigens is het voor Amerikanen heel normaal om een PhD van 6-8 jaar te doen. Tel daar een undergraduate periode van ten minste 4 jaar bij, en je zit al snel boven de 10 jaar (en dan mag je nog een postdoc doen waar je niet echt rijk van wordt).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:31:29 #291
45833 crew  Fogel
pi_87871352
Ah, ik bedoelde niet dat ik 9-10 jaar over mijn thesis doe. Ben op HBO begonnen, heb daarna tewijl ik werkte een master gehaald, en daarna een jaar of 5 als onderzoeker gewerkt voordat ik eens aan mijn PhD begon. De PhD zelf ga ik volgens de planning maar 4 jaar over doen (waarvan 25%, als "plichtwerk" om mijn normale salaris te behouden, dus effectief 3 jaar).
Eerst maar eens mijn PhD thesis af maken voordat ik aan een post-doc ga denken ;).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87874938
Ik beschouw het niet als verdienste om er korter over te doen, het kwam zo uit met mijn onderzoek. Zegt weinig over de kwaliteit. Mijn postdoc was net zo lang als mijn promotie en wordt in de VS beschouwd als onderdeel van mijn training, en aangezien ik in 96 ben gaan studeren heb ik er uiteindelijk veertien jaar over gedaan om mijn eerste volwaardige baan te krijgen :+ ( heb ergens in het midden een paar jaar als software boer gewerkt).

LB: ben je al plannen aan het maken om terug te komen, of bevalt Kyoto nog?
Jesus saves but death prevails.
pi_87875004
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:34 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Eens :)
Iemand nog tips om Speciale dingen te doen in Las Vegas? Ik ga daar namelijk op vakantie :)
Grand Canyon natuurlijk, onderweg stoppen bijnde Hooverdam. Las Vegas is wel aardig maar gaat snel vervelen wat mij betreft. Als je een auto hebt kun je sequoia of yosemite NP overwegen.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:57:38 #294
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87882289
Kom ik aan met m'n huishoudschool.

M'n vrouw heeft wel een masters in social work maar goed, daar is de studieschuld dan ook naar. :') Bewust niet voor PhD gegaan want dan mag je als extraatje lesgeven, dat wil ze niet. En het scheelt 'maar' $20.000

Ze doet nu trouwens wel wat freelance erbij 's avonds, rapporten nakijken voor $70 per uur. Maar goed, social work zal nooit goed (uit)betalen, 't is meer een ideaal i.p.v. veel geld verdienen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:00:26 #295
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87882377
Ik moet eerlijk zeggen, ik mis Amerika best wel. Mijn enige reële optie om met een H1B de US in te komen is mijn ex-werkgever en daar wil ik niet meer voor werken. Dat vind ik jammer anders had ik nu nog/weer in de US gezeten ;(
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:13:39 #296
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87882839
quote:
15s.gif Op zondag 24 oktober 2010 00:00 schreef Barcaconia het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen, ik mis Amerika best wel. Mijn enige reële optie om met een H1B de US in te komen is mijn ex-werkgever en daar wil ik niet meer voor werken. Dat vind ik jammer anders had ik nu nog/weer in de US gezeten ;(
Heb je daar geen scharrel? :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:17:56 #297
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87882971
Jawel, maar 2-year-rule does apply even for getting married :{
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87887544
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:34 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Eens :)
Iemand nog tips om Speciale dingen te doen in Las Vegas? Ik ga daar namelijk op vakantie :)
Ga niet te lang en neem niet teveel geld mee. Ik heb me daar prima vermaakt 3 dagen tijdens Spring Break 2010 en ik ben er met Hawai`i Pacific University athletics nog terug gekomen vorige maand, maar tot ik ECHT geld heb ga ik daar niet meer heen. Ik vond het overiges wel prachtig om te zien, die Strip, totale chaos.
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 08:46:12 #299
45833 crew  Fogel
pi_87887940
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:57 schreef popolon het volgende:
Kom ik aan met m'n huishoudschool.

M'n vrouw heeft wel een masters in social work maar goed, daar is de studieschuld dan ook naar. :') Bewust niet voor PhD gegaan want dan mag je als extraatje lesgeven, dat wil ze niet. En het scheelt 'maar' $20.000

Ze doet nu trouwens wel wat freelance erbij 's avonds, rapporten nakijken voor $70 per uur. Maar goed, social work zal nooit goed (uit)betalen, 't is meer een ideaal i.p.v. veel geld verdienen.
Lesgeven wil ik ook niet, gelukkig heb ik een onderzoeksbaan die het verschil tussen mijn normale loon en de grant bijlegt. Daarmee heb ik ook meteen de zekerheid dat ik na mijn phd gewoon weer 100% (ipv de huidige 25%) voor hen aan de slag kan ipv dat net als de meeste phd studenten moet "vechten" om die ene post doc positie die per 10 phds vrijkomt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:26:16 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87903563
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:57 schreef popolon het volgende:
Kom ik aan met m'n huishoudschool.
:D

Ik moet het ook maar doen met een MBO Informatica opleiding. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:40:37 #301
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87906152
Ben op het moment aan het zoeken naar een woning in New York, maar dit is zoals verwacht knap lastig.
Via craigslist kom ik heel veel zooi en scam's tegen.

Zijn er nog andere goede plekker om te zoeken voor rond de 1000$ per maand in NY (queens, brooklyn is obviously ok)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')