Zo is het Amber alert best succesvol. Bij de gratie dat ze vermissingen in enkel uren weten op te lossen....Precies, een toevalstreffer qua sporen onderzoek. De Duitse poltitie is echter nog steeds van mennig dat onder de ruim 3600 tips de gouden tip zit. Dus ze gaan wel verder zoeken, maar op een lager pitje. Uiteraard zullen ze direct in actie komen als er nieuwe feiten/omstandigheden zich voordoen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Idd. Het is nu vrij kansloos. De dader heeft meer dan genoeg tijd gehad om sporen weg te werken. Er is ook geen enkele concrete aanwijzing, dus je kunt ook niemand opjagen/zenuwachtig maken. Het is vanaf nu hopen op toevalstreffers en d'r zijn helaas genoeg zaken waarbij men daar al jaren op aan het hopen is zonder dat die hoop uitgekomen is.
Met een DNA-databank had je het aantal verdachten al weten te reduceren tot hooguit tien personen. Maar goed, dan gaan mensen zeuren over hun privacy. Zolang mensen hun zogenaamde privacy belangrijker vinden dan het leven van zo'n jongen, blijf je dit aan de hand hebben.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:56 schreef Rewimo het volgende:
In feite is het enige wat ze hebben DNA dat op Mirco's broek is aangetroffen. Als er ooit DNA van de dader in een databank terecht komt, kan dat misschien gematcht worden. Maar dat kan jaren duren. Of misschien gebeurt het wel nooit.
Bij een vermissing moet je vaak ook snel handelen. In veel gevallen wordt iemand die is ontvoerd binnen enkele uren vermoord. Wil je een leven redden/de zaak oplossen, dan moet je er vaak snel bij zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zo is het Amber alert best succesvol. Bij de gratie dat ze vermissingen in enkel uren weten op te lossen....Precies, een toevalstreffer qua sporen onderzoek. De Duitse poltitie is echter nog steeds van mennig dat onder de ruim 3600 tips de gouden tip zit. Dus ze gaan wel verder zoeken, maar op een lager pitje. Uiteraard zullen ze direct in actie komen als er nieuwe feiten/omstandigheden zich voordoen.
Ook is er een kleine kans dat de dader(s) wroeging krijgen en gaan praten of anoniem een tip achterlaten. Of famlie/kenissen vinden de verdachte raar is gaan gedragen etc....
Eens met je analyse, het kan ook tactiek zijn. Ik las eergisteren nog dat de politie inderdaad nog steeds uitgaat dat de gouden tip er tussen zit....quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij een vermissing moet je vaak ook snel handelen. In veel gevallen wordt iemand die is ontvoerd binnen enkele uren vermoord. Wil je een leven redden/de zaak oplossen, dan moet je er vaak snel bij zijn.
Als men echt zou denken dat de gouden tip er bij zou zitten, dan zou men het onderzoek niet op een lager pitje hebben gezet. Kan natuurlijk ook een tactiek zijn richting de dader. De dader waant zich misschien wat veiliger en wordt weer wat nonchalanter?
Indien het geen tactiek is, dan is het wachten op een toevalstreffer. Die komt even vaak niet als wel. Daders zijn volgens mij vaak ook einzelgangers. Dan valt niet heel snel iets op.
Ik dacht dat het pas echt kansloos is geworden op het moment dat ze helderzienden in gaan huren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:34 schreef Mercer het volgende:
Op het moment dat de politie "schreeuwexperts" in gaat roepen dan weet je toch al wel dat de laatste strohalmen gegrepen worden imo.
Apart verhaal, maar ik zie niet heel veel overeenkomsten met Mirko buiten dat ze allebei spoorloos zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:43 schreef Rewimo het volgende:
Het doet mij denken aan de zaak van Lisette Vroege uit Haarlem. Op klaarlichte dag verdwenen en nooit meer iets van vernomen. Naar het zich laat aanzien is ze niet vrijwillig verdwenen.
Ja, dat is fase 2 qua kansloosheid, fase3 is wichelroedesquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik dacht dat het pas echt kansloos is geworden op het moment dat ze helderzienden in gaan huren.
Daar valt weinig over te zeggen. Die spullen achterlaten kan heel dom zijn, maar wellicht ook heel slim. Om dat te kunnen beoordelen moet je het verhaal kennen en dat kennen we niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:01 schreef Mercer het volgende:
Zou die dader nou juist heel erg slim zijn, of heel erg dom? Of ergens tussenin?
Ik heb zo'n idee dat dit ook zo'n verdwijning wordt "zonder einde"quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:21 schreef Halcon het volgende:
Apart verhaal, maar ik zie niet heel veel overeenkomsten met Mirko buiten dat ze allebei spoorloos zijn.
Ik kan me zoiets van de familie nog voorstellen, maar niet als onderdeel van een politieonderzoek.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:19 schreef Halcon het volgende:
Ik dacht dat het pas echt kansloos is geworden op het moment dat ze helderzienden in gaan huren.
Die kans is wel groot inderdaad.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:13 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat dit ook zo'n verdwijning wordt "zonder einde"
Inderdaad al put ik dan wat hoop uit twee zaken van begin jaren negentig hier in de buurt (zw-drenthe) waar dit jaar plots weer schot in kwam 1 moord opgelost en 1 vermissing waar flink schot in lijkt te zitten. Maar goed dan zitten de ouders wel bijna 20 jaar in onzekerheidquote:
In ieder geval knettergek.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:01 schreef Mercer het volgende:
Zou die dader nou juist heel erg slim zijn, of heel erg dom? Of ergens tussenin?
bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-vermiste-mirco.htmlquote:Uitgegeven: 15 oktober 2010 12:22
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2010 12:22
MÖNCHENGLADBACH - De Duitse politie heeft nieuwe sporen ontdekt van de 11-jarige Mirco uit Grefrath, die sinds 3 september vermist wordt.
Š ANPVolgens de politie in Mönchengladbach hebben agenten langs een landweg door het bos, de L39, tussen Grefrath en Wankum een kledingstuk gevonden dat aan de jongen toebehoorde. Dat maakte de politie vrijdag bekend.
Dat de vondst die enkele weken geleden is gedaan, met Mirco samenhangt, is nu pas vast komen te staan. Om wat voor kledingstuk het gaat, wil de woordvoerder van de politie in Mönchengladbach niet zeggen.
Getuigen
Naar aanleiding van deze vondst ging de politie verder zoeken en vond bij de weg nog meer sporen. De politie roept iedereen die zich begin september op die weg in het bos bevond, zich te melden. Ze zoekt daarbij onder meer naar mensen die daar geürineerd hebben.
De Duitse politie gaat uit van een geweldsmisdrijf.
Ik hoop het ook...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eerste waar ik aan dacht, en daar zet ik dus ook op in.
En ook op dat ze 'm gaan vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |