abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:03:23 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86540503
Vorige deel: Borstvoeding deel 77

101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:18:12 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_86541034
De 2e komt in december. Ik heb inmiddels nieuwe FLESSEN gekocht.
Het wordt borstvoeding + flesvoeding, net als de vorige keer. Borstvoeding voor de gezelligheid, flesvoeding vanwege de voeding en het consternatiebureau kan het dak op.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:18:32 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86541051
Ik vreet de halve dag (als ik tijd heb) dus van afvallen zal hier ook niet zo snel iets komen vrees ik...
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:49:06 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86542042
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:40 schreef DaviniaHR het volgende:
maar hoe zit dat dan met het stabiliseren van de productie met 9 mnd? tico, kan je dat dan nog ff goed uitleggen? betekent dat dat je productie niet meer wegzakt zomaar? of kan je ongestraft een paar dagen een voeding missen en dan toch op stoom blijven? hoeveel voedingen zijn er dan minimaal om je productie op gang te houden? wanneer is 2 voedingen (of 3) dan wel haalbaar met goede productie?
niet dat ik nu wil gaan afbouwen of zo, maar ik vraag het me wel af. aangezien het er op lijkt dat ik dat ga halen ( :o *O* O+ ) natuurlijk als aviva geen extra last krijgt van de medicatie...

en kan iemand me een schop onder mn kont geven dat ik beter moet opletten met aanleggen? dank u! (ben een beetje laks de laatste tijd...)

nu ik toch aan het vrage nben, aviva heeft nog wel eens de neiging om als ze aanligt haar hoofd om te draaienop zoek naar grote broer, en dan blijven drinken. moet ik haar dan maar gaan afkoppelen? of kan dit geen kwaad? tvoelt niet prettig, maar niet pijnlijk of zo (on the other hand, tepelvoeding deed ook geen pijn bij mij..)
ff in de herhaling voor de experts ;)

en ik ga haar dan wrs wel afkoppelen als zo rondkijkt (behalve bij een tsr, dat geeft zo'n troep, dan ;) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86542514
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:18 schreef DoctorB het volgende:
De 2e komt in december. Ik heb inmiddels nieuwe FLESSEN gekocht.
Het wordt borstvoeding + flesvoeding, net als de vorige keer. Borstvoeding voor de gezelligheid, flesvoeding vanwege de voeding en het consternatiebureau kan het dak op.
Dat zou ik juist andersom zien :P
Borstvoeding vanwege de voeding, flessen vanwege de leukigheid en dan kan papa het ook eens doen. En het confrontatiebureau gaat de confrontatie maar met een ander aan ::
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:18:33 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86543105
concentratiebureau hier zei dat ie max een half uur over zn voeding mocht doen :')
Maar laten we eerlijk zijn, soms is het cb best handig, alhoewel als je er heen gaat om te vragen wat je je kind nou aan moet trekken omdat hij standaard een warme nek heeft je als antwoord "ja dat is moeilijk" krijgt je daar ook niet veel mee kunt...
pi_86543738
Oh de 2 uur regel is zeker in... Ik heb m ook al een paar keer gehoord. Inclusief te veel borstvoeding krijgen... pfff.. Wat is er nu zo moeilijk aan "op verzoek"??

Afvallen -> Ik zit al onder mn gewicht van voor de zwangerschap. Maar het gaat hier nu erg snel. Met voor en nadelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:45:54 #8
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86543931
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:39 schreef Ticootje het volgende:
Oh de 2 uur regel is zeker in... Ik heb m ook al een paar keer gehoord. Inclusief te veel borstvoeding krijgen... pfff.. Wat is er nu zo moeilijk aan "op verzoek"??

Afvallen -> Ik zit al onder mn gewicht van voor de zwangerschap. Maar het gaat hier nu erg snel. Met voor en nadelen.
Ik heb, met het oog op de bv en de behaalde resultaten in het verleden ;) , deze zwangerschap mijn best gedaan om voldoende an te komen. Met Tobias zat ik binnen 3 weken ook weer op mijn oude gewicht, nu hoopik mijn oude gewicht niet te bereiken, nog 1,5 kilo tot mijn minimale streefgewicht, maar ik gok zomaar dat ik daar weer finaal onderdoor zak :{

En ik verbaasde me over de onzin over bv vanmiddag ja.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86543969
Ik wil nog minimaal 5 kilo kwijt. Het liefste 10, dan zit ik weer op gewicht van voor Jen. Maar ik heb wel een beetje de hoop opgegeven ooit nog op dat gewicht uit te komen.
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:51:01 #10
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86544084
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86545034
Ik zit momenteel op een gewicht, dat ik voor het laatst op mn 16de ofzo heb gehad. Ik zou het graag zo houden, maar dat is denk ik wishfullthinking.
Het zit ook tegen ondergewicht aan.
pi_86545816
Nee zelfs met 10 kilo eraf zit ik niet op ondergewicht hoor. Mijn streven is 60 kilo. Maar bij 65 ben ik al dik tevreden.
pi_86549696
Ik ging de eerste weken on borstvoeding heerlijk snel qua afvallen! *O* maar blijf nu hangen -O- Tijd om wat aan sport te gaan doen (en 's avonds niet meer van alles naar binnen te gooien :P echt ik was nooit van het snaaien, maar sinds ik zwanger ben geweest :X)

Ik moet zeggen, had 2 voedingen ingevroren en nu eruit gehaald zodat ik een bruin biertje kan drinken vanavond.. Maar het ruikt niet eens héél erg smerig.. 't wordt niet mijn favoriete geurtje, maar het kots luchtje waar iedereen het altijd over heeft blijft uit :P (gelukkig!)

Muppet net een paar cc gegeven (had ik al los ingevroren om te kijken of ze het blieft.. Rest moest echter ingevroren worden ivm houdbaarheid van de week, dus ze moest wel :P) en ze keek wel even met frons, maar klokte het net zo hard naar binnen :')

Fijn, weten we dat ook weer ;)
pi_86551366
Ja ingevroren melk kan wat ranzig ruiken ja. :Y
pi_86551386
Davinia die 9 maanden is minimaal. Veel vaker is het pas rond de eerste verjaardag, daarom ook geen drinken bijgeven in het eerste jaar. (Dat is een veel grotere aanslag op het vraag-aanbod principe dan vast voedsel.)
Ik zou in jouw geval wel afkoppelen, jij moet zo secuur aanleggen.
En dan krijg je nu met liefde en plezier een trap onder je gat ~O>

Gefeliciteerd met je zwangerschap DoctorB. Als je vragen hebt over borstvoeding, zien we je misschien wel terug.

Afvallen, check. Was ik in de zwangerschap al mee begonnen trouwens, en dat zonder spugen of misselijkheid. Volgens mij ben ik nu sinds ong een maandje stabiel qua gewicht. Maar heb geen weegschaal in huis, merk het aan m'n kleding :')

Fijn Orea, dat ze ook ontdooide melk drinkt. En geen flesweigeraar begrijp ik? Helemaal top!
pi_86551633
Mijn kind lijkt op haar papa... áls ze maar eten krijgt :') maakt niet uit hoe, wat of waar.. Maar als :P

Maar tis super fijn inderdaad! Ik heb zo'n heerlijk (en makkelijk!) kind O+
pi_86551721
Ik ga binnenkort eens even filmen hoe blij Leyla wordt als ik haar op bed leg voor een voeding. Echt je lacht je rot.
pi_86551749
Oh en hier ook-> Wakker = eten. Maar ze heeft wel geduld, niet meteen luchtalarm.
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:32:26 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86552430
Leuk Tico! Ben benieuwd!

Ik zal ook eens filmen als ik een avondvoeding ga doen met Harry. Dan is ie het meest enthousiast. Ik lach me iedere keer dood. Mijn man kwam zelfs een keer kijken wat er aan de hand was en waarom kindlief zo aan het doen was. Totdat ie zeg wat ik deed ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 17-09-2010 22:01:28 ]
pi_86553280
als k floris gs verschonen gaat ie al helemaallachen voor de voeding :)
als k mijn shirt omhoog doe gaan zn ogen wijd open. zo grappig om te zien.

en consultatiebureau geen last van hier. laatst de vraag hoe vaak k voed, uh geen idee. oh op verzoek dus... ook weer gehad ;)

en ik vreet ook de hele dag door...geloof dat k aan t inhalen ben wat ik in de zwangerschap niet at..zit nog steeds onder mijn gewicht vsn voor de zwangerschap dus das wel fijn. maar erah best nog 10kg af...in november weer tennissen. voor die tijd nog wat anders verzinnen om te doen...even weer actief...in maart voor t laatst :')
pi_86553629
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
en consultatiebureau geen last van hier. laatst de vraag hoe vaak k voed, uh geen idee. oh op verzoek dus... ook weer gehad ;)
Ik kreeg bij 6 maanden de vraag, nadat ze juist had vastgesteld dat ik borstvoeding gaf, hoeveel melk ze nog meer kreeg. Was ze helemaal van d'r à propos dat ik 'niks' antwoordde :')
Verder ook geen last van ze, heb de 9-maanden afspraak afgezegd en we zien elkaar wel weer als het prikjestijd is. Ik geloof dat meten en wegen ondertussen wel, heb geen vragen en als ze ziek is gaan we naar de huisarts.
pi_86554080
Stom, ik dacht vanavond even over stoppen, ik heb een beetje last van die hormonen merk ik.
Maar als ik jullie verhalen zo lees, en bedenk hoe blij Ko kan kijken als we aanstalten maken voor de avondvoeding, kan ik het nog niet over mijn hart verkrijgen.
Die, ja die, wijst en roept hij dan naar het tepelhoedje.
En soms komt hij zelf aanzetten met het hoedje, dat heeft hij dan van tafel geplukt, die? O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86554148
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:09 schreef oeke het volgende:
Stom, ik dacht vanavond even over stoppen, ik heb een beetje last van die hormonen merk ik.
Maar als ik jullie verhalen zo lees, en bedenk hoe blij Ko kan kijken als we aanstalten maken voor de avondvoeding, kan ik het nog niet over mijn hart verkrijgen.
En soms komt hij zelf aanzetten met het hoedje, dat heeft hij dan van tafel geplukt, die? O+
Wat lief!!
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:12:12 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86554194
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:09 schreef oeke het volgende:
:') O+
die 1e smiley bedoel ik als emo-smiley
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:12:45 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86554217
Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat ik ooit ga stoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')