Bronquote:Polizei stellt Suche nach vermissten Mirco ein
Seit mehr als vier Wochen ist der elfjährige Mirco aus Grefrath verschwunden. Jetzt hat die Polizei die Suche nach dem Jungen eingestellt.
Mehr als vier Wochen nach dem Verschwinden des elfjährigen Mirco aus Grefrath hat die Polizei am Dienstag die weiträumige Suche nach dem Jungen vorläufig eingestellt. Nur im Falle neuer Hinweise soll die Suche wieder aufgenommen werden, teilte die Polizei mit. Ab Mittwoch würden die Gewässer in der Nähe des Fundortes von Mircos Fahrrad noch einmal intensiv geprüft, indem Tauchergruppen Spuren suchen. Die Hinweisflut habe inzwischen deutlich nachgelassen, hieß es. Bis zum Abend waren 3500 Hinweise bei der Soko Mirco eingegangen.
Der blonde Junge war am 3. September verschwunden. Die Ermittler gehen von einem Verbrechen aus und vermuten, dass der Täter aus der Region am Niederrhein stammt. Am Dienstag setzen noch einmal zwei Hundertschaften die Suche nach dem Jungen fort. Die Helfer durchkämmten ein Waldstück südlich eines weitläufigen Freizeitparks in Wachtendonk am Niederrhein. Das Gebiet liegt knapp zehn Kilometer nordöstlich von der Stelle, wo das Fahrrad des inzwischen Elfjährigen gefunden worden war. „Wir werden nichts unversucht lassen“, sagte ein Polizeisprecher.
Felder, Wiesen, Wälder und Gebäude: Mehr als 50 Quadratkilometer überwiegend unwegsames Gelände hatten die Helfer in den vergangenen Wochen zu Fuß und mit Hilfe von Spürhunden nach dem Jungen abgesucht. Zwei Tornado-Jets der Bundeswehr überflogen eine Fläche von rund 130 Quadratkilometern, machten Aufnahmen mit speziellen Wärmebildkameras. Taucher suchten das Flüsschen Niers ab – ohne Erfolg. Derweil beschäftigen sich die 55 Beamten der Soko Mirco mit der Auswertung von Spuren.
So waren auf der Kleidung des Jungen, die auf einem Parkplatz gefunden worden war, zahlreiche DNA-Spuren gefunden worden. In einer vierstündigen Aktion hatte die Polizei zudem an mehreren Stellen vorbeifahrende Fahrzeuge „geblitzt“. Auch diese Bilder stünden zur Auswertung. „Wir sind nach wie vor guter Dinge. Die Arbeit geht gut voran“, sagte der Polizeisprecher weiter. Dringend gefragt seien weiterhin Hinweise zu einem dunklen Wagen, der am späteren Fundort von Mircos Fahrrad gesehen worden war. Generell könnte jede noch so kleine Auffälligkeit wichtig sein.
Wel DNA van onbekenden volgens mij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hebben ze nu echt geen andere sporen/DNA op die kleding gevonden???
Ja, moedig mensen maar aan om dit soort toeren uit te halen door ze geld en een snoepreisje in het vooruitzicht te stellen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:03 schreef Josta het volgende:
Hier ben ik nog eens om een sugestie toe te voegen, waarom probeert justie en de politie niet via de pers en dat gedurende ruime tijd contakt te krijgen met de dader, beloof hem desnoods een miljoen of een vrijgeleide naar het buitenland, maak een deal in ruil voor Mirco, zodat hij niet in paniek raakt of wanhopig word en Mirco wat aandoet .
Als Mirco dan weer terug is kan de jacht toch weer geopend worden, het gaat nu toch omdat onschuldig kind op de eerste plaats te redden en levend te houden.
Dat kan, maar er wonen heel veel mensen in de wijde omtrek en genoeg mensen die ´n verkoudheid hebben en daardoor onder de wol blijven liggen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:06 schreef Josta het volgende:
Antwoord voor Halcon, ja dat klopt maar men kan toch in openbare gelegenheden of aan postbodes of andere mensen die sociaal contakt hebben door hun werk, of ze in hun wijk personen zien die zich anders gedragen.
Door veel geld toe te zeggen, moedig je anderen aan om dit soort dingen te doen. Het hek is ook van de dam als je criminaliteit op deze manier moet gaan belonen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:12 schreef Josta het volgende:
Halcon, ik moedig dit niet aan, maar het gaat toch om Mirco, of je nu jacht op hem maakt of nadien als Mirco terug is.
Wat is dan beter, wie zegt niet dat de dader niet meer weet wat hij moet doen op dit moment en om niet ontdekt te worden dat kind vermoord.
Is het dan niet beter dat risico niet te nemen , en alleen nu op dit moment aan Mirco te denken, daar gaat het nu toch om.
Dan gaat het om tipgeld. Iemand wordt dan niet gepakt voor een drugsdeal, omdat diegene informatie geeft waarmee een aantal moorden opgelost kunnen worden. Daar kun je wat van vinden, maar ik vind dat ´n andere situatie dan hetgeen wat jij beschrijft.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:20 schreef Josta het volgende:
Halcon, daar heb je ook wel weer gelijk in, maar toch gebeurt dat in de praktijk, dat justitie een deal maakt aan een misdadiger om iets te bereiken, om andere criminelen te kunnen oppakken.
Natuurlijk zou je hopen dat hij nog leeft, maar de kans is zo goed als nul. Het vinden van zijn kleding is een sterke contra-indicatie mbt ontvoering en wijst eerder op een lustmoord door een pedofiel. Ze moorden na de daad in de hoop er zo mee weg te komen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:47 schreef Josta het volgende:
Hallo,iedereen ik volg de verdwijning van Mirco ook al vanaf het begin , elke dag denk ik aan dat ventje, ik hoop dat hij nog leeft en ergens opgesloten zit, zodat hij nog een kans krijgt om dit te overleven.
Ik denk niet dat de dader het specifiek op Mirco heeft voorzien. Ik geloof meer, gezien het verhaal, dat het een gelegenheidsmisdaad is geweest....quote:Maar toch heb ik bij sommige dingen toch vragen, de politie zegt dat ze denken dat het een plotselinge daad zou kunnen zijn die niet voorbereid is.
Dat zou inderdaad kunnen, vermits de dader het specifiek op Mirco heeft voorzien, hetgeen ik niet denk.quote:Ik denk dat de dader bij die skatebaan al verschillende keren op de uitkijk heeft gestaan om een slachtoffertje te vinden, ik weet niet of Mirco wel eens vaker zo laat naar huis ging over die weg, als dat zo is dan zal de dader dat wel gemerkt hebben, en zijn kans afgewacht hebben om toe te slaan.
Zijn modus operandi doet daarom vermoeden uit paniek en zeker niet weloverwogen tijdens de daad te hebben gehandeld.... Verder denk ik dat politie ook bij de skatevaan een buurtonderzoek heeft gedaan. Getuigen zijn immers essentieel bij een onderzoek.quote:Heeft de politie daar al eens goed geinformeerd of er bij die skatebaan de laatste tijd geen verdacht persoon aanwezig was.Ook denkt men dat de fiets daar later neer gegooid is, omdat er geen sporen van Mirco waren , wie zou dat dan gedaan hebben de dader, dat lijkt me onlogisch, omdat zoals ik het begrijp het een stationauto zou zijn, moet je even logisch denken je hebt een kind in de auto zitten dat je ontvoerd hebt, denk je nou echt dat die blijft zitten als je stopt om die fiets in het weiland te gooien, en in een stationwagen krijg je zomaar geen fiets , je moet de banken eerst neerklappen voor ruimte te maken anders lukt het niet, en dit alles met dit kind erin.Dat kost ook gouw 10 minuten werk.
Dat zou denk ik ook een onderdacht scenario zijn geweest, al was het maar dat op zijn kleding ook dader DNA is overgedragen.quote:Het maisveld waar men die schreeuw gehoord heeft , daar lijkt me het ook sterk dat daar die avond wat gebeurd is, heb je al eens in maisveld gelopen s!avonds als het donker is je ziet zowat helemaal niets.
Dan zou de dader alles op de tast moeten doen, want hij ziet zowat niets.
Ook in de auto lijkt me dat zowat onmogelijk , dat Mirco wat aangedaan is, in de auto is het ook hartstikke donker, en een lampje aandoen is aandacht trekken op een verlaten weg, vooral als je dan Mirco nog ontdaan hebt van zijn kleding, dan zou je met een naakt kind in een verlichte auto zitten met het risico dat je betrapt word.
Ik denk dat hij meegenomen is en die kleren zijn om een indruk te wekken dat hij daar ergens moet zijn, ik denk dat hij ergens opgesloten zit, heeft de politie al eens in de omstreken de vraag laten omgaan of er geen personen zijn die zich plotseling anders gedragen , zoals b.v. meer boodschappen doen, of zich minder laten zien in het openbaar, of niet op het werk verschijnen zonder reden.
En waar zijn zijn schoenen en skate bord en zijn gsm , dit zijn niet gevonden alleen de kleding, daarom denk ik dat hij gewoon meegenomen is, anders zou je alles wel bij elkaar vinden en Mirco ook.
Te hopen is het zeker.quote:Laat ons hopen dat het kereltje nog levend word gevonden, als ik een miljoen had zou ik het er voor over hebben om Mirco te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |