Ik zou je er niet teveel door laten meevoeren, deze gingen gebeuren, hoe wreed het ook is. Er lopen nou eenmaal erg zieke mensen rond, dat maakt dit wel weer duidelijk. Je kunt niets doen, heeft geen zin om daarheen te gaan, daar wordt je echt niet vrolijk van. Het doet me denken aan de moord op marianne vaatstra, dat was ook in zo'n zelfde omgeving. Gelukkig is daar wel een lichaam gevonden, vraag niet hoe, maar de dader is ook niet gepakt tot nu toe.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:00 schreef Josta het volgende:
Door deze tragedie, met Mirco ben ik op dit forum gekomen , ik vind het zo verschrikelijk dat dit gebeurt is amper 45 minuten rijden hier vandaan, je voelt je zo machteloos , dat je niet echt iets kan doen voor dat kind , Je word overspoeld met verdriet , haat , het laat je niet los , ook de hoop dat hij nog levend word gevonden verdwijnt langzaam, ik hoop van harte dat hij nog terugkomt, zoniet dat het lijden voor hem van korte duur was.
De omgeving is hier zowat hetzelfde maisvelden, stille verlaten weggetjes door de natuur, die anders zo mooi is, maar nu bij mij een ander beeld oproept.
Ik heb soms zelf echt de neiging om op onderzoek daar te gaan in Grefath, ik ben blij dat er toch mensen zijn zoals in dit forum, die ook meeleven, en waar ik mee kon converseren.
Eens, ik denk zelfs dat hij in Nederland ligt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:Ik denk daarom dat hij ergens begraven ligt. Ver van Grefath vandaan.
Niet ondenkbeeldig. Grefath ligt niet eens 15 km van de grens...Een dader zou kunnen denken dat hij zo makkelijker weg komt...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:32 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eens, ik denk zelfs dat hij in Nederland ligt.
Ik merkte ook heel erg dat het je raakt..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:00 schreef Josta het volgende:
Door deze tragedie, met Mirco ben ik op dit forum gekomen , ik vind het zo verschrikelijk dat dit gebeurt is amper 45 minuten rijden hier vandaan, je voelt je zo machteloos , dat je niet echt iets kan doen voor dat kind , Je word overspoeld met verdriet , haat , het laat je niet los , ook de hoop dat hij nog levend word gevonden verdwijnt langzaam, ik hoop van harte dat hij nog terugkomt, zoniet dat het lijden voor hem van korte duur was.
De omgeving is hier zowat hetzelfde maisvelden, stille verlaten weggetjes door de natuur, die anders zo mooi is, maar nu bij mij een ander beeld oproept.
Ik heb soms zelf echt de neiging om op onderzoek daar te gaan in Grefath, ik ben blij dat er toch mensen zijn zoals in dit forum, die ook meeleven, en waar ik mee kon converseren.
De grote heide hier in Venlo is een enorm uitgestrekt natuurgebied, tot kilometers over de Duitse grens. Ik vraag me af of ze daar al hebben gezocht...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:32 schreef lezzer het volgende:
[..]
Gewoon geen beginnen aan. Voor hetzelde geld ligt hij ergens in de aardenne begraven.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:58 schreef fratsman het volgende:
[..]
De grote heide hier in Venlo is een enorm uitgestrekt natuurgebied, tot kilometers over de Duitse grens. Ik vraag me af of ze daar al hebben gezocht...
Dat kan. Grefrath ligt zowat op de grens, maar kan ook best ergens in Duitsland of Belgie zijn. Zolang men niets concreets heeft om een zoektocht mee te kunnen beginnen, is echt echt ´n speld in een hooiberg zoeken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:32 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eigenlijk is België best nog een eind hoor vanaf Grefrath.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan. Grefrath ligt zowat op de grens, maar kan ook best ergens in Duitsland of Belgie zijn. Zolang men niets concreets heeft om een zoektocht mee te kunnen beginnen, is echt echt ´n speld in een hooiberg zoeken.
Maaseik is pak 'm beet 45 minuten vanaf daar en in 'n uurtje zit je ook bij Kelmis/Plombieres. Een Dutroux ging ook weleens verder van huis "jagen". Het is niet gezegd dat de dader iemand uit de directe omgeving is.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:01 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eigenlijk is België best nog een eind hoor vanaf Grefrath.
Maaseik is denk ik zo'n beetje het dichtste bij, en dat is toch nog zo'n 65 km.
Het klinkt misschien heel stom, maar ik denk dat hij bij mij in de buurt ligt.
Ik woon achter bij Grefrath de grens over en een half uurtje doorrijden.
Ik ook niet. Er is geen enkele concrete aanwijzing. Duitsland heeft 'n veel groter oppervlakte dan NL, hij is in Dld verdwenen, dus de kans dat hij in Duitsland ligt is statistisch gezien veel groter dan de kans dat hij in Nederland ligt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kan net zo goed dat het lichaam van de jongen in het huis van de dader verborgen ligt, ergens in Duitsland. Of dat hij ergens ligt vlak bij waar hij verdwenen is. Het blijft gissen en ik zie echt geen reden waarom de kans groter is dat ie in Nederland ligt.
Met een DNA-databank had je het aantal verdachten al kunnen beperken van tientallen miljoenen tot hoogstens tien. Maarja, dan zeuren mensen weer over hun privacy.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:16 schreef Mercer het volgende:
Ik voorspel over 10/ 20 jaar een apparaat, waar je een gehele omgeving mee kan scannen op menselijk dna en andere sporen, met zo'n apparaat was dit misschien wel opgelost.
Iedereen kan het gedaan hebben, Duitsland is groter dan Nederland en dus is de kans groter dat hij in Duitsland ligt dan in Nederland.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:29 schreef Mercer het volgende:
Waarom zou de kans statistisch groter zijn dat hij in duitsland is, terwijl nederland dichter bij de plaats delict ligt dan het grootste gedeelte van duitsland? Die logica ontgaat mij echt geheel....
Brazilie ligt op 'n paar uur vliegen. Dan zou hij met Mirco het vliegtuig ingestapt moeten zijn naar Brazilie. De kans dat dat is gelukt is verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:39 schreef Mercer het volgende:
Kans op duitsland is groter, eens, maar voor de rest moet je denk ik meer rekening houden met een straal in km om Grefrath. Ik bedoel Brazilië is groter dan duitsland, maar dat wil niet betekenen dat hij daarom in Brazilië ligt.
Inderdaad. Het zijn de eerste gouden uren die zo weggegooid zijn. Ik kan er nog boos om wordenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:57 schreef Rewimo het volgende:
Het is een groot en vooral ongelukkig nadeel geweest dat Mirco door een misverstand pas 's morgens gemist is. Dat heeft de dader een enorme voorsprong gegeven. Hij heeft uren de tijd gehad zonder dat iemand naar de jongen op zoek was
Dat zal niet meevallen....quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:16 schreef Mercer het volgende:
Ik voorspel over 10/ 20 jaar een apparaat, waar je een gehele omgeving mee kan scannen op menselijk dna en andere sporen, met zo'n apparaat was dit misschien wel opgelost.
Idd. Het is nu vrij kansloos. De dader heeft meer dan genoeg tijd gehad om sporen weg te werken. Er is ook geen enkele concrete aanwijzing, dus je kunt ook niemand opjagen/zenuwachtig maken. Het is vanaf nu hopen op toevalstreffers en d'r zijn helaas genoeg zaken waarbij men daar al jaren op aan het hopen is zonder dat die hoop uitgekomen is.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zijn de eerste gouden uren die zo weggegooid zijn. Ik kan er nog boos om worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |