quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef Metro2005 het volgende:Ook maar eens even de moeite genomen om een EDC samen te stellen, momenteel bestaat deze uit:
- Portomonee met wat cash geld erin
- Telefoon
- Zonnebril
- zaklamp
- 2 AA batterijen (reserve voor zaklamp) en 2 AAA batterijen (reserve voor fietsverlichting)
- zakmes
- tyreps
- paar pleisters
- notitiepapiertjes en pen (uiteraard makkelijk te pakken)
- labello
- aansteker
- USB stick 4GB
- mini cameraatje (formaat afstandsbediening auto) voor noodgevallen (autoongeluk bv)
Allemaal handig opgebogen in dit tasje wat makkelijk meeneemt, over de schouder of in een rugzak of fietstas

:
[
afbeelding ]
Nice
Ik zou er nog minstens een redingsdeken bijdoen (kost miniscuul weinig ruimte !) en liefst een basic first aid kit, als je de ruimte hebt. Zelf heb ik b.v. een 'Professional' uitvoering, die ~2x zo groot is als jouw hele tasje

maar daar zit weer een apart uitneembaar zakje in met alle basics voor b.v. een dagtocht, en die zou er makkelijk nog bijpassen.
[edit: En i.p.v. pleisters kun je beter Betadine o.i.d. meenemen, ontsmetten is veel belangrijker dan afplakken. De meeste wondjes genezen sneller zonder pleister & bij diepe wonden heb je er niets aan.]
Staat er ook nog nuttige info op die USB Stick ?
& heb je ook nog iets om hem mee uit te lezen ?
Zelf ben ik b.v. overgestapt op (mini)SD kaartjes (ook 4GB) omdat die in mijn GPS, Mobiel, Camera & Notebook passen. Terwijl (ik) die USB sticks alleen maar in m'n Notebook of PC kan proppen. (& die gaan al snel niet mee 'op reis'

)
quote:
Moet met de meeste situaties nu wel overweg kunnen. Een bug out bag heb ik nog niet, wel de bag, pas gekocht, een Nomand Rock 20. Zit momenteel niet veel meer in dan:
- Compact camera
- Flesje water
- Paar koekjes

- aansteker
- notieblokje + pen
- sigaretten
Had trouwens voor de bug out bag fans hier nog een leuk dingetje gezien bij de Bristol , een 2 persoonstentje. woog slechts 1 kilo, enorm klein pakket en slechts 20 euro. wellicht interessant als je echt een behoorlijke bug out bag samenstelt

Heb er al vaak over nagedacht, en elke keer wissel ik van mening
Ik heb een goeie 2 pers. tent. Van ~2,5Kg. Die gaat normaal gesproken altijd mee (naar de Ardennen), maar voor een noodsituatie voldoet een tarp & wat touw ook prima. Eventueel een sleuf in de grond maken voor extra beschutting etc. Scheelt een hoop ruimte en een beetje gewicht. Op de lange termijn is een tent alleen wel weer véél comfortabeler. Het biedt een zekere rust. Je kunt je weer even op de camping wanen, in plaats van de harde realiteit.
Hij zit i.i.g. niet in/bij de BOB. Te voet neem ik geen tent mee.
Eventueel wel als ik er op de motor vandoor ga, en uiteraard vrijwel zeker met de auto (als).
quote:
Nog een kleine aanwinst voor in huis: wereldontvanger radiootje gekocht, deze kan op netstroom, penlites en hier komt het mooiste van alles: hij doet het ook prima op mijn zonnepaneeltje (3watt zonnepaneel) via een DC-DC converter (6v -> 3v)

dus oneindig radioplezier nadat de wereld is ontploft

Moeten alleen de radiostations nog wel uitzenden

Op wereldwijd niveau denk ik dat het wel meevalt. Er zullen er altijd zo hier en daar wel een paar uitzenden. Overblijfselen van overheden en legers zullen er ook ongetwijfeld gebruik van maken.
Hier en daar zullen amateurs het overnemen. Overlevenden die gaan zenden e.d.
Overigens moet in jouw geval ook de zon blijven schijnen. Dat wordt al wat lastiger
[ Bericht 0% gewijzigd door R0N1N op 01-11-2010 20:28:55 ]