Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 182 |
2 | Mark Webber | Red Bull Racing | 179 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 151 |
4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 147 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 141 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 109 |
7 | Robert Kubica | Renault | 104 |
8 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 102 |
9 | Adrian Sutil | Force India F1 | 45 |
10 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 44 |
11 | Rubens Barrichello | Williams | 30 |
12 | Kamui Kobayashi | Sauber | 21 |
13 | Vitaly Petrov | Renault | 19 |
14 | Vitantonio Liuzzi | Force India F1 | 13 |
15 | Nico Hulkenberg | Williams | 10 |
16 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 7 |
17 | Pedro de la Rosa | Sauber | 6 |
18 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 3 |
19 | Heikki Kovalainen | Lotus F1 | 0 |
20 | Karun Chandhok | HRT F1 Team | 0 |
21 | Lucas Di Grassi | Virgin Racing | 0 |
22 | Jarno Trulli | Lotus F1 | 0 |
23 | Timo Glock | Virgin Racing | 0 |
24 | Bruno Senna | HRT F1 Team | 0 |
25 | Sakon Yamamoto | HRT F1 Team | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Red Bull Racing | 330 |
2 | McLaren-Mercedes | 329 |
3 | Ferrari | 250 |
4 | Mercedes Grand Prix | 146 |
5 | Renault | 123 |
6 | Force India F1 | 58 |
7 | Williams | 40 |
8 | Sauber | 27 |
9 | Scuderia Toro Rosso | 10 |
10 | Lotus F1 | 0 |
11 | HRT F1 Team | 0 |
12 | Virgin Racing | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 11 september | 13.55-15.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Italië - Kwalificatie |
Zo 12 september | 13.00-13.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Italië - Pre-show |
Zo 12 september | 13.55-16.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Italië - Race |
Zo 12 september | 20.00-20.30 uur | RTL GP: Formule 1 - Italië - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 11 september | 13.10-15.15 uur | BBC1: Formule 1 - Italië - Kwalificatie |
Zo 12 september | 13.10-16.00 uur | BBC1: Formule 1 - Italië - Race |
Zo 12 september | 20.00-20.30 uur | BBC3: Formule 1 - Italië - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 13 °C | 24 °C | 10 % | zonnig |
Zaterdag | 14 °C | 26 °C | 0 % | zonnig |
Zondag | 14 °C | 26 °C | 0 % | zonnig |
Fijn zo dat je die drie punten nu in je zak kan houdenquote:Op vrijdag 10 september 2010 02:41 schreef Sally het volgende:
[Historisch] Monza 1970
Nice one, sas! Gonna read that one later on this weekend![]()
Oh, ik was wel lekker op tijd niet, LeXX en sasquatsch?Thnx voor de PM's!
Moet er later nog maar eens op terugkomenEerst een paar dagen Twente
(edit: geldt ook voor Tarado, btw
)
/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik zou die gammele vangrail ook iets versterkenquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:43 schreef vosss het volgende:
In principe zal het geen probleem zijn, alleen moeten ze dan wel opnieuw asfalteren en dergelijke
Heldquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://jhontvrace.blogspot.com/2010/07/channel-1.html
quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren is lekker bezig met die F-duct. Het lijkt er op dat ze bijna net zoveel vleugel hebben staan als op Monaco.
quote:McLaren strong at Monza with big rear wing
Date 2010-09-10 | By Motorsport.com/GMM
McLaren got off to a strong start at Monza on Friday morning, despite testing a rear wing that looked more suited to a high-downforce track.
While many rivals were running more conventional for Monza 'tea-tray'-style wings for the Autodromo's long straights, observers were surprised when the MP4-25 emerged from the pits with a very big rear wing.
After the British team hinted it might not use an F-duct at all this weekend, the wing was indeed used on Friday morning in conjunction with the downforce-shedding innovation.
The implication is that McLaren achieves high straight-line speeds by activating the F-duct on the straights and stalling the wing, while in the corners the car gains a competitive advantage by producing higher-than-normal downforce.
Jenson Button topped the morning timesheets at the Italian circuit, while his teammate Lewis Hamilton was third quickest in the sister car.
Zijn er maar 5 hoor. Of heb je de Grand Prix van Duitsland gemist.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:33 schreef Googolplexian het volgende:
woot!
De 6 potentiele WK's dicht bij elkaar in de top6in een spannende volgorde (op Button na)
Dit wordt een top race!!
Tis maar een vrije trainingquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:33 schreef Googolplexian het volgende:
woot!
De 6 potentiele WK's dicht bij elkaar in de top6in een spannende volgorde (op Button na)
Dit wordt een top race!!
quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zijn er maar 5 hoor. Of heb je de Grand Prix van Duitsland gemist.
Tot hij er mee stopt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]ben benieuwd hoelang Barrichello² bij Ferrari blijft.
Inderdaadquote:Op zaterdag 11 september 2010 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
Lekker dicht bij elkaar weer, die Ferrari's, McLarens en Red Bulls
Airbox fire volgens Legard en Red Bull.quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Schijnt een probleem met zijn motor te zijn.
BBC1 ;')quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:13 schreef Schunckelstar het volgende:
weet iemand toevallig op welke zender in italie f1 word uitgezonden?
ok, dank je!quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:15 schreef Atreidez het volgende:
Rai Sport denk ik?
http://www.raisport.rai.i(...)3b-3b338b7c2fde.html
NP!!! Tarabass (LOL) ziet je pm tegemoetquote:Op zaterdag 11 september 2010 14:52 schreef Sally het volgende:
offtopic![]()
@ Tarado:
Ik maak graag(!!!) gebruik van je aanbod van dat schaalmodel!![]()
![]()
![]()
![]()
PM komt eraan...(ergens dit weekend...
)
/offtopic
Die over Alonso zullen we inlijstenquote:Op zaterdag 11 september 2010 15:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooie pole van Alonso; het mot gezegd.
En ook klasse van Webber; zo weinig tracktime en dan nog voor Vettel eindigen.
Denk dat het na de 1e 2 bochten al beslist is, daarna misschien nog een paar wijzigingen met de pitstops maar verwacht er niet veel van.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:17 schreef dreamzk het volgende:
Moet werken tijdens de race morgne, zal wel een spannende race worden.
Glock Blockquote:Op zaterdag 11 september 2010 17:15 schreef Googolplexian het volgende:
Petrov demoted to 20th for Glock block
Revised Grid :
Row 1
1. Fernando Alonso 1′21.962
2. Jenson Button 1′22.084
Row 2
3. Felipe Massa 1′22.293
4. Mark Webber 1′22.433
Row 3
5. Lewis Hamilton 1′22.623
6. Sebastian Vettel 1′22.675
Row 4
7. Nico Rosberg 1′23.027
8. Nico Hülkenberg 1′23.037
Row 5
9. Robert Kubica 1′23.039
10. Rubens Barrichello 1′23.328
Row 6
11. Adrian Sutil 1′23.199
12. Michael Schumacher 1′23.388
Row 7
13. Kamui Kobayashi 1′23.659
Sauber-Ferrari
14. Sebastien Buemi 1′23.681
Row 8
15. Jaime Alguersuari 1′23.919
16. Pedro de la Rosa 1′24.044
Row 9
17. Jarno Trulli 1′25.540
18. Heikki Kovalainen 1′25.742
Row 10
19. Vitantonio Liuzzi 1′25.774
20. Vitaly Petrov 1′23.819
Row 11
21. Lucas di Grassi 1′25.974h
22. Bruno Senna 1′26.847
Row 12
23. Sakon Yamamoto 1′27.020
24. Timo Glock 1′25.934
Ik denk dat het nog wel eens kan falen...quote:Op zondag 12 september 2010 09:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe Jenson het gaat doen (hoop dat ie wint natuurlijk).
Qua topsnelheid staat hij op plaats 22, dus je zou zeggen dat iedereen hem voorbij vliegt. Maar hij kan later remmen en harder door de bocht en wist zich daardoor als 2e te kwalificeren.
