abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86758558
Ik weet niet of hier veel interesse voor is, maar we zullen zien.

In november zijn er weer verkiezingen in de VS. Het betreft 37 van de 100 zetels in de Senaat, alle 435 zetels van het Huis van Afgevaardigheden, en de Gouverneurs van 37 staten en 2 territories.

Er staat veel op het spel. Obama's dalende populariteit zorgen voor bezorgdheid bij de Democraten, behouden ze hun meerderheid? En aan de Republikeinse kant zorgen zogenaamde Tea Party kandidaten voor onrust. De belangrijke issues zijn natuurlijk de economie, maar bijvoorbeeld ook illegale immigratie.

Dus kom maar op met commentaar, voorspellingen, observaties, enzovoorts.

Zie ook:

Tea Party wint terrein
http://en.wikipedia.org/w(...)ives_elections,_2010
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Senate_elections,_2010
http://en.wikipedia.org/w(...)rial_elections,_2010

Als een enthousiasteling een mooi topicplaatje wil maken, en/of een betere OP, gaat u gang)

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 23-09-2010 18:58:20 ]
pi_86758793
Dit figuur heeft bijvoorbeeld de Republikeinse primaries in Delaware gewonnen, en maakt dus theoretisch kans de Senaatszetel die door het VP-schap van Biden is vrijgekomen over te nemen:

En dit is maar een voorbeeld, er zijn wel meer idiote filmpjes van haar te vinden en Bill Maher en Stephen Colbert hebben meer beloofd. Aan de polls te zien vinden de meeste mensen haar toch geen Senaats-materiaal (viel mij mee eerlijk gezegd :X), en dat geeft aan waarom de Republikeinen in hun maag zitten met dit soort Tea Party kandidaten. Het zijn vaak aandachtshoeren met weinig ervaring en een grote bek waardoor veel gematigdere Republikeinen nooit op ze zullen stemmen. Koren op de molen van de Democraten dus.
pi_86759043
*tvp*

Ik heb er, uiteraard, veel over te zeggen, maar dat komt nog wel. Vooralsnog wil ik opmerken dat Obama's dalende populariteit ten eerste niet zo dramatisch is en ten tweede zeer normaal, historisch gezien. Gewoon een opmerking, mochten er rare ideeën komen.
pi_86759261
Ook interessant, en mijn inziens wel representatief voor wat een aanzienlijke groep Obama-stemmers voelt.

donderdag 23 september 2010 @ 20:57:54 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86765177
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:50 schreef Monidique het volgende:
Ik heb er, uiteraard, veel over te zeggen, maar dat komt nog wel. Vooralsnog wil ik opmerken dat Obama's dalende populariteit ten eerste niet zo dramatisch is en ten tweede zeer normaal, historisch gezien. Gewoon een opmerking, mochten er rare ideeën komen.
Ja inderdaad..... je hoort nu ook op conservative talkradio hier: Oh KIJK, Obama's approval rating is laag en veel lager dan Bush op hetzelfde moment!

Maar wat ze er dan niet bij zeggen is dat hetzelfde gold voor de presidenten voor Bush (Reagan had na 18 maanden een approval rating van 39, een goede 6 punten lager dan Obama nu), en dat 9/11 een enorme invloed had op de approval rating.... die was in de maanden na 9/11 zo rond de 80/90 procent, omdat werkelijk iedereen achter de president stond, en iedereen was Amerikaan niet een rode of blauwe Amerikaan. Het duurde wel even voordat dit weer daalde....

Ik neem dat even met een enorm korreltje zout.

De 45% waar hij nu rond hangt is trouwens inderdaad vrij normaal. En eigenlijk zelfs vrij GOED gezien de economische situatie.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86765883
Nog een interessante blog voor in de OP: http://fivethirtyeight.blogs.nytimes.com/

Geeft een mooi overzicht van alle peilingen samen voor zowel de Senate/House en Governor.
pi_86768446
Het gaat hier een spannende race worden in Kentucky. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wie ik het liefst zie winnen.Ik denk zelf dat Paul zal winnen, maar Conway maakt een best goede kans.
  donderdag 23 september 2010 @ 22:52:31 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86771310
De democraten zullen wel wat zeteltjes verliezen maar de senaat houden ze wel. Huis is spannender.

De tea party halve zolen zworden waarschijnlijk geen van allen gekozen
pi_86772443
De Tea Party zou juist best wel eens negatief kunnen zijn voor de GOP, misschien dat sommige gematigde Republicans voor een Democrat gaan stemmen. Maar aan de andere kant is het ook een mooie tegenstem.
  vrijdag 24 september 2010 @ 00:33:33 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86774821
Wat Obama ook nog eens in de kaart kan spelen is dat vanaf vandaag de zorgverzekeraars niet meer mogen weigeren. Dat kan nog wel een hele handige zichzelf uitvoerende campagne zijn.
pi_86776029
Ik heb van de week de nieuwe film van Robert Rodriguez gezien in de bios, Machete. Er wordt in die film nogal gespuwd op uiterst rechts in Amerika (de film gaat over een Mexicaanse held, per ongeluk verwikkeld in het web van extreem-rechtse politici in Texas die weer puppets blijken van het grootkapitaal). Natuurlijk allemaal op zijn Roderigueziaans, dus met veel humor en sensatie, maar toch bleef het bij mij zelfs even hangen. Zou dat een reactie zijn op de actualiteit of is het louter toeval?
Het is voor de liefhebbers overigens de moeite waard. Vond je Planet Terror leuk? Dan dit zeker.
Toch keek ik hier anders: hier bleek een maatschappijkritiek ingebakken te zijn. Daar was ik minder blij om.

Ik las vandaag ook al over de film over Wall Street, door Oliver Stone. Stone staat al lang bekend om zijn overwegend linkse idealen. In de krant las ik dat hij vond dat de hebzucht is toegenomen en dat dat de schuld is van het Thatcherisme, liberalisme, kapitalisme, of hoe je het ook noemt. Vorig jaar kwam zijn Bush-kritische film ook al uit. Ik zie hem inmiddels als een Michael Moore maar dan met de erkenning dat het allemaal fictie is terwijl Moore zichzelf journalist en documaker waant.
Stone regiseerde eerder Natural Born Killers. Net als Machete een film die knap gemaakt is. Briljant acteerwerk, humor, sprekende beelden, dialogen, sex en geweld, kortom alles om een flim succesvol te maken.
Beide films bevatten IMO engagement. Beide films faalden op dit punt, omdat het bizarre, immorele geweld en de focus op esthetiek de boodschap ongeloofwaardig maken, of eigenlijk misschien wel bevestigen dat zo'n boodschap vreemd genoeg samenhangt met een uiterst onbeschaafde visie. Nogmaals dat neemt niet weg dat het verder puike films zijn.

Zijn dat reacties op de teaparty? Ik denk eigenlijk dat zowel de teaparty, Obama's succes en deze films onderdeel uitmaken van de oplaaiende discussies nav de crisis.
pi_86776429
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:52 schreef Hexagon het volgende:
De tea party halve zolen zworden waarschijnlijk geen van allen gekozen
Rand Paul staat anders wel voor in de peilingen. Dus waarschijnlijk komt er toch een halve zool in de senaat
pi_86777307
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:33 schreef Hexagon het volgende:
Wat Obama ook nog eens in de kaart kan spelen is dat vanaf vandaag de zorgverzekeraars niet meer mogen weigeren. Dat kan nog wel een hele handige zichzelf uitvoerende campagne zijn.
Een aantal zorgverzekeraars zijn gestopt met 'child-only insurance':

quote:
Business Highlights
(AP) – 1 day ago

___

Insurers stop selling new child-only health plans

INDIANAPOLIS (AP) — Several health insurers say they will stop selling new child-only individual insurance policies as they face a health care reform provision that will prevent them from excluding children with potentially costly pre-existing conditions.

An insurance industry representative said the decision affects a relatively small population and is being made to keep costs down for all policyholders. But a Georgetown University researcher said some middle-class children could be left vulnerable by the ensuing lack of coverage options.

Several provisions of the health care overhaul went into effect Thursday, six months after it was signed into law.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:27:28 #14
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_86779062
De Tea party zet zich in voor vrije markten en minder overheidsbemoeienis. Over zaken als immigratie, defensie en geloof lopen de meningen uiteen.

Het gaat dus primair over vrije markten en monetair beleid. Nu kun je 100 films gaan maken over rechts amerika, goede economische ideeën blijven overeind.

Rechts == zwangere mexicaanse vrouwen doodschieten in de woestijn (Machete) ? Een intelligent persoon zou daar toch doorheen moeten prikken. Het is wel jammer dat politiek en entertainment nu zo versmolten raken. Zwarte komedies zouden apolitiek moeten zijn.

Ik vind de aanpak van South Park beter, waar iedereen belachelijk gemaakt wordt zowel links als rechts.
pi_86780454
Ik heb zeker interesse. Amerikaanse verkiezingen staan tegenwoordig garant voor aantrekkelijke MILF's.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86785537
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 01:30 schreef sneakypete het volgende:
Ik heb van de week de nieuwe film van Robert Rodriguez gezien in de bios, Machete. Er wordt in die film nogal gespuwd op uiterst rechts in Amerika (de film gaat over een Mexicaanse held, per ongeluk verwikkeld in het web van extreem-rechtse politici in Texas die weer puppets blijken van het grootkapitaal). Natuurlijk allemaal op zijn Roderigueziaans, dus met veel humor en sensatie, maar toch bleef het bij mij zelfs even hangen. Zou dat een reactie zijn op de actualiteit of is het louter toeval?
Het is voor de liefhebbers overigens de moeite waard. Vond je Planet Terror leuk? Dan dit zeker.
Toch keek ik hier anders: hier bleek een maatschappijkritiek ingebakken te zijn. Daar was ik minder blij om.

Ik las vandaag ook al over de film over Wall Street, door Oliver Stone. Stone staat al lang bekend om zijn overwegend linkse idealen. In de krant las ik dat hij vond dat de hebzucht is toegenomen en dat dat de schuld is van het Thatcherisme, liberalisme, kapitalisme, of hoe je het ook noemt. Vorig jaar kwam zijn Bush-kritische film ook al uit. Ik zie hem inmiddels als een Michael Moore maar dan met de erkenning dat het allemaal fictie is terwijl Moore zichzelf journalist en documaker waant.
Stone regiseerde eerder Natural Born Killers. Net als Machete een film die knap gemaakt is. Briljant acteerwerk, humor, sprekende beelden, dialogen, sex en geweld, kortom alles om een flim succesvol te maken.
Beide films bevatten IMO engagement. Beide films faalden op dit punt, omdat het bizarre, immorele geweld en de focus op esthetiek de boodschap ongeloofwaardig maken, of eigenlijk misschien wel bevestigen dat zo'n boodschap vreemd genoeg samenhangt met een uiterst onbeschaafde visie. Nogmaals dat neemt niet weg dat het verder puike films zijn.

Zijn dat reacties op de teaparty? Ik denk eigenlijk dat zowel de teaparty, Obama's succes en deze films onderdeel uitmaken van de oplaaiende discussies nav de crisis.
De Tea Party beweging is juist tegen de bail-outs en dergelijke, dus kan me niet voorstellen dat Stone en Moore daarop reageerde.

Zoals iemand anders ook zei gaat het in de Tea Party beweging op de eerste plaats over belastingen, vandaar ook de naam. Dat conservatieve Christenen de beweging proberen te kapen doet daat verder weinig aan af imho. Immigratie heb ik ook nog niet vaak zien terugkomen als thema bij Tea Party protesten.
pi_86785605
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:33 schreef Hexagon het volgende:
Maar daar staat weer tegenover dat mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen nu toch gedwongen zijn een zorgverzekering te nemen, net als het hier gaat eigenlijk. Ik denk dat veel mensen daar niet blij mee zijn, ondanks dat het verstandiger is.
pi_86786566
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar daar staat weer tegenover dat mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen nu toch gedwongen zijn een zorgverzekering te nemen, net als het hier gaat eigenlijk. Ik denk dat veel mensen daar niet blij mee zijn, ondanks dat het verstandiger is.
... wat een belastingverhoging is, ook voor mensen die minder dan $250k/jr verdienen. Zou hij daar dan een verkiezingsbelofte mee breken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86790872
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De Tea Party beweging is juist tegen de bail-outs en dergelijke, dus kan me niet voorstellen dat Stone en Moore daarop reageerde.

Zoals iemand anders ook zei gaat het in de Tea Party beweging op de eerste plaats over belastingen, vandaar ook de naam. Dat conservatieve Christenen de beweging proberen te kapen doet daat verder weinig aan af imho. Immigratie heb ik ook nog niet vaak zien terugkomen als thema bij Tea Party protesten.
ik vind die hele teaparty prima zolang ze lekker binnend de eigen gelederen rotzooi trappen.
trouwens die hele republikeinse party is eng. :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86791299
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:09 schreef rubje het volgende:

[..]

ik vind die hele teaparty prima zolang ze lekker binnend de eigen gelederen rotzooi trappen.
trouwens die hele republikeinse party is eng. :r
De Tea Party beweging is niet per se Republikeins, maar omdat ze aan de rechterkant zitten zijn ze wel de grootste bedreiging voor hen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:35:39 #21
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_86792013
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:17 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De Tea Party beweging is niet per se Republikeins, maar omdat ze aan de rechterkant zitten zijn ze wel de grootste bedreiging voor hen.
Jawel, de mensen van de Tea party beweging zijn republiekenen. Het is geen aparte partij over zo iets, slechts een (onofficiele) beweging binnen de republikeinse partij.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:49:36 #22
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86792587
Als ik die filmpjes van Tea Party psychopaten zie lig ik al in een deuk. :D Een stelletje racistische, uber-religieuze, sociopatische rednecks.

De Democraten hebben echt geluk dat die debielen zoveel invloed winnen bij de Republikeinen, tegen meer gematigde kandidaten zouden ze best kunnen verliezen.
pi_86792593
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:35 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Jawel, de mensen van de Tea party beweging zijn republiekenen. Het is geen aparte partij over zo iets, slechts een (onofficiele) beweging binnen de republikeinse partij.
~41% is independent of Democraat. Let wel, het onderzoek is niet uitgevoerd door een onafhankelijke partij.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:49:56 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86792599
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:17 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ze proberen igg wel het republikeinse partij-apparaat te kapen
pi_86792618
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als ik die filmpjes van Tea Party psychopaten zie lig ik al in een deuk. :D Een stelletje racistische, uber-religieuze, sociopatische rednecks.
Dank je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')