abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87781547
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 05:44 schreef maartena het volgende:
Pakketten versturen is de laatste jaren enorm duur geworden, zelfs met de slome boot...

Maar ik ben in Mei naar NL gevlogen, en heb een extra koffer mee genomen voor $50. Dat is nog wel een keer te doen.
Ja inderdaad, maar aangezien ik eerst heel de US doorvlieg met JetBlue, vervolgens met AirEuropa naar MAD ga en daarna met EasyJet naar AMS, gaat het wat aan de prijzige kant worden, plus dat het dus allemaal mee gesjouwt moet worden (wat ik nog wel het meest irritante vind).
Ik heb inmiddels al iets schappelijkers gevonden. USPS doet het voor 240 USD, moet ik wel eerst naar de US (zit nu in TO), maar start m'n rondreis door de US vanaf BUF, kan ik dan gelijk dat pakket vanaf daar laten verzenden.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 05:51:10 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781549
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:14 schreef Greci het volgende:
Ik heb mijn permit rijbewijs hier gehaald voor $12 :') . Als ik dat aan mijn vrienden in NL vertel, vallen de kaken gelijk naar beneden.
Ik ben gewoon afgezet met die $25.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:01:49 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781557
EddyAlbena: Je moet met 1 ding wel rekening houden.....

Als je alles meesleept naar NL per vliegtuig, dan kun je meestal wel door de douane wandelen. Als je het per post verstuurd, dan heb je dikke kans dat de douane argwaan krijgt, en dat je opeens 19% BTW + importheffing moet betalen.

Nu weet ik niet hoeveel het is, maar als het meer is dan de toegestane 400 euro, maak je bij Schiphol meer kans om er doorheen te glippen dan bij de post, zeker als je het kunt verdelen over een paar koffers. Tegenwoordig worden namelijk *alle* pakketten gecontroleerd, en de Post is verplicht waarde te vermelden aan de Douane.

Tussenoplossing: verscheep alles naar je laatste stad, waarvan je naar Madrid/Nederland vliegt, en stop het daar in een koffer om mee te nemen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:13:10 #254
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87781565
Wat heb je in vredesnaam allemaal gekocht? :?

Morgen vliegen naar Nederland :Y Met een koffer (en carryon) :9
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:14:55 #255
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781568
Veel plezier wonderer! :Y

En tja... ik zou als ik inkopen ging doen het op de laatste 2 of 3 dagen doen, en niet alles over een heel continent meeslepen. :P
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:16:06 #256
71919 wonderer
pi_87781571
Of ruimte laten in je koffers als je het van te voren weet. Hoewel ik nu al weet dat ik problemen ga hebben op de terugweg, waarschijnlijk :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:16:09 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781572
Ga morgen boeken voor een week in januari.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:20:44 #258
71919 wonderer
pi_87781581
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:16 schreef popolon het volgende:
Ga morgen boeken voor een week in januari.
Waarom morgen?
pi_87781587
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:14 schreef maartena het volgende:
Veel plezier wonderer! :Y

En tja... ik zou als ik inkopen ging doen het op de laatste 2 of 3 dagen doen, en niet alles over een heel continent meeslepen. :P
Sterk punt :)

Ik vlieg op 20 december terug en kom op 22 december aan in Amsterdam, dus ik mis een complete dag. Heerlijk, dat tijdverschil.
pi_87781588
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:01 schreef maartena het volgende:
EddyAlbena: Je moet met 1 ding wel rekening houden.....

Als je alles meesleept naar NL per vliegtuig, dan kun je meestal wel door de douane wandelen. Als je het per post verstuurd, dan heb je dikke kans dat de douane argwaan krijgt, en dat je opeens 19% BTW + importheffing moet betalen.

Nu weet ik niet hoeveel het is, maar als het meer is dan de toegestane 400 euro, maak je bij Schiphol meer kans om er doorheen te glippen dan bij de post, zeker als je het kunt verdelen over een paar koffers. Tegenwoordig worden namelijk *alle* pakketten gecontroleerd, en de Post is verplicht waarde te vermelden aan de Douane.

Tussenoplossing: verscheep alles naar je laatste stad, waarvan je naar Madrid/Nederland vliegt, en stop het daar in een koffer om mee te nemen.
Met die importbelastingen zat ik ook al, maar wat nou als er alleen maar spullen in zitten die ik in NL heb gekocht ooit, gewoon m'n eigen kleding e.d. dan valt er toch nooit importtax te heffen?

En ik heb ook nog wel even de tijd om het uit te zoeken, misschien valt het allemaal wel mee. Die tussenoplossing ga ik ook even bekijken hoe ik dat het beste kan aanpakken en welke kosten daarmee gemoeid zijn. Thx.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:13 schreef wonderer het volgende:
Wat heb je in vredesnaam allemaal gekocht? :?

Niet zoveel, wat kleding, maar aangezien ik dus heen 2 koffers mee mocht nemen (en dat dus ook gedaan heb aangezien ik hier een half jaar zou zitten) en terug niet + dat het allemaal verschillende vluchten zijn, moet lijkt het het beste om wat terug te sturen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:25:24 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781589
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarom morgen?
Ik heb nu geen zin. :D Kost altijd wat tijd om de juiste vlucht/prijs te pakken.

Wordt toch wel rond de $800, dat wel.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:33:22 #262
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781608
Wel 6 uit 6 tot nu toe. Elk jaar naar NL.

Dit keer zonder de aanhang, lekker alleen. In juni/juli komt familie en vrienden weer hier heen dus dat gaat mooi op zo. :)
pi_87788592
Wat is het toch fijn om europeaan te zijn (met en sterke euro) }) *)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87797541
Extra koffer meenemen kan bijna altijd, voor de prijs die maarten zegt.
Jesus saves but death prevails.
pi_87797599
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:36 schreef rubje het volgende:
Wat is het toch fijn om europeaan te zijn (met en sterke euro) }) *)
Ik woon in de US, maar betaal alles met mijn NL creditcard + debitcard (overhevelen naar US bank). Ik word elke dag gelukkiger als ik de koers zie *O*
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:14:29 #266
71919 wonderer
pi_87799670
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 06:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik heb nu geen zin. :D Kost altijd wat tijd om de juiste vlucht/prijs te pakken.

Ik heb mazzel met mijn $700 deze keer, beetje te laat geboekt. Maar landen op een ander vliegveld dan vertrekken en dan nog goedkoper uit zijn dan met een directe vlucht.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:19:18 #267
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87799869
Ik was vorige week in Boston en ben zowaar geinteresseerd geraakt in de geschiedenis van de VS (vooral onafhankelijkheidsoorlog, Boston Tea Party, founding fathers, etc). Weten jullie hier misschien interessante boeken over?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:50:25 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87800931
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:19 schreef Omnifacer het volgende:
Ik was vorige week in Boston en ben zowaar geinteresseerd geraakt in de geschiedenis van de VS (vooral onafhankelijkheidsoorlog, Boston Tea Party, founding fathers, etc). Weten jullie hier misschien interessante boeken over?
Benjamin Franklin: An American Life

http://www.amazon.com/Ben(...)aacson/dp/B001LNOONO

Ik heb dit boek zelf niet, maar heb het voor mijn vader gekocht die het met enorme interesse heeft gelezen. Ik lees als ik in Nederland ben (waar het boek nu is) iedere keer weer een stukje. Duurt dus nog wel even voor ik em uit heb. :D
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:53:33 #269
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87801032
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb mazzel met mijn $700 deze keer, beetje te laat geboekt. Maar landen op een ander vliegveld dan vertrekken en dan nog goedkoper uit zijn dan met een directe vlucht.
$896 incl. tax. Ach wat boeit het, we hebben geld zat. :')
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:55:18 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87801093
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:25 schreef popolon het volgende:

Heb even snel gezocht, en ik kan in Januari voor $819 (op een woensdag vertrekken, want dat is altijd het goedkoopst) van LAX naar AMS, met 1 overstap via Memphis - met Delta.

Dus ik denk dat het goedkoper moet kunnen.... jij hebt dan wel weer natuurlijk de rit naar Detoit of Chicago erbij.
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:58:52 #271
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87801214
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:53 schreef popolon het volgende:
$896 incl. tax. Ach wat boeit het, we hebben geld zat. :')
$751 non-stop van Chicago naar AMS. ;)

Chicago is toch ong. net zo ver als Detroit voor je?
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:01:34 #272
71919 wonderer
pi_87801294
Ik vlieg met Aer Lingus nu, via Dublin. Beviel best goed afgelopen maart (op Dusseldorf, nu landen op Brussel en terug via Amsterdam).

Enige kutte is dat je maar een koffer gratis mag meenemen, maar het is me gelukt om daar alles in te proppen, plus handbagage :)).
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:05:58 #273
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87801450
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:58 schreef maartena het volgende:

[..]

$751 non-stop van Chicago naar AMS. ;)

Chicago is toch ong. net zo ver als Detroit voor je?
Da's excl. Heb ook gechecked met travelocity/orbitz en kom rond die tijd uit op $753 excl. (Komt dus nog $100+ bovenop.) Al met al ben ik dan misschien een paar dollar goedkoper uit.

Ik vlieg met Delta/NWA vanwege airmiles. De volgende vlucht is trouwens geheel gratis, genoeg miles nu.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:08:32 #274
71919 wonderer
pi_87801554
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:05 schreef popolon het volgende:

[..]

Da's excl. Heb ook gechecked met travelocity/orbitz en kom rond die tijd uit op $753 excl. (Komt dus nog $100+ bovenop.) Al met al ben ik dan misschien een paar dollar goedkoper uit.

Ik vlieg met Delta/NWA vanwege airmiles. De volgende vlucht is trouwens geheel gratis, genoeg miles nu.
Ik heb daar ook nog miles van :') Doe je mee met e-miles.com? Kun je extra miles verdienen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:50:56 #275
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87803418
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb daar ook nog miles van :') Doe je mee met e-miles.com? Kun je extra miles verdienen.
'Dining for Miles'. Maar goed, dat schiet niet op. :P Ik ga alleen vrijdagmiddag met de lunch uit eten. De rest van het gebouw gaat zo'n beetje elke dag of ze vreten die ranzige-kant-en-klare diepvriesmaaltijden. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')