Ben erg benieuwd hoe dit tijdens de race uitpakt
Gewoon weer stalen remmenquote:Op zondag 12 september 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Zat nog ff onboardlap te kijken, maar als je dat vergelijkt met een onboard lap van 5 jaar terug wat kunnen ze dan belachelijk veel later remmen nu ... Daar zouden ze echt eens naar moeten kijken, ipv dat vleugelgeflikflooi.
De vraag is of je dan meer kans op uitrem acties heb? Je moet eerder remmen, maar dat moet je tegenstander ookquote:Op zondag 12 september 2010 10:55 schreef Atreidez het volgende:
Waarom niet, gaat in indycar ook goedEn het mooie is, het veranderd het uiterlijk van de auto toch niet
Het is alleen helaas wel zo dat ze op de rechte stukken in Monza zomaar 20 tot 30 km/h langzamer rijden. Die V10 kwam tot belachelijk hoge snelheden. Ik meen dat het record staat op 372 km/h. Dat is een stuk meer dan de 348,7 km/h die Jaime Alguersuari dit weekend klokte.quote:Op zondag 12 september 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Zat nog ff onboardlap te kijken, maar als je dat vergelijkt met een onboard lap van 5 jaar terug wat kunnen ze dan belachelijk veel later remmen nu ... Daar zouden ze echt eens naar moeten kijken, ipv dat vleugelgeflikflooi.
Dat volgens mij. Vroeger zag je veel meer van die min of meer kamikaze acties bij het inhalen. Dan schoot er wel eens eentje door of kwam het halverwege de bocht bijna tot een botsing. Tegenwoordig is het wat meer treintjerijden, omdat ze net niet genoeg over hebben voor een uitremactie.quote:Op zondag 12 september 2010 10:59 schreef kepler het volgende:
[..]
De vraag is of je dan meer kans op uitrem acties heb? Je moet eerder remmen, maar dat moet je tegenstander ookMisschien dat je wat meer speling heb? En dus later kan remmen als je echt wil?
Als hij er echt voorbij gaat wel inderdaad. Maar als hij er alleen naast komt en hij moet eerder remmen dan is het niet zo'n probleem. Maar ik heb inderdaad twijfels of dit een goede race configuratie is. Maar het is nog nooit eerder geprobeerd, dus ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakkenquote:Op zondag 12 september 2010 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
Precies. Als Massa zijn slipstream weet te pakken in de eerste ronde dan is Button gewoon gezien.
quote:Op zondag 12 september 2010 12:46 schreef Atreidez het volgende:
Bah, ik kan nergens meer de pole van 2002 online terugkijken.. Montoya schijnt daar het snelste F1 rondje ooit te hebben gereden (hoogste gemiddelde snelheid over 1 lap, maar dan moet er ook wel ergens een goeie topsnelheid in zitten).
Dan moet de wiki aangepast wordenquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Juan_Pablo_Montoyaquote:He set the fastest ever average speed over a lap during the qualifying session of the 2002 Italian Grand Prix at Monza.
Ja, want het was echt 2004 dat hij die ronde neerzette.quote:Op zondag 12 september 2010 12:55 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dan moet de wiki aangepast worden
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Juan_Pablo_Montoya
Ik lees het nu ook op de wiki van monza idd, maar het was niet de pole, hij reedt de ronde in de prequal.. Het is wel het snelste rondje vanaf dat moment dan, maar daarvoor was het ws. de pole van 2002 ?quote:Op zondag 12 september 2010 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, want het was echt 2004 dat hij die ronde neerzette.
Dat zou best kunnen ja. Al is het wel zo dat ze in de jaren '80 ook echt hard reden op circuits zoals Silverstonequote:Op zondag 12 september 2010 13:04 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik lees het nu ook op de wiki van monza idd, maar het was niet de pole, hij reedt de ronde in de prequal.. Het is wel het snelste rondje vanaf dat moment dan, maar daarvoor was het ws. de pole van 2002 ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |