Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 182 |
2 | Mark Webber | Red Bull Racing | 179 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 151 |
4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 147 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 141 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 109 |
7 | Robert Kubica | Renault | 104 |
8 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 102 |
9 | Adrian Sutil | Force India F1 | 45 |
10 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 44 |
11 | Rubens Barrichello | Williams | 30 |
12 | Kamui Kobayashi | Sauber | 21 |
13 | Vitaly Petrov | Renault | 19 |
14 | Vitantonio Liuzzi | Force India F1 | 13 |
15 | Nico Hulkenberg | Williams | 10 |
16 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 7 |
17 | Pedro de la Rosa | Sauber | 6 |
18 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 3 |
19 | Heikki Kovalainen | Lotus F1 | 0 |
20 | Karun Chandhok | HRT F1 Team | 0 |
21 | Lucas Di Grassi | Virgin Racing | 0 |
22 | Jarno Trulli | Lotus F1 | 0 |
23 | Timo Glock | Virgin Racing | 0 |
24 | Bruno Senna | HRT F1 Team | 0 |
25 | Sakon Yamamoto | HRT F1 Team | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Red Bull Racing | 330 |
2 | McLaren-Mercedes | 329 |
3 | Ferrari | 250 |
4 | Mercedes Grand Prix | 146 |
5 | Renault | 123 |
6 | Force India F1 | 58 |
7 | Williams | 40 |
8 | Sauber | 27 |
9 | Scuderia Toro Rosso | 10 |
10 | Lotus F1 | 0 |
11 | HRT F1 Team | 0 |
12 | Virgin Racing | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 11 september | 13.55-15.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Italië - Kwalificatie |
Zo 12 september | 13.00-13.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Italië - Pre-show |
Zo 12 september | 13.55-16.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Italië - Race |
Zo 12 september | 20.00-20.30 uur | RTL GP: Formule 1 - Italië - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 11 september | 13.10-15.15 uur | BBC1: Formule 1 - Italië - Kwalificatie |
Zo 12 september | 13.10-16.00 uur | BBC1: Formule 1 - Italië - Race |
Zo 12 september | 20.00-20.30 uur | BBC3: Formule 1 - Italië - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 13 °C | 24 °C | 10 % | zonnig |
Zaterdag | 14 °C | 26 °C | 0 % | zonnig |
Zondag | 14 °C | 26 °C | 0 % | zonnig |
Fijn zo dat je die drie punten nu in je zak kan houdenquote:Op vrijdag 10 september 2010 02:41 schreef Sally het volgende:
[Historisch] Monza 1970
Nice one, sas! Gonna read that one later on this weekend![]()
Oh, ik was wel lekker op tijd niet, LeXX en sasquatsch?Thnx voor de PM's!
Moet er later nog maar eens op terugkomenEerst een paar dagen Twente
(edit: geldt ook voor Tarado, btw
)
/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik zou die gammele vangrail ook iets versterkenquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:43 schreef vosss het volgende:
In principe zal het geen probleem zijn, alleen moeten ze dan wel opnieuw asfalteren en dergelijke
Heldquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://jhontvrace.blogspot.com/2010/07/channel-1.html
quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren is lekker bezig met die F-duct. Het lijkt er op dat ze bijna net zoveel vleugel hebben staan als op Monaco.
quote:McLaren strong at Monza with big rear wing
Date 2010-09-10 | By Motorsport.com/GMM
McLaren got off to a strong start at Monza on Friday morning, despite testing a rear wing that looked more suited to a high-downforce track.
While many rivals were running more conventional for Monza 'tea-tray'-style wings for the Autodromo's long straights, observers were surprised when the MP4-25 emerged from the pits with a very big rear wing.
After the British team hinted it might not use an F-duct at all this weekend, the wing was indeed used on Friday morning in conjunction with the downforce-shedding innovation.
The implication is that McLaren achieves high straight-line speeds by activating the F-duct on the straights and stalling the wing, while in the corners the car gains a competitive advantage by producing higher-than-normal downforce.
Jenson Button topped the morning timesheets at the Italian circuit, while his teammate Lewis Hamilton was third quickest in the sister car.
Zijn er maar 5 hoor. Of heb je de Grand Prix van Duitsland gemist.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:33 schreef Googolplexian het volgende:
woot!
De 6 potentiele WK's dicht bij elkaar in de top6in een spannende volgorde (op Button na)
Dit wordt een top race!!
Tis maar een vrije trainingquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:33 schreef Googolplexian het volgende:
woot!
De 6 potentiele WK's dicht bij elkaar in de top6in een spannende volgorde (op Button na)
Dit wordt een top race!!
quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zijn er maar 5 hoor. Of heb je de Grand Prix van Duitsland gemist.
Tot hij er mee stopt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]ben benieuwd hoelang Barrichello² bij Ferrari blijft.
Inderdaadquote:Op zaterdag 11 september 2010 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
Lekker dicht bij elkaar weer, die Ferrari's, McLarens en Red Bulls
Airbox fire volgens Legard en Red Bull.quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Schijnt een probleem met zijn motor te zijn.
BBC1 ;')quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:13 schreef Schunckelstar het volgende:
weet iemand toevallig op welke zender in italie f1 word uitgezonden?
ok, dank je!quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:15 schreef Atreidez het volgende:
Rai Sport denk ik?
http://www.raisport.rai.i(...)3b-3b338b7c2fde.html
NP!!! Tarabass (LOL) ziet je pm tegemoetquote:Op zaterdag 11 september 2010 14:52 schreef Sally het volgende:
offtopic![]()
@ Tarado:
Ik maak graag(!!!) gebruik van je aanbod van dat schaalmodel!![]()
![]()
![]()
![]()
PM komt eraan...(ergens dit weekend...
)
/offtopic
Die over Alonso zullen we inlijstenquote:Op zaterdag 11 september 2010 15:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooie pole van Alonso; het mot gezegd.
En ook klasse van Webber; zo weinig tracktime en dan nog voor Vettel eindigen.
Denk dat het na de 1e 2 bochten al beslist is, daarna misschien nog een paar wijzigingen met de pitstops maar verwacht er niet veel van.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:17 schreef dreamzk het volgende:
Moet werken tijdens de race morgne, zal wel een spannende race worden.
Glock Blockquote:Op zaterdag 11 september 2010 17:15 schreef Googolplexian het volgende:
Petrov demoted to 20th for Glock block
Revised Grid :
Row 1
1. Fernando Alonso 1′21.962
2. Jenson Button 1′22.084
Row 2
3. Felipe Massa 1′22.293
4. Mark Webber 1′22.433
Row 3
5. Lewis Hamilton 1′22.623
6. Sebastian Vettel 1′22.675
Row 4
7. Nico Rosberg 1′23.027
8. Nico Hülkenberg 1′23.037
Row 5
9. Robert Kubica 1′23.039
10. Rubens Barrichello 1′23.328
Row 6
11. Adrian Sutil 1′23.199
12. Michael Schumacher 1′23.388
Row 7
13. Kamui Kobayashi 1′23.659
Sauber-Ferrari
14. Sebastien Buemi 1′23.681
Row 8
15. Jaime Alguersuari 1′23.919
16. Pedro de la Rosa 1′24.044
Row 9
17. Jarno Trulli 1′25.540
18. Heikki Kovalainen 1′25.742
Row 10
19. Vitantonio Liuzzi 1′25.774
20. Vitaly Petrov 1′23.819
Row 11
21. Lucas di Grassi 1′25.974h
22. Bruno Senna 1′26.847
Row 12
23. Sakon Yamamoto 1′27.020
24. Timo Glock 1′25.934
Ik denk dat het nog wel eens kan falen...quote:Op zondag 12 september 2010 09:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe Jenson het gaat doen (hoop dat ie wint natuurlijk).
Qua topsnelheid staat hij op plaats 22, dus je zou zeggen dat iedereen hem voorbij vliegt. Maar hij kan later remmen en harder door de bocht en wist zich daardoor als 2e te kwalificeren.
Ben erg benieuwd hoe dit tijdens de race uitpakt
Gewoon weer stalen remmenquote:Op zondag 12 september 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Zat nog ff onboardlap te kijken, maar als je dat vergelijkt met een onboard lap van 5 jaar terug wat kunnen ze dan belachelijk veel later remmen nu ... Daar zouden ze echt eens naar moeten kijken, ipv dat vleugelgeflikflooi.
De vraag is of je dan meer kans op uitrem acties heb? Je moet eerder remmen, maar dat moet je tegenstander ookquote:Op zondag 12 september 2010 10:55 schreef Atreidez het volgende:
Waarom niet, gaat in indycar ook goedEn het mooie is, het veranderd het uiterlijk van de auto toch niet
Het is alleen helaas wel zo dat ze op de rechte stukken in Monza zomaar 20 tot 30 km/h langzamer rijden. Die V10 kwam tot belachelijk hoge snelheden. Ik meen dat het record staat op 372 km/h. Dat is een stuk meer dan de 348,7 km/h die Jaime Alguersuari dit weekend klokte.quote:Op zondag 12 september 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Zat nog ff onboardlap te kijken, maar als je dat vergelijkt met een onboard lap van 5 jaar terug wat kunnen ze dan belachelijk veel later remmen nu ... Daar zouden ze echt eens naar moeten kijken, ipv dat vleugelgeflikflooi.
Dat volgens mij. Vroeger zag je veel meer van die min of meer kamikaze acties bij het inhalen. Dan schoot er wel eens eentje door of kwam het halverwege de bocht bijna tot een botsing. Tegenwoordig is het wat meer treintjerijden, omdat ze net niet genoeg over hebben voor een uitremactie.quote:Op zondag 12 september 2010 10:59 schreef kepler het volgende:
[..]
De vraag is of je dan meer kans op uitrem acties heb? Je moet eerder remmen, maar dat moet je tegenstander ookMisschien dat je wat meer speling heb? En dus later kan remmen als je echt wil?
Als hij er echt voorbij gaat wel inderdaad. Maar als hij er alleen naast komt en hij moet eerder remmen dan is het niet zo'n probleem. Maar ik heb inderdaad twijfels of dit een goede race configuratie is. Maar het is nog nooit eerder geprobeerd, dus ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakkenquote:Op zondag 12 september 2010 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
Precies. Als Massa zijn slipstream weet te pakken in de eerste ronde dan is Button gewoon gezien.
quote:Op zondag 12 september 2010 12:46 schreef Atreidez het volgende:
Bah, ik kan nergens meer de pole van 2002 online terugkijken.. Montoya schijnt daar het snelste F1 rondje ooit te hebben gereden (hoogste gemiddelde snelheid over 1 lap, maar dan moet er ook wel ergens een goeie topsnelheid in zitten).
Dan moet de wiki aangepast wordenquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Juan_Pablo_Montoyaquote:He set the fastest ever average speed over a lap during the qualifying session of the 2002 Italian Grand Prix at Monza.
Ja, want het was echt 2004 dat hij die ronde neerzette.quote:Op zondag 12 september 2010 12:55 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dan moet de wiki aangepast worden
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Juan_Pablo_Montoya
Ik lees het nu ook op de wiki van monza idd, maar het was niet de pole, hij reedt de ronde in de prequal.. Het is wel het snelste rondje vanaf dat moment dan, maar daarvoor was het ws. de pole van 2002 ?quote:Op zondag 12 september 2010 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, want het was echt 2004 dat hij die ronde neerzette.
Dat zou best kunnen ja. Al is het wel zo dat ze in de jaren '80 ook echt hard reden op circuits zoals Silverstonequote:Op zondag 12 september 2010 13:04 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik lees het nu ook op de wiki van monza idd, maar het was niet de pole, hij reedt de ronde in de prequal.. Het is wel het snelste rondje vanaf dat moment dan, maar daarvoor was het ws. de pole van 2002 ?
I knew it!quote:Op zondag 12 september 2010 13:36 schreef Atreidez het volgende:
OMG, Hamilton is gewoon zo'n online crasher
Die spontaniteit is echt ongekend in dit soort stukjes, niet te vergelijken met die stijve verplichte interviews van bv. RTLquote:Op zondag 12 september 2010 13:38 schreef Googolplexian het volgende:
GEWELDIG grappig stukje dat![]()
Practise was al duidelijk wat het zou gaan worden.
Echt hèquote:Op zondag 12 september 2010 13:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Briatore op de grid? Nee, Bernie heeft hij niet gezien
Ja zeg, Die had het meteen gezienquote:
Hij zei het gelijk inderdaad, dacht het ook wel, 'eehm, dat rechterwiel stuurde naar links terwijl de auto naar rechts ging, dat kan niet goed gaan...'quote:
dat was ook wel vrij duidelijk aangezien het wiel nogal hobbeldequote:Op zondag 12 september 2010 14:06 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Hij zei het gelijk inderdaad, dacht het ook wel, 'eehm, dat rechterwiel stuurde naar links terwijl de auto naar rechts ging, dat kan niet goed gaan...'
"diffuser" als ik het goed heb meegekregen.quote:Op zondag 12 september 2010 14:09 schreef DeeBee het volgende:
Vloog wel iets van de onderkant van de auto van Button dus na dat tikje van Alonso, hmm...
Wie?quote:
Dan moet Button 'm wel op de baan houden...quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:44 schreef Burnie88 het volgende:
McLaren gaat winnen dit weekend, weet ik nu al zeker.
Echte kenners kijken BBCquote:
Daarom kijk ik ook naar de belg tijdens de reclame'squote:Op zondag 12 september 2010 14:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik kijk liever de race dan reclames
Toevalquote:Op zondag 12 september 2010 14:13 schreef D. het volgende:
[..]
Jawel, maar ik vreesde dat je serieus was dat dat de reden voor de 'wie?' posts was
Was wel een UBER-domme actie, zegquote:Op zondag 12 september 2010 14:13 schreef Atreidez het volgende:
Jammer van Hamilton, had mooi gevecht geweest zo met die verschillende mclarens..
Damn, niet gezienquote:
nee, zijn haar is weer normaalquote:Op zondag 12 september 2010 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Damn, niet gezienIs het nog steeds zo'n zwerver?
Dat was Coulthardquote:
Mwa, die lag de laatste paar jaar ook flink onder de duim van een of ander modelquote:
Dat was geen playboy, die had altijd een model om zich heen. En dat hebben F1 coureurs wel meer.quote:
ik gun het hem nietquote:Op zondag 12 september 2010 14:25 schreef nils7 het volgende:
Als Fernando wint is het wel goed voor het kampioenschap... dit zagen we niet aan komen whehehehe Lewis eruit en Mark op een P8
Das Alonso die Button uit de eerste bocht probeerde te tikken na de startquote:Op zondag 12 september 2010 14:28 schreef Googolplexian het volgende:
Massa heeft neus schade. Zit volgens mij een gat maar niet goed gezien?
Nope ... verkeerd gezienquote:Op zondag 12 september 2010 14:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Das Alonso die Button uit de eerste bocht probeerde te tikken na de start
Lijkt mij ook nieuw?quote:Op zondag 12 september 2010 14:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nooit opgevallen dat die tijden tot de eerste plek continu mee veranderen, onderaan in het beeld.
oh, dat zie ik ook pas na het lezen van jou postquote:Op zondag 12 september 2010 14:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nooit opgevallen dat die tijden tot de eerste plek continu mee veranderen, onderaan in het beeld.
yamamoto reed weg toen er nog iemand in zijn cockpit aan het rommelen wasquote:Op zondag 12 september 2010 14:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
"pit lane is now clear?" wtf ik was even weg wat is er gebeurd?
Goede vraagquote:Op zondag 12 september 2010 14:49 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe kan je niet doorhebben dat er iemand in je cockpit hangt?! O_O
wth?
hij had zijn ogen half dichtquote:Op zondag 12 september 2010 14:49 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe kan je niet doorhebben dat er iemand in je cockpit hangt?! O_O
wth?
Yamamoto zat naar Sky-radio te luisteren en de mechanic wilde de zender veranderen. Daar had Yamamoto geen zin in.quote:Op zondag 12 september 2010 14:49 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe kan je niet doorhebben dat er iemand in je cockpit hangt?! O_O
wth?
Dan is het de schuld van de man met de lollipop toch?quote:Op zondag 12 september 2010 14:53 schreef Googolplexian het volgende:
Ah ... vandaar.
Radio-mechanic zat achter de helm van 'Moto'moto te kloten.
Redelijk grote dode hoek daaro
Dat 't team niet in z'n oor loopt te schreeuwen wat 'ie aan 't doen is snap ik ook niet.quote:Op zondag 12 september 2010 15:00 schreef Bolter het volgende:
Hulkenberg, dwaas. Hij blijft die chicanes maar afsnijden, laat Webber dan gewoon voorbij.
"it's going to the stewards"quote:Op zondag 12 september 2010 15:00 schreef Bolter het volgende:
Hulkenberg, dwaas. Hij blijft die chicanes maar afsnijden, laat Webber dan gewoon voorbij.
Mensen die hun msn online hebben staanquote:Op zondag 12 september 2010 15:02 schreef nils7 het volgende:
kut mensen die met me gaan praten op MSN tijdens de spannendste wedstrijd van t jaar!
quote:Op zondag 12 september 2010 15:02 schreef nils7 het volgende:
kut mensen die met me gaan praten op MSN tijdens de spannendste wedstrijd van t jaar!
vrouwen je weetsquote:Op zondag 12 september 2010 15:03 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Mensen die hun msn online hebben staan
Je kan je computer ook uitzetten, klik op Start en dan op Afsluiten zet vervolgens je TV op BBC1, België1, RTL+ of RTL7 en je wordt niet gestoord.quote:Op zondag 12 september 2010 15:02 schreef nils7 het volgende:
kut mensen die met me gaan praten op MSN tijdens de spannendste wedstrijd van t jaar!
ja is al zo klaar... ik ga het nu weer volgenquote:Op zondag 12 september 2010 15:11 schreef LeaderRoel het volgende:
Deze race duurt veel te kort, 53 laps wtf? Mogen er minstens 60 worden.
Snelle baan hè.quote:Op zondag 12 september 2010 15:11 schreef LeaderRoel het volgende:
Deze race duurt veel te kort, 53 laps wtf? Mogen er minstens 60 worden.
Gaat helaas niet om snelheid, maar afstandquote:Op zondag 12 september 2010 15:11 schreef LeaderRoel het volgende:
Deze race duurt veel te kort, 53 laps wtf? Mogen er minstens 60 worden.
Zo kan het ook.quote:Op zondag 12 september 2010 15:15 schreef Bolter het volgende:
Als ik Webber was zou ik gewoon die chicane afsnijden en 'em inhalen
Ik voel een enginefailure aankomenquote:Op zondag 12 september 2010 15:17 schreef Bolter het volgende:
Wat is Vettel eigenlijk allemaal aan het doen? Stopt in de laatste ronde of zo? een Schumachertje.
Wat was er dan precies? heb de race maar half zitten kijken eigenlijk.quote:Op zondag 12 september 2010 15:21 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo zie je maar dat die teamorders een belachelijk iets is. Zoals vandaag kan je het niet bewijzen....
Vettel had zogezegd een klein probleem in de motor, Webber kon hem langs, en 2 ronden later zat Vettel weer op z'n normaal tempo.quote:Op zondag 12 september 2010 15:21 schreef Bolter het volgende:
[..]
Wat was er dan precies? heb de race maar half zitten kijken eigenlijk.
Maar wat als niemand het was opgevallenquote:Op zondag 12 september 2010 15:21 schreef Hoss het volgende:
Dat van die teamorders bij RB kan nu ook wel de prullenbak in.
Scheelt dat nu echt wat? Lijkt mij dat je ook 34 gram oppiktquote:Op zondag 12 september 2010 15:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Extra gewicht voor de weging van de wagen.
Soms gaat het om grammen denk ik.quote:Op zondag 12 september 2010 15:25 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Scheelt dat nu echt wat? Lijkt mij dat je ook 34 gram oppikt
Ze kijken ook zo lekker vrolijk.quote:Op zondag 12 september 2010 15:26 schreef Type-R het volgende:
elke keer die meisjes die 5 minuten geforceerd moeten klappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |