Het heeft over het algemeen weinig zin een PDF te zippen nee.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:20 schreef 08091981 het volgende:
ik vind het allemaal best. hoe eerder hoe beter
een eigen plekje is toch mooier denk ik dan..
hoe moeten de files worden geupload?? in pdf of zip?? want als je pdf inpakt word het toch niet kleiner wel?
dan kan je ze ook meteen openen zonder uit te pakken.
Dat kan. Vrij makkelijk zelfs, maar als je daar een PDF van zou maken wordt die 'huge'.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:06 schreef 08091981 het volgende:
oke, ik ben benieuwd. zodra we kunnen oploaden hoor ik het hier wel?
mochten jullie toch wat in de dvd's zien.. dan ben ik wel bereid om dit thuis uit te voeren.
vraagje:
ik heb thuis een scanner, is het makkelijk om met behulp hiervan een boek te scannen?? wat voor programma raden jullie me aan?? heb is een canon scanner/printer.
Mag ik je aanrakenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:55 schreef R0N1N het volgende:
De maker moet in ieder geval een Google mail account hebben (& dat heb ik)
quote:
Wat kun je met Google Discussiegroepen?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:10 schreef Saak het volgende:
is het nou een nieuwsgroep? want dan met je het downloaden met grabit, voor mij geen probleem maar misschien voor anderen
ik snap nog niet precies wat je aan het doen bentmaar vind het wel een goed idee
quote:Google Groups will no longer be supporting the Pages and Files features. Starting January 13, you won't be able to upload new content.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 07:19 schreef 08091981 het volgende:
moet ik mijn mail nog doorgeven? of is de google groups van de baan?
ik krijg het idee dat dit nog moeilijk gaat worden..?
okquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
yeah, zo niet onmogelijk.
Een verzameling links naar bestanden is misschien eenvoudiger.
Ook je gmail account heeft een quota.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:57 schreef Saak het volgende:
Ik dacht dat storage eindeloos was, net als op je gmail
I.p.v. DVD's b randen kun je net zo goed een torrent maken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:09 schreef 08091981 het volgende:
ja inderdaad.. en ik ben bang als iedereen een paar gig aan het uploaden is, ook dagen bezig is..
standaard 50kb/s - 4gig= +21uur.
misschien toch even een paar dvd'jes branden?? ik doe het graag!
en daarna elkaar constant op de hoogte houden met nieuwe linkjes?
Print knop FTW.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:49 schreef Goverman het volgende:
Heren... allemaal mooie ideeën voor digitale bestanden etc.
Maar, wat nu als er een EM-puls komt die alle electronische gadgets beschadigd? Hoe kom je dan aan je informatie???
Mijn idee van 'overleven zonder maatschappelijke orde' is toch iets anders dan het opslaan van zoveel mogelijk informatie met 'hoe te handelen'. Hands-on ervaringen moeten handiger zijn, dus: ga eens kamperen in oktober, bereid eens een maaltijd zonder de gadgets die in je keuken staan, heb wat extra dekens in huis...
Alle theorieën m.b.t. kastelen bezet houden met groepen gaan natuurlijk veel en veel te ver. Dergelijke scenario's zie ik niet aankomen. Wel acht ik de kans op een financiële systeemcrisis reëel, waardoor het maatschappelijke leven een paar weken stilvalt en daarna mondjesmaat weer op gang komt (maar dan met veel minder luxe). Die tijd moet je dus door zien te komen. Voor mij geldt daarbij: hoe minder je je laat zien op straat, des te beter.
Allerhande BOB's zijn m.i. niet echt handig, tenzij je een schuilplaats op een rustige locatie hebt. In alle andere gevallen ben je een vluchteling. Bovendien, als je daar dan met je BOB vol met survivalgear staat, ben je natuurlijk een prooi voor mensen die dat niet hebben... Kortom: mijn tacktiek is schuilhouden en evt. met een paar bekenden gaan samenwerken en - onder een dak - wachten tot de rust terugkeert.
Het gaat ook vooral over de uitwisseling nu.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:49 schreef Goverman het volgende:
Heren... allemaal mooie ideeën voor digitale bestanden etc.
Maar, wat nu als er een EM-puls komt die alle electronische gadgets beschadigd? Hoe kom je dan aan je informatie???
Je moet wel eerst de 'theorie' tot je nemen. alvorens die kennis in praktijk te brengen.quote:Mijn idee van 'overleven zonder maatschappelijke orde' is toch iets anders dan het opslaan van zoveel mogelijk informatie met 'hoe te handelen'. Hands-on ervaringen moeten handiger zijn, dus: ga eens kamperen in oktober, bereid eens een maaltijd zonder de gadgets die in je keuken staan, heb wat extra dekens in huis...
Weer een concurrent minderquote:Alle theorieën m.b.t. kastelen bezet houden met groepen gaan natuurlijk veel en veel te ver. Dergelijke scenario's zie ik niet aankomen. Wel acht ik de kans op een financiële systeemcrisis reëel, waardoor het maatschappelijke leven een paar weken stilvalt en daarna mondjesmaat weer op gang komt (maar dan met veel minder luxe). Die tijd moet je dus door zien te komen. Voor mij geldt daarbij: hoe minder je je laat zien op straat, des te beter.
Allerhande BOB's zijn m.i. niet echt handig, tenzij je een schuilplaats op een rustige locatie hebt. In alle andere gevallen ben je een vluchteling. Bovendien, als je daar dan met je BOB vol met survivalgear staat, ben je natuurlijk een prooi voor mensen die dat niet hebben... Kortom: mijn tacktiek is schuilhouden en evt. met een paar bekenden gaan samenwerken en - onder een dak - wachten tot de rust terugkeert.
Okay, dat is dan weer helderquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:15 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het gaat ook vooral over de uitwisseling nu.
... en voor later is het raadzaam minstens 1 apperaat te beschermen tegen EMP.
Je kunt nu eenmaal niet de hele boekenwinkel op je puist mee sjouwen![]()
Oh, dat brengt me wel bij een ander puntje ... tijdens Katrina is er niet 1 (!!!) bibliotheek geplunderd (ter vergelijking ... niet 1 ziekenhuis is met rust gelaten)
Nog HEEL VEEL beter dan theorie is "gezond verstand": kun je de juiste beslissingen nemen op basis van onvolledige informatie en onvoldoende kennis? Met gezond verstand kom je m.i. verder dan met theorieën uit boeken/websites. Gelet op jouw posts zul je het op dat punt wel met me eens zijn...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:15 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Je moet wel eerst de 'theorie' tot je nemen. alvorens die kennis in praktijk te brengen.
Mooi, dan zullen wij elkaar waarschijnlijk niet tegenkomen bij een SHTF-eventquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:15 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Weer een concurrent minder![]()
FF zonder gekheid, het idee dat een financiele crisis (van TEOTWAWKI niveau) het maatschappelijke leven een paar weken ontwricht is bepaald niet reeel. Dat worden enkele jaren !
Voor Nederland betekend dat bovendien enorme voedsel tekorten.
... en er is hier helemaal niemand van plan met z'n BOB midden op een drukke straat te gaan paraderen.
De bedoeling van een BOB (Bug Out Bag) is juist om die met je BOV (Bug Out Vehicle (incl. je schoenen)) naar een BOL (Bug Out Location) mee te nemen. Zonder 'Doel' moet je al niet eens op pad gaan. De rest is vrij evident.
De basics van survival zul je moeten kunnen dromen. Onderweg bij ieder 'obstacel' je SAS guide raadplegen gaat niet werken, dat klopt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:32 schreef Goverman het volgende:
Okay, dat is dan weer helder. Overigens ben ik van mening dat 7,5 GB NOOIT opgenomen kan worden in je brein, dus zul je selectief moeten zijn. Ik denk dat één goed boek dan beter is dan veel verschillende boeken/theorieën. Ik heb de welbekende SAS-survivalguide en niet veel meer dan dat. Al die informatie kun je in stressvolle situaties toch niet verwerken, dus denk ik dat het beter is om met wat basics aan de gang te gaan (die je wel kunt onthouden)
Dat klopt helemaal. Alleen 'gezond verstand' vertelt me niet hoe ik aardappels moet potenquote:Nog HEEL VEEL beter dan theorie is "gezond verstand": kun je de juiste beslissingen nemen op basis van onvolledige informatie en onvoldoende kennis? Met gezond verstand kom je m.i. verder dan met theorieën uit boeken/websites. Gelet op jouw posts zul je het op dat punt wel met me eens zijn...
Daarom dus mijn advies: ga eens koken zonder dat je een gasfornuis gebruikt / warm water uit de kraan haalt. Ofwel: gebruik je kampeertools (die velen in huis hebben). Het ziet er allemaal niet zo Rambo-achtig uit, maar het werkt wel (i.i.g. de vaardigheden die je nodig hebt).
De crisis van de jaren 30 lijkt mij het beste voorbeeld.quote:Mooi, dan zullen wij elkaar waarschijnlijk niet tegenkomen bij een SHTF-event![]()
![]()
Maar even serieus, ik ga uit van dit scenario: uit de Endgame prijsvraag van eind vorig jaar. Kortgezegd is het:
- onbeheersbare liquiditeitscrisis
- ineenstorting van het financiële stelsel
- internationale handel valt stil
- rellen en plunderingen, gevolg door hard overheidsoptreden
- voedseldistributie, avondklok e.d. gedurende een paar weken
- de follow-up zat niet in de scope van de opdracht
Serieus, een monetaire crisis is niets nieuws. Die hebben we in de wereld al vaak genoeg gezien. In Argentinië leidde e.e.a. een aantal keren tot grote rellen, maar dat was het dan ook. De regering - hoewel deze niet goed een crisis kon voorkomen - handelde wel om orde en rust te bewaken. Dat zal in Nederland m.i. ook gebeuren.
Het is zeer zeker niet zonder risico's, maar thuis blijven ook niet. Helemaal niet als plunderaars huis voor huis afgaan. (a la New Orleans e.d.)quote:Met je BOB lopen / rijden / weet ik wat blijft m.i. een redelijk risicovolle bezigheid. Lopend ben je veel kwetsbaarder en als mensen je zien rondlopen dan kan het maar zo zijn dat je overvallen wordt. Wegrijden zou mooi zijn, tenzij er controleposten etc. staan... Daar sta je dan langs de weg met een tas vol gadgets / eten (die wellicht meer waard zijn dan je auto) en wapens...
Ik zal er van het weekend eens werk van maken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:45 schreef Metalfrost het volgende:
R0NIN, gewoon doen, als het niet werkt heb je later toch een goede start gemaakt / opzet voor een volgend 'project'
Ok. Staan genoteerdquote:
Aah, ja, video's ... daar kunnen we natuurlijk ook een 'lijstje' van makenquote:http://jocettn.free.fr/Bu(...)0-%20s%C3%A9rie%201/
download elke link met rechtermuisknop > opslaan als. open met VLC Player of FLV Player
Een paar jaar geleden hadden zelfs de allerkrachtigste supercomputers nog moeite om een vliegenbrein te simuleren, en een menselijk brein met creativiteit is nu nog zo goed als onmogelijk.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:32 schreef Goverman het volgende:
[..]
Okay, dat is dan weer helder. Overigens ben ik van mening dat 7,5 GB NOOIT opgenomen kan worden in je brein, dus zul je selectief moeten zijn. Ik denk dat één goed boek dan beter is dan veel verschillende boeken/theorieën. Ik heb de welbekende SAS-survivalguide en niet veel meer dan dat. Al die informatie kun je in stressvolle situaties toch niet verwerken, dus denk ik dat het beter is om met wat basics aan de gang te gaan (die je wel kunt onthouden)
[..]
Nog HEEL VEEL beter dan theorie is "gezond verstand": kun je de juiste beslissingen nemen op basis van onvolledige informatie en onvoldoende kennis? Met gezond verstand kom je m.i. verder dan met theorieën uit boeken/websites. Gelet op jouw posts zul je het op dat punt wel met me eens zijn...
<knip>
Das net genoeg om aan het minimum te voldoen (= 3 dagen x 3 liter = 9 liter p.p.)quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:39 schreef Metro2005 het volgende:
Vandaag een 10 liter jerrycan gekocht bij een campingzaakVoorlopig dus weer even voldoende water in huis
Beetje dubbel. 50-50 zoiets.quote:Trouwens nog een gewetensvraag voor de voorbereiders hier: hopen jullie ook dat er ooit echt een ramp gebeurd ?
IS een aanvulling op wat er al stond (3,5 liter) en als het moet is er nog een wc waar 9 liter in zitquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:29 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Das net genoeg om aan het minimum te voldoen (= 3 dagen x 3 liter = 9 liter p.p.)![]()
[..]
Zo denk ik er ook over inderdaad.quote:Beetje dubbel. 50-50 zoiets.
Ja, omdat dan al die voorbereiding en investering nog ergens goed voor was & omdat de huidige 'wereld' niet bepaald ideaal is, dat mag best rigoreus anders, maar zonder mega ramp gaat dat niet gebeuren, imho.
Nee, omdat je niet weet of je dat wel overleeft en ik gun (bijna) niemand een ellendige dood & wat er dan voor 'wereld' voor in de plaats komt kan nog veel erger zijn en in de huidige weet ik waar ik aan toe ben.
Onderschat ook het traumatische effect niet !
Water in een jerrycan blijft nooit lang goed, kan je beter een stel gevulde 1,5 liter flessen kopen, die blijven langer goed.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:39 schreef Metro2005 het volgende:
Vandaag een 10 liter jerrycan gekocht bij een campingzaakVoorlopig dus weer even voldoende water in huis
Trouwens nog een gewetensvraag voor de voorbereiders hier: hopen jullie ook dat er ooit echt een ramp gebeurd ?
Ben wel van plan de jerrycan regelmatig te verversen dus dat komt wel goed. Bovendien staat het water allemaal donker opgeslagenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:04 schreef Resistor het volgende:
[..]
Water in een jerrycan blijft nooit lang goed, kan je beter een stel gevulde 1,5 liter flessen kopen, die blijven langer goed.
In een jerrycan zitten altijd verontreinigingen, en als die niet in de jerrycan zitten, zitten die wel in de leiding waarmee je de jerrycan vult, ik zie je niet zo snel dagelijks de kan vullen met schoon water
En als de tijd gekomen is dat je de jerrycan echt nodig hebt, ben je een paar minuten te laat, en is de druk al van de waterleiding.
Een jerrycan kan je natuurlijk wel gebruiken om water in te transporteren van een verdeelpunt voor als de waterleiding niet meer werkt, dat is in ieder geval schoner als een open emmer.
Kweetut. Daarom begin ik zelf ook niet aan MSN, Hotmail etc. (microschoftquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:01 schreef Da_Ripper het volgende:
hmmm ... google/gmailHeb het hard vermeden, BigBrother enzo
quote:En de C1000 heeft deze week flessen Spa-water in de aanbieding: 3 flessen a 1,5L voor 1Euro
Ik dacht dat bottled-water langer houdbaar was dan kraanwater.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:23 schreef R0N1N het volgende:
Spa-water
Highly overrated. Kraan water is (in Nederland) net zo goed, maar wel véél goedkoper
quote:Even when bottled waters are covered by the FDA's rules, they are subject to less rigorous testing and purity standards than those which apply to city tap water (see chart below). For example, bottled water is required to be tested less frequently than city tap water for bacteria and chemical contaminants. In addition, bottled water rules allow for some contamination by E. coli or fecal coliform (which indicate possible contamination with fecal matter), contrary to tap water rules, which prohibit any confirmed contamination with these bacteria. Similarly, there are no requirements for bottled water to be disinfected or tested for parasites such as cryptosporidium or giardia, unlike the rules for big city tap water systems that use surface water sources. This leaves open the possibility that some bottled water may present a health threat to people with weakened immune systems, such as the frail elderly, some infants, transplant or cancer patients, or people with HIV/AIDS.
Yep. Bovendien is bronwater nog het ergst. Daar mag niets aan toegevoeg worden, of anderzijds bewerkt. Anders mag het namelijk geen bronwater meer hetenquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:35 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik dacht dat bottled-water langer houdbaar was dan kraanwater.
Maar ik lees zojuist dit over de kwaliteit van bottled vs. tap water
klopt helemaalquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:59 schreef Saak het volgende:
Ik merk dat er veel nieuw volk is en dat een heleboel dingen herhaald worden, dit is jammer natuurlijk. Maar het is ook logisch dat niet iedereen de vorige 6 topics helemaal door gaat lezen.
De BOB heb ik voor als ik MOET vertrekken, ik (en menig andere denk ik) zijn dus niet van plan meteen rond te gaan struinen maar vinden het gewoon fijn om een BOB in huist/auto te hebben liggen voor als het nodig is je te verplaatsen of voor als er wat gebeurt wanneer je op je werk zit.
Thnx!quote:Alsnog, het ziet er goed uit waar jij mee bezig bent ron1n![]()
Waarheen dan ?quote:Over water: Ik had eens twee 6-packs flessen van de aldi op zolder gezet (12×1,5L) maar die stonden dus met bepaalde stand van de zon in het licht en werden al snel groen van binnen![]()
Heb ik goed van geleerd natuurlijk![]()
Mijn antwoord op de gewetensvraag is denk ik:
Ja ik ben het overbevolkte, altijd discussierende, tot in de puntjes uitgewerkte wetten van Nederland helemaal beu (en ik ben nog maar 20 jaartjes jong) Er mag snel iets veranderen van mij
Het voorbereid zijn speelt natuurlijk ook een rol, geeft een gevoel van: ha-ha ik ben lekker wel voorbereid.
Daarentegen kan ik gewoon naar het buitenland gaan natuurlijk (en dan bedoel ik buiten Europa) Maar dan wil ik eerst opleidingen af hebben en een beetje vermogen opbouwen
Het is niet alleen handig om te weten hoe je een ander kan helpen (EHBO!!!), maar ook bij voorbeeld jezelf met 1 hand je andere hand verbinden kan ook best lastig zijn. (ervaring mee, 7 hechtingen in een vinger zijn geen prettig gezicht, anderen durfden niet en ik moest er zelf maar een gaasje omheen doen)quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef R0N1N het volgende:
http://www.hesperian.org/publications_download.php
De nodige info voor 'Healthcare', ik zocht er maar een paar van & ga ze niet allemaal in de lijst zetten, maar wellicht dat iemand die wel wil.
eenschquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:11 schreef Woodsman het volgende:
Gelukkig woon ik in een redelijk landelijke omgeving, maar eigenlijk is bijna heel West-Europa te dichtbevolkt om goed zelfstandig te overleven in een SHTF/TEOTWAWKI situatie. Weten hoe je je eigen voedsel moet verbouwen zal helpen, maar grote kans dat je moestuin ontdekt en geplunderd wordt als mensen echt honger krijgen.
Ik zou naar bebost gebied trekken, desnoods in Scandinavie en me in eerste instantie vooral richten op jagen, vissen en verzamelen. Als je niet bij een schiet- of jachtvereniging wil voor een vuurwapen kun je wel altijd legaal luchtdrukgeweren kopen, en die zijn prima voor klein wild. Voor het grotere werk kun je ook een goede compound boog of kruisboog kopen, ook legaal voor iedereen vanaf 18 jaar.
"Ohjee, toch niet iemand van FOK/TRU" was mijn eerste gedachte bij dat nieuwsquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:36 schreef Woodsman het volgende:
On that note, zorg dus ook dat je goede boeken hebt (vooral oudere kookboeken hebben hier veel kennis over) over wat je wel en niet kunt eten wat betreft flora en fauna in je omgeving en hoe je het moet bereiden. Vorige week was er nog een kerel in het nieuws die een giftige paddestoel niet overleefde, zo gemakkelijk kan het over zijn.
Ben ooit wel eens een keer wezen kramperen in de met sneeuw bedekte Ardennen ja.quote:Heeft iemand trouwens wel eens winterkamperen geprobeerd? Lijkt me leerzaam en leuk, maar ik heb het nog niet aangedurfd tot nu toe.
Macht komt uit de loop van een geweerquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:36 schreef Class het volgende:
Wat zouden jullie als eerst plunderen?
Edel metalen? Medicijnen? Olie?
i.i.g zaken die je meer macht opleveren dan een paar blikken uit de supermarkt...
Toch moet dat geweer eerst gekocht worden met geld.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:46 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Macht komt uit de loop van een geweer
Dat moet niet perse.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:56 schreef Wijze_appel het volgende:
Toch moet dat geweer eerst gekocht worden met geld.
Flauw. Je bedoeld dat iemand van een ander zijn wapen kan stelen/afpakken.quote:
“You can get a lot farther with a kind word and a gun than with a kind word alone.”quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:46 schreef R0N1N het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:13 schreef Wijze_appel het volgende:
Flauw. Je bedoeld dat iemand van een ander zijn wapen kan stelen/afpakken.
Dan nog moest het wapen eerst betaald worden voor het de fabriek verliet en bij de eerste eigenaar terecht kwam.
quote:Op z'n boeren HollandsTo store safe water and keep it safe for years, first disinfect the container by rinsing it with a strong solution of chlorine bleach. Then rinse it with safe water before filling it with the clear, safe water to be stored. Next, disinfect by adding household bleach that contains 5.25% sodium hypoclorite as its only active ingredient. To 5 gallons, add 1 scant teaspoon of bleach. Finally, to prevent possible entry of air containing infective organisms trough faulty closures, seal the container's closures with duct tape.
quote:Overigens kun je dat water nadien ook gewoon weer filteren & koken om het weer drinkbaar te krijgen !Om water lang houdbaar te krijgen (tot ~5 jaar) moet je allereerst de container desinfecteren met een sterke oplossing van bleekwater (Chloor). Spoel het daarna uit met schoon water (Gekookt kraanwater b.v.) alvorens het te vullen (Wederom met schoon, gekookt (kraan)water). Desinfecteer dit water door er een beetje chloor aan toe te voegen (oplossing met ALLEEN 5,25% Sodium hypochlorite). 1 theelepel per ~20 liter. Vul de container net zo lang tot deze overstroomt, om er zo min mogelijk lucht bij te hebben (liefst helemaal geen lucht). Na sluiting, deze luchtdicht verzegelen (met b.v. duct tape).
En uiteraard in het totale donker & zo koel mogelijk opslaan.
quote:Met "gedesinfecteerd water" (met chloor behandeld & gekookt) moet dat geen probleem zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 08:20 schreef 08091981 het volgende:
wow als water dan idd zo lang houdbaar is, dan loont het wel om een flinke kunststof tank aan te schaffen!
het neemt wel veel ruimte in, maar je ziet wel eens zo'n IBC vat van 1000 liter voor een prikje op marktplaats.
schaf er 1 aan, en graaf die in.. en als je ruimte hebt voor meerdere kun je ook je hemelwaterafvoer er op aan sluiten. op de moestuin zie ik ook mensen met wel 5 van die vaten naast hun kas staan dus wel 5000 liter!!.
naja, al zou je 1 zo'n vat hebben met 4 mensen = 83 dagen water hebben.. alleen als het op zo'n grote schaal ook makkelijk goed te houden is... anders natuurlijk water koken.
Jij gaat geweren plunderen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:46 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat radiootje heb ik ook! Goede ontvangst en ook nog prima speaker (gegeven het formaat van de radio). Heel geschikt voor op de camping, in je dagrugzakje o.i.d. en natuurlijk als noodradio.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:58 schreef Saak het volgende:
NICE die verloopstukjes heb ik ook, ook voor miljoenen andere apparatenwaar heb je die gekocht en voor hoeveel?
Ook fijn dat er AM op zit, dat vergeten ze nog dikwijls
Bever. ¤29,95 (Actie prijs. Normaal ¤39,95)quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:58 schreef Saak het volgende:
NICE die verloopstukjes heb ik ook, ook voor miljoenen andere apparatenwaar heb je die gekocht en voor hoeveel?
Ook fijn dat er AM op zit, dat vergeten ze nog dikwijls
Nee. Hoewel ik het niet zou nalaten, als ik er één tegenkom. Ze liggen hier alleen niet op de koopjes afdeling van de supermarkt, zoals in Amerika. Ikzelf ga eerder voor de medicijnen, maar niet omdat het 'macht oplevert' maar om er mensen mee te helpen.quote:
Je snapt mn post niet. Zoals Wijze_Appel al zei, macht als in de opvolger van geld.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:55 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee. Hoewel ik het niet zou nalaten, als ik er één tegenkom. Ze liggen hier alleen niet op de koopjes afdeling van de supermarkt, zoals in Amerika. Ikzelf ga eerder voor de medicijnen, maar niet omdat het 'macht oplevert' maar om er mensen mee te helpen.
Het gaat er om dat als jij zo graag wat voor zaken dan ook voor het vergaren en uitoefenen van macht wil gebruiken, je maar beter ervoor kan zorgen dat je de wapens hebt om die 'macht' te verdedigen & behouden.
Ik snap 'm volledig. jij de mijne niet, blijkbaar.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:47 schreef Class het volgende:
Je snapt mn post niet. Zoals Wijze_Appel al zei, macht als in de opvolger van geld.
Nicequote:Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef Metro2005 het volgende:
Ook maar eens even de moeite genomen om een EDC samen te stellen, momenteel bestaat deze uit:
- Portomonee met wat cash geld erin
- Telefoon
- Zonnebril
- zaklamp
- 2 AA batterijen (reserve voor zaklamp) en 2 AAA batterijen (reserve voor fietsverlichting)
- zakmes
- tyreps
- paar pleisters
- notitiepapiertjes en pen (uiteraard makkelijk te pakken)
- labello
- aansteker
- USB stick 4GB
- mini cameraatje (formaat afstandsbediening auto) voor noodgevallen (autoongeluk bv)
Allemaal handig opgebogen in dit tasje wat makkelijk meeneemt, over de schouder of in een rugzak of fietstas:
[ afbeelding ]
Heb er al vaak over nagedacht, en elke keer wissel ik van meningquote:Moet met de meeste situaties nu wel overweg kunnen. Een bug out bag heb ik nog niet, wel de bag, pas gekocht, een Nomand Rock 20. Zit momenteel niet veel meer in dan:
- Compact camera
- Flesje water
- Paar koekjes
- aansteker
- notieblokje + pen
- sigaretten
Had trouwens voor de bug out bag fans hier nog een leuk dingetje gezien bij de Bristol , een 2 persoonstentje. woog slechts 1 kilo, enorm klein pakket en slechts 20 euro. wellicht interessant als je echt een behoorlijke bug out bag samenstelt
Op wereldwijd niveau denk ik dat het wel meevalt. Er zullen er altijd zo hier en daar wel een paar uitzenden. Overblijfselen van overheden en legers zullen er ook ongetwijfeld gebruik van maken.quote:Nog een kleine aanwinst voor in huis: wereldontvanger radiootje gekocht, deze kan op netstroom, penlites en hier komt het mooiste van alles: hij doet het ook prima op mijn zonnepaneeltje (3watt zonnepaneel) via een DC-DC converter (6v -> 3v)dus oneindig radioplezier nadat de wereld is ontploft
Moeten alleen de radiostations nog wel uitzenden
Ik ga nog een klein EHBO setje kopen waar inderdaad ook ontsmettingsmiddel in zit.quote:Op maandag 1 november 2010 20:12 schreef R0N1N het volgende:
Nice![]()
Ik zou er nog minstens een redingsdeken bijdoen (kost miniscuul weinig ruimte !) en liefst een basic first aid kit, als je de ruimte hebt. Zelf heb ik b.v. een 'Professional' uitvoering, die ~2x zo groot is als jouw hele tasjemaar daar zit weer een apart uitneembaar zakje in met alle basics voor b.v. een dagtocht, en die zou er makkelijk nog bijpassen.
[edit: En i.p.v. pleisters kun je beter Betadine o.i.d. meenemen, ontsmetten is veel belangrijker dan afplakken. De meeste wondjes genezen sneller zonder pleister & bij diepe wonden heb je er niets aan.]
De USB stick heb ik meer bij me ivm werk, staat verder niks nuttigs op. Ik heb wel een internet tablet waar allemaal boeken in PDF formaat in staan en uiteraard de middelen om het ding op te laden als de stroom uitgevallen is (zonnepaneel, reserve accu) dus ik kan in principe altijd bij mijn dataquote:Staat er ook nog nuttige info op die USB Stick ?
& heb je ook nog iets om hem mee uit te lezen ?
Dan zou ik ook een shotgun aan het pakket toevoegen, want zeker weten dat mensen gaan plunderen!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:41 schreef R0N1N het volgende:
Zou er niet te lang mee wachten als ik jou was.
Of er nu wel of niet iets gebeurt in 2012, op het moment staat de wereld economie aan de rand van de afgrond, en er is erg weinig voor nodig om over die rand heen te gaan.
De WebBot had het (gelukkig) weer eens mis, want anders was het nu al te laat.
Een dergelijke ineenstorting betekend acute voedseltekorten in Europa, met gigantische prijskaartjes aan datgene wat er nog wel is.
Een zo groot mogelijke voorraad voedsel is op dit moment dus prio 1 !
... en dan hebben we nog de Zon. Onze 'life bringer', die het zonder blikken of blozen in een tijd van minuten voor een groot deel weer kan vernietigen, via b.v. een CME met EMP en, als we echt pech hebben, een stevige dosis Gamma straling erbij. Met de huidige staat van ons schild (Aard magnetisch veld) zijn we 'sitting ducks'
Wow wat een hoop boekenquote:Op donderdag 11 november 2010 00:41 schreef R0N1N het volgende:
Voor een ton aan pdf's:
http://www.freeinfosociety.com/
Echt van ALLES
(Psychologie, Filosofie, Geschiedenis, Politicologie, Chemie, Bouwkunde, etc.etc. & ook fictie, entertainment & survival (uiteraard)
Heb er al wat in zitten spitten en al de nodige aanvullingen gedaan aan de docu-lijst.
... en nog lang niet klaar. (Voor zover ik de documenten nog niet ken, neem ik ze namelijk eerst even door alvorens ze op de lijst te zetten)
Niet echt. Zoek er af en toe naar, maar nog niets gevonden waarvan ik echt blij wordt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:29 schreef Metro2005 het volgende:
<snip>
Weet iemand nog een Ebook (PDF) of een gedrukt klein boekje waarin eetbare planten staan, een soort mini encyclopedietje?
In 2012 of 2013 komt er volgens Nasa ook een zonnestorm die alle electrische centrales op aarde kan platleggen, of de Maya dat in gedachten hadden bij TEOTWAWKI weet ik niet maar het is wel een interessant toeval.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:31 schreef Loodje het volgende:
Op google genoeg resultaten op: Ebook edible plants
Weet niet of 2012 echt de ondergang van de wereld zou zijn. Gezien de maya kalender afloopt, wil niet zeggen dat er dingen gaan gebeuren. Onze kalender loopt 31-12 weer af en 1-1 is gewoon een nieuw begin in een niew jaar.
Wel hebben de mayas gezegd dat de tijd voor ons gevoel steeds sneller gaat en dat dit na 2012 weer rustig aan gaat voelen.
Ben benieuwd dus:)
Yeah, allemaal even nutteloos.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:31 schreef Loodje het volgende:
Op google genoeg resultaten op: Ebook edible plants
<snip>
In dat licht vond ik het volgende verhaal wel vrij 'beangstigend'quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:41 schreef Metro2005 het volgende:
In 2012 of 2013 komt er volgens Nasa ook een zonnestorm die alle electrische centrales op aarde kan platleggen, of de Maya dat in gedachten hadden bij TEOTWAWKI weet ik niet maar het is wel een interessant toeval.
Kon 'm nog niet nee. Maar ff rond gekeken en ziet er allemaal zeer interessant uit.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:41 schreef Metro2005 het volgende:
kennen jullie deze site al:
http://www.doomguide.com/
Klinkt goed.quote:This is the ultimate guide to survival: in the wilderness, in the city, in planes, in cars and in the home. How to stay alive in every dangerous situation? This title contains over 550 colour illustrations showing techniques, tactics and tricks of the trade, and 80 step-by-step training projects for extreme life skills to use in emergencies. ...meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |