Dat denk ik dus ook. Of het moet een heel erg zeldzaam geval van kinderontvoering waarbij het kind in leven blijft (Natascha Kampusch o.i.d.), maar dan waren er geen kledingstukken achtergebleven.quote:Op zondag 26 september 2010 23:57 schreef Mercer het volgende:
Ik denk dat die ouders al blij mogen zijn als ze hun kind kunnen begraven straks.
Zeker. Ze hebben het zeer grootschalig aan gepakt. Misschien ook wel omdat de media er bovenop zitten.quote:Op zondag 26 september 2010 23:52 schreef jan75 het volgende:
[..]
tja en ze pompen er honderduizende euro's in aan kosten.
geheel terecht uiteraard maar wat ontzettend deprimerend voor politie om een dergelijke taak te krijgen
Inderdaad. Dit alles wijst niet op ontvoering. De kans dat het kind nog leeft acht ik nihil.quote:Op maandag 27 september 2010 07:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Of het moet een heel erg zeldzaam geval van kinderontvoering waarbij het kind in leven blijft (Natascha Kampusch o.i.d.), maar dan waren er geen kledingstukken achtergebleven.
Hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans dat hij terug gevonden worden.
heo zat het dan met die nederlander die op de autohbahn mirco achterin een bestelauto zag?quote:Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. Ze hebben het zeer grootschalig aan gepakt. Misschien ook wel omdat de media er bovenop zitten.
De tip schijnt nogal concreet te zijn (maar wel erg laat....) , een schreeuwend kind op de betreffende avond en tijdstip. De kans om wat te vinden is niet geheel ondenkbeeldig. Dader is best slordig te werk gegaan, en alles wijst op een gelegenheidsmisdaad (dus niet van te voren gepland). Het zo achteloos dumpen van kledingstukken en fiets wijzen op blinde paniek...
Als ik dat zou meemaken dan zou ik de bestelwagen net zo lang achtervolgd hebben tot de politie er was. Doodzonde dat dit niet is gelukt. Politie was overigens wel zeer massaal uitgerukt om de bestelauto te vinden. Zonder resultaat.quote:Op maandag 27 september 2010 11:07 schreef jan75 het volgende:
[..]
heo zat het dan met die nederlander die op de autohbahn mirco achterin een bestelauto zag?
We moeten realistisch zijn over de kansen. Dit is iets heel anders dan die Natasja uit Oostenrijk.quote:vreselijk aangezien we het einde wel weten...
Ze kunnen niet hard genoeg gestraft worden. Dood hoeven ze wmb niet, maar wel levenslang verbannen uit de maatschappij.quote:hoop dat daders van zulke misdrijven de doodstraf in de toekomst krijgen
Had ik ook gezien. Ja, echt schandalig. Ze zouden er eens verplicht naar moeten kijken...quote:Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef jan75 het volgende:
nu komen ze nog vrij snel vrij.
laatst een docu over de internet zedenpolitie.
die spoorde dan de meest smerige pedo's op en brachten ze voor gerecht.
echt alle rechercheurs klaagden over de lage straffen.
ze vonden dat de rechters zelf maar eens de smerigheid moesten bekijken voordat ze een straf gaven.
Is opgespoord en bleek een Poolse vrouw te zijn die inderdaad wel iets van Mirco weghad. Spoor leidde dus tot niets.quote:Op maandag 27 september 2010 11:07 schreef jan75 het volgende:
heo zat het dan met die nederlander die op de autohbahn mirco achterin een bestelauto zag?
Ongelofelijk, Mirco lijkt toch niet op een Poolse vrouw?quote:Op maandag 27 september 2010 22:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is opgespoord en bleek een Poolse vrouw te zijn die inderdaad wel iets van Mirco weghad. Spoor leidde dus tot niets.
Zij dan waarschijnlijk ookquote:Op maandag 27 september 2010 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Ongelofelijk, Mirco lijkt toch niet op een Poolse vrouw?
Hij ziet op de foto toch redelijk normaal uit.
Er zouden dus 5 mensen zijn die geschreeuw hebben gehoord. Maar helaas heeft de zoekactie daar nog niets opgeleverd.quote:Neue Suchaktion am Kloster Mariendonk
Hörten die Nonnen Mircos Schreie?
Gefrath – Das Kloster Mariendonk, nordöstlich von Grefrath: Wieder durchkämmten hier gestern 300 Polizisten in einer neuen Suchaktion das Moorgebiet, schlugen sich mit Stöcken mühsam durch Unterholz und Maisfelder.
Doch wieder blieb die stundenlange Suche nach dem verschwundenen Mirco (11) ohne Erfolg. Obwohl mehrere Menschen Schreie in dem Gebiet gehört haben wollen!
Zunächst hatte eine einzelne Zeugin die Polizei auf das Gebiet rund um das Kloster gebracht. Die Reiterin (28) soll im Pferdestall gewesen sein, als sie einen „schrillen“ Schrei hörte, der sie „bis ins Mark erschütterte“. Durch Turniervorbereitungen war sie aber so abgelenkt, dass sie den Vorfall wieder vergaß. Bis sie beim Kaffeetrinken mit ihrer Freundin vergangenes Wochenende einen kreischenden Vogel hörte, sich erinnerte – und die Polizei informierte!
Polizeisprecher Willy Theveßen (55): „Da die Frau während des Schreis gerade eine SMS verschickt hatte, konnten wir den Zeitpunkt genau bestimmen.“ Es war 22.30 Uhr. Theveßen: „Die Zeit passt, der Täter hätte die Stelle mit dem Auto erreichen können.“
Tatsächlich war die Reiterin nicht die einzige Ohrenzeugin: Insgesamt fünf Menschen, darunter nach BILD-Informationen zwei Nonnen aus dem Kloster Mariendonk, sollen sich inzwischen an die Schreie am 3. September erinnern!
Die Polizei nimmt die Hinweise sehr ernst. Gestern sagte Polizeisprecher Theveßen sogar zu Journalisten: „Wir gehen davon aus, das die Umgebung des Klosters der Tatort ist.“ Sprich: Hier wurde Mirco etwas angetan.
Bereits am Sonntag hatten drei Hunderschaften das Gebiet rund um das Kloster durchkämmt, auch Spürhunde waren im Einsatz. Das Gelände schließt in etwa dort an, wo die Ermittler schon vor rund drei Wochen kurz nach Mircos Verschwinden jeden Winkel durchsucht hatten.
In welcher Größe die Suche nach Mirco heute weiter geht, war gestern noch unklar. Rund 2600 Hinweise gingen bislang bei den Ermittlern ein.
Precies deze post en heb ik vaker gezien. Wie weet medicijnen.quote:Op zondag 26 september 2010 17:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iedereen gaat op een andere manier om met deze situatie. Kan me voorstellen dat je zo 'lamgeslagen' bent als je zoon verdwenen is, dat je er zo bij kan zitten als die vader.
En wat iemand al zei: er zitten zoveel rechercheurs op die zaak.... En naar de ouders wordt meestal als eerste gekeken, ook in Duitsland weten ze wel dat in de meeste gevallen juist de ouders de daders zijn.
Ik hoop dat dit gewoon een grapje wasquote:Op zondag 19 september 2010 03:00 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Precies vreemd toch?
En zeker Christenen slapen niet uit...lijkt me zo..dus het hele verhaal is al vaag.
Deze uitleg is ook logisch. (al komt het gelukkig niet veel voor) Of je moet het type moeder zijn wat totaal geen vertrouwen in je partner hebt en alles zelf in de hand wil houden.quote:Op maandag 20 september 2010 21:20 schreef Rewimo het volgende:
Crosspostje:
Dit is wat er gebeurd is thuis, een misverstand:
[..]
Vijf mensen doen een melding van een verdachte schreeuw van ene kind, 3 weken later pas actie? Of reageren die mensen zo laat?quote:Op dinsdag 28 september 2010 07:29 schreef Rewimo het volgende:
Tekst uit Bild (Duitse Telegraaf, dus niet verschoond van enige sensatie)
[..]
Er zouden dus 5 mensen zijn die geschreeuw hebben gehoord. Maar helaas heeft de zoekactie daar nog niets opgeleverd.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Vijf mensen doen een melding van een verdachte schreeuw van ene kind, 3 weken later pas actie? Of reageren die mensen zo laat?
Deze mevrouw heeft zich blijkbaar pas laat gemeld jaquote:Zunächst hatte eine einzelne Zeugin die Polizei auf das Gebiet rund um das Kloster gebracht. Die Reiterin (28) soll im Pferdestall gewesen sein, als sie einen „schrillen“ Schrei hörte, der sie „bis ins Mark erschütterte“. Durch Turniervorbereitungen war sie aber so abgelenkt, dass sie den Vorfall wieder vergaß. Bis sie beim Kaffeetrinken mit ihrer Freundin vergangenes Wochenende einen kreischenden Vogel hörte, sich erinnerte – und die Polizei informierte!
Ja, jammer...quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:26 schreef Rewimo het volgende:
[..]
[..]
Deze mevrouw heeft zich blijkbaar pas laat gemeld ja
Ik weet niet hoe vaak jij dat meegemaakt hebt dat een dader dat gedaan heeft? Ik heb er nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan ook niet begrijpen dat de dader(s) het over hun hart kunnen krijgen om niet tereageren op de oproepAl was het maar anoniem om te zeggen waar Mirco te vinden is...
Nee ik ook niet hoor. Dat ze een 11 jarige ombrengen begrijp ik nog wel, maar niet eens het fatsoen om te melden waar hij ligt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan ook niet begrijpen dat de dader(s) het over hun hart kunnen krijgen om niet tereageren op de oproepAl was het maar anoniem om te zeggen waar Mirco te vinden is...
Ze hebben idd meestal geen geweten. Zelden dat ze wroeging krijgen. Ik hoop echt dat ze de dader(s) zullen vinden....en nooit meer loslaten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak jij dat meegemaakt hebt dat een dader dat gedaan heeft? Ik heb er nog nooit van gehoord.
quote:POL-MG: 25. Tag der Suche nach Mirco - Offener Brief des Soko-Leiters
Mönchengladbach/Viersen/Grefrath (ots) - An die Menschen in Grefrath und Umgebung,
über 2800 Hinweise haben wir bisher von Ihnen erhalten. Immer wieder sind viel versprechende Tipps dabei, denen wir sofort nachgehen. Alle anderen Hinweise werden in kriminalistischer Feinarbeit ausgewertet, mit bereits bekannten Fakten und Tipps verglichen. Auch wir können häufig nicht auf Anhieb erkennen, ob der Hinweis uns in unseren Ermittlungen weiterbringen kann. Aber wir können die vielen Puzzleteilchen, die sich aus Hinweisen, Spuren und Ermittlungsergebnissen zusammensetzen mit Hilfe unserer Datenbanken und Dank unserer kriminalistischen Erfahrung in unser Bild einbetten. So werden wir den Täter immer weiter einkreisen und wir sind fest davon überzeugt: Wir kriegen ihn mit Ihrer Hilfe und unserer Arbeit!
Bitte werden Sie nicht müde, uns zu helfen. Rufen Sie an, auch wenn Ihnen vielleicht erst heute bewusst wird, dass Sie eine Beobachtung gemacht haben, die tatrelevant sein könnte. Insbesondere auch dann, wenn Sie meinen: das weiß die Kommission schon!
An dieser Stelle ist es mir und allen Kommissionsmitgliedern ein Bedürfnis, Danke zu sagen. Danke für die vielen Hinweise, die uns weiterhelfen. Danke für aufmunternde und lobende Worte, für freundliche Gesten und für das Verständnis und Vertrauen, das uns in den letzten Wochen entgegen gebracht wird.
Wir alle sind hoch motiviert, wir sind Familienväter und - mütter, wir wollen Mirco's Familie Gewissheit über das Schicksal ihres Jungen geben. Es tut gut, wenn Sie sich bei uns telefonisch, schriftlich, persönlich oder per Email mit aufmunternden und lobenden Worten melden. Wir können uns nicht bei den vielen Menschen, die uns kontaktiert haben, persönlich bedanken, aber wir freuen uns über Ihre Wertschätzung.
Wir sind fest überzeugt: Wir werden den Täter ermitteln und das Schicksal Mirco´s aufklären.
Ingo Thiel, Leiter der Soko Mirco
Pressestelle
Polizei Mönchengladbach
Tel.: 02161 / 292020
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |