quote:Ja inderdaad, maar aangezien ik eerst heel de US doorvlieg met JetBlue, vervolgens met AirEuropa naar MAD ga en daarna met EasyJet naar AMS, gaat het wat aan de prijzige kant worden, plus dat het dus allemaal mee gesjouwt moet worden (wat ik nog wel het meest irritante vind).Op donderdag 21 oktober 2010 05:44 schreef maartena het volgende:
Pakketten versturen is de laatste jaren enorm duur geworden, zelfs met de slome boot...
Maar ik ben in Mei naar NL gevlogen, en heb een extra koffer mee genomen voor $50. Dat is nog wel een keer te doen.
quote:Ik ben gewoon afgezet met die $25.Op zondag 17 oktober 2010 17:14 schreef Greci het volgende:
Ik heb mijn permit rijbewijs hier gehaald voor $12. Als ik dat aan mijn vrienden in NL vertel, vallen de kaken gelijk naar beneden.
quote:Waarom morgen?Op donderdag 21 oktober 2010 06:16 schreef popolon het volgende:
Ga morgen boeken voor een week in januari.
quote:Sterk puntOp donderdag 21 oktober 2010 06:14 schreef maartena het volgende:
Veel plezier wonderer!
En tja... ik zou als ik inkopen ging doen het op de laatste 2 of 3 dagen doen, en niet alles over een heel continent meeslepen.
quote:Met die importbelastingen zat ik ook al, maar wat nou als er alleen maar spullen in zitten die ik in NL heb gekocht ooit, gewoon m'n eigen kleding e.d. dan valt er toch nooit importtax te heffen?Op donderdag 21 oktober 2010 06:01 schreef maartena het volgende:
EddyAlbena: Je moet met 1 ding wel rekening houden.....
Als je alles meesleept naar NL per vliegtuig, dan kun je meestal wel door de douane wandelen. Als je het per post verstuurd, dan heb je dikke kans dat de douane argwaan krijgt, en dat je opeens 19% BTW + importheffing moet betalen.
Nu weet ik niet hoeveel het is, maar als het meer is dan de toegestane 400 euro, maak je bij Schiphol meer kans om er doorheen te glippen dan bij de post, zeker als je het kunt verdelen over een paar koffers. Tegenwoordig worden namelijk *alle* pakketten gecontroleerd, en de Post is verplicht waarde te vermelden aan de Douane.
Tussenoplossing: verscheep alles naar je laatste stad, waarvan je naar Madrid/Nederland vliegt, en stop het daar in een koffer om mee te nemen.
quote:Niet zoveel, wat kleding, maar aangezien ik dus heen 2 koffers mee mocht nemen (en dat dus ook gedaan heb aangezien ik hier een half jaar zou zitten) en terug niet + dat het allemaal verschillende vluchten zijn, moet lijkt het het beste om wat terug te sturen.Op donderdag 21 oktober 2010 06:13 schreef wonderer het volgende:
Wat heb je in vredesnaam allemaal gekocht?
quote:Ik heb nu geen zin.
quote:Ik woon in de US, maar betaal alles met mijn NL creditcard + debitcard (overhevelen naar US bank). Ik word elke dag gelukkiger als ik de koers zieOp donderdag 21 oktober 2010 12:36 schreef rubje het volgende:
Wat is het toch fijn om europeaan te zijn (met en sterke euro)![]()
quote:Ik heb mazzel met mijn $700 deze keer, beetje te laat geboekt. Maar landen op een ander vliegveld dan vertrekken en dan nog goedkoper uit zijn dan met een directe vlucht.Op donderdag 21 oktober 2010 06:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb nu geen zin.Kost altijd wat tijd om de juiste vlucht/prijs te pakken.
Wordt toch wel rond de $800, dat wel.
quote:Benjamin Franklin: An American LifeOp donderdag 21 oktober 2010 17:19 schreef Omnifacer het volgende:
Ik was vorige week in Boston en ben zowaar geinteresseerd geraakt in de geschiedenis van de VS (vooral onafhankelijkheidsoorlog, Boston Tea Party, founding fathers, etc). Weten jullie hier misschien interessante boeken over?
quote:$896 incl. tax. Ach wat boeit het, we hebben geld zat.Op donderdag 21 oktober 2010 17:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb mazzel met mijn $700 deze keer, beetje te laat geboekt. Maar landen op een ander vliegveld dan vertrekken en dan nog goedkoper uit zijn dan met een directe vlucht.
quote:Heb even snel gezocht, en ik kan in Januari voor $819 (op een woensdag vertrekken, want dat is altijd het goedkoopst) van LAX naar AMS, met 1 overstap via Memphis - met Delta.Op donderdag 21 oktober 2010 06:25 schreef popolon het volgende:
Ik heb nu geen zin.Kost altijd wat tijd om de juiste vlucht/prijs te pakken.
Wordt toch wel rond de $800, dat wel.
quote:$751 non-stop van Chicago naar AMS.Op donderdag 21 oktober 2010 17:53 schreef popolon het volgende:
$896 incl. tax. Ach wat boeit het, we hebben geld zat.
quote:Da's excl. Heb ook gechecked met travelocity/orbitz en kom rond die tijd uit op $753 excl. (Komt dus nog $100+ bovenop.) Al met al ben ik dan misschien een paar dollar goedkoper uit.Op donderdag 21 oktober 2010 17:58 schreef maartena het volgende:
[..]
$751 non-stop van Chicago naar AMS.
Chicago is toch ong. net zo ver als Detroit voor je?
quote:Ik heb daar ook nog miles vanOp donderdag 21 oktober 2010 18:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's excl. Heb ook gechecked met travelocity/orbitz en kom rond die tijd uit op $753 excl. (Komt dus nog $100+ bovenop.) Al met al ben ik dan misschien een paar dollar goedkoper uit.
Ik vlieg met Delta/NWA vanwege airmiles. De volgende vlucht is trouwens geheel gratis, genoeg miles nu.
quote:'Dining for Miles'. Maar goed, dat schiet niet op.Op donderdag 21 oktober 2010 18:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb daar ook nog miles vanDoe je mee met e-miles.com? Kun je extra miles verdienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |