Is dat voor jullie, nederlandse vrouwen, ook zo? Dat je op vrijdag je er met een leien dakje vanaf maakt en op maandag megagoed je best doet om er goed uit te zien?quote:----------------------- Weetje van de dag 2916 -----------------------
Op maandagochtend hebben Britse vrouwen gemiddeld 76 minuten nodig om
make-up, haar en kleding in orde te brengen. Op vrijdagochtend hebben
ze daarvoor nog slechts 19 minuten nodig.
Dat had ik nou ook vanmorgenquote:Op maandag 13 september 2010 14:46 schreef Tinkepink het volgende:
Nee, net andersomMaandags ga ik altijd te laat uit bed en heb dus haast. Geen tijd voor getut.
Dan moet je wel heel erg vroeg opstaan inderdaad.quote:Op maandag 13 september 2010 14:47 schreef Copycat het volgende:
76 minuten voor haar, make-up en kleding? No way. Never.
Ik wil alles weten.quote:Op maandag 13 september 2010 15:01 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Hoezo wil je dat eigenlijk weten, Mv?
Degene die dit 'weetje' heeft geschreven deed er ongeveer één minuut over om het uit zijn duim te zuigen.quote:Op maandag 13 september 2010 15:12 schreef kingmob het volgende:
gemiddeld 76 min? Dat lijkt me heel sterk
Is dat een vraag mij of in het algemeen?quote:Op maandag 13 september 2010 16:34 schreef Maanvis het volgende:
Waarom ga je met make-up naar school?
eet jij niet?quote:Op maandag 13 september 2010 17:20 schreef MaLo het volgende:
Aankleden: 3 minuten
Deo + parfum: 30 seconden
Gezicht wassen + cremen: 1 minuut
Haar kammen: 1 minuut
Tanden poetsen: 2 minuten
Mascara / eyeliner / oogpotlood: 1 minuut
Hihi dat heb ik ook altijdquote:Op maandag 13 september 2010 18:20 schreef Deliah het volgende:
Douchen, 10 - 15 minuten.
Tandenpoetsen 5 minuten.
Haren 2 minuten.
Kleden 10 - 15 minuten. Ik ben er zo één die combinaties uitprobeert 's morgens.
Nee, als ik kan kiezen tussen net wat langer slapen en me opmaken dan is de keuze snel gemaakt, in het voordeel van slapenquote:Op maandag 13 september 2010 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is dat voor jullie, nederlandse vrouwen, ook zo? Dat je op vrijdag je er met een leien dakje vanaf maakt en op maandag megagoed je best doet om er goed uit te zien?
Wat doe je dan in godsnaam allemaal?quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:49 schreef Fructidor het volgende:
Als ik het hier zo'n beetje lees zijn jullie dames nog vrij snel zo vroeg op de ochtend,ik heb zelf toch wel een 50-60 minuten nodig in de badkamer om alles gedaan te krijgen.
Tjees zeg!quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:49 schreef Fructidor het volgende:
Als ik het hier zo'n beetje lees zijn jullie dames nog vrij snel zo vroeg op de ochtend,ik heb zelf toch wel een 50-60 minuten nodig in de badkamer om alles gedaan te krijgen.
Best veel eigenlijk ! Ik zal het eens opsommenquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat doe je dan in godsnaam allemaal?
En je bent een manquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:43 schreef Fructidor het volgende:
[..]
Best veel eigenlijk ! Ik zal het eens opsommen![]()
-Douchen, dit duurt al wat langer omdat ik om de dag mijn lichaamshaar afscheer/trim of mezelf van top tot teen scrub.
-tanden poetsen , mondwater en tong schrapen.
- scheren ,eventueel wat aan de wenkbrauwen plukken.
- deo en bodylotion
-haar, dit duurt het langste door de stijltang, die mijn poedelpruik moet transformeren![]()
-gezicht en ogen in de crème zetten + een geurtje.
En ten slotte aankleden . Als ik het nu teruglees lijkt misschien wat overdreven, maar ach, ik voel me er prettig bij.
Nee, de eerlijkstequote:Op dinsdag 14 september 2010 22:08 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik ben geloof ik de sloomste van heel het topic
Mijn visie? Nee, de visie die jij voor mij bedenkt.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:11 schreef Copycat het volgende:
Mwoah. Als jouw visie van mooi lagen pancake is, wel.
Vijf minuten voor de spiegel is voor mij voldoende om er goed uit te zien. Echt goed.
Sneu als je zoveel tijd nodig hebbt om een beetje toonbaar te worden, medelijden mee.
Ja hoor, je hebt alleen respect voor je lichaam en jezelf als je een opmaak poppetje bent, pffffffffffquote:Op woensdag 15 september 2010 09:19 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Mijn visie? Nee, de visie die jij voor mij bedenkt.
Het is pas vreemd als je denkt dat alle vrouwen die veel tijd aan zichzelf besteden rondlopen met een pancake en zo lelijk zijn dat het sneu is.
Ik vind deze reactie nogal sneu eigenlijk. Je weet dondersgoed dat er hordes mooie vrouwen rondlopen elke dag die gewoon erg veel tijd en zorg aan hun uiterlijk hebben besteed die morgen.
Die zijn niet sneu. Die hebben respect voor zichzelf en hun lichaam.
Best barmhartig dat je medelijden met ze hebt. Ik denk dat ze geen seconde aan jou denken.
Nou sorry, ik werk in een tv bedrijf met allemaal bloedmooie dames en die doen er ook geen uren over hoor. Ik kan me niet voorstellen dat je een uur doet over je haar en make up. Zelfs als er hier presentatrices langs de visagie en kapper gaan zijn ze binnen een uur klaar. 3 uur doen over je persoonlijke verzorging vertelt mij dat die dame kennelijk niet genoeg nuttigs heeft te doen.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:19 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Mijn visie? Nee, de visie die jij voor mij bedenkt.
Het is pas vreemd als je denkt dat alle vrouwen die veel tijd aan zichzelf besteden rondlopen met een pancake en zo lelijk zijn dat het sneu is.
Ik vind deze reactie nogal sneu eigenlijk. Je weet dondersgoed dat er hordes mooie vrouwen rondlopen elke dag die gewoon erg veel tijd en zorg aan hun uiterlijk hebben besteed die morgen.
Die zijn niet sneu. Die hebben respect voor zichzelf en hun lichaam.
Best barmhartig dat je medelijden met ze hebt. Ik denk dat ze geen seconde aan jou denken.
Zeg eens eerlijk, hoe lang zat arnie bij de visagie om zijn haar in de krul te doen?quote:Op woensdag 15 september 2010 14:48 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nou sorry, ik werk in een tv bedrijf met allemaal bloedmooie dames en die doen er ook geen uren over hoor. Ik kan me niet voorstellen dat je een uur doet over je haar en make up. Zelfs als er hier presentatrices langs de visagie en kapper gaan zijn ze binnen een uur klaar. 3 uur doen over je persoonlijke verzorging vertelt mij dat die dame kennelijk niet genoeg nuttigs heeft te doen.
Reinout is niet ijdel dus die was zo klaar denk ikquote:Op woensdag 15 september 2010 14:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, hoe lang zat arnie bij de visagie om zijn haar in de krul te doen?
quote:Op woensdag 15 september 2010 14:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, hoe lang zat arnie bij de visagie om zijn haar in de krul te doen?
Ik zou het juist prettiger vinden in de wereld als men zich wat minder druk zou maken om hun uiterlijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:26 schreef mane het volgende:
Het is dus een cultuurverschil. In Nederland zijn vrouwen er trots op als ze maar vijf minuten nodig hebben. Buitenlanders zeggen niet voor niets over de Nederlandse vrouwen dat ze zo lekker praktisch en nuchter vzijn maar tegelijkertijd klagen ze over het gebrek aan stijl en elegantie. In Italie denken de vrouwen daar echt anders over, lijkt me. Daar doen ze niet stoer over het feit dat ze even snel een mascaraatje opdoen en er dan oogverblindend uitzien. Integendeel.
Ik vind het een beetje sneu als je vrouwen die wel veel moeite doen als 'meelijwekkend' bestempeld. Typisch vrouwengedrag overigens. Ik zie in mijn omgeving teveel vrouwen die er flets en ongeinspireerd bijlopen, slecht gekapt en slecht gekleed, om juichend te doen over de Hollandse nuchterheid. Een beetje meer aandacht besteden aan het uiterlijk zou veel vrouwen veel goed doen. (En dat geldt ook voor mijzelf hoor.)
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik er in drie kwartier allemaal op zou moeten smeren.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:26 schreef mane het volgende:
Het is dus een cultuurverschil. In Nederland zijn vrouwen er trots op als ze maar vijf minuten nodig hebben. Buitenlanders zeggen niet voor niets over de Nederlandse vrouwen dat ze zo lekker praktisch en nuchter vzijn maar tegelijkertijd klagen ze over het gebrek aan stijl en elegantie. In Italie denken de vrouwen daar echt anders over, lijkt me. Daar doen ze niet stoer over het feit dat ze even snel een mascaraatje opdoen en er dan oogverblindend uitzien. Integendeel.
Ik vind het een beetje sneu als je vrouwen die wel veel moeite doen als 'meelijwekkend' bestempeld. Typisch vrouwengedrag overigens. Ik zie in mijn omgeving teveel vrouwen die er flets en ongeinspireerd bijlopen, slecht gekapt en slecht gekleed, om juichend te doen over de Hollandse nuchterheid. Een beetje meer aandacht besteden aan het uiterlijk zou veel vrouwen veel goed doen. (En dat geldt ook voor mijzelf hoor.)
Minder zelfs. Een jurk is maar 1 kledingstuk, in tegenstelling tot een broek en shirt. Mijn gympen moet ik strikken, mijn pumps glij ik zo inquote:Op woensdag 15 september 2010 20:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat veel mensen een fletse smaak hebben is wat anders natuurlijk. Maar een mooie jurk aantrekken kost net zoveel tijd als je in een spijkerbroek met t-shirt hijsen.
En helemaal nakend op je werk aankomen is nog minder werk!quote:Op woensdag 15 september 2010 20:50 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Minder zelfs. Een jurk is maar 1 kledingstuk, in tegenstelling tot een broek en shirt. Mijn gympen moet ik strikken, mijn pumps glij ik zo in
Zo heb ik in mijn garderobe altijd een "zwiebeltjesjurk", een lekkere, lange jurk.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:50 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Minder zelfs. Een jurk is maar 1 kledingstuk, in tegenstelling tot een broek en shirt. Mijn gympen moet ik strikken, mijn pumps glij ik zo in
zwiebeltjes? Dat zijn uitjes, hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op woensdag 15 september 2010 20:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo heb ik in mijn garderobe altijd een "zwiebeltjesjurk", een lekkere, lange jurk.
Heerlijk voor de dagen in en rond het huis, supermakkelijk...
Zwiebelen, geen uitjes, zo'n lekkere jurk die wat wappert, meestal een ietwat strakker(maar wel erg comfi) bovenlijfje en een losse rok eronder.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zwiebeltjes? Dat zijn uitjes, hoe moet ik me dat voorstellen?
Mee eens.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zou het juist prettiger vinden in de wereld als men zich wat minder druk zou maken om hun uiterlijk.
Je zou maar zo groot worden zeg als kind zijnde, wetende dat je een make up poppetje moet zijn, dat je uiterlijk zooooooooooo belangeijk is dat je daar elke dag je de schompus op moet werken, dat omdat jezelf zoals je bent blijkbaar niet goed genoeg is.
Dat geeft nare dingen, in mijn ogen dan, meisjes van 8/9 jaar met lakleren dellykelly schoenen, met hakjes, aaaaaaaaaaarrrrrrrrrgggggggghhhhhhhhhhhhhhhh!
Ach wat geeft het dat ze een paar jaar later steunzolen nodig hebben, als je er maar mooi uitziet toch!
Ik denk dat het iedereen goed zou doen zich daar dus wat minder druk om te maken, beetje meer oprecht genieten van het leven zoals je wilt ipv bezig zijn met uiterlijke schijn omdat anders anderen er niet goed genoeg over denken.
Prima dus als je het echt oprecht prettig vindt om die moeite te doen, maar dat gezeur over mensen die dat niet hebben, pfffffffffff....
Laat mensen gewoon lekker, wil jij een male up poppetje zijn, perfect, dan moet je dat vooral niet laten, maar wil je lekker in de slobbertrui rondhossen met je haar lekker makkelijk, ook perfect.
Is het statusverhogend om er zo opgedoft, uitgedost uit te zien? Misschien zijn Nederlandse vrouwen wat minder statusgevoelig.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:03 schreef Stali het volgende:
[..]
Mee eens.
Misschien is er soms wel sprake van een cultuurverschil, zoals Mane zegt.
Wij kunnen als onafhankelijke vrouwen zelf wel bepalen hoe we voor de dag willen komen. Maar stel dat je inderdaad geselecteerd moet worden door een kostwinner. Dan maakt een vrouw er wel meer werk van om altijd leuk voor de dag te komen. Maar drie kwartier? Het blijft mij een raadsel.
Ik heb het idee dat het in bepaalde Nederlandse kringen juist statusverhogend is om een Pittig Kort Kapsel en bijbehorende kleding te hebbenquote:Op woensdag 15 september 2010 21:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is het statusverhogend om er zo opgedoft, uitgedost uit te zien? Misschien zijn Nederlandse vrouwen wat minder statusgevoelig.
Krijgen we dat fok!-cliché weer.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het in bepaalde Nederlandse kringen juist statusverhogend is om een Pittig Kort Kapsel en bijbehorende kleding te hebben. "Zie mij eens de huismoeder zijn die altijd tijd heeft voor de kinderen"
Open er een topic over.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:10 schreef MaLo het volgende:
Maar het is vaak wel zo.
Als ik kijk naar de moeders bij mij op school zien de werkende moeders er over het algemeen verzorgder uit dan de huismoeders.
Nee. Jij kaartte status aan in relatie tot uiterlijke verzorging. Ik haakte daar op in, that's all.quote:
Mijn punt was nou juist dat ´we´ als Nederlandse vrouwen minder statusgevoelig zijn. Dus vrouwen kiezen niet voor korte kapsels omdat het hun status zou verhogen, maar omdat ze er niet zo aan hechten of d´r kapsel wel ieders goedkeurig weg kan wegdragen. Omdat ze d´r zin in heeft.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nee. Jij kaartte status aan in relatie tot uiterlijke verzorging. Ik haakte daar op in, that's all.
Zat er net over na te denken. Ik heb een paar jaar een vriendin gehad die heel erg met haar uiterlijk bezig was. Ze stak eigenlijk al haar geld in haar kleding en uiterlijk en ging gerust in de lobby van een duur hotel zitten in de hoop een rijke buitenlandse kerel aan de haak te slaan. (Nederlandse mannen vond ze maar niets.) Maar haar flat was heel goedkoop ingericht en ze bezuinigde op eten, ze bezuinigde op alles eigenlijk. Ik herinner me dat ik het bizar vond om haar voor het eerst in vol ornaat dat flatje te zien. Ze was heel lief maar inderdaad enorm op haar uiterlijk gericht en hoopte kennelijk toch wel om als dubbeltje een kwartje te scoren.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is het statusverhogend om er zo opgedoft, uitgedost uit te zien? Misschien zijn Nederlandse vrouwen wat minder statusgevoelig.
Hier heb je wat mij betreft helemaal gelijk in. En toch weet ik bijna wel zeker dat die geverfde kortgeknipte pagekopjes veel verzorging krijgen.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:10 schreef MaLo het volgende:
Maar het is vaak wel zo.
Als ik kijk naar de moeders bij mij op school zien de werkende moeders er over het algemeen verzorgder uit dan de huismoeders.
Wij praten langs elkaar heenquote:Op woensdag 15 september 2010 21:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn punt was nou juist dat ´we´ als Nederlandse vrouwen minder statusgevoelig zijn. Dus vrouwen kiezen niet voor korte kapsels omdat het hun status zou verhogen, maar omdat ze er niet zo aan hechten of d´r kapsel wel ieders goedkeurig weg kan wegdragen. Omdat ze d´r zin in heeft.
Ik ben juist blij met mijn lange haar ipv een kort pittig kapsel, niet eens alleen omdat ik lang haar zelf mooier vind, maar omdat het veeeeeeeeel makkelijker isquote:Op woensdag 15 september 2010 21:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het in bepaalde Nederlandse kringen juist statusverhogend is om een Pittig Kort Kapsel en bijbehorende kleding te hebben. "Zie mij eens de huismoeder zijn die altijd tijd heeft voor de kinderen"
Checkquote:Op woensdag 15 september 2010 21:31 schreef erodome het volgende:
[..]
...
Wat ik dan vaak weer een apart gezicht vind is van die stelletjes waarbij manlief met een 3 dagen baard loopt, in zijn oude kloffie en mevrouw er opgedirkt naast loopt, kijk mij eens het classy dametje zijn.
Om dan in een aftanse oude auto te stappen om terug te gaan naar hun doodnormale rijtjeswoning
Wat maakt het uit of een vrouw er classy bijloopt terwijl de rest (auto, woning) niet zo classy is? Als dat haar favoriete manier van kleden is...quote:Op woensdag 15 september 2010 21:31 schreef erodome het volgende:
Wat ik dan vaak weer een apart gezicht vind is van die stelletjes waarbij manlief met een 3 dagen baard loopt, in zijn oude kloffie en mevrouw er opgedirkt naast loopt, kijk mij eens het classy dametje zijn.
Om dan in een aftanse oude auto te stappen om terug te gaan naar hun doodnormale rijtjeswoning
Ik vind het nogal typisch dat je er gelijk van uit gaat dat je niet elegant en verzorgd kunt zijn als je er geen uren aan besteedt. Ik vind wel dat je gelijk hebt als je zegt dat Italiaanse vrouwen bijvoorbeeld beter gekleed gaan, maar aan een mooi jurkje aantrekken heb je geen uren werk.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:26 schreef mane het volgende:
Wat MaLo al zegt. Het is vaak wel zo. In mijn omgeving vinden ze het maar "raar" dat ik meer dan 2 paar schoenen heb (en dan ook nog met hakkenquote:Op woensdag 15 september 2010 21:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Krijgen we dat fok!-cliché weer.
Ja, jouw definitie van uitstekend verzorgd.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:35 schreef Copycat het volgende:
Is het niet zwart, dan is het wit. Ook in een kwartier, twintig minuten kan ik uitstekend verzorgd voor de dag komen.
juist lekker als je de schmink al van 5 meter afstand kunt ruiken. doet me denken aan toen ik als clowntje was met carnavalquote:Op donderdag 16 september 2010 11:58 schreef Copycat het volgende:
Afraffellook?
Ik haat geplamuurde hoofden. Die ruiken ook zo vies.
Exact. Maar ging die discussie hierboven daar ook neit net over? Of het statusverhogend is hangt een beetje van je Umfeld af.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:55 schreef Copycat het volgende:
Ligt dat niet meer aan de mensen in jouw omgeving? Ik heb ook een aantal vriendinnen met kinderen, maar die zien er allemaal uit om door een ringetje te halen. Inclusief lang haar, hoge hakken en jurkjes. In vrije tijd en op het werk.
Ik haal daarinj een vb aan wat ik ken, maar dat is dan ook iemand die net doet alsof ze rijk is...quote:Op woensdag 15 september 2010 23:21 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of een vrouw er classy bijloopt terwijl de rest (auto, woning) niet zo classy is? Als dat haar favoriete manier van kleden is...
Vreemd, zelfs hier op het platteland lopen de meeste moeders gewoon normaal/goed verzorgd rond.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat MaLo al zegt. Het is vaak wel zo. In mijn omgeving vinden ze het maar "raar" dat ik meer dan 2 paar schoenen heb (en dan ook nog met hakkenzo onpraktisch!) en lang haar heb. En dan draag ik nog jurken en mantelpakjes ook
(niet in het bos overigens, dan draag ik gewoon een spijkerbroek oid.
Nee, zij vertellen vol trots dat een dikke trui en een kort kapsel prima is. Vind ik ook, maar dwing mij niet om er net zo bij te lopen. Ik vind het voor mezelf namelijk niet prima. Soms wel (die dikke trui dan), maar zeker niet op mijn werk oid.
Gewoon nette kleding, haar netjes, fris en verzorgt uiterlijk is toch verzorgt zijn of ben ik nu gek?quote:Op donderdag 16 september 2010 13:34 schreef Tinkepink het volgende:
De definitie van verzorgd van de een is natuurlijk niet perse gelijk van de definitie van verzorgd van de ander.
ja die ruiken idd vreemd!quote:Op donderdag 16 september 2010 11:58 schreef Copycat het volgende:
Afraffellook?
Ik haat geplamuurde hoofden. Die ruiken ook zo vies.
Gemiddeld 76 minuten? Dat is wel heel lang! Als ik opschiet dan red ik alles binnen een half uurtje en dan zit alles gewoon hoe het moet zijnquote:Op maandag 13 september 2010 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is dat voor jullie, nederlandse vrouwen, ook zo? Dat je op vrijdag je er met een leien dakje vanaf maakt en op maandag megagoed je best doet om er goed uit te zien?
nou ja er is een verschil tussen je hoofd dicht smeren en gewoon wat oog makeup en zoquote:Op donderdag 16 september 2010 17:17 schreef Deliah het volgende:
En make-up is zo slecht voor je huid, je kan beter gezond gaan eten en leven en goed verzorgen zodat je geen make-up nodig hebt om dingen te gaan verdoezelen.
Ja, dat is ook weer waar.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:20 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou ja er is een verschil tussen je hoofd dicht smeren en gewoon wat oog makeup en zo
Ik straight elke ochtend dat het nodig is. Meestal 10 minuten aan kwijt, valt nog best mee.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:11 schreef Tinkepink het volgende:
En toch he, al die meisjes die hun haar staighten, hoeveel tijd hebben zij wel niet nodig?
Douchen, fohnen, straihten, aankleden, deo, creme, make-up ..... 3 kwartier ben je zo onderweg.
Wil je krullen, tel er dan nog maar een half uur bij op (in die tijd kan je wel mooi ontbijten natuurlijk). Het eindresultaat hoeft niet eens overdreven opgedoft te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |