abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:19:47 #1
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79862704
Goedemorgen.

Ik had altijd het plan om met mijn ex te emigreren naar Australië, zijn ook wat topics over geweest. We waren in ver stadium, echter heeft mijn ex nooit (ook niet nadat het uit was) haar taaltest gehaald, en wij daarmee nooit ons permanent visum voor Australie gekregen. Ze moest de IELTS op Academisch niveau afsluiten met vier keer een 7 (out of 9).

Goed. Ondertussen een vriendin verder, we zijn verloofd, huisje/boompje/nog-geen-beestje, etc. We spreken Engels, aangezien ze Duits is. We zijn het afgelopen jaar in Australie en New Zealand geweest. De lifestyle spreekt ons erg aan. Lekker weer, vrijstaande huizen, luxer leven voor minder geld. Probleem is.. Australie is gewoon 24fucking-uur vliegen!

We woonden in Duitsland hiervoor. Prachtig land, prima cultuur, goedkoper dan Nederland, grotere & goedkopere huizen.. maar 2 problemen: Het is er gewoon KOUD, en mijn Duits zal voorlopig niet goed genoeg wezen om te doen waar ik goed in ben in het bedrijfsleven; aansturen, sales en marketing. Bovendien spreekt de bedrijfscultuur (te formeel) me niet aan, en liggen de lonen niet erg hoog.

We wonen nu in Nederland. Prima hoor, maar dat zijn we denk ik wel zat over een tijdje. Huizen zijn onbetaalbaar, of je moet in 1 of ander aftands klein kutvolkbuurtje gaan wonen, of in een kutgat, en zelfs daar moet je in een rijtjeshuis gaan wonen als starter.

Dan heb je nog landen als Frankrijk, Italie, Spanje.. prima cultuur, prachtig weer.. maar TAAL is natuurlijk een probleem. Engeland is qua taal wel goed, maar qua weer en qua prijzen weer niet aantrekkelijk, voor zover ik weet.

Dus.. als we het over een land hebben waar de taal (Engels) goed is, het weer okay is.. dan blijft de States over. Nu hadden we altijd een vervelend beeld van de gemiddelde Amerikaan. Luid, irritant en "fake". Nu hoorden we laatst verhalen van mensen die er gewoond hadden (Boston meen ik), en die spraken dit absoluut tegen. We zijn zelf alleen in Florida geweest, en dit is natuurlijk ook wel een beetje een barbie&ken-staat.

Kortom: Welke Staten zijn interessant om eens te gaan bekijken? Normaal weer, dus geen extremen (onder nul en boven de 40), normale mensen, en in de buurt van de zee?

Bedankt
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:21:32 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_79862759
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar!
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:22:13 #3
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79862788
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef o.us het volgende:
Californië, heb daar twee weken gezeten met familie die daar woont. Prachtig daar!
Volgens mij is dat ook precies zo'n Barbie&Ken-ik-ben-fake-Staat.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:25:05 #4
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_79862873
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:22 schreef Oksel het volgende:

[..]

Als je naar LA gaat wel ja Californie is meer dan LA, SF en Hollywood.
Feyenoord Rotterdam
pi_79862966
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:25 schreef o.us het volgende:

[..]

Als je naar LA gaat wel ja Californie is meer dan LA, SF en Hollywood.
True, maar TS wil natuurlijk ook wel werk kunnen vinden, dus ben je min of meer gebonden aan grote steden. Persoonlijk zou ik gaan voor de bergachtige streken in Oregon of Colerado, maar daar is het weer lastiger werk te vinden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:30:32 #6
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_79863056
Ga gewoon eens naar California... Een maat van me heeft een jaar in Texas gewoond, en is na 2 weken op vakantie in California nu op zoek naar een huis en werk daar. Het is er gewoon erg mooi en aangenaam...

Als je het ook buiten de VS wil proberen is Canada misschien ook een optie.. De temperatuur verschilt heel erg per gebied.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_79863296
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Oksel het volgende:

Dus.. als we het over een land hebben waar de taal (Engels) goed is, het weer okay is.. dan blijft de States over.
Is Ierland geen optie? Of Malta?
quote:
Kortom: Welke Staten zijn interessant om eens te gaan bekijken? Normaal weer, dus geen extremen (onder nul en boven de 40), normale mensen, en in de buurt van de zee?
Dan kun je de hele westkust meenemen in je vergelijkingen. Het zuidoosten kan ook nog leuk zijn, maar het noordoosten is 's winters waarschijnlijk te koud.
pi_79863316
California!

Dat fake valt heel erg mee, ik denk dat het de meest leefbare staat is, zeker voor Europeanen. Anders in het noord-oosten, maar daar is het in de winter vrij koud. Ik heb zelf een tijdje in Ft Worth, TX gewoond, daar zou ik niet willen wonen. Alles is veel te uitgestrekt, fietsen en zelfs lopen ergens naar toe is onmogelijk. Binnenland heeft mooie natuur, maar is wat mij betreft te dun bevolkt. Als er al een grote stad is, is het de enige in de buurt. Ik vond California het meest Europees, maar wel met de voordelen van de VS. Het weer is daar goed, ook nog mooie natuur in de buurt en 's winters een dagje naar de sneeuw kan ook prima.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:31:09 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79865179
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:37 schreef Light het volgende:

[..]

Is Ierland geen optie?
Ierland heeft nog slechter weer dan UK en NL. (enig idee hoeveel sneeuw daar nu ligt bv?)

Als ik weer naar de US zou verhuizen zou ik weer zuid-west gaan.
reset
pi_79865549
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:31 schreef Individual het volgende:

[..]

Ierland heeft nog slechter weer dan UK en NL. (enig idee hoeveel sneeuw daar nu ligt bv?)
Nee, ik ben niet recentelijk in Ierland geweest. Maar ik denk niet dat de hoeveelheid sneeuw nu representatief is. De gemiddelde dagtemperatuur in de winter is boven het vriespunt.
quote:
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:11:46 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79866585
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:42 schreef Light het volgende:

Nee, ik ben niet recentelijk in Ierland geweest. Maar ik denk niet dat de hoeveelheid sneeuw nu representatief is. De gemiddelde dagtemperatuur in de winter is boven het vriespunt.
Tja het weer is er iets slechter dan in NL: net iets kouder en natter dus als het NL weer 'okay' voor je is zal je ook zonder problemen in Ierland kunnen wonen.
reset
  † In Memoriam † vrijdag 2 april 2010 @ 13:16:14 #12
230491 Zith
pls tip
pi_79866765
Ik zou eerst eens kijken of je wel mag emigreren naar de USA. Volgens mij moet dat (uit mn duim) via 1) familie, 2) vanuit een bedrijf, 3) met eigen bedrijf/kapitaal van 1.5 miljoen. Of die loterij natuurlijk Bedrijven die jou willen aannemen moeten eerst bewijzen dat ze niet eenzelfde persoon in de USA kunnen aannemen die hetzelfde werk kan doen..

Sales personen lijken mij niet te schaars in de USA

[ Bericht 13% gewijzigd door Zith op 02-04-2010 13:22:25 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_79867452
Ik denk dat Massachusets, of Connecticut wel wat voor jou is.

[ Bericht 0% gewijzigd door ebke op 02-04-2010 13:40:03 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:14:56 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79871312
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:32 schreef ebke het volgende:
Ik denk dat Massachusets, of Connecticut wel wat voor jou is.
daar is het weer minder dan in Duitsland
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:20:12 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79871491
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:16 schreef Zith het volgende:
Ik zou eerst eens kijken of je wel mag emigreren naar de USA. Volgens mij moet dat (uit mn duim) via 1) familie, 2) vanuit een bedrijf, 3) met eigen bedrijf/kapitaal van 1.5 miljoen. Of die loterij natuurlijk Bedrijven die jou willen aannemen moeten eerst bewijzen dat ze niet eenzelfde persoon in de USA kunnen aannemen die hetzelfde werk kan doen..

Sales personen lijken mij niet te schaars in de USA
ik kreeg bijv. niet eens een visum om een project van 3 mnd te doen, terwijl ik in de VS voor een Amerikaans bedrijf werk. Ze vroegen me omdat het bedrijf lokaal niemand konden vinden en het visum werd geweigerd omdat een Amerikaan het moest doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:20:54 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79871516
On topic. Californië, maar dan San Fransisco area
pi_79872818
Als ik alleen naar je eisen voor het weer kijk, kan ik maar één gebied in de VS bedenken die daar aan voldoet: noordwestkust (Washington, Oregon). De rest van de VS heeft nou eenmaal temperaturen van of onder de 0 of boven de 40 (of beide).
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:24:10 #18
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_79901542
Je zou het eens in North Carolina kunnen proberen. Vlak bij de oceaan, bergen in buurt, geen al te extreem weer en in Charlotte en de Triangle (http://en.wikipedia.org/wiki/Research_Triangle) zijn er een hoop goeie werkgevers.
Hier meer: http://en.wikipedia.org/wiki/North_Carolina
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_79901662
West kust, anywhere. Vergeet ook Canada/west kust niet.
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:56:28 #20
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_79902619
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:24 schreef Plastic_Power het volgende:
Je zou het eens in North Carolina kunnen proberen. Vlak bij de oceaan, bergen in buurt, geen al te extreem weer en in Charlotte en de Triangle (http://en.wikipedia.org/wiki/Research_Triangle) zijn er een hoop goeie werkgevers.
Hier meer: http://en.wikipedia.org/wiki/North_Carolina
Is ook behoorlijk wat minder reistijd naar NL in vergelijking met de westkust, trouwens.
pi_79902847
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:56 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Is ook behoorlijk wat minder reistijd naar NL in vergelijking met de westkust, trouwens.

met overstap Atlanta, Washington DC of NYC duurt dat even lang als een direct flite naar de west kust ; en dan is de west kust wel ff anders, meer, mooier, relaxted - vin ik
pi_79903526
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:22 schreef Oksel het volgende:

Zegt iemand die vroeger elke avond gekluisterd aan de buis zat om
zijn favoriete show,Baywatch,niet te missen

LA is helemaal niet zo bijzonder dan alleen de bekende plaatsen.
San Francisco is te samen met San Diego de meest interessante
stad van die hele staat als je praat over de kuststreek.
75 topics = FIN
  zaterdag 3 april 2010 @ 15:34:26 #23
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_79904044
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:02 schreef quirigua het volgende:

[..]

met overstap Atlanta, Washington DC of NYC duurt dat even lang als een direct flite naar de west kust ; en dan is de west kust wel ff anders, meer, mooier, relaxted - vin ik
Je hebt een punt wat betreft de directe vluchten. Wat je verder "vin" boeit me niet zo.
pi_79906001
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:31 schreef Individual het volgende:

[..]

Sneeuw waar? Ik heb sinds 28 januari nog geen liggende sneeuw gezien. Alleen dinsdag kort een natte sneeuw bui.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_79906144
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:14 schreef XL het volgende:

[..]

daar is het weer minder dan in Duitsland
oh, ik dacht altijd dat daar de wat welgesteldere mensen van amerika woonden zonder die zogenaamde barbie-en-ken-fakers

En waar het weer te vergelijken met hier is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')