abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87254429
Nah stage in Amerika gaat niet door denk ik zo, maar nu heb ik organisaties gevonden die mensen uit het buitenland werven voor summercamp counselors. En dat lijkt me echt héél leuk. Dus misschien ben ik komende zomer voor 2 maanden in de USA te vinden :D
pi_87306043
Nog meer mensen die momenteel in Utah zitten? Studeer momenteel een semester hier in de States. Wat een geweldige ervaring.

Zou moet Thanksgiving break nog wel wat willen reizen, weet alleen niet waar naar toe. Ben al in San Francisco en LA geweest, Las Vegas, Miami en New York staan nog op het programma. Wat is verder een aanrader? Ik zat te denken aan Chicago of evtentueel Caribbean (Ned. Antillen lijken me ook geweldig.) Jullie nog tips?
pi_87306162
Hawaii :D
pi_87308711
Niet ergens met het vliegtuig, want met Thanksgiving gaat iedereen naar zijn familie en is het dus overal superdruk en zijn tickets erg duur. Hou er ook rekening met dat op Thanksgiving zelf alles dicht is.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:56:35 #205
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87311473
Met Thanksgiving reizen (of de dag ervoor) is inderdaad af te raden.... tenzij je van files houdt en drukke luchthavens met propvolle vliegtuigen :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 02:03:25 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87311522
Ik krijg zowat elke week wel een coupon voor gratis eten bij Uno's dus vandaag gratis pizza :9
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87311964
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:38 schreef jens007 het volgende:
Nog meer mensen die momenteel in Utah zitten? Studeer momenteel een semester hier in de States. Wat een geweldige ervaring.

Zou moet Thanksgiving break nog wel wat willen reizen, weet alleen niet waar naar toe. Ben al in San Francisco en LA geweest, Las Vegas, Miami en New York staan nog op het programma. Wat is verder een aanrader? Ik zat te denken aan Chicago of evtentueel Caribbean (Ned. Antillen lijken me ook geweldig.) Jullie nog tips?
Vliegen is idd af te raden rond die tijd. Je kunt een auto huren en een roadtrip maken. Binnen een 2-dagen-rijden radius is vast voldoende te zien.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:20:38 #208
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87345344
En escrow is closed!

Wat een rit!

Maar we zijn nu eigenaar van ons eigen stukje, 7000 vierkante voet om precies te zijn (650 m2), American Dream.

Officieel Maandag de sleutels.... maar de listing agent gaf aan dat het goed mogelijk is dat we wellicht zondag al de sleutels krijgen, heel misschien zelfs zaterdagavond.

Mijn dag kan niet meer kapot. Nu de Ducks nog even winnen van die rode vleugeltjes in Detroit, en dan is het helemaal perfect. :Y
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:46:42 #209
71919 wonderer
pi_87346304
^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:54:33 #210
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_87346593
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 00:20 schreef maartena het volgende:
En escrow is closed!

Wat een rit!

Maar we zijn nu eigenaar van ons eigen stukje, 7000 vierkante voet om precies te zijn (650 m2), American Dream.

Officieel Maandag de sleutels.... maar de listing agent gaf aan dat het goed mogelijk is dat we wellicht zondag al de sleutels krijgen, heel misschien zelfs zaterdagavond.

Mijn dag kan niet meer kapot. Nu de Ducks nog even winnen van die rode vleugeltjes in Detroit, en dan is het helemaal perfect. :Y

gefeliciteerd ^O^
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 02:43:05 #211
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87348624
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 00:20 schreef maartena het volgende:

Nu de Ducks nog even winnen van die rode vleugeltjes in Detroit, en dan is het helemaal perfect. :Y

Suck on it. >:)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87349409
Aangezien TRV de USA hebben onderverdeeld in verschillende topics, vraag ik het gewoon hier.
Eind december ben ik klaar met studeren in TO. Terugvlucht is geboekt op 07 Jan. vanaf JFK.
Inmiddels heb ik de periode van 30 Dec. tot 07 Jan. al geboekt e.d. (Vegas tm 02Jan daarna dus NYC)
Officieel mag ik va 18 Dec. vertrekken, dus ik heb minimaal 11 dagen om nog andere steden te bezoeken (waarschijnlijk iets meer).

Zeg het maar, waar moet ik heen in de USA.
Volgens mij moet ik sowieso naar SAF en WDC, dat is wat ik zelf eigenlijk in gedachten heb. Dan nog een derde stad als het ff kan. Chicago? San Diego? Boston?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:28:20 #213
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_87353346
Welke staat is nou mooi in Amerika? Is er ook een staat waar je beter niet heen kan?

En als je nou bijvoorbeeld zoals ik ADHD en Gilles de la Tourette hebt, kom je toch wel in Amerika?
pi_87357533
@Gtaboy107:
Kijk hier eens ;)
Wat zijn nou de aantrekkelijkste staten van de States?
Staten waar je beter niet heen kunt? Dat ligt eraan :P Ik vind bijvoorbeeld Mississippi en Louisiana nou niet echt aantrekkelijk, maar daar zijn ook verschillende meningen over.
En natuurlijk kom je de VS in als je ADHD of Gilles de la Tourette hebt, zolang je maar geen terroristische tics hebt :')
pi_87357757
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:48 schreef maartena het volgende:

[..]

^O^

Voor hoelang?
Mijn hele leven! en nooit wil ik meer terug naar nederland!
It's a way of dealing with all the feeling. keep believing in dreams.
pi_87359153
Gefeliciteerd maarten! Tijd voor wat foto's?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 02:18:17 #217
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87483948
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:04 schreef Shivo het volgende:
Gefeliciteerd maarten! Tijd voor wat foto's?
Zie het buitenlandse optrekjes topic, 1 foto slechts gepost.... ik maak nog wel een keer mooie foto's.

Heb sinds zondag, 10-10-10, de sleutels! :Y
-
pi_87484156
Wonen er Fokkers in Florida?

Ik zit een paar dagen in Miami, maart volgend jaar. Benieuwd of mensen nog wat tips hebben. Willen sowieso een trip naar de Keys maken :) En wellicht nog naar de Bahama's voor een dag of 2. Verder nog ideen? De stad zelf is volgens mij niet zo heel fantastisch, hebben Miami voorals uitvalsbasis gekozen omdat we kaartjes hebben voor Lakers - Heat _O_
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:22:29 #219
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_87499558
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 02:58 schreef Fukjoeman het volgende:

Ik zit een paar dagen in Miami, maart volgend jaar. Benieuwd of mensen nog wat tips hebben. Willen sowieso een trip naar de Keys maken :) En wellicht nog naar de Bahama's voor een dag of 2. Verder nog ideen? De stad zelf is volgens mij niet zo heel fantastisch, hebben Miami voorals uitvalsbasis gekozen omdat we kaartjes hebben voor Lakers - Heat _O_
Lakers-Heat? Not bad not bad! Ik heb ooit een college b-ball game van USF mogen meemaken, en een pre-season game van de Miami Dolphins. NBA staat hoog op het lijstje ;)

Ik zit rond die tijd in Noord-Oost FL. In Miami heb ik vooral veel in bars gehangen op Ocean Drive :Y)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:23:45 #220
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_87499608
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:53 schreef missamerica het volgende:

[..]

Mijn hele leven! en nooit wil ik meer terug naar nederland!
Begrijpelijk :Y

maar ben je getrouwd of ben je gesponsord door een bedrijf?
pi_87511826
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:23 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Begrijpelijk :Y

maar ben je getrouwd of ben je gesponsord door een bedrijf?
verloofd. op mijn 17e verhuisd naar USA voor college. Had een Amerikaans paspoort, uiteindelijk hier gebleven voor de liefde van mn leven. (: volgend jaar trouwen!
It's a way of dealing with all the feeling. keep believing in dreams.
pi_87521769
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 02:58 schreef Fukjoeman het volgende:

Het is 8 uur rijden of zo van hier naar Miami, dus ik kom er bijna nooit. Maar in Florida deel 2 zitten veel vakantiegangers naar zuid florida die je wel kunnen helpen.
pi_87607926
Hoppatee, eindelijk m'n Indiana driver's license gehaald vanmorgen. Overigens reed ik ergens 45 waar je 40 mocht, en speeding staat aangegeven als "instant failure" in het handboek. Ik kwam er gelukkig vanaf met een "you really have to watch your speed". :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:53:14 #224
71919 wonderer
pi_87612157
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef OMG het volgende:
Hoppatee, eindelijk m'n Indiana driver's license gehaald vanmorgen. Overigens reed ik ergens 45 waar je 40 mocht, en speeding staat aangegeven als "instant failure" in het handboek. Ik kwam er gelukkig vanaf met een "you really have to watch your speed". :P.
Oef! :D Gefeliciteerd. Had je nou al een auto?
pi_87612321
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oef! :D Gefeliciteerd. Had je nou al een auto?
Dank! Sinds vorige week hebben we eindelijk weer een auto. Een Kia Soul, je weet wel, van die reclame met die hamsters. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:31:26 #226
71919 wonderer
pi_87613147
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:59 schreef OMG het volgende:

[..]

Dank! Sinds vorige week hebben we eindelijk weer een auto. Een Kia Soul, je weet wel, van die reclame met die hamsters. :P.
Die heb ik zien rijden, vond het wel een toffe kar eigenlijk. Rijdt het een beetje?
pi_87615600
Woont er iemand in Hawaii hier eigenlijk? Vraag me heel erg af hoe het is om daar te wonen.
pi_87616724
Hawaii is leuk voor vakantie. Om er op te wonen? Nee, zelfs op het grootste eiland zou ik me opgesloten voelen, en je zit op een behoorlijke vliegafstand van het vasteland van de VS af.
pi_87617768
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die heb ik zien rijden, vond het wel een toffe kar eigenlijk. Rijdt het een beetje?
Ja, hoor. Je zit iets hoger dan een normale auto, wat we wel fijn vinden. En het is ook best fijn als je eens door een drive-thru moet, dan kun je gewoon naar binnen kijken :P. Hij kan wat klein lijken van buiten, maar voelt best ruim aan van binnen. Behalve de achterbak dan, daar kun je net iets meer dan een wasmand in kwijt. Maar goed, we zijn toch maar met z'n tweeën, dus dat boeit voor de rest weinig.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:01:47 #230
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87619450
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef OMG het volgende:
^O^

Ze kijken gelukkig niet zo nauw. Ik moest 'afrijden', nooit een les gehad natuurlijk, en reed weg met 1 hand aan het stuur. :D 'Watch it the next time". Hoppetee, rijbewijs binnen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_87624003
Had je soms je linkerarm uit het raam hangen?

Ik vraag me altijd af hoe makkelijk moeilijk er wordt gedaan. Iemand vertelde me ooit dat hij gezakt was omdat hij niet tot een volledige stop was gekomen bij een right-on-red, maar bij dat soort verhalen denk ik altijd dat er meer aan de hand was.
  zondag 17 oktober 2010 @ 03:44:05 #232
71919 wonderer
pi_87624069
Geen full stop bij een stopbord (of rechtsaf slaan inderdaad) was hier ook meteen zakken. Andere dingen kreeg je punten voor en als je boven de 20 uitkwam, had je pech, geloof ik.
  zondag 17 oktober 2010 @ 05:08:17 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87624397
Het is voor mij alweer 8 jaar geleden..... ik deed een "California Roll" - niet geheel stoppen bij een stopbord. De rest was nagenoeg perfect, en na minder dan 10 minuten rijden zei ie: "I have seen enough, take us back to the DMV". Geslaagd zonder fouten, met als opmerking dat ik wel helemaal moet stoppen bij een stop bord. :D
-
  zondag 17 oktober 2010 @ 06:16:05 #234
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87624595
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 03:33 schreef devzero het volgende:
Had je soms je linkerarm uit het raam hangen?

:D :Y

' tHoeft niet zoveel te kosten die flauwekul. 2000 euro voor een rijbewijs? Seriously? :D
  zondag 17 oktober 2010 @ 07:14:03 #235
71919 wonderer
pi_87624657
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 06:16 schreef popolon het volgende:

[..]

:D :Y

' tHoeft niet zoveel te kosten die flauwekul. 2000 euro voor een rijbewijs? Seriously? :D
Ja, da's wel inclusief lessen natuurlijk... :')

Ik betaalde $500 voor lessen + theorie en $50 voor het afrijden, geloof ik.
pi_87625113
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:45 schreef _Loki het volgende:
Woont er iemand in Hawaii hier eigenlijk? Vraag me heel erg af hoe het is om daar te wonen.
Jazeker, downtown Honolulu represent.
pi_87625156
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 07:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, da's wel inclusief lessen natuurlijk... :')

Ik betaalde $500 voor lessen + theorie en $50 voor het afrijden, geloof ik.
Elke keer als ik hier vertel dat ik omgerekend meer dan duizend dollar heb betaald voor mijn rijbewijs staan ze je met open mond aan te gapen. Die rijbewijzen hier krijgen ze echt bij een pak cornflakes. In Nederland is het overdreven, maar Amerika is het wel heel erg lichtzinnig.
  zondag 17 oktober 2010 @ 09:39:45 #238
71919 wonderer
pi_87625209
Nou, ik vond de lessen hier best goed hoor. Vooral het filmpje bij de laatste les over wat er kan gebeuren als je je aandacht niet op de weg houdt. Saw was er niks bij.

Maar het blijven zestienjarigen, die zijn niet de meest verantwoordelijke personen.
pi_87625301
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van echte 'lessen' in Amerika. De mensen die ik ken hebben gewoon in een keer hun praktijk test gedaan en dat stelde niets voor according to them.
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:05:21 #240
71919 wonderer
pi_87625489
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:49 schreef BigDi het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van echte 'lessen' in Amerika. De mensen die ik ken hebben gewoon in een keer hun praktijk test gedaan en dat stelde niets voor according to them.
Hier (in NH) is het verplicht voor minderjarige chauffeurs. Hoe het in andere staten geregeld is, weet ik niet.
  zondag 17 oktober 2010 @ 11:33:45 #241
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_87626939
Even tussendoor:

Een studio/appartement vinden in New York city?
Iemand die daar woont en website heeft van lokale makelaar/real estate agent ofzo? Via google.com/.nl vind ik nou niet echt wat ik moet hebben eigenlijk (2500 dollar voor een appartement vind ik wat veel zegmaar).

Thanks.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_87631174
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:31 schreef BigDi het volgende:

[..]

Jazeker, downtown Honolulu represent.
Je vindt ook echt iedereen op fok. :)
Hoe is het om daar te wonen?
pi_87631281
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:33 schreef Stekelbees het volgende:
Even tussendoor:

Een studio/appartement vinden in New York city?
Iemand die daar woont en website heeft van lokale makelaar/real estate agent ofzo? Via google.com/.nl vind ik nou niet echt wat ik moet hebben eigenlijk (2500 dollar voor een appartement vind ik wat veel zegmaar).

Thanks.
Het is daar sowieso peperduur. Je zou craigslist kunnen proberen, http://newyork.craigslist.org/aap/

Wat ga je doen in NYC?
pi_87637726
Ik heb mijn permit rijbewijs hier gehaald voor $12 :') . Als ik dat aan mijn vrienden in NL vertel, vallen de kaken gelijk naar beneden.
pi_87657216
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:54 schreef _Loki het volgende:

[..]

Je vindt ook echt iedereen op fok. :)
Hoe is het om daar te wonen?
Duur, voor mijn doen. Ik ben slechts een student met een 90% scholarship, maar het leven op een eiland zo ver van het vasteland is duur. Het is nog geen New York City, maar ik heb een jaar in North Carolina gewoond en dat was toch wel even iets anders.

Verder is Hawai`i schitterend. Prachtige scenery, wonderschone stranden, superlatieven schieten tekort. Ikzelf ben wel een fan van eilanden, je bent altijd dicht bij de oceaan en het weer is natuurlijk ook prima. Wordt niet onder de 70 graden, elke dag is praktisch hetzelfde, nooit te warm omdat er altijd een zeebries waait.

Verder is Honolulu gewoon een grote stad (400,000 inwoners geloof) en dus heb je hier alles wat je nodig hebt. Het is niet zo dat ik het vasteland mis ofzo. We hadden laatst een road trip voor uitwedstrijden van twee weken op het vasteland en dan merk je weer hoe mooi en duur Honolulu is.

Ik vind het vooral een mooi verhaal. Studeren in Hawa`i staat goed op je CV, je hebt wat te vertellen thuis en het zijn gewoon ervaringen die je je levenlang met je meedraagt.

Als je nog specifiekere vragen hebt, be my guest.
pi_87660541
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:49 schreef BigDi het volgende:
Ze doen hier op de high schools iets dat wordt geadverteerd als rijlessen, maar de meeste mensen die 'lessen' nemen doen dat omdat je daarmee punten kunt kwijtraken.
pi_87781528
Wat is de beste manier om een groot pakket ter grootte van een koffer, gewicht rond de 20kg terug te sturen naar NL?
Met de airline waarmee ik hierheen ben gekomen mocht ik 2x23 meenemen, Nu heb ik hier natuurlijk een hele lading gekocht en aangezien ik in mijn terugkerende periode met drie verschillende airlines vlieg (allen staan logischerwijs maar één koffer toe) ga ik dus wat terugsturen.

Wanneer ik bij UPS echter een kofferformaat pakket, 23kg laat calculeren kom ik op zo'n 480 CAD uit, dat lijkt mij wat aan de hoge kant.
Iemand die hier wat tips/info over kan geven?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 05:44:12 #248
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781538
Pakketten versturen is de laatste jaren enorm duur geworden, zelfs met de slome boot...

Maar ik ben in Mei naar NL gevlogen, en heb een extra koffer mee genomen voor $50. Dat is nog wel een keer te doen.
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 05:46:57 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781543
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:14 schreef Greci het volgende:
Ik heb mijn permit rijbewijs hier gehaald voor $12 :') . Als ik dat aan mijn vrienden in NL vertel, vallen de kaken gelijk naar beneden.
Ik ook voor $12, in 2002.

Een paar jaar geleden had California geld nodig, en verhoogde Schwarzenegger het naar $25. Nou, wat een gezeur.... nu moest je elke 4 jaar $25 betalen ipv $12, mopper, mopper.... :')
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 05:47:21 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781545
Ik ben bang dat dat toch wat gaat kosten, en dan praat ik niet over een paar tientjes. :P
pi_87781547
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 05:44 schreef maartena het volgende:
Pakketten versturen is de laatste jaren enorm duur geworden, zelfs met de slome boot...

Maar ik ben in Mei naar NL gevlogen, en heb een extra koffer mee genomen voor $50. Dat is nog wel een keer te doen.
Ja inderdaad, maar aangezien ik eerst heel de US doorvlieg met JetBlue, vervolgens met AirEuropa naar MAD ga en daarna met EasyJet naar AMS, gaat het wat aan de prijzige kant worden, plus dat het dus allemaal mee gesjouwt moet worden (wat ik nog wel het meest irritante vind).
Ik heb inmiddels al iets schappelijkers gevonden. USPS doet het voor 240 USD, moet ik wel eerst naar de US (zit nu in TO), maar start m'n rondreis door de US vanaf BUF, kan ik dan gelijk dat pakket vanaf daar laten verzenden.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 05:51:10 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781549
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:14 schreef Greci het volgende:
Ik ben gewoon afgezet met die $25.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:01:49 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781557
EddyAlbena: Je moet met 1 ding wel rekening houden.....

Als je alles meesleept naar NL per vliegtuig, dan kun je meestal wel door de douane wandelen. Als je het per post verstuurd, dan heb je dikke kans dat de douane argwaan krijgt, en dat je opeens 19% BTW + importheffing moet betalen.

Nu weet ik niet hoeveel het is, maar als het meer is dan de toegestane 400 euro, maak je bij Schiphol meer kans om er doorheen te glippen dan bij de post, zeker als je het kunt verdelen over een paar koffers. Tegenwoordig worden namelijk *alle* pakketten gecontroleerd, en de Post is verplicht waarde te vermelden aan de Douane.

Tussenoplossing: verscheep alles naar je laatste stad, waarvan je naar Madrid/Nederland vliegt, en stop het daar in een koffer om mee te nemen.
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:13:10 #254
71919 wonderer
pi_87781565
Wat heb je in vredesnaam allemaal gekocht? :?

Morgen vliegen naar Nederland :Y Met een koffer (en carryon) :9
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:14:55 #255
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87781568
Veel plezier wonderer! :Y

En tja... ik zou als ik inkopen ging doen het op de laatste 2 of 3 dagen doen, en niet alles over een heel continent meeslepen. :P
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:16:06 #256
71919 wonderer
pi_87781571
Of ruimte laten in je koffers als je het van te voren weet. Hoewel ik nu al weet dat ik problemen ga hebben op de terugweg, waarschijnlijk :')
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:16:09 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781572
Ga morgen boeken voor een week in januari.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:20:44 #258
71919 wonderer
pi_87781581
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:16 schreef popolon het volgende:
Ga morgen boeken voor een week in januari.
Waarom morgen?
pi_87781587
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:14 schreef maartena het volgende:
Veel plezier wonderer! :Y

En tja... ik zou als ik inkopen ging doen het op de laatste 2 of 3 dagen doen, en niet alles over een heel continent meeslepen. :P
Sterk punt :)

Ik vlieg op 20 december terug en kom op 22 december aan in Amsterdam, dus ik mis een complete dag. Heerlijk, dat tijdverschil.
pi_87781588
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:01 schreef maartena het volgende:
EddyAlbena: Je moet met 1 ding wel rekening houden.....

Als je alles meesleept naar NL per vliegtuig, dan kun je meestal wel door de douane wandelen. Als je het per post verstuurd, dan heb je dikke kans dat de douane argwaan krijgt, en dat je opeens 19% BTW + importheffing moet betalen.

Nu weet ik niet hoeveel het is, maar als het meer is dan de toegestane 400 euro, maak je bij Schiphol meer kans om er doorheen te glippen dan bij de post, zeker als je het kunt verdelen over een paar koffers. Tegenwoordig worden namelijk *alle* pakketten gecontroleerd, en de Post is verplicht waarde te vermelden aan de Douane.

Tussenoplossing: verscheep alles naar je laatste stad, waarvan je naar Madrid/Nederland vliegt, en stop het daar in een koffer om mee te nemen.
Met die importbelastingen zat ik ook al, maar wat nou als er alleen maar spullen in zitten die ik in NL heb gekocht ooit, gewoon m'n eigen kleding e.d. dan valt er toch nooit importtax te heffen?

En ik heb ook nog wel even de tijd om het uit te zoeken, misschien valt het allemaal wel mee. Die tussenoplossing ga ik ook even bekijken hoe ik dat het beste kan aanpakken en welke kosten daarmee gemoeid zijn. Thx.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:13 schreef wonderer het volgende:
Wat heb je in vredesnaam allemaal gekocht? :?

Niet zoveel, wat kleding, maar aangezien ik dus heen 2 koffers mee mocht nemen (en dat dus ook gedaan heb aangezien ik hier een half jaar zou zitten) en terug niet + dat het allemaal verschillende vluchten zijn, moet lijkt het het beste om wat terug te sturen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:25:24 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781589
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarom morgen?
Ik heb nu geen zin. :D Kost altijd wat tijd om de juiste vlucht/prijs te pakken.

Wordt toch wel rond de $800, dat wel.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 06:33:22 #262
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87781608
Wel 6 uit 6 tot nu toe. Elk jaar naar NL.

Dit keer zonder de aanhang, lekker alleen. In juni/juli komt familie en vrienden weer hier heen dus dat gaat mooi op zo. :)
pi_87788592
Wat is het toch fijn om europeaan te zijn (met en sterke euro) }) *)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87797541
Extra koffer meenemen kan bijna altijd, voor de prijs die maarten zegt.
pi_87797599
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:36 schreef rubje het volgende:
Wat is het toch fijn om europeaan te zijn (met en sterke euro) }) *)
Ik woon in de US, maar betaal alles met mijn NL creditcard + debitcard (overhevelen naar US bank). Ik word elke dag gelukkiger als ik de koers zie *O*
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:14:29 #266
71919 wonderer
pi_87799670
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 06:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik heb nu geen zin. :D Kost altijd wat tijd om de juiste vlucht/prijs te pakken.

Ik heb mazzel met mijn $700 deze keer, beetje te laat geboekt. Maar landen op een ander vliegveld dan vertrekken en dan nog goedkoper uit zijn dan met een directe vlucht.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:19:18 #267
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87799869
Ik was vorige week in Boston en ben zowaar geinteresseerd geraakt in de geschiedenis van de VS (vooral onafhankelijkheidsoorlog, Boston Tea Party, founding fathers, etc). Weten jullie hier misschien interessante boeken over?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:50:25 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87800931
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:19 schreef Omnifacer het volgende:
Ik was vorige week in Boston en ben zowaar geinteresseerd geraakt in de geschiedenis van de VS (vooral onafhankelijkheidsoorlog, Boston Tea Party, founding fathers, etc). Weten jullie hier misschien interessante boeken over?
Benjamin Franklin: An American Life

http://www.amazon.com/Ben(...)aacson/dp/B001LNOONO

Ik heb dit boek zelf niet, maar heb het voor mijn vader gekocht die het met enorme interesse heeft gelezen. Ik lees als ik in Nederland ben (waar het boek nu is) iedere keer weer een stukje. Duurt dus nog wel even voor ik em uit heb. :D
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:53:33 #269
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87801032
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb mazzel met mijn $700 deze keer, beetje te laat geboekt. Maar landen op een ander vliegveld dan vertrekken en dan nog goedkoper uit zijn dan met een directe vlucht.
$896 incl. tax. Ach wat boeit het, we hebben geld zat. :')
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:55:18 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87801093
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 06:25 schreef popolon het volgende:

Heb even snel gezocht, en ik kan in Januari voor $819 (op een woensdag vertrekken, want dat is altijd het goedkoopst) van LAX naar AMS, met 1 overstap via Memphis - met Delta.

Dus ik denk dat het goedkoper moet kunnen.... jij hebt dan wel weer natuurlijk de rit naar Detoit of Chicago erbij.
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:58:52 #271
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87801214
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:53 schreef popolon het volgende:
$896 incl. tax. Ach wat boeit het, we hebben geld zat. :')
$751 non-stop van Chicago naar AMS. ;)

Chicago is toch ong. net zo ver als Detroit voor je?
-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:01:34 #272
71919 wonderer
pi_87801294
Ik vlieg met Aer Lingus nu, via Dublin. Beviel best goed afgelopen maart (op Dusseldorf, nu landen op Brussel en terug via Amsterdam).

Enige kutte is dat je maar een koffer gratis mag meenemen, maar het is me gelukt om daar alles in te proppen, plus handbagage :)).
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:05:58 #273
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87801450
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:58 schreef maartena het volgende:

[..]

$751 non-stop van Chicago naar AMS. ;)

Chicago is toch ong. net zo ver als Detroit voor je?
Da's excl. Heb ook gechecked met travelocity/orbitz en kom rond die tijd uit op $753 excl. (Komt dus nog $100+ bovenop.) Al met al ben ik dan misschien een paar dollar goedkoper uit.

Ik vlieg met Delta/NWA vanwege airmiles. De volgende vlucht is trouwens geheel gratis, genoeg miles nu.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:08:32 #274
71919 wonderer
pi_87801554
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:05 schreef popolon het volgende:

[..]

Da's excl. Heb ook gechecked met travelocity/orbitz en kom rond die tijd uit op $753 excl. (Komt dus nog $100+ bovenop.) Al met al ben ik dan misschien een paar dollar goedkoper uit.

Ik vlieg met Delta/NWA vanwege airmiles. De volgende vlucht is trouwens geheel gratis, genoeg miles nu.
Ik heb daar ook nog miles van :') Doe je mee met e-miles.com? Kun je extra miles verdienen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:50:56 #275
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87803418
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb daar ook nog miles van :') Doe je mee met e-miles.com? Kun je extra miles verdienen.
'Dining for Miles'. Maar goed, dat schiet niet op. :P Ik ga alleen vrijdagmiddag met de lunch uit eten. De rest van het gebouw gaat zo'n beetje elke dag of ze vreten die ranzige-kant-en-klare diepvriesmaaltijden. :')
pi_87804089
Ik heb ook eindelijk genoeg miles voor een vlucht. Maar ben dan ook sinds 2004 aan het sparen geweest. De pest is dat tegenwoordig je voor de meeste vluchten maar 25% van de miles krijgt. Het schiet nauwelijks op om daar nog op te letten, behalve natuurlijk dat praktisch iedere directe vlucht naar AMS met KLM is (meestal gedeeld met Delta of een andere maatschappij).
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 20:04:18 #277
45833 crew  Fogel
pi_87806442
Bij de promoawards zitten vaak aanbiedingen van/naar de VS, scheelt je alweer 50% van de benodigde punten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_87806942
Fogel, waarom drie keer terugkeren in Brussel!? :P
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 20:18:25 #279
45833 crew  Fogel
pi_87807040
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:16 schreef LeNick het volgende:
Fogel, waarom drie keer terugkeren in Brussel!? :P
Omdat ik daar voor mijn werk moet zijn, maar dat is niet erg relevant voor dit topic :P

Wat wel relevant is voor dit topic is dat ik over een paar weken alvast beginnen met een berg formulieren in te vullen voor een J1 visum (de eerstvolgende trip doe ik nog op een business waiver).
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_87813176
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Omdat ik daar voor mijn werk moet zijn, maar dat is niet erg relevant voor dit topic :P

Wat wel relevant is voor dit topic is dat ik over een paar weken alvast beginnen met een berg formulieren in te vullen voor een J1 visum (de eerstvolgende trip doe ik nog op een business waiver).
De welbekende oneindige stapel formulieren.. Bureaucratie ten top, je gaat echt door een hel als je langer dan 90 maanden in de VS wilt studeren.

Overigens vind ik die bedragen van jullie prima klinken. Ik heb omstreeks $1700 dollar betaald voor een retourtje, twee keer overstappen heen en een keer terug (wel van augustus tot december).
pi_87813636
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:27 schreef BigDi het volgende:

[..]

De welbekende oneindige stapel formulieren.. Bureaucratie ten top, je gaat echt door een hel als je langer dan 90 maanden in de VS wilt studeren.

Overigens vind ik die bedragen van jullie prima klinken. Ik heb omstreeks $1700 dollar betaald voor een retourtje, twee keer overstappen heen en een keer terug (wel van augustus tot december).
7,5 jaar studeren is dan ook wel lang.
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 22:47:04 #282
45833 crew  Fogel
pi_87814035
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:37 schreef Shivo het volgende:

[..]

7,5 jaar studeren is dan ook wel lang.
Jij hebt langer gestudeerd ;)
pi_87816833
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:47 schreef Fogel het volgende:

[..]

Jij hebt langer gestudeerd ;)
NIet, want ik ben in vier jaar afgestudeerd en in drie jaar gepromoveerd :P
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 04:38:24 #284
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87819782
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Benjamin Franklin: An American Life

http://www.amazon.com/Ben(...)aacson/dp/B001LNOONO

Ik heb dit boek zelf niet, maar heb het voor mijn vader gekocht die het met enorme interesse heeft gelezen. Ik lees als ik in Nederland ben (waar het boek nu is) iedere keer weer een stukje. Duurt dus nog wel even voor ik em uit heb. :D
Thanks!
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:43:55 #285
45833 crew  Fogel
pi_87820654
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:10 schreef Shivo het volgende:

[..]

Doe je goed ^O^
pi_87850996
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:43 schreef Fogel het volgende:

[..]

Doe je goed ^O^
Eens :)
Iemand nog tips om Speciale dingen te doen in Las Vegas? Ik ga daar namelijk op vakantie :)
Brinky, de nieuwe BMW
pi_87860255
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:10 schreef Shivo het volgende:

[..]

Nu ik er over nadenk, ik ook. w/
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:12:30 #288
45833 crew  Fogel
pi_87860497
Mij gaat dat niet meer lukken, zal op totaal ongeveer 9-10 jaar uitkomen voordat ik een keer mijn PhD heb.
pi_87867699
Bij mij wordt het eerder 12, dus het kan altijd erger. :@
Are you pondering what I'm pondering?
pi_87870948
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:12 schreef Fogel het volgende:
Mij gaat dat niet meer lukken, zal op totaal ongeveer 9-10 jaar uitkomen voordat ik een keer mijn PhD heb.
Maar dan heb je er ook een die echt telt. In sommige opzichten doet die van mij dat ook, maar het zou mooi geweest zijn als ik dat had kunnen combineren met het fatsoenlijk oplossen van een differentiaalvergeliking of een degelijke cursus statistiek.

Overigens is het voor Amerikanen heel normaal om een PhD van 6-8 jaar te doen. Tel daar een undergraduate periode van ten minste 4 jaar bij, en je zit al snel boven de 10 jaar (en dan mag je nog een postdoc doen waar je niet echt rijk van wordt).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:31:29 #291
45833 crew  Fogel
pi_87871352
Ah, ik bedoelde niet dat ik 9-10 jaar over mijn thesis doe. Ben op HBO begonnen, heb daarna tewijl ik werkte een master gehaald, en daarna een jaar of 5 als onderzoeker gewerkt voordat ik eens aan mijn PhD begon. De PhD zelf ga ik volgens de planning maar 4 jaar over doen (waarvan 25%, als "plichtwerk" om mijn normale salaris te behouden, dus effectief 3 jaar).
Eerst maar eens mijn PhD thesis af maken voordat ik aan een post-doc ga denken ;).
pi_87874938
Ik beschouw het niet als verdienste om er korter over te doen, het kwam zo uit met mijn onderzoek. Zegt weinig over de kwaliteit. Mijn postdoc was net zo lang als mijn promotie en wordt in de VS beschouwd als onderdeel van mijn training, en aangezien ik in 96 ben gaan studeren heb ik er uiteindelijk veertien jaar over gedaan om mijn eerste volwaardige baan te krijgen :+ ( heb ergens in het midden een paar jaar als software boer gewerkt).

LB: ben je al plannen aan het maken om terug te komen, of bevalt Kyoto nog?
pi_87875004
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:34 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Iemand nog tips om Speciale dingen te doen in Las Vegas? Ik ga daar namelijk op vakantie :)
Grand Canyon natuurlijk, onderweg stoppen bijnde Hooverdam. Las Vegas is wel aardig maar gaat snel vervelen wat mij betreft. Als je een auto hebt kun je sequoia of yosemite NP overwegen.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:57:38 #294
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87882289
Kom ik aan met m'n huishoudschool.

M'n vrouw heeft wel een masters in social work maar goed, daar is de studieschuld dan ook naar. :') Bewust niet voor PhD gegaan want dan mag je als extraatje lesgeven, dat wil ze niet. En het scheelt 'maar' $20.000

Ze doet nu trouwens wel wat freelance erbij 's avonds, rapporten nakijken voor $70 per uur. Maar goed, social work zal nooit goed (uit)betalen, 't is meer een ideaal i.p.v. veel geld verdienen.
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:00:26 #295
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87882377
Ik moet eerlijk zeggen, ik mis Amerika best wel. Mijn enige reële optie om met een H1B de US in te komen is mijn ex-werkgever en daar wil ik niet meer voor werken. Dat vind ik jammer anders had ik nu nog/weer in de US gezeten ;(
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:13:39 #296
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87882839
quote:
15s.gif Op zondag 24 oktober 2010 00:00 schreef Barcaconia het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen, ik mis Amerika best wel. Mijn enige reële optie om met een H1B de US in te komen is mijn ex-werkgever en daar wil ik niet meer voor werken. Dat vind ik jammer anders had ik nu nog/weer in de US gezeten ;(
Heb je daar geen scharrel? :P
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:17:56 #297
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87882971
Jawel, maar 2-year-rule does apply even for getting married :{
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87887544
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:34 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Ga niet te lang en neem niet teveel geld mee. Ik heb me daar prima vermaakt 3 dagen tijdens Spring Break 2010 en ik ben er met Hawai`i Pacific University athletics nog terug gekomen vorige maand, maar tot ik ECHT geld heb ga ik daar niet meer heen. Ik vond het overiges wel prachtig om te zien, die Strip, totale chaos.
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 08:46:12 #299
45833 crew  Fogel
pi_87887940
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:57 schreef popolon het volgende:

M'n vrouw heeft wel een masters in social work maar goed, daar is de studieschuld dan ook naar. :') Bewust niet voor PhD gegaan want dan mag je als extraatje lesgeven, dat wil ze niet. En het scheelt 'maar' $20.000

Ze doet nu trouwens wel wat freelance erbij 's avonds, rapporten nakijken voor $70 per uur. Maar goed, social work zal nooit goed (uit)betalen, 't is meer een ideaal i.p.v. veel geld verdienen.
Lesgeven wil ik ook niet, gelukkig heb ik een onderzoeksbaan die het verschil tussen mijn normale loon en de grant bijlegt. Daarmee heb ik ook meteen de zekerheid dat ik na mijn phd gewoon weer 100% (ipv de huidige 25%) voor hen aan de slag kan ipv dat net als de meeste phd studenten moet "vechten" om die ene post doc positie die per 10 phds vrijkomt.
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:26:16 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87903563
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:57 schreef popolon het volgende:
:D

Ik moet het ook maar doen met een MBO Informatica opleiding. ;)
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')