quote:Op zondag 5 september 2010 12:09 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb morgen mijn placenta echo in het ziekenhuis.
Ik ben heel benieuwd.
quote:Op zondag 5 september 2010 12:41 schreef Troeta het volgende:
Waarom krijg je een placenta-echo Pvoess?
quote:Op zondag 5 september 2010 12:41 schreef Floria het volgende:
[..]
Hoop dat ie mooi op de goede plek ligt. Dat gaan ze checken toch? Hoe laat?
quote:Op zondag 5 september 2010 13:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het echt zo tof dat ik niet meer in de lijst sta!
Zou zo mijn antwoord kunnen zijn. Stomme vraag idd!quote:Op zondag 5 september 2010 14:11 schreef tessie het volgende:
Ja ik zeg vaak ook gewoon dat ze vorige week al geboren is, en of ze het kaartje dan niet ontvangen hebben. Stomme vraag, stom antwoord hoor
Gegoogled en het fijne babybytes gaf antwoord.quote:Op zondag 5 september 2010 15:49 schreef Floria het volgende:
Zeg, gewoon informatief hoor maar hoe voelen rugweeën? Komen die ook in golven of is het meer steady af en aan trng erge rugpijn?
Uiteraard, maar eerst dit lekker voor mezelf houden...quote:Op zondag 5 september 2010 17:26 schreef Floria het volgende:
Gefeliciteerd Narr! Kom je tzt wel uit de kast?
Alles is weer rustigquote:Op zondag 5 september 2010 20:03 schreef Leandra het volgende:
Floria![]()
Mijsje en ik hadden je pas komende zondag in de planning voor de bevalling
Ik hoop dat de pijn een beetje hanteerbaar wordt, en zo niet, dat het dan doorzet
Narr, gefeliciteerd en welkom
nou iddquote:Op zondag 5 september 2010 20:32 schreef Vicky het volgende:
Ik ben ook supernieuwsgierig naar Narr...
Jij bent het gewoon hè!!quote:
Joh dan ga jij gewoon bevallen vandaagquote:Op zondag 5 september 2010 20:38 schreef tessie het volgende:
Dat klinkt wel heel fijn Tico! Daar hoop ik ook op deze keer.
En bij mij is de buikpijn weer terug
Ik had ook rugweeen met de laatste bevalling.quote:Op zondag 5 september 2010 15:49 schreef Floria het volgende:
Zeg, gewoon informatief hoor maar hoe voelen rugweeën? Komen die ook in golven of is het meer steady af en aan trng erge rugpijn?
quote:Op maandag 6 september 2010 12:39 schreef Floria het volgende:
Meld! Vandaag 39 weken!
En...
GEBROKEN VLIEZEN!![]()
VK is geweest en het gutst eruit... nog geen noemenswaardige weeën dus we wachten rustig af. Ondertussen sleep ik mijn celstof matje achter me aan want ai, das best veel water.
Spannend!
ik hoop het voor je!!quote:Op maandag 6 september 2010 13:25 schreef Floria het volgende:
Inmiddel ben ik wat weeig aan het worden, moge het doorzetten!
Ik heb het nog niet gehad, maar het schijnt wel een zwangerschapskwaaltje te zijn ja!quote:Op maandag 6 september 2010 14:10 schreef tessie het volgende:
Spannend hoor Floria!
Ik heb elke keer kramp in mijn scheenbeen, is dat ook weer een of ander zwangerschapskwaaltje?
Dat is idd een zwangerschapskwaal. Ik heb het in m'n schenen, kuiten en ondertussen ook de binnenkant van de bovenbenen.quote:Op maandag 6 september 2010 14:10 schreef tessie het volgende:
Ik heb elke keer kramp in mijn scheenbeen, is dat ook weer een of ander zwangerschapskwaaltje?
Klopt.quote:Op maandag 6 september 2010 14:58 schreef chacama het volgende:
Voor Floria![]()
Kom maar lekker terug met een verse baby
@ Tessie, is een kwaal, maar ook een symtoom. Geloof dat het magnesiumgebrek is. Maar - graaft in geheugen- er was ook iets met een staaf ijzer onder je matras leggen. Dat deed wonderen. Was dat tegen kramp....geloof het wel. Misschien dat iemand anders mij aan kan vullen.
Ik dacht heel even halleluja das een beste placentaquote:Op maandag 6 september 2010 17:58 schreef Pvoesss het volgende:
Go Floria![]()
![]()
![]()
Alles was goed bij mijn placenta echo
Hij weegt ongeveer 1,4 kilo en ze heeft het gezichtje nog even laten zien en de handjes en voetjes.
En even gecheckt of het nog steeds een jongetje is en ook dat zit goed![]()
![]()
Hij ligt heel mooi met het kopje naar beneden al
quote:Op maandag 6 september 2010 18:02 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik dacht heel even halleluja das een beste placenta![]()
![]()
duurde een tijdje voor er een lichtje ging knipperen
Fijn dat alles goed was!!en fijn dat ie al naar beneden ligt. Mooi!
Huup, het is maar goed dat jij dit zei, want ik dacht hetzelfde!quote:Op maandag 6 september 2010 18:02 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik dacht heel even halleluja das een beste placenta![]()
![]()
duurde een tijdje voor er een lichtje ging knipperen
Fijn dat alles goed was!!en fijn dat ie al naar beneden ligt. Mooi!
Ligt het aan mij dat ik hier niets van begrijp?quote:Op maandag 6 september 2010 22:52 schreef huuphuup het volgende:
-edit-
oh!![]()
![]()
er gaat een wereld voor me open dat die en die dezelfde zijn![]()
mooie naam zeg!
Ze heeft zich al op Twitter gemeld... Ws wist Huup niet dat diegene op Twitter Floria isquote:Op dinsdag 7 september 2010 06:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ligt het aan mij dat ik hier niets van begrijp?
Floria, gefeliciteerd!
Voor ijzerprikken kun je ook gewoon even je huisarts bellen hè! T is zo gepiept en de assistente kan dat doen met zo'n vingerprikje. Ik weet niet of er over 2 weken uitgebreid bloed afgenomen wordt of niet maar wellicht als je nu zou bellen kun je morgen al wel even langskomen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb over 2 weken weer een afspraak en dan wordt er onder andere naar mijn ijzer gekeken. Misschien geen gek idee om te vragen of dat iets eerder kan.
Met een dagje vrij ben ik niet geholpen, hoor. Ik heb zoveel vrije dagen opgenomen, maar ik wil toch echt nog het een en ander afkrijgen in de komende maanden. Het suffe is dat het helemaal niet als te veel voelt. Rationeel gezien moet het makkelijk kunnen. Toen ik zwanger was van Ivan voelde ik me ook moe, maar mentaal was ik behoorlijk fit en geconcentreerd.
Ik heb niks gehad en wel gevraagdquote:Op dinsdag 7 september 2010 14:33 schreef Floria het volgende:
Zo heb pmmetjes gestuurd naar de vragers en ga mezelf maar eens ergens anders melden
Estrys: gaan met die banaan!
Nu welquote:Op dinsdag 7 september 2010 14:35 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Ik heb niks gehad en wel gevraagd.
Heel eerlijk gezegd denk ik inderdaad niet dat je aan beide gespreksvormen iets hebt. Je lijkt me inderdaad bijdehand genoeg om het zelf aan te kunnen pakken als het op practische dingen aankomt en je moet er voor waken dat je inderdaad niet straks alleen nog maar thuis zit omdat dat het beste wordt geacht. Soms krijg je juist energie van dingen wél doen, maar het is zo lastig om uit te vinden wat en hoe enzo.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Och, toen ik zwanger was van Ivan had ik de hond nog rondlopen en die kostte me veel meer energie.![]()
Ik zit te dubben of ik het van de psychologische kant of de praktische kant aan moet pakken. Ik zou een afspraak kunnen maken met onze 'werkcoach', maar ik ben bang dat ik dan tips krijg als 'maak een lijstje met dingen die je deze week af kunt krijgen' en 'formuleer concrete, goed afgebakende taken voor jezelf'. Ik wéét wel hoe dat moet. Anderzijds ben ik bang dat ik mezelf met een psychologische benadering een burn-out of zo aanpraat.
Tegen een ander kan ik veel makkelijker zeggen dat die niet te streng voor zichzelf moet zijn. Ik voel me nu daarentegen gewoon onprofessioneel. Get over it, hier word je niet voor betaald.
Nou, precies! Als ik een dag vrij neem voel ik me dan ook net zo waardeloos. Ik voel me eigenlijk alleen nuttig als ik iets lekker praktisch kan doen waar ik me even helemaal op kan concentreren. De domme klusjes, zeg maar. Het balkon opknappen, scholen in Amsterdam-Noord vergelijken, een begroting maken voor het nieuwe huis. Ik probeer dat zoveel mogelijk op mijn werk toe te passen, maar het houdt een keer op. Er moet uiteindelijk een proefschrift komen en de administratieve klusjes zijn niet het doel op zich. Nu probeer ik dus een compromis uit: ik maak mijn dagen iets korter, ik begin met het theoretische werk en ik sluit af met iets praktisch. Het werkt niet echt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:41 schreef huuphuup het volgende:
Soms krijg je juist energie van dingen wél doen, maar het is zo lastig om uit te vinden wat en hoe enzo.
Ik heb twee lieve promoteren. De vrouw was juist degene die schrok en het te druk vond.quote:Is het een optie om te spreken met je promotor? Zij was wel enthousiast over de zwangerschap toch? (dat praat allicht wat minder beladen dan met iemand die gelijk in een 'zie je wel!' houding schiet...)
Heb je helemaal gelijk in. Vanavond eerst maar eens toegeven aan m'n vriend.quote:Soms is het misschien ook een stukje van toegeven aan jezelf als je het toegeeft aan een ander.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, precies! Als ik een dag vrij neem voel ik me dan ook net zo waardeloos. Ik voel me eigenlijk alleen nuttig als ik iets lekker praktisch kan doen waar ik me even helemaal op kan concentreren. De domme klusjes, zeg maar. Het balkon opknappen, scholen in Amsterdam-Noord vergelijken, een begroting maken voor het nieuwe huis. Ik probeer dat zoveel mogelijk op mijn werk toe te passen, maar het houdt een keer op. Er moet uiteindelijk een proefschrift komen en de administratieve klusjes zijn niet het doel op zich. Nu probeer ik dus een compromis uit: ik maak mijn dagen iets korter, ik begin met het theoretische werk en ik sluit af met iets praktisch. Het werkt niet echt.
[..]
Ik heb twee lieve promoteren. De vrouw was juist degene die schrok en het te druk vond.Ik wil het eigenlijk niet met hen hierover hebben, maar ik kan er zo ook niet al te lang mee rond blijven lopen. Intussen zit ik mooi weer te spelen: gister heb ik nog een mail gestuurd dat het lekker gaat. Ja, net daarvoor had ik 2 uur goed gewerkt.
Het voelt voor mij heel sterk als 'ik heb voor deze zwangerschap gekozen tijdens mijn promotie, dus ik moet er maar professioneel mee omgaan'. Ik heb een collega die net bevallen is van haar tweede en al lange tijd uit de roulatie ligt vanwege vermoeidheid/ziekte/burn-out/zwangerschap. Zo wil ik niet zijn. En als ik dit zo opschrijf dan vind ik dat eigenlijk ook heel fout van mezelf. Het klinkt alsof ik het haar aanreken en eigenlijk vind dat ze zich er gewoon overheen moet zetten. Ik weet wel beter.
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Vanavond eerst maar eens toegeven aan m'n vriend.Dan zien we wel weer verder.
Zo, dat is balen! Zal vast wel snel gerepareerd worden, toch? Hebben jullie geen huismeester of zo waar je het aan kunt vragen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:37 schreef Noa24 het volgende:
Over 4 dagen ben ik uitgerekend en juist nu doen de liften van onze flat het niet meer, vanwege een stroomstoring! Dat betekent 14 trappen op en afIk heb het gister al gedaan, maar ze doen het nog steeds niet. Hopelijk worden ze snel gemaakt, want ik geloof niet dat ik dan nog thuis mag bevallen.
Ik ook... 't Is zelfs zo erg dat ik klusjes die ik boven moet doen cluster om maar niet te vaak de trap op en neer hoef te lopen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sta tegenwoordig al hijgend bovenaan een enkele trap.
Voor zover ik weet is ze niet aan het bevallenquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:03 schreef Fannetje het volgende:
Heeft iemand tessie al gespot vandaag? Ze zal toch niet stiekem aan het voorkruipen zijn?
Whehe echt hé? En wij staan gewoon al in de top 20!quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat moet haast wel, zolang augustus niet afgerond was kon september niet beginnen
Ja... als ik naar de lijst kijk dan kijk ik nog steeds eerst onderaan om m'n eigen naam te zoeken, en het is iedere keer weer schrikken als ik zie hoe hoog..... maar darn, top 20quote:Op woensdag 8 september 2010 00:16 schreef Shirley het volgende:
[..]
Whehe echt hé? En wij staan gewoon al in de top 20!
quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:39 schreef Noa24 het volgende:
Tessie! De reden is niet leuk natuurlijk, maar wel fijn dat ze morgen gewoon komt!!!
Hoe laat kan je er morgen terecht? Heel veel succes!!
Hoe kunnen ze eigenlijk zien dat je te weinig vruchtwater hebt? Alleen door middel van een echo?
En de liften doen het weerMijn vriend was zo lief om gisteravond en vanochtend te bellen en te zeggen dat zijn hoogzwangere vriendin toch echt werkende liften nodig heeft hihi. Dat zal natuurlijk wel niet de reden zijn geweest, maar lief is het wel!
En niet in 3 weeën van 5 naar 10quote:Op woensdag 8 september 2010 12:44 schreef ymme het volgende:
Hopelijk gaat het snel maar niet te pijnlijk Tessie.
Succes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 maanden, t wettelijke minimale waar iedereen recht op heeft zeg maar. En inderdaad, het hangt dus op 3 weken.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:50 schreef Leandra het volgende:
Vervelend Troeta, zeker als ze ook nog eens zo vaag reageren op je vraag of het allemaal geregeld is.
Huup, ik neem aan dat je nu dus in een half jaar WW zit.... en omdat dat half jaar net een paar weken te vroeg is afgelopen heb je vervolgens geen recht op zwangerschapsverlof?? Darn...
10 weken regel?quote:Op woensdag 8 september 2010 18:55 schreef Troeta het volgende:
Zo, dat is ook een vervelend verhaal zeg! Vooral ook als je zwanger bent kan je hier echt niet tegen.
Wat nou als ik vanavond beval, moet ik het dan vanuit m'n kraambed regelen met een huilend baby'tje op de achtergrond? dat soort scenario's..
Is het toen wel goedgekomen met die aanvraag,heb je alles gehad?
En dat is helemaal balen dat van 1 december, dat heeft te maken met die 10-wekenregel toch?
Geen buikpijn krijgen hoor van mijn stomme verhaal! Ik voelde het net ook dat ik te gespannen was, dus ben even gaan douchen.
Ga nu even van alles uitprinten zodat ik het voor hun neus neer kan leggen waar ik recht op heb.
Die leidinggevende die op vakantie is heeft in principe alles goed doorgegeven, de personeelsconsulente moet verder alles regelen, die heeft de fout gemaakt.
Ik werk bij TNT en alles moet daar via omwegen en vermoed dat ik een van de weinige ben die daar een zwangerschapsuitkering aanvraagt, want het is verder een mannenbedrijf en andere vrouwen worden meestal weggewerkt voordat ze teveel moeite moeten doen.
Ik denk dat je met deze post Huup heel goed nieuws gebracht hebtquote:Op woensdag 8 september 2010 19:02 schreef Troeta het volgende:
Shirley, wat fijn van die complimentjes! Dat doet een mens goed he!
ja dit huuphuup:
Bent u zwanger? Dan kunt u een zwangerschaps- en bevallingsuitkering krijgen als één van de onderstaande situaties voor u geldt:
* U heeft een werkgever.
* U heeft een WW-uitkering, Ziektewet-uitkering of loongerelateerde WGA-uitkering.
* Uw vermoedelijke bevalling is binnen 10 weken na het einde van uw dienstverband of na één van bovengenoemde uitkeringen van UWV.
Die onderste regel, wat jij bedoelt met 3 weken verschil denk ik? Wel vervelend allemaal zeg!
Fijn dat het UWV toen zo goed meewerkte, geeft mij ook een beetje hoop!
ik zit ook al te rekenen, als zij 26 december 34 weken is, is zij 1 december dus net iets over de 30 weken..dus binnen de 10 weken grens..quote:Op woensdag 8 september 2010 19:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je met deze post Huup heel goed nieuws gebracht hebt
Ja, ik realiseerde me ook al dat het om 2 dagen zou hangen...quote:Op woensdag 8 september 2010 19:11 schreef Troeta het volgende:
[..]
ik zit ook al te rekenen, als zij 26 december 34 weken is, is zij 1 december dus net iets over de 30 weken..dus binnen de 10 weken grens..
Wil geen valse hoop geven huup, maar kijk het eens goed na? Zou wel super zijn!
Ja, daarom, als ik haar uitgerekende datum bekijk ziet het er goed uit, maar goed, eerst zien dan geloven! En misschien spelen er andere dingen mee, want weet natuurlijk niet hoe het echt werkt bij UWV.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik realiseerde me ook al dat het om 2 dagen zou hangen...
Maar binnen de grens is binnen de grens.
Ja 1 dec is de laatste dag + 10 weken is 9 feb, de UD is 6 feb dus als ze 30 nov zouden nemen als laatste dag uitkering zit k ook nog goed.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:20 schreef Leandra het volgende:
Zoals die 10-weken regeling eruitziet val je zelfs met je huidige UD binnen de regeling... dan hoeft er niet eens iets aangepast te worden
Maar dat kun je zelf waarschijnlijk het beste even terugtellen.
jaquote:Op woensdag 8 september 2010 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
Oh Huup, wat zou dat geweldig voor je zijn!!
nice, thanks!quote:Op woensdag 8 september 2010 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is trouwens de bron van de informatie van Troeta.
Ik zat me op de UWV-site ook al te verbazen dat je na 6 keer bellen gewoon niet zo'n antwoord hebt gekregen terwijl het in het eerste blok over zwangerschapsverlof staatquote:Op woensdag 8 september 2010 19:35 schreef huuphuup het volgende:
en momenteel verbaas ik me erover dat het uwv hier niet van weet? ik ben toch niet de enige zwangere die daar aanklopt?
Verbaast me niks, ze luisteren meestal niet eens naar je vraag, maar blaten een standaard negatief antwoord op:)quote:Op woensdag 8 september 2010 19:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zat me op de UWV-site ook al te verbazen dat je na 6 keer bellen gewoon niet zo'n antwoord hebt gekregen terwijl het in het eerste blok over zwangerschapsverlof staat
Dat dus, plus dat die telefoonfiguren geen enkel benul van de regels hebben... ongeacht of ze er voor WW, ZW of WIA zitten, maar in dit geval vond ik het wel heel erg voor de neus staan zeg maarquote:Op woensdag 8 september 2010 19:40 schreef Troeta het volgende:
[..]
Verbaast me niks, ze luisteren meestal niet eens naar je vraag, maar blaten een standaard negatief antwoord op:)
ja zuur. En niet 1 keer maar een keer of 5quote:Op woensdag 8 september 2010 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het een schande dat die mevrouw van het UWV je daar niet op gewezen heeft. Ze zei toch zelfs nog dat het 'zuur' was voor je?
Jij bent zwanger, dat is jouw excuus... wat was het hare?quote:Op woensdag 8 september 2010 19:46 schreef huuphuup het volgende:
Leandra och ik had t zelf ook niet gezien dus![]()
quote:Op woensdag 8 september 2010 19:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bent zwanger, dat is jouw excuus... wat was het hare?
dat schijnen ze niet te mogen, koffie en thee aanbieden. zei mijn jobcoach toen ie koffie ging halen voor mequote:Op woensdag 8 september 2010 20:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
ik vond het ook al stom dat ze mij geen koffie of thee aanbood maar zelf wel ging halen uit de automaat![]()
erg hè? maar ik vond het zo suf, lekker uitgebreid aan dr thee-uit-plastic-bekertje sippen.
ze zullen wel denken ja je hoela! je krijgt straks maandelijks genoeg van ons om je eigen koffie en thee te halen![]()
Nouja goed, ik ben blij, jullie maken mn dag weer helemaal
En hoe zou het met Tessie zijn?
stel je voor dat mensen gratis koffie komen halenquote:Op woensdag 8 september 2010 22:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dat schijnen ze niet te mogen, koffie en thee aanbieden. zei mijn jobcoach toen ie koffie ging halen voor mewant hij had zelf zin in koffie.
en uwvik moest per se in een bepaalde week bellen voor mijn zwangerschapsuitkering, eerder kon niet...ging om een week ofzo...
maar fijn van je uitkering iig!
bij volwassenen ook hoor!quote:Op woensdag 8 september 2010 23:28 schreef mijsje het volgende:niet rood? hoe kan dat nou
![]()
maar zwart kan nog veranderen...en is bij babies ook heel schattig!
quote:Op woensdag 8 september 2010 23:51 schreef trui het volgende:
[..]
bij volwassenen ook hoor!
heel fijn om te lezen dat ze er is, Tessie. gefeliciteerd met jullie Anna!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |