Dat denk ik dus ook. Of het moet een heel erg zeldzaam geval van kinderontvoering waarbij het kind in leven blijft (Natascha Kampusch o.i.d.), maar dan waren er geen kledingstukken achtergebleven.quote:Op zondag 26 september 2010 23:57 schreef Mercer het volgende:
Ik denk dat die ouders al blij mogen zijn als ze hun kind kunnen begraven straks.
Zeker. Ze hebben het zeer grootschalig aan gepakt. Misschien ook wel omdat de media er bovenop zitten.quote:Op zondag 26 september 2010 23:52 schreef jan75 het volgende:
[..]
tja en ze pompen er honderduizende euro's in aan kosten.
geheel terecht uiteraard maar wat ontzettend deprimerend voor politie om een dergelijke taak te krijgen
Inderdaad. Dit alles wijst niet op ontvoering. De kans dat het kind nog leeft acht ik nihil.quote:Op maandag 27 september 2010 07:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Of het moet een heel erg zeldzaam geval van kinderontvoering waarbij het kind in leven blijft (Natascha Kampusch o.i.d.), maar dan waren er geen kledingstukken achtergebleven.
Hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans dat hij terug gevonden worden.
heo zat het dan met die nederlander die op de autohbahn mirco achterin een bestelauto zag?quote:Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. Ze hebben het zeer grootschalig aan gepakt. Misschien ook wel omdat de media er bovenop zitten.
De tip schijnt nogal concreet te zijn (maar wel erg laat....) , een schreeuwend kind op de betreffende avond en tijdstip. De kans om wat te vinden is niet geheel ondenkbeeldig. Dader is best slordig te werk gegaan, en alles wijst op een gelegenheidsmisdaad (dus niet van te voren gepland). Het zo achteloos dumpen van kledingstukken en fiets wijzen op blinde paniek...
Als ik dat zou meemaken dan zou ik de bestelwagen net zo lang achtervolgd hebben tot de politie er was. Doodzonde dat dit niet is gelukt. Politie was overigens wel zeer massaal uitgerukt om de bestelauto te vinden. Zonder resultaat.quote:Op maandag 27 september 2010 11:07 schreef jan75 het volgende:
[..]
heo zat het dan met die nederlander die op de autohbahn mirco achterin een bestelauto zag?
We moeten realistisch zijn over de kansen. Dit is iets heel anders dan die Natasja uit Oostenrijk.quote:vreselijk aangezien we het einde wel weten...
Ze kunnen niet hard genoeg gestraft worden. Dood hoeven ze wmb niet, maar wel levenslang verbannen uit de maatschappij.quote:hoop dat daders van zulke misdrijven de doodstraf in de toekomst krijgen
Had ik ook gezien. Ja, echt schandalig. Ze zouden er eens verplicht naar moeten kijken...quote:Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef jan75 het volgende:
nu komen ze nog vrij snel vrij.
laatst een docu over de internet zedenpolitie.
die spoorde dan de meest smerige pedo's op en brachten ze voor gerecht.
echt alle rechercheurs klaagden over de lage straffen.
ze vonden dat de rechters zelf maar eens de smerigheid moesten bekijken voordat ze een straf gaven.
Is opgespoord en bleek een Poolse vrouw te zijn die inderdaad wel iets van Mirco weghad. Spoor leidde dus tot niets.quote:Op maandag 27 september 2010 11:07 schreef jan75 het volgende:
heo zat het dan met die nederlander die op de autohbahn mirco achterin een bestelauto zag?
Ongelofelijk, Mirco lijkt toch niet op een Poolse vrouw?quote:Op maandag 27 september 2010 22:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is opgespoord en bleek een Poolse vrouw te zijn die inderdaad wel iets van Mirco weghad. Spoor leidde dus tot niets.
Zij dan waarschijnlijk ookquote:Op maandag 27 september 2010 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Ongelofelijk, Mirco lijkt toch niet op een Poolse vrouw?
Hij ziet op de foto toch redelijk normaal uit.
Er zouden dus 5 mensen zijn die geschreeuw hebben gehoord. Maar helaas heeft de zoekactie daar nog niets opgeleverd.quote:Neue Suchaktion am Kloster Mariendonk
Hörten die Nonnen Mircos Schreie?
Gefrath – Das Kloster Mariendonk, nordöstlich von Grefrath: Wieder durchkämmten hier gestern 300 Polizisten in einer neuen Suchaktion das Moorgebiet, schlugen sich mit Stöcken mühsam durch Unterholz und Maisfelder.
Doch wieder blieb die stundenlange Suche nach dem verschwundenen Mirco (11) ohne Erfolg. Obwohl mehrere Menschen Schreie in dem Gebiet gehört haben wollen!
Zunächst hatte eine einzelne Zeugin die Polizei auf das Gebiet rund um das Kloster gebracht. Die Reiterin (28) soll im Pferdestall gewesen sein, als sie einen „schrillen“ Schrei hörte, der sie „bis ins Mark erschütterte“. Durch Turniervorbereitungen war sie aber so abgelenkt, dass sie den Vorfall wieder vergaß. Bis sie beim Kaffeetrinken mit ihrer Freundin vergangenes Wochenende einen kreischenden Vogel hörte, sich erinnerte – und die Polizei informierte!
Polizeisprecher Willy Theveßen (55): „Da die Frau während des Schreis gerade eine SMS verschickt hatte, konnten wir den Zeitpunkt genau bestimmen.“ Es war 22.30 Uhr. Theveßen: „Die Zeit passt, der Täter hätte die Stelle mit dem Auto erreichen können.“
Tatsächlich war die Reiterin nicht die einzige Ohrenzeugin: Insgesamt fünf Menschen, darunter nach BILD-Informationen zwei Nonnen aus dem Kloster Mariendonk, sollen sich inzwischen an die Schreie am 3. September erinnern!
Die Polizei nimmt die Hinweise sehr ernst. Gestern sagte Polizeisprecher Theveßen sogar zu Journalisten: „Wir gehen davon aus, das die Umgebung des Klosters der Tatort ist.“ Sprich: Hier wurde Mirco etwas angetan.
Bereits am Sonntag hatten drei Hunderschaften das Gebiet rund um das Kloster durchkämmt, auch Spürhunde waren im Einsatz. Das Gelände schließt in etwa dort an, wo die Ermittler schon vor rund drei Wochen kurz nach Mircos Verschwinden jeden Winkel durchsucht hatten.
In welcher Größe die Suche nach Mirco heute weiter geht, war gestern noch unklar. Rund 2600 Hinweise gingen bislang bei den Ermittlern ein.
Precies deze post en heb ik vaker gezien. Wie weet medicijnen.quote:Op zondag 26 september 2010 17:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iedereen gaat op een andere manier om met deze situatie. Kan me voorstellen dat je zo 'lamgeslagen' bent als je zoon verdwenen is, dat je er zo bij kan zitten als die vader.
En wat iemand al zei: er zitten zoveel rechercheurs op die zaak.... En naar de ouders wordt meestal als eerste gekeken, ook in Duitsland weten ze wel dat in de meeste gevallen juist de ouders de daders zijn.
Ik hoop dat dit gewoon een grapje wasquote:Op zondag 19 september 2010 03:00 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Precies vreemd toch?
En zeker Christenen slapen niet uit...lijkt me zo..dus het hele verhaal is al vaag.
Deze uitleg is ook logisch. (al komt het gelukkig niet veel voor) Of je moet het type moeder zijn wat totaal geen vertrouwen in je partner hebt en alles zelf in de hand wil houden.quote:Op maandag 20 september 2010 21:20 schreef Rewimo het volgende:
Crosspostje:
Dit is wat er gebeurd is thuis, een misverstand:
[..]
Vijf mensen doen een melding van een verdachte schreeuw van ene kind, 3 weken later pas actie? Of reageren die mensen zo laat?quote:Op dinsdag 28 september 2010 07:29 schreef Rewimo het volgende:
Tekst uit Bild (Duitse Telegraaf, dus niet verschoond van enige sensatie)
[..]
Er zouden dus 5 mensen zijn die geschreeuw hebben gehoord. Maar helaas heeft de zoekactie daar nog niets opgeleverd.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Vijf mensen doen een melding van een verdachte schreeuw van ene kind, 3 weken later pas actie? Of reageren die mensen zo laat?
Deze mevrouw heeft zich blijkbaar pas laat gemeld jaquote:Zunächst hatte eine einzelne Zeugin die Polizei auf das Gebiet rund um das Kloster gebracht. Die Reiterin (28) soll im Pferdestall gewesen sein, als sie einen „schrillen“ Schrei hörte, der sie „bis ins Mark erschütterte“. Durch Turniervorbereitungen war sie aber so abgelenkt, dass sie den Vorfall wieder vergaß. Bis sie beim Kaffeetrinken mit ihrer Freundin vergangenes Wochenende einen kreischenden Vogel hörte, sich erinnerte – und die Polizei informierte!
Ja, jammer...quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:26 schreef Rewimo het volgende:
[..]
[..]
Deze mevrouw heeft zich blijkbaar pas laat gemeld ja
Ik weet niet hoe vaak jij dat meegemaakt hebt dat een dader dat gedaan heeft? Ik heb er nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan ook niet begrijpen dat de dader(s) het over hun hart kunnen krijgen om niet tereageren op de oproepAl was het maar anoniem om te zeggen waar Mirco te vinden is...
Nee ik ook niet hoor. Dat ze een 11 jarige ombrengen begrijp ik nog wel, maar niet eens het fatsoen om te melden waar hij ligt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan ook niet begrijpen dat de dader(s) het over hun hart kunnen krijgen om niet tereageren op de oproepAl was het maar anoniem om te zeggen waar Mirco te vinden is...
Ze hebben idd meestal geen geweten. Zelden dat ze wroeging krijgen. Ik hoop echt dat ze de dader(s) zullen vinden....en nooit meer loslaten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak jij dat meegemaakt hebt dat een dader dat gedaan heeft? Ik heb er nog nooit van gehoord.
quote:POL-MG: 25. Tag der Suche nach Mirco - Offener Brief des Soko-Leiters
Mönchengladbach/Viersen/Grefrath (ots) - An die Menschen in Grefrath und Umgebung,
über 2800 Hinweise haben wir bisher von Ihnen erhalten. Immer wieder sind viel versprechende Tipps dabei, denen wir sofort nachgehen. Alle anderen Hinweise werden in kriminalistischer Feinarbeit ausgewertet, mit bereits bekannten Fakten und Tipps verglichen. Auch wir können häufig nicht auf Anhieb erkennen, ob der Hinweis uns in unseren Ermittlungen weiterbringen kann. Aber wir können die vielen Puzzleteilchen, die sich aus Hinweisen, Spuren und Ermittlungsergebnissen zusammensetzen mit Hilfe unserer Datenbanken und Dank unserer kriminalistischen Erfahrung in unser Bild einbetten. So werden wir den Täter immer weiter einkreisen und wir sind fest davon überzeugt: Wir kriegen ihn mit Ihrer Hilfe und unserer Arbeit!
Bitte werden Sie nicht müde, uns zu helfen. Rufen Sie an, auch wenn Ihnen vielleicht erst heute bewusst wird, dass Sie eine Beobachtung gemacht haben, die tatrelevant sein könnte. Insbesondere auch dann, wenn Sie meinen: das weiß die Kommission schon!
An dieser Stelle ist es mir und allen Kommissionsmitgliedern ein Bedürfnis, Danke zu sagen. Danke für die vielen Hinweise, die uns weiterhelfen. Danke für aufmunternde und lobende Worte, für freundliche Gesten und für das Verständnis und Vertrauen, das uns in den letzten Wochen entgegen gebracht wird.
Wir alle sind hoch motiviert, wir sind Familienväter und - mütter, wir wollen Mirco's Familie Gewissheit über das Schicksal ihres Jungen geben. Es tut gut, wenn Sie sich bei uns telefonisch, schriftlich, persönlich oder per Email mit aufmunternden und lobenden Worten melden. Wir können uns nicht bei den vielen Menschen, die uns kontaktiert haben, persönlich bedanken, aber wir freuen uns über Ihre Wertschätzung.
Wir sind fest überzeugt: Wir werden den Täter ermitteln und das Schicksal Mirco´s aufklären.
Ingo Thiel, Leiter der Soko Mirco
Pressestelle
Polizei Mönchengladbach
Tel.: 02161 / 292020
Bronquote:Polizei stellt Suche nach vermissten Mirco ein
Seit mehr als vier Wochen ist der elfjährige Mirco aus Grefrath verschwunden. Jetzt hat die Polizei die Suche nach dem Jungen eingestellt.
Mehr als vier Wochen nach dem Verschwinden des elfjährigen Mirco aus Grefrath hat die Polizei am Dienstag die weiträumige Suche nach dem Jungen vorläufig eingestellt. Nur im Falle neuer Hinweise soll die Suche wieder aufgenommen werden, teilte die Polizei mit. Ab Mittwoch würden die Gewässer in der Nähe des Fundortes von Mircos Fahrrad noch einmal intensiv geprüft, indem Tauchergruppen Spuren suchen. Die Hinweisflut habe inzwischen deutlich nachgelassen, hieß es. Bis zum Abend waren 3500 Hinweise bei der Soko Mirco eingegangen.
Der blonde Junge war am 3. September verschwunden. Die Ermittler gehen von einem Verbrechen aus und vermuten, dass der Täter aus der Region am Niederrhein stammt. Am Dienstag setzen noch einmal zwei Hundertschaften die Suche nach dem Jungen fort. Die Helfer durchkämmten ein Waldstück südlich eines weitläufigen Freizeitparks in Wachtendonk am Niederrhein. Das Gebiet liegt knapp zehn Kilometer nordöstlich von der Stelle, wo das Fahrrad des inzwischen Elfjährigen gefunden worden war. „Wir werden nichts unversucht lassen“, sagte ein Polizeisprecher.
Felder, Wiesen, Wälder und Gebäude: Mehr als 50 Quadratkilometer überwiegend unwegsames Gelände hatten die Helfer in den vergangenen Wochen zu Fuß und mit Hilfe von Spürhunden nach dem Jungen abgesucht. Zwei Tornado-Jets der Bundeswehr überflogen eine Fläche von rund 130 Quadratkilometern, machten Aufnahmen mit speziellen Wärmebildkameras. Taucher suchten das Flüsschen Niers ab – ohne Erfolg. Derweil beschäftigen sich die 55 Beamten der Soko Mirco mit der Auswertung von Spuren.
So waren auf der Kleidung des Jungen, die auf einem Parkplatz gefunden worden war, zahlreiche DNA-Spuren gefunden worden. In einer vierstündigen Aktion hatte die Polizei zudem an mehreren Stellen vorbeifahrende Fahrzeuge „geblitzt“. Auch diese Bilder stünden zur Auswertung. „Wir sind nach wie vor guter Dinge. Die Arbeit geht gut voran“, sagte der Polizeisprecher weiter. Dringend gefragt seien weiterhin Hinweise zu einem dunklen Wagen, der am späteren Fundort von Mircos Fahrrad gesehen worden war. Generell könnte jede noch so kleine Auffälligkeit wichtig sein.
Wel DNA van onbekenden volgens mij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hebben ze nu echt geen andere sporen/DNA op die kleding gevonden???
Ja, moedig mensen maar aan om dit soort toeren uit te halen door ze geld en een snoepreisje in het vooruitzicht te stellen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:03 schreef Josta het volgende:
Hier ben ik nog eens om een sugestie toe te voegen, waarom probeert justie en de politie niet via de pers en dat gedurende ruime tijd contakt te krijgen met de dader, beloof hem desnoods een miljoen of een vrijgeleide naar het buitenland, maak een deal in ruil voor Mirco, zodat hij niet in paniek raakt of wanhopig word en Mirco wat aandoet .
Als Mirco dan weer terug is kan de jacht toch weer geopend worden, het gaat nu toch omdat onschuldig kind op de eerste plaats te redden en levend te houden.
Dat kan, maar er wonen heel veel mensen in de wijde omtrek en genoeg mensen die ´n verkoudheid hebben en daardoor onder de wol blijven liggen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:06 schreef Josta het volgende:
Antwoord voor Halcon, ja dat klopt maar men kan toch in openbare gelegenheden of aan postbodes of andere mensen die sociaal contakt hebben door hun werk, of ze in hun wijk personen zien die zich anders gedragen.
Door veel geld toe te zeggen, moedig je anderen aan om dit soort dingen te doen. Het hek is ook van de dam als je criminaliteit op deze manier moet gaan belonen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:12 schreef Josta het volgende:
Halcon, ik moedig dit niet aan, maar het gaat toch om Mirco, of je nu jacht op hem maakt of nadien als Mirco terug is.
Wat is dan beter, wie zegt niet dat de dader niet meer weet wat hij moet doen op dit moment en om niet ontdekt te worden dat kind vermoord.
Is het dan niet beter dat risico niet te nemen , en alleen nu op dit moment aan Mirco te denken, daar gaat het nu toch om.
Dan gaat het om tipgeld. Iemand wordt dan niet gepakt voor een drugsdeal, omdat diegene informatie geeft waarmee een aantal moorden opgelost kunnen worden. Daar kun je wat van vinden, maar ik vind dat ´n andere situatie dan hetgeen wat jij beschrijft.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:20 schreef Josta het volgende:
Halcon, daar heb je ook wel weer gelijk in, maar toch gebeurt dat in de praktijk, dat justitie een deal maakt aan een misdadiger om iets te bereiken, om andere criminelen te kunnen oppakken.
Natuurlijk zou je hopen dat hij nog leeft, maar de kans is zo goed als nul. Het vinden van zijn kleding is een sterke contra-indicatie mbt ontvoering en wijst eerder op een lustmoord door een pedofiel. Ze moorden na de daad in de hoop er zo mee weg te komen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:47 schreef Josta het volgende:
Hallo,iedereen ik volg de verdwijning van Mirco ook al vanaf het begin , elke dag denk ik aan dat ventje, ik hoop dat hij nog leeft en ergens opgesloten zit, zodat hij nog een kans krijgt om dit te overleven.
Ik denk niet dat de dader het specifiek op Mirco heeft voorzien. Ik geloof meer, gezien het verhaal, dat het een gelegenheidsmisdaad is geweest....quote:Maar toch heb ik bij sommige dingen toch vragen, de politie zegt dat ze denken dat het een plotselinge daad zou kunnen zijn die niet voorbereid is.
Dat zou inderdaad kunnen, vermits de dader het specifiek op Mirco heeft voorzien, hetgeen ik niet denk.quote:Ik denk dat de dader bij die skatebaan al verschillende keren op de uitkijk heeft gestaan om een slachtoffertje te vinden, ik weet niet of Mirco wel eens vaker zo laat naar huis ging over die weg, als dat zo is dan zal de dader dat wel gemerkt hebben, en zijn kans afgewacht hebben om toe te slaan.
Zijn modus operandi doet daarom vermoeden uit paniek en zeker niet weloverwogen tijdens de daad te hebben gehandeld.... Verder denk ik dat politie ook bij de skatevaan een buurtonderzoek heeft gedaan. Getuigen zijn immers essentieel bij een onderzoek.quote:Heeft de politie daar al eens goed geinformeerd of er bij die skatebaan de laatste tijd geen verdacht persoon aanwezig was.Ook denkt men dat de fiets daar later neer gegooid is, omdat er geen sporen van Mirco waren , wie zou dat dan gedaan hebben de dader, dat lijkt me onlogisch, omdat zoals ik het begrijp het een stationauto zou zijn, moet je even logisch denken je hebt een kind in de auto zitten dat je ontvoerd hebt, denk je nou echt dat die blijft zitten als je stopt om die fiets in het weiland te gooien, en in een stationwagen krijg je zomaar geen fiets , je moet de banken eerst neerklappen voor ruimte te maken anders lukt het niet, en dit alles met dit kind erin.Dat kost ook gouw 10 minuten werk.
Dat zou denk ik ook een onderdacht scenario zijn geweest, al was het maar dat op zijn kleding ook dader DNA is overgedragen.quote:Het maisveld waar men die schreeuw gehoord heeft , daar lijkt me het ook sterk dat daar die avond wat gebeurd is, heb je al eens in maisveld gelopen s!avonds als het donker is je ziet zowat helemaal niets.
Dan zou de dader alles op de tast moeten doen, want hij ziet zowat niets.
Ook in de auto lijkt me dat zowat onmogelijk , dat Mirco wat aangedaan is, in de auto is het ook hartstikke donker, en een lampje aandoen is aandacht trekken op een verlaten weg, vooral als je dan Mirco nog ontdaan hebt van zijn kleding, dan zou je met een naakt kind in een verlichte auto zitten met het risico dat je betrapt word.
Ik denk dat hij meegenomen is en die kleren zijn om een indruk te wekken dat hij daar ergens moet zijn, ik denk dat hij ergens opgesloten zit, heeft de politie al eens in de omstreken de vraag laten omgaan of er geen personen zijn die zich plotseling anders gedragen , zoals b.v. meer boodschappen doen, of zich minder laten zien in het openbaar, of niet op het werk verschijnen zonder reden.
En waar zijn zijn schoenen en skate bord en zijn gsm , dit zijn niet gevonden alleen de kleding, daarom denk ik dat hij gewoon meegenomen is, anders zou je alles wel bij elkaar vinden en Mirco ook.
Te hopen is het zeker.quote:Laat ons hopen dat het kereltje nog levend word gevonden, als ik een miljoen had zou ik het er voor over hebben om Mirco te vinden.
Middels ouders reeds gepoogd. Emotioneel pressiemiddel zal echter weinig indruk maken op menig dader.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:03 schreef Josta het volgende:
Hier ben ik nog eens om een sugestie toe te voegen, waarom probeert justie en de politie niet via de pers en dat gedurende ruime tijd contakt te krijgen met de dader,
Kan je nooit aan beginnen. Schept daarmee nieuwe precedenten, doet politie dus bewust niet. Met losgeld moet je dus uiterst terughouden zijn....quote:beloof hem desnoods een miljoen of een vrijgeleide naar het buitenland, maak een deal in ruil voor Mirco, zodat hij niet in paniek raakt of wanhopig word en Mirco wat aandoet .
Als Mirco dan weer terug is kan de jacht toch weer geopend worden, het gaat nu toch omdat onschuldig kind op de eerste plaats te redden en levend te houden.
Niet elke gelegenheidsmoordenaar laat het lijk van z´n slachtoffer ter plekke liggen. Ik vind dit nu allemaal niet bepaald wijzen op een gerichte actie tegen Mirco.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:40 schreef Josta het volgende:
Als jullie denken dat het een gelegenheids daad is of een lust moordenaar, dan zou je toch ook zijn schoenen , skate bord en gsm in de buurt moeten vinden en Mirco ook, een lustmoordenaar gaat toch niet eerst de kleren ergens weggooien en dan vervolgens weer ergens anders naar toe rijden om het af temaken, de politie heeft toch alles afgezocht in die omgeving en geen Mirco gevonden, daarom geloof ik niet dat het een gelegenheids daad is.
Ik verwacht niet zo veel logica bij een dader die in paniek is geraakt na het plegen van de misdaad....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:40 schreef Josta het volgende:
Als jullie denken dat het een gelegenheids daad is of een lust moordenaar, dan zou je toch ook zijn schoenen , skate bord en gsm in de buurt moeten vinden en Mirco ook, een lustmoordenaar gaat toch niet eerst de kleren ergens weggooien en dan vervolgens weer ergens anders naar toe rijden om het af temaken, de politie heeft toch alles afgezocht in die omgeving en geen Mirco gevonden, daarom geloof ik niet dat het een gelegenheids daad is.
Dan kan het toch nog wel ´n lustmoordenaar zijn of ´n gelegenheidsmoordenaar?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:46 schreef Josta het volgende:
Ik zeg ook niet dat het gerichte actie tegen Mirco is, het zou net zo goed een ander kind kunnen geweest zijn dat op zijn pad kwam.
Ik denk daarom ook dat Mirco gewoon de enorme pech heeft gehad op het verkeerde moment op de verkeerde plek is geweest......quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:46 schreef Josta het volgende:
Ik zeg ook niet dat het gerichte actie tegen Mirco is, het zou net zo goed een ander kind kunnen geweest zijn dat op zijn pad kwam.
Inderdaad. Een klein woninkje. En als losgeld het motief was, dan was er wel een losgeld eis geweest...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:00 schreef Josta het volgende:
Een ontvoering voor losgeld geloof ik ook niet, zo rijk zijn die ouders ook niet zo te zien aan hun woning waarvan de afbeelding op internet te zien is, ik geloof meer in het tweede geval, zoals in Belgie met Dutroux.
Ik ga steeds meer vrezen voor het scenario Germa van den Boom. Vermist sinds 1984. Beide ouders leven nog. Geen spoor....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
Verschrikkelijk dat de ouders zo in onzekerheid blijven.
Vreselijk toch?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:28 schreef Josta het volgende:
Je zou eens moeten weten hoeveel ouders er zijn die hun kinderen zo maar laten lopen, ik ken er ook zo,
als je er dan van wat zegt , zoals zou je niet eens gaan kijken waar hij blijft , krijg je als antwoord hij loopt niet in twee sloten tegelijk of hij moet het zelf maar weten ik ga zo slapen en ik doe de deur op slot hij bekijkt het maar. Dan praat je over een kind van 10 jaar.
En ze kijken je aan van waar maak jij je druk om.
Reply op een berichtquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:38 schreef Josta het volgende:
ZHE angel, hoe krijg je dat blauwe vak er bovenaan zoals[ op datum schreef,] zodat je specifiek op een bericht kan antwoorden
Bedanktquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:39 schreef Rewimo het volgende:
Op de blauwe aanhalingstekens rechtsboven het bericht klikken
Zelf denk ik dat de dader eerst naar de plek is gereden waar de schreeuw is gehoord, hem daar heeft misbruikt en daarna mogelijk vermoord. Daarna om de politie voorlopig om de tuin te leiden wat betreft de plaats delict, enkele kledingstukken (want alle kleren zijn toch niet gevonden?) op een nadere plaats gelegd bij de parkeerplaats. Dit als afleidingsmanoeuvre. Misschien heeft hij Mirco pas later toen de politie uitgebreid aan het zoeken was bij de parkeerplaats, daar weggehaald en op een hele andere plaats begraven of zijn lichaam in het water laten verdwijnen. Aangezien er pas 3 weken later gezocht werd op de plaats waar de schreeuw werd gehoord, zijn de eventuele sporen daar allang verdwenen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:40 schreef Josta het volgende:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:57 schreef Vedels het volgende:
[..]
Het is onverstelbaar hoeveel er eigenlijk is misgegaan. Mirco wordt pas de volgende ochtend vermist, niemand reageert op die schreeuw, de broek wordt eerst meegenomen, de fiets wordt eerst meegenomen en gepoetst. De dader kan veel dichter bij zitten dan we denken. Misschien is de dader wel iemand die heeft meegezocht, bij de politie zit...... Ik moet er niet aan denken.
Dit las ik in De Bild:quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:08 schreef Mercer het volgende:
[..]
![]()
Die fiets ligt daar toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wist ik ook niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:19 schreef Vedels het volgende:![]()
[..]
Dit las ik in De Bild:
• Die Pannen
Ein Spaziergänger fand das Mountainbike des Jungen, nahm es mit nach Hause, putzte es – und vernichtete damit offensichtlich Spuren. Nicht weit davon entfernt sammelte eine Passantin auf einem Parkplatz Mircos Jogginghose ein, die neben einem Mülleimer lag.
De BILD van 29-09-2010
Dat Mirco van zijn fiets gesleurd is weten we niet, die fiets was toch eerst gevonden en schoongemaakt, had ik gelezen, dus daar op die foto zal hij wel ongeveer op die plaats door de politie teruggelegd zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lijkt inderdaad of ie van z'n fiets is gesleurd vanuit een auto.
Arm kereltje.![]()
Hoe ver van de Nederlandse grens is dit gebeurd?
waarom zijn er dan op die kleren geen klei sporen gevonden, want dat maisveld is pure klei, dat kleeft overal aan vast, en waarom zou men de politie dan op een dwaalspoor zetten, als hij hem daar vermoord zou hebben, het is toch riskant om te lang in de buurt te blijven, laat staan de kleren nog te gaan dumpen, en later dan nog het lichaam te verplaatsen, wat voor zin heeft dat, of hij nu het lichaam daar laat liggen of niet, ze vinden de dader nu toch ook nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:57 schreef Vedels het volgende:
[..]
Zelf denk ik dat de dader eerst naar de plek is gereden waar de schreeuw is gehoord, hem daar heeft misbruikt en daarna mogelijk vermoord. Daarna om de politie voorlopig om de tuin te leiden wat betreft de plaats delict, enkele kledingstukken (want alle kleren zijn toch niet gevonden?) op een nadere plaats gelegd bij de parkeerplaats. Dit als afleidingsmanoeuvre. Misschien heeft hij Mirco pas later toen de politie uitgebreid aan het zoeken was bij de parkeerplaats, daar weggehaald en op een hele andere plaats begraven of zijn lichaam in het water laten verdwijnen. Aangezien er pas 3 weken later gezocht werd op de plaats waar de schreeuw werd gehoord, zijn de eventuele sporen daar allang verdwenen.
Je moet niet vergeten dat de dader er vanuit is gegaan dat dezelfde avond nog groot alarm zou worden geslagen. Dus was het zaak om snel te handelen, daar mogelijk vanwege die schreeuw juist wel op de plaats delict zou gaan worden gezocht. Maar ja ook hier reageerde niemand.....
Zelf denk ik ook niet aan ontvoering, dan zorg jewel dat je meteen maakt dat je wegkomt. Dan ga je niet eerst kleren ergens anders neerlegen. Bovendien was zijn mobiel nog tot 23.00 uur in de omgeving gesignaleerd. Maar ja het kan altijd dat hij nog op een afgelegen plek wordt vastgehouden. Ik weet niet of ik dat moet hopen. Wat maakt hij dan nog allemaal niet mee.
Het is onverstelbaar hoeveel er eigenlijk is misgegaan. Mirco wordt pas de volgende ochtend vermist, niemand reageert op die schreeuw, de broek wordt eerst meegenomen, de fiets wordt eerst meegenomen en gepoetst. De dader kan veel dichter bij zitten dan we denken. Misschien is de dader wel iemand die heeft meegezocht, bij de politie zit...... Ik moet er niet aan denken.
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen, dat betekent dat de foto's in scene zouden zijn gezet, dat geloof ik niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:26 schreef Josta het volgende:
[..]
Dat Mirco van zijn fiets gesleurd is weten we niet, die fiets was toch eerst gevonden en schoongemaakt, had ik gelezen, dus daar op die foto zal hij wel ongeveer op die plaats door de politie teruggelegd zijn.
Een vrouw had die fiets toch gevonden, en schoongemaakt ,quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:28 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen, dat betekent dat de foto's in scene zouden zijn gezet, dat geloof ik niet.
Ja, dan is er eigenlijk alleen die kleding waar ze iets mee kunnen. Ik weet niet of er verder nog iets gevonden is. Maar als die kleding niets is, heb je wel een probleem als politie.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:35 schreef Josta het volgende:
[..]
Een vrouw had die fiets toch gevonden, en schoongemaakt ,
Een andere getuige vindt de dag na de verdwijning Mirco's fiets. Hij weet nergens van, neemt de mountainbike mee naar huis en poetst die, waardoor ook weer belangrijke sporen vernietigd worden.
Zie url:http://www.vermist.nl/index.php?id=556
Ik wilde ze op het forum zetten maar dat lukt me nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Josta, waarom heb jij foto's van Mirco in je fotoboek
Hoe zet je foto`s in topic galleryquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
De link van je foto kopieren naar je klembord, gewoon link blauw maken eroverheen gaan, rechts klikken>>>kopieren. Vervolgens boven het witte vak waar je je text in schrijft zie je knoppen, klik je op de 3e van rechts(dat portret vierkantje) en dan kan je de link(URL) plakken.quote:
Dan vraagt hij om een url: in te voegen, Foto staat op mijn pcquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:23 schreef Mercer het volgende:
[..]
De link van je foto kopieren naar je klembord, gewoon link blauw maken eroverheen gaan, rechts klikken>>>kopieren. Vervolgens boven het witte vak waar je je text in schrijft zie je knoppen, klik je op de 3e van rechts(dat portret vierkantje) en dan kan je de link(URL) plakken.
Juist, en dan ga je daarboven hangen met je muis>>>rechts klikken en plakken. Zo plak je dus de link naar het plaatje die je eerder hebt gekopieerd. Zodat je niet een ingewikkelde link helemaal moet typen op je toetsenbord.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:28 schreef Josta het volgende:
[..]
Dan vraagt hij om een url: in te voegen
Ik heb je een prive mail gestuurdquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Als de foto op haar pc staat, zoals ze aangeeft, werkt het niet hoor. Josta, de foto moet ergens online staan, bijvoorbeeld bij Photobucket of Tinypic, of je kunt de url kopiëren van de plek op internet waar je de foto vandaan hebt. Of de link uit je fotoboek, die zal ook wel werken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef Mercer het volgende:
Juist, en dan ga je daarboven hangen met je muis>>>rechts klikken en plakken. Zo plak je dus de link naar het plaatje die je eerder hebt gekopieerd. Zodat je niet een ingewikkelde link helemaal moet typen op je toetsenbord.
Als je het nu nog niet begrijpt, dan moet je echt een computer cursus gaan volgen.
Ik zou je er niet teveel door laten meevoeren, deze gingen gebeuren, hoe wreed het ook is. Er lopen nou eenmaal erg zieke mensen rond, dat maakt dit wel weer duidelijk. Je kunt niets doen, heeft geen zin om daarheen te gaan, daar wordt je echt niet vrolijk van. Het doet me denken aan de moord op marianne vaatstra, dat was ook in zo'n zelfde omgeving. Gelukkig is daar wel een lichaam gevonden, vraag niet hoe, maar de dader is ook niet gepakt tot nu toe.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:00 schreef Josta het volgende:
Door deze tragedie, met Mirco ben ik op dit forum gekomen , ik vind het zo verschrikelijk dat dit gebeurt is amper 45 minuten rijden hier vandaan, je voelt je zo machteloos , dat je niet echt iets kan doen voor dat kind , Je word overspoeld met verdriet , haat , het laat je niet los , ook de hoop dat hij nog levend word gevonden verdwijnt langzaam, ik hoop van harte dat hij nog terugkomt, zoniet dat het lijden voor hem van korte duur was.
De omgeving is hier zowat hetzelfde maisvelden, stille verlaten weggetjes door de natuur, die anders zo mooi is, maar nu bij mij een ander beeld oproept.
Ik heb soms zelf echt de neiging om op onderzoek daar te gaan in Grefath, ik ben blij dat er toch mensen zijn zoals in dit forum, die ook meeleven, en waar ik mee kon converseren.
Eens, ik denk zelfs dat hij in Nederland ligt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:Ik denk daarom dat hij ergens begraven ligt. Ver van Grefath vandaan.
Niet ondenkbeeldig. Grefath ligt niet eens 15 km van de grens...Een dader zou kunnen denken dat hij zo makkelijker weg komt...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:32 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eens, ik denk zelfs dat hij in Nederland ligt.
Ik merkte ook heel erg dat het je raakt..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:00 schreef Josta het volgende:
Door deze tragedie, met Mirco ben ik op dit forum gekomen , ik vind het zo verschrikelijk dat dit gebeurt is amper 45 minuten rijden hier vandaan, je voelt je zo machteloos , dat je niet echt iets kan doen voor dat kind , Je word overspoeld met verdriet , haat , het laat je niet los , ook de hoop dat hij nog levend word gevonden verdwijnt langzaam, ik hoop van harte dat hij nog terugkomt, zoniet dat het lijden voor hem van korte duur was.
De omgeving is hier zowat hetzelfde maisvelden, stille verlaten weggetjes door de natuur, die anders zo mooi is, maar nu bij mij een ander beeld oproept.
Ik heb soms zelf echt de neiging om op onderzoek daar te gaan in Grefath, ik ben blij dat er toch mensen zijn zoals in dit forum, die ook meeleven, en waar ik mee kon converseren.
De grote heide hier in Venlo is een enorm uitgestrekt natuurgebied, tot kilometers over de Duitse grens. Ik vraag me af of ze daar al hebben gezocht...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:32 schreef lezzer het volgende:
[..]
Gewoon geen beginnen aan. Voor hetzelde geld ligt hij ergens in de aardenne begraven.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:58 schreef fratsman het volgende:
[..]
De grote heide hier in Venlo is een enorm uitgestrekt natuurgebied, tot kilometers over de Duitse grens. Ik vraag me af of ze daar al hebben gezocht...
Dat kan. Grefrath ligt zowat op de grens, maar kan ook best ergens in Duitsland of Belgie zijn. Zolang men niets concreets heeft om een zoektocht mee te kunnen beginnen, is echt echt ´n speld in een hooiberg zoeken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:32 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eigenlijk is België best nog een eind hoor vanaf Grefrath.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan. Grefrath ligt zowat op de grens, maar kan ook best ergens in Duitsland of Belgie zijn. Zolang men niets concreets heeft om een zoektocht mee te kunnen beginnen, is echt echt ´n speld in een hooiberg zoeken.
Maaseik is pak 'm beet 45 minuten vanaf daar en in 'n uurtje zit je ook bij Kelmis/Plombieres. Een Dutroux ging ook weleens verder van huis "jagen". Het is niet gezegd dat de dader iemand uit de directe omgeving is.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:01 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eigenlijk is België best nog een eind hoor vanaf Grefrath.
Maaseik is denk ik zo'n beetje het dichtste bij, en dat is toch nog zo'n 65 km.
Het klinkt misschien heel stom, maar ik denk dat hij bij mij in de buurt ligt.
Ik woon achter bij Grefrath de grens over en een half uurtje doorrijden.
Ik ook niet. Er is geen enkele concrete aanwijzing. Duitsland heeft 'n veel groter oppervlakte dan NL, hij is in Dld verdwenen, dus de kans dat hij in Duitsland ligt is statistisch gezien veel groter dan de kans dat hij in Nederland ligt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kan net zo goed dat het lichaam van de jongen in het huis van de dader verborgen ligt, ergens in Duitsland. Of dat hij ergens ligt vlak bij waar hij verdwenen is. Het blijft gissen en ik zie echt geen reden waarom de kans groter is dat ie in Nederland ligt.
Met een DNA-databank had je het aantal verdachten al kunnen beperken van tientallen miljoenen tot hoogstens tien. Maarja, dan zeuren mensen weer over hun privacy.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:16 schreef Mercer het volgende:
Ik voorspel over 10/ 20 jaar een apparaat, waar je een gehele omgeving mee kan scannen op menselijk dna en andere sporen, met zo'n apparaat was dit misschien wel opgelost.
Iedereen kan het gedaan hebben, Duitsland is groter dan Nederland en dus is de kans groter dat hij in Duitsland ligt dan in Nederland.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:29 schreef Mercer het volgende:
Waarom zou de kans statistisch groter zijn dat hij in duitsland is, terwijl nederland dichter bij de plaats delict ligt dan het grootste gedeelte van duitsland? Die logica ontgaat mij echt geheel....
Brazilie ligt op 'n paar uur vliegen. Dan zou hij met Mirco het vliegtuig ingestapt moeten zijn naar Brazilie. De kans dat dat is gelukt is verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:39 schreef Mercer het volgende:
Kans op duitsland is groter, eens, maar voor de rest moet je denk ik meer rekening houden met een straal in km om Grefrath. Ik bedoel Brazilië is groter dan duitsland, maar dat wil niet betekenen dat hij daarom in Brazilië ligt.
Inderdaad. Het zijn de eerste gouden uren die zo weggegooid zijn. Ik kan er nog boos om wordenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:57 schreef Rewimo het volgende:
Het is een groot en vooral ongelukkig nadeel geweest dat Mirco door een misverstand pas 's morgens gemist is. Dat heeft de dader een enorme voorsprong gegeven. Hij heeft uren de tijd gehad zonder dat iemand naar de jongen op zoek was
Dat zal niet meevallen....quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:16 schreef Mercer het volgende:
Ik voorspel over 10/ 20 jaar een apparaat, waar je een gehele omgeving mee kan scannen op menselijk dna en andere sporen, met zo'n apparaat was dit misschien wel opgelost.
Idd. Het is nu vrij kansloos. De dader heeft meer dan genoeg tijd gehad om sporen weg te werken. Er is ook geen enkele concrete aanwijzing, dus je kunt ook niemand opjagen/zenuwachtig maken. Het is vanaf nu hopen op toevalstreffers en d'r zijn helaas genoeg zaken waarbij men daar al jaren op aan het hopen is zonder dat die hoop uitgekomen is.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zijn de eerste gouden uren die zo weggegooid zijn. Ik kan er nog boos om worden
Zo is het Amber alert best succesvol. Bij de gratie dat ze vermissingen in enkel uren weten op te lossen....Precies, een toevalstreffer qua sporen onderzoek. De Duitse poltitie is echter nog steeds van mennig dat onder de ruim 3600 tips de gouden tip zit. Dus ze gaan wel verder zoeken, maar op een lager pitje. Uiteraard zullen ze direct in actie komen als er nieuwe feiten/omstandigheden zich voordoen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Idd. Het is nu vrij kansloos. De dader heeft meer dan genoeg tijd gehad om sporen weg te werken. Er is ook geen enkele concrete aanwijzing, dus je kunt ook niemand opjagen/zenuwachtig maken. Het is vanaf nu hopen op toevalstreffers en d'r zijn helaas genoeg zaken waarbij men daar al jaren op aan het hopen is zonder dat die hoop uitgekomen is.
Met een DNA-databank had je het aantal verdachten al weten te reduceren tot hooguit tien personen. Maar goed, dan gaan mensen zeuren over hun privacy. Zolang mensen hun zogenaamde privacy belangrijker vinden dan het leven van zo'n jongen, blijf je dit aan de hand hebben.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:56 schreef Rewimo het volgende:
In feite is het enige wat ze hebben DNA dat op Mirco's broek is aangetroffen. Als er ooit DNA van de dader in een databank terecht komt, kan dat misschien gematcht worden. Maar dat kan jaren duren. Of misschien gebeurt het wel nooit.
Bij een vermissing moet je vaak ook snel handelen. In veel gevallen wordt iemand die is ontvoerd binnen enkele uren vermoord. Wil je een leven redden/de zaak oplossen, dan moet je er vaak snel bij zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zo is het Amber alert best succesvol. Bij de gratie dat ze vermissingen in enkel uren weten op te lossen....Precies, een toevalstreffer qua sporen onderzoek. De Duitse poltitie is echter nog steeds van mennig dat onder de ruim 3600 tips de gouden tip zit. Dus ze gaan wel verder zoeken, maar op een lager pitje. Uiteraard zullen ze direct in actie komen als er nieuwe feiten/omstandigheden zich voordoen.
Ook is er een kleine kans dat de dader(s) wroeging krijgen en gaan praten of anoniem een tip achterlaten. Of famlie/kenissen vinden de verdachte raar is gaan gedragen etc....
Eens met je analyse, het kan ook tactiek zijn. Ik las eergisteren nog dat de politie inderdaad nog steeds uitgaat dat de gouden tip er tussen zit....quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij een vermissing moet je vaak ook snel handelen. In veel gevallen wordt iemand die is ontvoerd binnen enkele uren vermoord. Wil je een leven redden/de zaak oplossen, dan moet je er vaak snel bij zijn.
Als men echt zou denken dat de gouden tip er bij zou zitten, dan zou men het onderzoek niet op een lager pitje hebben gezet. Kan natuurlijk ook een tactiek zijn richting de dader. De dader waant zich misschien wat veiliger en wordt weer wat nonchalanter?
Indien het geen tactiek is, dan is het wachten op een toevalstreffer. Die komt even vaak niet als wel. Daders zijn volgens mij vaak ook einzelgangers. Dan valt niet heel snel iets op.
Ik dacht dat het pas echt kansloos is geworden op het moment dat ze helderzienden in gaan huren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:34 schreef Mercer het volgende:
Op het moment dat de politie "schreeuwexperts" in gaat roepen dan weet je toch al wel dat de laatste strohalmen gegrepen worden imo.
Apart verhaal, maar ik zie niet heel veel overeenkomsten met Mirko buiten dat ze allebei spoorloos zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:43 schreef Rewimo het volgende:
Het doet mij denken aan de zaak van Lisette Vroege uit Haarlem. Op klaarlichte dag verdwenen en nooit meer iets van vernomen. Naar het zich laat aanzien is ze niet vrijwillig verdwenen.
Ja, dat is fase 2 qua kansloosheid, fase3 is wichelroedesquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik dacht dat het pas echt kansloos is geworden op het moment dat ze helderzienden in gaan huren.
Daar valt weinig over te zeggen. Die spullen achterlaten kan heel dom zijn, maar wellicht ook heel slim. Om dat te kunnen beoordelen moet je het verhaal kennen en dat kennen we niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:01 schreef Mercer het volgende:
Zou die dader nou juist heel erg slim zijn, of heel erg dom? Of ergens tussenin?
Ik heb zo'n idee dat dit ook zo'n verdwijning wordt "zonder einde"quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:21 schreef Halcon het volgende:
Apart verhaal, maar ik zie niet heel veel overeenkomsten met Mirko buiten dat ze allebei spoorloos zijn.
Ik kan me zoiets van de familie nog voorstellen, maar niet als onderdeel van een politieonderzoek.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:19 schreef Halcon het volgende:
Ik dacht dat het pas echt kansloos is geworden op het moment dat ze helderzienden in gaan huren.
Die kans is wel groot inderdaad.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:13 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat dit ook zo'n verdwijning wordt "zonder einde"
Inderdaad al put ik dan wat hoop uit twee zaken van begin jaren negentig hier in de buurt (zw-drenthe) waar dit jaar plots weer schot in kwam 1 moord opgelost en 1 vermissing waar flink schot in lijkt te zitten. Maar goed dan zitten de ouders wel bijna 20 jaar in onzekerheidquote:
In ieder geval knettergek.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:01 schreef Mercer het volgende:
Zou die dader nou juist heel erg slim zijn, of heel erg dom? Of ergens tussenin?
bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-vermiste-mirco.htmlquote:Uitgegeven: 15 oktober 2010 12:22
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2010 12:22
MÖNCHENGLADBACH - De Duitse politie heeft nieuwe sporen ontdekt van de 11-jarige Mirco uit Grefrath, die sinds 3 september vermist wordt.
© ANPVolgens de politie in Mönchengladbach hebben agenten langs een landweg door het bos, de L39, tussen Grefrath en Wankum een kledingstuk gevonden dat aan de jongen toebehoorde. Dat maakte de politie vrijdag bekend.
Dat de vondst die enkele weken geleden is gedaan, met Mirco samenhangt, is nu pas vast komen te staan. Om wat voor kledingstuk het gaat, wil de woordvoerder van de politie in Mönchengladbach niet zeggen.
Getuigen
Naar aanleiding van deze vondst ging de politie verder zoeken en vond bij de weg nog meer sporen. De politie roept iedereen die zich begin september op die weg in het bos bevond, zich te melden. Ze zoekt daarbij onder meer naar mensen die daar geürineerd hebben.
De Duitse politie gaat uit van een geweldsmisdrijf.
Ik hoop het ook...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eerste waar ik aan dacht, en daar zet ik dus ook op in.
En ook op dat ze 'm gaan vinden.
Daar ben ik ook bang voorquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:13 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat dit ook zo'n verdwijning wordt "zonder einde"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |