Ja inderdaad..... je hoort nu ook op conservative talkradio hier: Oh KIJK, Obama's approval rating is laag en veel lager dan Bush op hetzelfde moment!quote:Op donderdag 23 september 2010 18:50 schreef Monidique het volgende:
Ik heb er, uiteraard, veel over te zeggen, maar dat komt nog wel. Vooralsnog wil ik opmerken dat Obama's dalende populariteit ten eerste niet zo dramatisch is en ten tweede zeer normaal, historisch gezien. Gewoon een opmerking, mochten er rare ideeën komen.
Rand Paul staat anders wel voor in de peilingen. Dus waarschijnlijk komt er toch een halve zool in de senaatquote:Op donderdag 23 september 2010 22:52 schreef Hexagon het volgende:
De tea party halve zolen zworden waarschijnlijk geen van allen gekozen
Een aantal zorgverzekeraars zijn gestopt met 'child-only insurance':quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:33 schreef Hexagon het volgende:
Wat Obama ook nog eens in de kaart kan spelen is dat vanaf vandaag de zorgverzekeraars niet meer mogen weigeren. Dat kan nog wel een hele handige zichzelf uitvoerende campagne zijn.
quote:Business Highlights
(AP) – 1 day ago
___
Insurers stop selling new child-only health plans
INDIANAPOLIS (AP) — Several health insurers say they will stop selling new child-only individual insurance policies as they face a health care reform provision that will prevent them from excluding children with potentially costly pre-existing conditions.
An insurance industry representative said the decision affects a relatively small population and is being made to keep costs down for all policyholders. But a Georgetown University researcher said some middle-class children could be left vulnerable by the ensuing lack of coverage options.
Several provisions of the health care overhaul went into effect Thursday, six months after it was signed into law.
De Tea Party beweging is juist tegen de bail-outs en dergelijke, dus kan me niet voorstellen dat Stone en Moore daarop reageerde.quote:Op vrijdag 24 september 2010 01:30 schreef sneakypete het volgende:
Ik heb van de week de nieuwe film van Robert Rodriguez gezien in de bios, Machete. Er wordt in die film nogal gespuwd op uiterst rechts in Amerika (de film gaat over een Mexicaanse held, per ongeluk verwikkeld in het web van extreem-rechtse politici in Texas die weer puppets blijken van het grootkapitaal). Natuurlijk allemaal op zijn Roderigueziaans, dus met veel humor en sensatie, maar toch bleef het bij mij zelfs even hangen. Zou dat een reactie zijn op de actualiteit of is het louter toeval?
Het is voor de liefhebbers overigens de moeite waard. Vond je Planet Terror leuk? Dan dit zeker.
Toch keek ik hier anders: hier bleek een maatschappijkritiek ingebakken te zijn. Daar was ik minder blij om.
Ik las vandaag ook al over de film over Wall Street, door Oliver Stone. Stone staat al lang bekend om zijn overwegend linkse idealen. In de krant las ik dat hij vond dat de hebzucht is toegenomen en dat dat de schuld is van het Thatcherisme, liberalisme, kapitalisme, of hoe je het ook noemt. Vorig jaar kwam zijn Bush-kritische film ook al uit. Ik zie hem inmiddels als een Michael Moore maar dan met de erkenning dat het allemaal fictie is terwijl Moore zichzelf journalist en documaker waant.
Stone regiseerde eerder Natural Born Killers. Net als Machete een film die knap gemaakt is. Briljant acteerwerk, humor, sprekende beelden, dialogen, sex en geweld, kortom alles om een flim succesvol te maken.
Beide films bevatten IMO engagement. Beide films faalden op dit punt, omdat het bizarre, immorele geweld en de focus op esthetiek de boodschap ongeloofwaardig maken, of eigenlijk misschien wel bevestigen dat zo'n boodschap vreemd genoeg samenhangt met een uiterst onbeschaafde visie. Nogmaals dat neemt niet weg dat het verder puike films zijn.
Zijn dat reacties op de teaparty? Ik denk eigenlijk dat zowel de teaparty, Obama's succes en deze films onderdeel uitmaken van de oplaaiende discussies nav de crisis.
Maar daar staat weer tegenover dat mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen nu toch gedwongen zijn een zorgverzekering te nemen, net als het hier gaat eigenlijk. Ik denk dat veel mensen daar niet blij mee zijn, ondanks dat het verstandiger is.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:33 schreef Hexagon het volgende:
Wat Obama ook nog eens in de kaart kan spelen is dat vanaf vandaag de zorgverzekeraars niet meer mogen weigeren. Dat kan nog wel een hele handige zichzelf uitvoerende campagne zijn.
... wat een belastingverhoging is, ook voor mensen die minder dan $250k/jr verdienen. Zou hij daar dan een verkiezingsbelofte mee breken?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Maar daar staat weer tegenover dat mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen nu toch gedwongen zijn een zorgverzekering te nemen, net als het hier gaat eigenlijk. Ik denk dat veel mensen daar niet blij mee zijn, ondanks dat het verstandiger is.
ik vind die hele teaparty prima zolang ze lekker binnend de eigen gelederen rotzooi trappen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De Tea Party beweging is juist tegen de bail-outs en dergelijke, dus kan me niet voorstellen dat Stone en Moore daarop reageerde.
Zoals iemand anders ook zei gaat het in de Tea Party beweging op de eerste plaats over belastingen, vandaar ook de naam. Dat conservatieve Christenen de beweging proberen te kapen doet daat verder weinig aan af imho. Immigratie heb ik ook nog niet vaak zien terugkomen als thema bij Tea Party protesten.
De Tea Party beweging is niet per se Republikeins, maar omdat ze aan de rechterkant zitten zijn ze wel de grootste bedreiging voor hen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:09 schreef rubje het volgende:
[..]
ik vind die hele teaparty prima zolang ze lekker binnend de eigen gelederen rotzooi trappen.
trouwens die hele republikeinse party is eng.
Jawel, de mensen van de Tea party beweging zijn republiekenen. Het is geen aparte partij over zo iets, slechts een (onofficiele) beweging binnen de republikeinse partij.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De Tea Party beweging is niet per se Republikeins, maar omdat ze aan de rechterkant zitten zijn ze wel de grootste bedreiging voor hen.
~41% is independent of Democraat. Let wel, het onderzoek is niet uitgevoerd door een onafhankelijke partij.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:35 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Jawel, de mensen van de Tea party beweging zijn republiekenen. Het is geen aparte partij over zo iets, slechts een (onofficiele) beweging binnen de republikeinse partij.
Ze proberen igg wel het republikeinse partij-apparaat te kapenquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De Tea Party beweging is niet per se Republikeins, maar omdat ze aan de rechterkant zitten zijn ze wel de grootste bedreiging voor hen.
Dank je.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als ik die filmpjes van Tea Party psychopaten zie lig ik al in een deuk.Een stelletje racistische, uber-religieuze, sociopatische rednecks.
Bedankt, dat wist ik niet. Zijn er eigenlijk ook mensen van de Tea Party actief bij de Democraten? Ik heb het proberen op te zoeken, maar ik kon het niet vinden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
~41% is independent of Democraat. Let wel, het onderzoek is niet uitgevoerd door een onafhankelijke partij.
Beetje generaliserend niet? Ik dacht dat je zo'n uitgesproken linkse user was die walgt van dergelijk gedrag?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als ik die filmpjes van Tea Party psychopaten zie lig ik al in een deuk.Een stelletje racistische, uber-religieuze, sociopatische rednecks.
Edit: Lyrebird heeft het al toegelicht, maar hier was mijn reactie:quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:35 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Jawel, de mensen van de Tea party beweging zijn republiekenen. Het is geen aparte partij over zo iets, slechts een (onofficiele) beweging binnen de republikeinse partij.
Ik zie juist helemaal geen opschuiving naar fiscaal rechts, ik zie een opschuiving naar religieus rechts. Was het maar fiscaal, dan konden we er nog wat mee. Maar het enige waar ik de rechtse radio hosts de laatste tijd over hoor blaten is "Obama's Moskee", het homohuwelijk, abortus wat verboden moet worden, en dat vervolgens aangedikt met het Obama zorg-plan. Ze klagen ook wel over de status van de economie, maar ik zie geen enkele oplossing van de Republikeinen die ze naar rechts doet schuiven..... op fiscaal gebied zijn de Republikeinen onderhand net zulke uitgevers geworden als de Democraten, ze geven het alleen aan andere dingen uit..... zoals 1 BILJOEN kostende oorlogen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:42 schreef Lyrebird het volgende:
Maar al met al zal de Republikeinse partij naar fiscaal rechts opschuiven, waardoor meer Republikeinse kiezers terug naar de partij zullen gaan.
Hiervoor zullen ze eerst definitief afscheid moeten nemen van de religieuze kant van de partij. Het gebeurde BIJNA in 2008, toen men dreigde met het vormen van een eigen partij, maar de Republikeinen kunnen onderhand niet meer zonder. Ze zijn "verslaafd" geraakt aan de vele pastoors en dominees die teveel invloed hebben op "het volk", en dus moeten kandidaten zich religieus opstellen. In de afgelopen jaren iedere keer weer gezien: Zodra een republikeinse kandidaat iets te hoog in de organisatie klimt met niet-religieuze standpunten.... dan moeten ze inbinden om steun te krijgen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:17 schreef Lyrebird het volgende:
De Republikeinse partij moet terug naar de basis, naar een kleine overheid die geen gat in haar hand heeft, die niet in onwinbare oorlogen duikt, maar die wel een stevig buitenlands beleid voert (carry a big stick and talk softly). Het kan wel.
http://www.american.com/a(...)010-09-23.7081778337quote:Over the last few days, the liberal commentariat has bemoaned the influence of the Tea Party movement which is, they assert, driving out Republican “moderates,” a class of Republicans that the liberals have long claimed to like. Washington Post columnist E.J. Dionne has gone so far as to declare the “end of Moderate Republicanism.” Says Dionne:
Castle's defeat at the hands of Christine O'Donnell, a perennial candidate who may be the least qualified Senate nominee anywhere in the country, does indeed mark the collapse of the Republican Party not only of Nelson Rockefeller and Tom Dewey but also of Bob Dole and Howard Baker.
Die angst voor de religious right is MI overdreven. Die groep heeft onder Rove veel invloed gekregen, maar de Tea Party movement heeft er an sich niets mee te maken. De Tea Party begon in feite na de rant van Rick Santelli (alhoewel er natuurlijk al eerder wat speelde):quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Hiervoor zullen ze eerst definitief afscheid moeten nemen van de religieuze kant van de partij. Het gebeurde BIJNA in 2008, toen men dreigde met het vormen van een eigen partij, maar de Republikeinen kunnen onderhand niet meer zonder. Ze zijn "verslaafd" geraakt aan de vele pastoors en dominees die teveel invloed hebben op "het volk", en dus moeten kandidaten zich religieus opstellen. In de afgelopen jaren iedere keer weer gezien: Zodra een republikeinse kandidaat iets te hoog in de organisatie klimt met niet-religieuze standpunten.... dan moeten ze inbinden om steun te krijgen.
Het is eigenlijk verbazingwekkend hoe zo lang na Roe vs Wade abortus nog steeds zo'n belangrijke plaats heeft in de Amerikaanse politiek. Misschien komt dat, omdat het zo'n belabberde beslissing van het Hooggerechtshof was, en omdat het iets is dat veel Amerikanen, voor en tegen, diep raakt. Daardoor wordt het een belangrijk politiek wapen.quote:Het is jammer. Een pro-choice, pro-homohuwelijk kandidaat die toch fiscaal conservatief zullen we daardoor niet zien bij de R's.
quote:Op zondag 26 september 2010 10:28 schreef Evil_Jur het volgende:
Het komt zelden voor dat een zittende president geen kandidaat is bij de volgende verkiezingen. In 2008 was de hoop dat GWB een uitzondering zou zijn, maar helaas.quote:Op zondag 26 september 2010 13:29 schreef RensWisse het volgende:
Gematigde Republikeinen en die malloten van de Tea Party Movement zullen samen een Republikeinse meerderheid opleveren en het Obama lastig maken in het Congres.
Maar als de Tea Party iemand nomineert zoals Sarah Palin als Republikeinse kandidaat voor de presidentsverkiezingen kunnen de Republikeinen het straks in 2012 wel schudden. De gematigde zwevende kiezer zal dan liever voor de Democratische kandidaat gaan. Dat zou heel goed Obama kunnen zijn. In zijn eigen partijkader denk ik dat Obama nog populair genoeg is voor een nominatie als presidentskandidaat. Op Clinton na is Obama denk ik de gedoodverfde kandidaat.
Op de eerste plaats ben ik niet zo politiek ingesteld. Ik heb me op de culturele kant van Amerikanistiek gericht, vooral literatuur.quote:Op zondag 26 september 2010 12:55 schreef Illiberal het volgende:
[..]
![]()
Maar even serieus, Evil_Jur, waar sta jij nou eigenlijk politiek gezien als Amerikanist?
Maartena zit in het midden.
Lyrebird is rechts-conservatief met een nadruk op fiscaal conservatief.
Ik ben rechts-conservatief met een nadruk op fiscaal en defensie.
Waar sta jij? En wat is voor jouw belangrijk?
Sja, it takes two to tango.quote:Op zondag 26 september 2010 16:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik had overigens wel een voorkeur voor Obama in 2008, maar dat kwam denk ik voort uit een naief geloof dat een inspirerende man als hij de toenemende verdeeldheid en partijpolitiek zou kunnen terugdraaien; het tegenovergestelde is helaas waar.
En Obama heeft het al lastig in het Congres, maar hij blijft wel kandidaat.quote:Op zondag 26 september 2010 13:29 schreef RensWisse het volgende:
Gematigde Republikeinen en die malloten van de Tea Party Movement zullen samen een Republikeinse meerderheid opleveren en het Obama lastig maken in het Congres.
Maar als de Tea Party iemand nomineert zoals Sarah Palin als Republikeinse kandidaat voor de presidentsverkiezingen kunnen de Republikeinen het straks in 2012 wel schudden. De gematigde zwevende kiezer zal dan liever voor de Democratische kandidaat gaan. Dat zou heel goed Obama kunnen zijn. In zijn eigen partijkader denk ik dat Obama nog populair genoeg is voor een nominatie als presidentskandidaat. Op Clinton na is Obama denk ik de gedoodverfde kandidaat.
Clinton had lange tijd geen Democratische meerderheid, en in die periode zijn de fundamenten gelegd voor een aantal jaren aan flinke economische groei.quote:
De (quasi) intellectuelen Powell, Bush en Rove maken plaats voor ronduit domme mensen als Sarah Palin. Daar gaan wij nog veel last van krijgen. Dan heb ik liever dat Obama 8 jaar uitzit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:35 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |