Oja, nee, klopt. Volkomen normaal, sushi met witte bonen en tomatensaus.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:16 schreef wiwo het volgende:
Jawel hoor, ik zou niet weten wat daar gek aan is.
Dit.quote:Op donderdag 28 maart 2013 05:34 schreef MaximusTG het volgende:
Ja joh, RobinOok, wat denk je wel niet, sushi met Aziatisch associėren..
Wiwo; als je en de tekst en de foto's van je site niet zelf schrijft en maar ergens vandaan plukt (eerst dus zelfs zonder bronvermelding), wat is dan de meerwaarde daarvan? Los nog van bronvermelding, er is ook nog zoiets als auteursrecht.. Die foto's mag je waarschijnlijk niet eens gebruiken.
ik vind je site best wel leuk hoor! klopt het dat niet alles het doet?quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:39 schreef wiwo het volgende:
Het is niet zo aardig om meteen een site of persoon af te kraken op dit forum.
Het is helemaal niet ongebruikelijk om informatie elders vandaan te halen, dat komt vaak voor, in veel gevallen kan het niet anders omdat het niet anders is als dat.
De informatie op wikipedia is naar aller waarschijnlijkheid de waarheid en waarom zou je dat dan helemaal gaan over typen of stukje plaatsen waardoor de helft er niet in staat.
Ja, de foto' s als handleiding uit misslipgloss kun je ook zelf nemen, dat geef ik toe dat is gemakzucht en een bronvermelding zou netjes zijn.
Dat heb ik ook gedaan inmiddels.
Ga nou niet op zo' n manier reageren FigureBirdStars, dat komt een beetje raar over.
Dank je lady-wrb, naar mijn weten doet alles het.quote:Op maandag 1 april 2013 12:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind je site best wel leuk hoor! klopt het dat niet alles het doet?
en je zou ook even je spelling moeten controleren. er staan nogal wat foutjes in. (ik weet niet of je dyslectisch bent of niet maar het viel me op)
Toen ik weleens sushi maakte haalde ik m'n nori vellen altijd bij de Xenos. De prijs weet ik niet meer, maar zeker goedkoper dan de supermarkt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:25 schreef outcast_within het volgende:
1. Goedkope nori vellen tips? (zit nu op van die 5 voor 2 euro supermarkt dingen.
2. Surimi, ei, komkommer (niet per se tegelijkertijd), mijn favoriete goedkope sushi, want vis is zo duur.
3. Ergens had ik komkommer op, zoet en zuur of zoiets. Heerlijk. Hoe maak ik die?
Ik zit dit topic te bekijken en nou had ik laatst ook dit probleem. Had zalm bij de Appie gekocht maar twijfelde of ik dit kon gebruiken in de sushi. Als ik de zalm eerst thuis invries is het dan altijd "veilig" te gebruiken? Ik las namelijk ook dat het te maken had met of de zalm bij vangst meteen ingevroren is geweest of niet?quote:
1.toko's betaal je voor 10 vellen 2.25quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:25 schreef outcast_within het volgende:
1. Goedkope nori vellen tips? (zit nu op van die 5 voor 2 euro supermarkt dingen.
2. Surimi, ei, komkommer (niet per se tegelijkertijd), mijn favoriete goedkope sushi, want vis is zo duur.
3. Ergens had ik komkommer op, zoet en zuur of zoiets. Heerlijk. Hoe maak ik die?
1. Ik zal eens kijken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:52 schreef bl_henkie2 het volgende:
[..]
1.toko's betaal je voor 10 vellen 2.25
2.Advocado is ook heerlijk, en duur is maar relatief voor vis. Bij de AH betaal je 4 euro voor een pak zalmfilet van 175 gram, maar je heb maar heel weinig nodig voor een sushi rol.
3. gewoon met azijn en suiker, of in plaats daarvan sacharine, maar dat is niet echt nodig.
Dat ziet er inderdaad goed uitquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:26 schreef HaerdenC het volgende:
Een topicreeks zou wel fijn zijn voor dit topic eigenlijkhopelijk heb ik de laatste gevonden.
Korte history ... ik at tot mijn 30ste enkel vis in fishtick vorm en was een behoorlijk lastige eter. 30 jaar worden heeft wat met me gedaan op 1 of andere manier, ben anders gaan leven en heb me voorgenomen dat ik alles lust en eet. Tot op heden hou ik me daar redelijk goed aan moet ik zeggen.
In datzelfde levensjaar Japan bezocht waarvan er in het Japan topic een foto reeks staat ... en dus ook sushi beginnen eten. Ondertussen eet ik vrij vaak sushi. Aangezien ik graag in de keuken sta was de link naar zelf sushi maken snel gelegd. Ik heb ondertussen een co-ouderschap en dus in de weken dat ik mijn zoontje niet heb ben ik vrij om dingen te maken die ook wel eens mogen mislukken (op zich valt dat overigens heel heel heel erg goed mee)
Ik heb om aan de sushi te beginnen met laten inspireren door http://makesushi.org/ (geen commerciele site voor de duidelijkheid!)
Ik maak heel veel maki en ga meestal gelijkaardig te werk. Ik kook mijn rijst in een vergiet zodat het half stoomt half kookt, dan laat ik het na afgieten in het vergiet na druppelen in het keteltje en afkoelen. Vervolgens meng ik bloemsuiker en rijstazijn onder de rijst om het nog eens 5 minuten te laten staan.
Ik woon in Belgie dus Toko of zo hebben we hier niet DENK ik maar ik ga er eens naar zoeken, in Brussel is er wel een grote Asiatische winkel. Momenteel koop ik dus vooral vers en supermarkt. De Cora in Woluwe heeft een eigen Sushi afdeling waar je kan gaan stelen met je ogen
[ afbeelding ]
Verse productjes uit eigen tuin zijnde radijsjes en uienpijpjes maar ook soms courgette en wortelal naar het seizoen
[ afbeelding ]
Dit waren de eerste pogingen tot het rollen van maki met zalm, komkomer en radijs
[ afbeelding ]
En zo eindig ik dan wel eens aan de TV, ja ik weet het ... rode wijn er bij ... maar hey als mij dat smaaktTevens zie je rechts de Japanse zeewier salade met sezam
[ afbeelding ]
Hier tevens wat mango gebruikt en dat was best lekker![]()
[ afbeelding ]
En dit was dan gisteren, toen ik eens wat meer tijd had dan over het algemeen ... uitgebreid gekookt en door de dag voetjes onder een grote donkere tegel gelijmd. De tegel leg in ter voorbereiding even in de vriezer.
Rechts liggen warme brochettes, die kan je ook op de koude tegel leggen aangezien je die eigenlijk eerst eet ... Ik ben gegaan voor 3 smaakjes.
Verder dus maki's met vanalles en nog wat in, dan wat zalm plajes en komkommer salade met zeewier, wat zalm gesneden en uiteraard gember. Achteraan de wasabi pasta.
Nja ik ben geen pro maar .... vind het wel geslaagd
Zaadlijst moet je er ook uithalen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:39 schreef HaerdenC het volgende:
Waauw ook netjesik probeer altijd het binnenste vochtige deel van de komkommer niet te gebruiken dat vocht maakt er zo een boeltje van he
In Antwerpen zitten er een aantal waarvan ook 1 grote. (vorige quote maakte ik foutje vandaar de dubbele post)quote:
Tadaaaa: http://www.aziatische-ingredienten.nl/adreslijst-belgie/quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:26 schreef HaerdenC het volgende:
Ik woon in Belgie dus Toko of zo hebben we hier niet DENK ik maar ik ga er eens naar zoeken
Kun je ook met een kaasschaaf doen. Is veel makkelijker!quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zaadlijst moet je er ook uithalen.
Ik heb een tijdje geleden eens een "nori"vel van komkommer gemaakt, met een (zeer) scherp smal mes (vleesmes gaat prima) de komkommer tot aan de zaadlijst schillen zoals een appel, moet een lang vel van komkommer worden.
De donkergroene schil haal je er op het eind af.
Ook leuke truuk:
Ik doe t ook altijd met een kaasschaaf, gaat superquote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat makkelijker gaat met een kaasschaaf.
Ja. waarom niet, zelfs diepvries zalm en tonijn, smaak zal wel iets anders zijn misschien maar met soja en wasabi smaakt t bestquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:18 schreef regnavetto het volgende:
Kan je serieus supermarkt vis gebruiken voor sushi?!?
Ingevroren heeft zelfs een paar voordelenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:11 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja. waarom niet, zelfs diepvries zalm en tonijn, smaak zal wel iets anders zijn misschien maar met soja en wasabi smaakt t best
Ik heb et nog nooit gegeten maar in hoeverre smaakt deze imitatie krab naar krabquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:44 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Ingevroren heeft zelfs een paar voordelenDe meesten onder ons hebben niet echt een vlijmscherp duur sushi mes ... als je je vis lichtjes invriest kan je hem makkelijker in fijne plakjes snijden ... Ikzelf gebruik best regelmatig gerookte zalm, het is een beetje zoeken. Sommige is heel erg rokerig van smaak maar andere is net aangenaam en het beperkt merkelijk de risico's op vieze probleempjes
Surimi staafjes gebruik ik ook. Deze haal ik gewoon bij de Aldi! Als je lekker budget vriendelijk wil doen is dat helemaal geen slechte oplossing.
[ afbeelding ]
Voordeel is dat ze behoorlijk goed bewaren (ik woon alleen dus heb maar kleine porties nodig). Voor de liefhebbers die willen weten of die surimi wel goed is ...
http://www.een.be/programmas/volt/is-surimi-even-gezond-als-krab
Mij ook niet, maar ik houd dan ook totaal niet van komkommerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat makkelijker gaat met een kaasschaaf.
Bovendien is een kaasschaaf niet zo breed.
En last but not least, zo'n zalm in een plakkie komkommer lijkt me he-le-maal niks.
Surimi in sushi vind ik zelfs in restaurants niet te vreten. Het is het meest goedkope troep dat je in sushi kan doen. Sushi hoort een delicatesse te zijn met smaakvolle verse echte vis, surimi is dat gewoon niet. Alle surimi van alber hein tot aan de grootste sushi restaurants zullen geen echte krab gebruiken.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:45 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Ik heb et nog nooit gegeten maar in hoeverre smaakt deze imitatie krab naar krab
Dat hoort dan ook bij surimi.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Alle surimi van alber hein tot aan de grootste sushi restaurants zullen geen echte krab gebruiken.
Kan zijn, maar het is gewoon vies en niet sushi waardig. Laat dat dan ook altijd staan, tenzij het een calafornia roll is met andere "extras".quote:
voila dat bedoel ik ... als het als extraatje is kan het best wel hoor ...quote:Op woensdag 6 november 2013 13:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kan zijn, maar het is gewoon vies en niet sushi waardig. Laat dat dan ook altijd staan, tenzij het een calafornia roll is met andere "extras".
Ja ok, maar dan niet een nigri of maki met alleen surimi er in, de rol moet dan minimaal voorzien zijn met eitjes/sesam advocado beetje wasabi mayo etc. Eigenlijk totdat je de surimi niet meer proeft.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:05 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
voila dat bedoel ik ... als het als extraatje is kan het best wel hoor ...
Inderdaad, nu er zit veel meer achter wat er in sushi en maki gebruikt wordt dan enkel smaakmakers. Alles is zo samengesteld dat je er een volwaardige maaltijd aan hebt. In de gebruikte vis en dus ook in surimi sticks zitten er bepaalde voedingsdelen. Dat is ook waarom er nuri gebruikt wordt. Uiteraard ook voor het zicht, het praktische aspect en de smaak maar nuri bevat veel ijzer, iets wat in de meeste andere gebruikte sushi ingredienten niet zit. Dat is ook de reden waarom er bijvoorbeeld ommeletjes en dergelijke mee in de rolletjes gedraaid worden. Alles heeft te maken met complete en evenwichtige voeding. Dat is iets waar wij in onze streken minder mee bezig zijn.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja ok, maar dan niet een nigri of maki met alleen surimi er in, de rol moet dan minimaal voorzien zijn met eitjes/sesam advocado beetje wasabi mayo etc. Eigenlijk totdat je de surimi niet meer proeft.
Aha wist ik niet, wel leuk om te weten en dus uiteindelijk gezond.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:14 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Inderdaad, nu er zit veel meer achter wat er in sushi en maki gebruikt wordt dan enkel smaakmakers. Alles is zo samengesteld dat je er een volwaardige maaltijd aan hebt. In de gebruikte vis en dus ook in surimi sticks zitten er bepaalde voedingsdelen. Dat is ook waarom er nuri gebruikt wordt. Uiteraard ook voor het zicht, het praktische aspect en de smaak maar nuri bevat veel ijzer, iets wat in de meeste andere gebruikte sushi ingredienten niet zit. Dat is ook de reden waarom er bijvoorbeeld ommeletjes en dergelijke mee in de rolletjes gedraaid worden. Alles heeft te maken met complete en evenwichtige voeding. Dat is iets waar wij in onze streken minder mee bezig zijn.
Dat was inderdaad de bedoeling ... nu tegenwoordig ... fukushima en zo ... njaquote:Op woensdag 6 november 2013 13:51 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aha wist ik niet, wel leuk om te weten en dus uiteindelijk gezond.
Naja onze vis/ingredienten komen niet uit de buurt van fukushima vandaan, dus voor ons all goodquote:Op woensdag 6 november 2013 13:59 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Dat was inderdaad de bedoeling ... nu tegenwoordig ... fukushima en zo ... nja
Helaas is het zo dat bij ons zowat alle vissoorten niet geschikt zijn voor rauwe consumptie ... als je hier zalm koopt is die onmogelijk vers genoeg aangezien die van in noorwegen of zo moeten komen en per definitie dus al lang onderweg zijn. Daarom best altijd even invriezen of gewoon licht gerookte zalm gebruiken (ook al zijn veel mensen daar een beetje tegen hier).quote:Op woensdag 6 november 2013 14:00 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Naja onze vis/ingredienten komen niet uit de buurt van fukushima vandaan, dus voor ons all good
shabu shabu en Sumoquote:Op donderdag 12 december 2013 19:00 schreef outcast_within het volgende:
Het is een beetje het tegenovergestelde van zelf maken, maar wat zijn de beste all you can eat sushi restaurants in nederland?
Welke volgens jou?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat zijn bekende tenten, maar zeker weten niet de besten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |