quote:Op woensdag 15 september 2010 14:33 schreef Superhuuper het volgende:
[..]
Ik zou gewoon voor een willekeurige 7200rpm schijf van 500gb gaan. (Seagate, Hitachi, Western Digital, Samsung)
Heb zelf al 3 jaar een 7200rpm schijf in mijn 3,5 jaar oude MacBook, nooit last gehad van warmte of herrie.
Volgens mij heb ik een Seagate maar kan ook een Samsung zijn
Eigenlijk alleen .txt bestanden.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:58 schreef no1uknow het volgende:
Wat voor files zou je aan willen maken dan? Ik mis die functie helemaal niet nu ik er zo over nadenk.
Ik snap de keuze daarachter ook totaal niet.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Over dat stoplicht-op-zijn-kant van de nieuwste iTunes is toch wel erg slecht nagedacht. Nu is de middelste minimaliseren en de onderste maximaliseren
Ze wilden waarschijnlijk de titlebar kleiner maken denk ikquote:Op woensdag 15 september 2010 16:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Over dat stoplicht-op-zijn-kant van de nieuwste iTunes is toch wel erg slecht nagedacht. Nu is de middelste minimaliseren en de onderste maximaliseren
Volgens mij vanaf volgende week in de mediamarkt. En gewoon op de Apple website natuurlijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:01 schreef mac_this het volgende:
binnenkort maar even een ipod4g halen
* mac_thisToch wel handig, dat Facetime en Bluetooth!
waar zijn ze uberhaupt al in de winkel?!
Ja.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:52 schreef Renesite het volgende:
Kan je, in principe, die bottomcase wél losschroeven? Een schroef zit er scheef in![]()
Late 2009.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ja.
Maar van een MacBook? (Welke?)
iFixit
Oh, dat weet k niet eens man, heb de oudste van de oudste van de oudste Ipod Touch laatst in de handen gehad, (was van mezelf, heb ik nu maar aan mijn broertje gegevenquote:Op woensdag 15 september 2010 18:16 schreef WSquater het volgende:
[..]
Volgens mij vanaf volgende week in de mediamarkt. En gewoon op de Apple website natuurlijk.
Maar uh, bluetooth zat er toch al in?
Hoe verander je de app icon? Lukt mij niet via info.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:44 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik snap de keuze daarachter ook totaal niet.
Even het volgende typen in de terminal :
defaults write com.apple.iTunes full-window -boolean YES
edit; En dan deze icon d'r overheen en 't lijkt weer ergens op.
[ afbeelding ]
Wil inderdaad niet bij iTunes, maar via rechtsklik > Toon Pakketinhoud. Contents>Resources> en daar de .icns plakken ging het bij mij goed. En dan even uit je dock slepen en d'r weer in natuurlijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:38 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Hoe verander je de app icon? Lukt mij niet via info.
Thxquote:Op donderdag 16 september 2010 01:27 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Wil inderdaad niet bij iTunes, maar via rechtsklik > Toon Pakketinhoud. Contents>Resources> en daar de .icns plakken ging het bij mij goed. En dan even uit je dock slepen en d'r weer in natuurlijk.
touch file.txt?quote:Op woensdag 15 september 2010 15:45 schreef Panzermaus het volgende:
Is er eigenlijk een manier om een nieuwe file aan te maken in een directory, zonder daarvoor eerst een app te openen en vanuit daar op te slaan? Ik blijf die functionaliteit uit Windows missen, en NuFile werkt niet onder Snow Leopard.
Ik wist niet dat touch een file aanmaakt als hij nog niet bestaat, maar eens even proberen dan.quote:
april 2010, heb ook een 13" MBP sinds mei 2010, zeer fijn beestje.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
MBA verkocht voor 825 euro: dit weekend maar 's een nieuwe 13" MBP bestellen.
Hoewel, nieuw: dingen zijn volgens mij al half jaartje geleden uitgekomen.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:08 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Samsung Galaxy Tab keyboard, desktop, and car docks eyes-on
Schaamteloos, daar bij Samsung
quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:10 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Het liefst met niet kloppende exif data
In de winkel?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:01 schreef mac_this het volgende:
Iemand de nieuwe Ipod Touch 4g al?!
en zo ja; Waar te krijgen![]()
?!
quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:01 schreef mac_this het volgende:
Iemand de nieuwe Ipod Touch 4g al?!
Hmm, schade !quote:
Nog geld over? Zo ja, SSDquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...MBP gehaald. Belangrijkste vraag: ga ik de boel installeren of ga ik morgen gelijk maar een SSD-schijf halen..?
Laat de boel de boel en haal ff een SSDquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...MBP gehaald. Belangrijkste vraag: ga ik de boel installeren of ga ik morgen gelijk maar een SSD-schijf halen..?
Wist je dat ik die wombat's heel grappig vind?quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi. En als ie de MBP te warm wordt, bak ik er wel een wombat op
Ik had een Crucial C300 64GB te leen. Die kreeg ik toen niet op zijn volle snelheid doordat hij blijkbaar niet goed samenwerkte met de sata controller. Ondanks dat was hij lekker snel.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maar goed, wie had hier ook alweer een SSD in zijn/haar Mac geramd?
Ik ben een beetje het topic op GoT aan het doorpluizen en door lijkt de OCZ Vortex 2 wel goed uit de bus te komen. Maar die is m.i. wel redelijk ad prijs.
Enfin, ervaringen gevraagd
en weet een van jullie ook wanneer de mediamarkt hem binnen krijgt?quote:
HTC is toch wel een beetje het OS-sletje.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/gadgets/(...)oons-meer-maken.html
Kijken hoelang het duurt.
6 dagen sinds versturen dus. Even kijken wanneer ze in de winkel liggen, kan ik misschien nog annuleren.quote:
Als MM korting geeft op courante ipods zijn ze zo geen dealer meer denk ik.quote:Op zaterdag 18 september 2010 00:44 schreef mac_this het volgende:
[..]
en weet een van jullie ook wanneer de mediamarkt hem binnen krijgt?
of hebben jullie geen idee?
of bij de Saturn-groningen.
maar bij mediamarkt als je wat meer koopt, is vaak nog wel wat af te lullen (voor al als je radio's etc meeneemt!)
enquote:Koptelefoon
* Oortelefoon
* Frequentiebereik: 20 Hz tot 20.000 Hz
* Impedantie: 32 ohm
Kan iemand mij een korte uitleg over die Hz en ohm geven?quote:Audio
* Frequentiebereik: 20 Hz tot 20.000 Hz
* Ondersteunde geluidsstructuren: Ondersteunde geluidsstructuren: AAC (8 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX en AAX+), Apple Lossless, AIFF en WAV
Afdingen kan altijd, durfde het eerst niet. maar de mogelijkheid is er. en als ze het niet doen, ja. dan hebbe ze een probleem, dan koop ik hem niet bij hun. dan ga ik wel naar de MacMe groningen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
6 dagen sinds versturen dus. Even kijken wanneer ze in de winkel liggen, kan ik misschien nog annuleren.
[..]
Als MM korting geeft op courante ipods zijn ze zo geen dealer meer denk ik.
Inderdaad kan je afdingen. Alleen weet ik zeker dat je geen korting gaat krijgen op een nieuw model iPod. Het is heel simpel, sommige producten zijn zo gewild dat je als fabrikant je retailer simpelweg kan dwingen om de RRP te rekenen. Doe je dat niet verlies je je dealerschap. Hetzelfde zie je bij exclusieve sieraden en horloge's bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:02 schreef mac_this het volgende:
[..]
Afdingen kan altijd, durfde het eerst niet. maar de mogelijkheid is er. en als ze het niet doen, ja. dan hebbe ze een probleem, dan koop ik hem niet bij hun. dan ga ik wel naar de MacMe groningen.
maar was dus van plan ook voor pa en ma dingen mee te nemen. uit de MM.
en dan veel afdingen!! kijken of het lukt
!
alleen dat is pas volgende week! jammergenoeg!
Nee, dat inderdaad niet, korting bij de Macme groningen, dan wijzen ze jou liever de deur. maar puur omdat ik vast nog wel meer spulletjes mee nemen moet van de MM, kan ik er vast genoeg af-krijgenquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inderdaad kan je afdingen. Alleen weet ik zeker dat je geen korting gaat krijgen op een nieuw model iPod. Het is heel simpel, sommige producten zijn zo gewild dat je als fabrikant je retailer simpelweg kan dwingen om de RRP te rekenen. Doe je dat niet verlies je je dealerschap. Hetzelfde zie je bij exclusieve sieraden en horloge's bijvoorbeeld.
Dus ook bij macme zal je geen korting gaan krijgen.
Das leuk, maar dan krijg je korting op andere spullen en niet op je ipod.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:06 schreef mac_this het volgende:
[..]
Nee, dat inderdaad niet, korting bij de Macme groningen, dan wijzen ze jou liever de deur. maar puur omdat ik vast nog wel meer spulletjes mee nemen moet van de MM, kan ik er vast genoeg af-krijgen!
ookal is het maar 20 euro van de 500 ofzo, (liever wel meer) maar dan ben ik al tevreden hoor!
dan krijg je dus korting op die andere spullenquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:06 schreef mac_this het volgende:
[..]
Nee, dat inderdaad niet, korting bij de Macme groningen, dan wijzen ze jou liever de deur. maar puur omdat ik vast nog wel meer spulletjes mee nemen moet van de MM, kan ik er vast genoeg af-krijgen!
ookal is het maar 20 euro van de 500 ofzo, (liever wel meer) maar dan ben ik al tevreden hoor!
Hmm.. ja, dat zal best kunnen inderdaadquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das leuk, maar dan krijg je korting op andere spullen en niet op je ipod.
Het is de bedoeling dat alle apps retina-proof worden, alleen de iconen of andere grafische delen moeten een hogere resolutie hebbenquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe herken ik in de appstore eigenlijk apps die geschikt zijn voor retina display (960*640)? Je hebt natuurlijk wel iPad apps, maar de iPad's resolutie en aspect ratio is weer hoger/anders (1024*768)
Soort van universal binary zeg maarquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:27 schreef n8n het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat alle apps retina-proof worden, alleen de iconen of andere grafische delen moeten een hogere resolutie hebben
Niet. De ontwikkelaar zelf moet het duidelijk maken, anders kan je er niet achter komenquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe herken ik in de appstore eigenlijk apps die geschikt zijn voor retina display (960*640)? Je hebt natuurlijk wel iPad apps, maar de iPad's resolutie en aspect ratio is weer hoger/anders (1024*768)
Hmz, daar mogen ze dan wel wat aan doen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:35 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Niet. De ontwikkelaar zelf moet het duidelijk maken, anders kan je er niet achter komen
Laat ff weten als je hem binnen hebt, dan bestel ik ook even een, als het luktquote:
Afbeeldingen op lagere resolutie tonen maakt natuurlijk niks uitquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Soort van universal binary zeg maarDat de app zelf de resolutie herkent en afhankelijk daarvan bepaalde textures enzo pakt?
zal ik doen, ik krijg hem waarschijnlijk maandag of dinsdag binnen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:07 schreef mac_this het volgende:
[..]
Laat ff weten als je hem binnen hebt, dan bestel ik ook even een, als het lukt!
en maak ff een paar plaatjes, ben ook wel benieuwd of de koptelefoon ook met mic. etc, is!
pretty please!
http://www.iphoneclub.nl/(...)ard-geweigerd-2.htmlquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:36 schreef -Menn0- het volgende:
Probleem!
Ik heb click and buy dinges gedaan met iTunes zodat ik apps kan kopen want ik heb geen CC.
Dus ik die 0.01 cent bevestigd, 5 euro overgemaakt en ik dacht even whatsapp te kopen.
NOT!
Elke keer als ik op koop klik, krijg ik de melding "Uw creditcard werd geweigerd" terwijl ik bij factuurinformatie gewoon Click & Buy heb aangeklikt.
Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Godver! Net geld naar die rekening overgemaakt....quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
http://www.iphoneclub.nl/(...)ard-geweigerd-2.html
Beetje naar beneden scrollen.
Je bent (gelukkig) niet de enigeProbleem bij Apple.
iTunes Gift Cards FTW!!quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:53 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Godver! Net geld naar die rekening overgemaakt....
En ik heb geen CC dus kan geen apps kopen........
Ik moest m'n Click&Buy account pre-funden met minimaal 5 euro....quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heb net even geprobeerd een nieuw iTunes-account aan te maken met Click&Buy, maar de enige optie die je dan krijgt is "Automatische afschrijving" of "credit card". Ik snap niet hoe je erbij komt dat je geld overmaakt naar Click&Buy.
Nee natuurlijk nietquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarschijnlijk heeft ie via iDeal echt gewoon geld overgemaakt naar het rekeningnr waar die ¤0.01 is afgeschreven..
Kan best dat het nieuw is maar ik kan er niks meer mee. Kan geen apps kopenquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik dacht al, niemand is zo stom. Maar die prodecure is blijkbaar nieuw.
Ik moest mijn iTunes account ook eerst met een click and buy aanmaken, maar ik kon na het aanmaken van de account ineens wel kiezen om click and buy uit te vinken en giftcards aan te vinken.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:16 schreef -Menn0- het volgende:
Credit Card van m'n ouders wordt ook geweigerd. Nieuwe Account aangemaakt. Same story. WTF?!
Heb nooit cc gegevens ingevuld, kon het na activatie gewoon veranderen naar prepaid kaartjes.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:20 schreef -Menn0- het volgende:
Ja bij betaalmogelijkheden vul ik alle CC gegevens in maar toch blijf ik die grafmelding krijgen
Doe de Windows benaderingquote:Op zaterdag 18 september 2010 19:31 schreef -Menn0- het volgende:
Fuck ik word hier helemaal leip van!
Click & Buy geeft de hele tijd de melding Uw credit card wordt geweigerd.
Credit Card ingevuld, same story same shit!
Nieuwe account aangemaakt met CC, SAME SHIT!!
Kut iTunes![]()
Alles werkt hier behalve dingen kopen......
quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:43 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Doe de Windows benaderingen verwijder je chase beastanden
Voor een euro wil ik je wel WhatsApp zenden als gift.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:56 schreef -Menn0- het volgende:
Het gaat ook echt op 80 fucking cent![]()
Wil alleen Whatsapp kopen maar dat lukt
Heb via een site een iTunes giftcard gekocht, werd er helemaal schijtziek van dat het niet luktequote:Op zaterdag 18 september 2010 21:11 schreef Junkie het volgende:
[..]
Voor een euro wil ik je wel WhatsApp zenden als gift.
Het is ook een ruksysteem van Click&Buy. Zoveel gedoe en 't werkt slecht.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:32 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Heb via een site een iTunes giftcard gekocht, werd er helemaal schijtziek van dat het niet lukte
Waar?quote:Op zondag 19 september 2010 12:49 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb vrijdag en zaterdag al een stuk of 20 8GB en 32GB's verkocht.
quote:Op zondag 19 september 2010 12:49 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb vrijdag en zaterdag al een stuk of 20 8GB en 32GB's verkocht.
quote:
Waarom ben je nu weer je credit card bij Click&Buy aan het gebruiken? Je kunt gewoon die direct met je credit card bij iTunes betalen, dan heb je niets met Click&Buy te maken.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:31 schreef -Menn0- het volgende:
Fuck ik word hier helemaal leip van!
Click & Buy geeft de hele tijd de melding Uw credit card wordt geweigerd.
Credit Card ingevuld, same story same shit!
Nieuwe account aangemaakt met CC, SAME SHIT!!
Kut iTunes![]()
Alles werkt hier behalve dingen kopen......
Logitech V470 ooit eens gekocht, wel een prima muisje voor niet heel veel geld!quote:Op zondag 19 september 2010 17:29 schreef Tauchmeister het volgende:
Iemand hier ervaring met een Bluetooth-muis voor de Macbook Pro als alternatief van de Magic Mouse?
Nee ik ben niet CC bij click and buy aan het gebruiken. Gewoon bij factuurdinges CC gegevens ingevuld maar zelfs dan pakt hij het niet.quote:Op zondag 19 september 2010 17:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Waarom ben je nu weer je credit card bij Click&Buy aan het gebruiken? Je kunt gewoon die direct met je credit card bij iTunes betalen, dan heb je niets met Click&Buy te maken.
Had ik ook al naar gekeken. De witte versie past er qua design ook wel bij, dus ik denk dat dat 'm wordtquote:Op zondag 19 september 2010 17:46 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Logitech V470 ooit eens gekocht, wel een prima muisje voor niet heel veel geld!
ik krijg hem hopelijk morgen binnen, anders dinsdagquote:Op zondag 19 september 2010 12:32 schreef mac_this het volgende:
Wie hier heeft de iTouch 4 al binnen?!
of echt helemaal nog niemand?
[..]
En jij mag zeker niet zeggen welks?! en waar?!quote:Op zondag 19 september 2010 18:37 schreef no1uknow het volgende:
[..]
(Sommige) APR's hebben al kleine voorraadjes binnengehad
Ik heb wel een zwarte 5.5G, 80GB.quote:Op zondag 19 september 2010 19:57 schreef Svyatagor het volgende:
De iPod 5G van mijn moeder is overleden, heeft iemand er niet nog eentje liggen? Ik zoek ook wel een beetje op Marktplaats, maar hoor het graag als iemand hier nog eentje over heeft. Ik wil het liefst een witte met minimaal 60GB.
De APR waar ik werkquote:Op zondag 19 september 2010 18:42 schreef mac_this het volgende:
[..]
En jij mag zeker niet zeggen welks?! en waar?!
Als jij het al weet, doe eens een linkje. Ben heb dat gezoek op google nu wel gehad voor vandaagquote:Op zondag 19 september 2010 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En als antwoord op je vraag...: Een GOEDE zoekfunctie.
Nee je vroeg wat je mist in windows. Een goede zoekfunctie om maar eens mee te beginnen.quote:Op zondag 19 september 2010 22:10 schreef HiDiHo het volgende:
[quote]
Als jij het al weet, doe eens een linkje. Ben heb dat gezoek op google nu wel gehad voor vandaag
Die heb ik nog nooit gemistquote:Op zondag 19 september 2010 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee je vroeg wat je mist in windows. Een goede zoekfunctie om maar eens mee te beginnen.
Je hoeft nooit wat te zoeken op je computer? "Goh, welke file was dat ook alweer waar dat stuk in stond over security in het bedrijfsleven"quote:
quote:Op zondag 19 september 2010 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hoeft nooit wat te zoeken op je computer? "Goh, welke file was dat ook alweer waar dat stuk in stond over security in het bedrijfsleven"
Dat is het probleem. Onder windows wéét je niet eens dat je het mist.
quote:Op zondag 19 september 2010 22:17 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij heeft windows die functie altijd gehad? Zoeken in inhoud, nu met index is het wel makkelijker, maar die zet ik altijd uit.
1. Click Start, and then click Search (or point to Search, and then click For Files or Folders).
2. Click Change preferences, and then click With Indexing Service (for faster local searches).
3. Click Change Indexing Service Settings (Advanced). Note that you do not have to turn on the Index service.
4. On the toolbar, click Show/Hide Console Tree.
5. In the left pane, right-click Indexing Service on Local Machine, and then click Properties.
6. On the Generation tab, click to select the Index files with unknown extensions check box, and then click OK.
7. Close the Indexing Service console.
quote:Op zondag 19 september 2010 22:22 schreef n8n het volgende:
cmd + spatiebalk, typ "fi", drukt enter
firefox start op
quote van de dagquote:Op zondag 19 september 2010 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Onder windows wéét je niet eens dat je het mist.
Heb het eigenlijk nooit nodig gehad, maar verder dan een paar brieven per jaar kom ik ook niet.quote:Op zondag 19 september 2010 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja, Maar ik heb het over een GOEDE zoekfunctie. Geloof me. In windows was het tot aan windows 7 ronduit kut en sinds windows 7 min of meer acceptabel. Maar GOED zoals in OSX... nee.
Nee de zoekfunctie in office of outlook 2003 is helemaal om te janken zo slecht. Het duurt werkelijkwaar minuten lang om 1 folder door te zoeken. Spotlight heeft ook al mijn mail geindexeerd en al mijn documenten. Als ik dus zoek wat IN een pdf staat vind spotlight het binnen enkele seconden.quote:Op zondag 19 september 2010 22:25 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Heb het eigenlijk nooit nodig gehad, maar verder dan een paar brieven per jaar kom ik ook niet.
Heeft Office niet gewoon iets beters dan?
Maak dan gewoon een snelkoppenling met ALT-Fquote:Op zondag 19 september 2010 22:22 schreef n8n het volgende:
cmd + spatiebalk, typ "fi", drukt enter
firefox start op
quote:Op zondag 19 september 2010 22:32 schreef HiDiHo het volgende:
Zelfs Win ME had het al
OPMERKING: u hoeft deze procedure alleen voor de volgende besturingssystemen uit te voeren: Microsoft Windows Millennium Edition (ME), Microsoft Windows 98 en Microsoft Windows NT 4.0.
Nadat u de Indexing-service hebt geïnstalleerd via de hyperlink Installeren in het taakvenster Standaardzoekopdracht, wordt deze hyperlink vervangen door de hyperlink Zoekopties.
Klik op Zoekopties in het taakvenster Standaardzoekopdracht.
In het dialoogvenster Instellingen van de Indexing-service selecteert u Ja, de Indexing-service inschakelen en uitvoeren als de computer niet actief is.
Klik op OK.
Snel zoeken is nu ingeschakeld en begint met het samenstellen van een catalogus van Office-bestanden voor de lokale vaste schijven.
Het punt is dat het niet goed werkte. Jij vroeg naar dingen die beter werkte op een Mac, dat iets er in zit zegt weinig over hoe het werkt. De gemiddelde Apple-gebruiker heeft ook veel ervaring met Windows en kan die verschillen dus aanduiden.quote:
Op mijn pc staan meer documenten dan alleen Office-bestandenquote:en begint met het samenstellen van een catalogus van Office-bestanden voor de lokale vaste schijven.
Ziet er idd wel aardig uit, zal me niets verbazen als de volgende windows ook zoiets heeft.quote:Op zondag 19 september 2010 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee de zoekfunctie in office of outlook 2003 is helemaal om te janken zo slecht. Het duurt werkelijkwaar minuten lang om 1 folder door te zoeken. Spotlight heeft ook al mijn mail geindexeerd en al mijn documenten. Als ik dus zoek wat IN een pdf staat vind spotlight het binnen enkele seconden.
En de zoekfunctie in applicaties is helemaal briljant (let niet op de kutstem)
Klopt, daarom zette ik het ook als eerste uitquote:Op zondag 19 september 2010 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja, alleen werd je computer onwerkbaar traag door het indexeren en vervolgens werd er niet IN files en mails geindexeerd en vond je na minuten wachten nog niet wat je zocht.
Dan is het ook niet echt een werkbaar alternatief he?quote:Op zondag 19 september 2010 22:40 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Klopt, daarom zette ik het ook als eerste uit
Het boeide mij ook niet echt, wel dat ie ging scannen als ik bezig was. Uit dus.quote:Op zondag 19 september 2010 22:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan is het ook niet echt een werkbaar alternatief he?
Nee dat verrast de gemiddelde apple gebruiker al jaren niet meer dat de volgende windows versie waarschijnlijk óók zoiets heeft.quote:Op zondag 19 september 2010 22:39 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ziet er idd wel aardig uit, zal me niets verbazen als de volgende windows ook zoiets heeft.
Maar de help in windows opent dan niet het juiste menu voor je en wijst de functie aan die je nodig hebtquote:Zoeken in help doe ik altijd als ik functies in een programma zoek.
Leopard is voor OSX wat Vista is voor windows. Een versie dus. 10.5 om precies te zijn. Ondertussen zitten we op Snow Leopard. 10.6quote:Wat en lepard precies ten opzichte van OSX?
Ok, ach ze kijken het allemaal van elkaar af, vandaar dat er nu ook weinig verschil meer is tussen beide.quote:Op zondag 19 september 2010 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat verrast de gemiddelde apple gebruiker al jaren niet meer dat de volgende windows versie waarschijnlijk óók zoiets heeft.
[..]
Maar de help in windows opent dan niet het juiste menu voor je en wijst de functie aan die je nodig hebt
[..]
Leopard is voor OSX wat Vista is voor windows. Een versie dus. 10.5 om precies te zijn. Ondertussen zitten we op Snow Leopard. 10.6
quote:Op zondag 19 september 2010 22:45 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ok, ach ze kijken het allemaal van elkaar af, vandaar dat er nu ook weinig verschil meer is tussen beide.
En ook daar is microsoft nog nooit in geslaagd om een behoorlijke browser te maken.quote:Dat gaat toch met alle software zo? Ook met browsers
Lijkt me sterk, game je nooit op je Mac? Misschien waren ze iets slimmer dan bij windows want die scant nu pas als je cpu idle is, sinds windows 7 geloof ikquote:Op zondag 19 september 2010 22:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Absoluut. Ik zou alleen niet weten wanneer, want ik merk er niets van.
Jawel.quote:Op zondag 19 september 2010 22:47 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, game je nooit op je Mac?
Klopt. Vandaar dat een geindexeerde zoekfunctie pas nu op windows goed gebruikt wordt.quote:Misschien waren ze iets slimmer dan bij windows want die scant nu pas als je cpu idle is, sinds windows 7 geloof ik
1 ik wil ook niets andersquote:Op zondag 19 september 2010 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je alleen met windows ervaring hebt.
[..]
En ook daar is microsoft nog nooit in geslaagd om een behoorlijke browser te maken.
Dat mag. Maar waarom snap je niet dat andere mensen wél iets anders willen.quote:
Nee hoor, daarover bestaat volledige overeenstemming bij iedereen die wat van webdevelopment afweet.quote:2 daarover verschillen de meningen
Spotlight haakt direct in op het FSEvents framework van OS X. FSEvents zorgt voor notificaties wanneer bestanden worden gewijzigd. Kort gezegd indexeert Spotlight dus direct na elke bestandswijziging. Daarom merk je niks van het indexeren en daarom is de Spotlight search ook instant.quote:Op zondag 19 september 2010 22:42 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Het boeide mij ook niet echt, wel dat ie ging scannen als ik bezig was. Uit dus.
Maar OSX moet toch ook indexeren?
Ik weet genoeg van webdevelopment om te weten dat je allerlei truckjes moet uithalen om het werkend te krijgen voor browsers anders dan IE.quote:Op zondag 19 september 2010 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat mag. Maar waarom snap je niet dat andere mensen wél iets anders willen.
[..]
Nee hoor, daarover bestaat volledige overeenstemming bij iedereen die wat van webdevelopment afweet.
En dat moet je natuurlijk zelf weten, maar zoals ik al eerder zei hebben Apple-gebruikers vaak wel ervaring met beide systemen.quote:
Niet onder webdesignersquote:2 daarover verschillen de meningen
Moet je natuurlijk wel een journalled filesystem hebbenquote:Op zondag 19 september 2010 22:53 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Spotlight haakt direct in op het FSEvents framework van OS X. FSEvents zorgt voor notificaties wanneer bestanden worden gewijzigd. Kort gezegd indexeert Spotlight dus direct na elke bestandswijziging. Daarom merk je niks van het indexeren en daarom is de Spotlight search ook instant.
Quote van de weekquote:Op zondag 19 september 2010 22:54 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik weet genoeg van webdevelopment om te weten dat je allerlei truckjes moet uithalen om het werkend te krijgen voor browsers anders dan IE.
quote:Op zondag 19 september 2010 22:54 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik weet genoeg van webdevelopment om te weten dat je allerlei truckjes moet uithalen om het werkend te krijgen voor browsers anders dan IE.
Das fijn.quote:BTW, Danny zegt ook say no to firefox
Ok, en als een programma nou een heleboel wijzigingen maakt in bestanden, is hij dan heel lang bezig?quote:Op zondag 19 september 2010 22:53 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Spotlight haakt direct in op het FSEvents framework van OS X. FSEvents zorgt voor notificaties wanneer bestanden worden gewijzigd. Kort gezegd indexeert Spotlight dus direct na elke bestandswijziging. Daarom merk je niks van het indexeren en daarom is de Spotlight search ook instant.
90% gebruikt IE dus maakt je het voor IE en moet je truckjes uithalen voor andere browsersquote:Op zondag 19 september 2010 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Eh nee, je moet allerlei truukjes uithalen om het voor IE werkend te krijgen.
[..]
Das fijn.
Dit MOET een troll zijnquote:Op zondag 19 september 2010 22:54 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
BTW, Danny zegt ook say no to firefox
Mja, je kunt natuurlijk leren ontwerpen op de IE-manier en dan lijkt al het andere een trucje, maar IE is de browser die afwijkt van de standaarden en over het algemeen programmeer je afwijkingen voor IE in. CSS heeft er nota bene een aparte tag voor..quote:Op zondag 19 september 2010 22:54 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Nee, dat gaat razendsnel.quote:Op zondag 19 september 2010 22:57 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ok, en als een programma nou een heleboel wijzigingen maakt in bestanden, is hij dan heel lang bezig?
Nee hoor, ik maak geen enkele website voor IE. En godzijdank doen de meeste developers dat steeds minder. Functioneel wellicht, maar visueel zeker niet.quote:Op zondag 19 september 2010 22:59 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
90% gebruikt IE dus maakt je het voor IE en moet je truckjes uithalen voor andere browsers
Ok laatste jaar gaat het hard achteruit met IE. Browsers lijken ook allemaal op elkaar nu en andere zijn gratis.quote:Op zondag 19 september 2010 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, ik maak geen enkele website voor IE. En godzijdank doen de meeste developers dat steeds minder. Functioneel wellicht, maar visueel zeker niet.
En 90% is een tikkie naast de waarheid: http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_web_browsers
quote:
quote:Op zondag 19 september 2010 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En 90% is een tikkie naast de waarheid: http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_web_browsers
quote:Op zondag 19 september 2010 23:12 schreef HiDiHo het volgende:
Je had beter deze link kunnen geven, daar staat IE lager dan Firefox![]()
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
quote:W3Schools is a website for people with an interest for web technologies. These people are more interested in using alternative browsers than the average user. The average user tends to use Internet Explorer, since it comes preinstalled with Windows. Most do not seek out other browsers.
Maar die testen met alle browsers, dus echt realisties is die weergave nietquote:
Tsja, jij haalt die link aan, ik geef alleen aan waarom die cijfers niet realistisch zijn, wat je zelf dus ook al doorhebtquote:Op zondag 19 september 2010 23:36 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar die testen met alle browsers, dus echt realisties is die weergave niet![]()
Ben zelf ook veel op dat soort sites met andere browsers
Weet ikquote:Op zondag 19 september 2010 23:41 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Tsja, jij haalt die link aan, ik geef alleen aan waarom die cijfers niet realistisch zijn, wat je zelf dus ook al doorhebt
Kijk eens goed, nog geen weekquote:Op zondag 19 september 2010 23:00 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Kom je nu pas achter? Hij kloot al maanden met apple users
Succesfull Troll is Succesfullquote:Op maandag 20 september 2010 00:06 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Kijk eens goed, nog geen week
Daarnaast ga ik niet schelden of trollen zoals jij
(of iemand vertellen dat ie op moet kankeren)
Als jij dat vindquote:Op maandag 20 september 2010 00:24 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Succesfull Troll is Succesfull
Valt wel mee, ik werk bij een grote webwinkel en bij ons komt IE met alle verschillende versies samen niet hoger dan 70%. Als je het per versie gaat uitsplitsen is het 40% IE8, 25% IE7, 5% IE6, 10% Firefox en de rest verdeeld over andere browsers.quote:Op zondag 19 september 2010 23:44 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Weet ikEn ik geef aan dat geen test gelijk is
Als je op een site als NOS, RTL of uitzendinggemist kijkt zal IE heeel hoog scoren ;-)
Hij ligt sinds afgelopen donderdag bij mijn ouders, maar daar ben ik het afgelopen weekend niet geweest. Volgende week kom ik er waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 19 september 2010 12:32 schreef mac_this het volgende:
Wie hier heeft de iTouch 4 al binnen?!
of echt helemaal nog niemand?
[..]
PMquote:
heb hem net binnengehadquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:07 schreef mac_this het volgende:
[..]
Laat ff weten als je hem binnen hebt, dan bestel ik ook even een, als het lukt!
en maak ff een paar plaatjes, ben ook wel benieuwd of de koptelefoon ook met mic. etc, is!
pretty please!
schiet op danquote:Op maandag 20 september 2010 14:46 schreef t0sti het volgende:
[..]
heb hem net binnengehadben nu aan het uitpakken & foto's maken
quote:Op maandag 20 september 2010 16:46 schreef t0sti het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oordopjes zonder mic, dus..
en toen was mijn camera leeg![]()
http://www.apple.com/ipodtouch/specs.htmlquote:
quote:Op maandag 20 september 2010 17:01 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
http://www.apple.com/ipodtouch/specs.html
Size and weight
Height:
4.4 inches (111.0 mm)
Width:
2.3 inches (58.9 mm)
Depth:
0.28 inch (7.2 mm)
Weight:
3.56 ounces (101 grams)1
Hoe ziet de achterkant eruit? Komen er snel krasjes op?quote:Op maandag 20 september 2010 16:46 schreef t0sti het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
* mac_thisis jaloersquote:Op maandag 20 september 2010 16:46 schreef t0sti het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit is mijn eerste ipod touch, maar ik ga morgen het scherm met een ipod touch 2g vergelijkenquote:Op maandag 20 september 2010 19:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe is het scherm? Had je ook een vorige generatie ipod touch?
Dat is toch wel briljant, een laptop die gewoon een hele werkdag mee kanquote:Op maandag 20 september 2010 19:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, vandaag bijna 8 uur gered op de batterij van m'n nieuwe MBP. Heerlijk.
Acht uur? Op mijn twee weken oude MBP is het maximaal vijf uur wanneer de helderheid van het scherm op z'n laagst staat en ik alleen Safari gebruik en wat muziek draai. Is dat normaal?quote:Op maandag 20 september 2010 19:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, vandaag bijna 8 uur gered op de batterij van m'n nieuwe MBP. Heerlijk.
Oja en datquote:Op maandag 20 september 2010 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus je streamt continue meuk over wifi en vind het gek dat je maar 5 uur haalt?
quote:Security Update 2010-006
AFP
CVE-ID: CVE-2010-1820
Available for: Mac OS X v10.6.4, Mac OS X Server v10.6.4
Impact: A remote attacker may access AFP shared folders without a valid password
Description: An error handling issue exists in AFP Server. A remote attacker with knowledge of an account name on a target system may bypass the password validation and access AFP shared folders. By default, File Sharing is not enabled. This issue does not affect systems prior to Mac OS X v10.6.
Mooiquote:
En? hoe ziet de achterkant eruit? (krasbestendig of niet?)quote:
en? is ie al binnenquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:55 schreef Freudie het volgende:
Goed, dan komt er vandaag ook nog een iPad binnen. Ik ben benieuwd...
hmm, oke. maar die camera heb ik toch alleen maar nodig, net zoals ik al mijn nokia's gebruiktequote:Op dinsdag 21 september 2010 16:38 schreef Roi het volgende:
Filmpje ziet er dramatisch uit, uploaden lukt niet via tinypic maar is ook niet echt de moeite waard.. Foto lijkt ook minder dan op mijn (1gen) iPhone.
Of de achterkant kras bestendig is moeilijk te zeggen zonder het te proberen, en daar heb ik natuurlijk geen zin in..
Volgens mij gewoon onder Automator-bestanden en mappen-wijzig naam Finder-onderdelen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:23 schreef Evil_Koekje het volgende:
Iemand hier goed met Automator?
Ik heb een map vol vakantiefoto's van verschillende mensen die nu netjes op datum gesorteerd staan, maar zodra ik aan 't bewerken ga is de 'laatst gewijzigd' datum natuurlijk anders en klopt er allemaal niets meer van. En wie weet wat ze onder Windows allemaal doen. Dus ik wil de hele map graag van 0001.jpg tot 1046.jpg laten renamen.
Nu is 't dus
img_004.jpg
vakantie10.jpg
img005.jpg
foto12.jpg
enz.
Gewoon reserveren,. Enige oplossing volgens mij!quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Iemand nog de ipod touch gespot in de winkel ;P?
Het staat wat vreemd, maar die vier bedrijven zijn natuurlijk niet de enige leveranciers. Als ik het goed interpreteer zijn het percentages van de totale markt en is dat diagram gebaseerd op alleen deze twee groepen. Anders zou 39% ook nooit meer dan een halve cirkel zijn natuurlijk.quote:
Misschien is het je al gelukt, maar heb hier een workflow neer gezet. Hij kopieert alle bestanden eerst naar je desktop, zodat je zeker weet dat er niks fout gaat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:23 schreef Evil_Koekje het volgende:
Iemand hier goed met Automator?
Ik heb een map vol vakantiefoto's van verschillende mensen die nu netjes op datum gesorteerd staan, maar zodra ik aan 't bewerken ga is de 'laatst gewijzigd' datum natuurlijk anders en klopt er allemaal niets meer van. En wie weet wat ze onder Windows allemaal doen. Dus ik wil de hele map graag van 0001.jpg tot 1046.jpg laten renamen.
Nu is 't dus
img_004.jpg
vakantie10.jpg
img005.jpg
foto12.jpg
enz.
Jazeker! Mooi ding. Nog niet veel mee gedaan. (hij is ook eigenlijk van mijn vrouw). Maar, ik ga wel een s kijken hoe dat leest. Als dat goed gaat, dan gaat mijn eReader de deur uit...;-)quote:
Haha, ik heb niet eens een E-reader... daarom ook een iTouchquote:Op woensdag 22 september 2010 09:39 schreef Freudie het volgende:
[..]
Jazeker! Mooi ding. Nog niet veel mee gedaan. (hij is ook eigenlijk van mijn vrouw). Maar, ik ga wel een s kijken hoe dat leest. Als dat goed gaat, dan gaat mijn eReader de deur uit...;-)
Ziet er inderdaad goed uit, ik zal eens kijken!quote:Op woensdag 22 september 2010 13:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Klinkt als iets voor een database-app als Bento
Shit, we gaan geboycot wordenquote:Op woensdag 22 september 2010 16:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
404 error @ http://www.apple.com/nl/.
Heeft hier waarschijnlijk niks mee te maken, maar je hebt virtual machines toch wel uitgesloten he?quote:Op woensdag 22 september 2010 18:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Maak dan ruimte! Daarvoor heb ik jou toch, Timemachine? 2TB TM en 2TB HD in iMac met 160GB vrij. Vorige week nog een schone backup laten draaien omdat ik dezelfde melding kreeg.
Dat gebruik ik nietquote:Op woensdag 22 september 2010 18:17 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Heeft hier waarschijnlijk niks mee te maken, maar je hebt virtual machines toch wel uitgesloten he?
Vergeet Timetracker ook niet; erg handig. Hoewel het onderstaande suggereert dat het nog (lang) niet af is, werkt het hier erg prima.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat gebruik ik niet.
Ik ben nu met WhatSize (erg handige app overigens) ff aan 't checken waar ik veel data heb zitten en wat eventueel weg kan.
quote:TimeTracker is a quick-and-dirty application that displays the contents of your Time Machine backups, and shows what's changed since the previous backup. TimeTracker is in an extremely early state, and is as such very unpolished (for example, it doesn't yet have an icon).
Ik was wel erg blij met de manier waarop ze dat geregeld hebben. Niets zo frustrerend als een briefje van de postbode in de bus als je op een leuke bestelling wacht. Vooral als je het ook de volgende dag niet kunt aannemen en dus pas de dag erna de bestelling op het Postkantoor kunt ophalen.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:35 schreef De_Hertog het volgende:
Ook leuk, kreeg een sms van T-Mobile dat ik een bezorgafspraak kan laten maken voor m'n nieuwe iPhone. Dus ik meteen ingelogd, kan het pas vanaf volgende week maandag.. Zucht.
thnx, ga ik ff proberenquote:Op woensdag 22 september 2010 19:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vergeet Timetracker ook niet; erg handig. Hoewel het onderstaande suggereert dat het nog (lang) niet af is, werkt het hier erg prima.
[..]
Mwa. Het idee is wel aardig, maar ik kan alsnog nu alleen een dag kiezen en krijg dan de avond van te voren te horen in welk tijdsvak ze langs komen. Echt ideaal is het nog niet. Dat je ook een ander adres kan opgeven is wel erg makkelijk trouwens.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik was wel erg blij met de manier waarop ze dat geregeld hebben. Niets zo frustrerend als een briefje van de postbode in de bus als je op een leuke bestelling wacht. Vooral als je het ook de volgende dag niet kunt aannemen en dus pas de dag erna de bestelling op het Postkantoor kunt ophalen.
Mja, betekent niet dat het een goed idee is natuurlijk.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:01 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/technology-11389416
Wat een prachtige cirkel. Toen de eerste iPhone uitkwam en er alleen webapps of aangepaste websites op zouden kunnen draaien noemden velen dat een domme keuze. Toen kwam de App Store, en Android, en nu krijgt een project 10 miljoen euro om een app-systeem te maken dat op iedere smartphone kan draaien - webapps.
Hmm, kan dat ook op een iTouch?! En hoe gaat het met je Macbook ?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:45 schreef Renesite het volgende:
Ik wil applecare maar mijn paypal heeft zichzelf uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd.
Tuurlijk wel... Het probleem is alleen dat er al meerdere opties zijn die op deze manier werken, zoals Phonegap en Appcelerator Titanium.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Mja, betekent niet dat het een goed idee is natuurlijk.
Heeft je scherm meerdere ingangen? Misschien is de verkeerde geselecteerd.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:44 schreef Panzermaus het volgende:
Meh, ik heb hier een 20" Samsung SyncMaster (2043 NW) en die hang ik met een Mini DIsplayPort naar DVI kabel aan mijn MacBook Pro 13".
In Displays onder System Preferences zie ik wel 'SyncMaster' staan, en ik kan de displays arrangeren, maar het LEDje van het scherm zelf blijft knipperen. Druk ik op 'Menu' op het scherm dan krijg ik 'Test Good', maar geen beeld. Meer mensen ervaring hiermee?![]()
Heeft de monitor meerdere ingangen? En staat die op de juiste ingang ingesteld?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:44 schreef Panzermaus het volgende:
Meh, ik heb hier een 20" Samsung SyncMaster (2043 NW) en die hang ik met een Mini DIsplayPort naar DVI kabel aan mijn MacBook Pro 13".
In Displays onder System Preferences zie ik wel 'SyncMaster' staan, en ik kan de displays arrangeren, maar het LEDje van het scherm zelf blijft knipperen. Druk ik op 'Menu' op het scherm dan krijg ik 'Test Good', maar geen beeld. Meer mensen ervaring hiermee?![]()
Waarom herhaal je een uur later bijna exact wat ik vraag?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:48 schreef Junkie het volgende:
[..]
Heeft de monitor meerdere ingangen? En staat die op de juiste ingang ingesteld?
quote:Op donderdag 23 september 2010 14:47 schreef n8n het volgende:
[..]
Heeft je scherm meerdere ingangen? Misschien is de verkeerde geselecteerd.
Ik heb het nu op twee monitoren geprobeerd. Allebei hebben ze een echte DVI uitgang op de stekker, maar de converter is DVI-D.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:48 schreef Junkie het volgende:
[..]
Heeft de monitor meerdere ingangen? En staat die op de juiste ingang ingesteld?
FF tabje stond nog open. En had niet gerefresht.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:52 schreef n8n het volgende:
[..]
Waarom herhaal je een uur later bijna exact wat ik vraag?
Eh, nee, dat is VGA. Geen wonder dat het niet werktquote:Op donderdag 23 september 2010 15:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dit is DVI (rechter kabel):
[ afbeelding ]
[..]
Je hebt gelijk. Maar gaat een Mini Display Port -> DVI-D -> VGA monitor niet werken dan?quote:Op donderdag 23 september 2010 16:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Eh, nee, dat is VGA. Geen wonder dat het niet werkt
Ik prefereer native apps toch wel boven webapps hoor, vooral als die webapps ook nog eens geen iPhone interface hebbenquote:Op donderdag 23 september 2010 10:03 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... Het probleem is alleen dat er al meerdere opties zijn die op deze manier werken, zoals Phonegap en Appcelerator Titanium.
Nee, want DVI-D(igital) verstuurt alleen het DVI-signaal. DVI-I is wat op de meeste videokaarten zit, dat is DVI met over dat metalen plusje nog een extra VGA-signaal. Wat jij nodig hebt is een Mini DisplayPort -> VGA connector (katsjing!).quote:Op donderdag 23 september 2010 16:08 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar gaat een Mini Display Port -> DVI-D -> VGA monitor niet werken dan?
Ah, duidelijk. Dan moet ik ook maar even een Mini DisplayPort -> VGA connector van eBay plukken, de vorige kostte met 6 USD incl. shipping dus ik lig er niet wakker van. Dank.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee, want DVI-D(igital) verstuurt alleen het DVI-signaal. DVI-I is wat op de meeste videokaarten zit, dat is DVI met over dat metalen plusje nog een extra VGA-signaal. Wat jij nodig hebt is een Mini DisplayPort -> VGA connector (katsjing!).
Die moet haast net zo slecht zijn als mijn Acer, raad ik!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
FF tabje stond nog open. En had niet gerefresht.![]()
Speciaal voor jouw dan een HP Slate & Windows 7 filmpje
![]()
1:05: "The ctrl-alt-delete-key"quote:Op donderdag 23 september 2010 16:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
![]()
Naja, hij heeft in elk geval iets van apple : I'm recording this with my iPhone!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:43 schreef n8n het volgende:
[..]
1:05: "The ctrl-alt-delete-key"![]()
![]()
![]()
Dankjewel
Een van de comments eronder zegt het ook al: dit laat perfect zien waarom een touchinterface op een op de muis gericht systeem niet werkt. Het enige wat wel aardig was was de Swipe-Back in die browser, maar alle andere acties kostte minstens twee klikken te veel. Oh, en een knop om het toetsenbord te laten zien? Kan dat nu echt niet automatisch?quote:Op donderdag 23 september 2010 16:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
![]()
Nee. Ik heb vandaag een DVI-kabel (twee keer male) en een Mini DisplayPort naar DVI gekocht en dat werkt wel naar behoren. Of je haalt natuurlijk een Mini DisplayPort naar VGA en gebruikt een VGA-kabel.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:08 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar gaat een Mini Display Port -> DVI-D -> VGA monitor niet werken dan?
quote:Op donderdag 23 september 2010 16:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
![]()
Maar hey, hij heeft wel Flash!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 23 september 2010 17:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar hey, hij heeft wel Flash!
Goede besteding van je bonnenquote:Op donderdag 23 september 2010 18:07 schreef De_Hertog het volgende:
Kwam er achter dat ik nog wat irischeques over had, dus ik dacht toch maar eens zo'n Trackpad aanschaffen. Helaas, want er zijn nauwelijks winkels die die dingen accepteren en Magic Trackpads hebben. Handig systeem hoor..
Mooiste was nog wel bij Wehkamp. Is een 'Apple authorized reseller', maar het trackpad hebben ze niet. Niet dat het veel uitmaakt, want de manier om je waardebonnen daar in te wisselen is via de post, bij voorkeur aangetekend..
Ja, alleen jammer dat het dus niet lukt. Zo komen die dingen nooit opquote:Op donderdag 23 september 2010 18:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Goede besteding van je bonnen.
Dixons accepteert die bonnen volgens mij.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:07 schreef De_Hertog het volgende:
Kwam er achter dat ik nog wat irischeques over had, dus ik dacht toch maar eens zo'n Trackpad aanschaffen. Helaas, want er zijn nauwelijks winkels die die dingen accepteren en Magic Trackpads hebben. Handig systeem hoor..
Mooiste was nog wel bij Wehkamp. Is een 'Apple authorized reseller', maar het trackpad hebben ze niet. Niet dat het veel uitmaakt, want de manier om je waardebonnen daar in te wisselen is via de post, bij voorkeur aangetekend..
Muis cursorquote:Op donderdag 23 september 2010 16:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
![]()
omg omg omg!quote:Op donderdag 23 september 2010 20:15 schreef Blaxje het volgende:
iPad interface is keihard gejat van Slate. Kut Apple.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |