Ik mag toch aannemen dat een liberaal liever in zee gaat met GL dan met de SGP. Oke, officieel gaat de VVD niet in zee met de SGP, maar zij verkoopt wel haar ziel aan een partij die bestaat uit christenfundi's.quote:Op maandag 20 september 2010 18:29 schreef MrBadGuy het volgende:
Koopzondagen worden niet verboden, maar het wordt niet verder uitgebreid. Dat is jammer en gaat idd in tegen het liberalisme, maar ik wil het nou ook weer geen uitverkoop noemen. Als ze samen met GL gingen dan moesten ook wel redelijk wat principes van de VVD overboord gaan.
Je moet wat om die enge moslims te kunnen aanpakken hè.quote:Op maandag 20 september 2010 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat een liberaal liever in zee gaat met GL dan met de SGP. Oke, officieel gaat de VVD niet in zee met de SGP, maar zij verkoopt wel haar ziel aan een partij die bestaat uit christenfundi's.
Misschien is de SGP helemaal niet nodig, plus de eis die de SGP lijkt te stellen is op een aantal punten niet verder gaan dan nu het geval is, niet het terugdraaien van verworvenheden. Op sommige punten is dat jammer, maar wel overbrugbaar. GL heeft ook best punten waar van te walgen valt, zoals positieve discriminatie door de overheid bij het selecteren van nieuw personeel. Bij de SGP heb je het over een kleine partij die niet veel in te brengen heeft en misschien moet gedogen, bij GL heb je het al over een middelgrote partij die mee regeert (als we het over paars+ hebben).quote:Op maandag 20 september 2010 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat een liberaal liever in zee gaat met GL dan met de SGP. Oke, officieel gaat de VVD niet in zee met de SGP, maar zij verkoopt wel haar ziel aan een partij die bestaat uit christenfundi's.
En jij denkt dat positieve discriminatie een breekpunt is voor GL? GL staat vanuit liberaal oogpunt toch echt dichter bij de VVD dan een SGP. Maar is het punt met betrekking tot positieve discriminatie echt het enige waar je van walgt? Want als dat werkelijk de enige reden is om de voorkeur te geven aan een verkapt samenwerkingsverband met de SGP, dan heb ik het echt met je te doen.quote:Op maandag 20 september 2010 20:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien is de SGP helemaal niet nodig, plus de eis die de SGP lijkt te stellen is op een aantal punten niet verder gaan dan nu het geval is, niet het terugdraaien van verworvenheden. Op sommige punten is dat jammer, maar wel overbrugbaar. GL heeft ook best punten waar van te walgen valt, zoals positieve discriminatie door de overheid bij het selecteren van nieuw personeel. Bij de SGP heb je het over een kleine partij die niet veel in te brengen heeft en misschien moet gedogen, bij GL heb je het al over een middelgrote partij die mee regeert (als we het over paars+ hebben).
Ja want dat is wat je wil als echte liberaal natuurlijkquote:Op maandag 20 september 2010 19:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je moet wat om die enge moslims te kunnen aanpakken hè.
Sowieso kom ik de laatste weinig liberale VVD'ers tegen. De enige liberalen die ik tref stemmen D66.quote:Op maandag 20 september 2010 20:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja want dat is wat je wil als echte liberaal natuurlijk
Hier is er éénquote:Op maandag 20 september 2010 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso kom ik de laatste weinig liberale VVD'ers tegen. De enige liberalen die ik tref stemmen D66.
Eigenlijk klopte hetgeen dat ik schreef natuurlijk niet. Iemand die op de huidige VVD stemt kan onmogelijk liberaal zijn. Dat is ook de reden dat Voorhoeve opstapt, Wiesglas zichzelf 's avonds in slaap huilt en Dijkstal allerlei rare bewegingen maakt in zn graf.quote:
Betekent liberaal dan dat je voor alles open moet staan?quote:Op maandag 20 september 2010 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk klopte hetgeen dat ik schreef natuurlijk niet. Iemand die op de huidige VVD stemt kan onmogelijk liberaal zijn. Dat is ook de reden dat Voorhoeve opstapt, Wiesglas zichzelf 's avonds in slaap huilt en Dijkstal allerlei rare bewegingen maakt in zn graf.
Nee, maar je hoeft ook niet de Fred Teeven uit te gaan hangen en samen te werken met de SGP.quote:Op maandag 20 september 2010 21:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Betekent liberaal dan dat je voor alles open moet staan?
Waar is de VVD nog liberaal dan? Ik zie het echt niet meer. De VVD van Paars was liberaal, de VVD anno 2010 is een reactionair conservatieve bende die niet weet hoe om te gaan met Wilders, en dus maar Wilders2 wordt.quote:Op maandag 20 september 2010 21:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Betekent liberaal dan dat je voor alles open moet staan?
Omdat iyo alleen liberaal bent als de tegen de PVV bent?quote:Op maandag 20 september 2010 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso kom ik de laatste weinig liberale VVD'ers tegen. De enige liberalen die ik tref stemmen D66.
Oh nee hoor, maar je hebt deels gelijk. Een liberale partij zou nooit in zee kunnen gaan met de PVV en de SGP. Daarnaast staan de opvattingen van iemand als Teeven haaks op het liberale gedachtegoed.quote:Op maandag 20 september 2010 21:37 schreef Holograph het volgende:
[..]
Omdat iyo alleen liberaal bent als de tegen de PVV bent?
Dat laatste ben ik met je eens. Van Fred zijn inhoudelijke agenda weet ik te weinig.quote:Op maandag 20 september 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar je hoeft ook niet de Fred Teeven uit te gaan hangen en samen te werken met de SGP.
De soep wordt waarschijnlijk niet zo heet gegeten als die wordt geserveerd. Fred zn ideeen zijn echter behoorlijk radicaal. En de beste man is toch echt de nr 3 (toch?) van de VVD.quote:Op maandag 20 september 2010 21:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Van Fred zijn inhoudelijke agenda weet ik te weinig.
Law and Order doet het altijd al erg goed bij de VVD natuurlijkquote:Op maandag 20 september 2010 21:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De soep wordt waarschijnlijk niet zo heet gegeten als die wordt geserveerd. Fred zn ideeen zijn echter behoorlijk radicaal. En de beste man is toch echt de nr 3 (toch?) van de VVD.
Nee natuurlijk is dat niet het enige punt van kritiek op GL (was dat maar zo), het was slechts een punt wat ik aanhaalde aangezien Halsema begon over een 'uitverkoop', terwijl ik dat positieve discriminatie standpunt van GL toch een stuk ernstiger en onliberaler vindt dan wel of geen extra koopzondagen.quote:Op maandag 20 september 2010 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat positieve discriminatie een breekpunt is voor GL? GL staat vanuit liberaal oogpunt toch echt dichter bij de VVD dan een SGP. Maar is het punt met betrekking tot positieve discriminatie echt het enige waar je van walgt? Want als dat werkelijk de enige reden is om de voorkeur te geven aan een verkapt samenwerkingsverband met de SGP, dan heb ik het echt met je te doen.
Voor een echte liberaal is er geen goede optie in Nederland, en nee D66 (quote:Op maandag 20 september 2010 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk klopte hetgeen dat ik schreef natuurlijk niet. Iemand die op de huidige VVD stemt kan onmogelijk liberaal zijn. Dat is ook de reden dat Voorhoeve opstapt, Wiesglas zichzelf 's avonds in slaap huilt en Dijkstal allerlei rare bewegingen maakt in zn graf.
Maar ik vind D66 wel een heel schattige partijquote:Op maandag 20 september 2010 22:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voor een echte liberaal is er geen goede optie in Nederland, en nee D66 () is dat ook niet (zeker niet onder linkse Pechtold), dus dan maar VVD stemmen en daar heb ik absoluut geen spijt van
![]()
Zodat je partijen als CDA, SGP en PVV, die echt heel ver van elke vorm van liberalisme afzitten erbij krijgt?quote:Op maandag 20 september 2010 22:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voor een echte liberaal is er geen goede optie in Nederland, en nee D66 () is dat ook niet (zeker niet onder linkse Pechtold), dus dan maar VVD stemmen en daar heb ik absoluut geen spijt van
![]()
Ze hebben ook wel hun goede punten hoor, maar veel mensen doen alsof dat een echte liberale partij is en dat daar de enige 'echte' liberalen zitten, terwijl zij ook gewoon veel onliberale standpunten hebben. Het is gewoon een sociaal-liberale partij, een mix tussen sociaal-democraten en gematigd liberalen, prima verder, maar het is niet zo dat D66 'de' liberale partij van Nederland is. (al verschilt de definitie van liberaal ook van persoon tot persoon, net als links en rechts)quote:Op maandag 20 september 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik vind D66 wel een heel schattige partij
Tja, je moet roeien met de riemen die je hebt. Ik verwacht dat de VVD nog best wat van hun programma voor elkaar kan krijgen met het CDA en met steun van de PVV (en eventueel de SGP). Het was ook niet meteen mijn eerste keuze, maar veel liever dit dan de alternatieven die mogelijk zijnquote:Op maandag 20 september 2010 22:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zodat je partijen als CDA, SGP en PVV, die echt heel ver van elke vorm van liberalisme afzitten erbij krijgt?
Haha ja daar kan ik met mijn kop dus niet bij, maar goed dat zal wel duidelijk zijnquote:Op maandag 20 september 2010 22:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Tja, je moet roeien met de riemen die je hebt. Ik verwacht dat de VVD nog best wat van hun programma voor elkaar kan krijgen met het CDA en met steun van de PVV (en eventueel de SGP). Het was ook niet meteen mijn eerste keuze, maar veel liever dit dan de alternatieven die mogelijk zijn
Inmiddels weet iedereen toch wel dat een speech van Wilders geen kont boeit?quote:Op dinsdag 21 september 2010 01:11 schreef Toad het volgende:
CDA-congres en speech Wilders waarschijnlijk op dezelfde dag, aldus VK:
http://www.volkskrant.nl/(...)il%2C_deel_2_Berlijn
Verhagen vond het nodig om direct na de speech van Wilders in NY te reageren. En ik vind het eigenlijk wel weer grappig dat beide dagen weer samenvallen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 01:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inmiddels weet iedereen toch wel dat een speech van Wilders geen kont boeit?
Dat wordt ook van 'm verwacht als minister van BuZa. Als-ie het niet gedaan zou hebben, dan zou er natuurlijk een hoop kritiek gekomen zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 01:15 schreef Toad het volgende:
[..]
Verhagen vond het nodig om direct na de speech van Wilders in NY te reageren.
Ze rommelen inderdaad van incident naar incident. Gaat nog leuk wordenquote:Op dinsdag 21 september 2010 01:11 schreef Toad het volgende:
Nog een interessant stuk over de formatie:
http://www.volkskrant.nl/(...)root_incident
Klopt. Dat ben ik volledig met je eens. Hoewel ik zoals Eriksd al aangaf geen inzicht heb in de agenda van Teeven vind ik een eventuele samenwerking met de SGP echt abject.quote:Op maandag 20 september 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar je hoeft ook niet de Fred Teeven uit te gaan hangen en samen te werken met de SGP.
Erik gaf inderdaad een soortgelijke reactie. Dat doet mij deugd en stemt mij hoopvolquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:52 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt. Dat ben ik volledig met je eens. Hoewel ik zoals Eriksd al aangaf geen inzicht heb in de agenda van Teeven vind ik een eventuele samenwerking met de SGP echt abject.
quote:Op maandag 20 september 2010 18:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is het liberalisme samen met Voorhoeve uit de partij gestapt?
[ afbeelding ]
http://twitter.com/FemkeHalsema/status/25037471388Wehehe leuke findSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Het enige wat eriksd doet is de vraag neerleggen 'Betekent liberaal dan dat je voor alles open moet staan?', 'defineer liberaal' (Voorhoeve verlaat VVD) en er verder niet op in gaan. Is een hendige discussietactiek want zo laat je je opponent tijd verspillen terwijl je er zelf helemaal niet om geeft.quote:Op maandag 20 september 2010 21:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Waar is de VVD nog liberaal dan? Ik zie het echt niet meer. De VVD van Paars was liberaal, de VVD anno 2010 is een reactionair conservatieve bende die niet weet hoe om te gaan met Wilders, en dus maar Wilders2 wordt.
Mee eens, koopzondagen zijn leuk maar het is geen ramp dat er de komende vier jaren geen extra koopzondagen bijkomen. Zoiets als de vrijheid van vereniging is echter veel belangrijker vanuit een liberaal oogpunt en als de SGP toch gaat gedogen, dan hoop ik dat ze zich heel hard gaan maken voor dit punt. Dit was ook een van de positieve punten die ik eerder had benoemd over het gedogen van de kant van de SGP, samen met het beter beschermen van de vrijheid van onderwijs. De SGP heeft ook zijn pluspunten, ook vanuit liberaal perspectiefquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind eventuele samenwerking met de SGP wel kunnen. Ik denk alleen dat de SGP beter een ander wisselgeld kan vragen, namelijk een constructie maken waarin het voor de SGP mogelijk is haar statuten te behouden zoals die nu zijn, namelijk dat vrouwen geen lid van de SGP mogen worden. Het stoort mij eigenlijk nogal dat je veel 'liberalen' wel altijd hoort over die koopzondagen (komop, als dat het grootste issue is), maar dat je ze over het veel meer principiële punt, namelijk dat een vereniging in alle vrijheid zijn eigen statuten moet kunnen vaststellen, nooit hoort. Alleen van Wiegel heb ik er ooit eens twee stukjes in de krant over gelezen dat hij zich zorgen maakt over dit punt.
Tja maar de andere gedoogpartner wil dit soort vrijheden juist beperken voor flinke bevolkingsgroepen en die partner is een stuk groter en prominenter. Niet bang dat je met het slechtste van beiden blijft zitten uiteindelijk?quote:Zoiets als de vrijheid van vereniging is echter veel belangrijker vanuit een liberaal oogpunt dan koopzondagen en als de SGP toch gaat gedogen, dan hoop ik dat ze zich heel hard gaan maken voor dit punt. Dit was ook een van de positieve punten die ik eerder had benoemd over het gedogen van de kant van de SGP, samen met het beter beschermen van de vrijheid van onderwijs.
Het kan twee kanten opgaan natuurlijk, maar op dit punt verwacht ik toch wel dat de SGP veel wil inbrengen, want het gaat uiteindelijk om het voortbestaan van de partij zoals die nu bestaat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja maar de andere gedoogpartner wil dit soort vrijheden juist beperken voor flinke bevolkingsgroepen en die partner is een stuk groter en prominenter. Niet bang dat je met het slechtste van beiden blijft zitten uiteindelijk?
Hendig sjiek gedaan hè.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:16 schreef Zith het volgende:
[..]
Het enige wat eriksd doet is de vraag neerleggen 'Betekent liberaal dan dat je voor alles open moet staan?', 'defineer liberaal' (Voorhoeve verlaat VVD) en er verder niet op in gaan. Is een hendige discussietactiek want zo laat je je opponent tijd verspillen terwijl je er zelf helemaal niet om geeft.
Ik zie het al voor me; het hele CDA-congres kijkt de speech van Wilders live meequote:Op dinsdag 21 september 2010 01:11 schreef Toad het volgende:
CDA-congres en speech Wilders waarschijnlijk op dezelfde dag, aldus VK:
http://www.volkskrant.nl/(...)il%2C_deel_2_Berlijn
Nog een interessant stuk over de formatie:
http://www.volkskrant.nl/(...)root_incident
En dan na de speech allemaal stemmen, het lijkt idols welquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me; het hele CDA-congres kijkt de speech van Wilders live mee
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Maar dat Verhagen een machtspoliticus pur sang is, is algemaan bekend natuurlijk.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:58 schreef Toad het volgende:
VN over Verhagens belangen tijdens deze formatie:
http://www.vn.nl/Standaar(...)-van-bijna-alles.htm
Nog een punt die me gisteren te binnen schoot bij het kijken van Pauw en Witteman waar de SGP vanuit liberaal oogpunt een positieve rol kan spelen: de subsidie op kinderopvang. In een gesprek konden een VVD'er en een GL'er hier niet echt overeenstemming in vinden, de eerste wou het beperken terwijl de tweede het wou handhaven en vond dat kinderopvang zelfs goed voor kinderen is. Beide vonden het echter wel een belangrijke taak van de overheid, net als bijna alle andere partijen (ja, ook PVV, D66, CDA, PvdA en SP vinden dat).quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mee eens, koopzondagen zijn leuk maar het is geen ramp dat er de komende vier jaren geen extra koopzondagen bijkomen. Zoiets als de vrijheid van vereniging is echter veel belangrijker vanuit een liberaal oogpunt en als de SGP toch gaat gedogen, dan hoop ik dat ze zich heel hard gaan maken voor dit punt. Dit was ook een van de positieve punten die ik eerder had benoemd over het gedogen van de kant van de SGP, samen met het beter beschermen van de vrijheid van onderwijs. De SGP heeft ook zijn pluspunten, ook vanuit liberaal perspectief
Niet helemaal waar. Uiteraard interesseert het mij niet bijster veel wat voor etiket je erop plakt, feit is dat er hier een berg users rondlopen die met predikaten rondstrooijen, en bij nader doorvragen zichzelf hopeloos vastpraten. Het klinkt leuk, is makkelijk scoren, maar de inhoud blijft achterwege.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:16 schreef Zith het volgende:
[..]
Het enige wat eriksd doet is de vraag neerleggen 'Betekent liberaal dan dat je voor alles open moet staan?', 'defineer liberaal' (Voorhoeve verlaat VVD) en er verder niet op in gaan. Is een hendige discussietactiek want zo laat je je opponent tijd verspillen terwijl je er zelf helemaal niet om geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |