abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86002435
quote:
AMSTERDAM - De 26-jarige vrouw die in oktober 2007 haar dochtertje doodde door haar in De Bijenkorf in Amsterdam van vierhoog naar beneden te gooien, lijdt niet aan een persoonlijkheidsstoornis. Zij moet derhalve niet de tbs-maatregel opgelegd krijgen.

Tot die conclusie zijn gedragsdeskundigen in het Pieter Baan Centrum (PBC) gekomen, na een zeven weken durende klinische observatie. Dat bleek donderdag tijdens de behandeling van de strafzaak in hoger beroep tegen de vrouw. Het hof had in maart van dit jaar de observatie in het PBC gelast, omdat de oordelen van vier eerder ingeschakelde psychologen en psychiaters sterk uiteenliepen. De rechtbank ontsloeg de vrouw, J. van T., van rechtsvervolging en legde haar tbs met dwangverpleging op.

Het kind (anderhalf jaar oud) overleed destijds direct na de val. Van T. sprong erachteraan, maar overleefde dit.

Nadat Van T. uit het ziekenhuis was ontslagen, werd zij vastgezet in een huis van bewaring, waar zij sindsdien heeft verbleven. Zowel haar advocaten als enkele bij de zaak betrokken gedragsdeskundigen spreken hier schande van: de vrouw T. is veeleer slachtoffer dan dader en had destijds direct omgeven moeten worden met adequate zorg. Achter de tralies is zij niet of nauwelijks toegekomen aan de verwerking van het trauma van het door eigen toedoen verliezen van haar kind.

De deskundigen zijn het erover eens dat Van T. ten tijde van het drama in een ernstige psychose verkeerde. Maar over de oorzaak verschillen zij van mening: twee deskundigen hebben vastgesteld dat de psychose is voortgekomen uit een borderlinestoornis. Twee anderen hadden het vermoeden dat door Van T. gebruikte afslankpillen, waarin veelal gevaarlijke bestanddelen zitten, deze in de hand hebben gewerkt. Het PBC heeft geconcludeerd dat van enige stoornis geen sprake is.

Een team van Mentrum, een instelling voor geestelijke gezondheidszorg, heeft zich bereid verklaard om Van T. te begeleiden, voor het geval het hof tot een ander oordeel komt dan de rechtbank en het de vrouw op vrije voeten stelt.

Vrijdag zal het Openbaar Ministerie zijn visie op de zaak geven, mede op basis van het rapport van het PBC.
www.telegraaf.nl
Wat is dat toch met al die jonge moeders die doordraaien ? Lijkt bijna wekelijks in het nieuws te zijn .
pi_86002518
Je zou maar daar beneden hebben gelopen en het allemaal hebben gezien... Brrr!
Noot noot.
  donderdag 2 september 2010 @ 22:15:23 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_86002675
Dat komt omdat elke kudt tokkie maar kinderen op de wereld kan zetten. Daar komt dat door!
  donderdag 2 september 2010 @ 22:17:02 #4
2964 Armageddon
  donderdag 2 september 2010 @ 22:18:16 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86002887
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:12 schreef Mastas het volgende:

[..]

Wat is dat toch met al die jonge moeders die doordraaien ? Lijkt bijna wekelijks in het nieuws te zijn .
Nou ja, deze was drie jaar geleden in het nieuws.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86003264
Wtf? Hoe kan je die vrouw 'normaal' noemen? Daar moet wat raars in dr om gegaan zijn anders gooi je niet met het kind!
  Donald Duck held donderdag 2 september 2010 @ 22:41:50 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86004371
quote:
Het hof had in maart van dit jaar de observatie in het PBC gelast, omdat de oordelen van vier eerder ingeschakelde psychologen en psychiaters sterk uiteenliepen
Laat toch wel zien dat psychologie pure pseudo-wetenschap is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 22:42:12 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_86004388
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Wtf? Hoe kan je die vrouw 'normaal' noemen? Daar moet wat raars in dr om gegaan zijn anders gooi je niet met het kind!
Er staat toch dat ze ten tijde van het gebeuren in een psychose zat.

Een psychose hoeft niet te betekenen dat zo iemand een blijvende stoornis heeft. Dat lijkt hier ook het oordeel. Overigens zeggen dus ook enkele onderzoekers dat ze wel een stoornis heeft, het is dus niet unaniem.
  donderdag 2 september 2010 @ 22:43:20 #9
2964 Armageddon
pi_86004448
Van mij mag je zo'n figuur gewoon meteen door het hoofd schieten. Zonde van de tijd om daar aandacht aan te besteden. Kansloos.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 22:48:42 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_86004737
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:43 schreef Armageddon het volgende:
Van mij mag je zo'n figuur gewoon meteen door het hoofd schieten. Zonde van de tijd om daar aandacht aan te besteden. Kansloos.
Benieuwd of het ook op zou gaan als een van je naasten een psychotische episode zou hebben door bijvoorbeeld een reactie op medicijnen.

Gelijk het revolver uit de kast?

"Ga daar maar even zitten ma"
pi_86004789
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Je kunt prima abnormaal gedrag vertonen, zonder een psychiatrische stoornis te hebben.
  donderdag 2 september 2010 @ 23:03:17 #12
2964 Armageddon
pi_86005498
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Benieuwd of het ook op zou gaan als een van je naasten een psychotische episode zou hebben door bijvoorbeeld een reactie op medicijnen.

Gelijk het revolver uit de kast?

"Ga daar maar even zitten ma"
Dan schiet ik en de persoon overhoop waar het om gaat en daarbij de huisarts die de medicijnen heeft voorgeschreven.
pi_86005920
je kan toch ook een psychose door een depressie of schizofrenie krijgen ?
kom je alleen voor tbs in aanmerking als je een persoonlijkheidstoornis hebt ?
  donderdag 2 september 2010 @ 23:14:55 #14
2964 Armageddon
pi_86005997
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:12 schreef Mastas het volgende:
je kan toch ook een psychose door een depressie of schizofrenie krijgen ?
kom je alleen voor tbs in aanmerking als je een persoonlijkheidstoornis hebt ?
Wat kan mij dat nou schelen? Als je godverdomme een kind uit het raam pleurt dan ben je niet in orde! Kan me niet schelen wat voor naam ze daar aan geven. Dan spoor je gewoon niet en moet je opgesloten worden. Klaar!
  donderdag 2 september 2010 @ 23:21:24 #15
2964 Armageddon
pi_86006249
Ik ben zo moe van mensen die maar tot in den treure moeten nadenken over mensen zoals het Pieter Baan Centrum. Als een dier zulk gedrag vertoont krijgt het meteen een spuitje maar over mensen moeten we maar oeverloos doorzeuren. Krijg de tiefus!
pi_86006281
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:21 schreef Armageddon het volgende:
Ik ben zo moe van mensen die maar tot in den treure moeten nadenken over mensen zoals het Pieter Baan Centrum. Als een dier zulk gedrag vertoont krijgt het meteen een spuitje maar over mensen moeten we maar oeverloos doorzeuren. Krijg de tiefus!
Het PBC stelt alleen dat ze niet lijdt aan een persoonlijkheidsstoornis en dat zou heel goed mogelijk zijn.

Ze zal verder gewoon gestraft worden.
pi_86006305
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:14 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Wat kan mij dat nou schelen? Als je godverdomme een kind uit het raam pleurt dan ben je niet in orde! Kan me niet schelen wat voor naam ze daar aan geven. Dan spoor je gewoon niet en moet je opgesloten worden. Klaar!
Volgens mij kan je zelf ook wel wat anger managment gebruiken :P
  donderdag 2 september 2010 @ 23:24:43 #18
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86006356
Dus de vrouw krijgt als alternatief voor levenslange gevangenisstraf een pil van Drion?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 2 september 2010 @ 23:25:01 #19
2964 Armageddon
pi_86006365
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:23 schreef Mastas het volgende:

[..]

Volgens mij kan je zelf ook wel wat anger managment gebruiken :P
Ow ja! Nog zoiets moois. Dan vertel je hoe je er over denkt en dan moet je op anger management cursus. Ga toch weg man! Mafkees! 8-)
pi_86006446
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:25 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ow ja! Nog zoiets moois. Dan vertel je hoe je er over denkt en dan moet je op anger management cursus. Ga toch weg man! Mafkees! 8-)
Wat is nou eigenlijk jouw grootste probleem met de conclusie van het PBC?
pi_86006468
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:25 schreef Armageddon het volgende:

[..]

De manier waarop je dat deed is wat twijfelachtig. Met je krijg de tyus ( :') ) etc :D
  donderdag 2 september 2010 @ 23:28:05 #22
2964 Armageddon
pi_86006470
Ik ben heel boos op de maatschappij ja, maar ik heb geen anger management cursus nodig. Ik gooi m'n kind niet uit het raam kwa frustratie namelijk. Ik houd zielsveel van m'n kind. Als je zover bent dat je je kind uit het raam gooit dan mag je van mij inderdaad een pil van drion nemen.
  donderdag 2 september 2010 @ 23:29:19 #23
2964 Armageddon
pi_86006509
En als er hier figuren rondlopen die dit nog goed lopen te praten dan is een pil van drion waarschijnlijk een erg goede keus.
pi_86006553
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:28 schreef Armageddon het volgende:
Ik ben heel boos op de maatschappij ja, maar ik heb geen anger management cursus nodig. Ik gooi m'n kind niet uit het raam kwa frustratie namelijk. Ik houd zielsveel van m'n kind. Als je zover bent dat je je kind uit het raam gooit dan mag je van mij inderdaad een pil van drion nemen.
Toch wel schandlig hoe weinig begrip jij kunt opbrengen voor mensen die ernstig psychotisch zijn.
pi_86006610
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:30 schreef Stirner het volgende:

[..]

Toch wel schandlig hoe weinig begrip jij kunt opbrengen voor mensen die ernstig psychotisch zijn.
Zelfdoding (en hulp daarbij) zou veel meer bespreekbaar moeten zijn . Dan zou het ook minder voorkomen .
pi_86006641
Is GeenStijl dicht voor onderhoud ofzo ?
  donderdag 2 september 2010 @ 23:33:44 #27
2964 Armageddon
pi_86006674
quote:

[..]

Die moeten lekker het leven verlaten. Een spuitje is de beste oplossing.

Ik trek het weer even door naar die dieren. Een dier wat niet in orde is gaat er gewoon aan. Waarom zou dat bij mensen niet gelden? Dan raak jij je baan kwijt waarschijnlijk of niet?
  donderdag 2 september 2010 @ 23:34:23 #28
2964 Armageddon
pi_86006698
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:33 schreef gelly het volgende:
Is GeenStijl dicht voor onderhoud ofzo ?
Och, daar heb je die droplul ook weer. :')
pi_86006739
Verheffend.
pi_86006831
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:33 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik trek het weer even door naar die dieren. Een dier wat niet in orde is gaat er gewoon aan. Waarom zou dat bij mensen niet gelden? Dan raak jij je baan kwijt waarschijnlijk of niet?
Ach, er zijn miljoenen mensen die een tijdje psychotisch zijn geweest en al weer jaren prima functioneren en nooit een vlieg kwaad hebben gedaan.

Je houdt het misschien niet voor mogelijk, maar zelfs jij kunt psychotisch worden.
pi_86006893
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:33 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Och, mischien omdat mensen geen dieren zijn? Zomaar een gedachte, hoor.

Ik weet niet hoe normaal of gek deze persoon is, ik kan mij iig nauwelijks voorstellen dat een geestelijk gezond persoon haar kind in de Bijenkorf naar beneden gooit, maar goed, godzijdank hebben wij dankzij jouw Chuck Norris act een correct perspectief op deze zaak.

Hey, waarom doe jij er niet wat aan, eigenlijk, dat doet de dierenwereld toch ook? Daar rekent de alfa af met de zwakken, dus wat let je?
  donderdag 2 september 2010 @ 23:49:43 #32
2964 Armageddon
pi_86007202
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:38 schreef Stirner het volgende:

[..]

Ach, er zijn miljoenen mensen die een tijdje psychotisch zijn geweest en al weer jaren prima functioneren en nooit een vlieg kwaad hebben gedaan.

Je houdt het misschien niet voor mogelijk, maar zelfs jij kunt psychotisch worden.
Ik kan ook psychotisch worden ja. Door mensen zoals jij. Probeer je dit nu recht te lullen of wat?
  donderdag 2 september 2010 @ 23:51:48 #33
2964 Armageddon
pi_86007270
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Och, mischien omdat mensen geen dieren zijn? Zomaar een gedachte, hoor.

Ik weet niet hoe normaal of gek deze persoon is, ik kan mij iig nauwelijks voorstellen dat een geestelijk gezond persoon haar kind in de Bijenkorf naar beneden gooit, maar goed, godzijdank hebben wij dankzij jouw Chuck Norris act een correct perspectief op deze zaak.

Hey, waarom doe jij er niet wat aan, eigenlijk, dat doet de dierenwereld toch ook? Daar rekent de alfa af met de zwakken, dus wat let je?
En waarom zijn mensen geen dieren? Omdat de mens dat besloten heeft? Waarom is een kat minder waard dan een mens? Wat loop je nou dom te ouwehoeren? Een leven is een leven!
pi_86007385
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:49 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik kan ook psychotisch worden ja. Door mensen zoals jij. Probeer je dit nu recht te lullen of wat?
Ik probeer dit niet recht te lullen, maar ik vind het onvoorstelbaar dat jij geen enkel begrip kunt opbrengen voor het feit dat mensen psychische problemen kunnen krijgen, zonder dat ze daar iets aan kunnen doen.

Ik ben benieuwd of je nog zo stoer oordeelt wanneer je de ongekende pech hebt dat jouw kind bijvoorbeeld schizofrenie ontwikkelt (kans van 1 op 100). :)
pi_86007526
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:51 schreef Armageddon het volgende:

[..]

En waarom zijn mensen geen dieren? Omdat de mens dat besloten heeft? Waarom is een kat minder waard dan een mens? Wat loop je nou dom te ouwehoeren? Een leven is een leven!
Dus ik begrijp dat jij geen vlees eet, geen eieren, geen leer draagt? Of is het alleen van toepassing op huisdieren? Een kat is inderdaad minder waard als een mens, als ik je dat moet uitleggen dan zit er iets niet goed in jouw hoofd.

Dom ouwehoeren? Ik zie alleen maar een uitermate agressief menneke stoer doen op het Internet. Neem lekker een valium en ga slapen, joh.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:01:00 #36
2964 Armageddon
pi_86007544
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:56 schreef Stirner het volgende:

[..]

Ik probeer dit niet recht te lullen, maar ik vind het onvoorstelbaar dat jij geen enkel begrip kunt opbrengen voor het feit dat mensen psychische problemen kunnen krijgen, zonder dat ze daar iets aan kunnen doen.

Ik ben benieuwd of je nog zo stoer oordeelt wanneer je de ongekende pech hebt dat jouw kind schizofrenie ontwikkelt (kans van 1 op 100). :)
Als mijn kind zich schizo ontwikkelt dan was ik als ouder al niet in orde. Daarom leggen dieren ook minder ontwikkelde dieren om. Om die shit te voorkomen. Ik zie nu al aan mijn kind dat ze wijzer en meer bijdehand is dan mijzelf. Dat heet evolutie. Ik hou er van!
pi_86007652
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:01 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Als mijn kind zich schizo ontwikkelt dan was ik als ouder al niet in orde.
Dit is aantoonbaar onjuist en er is dus alsnog een kansje dat het kind wel schizofrenie ontwikkelt of 1 van de vele andere psychische aandoeningen. Ik hoop het van niet voor je, maar het zou zomaar kunnen en ik ben er vrij zeker van, dat je dan ineens heel anders oordeelt.

Verder heeft het geen ene fuck met 'wijzer' of 'bijdehanter' te maken.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:04:32 #38
2964 Armageddon
pi_86007661
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus ik begrijp dat jij geen vlees eet, geen eieren, geen leer draagt? Of is het alleen van toepassing op huisdieren? Een kat is inderdaad minder waard als een mens, als ik je dat moet uitleggen dan zit er iets niet goed in jouw hoofd.

Dom ouwehoeren? Ik zie alleen maar een uitermate agressief menneke stoer doen op het Internet. Neem lekker een valium en ga slapen, joh.
Wie heeft het hier gehad over huisdieren of slachtdieren? Daar kom jij mee mafketel! Waar het hart van overloopt, komt dan in mij op. :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:09:21 #39
2964 Armageddon
pi_86007808
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:04 schreef Stirner het volgende:

[..]

Dit is pure onzin en er is alsnog een kansje dat het kind wel schizofrenie ontwikkelt of 1 van de vele andere psychische aandoeningen. Ik hoop het van niet voor je, maar het zou zomaar kunnen en ik ben er vrij zeker van, dat je dan ineens heel anders oordeelt.
Ik ben er vrij zeker van dat mijn kind dat niet ontwikkeld. Het kan wel, maar dan moet het kind vrij vreemde dingen meemaken in zijn of haar leven. Als dat niet zo is dat gebeurd dat niet.

Dat het bij de kinderen van m'n buurvrouw voor gaat komen ben ik vrij zeker van. Die hebben hun vader gezien die de moeder met een mes bewerkte. De moeder geslagen zien worden. Daar gaat het bij gebeuren inderdaad.

En dan vragen ze over 20 jaar zichzelf af bij het pieter baan centrum. Wat heeft deze vrouw? Dat ze haar kinderen zo maar het raam uitkankerd?
pi_86007900
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:04 schreef Armageddon het volgende:

Wie heeft het hier gehad over huisdieren of slachtdieren? Daar kom jij mee mafketel! Waar het hart van overloopt, komt dan in mij op. :')
Neem je tabletjes nou maar even, dan gaat het vast wat beter met je, blijkbaar weet je al niet meer wat je 5 minuten geleden gepost hebt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:14:16 #41
2964 Armageddon
pi_86007957
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Neem je tabletjes nou maar even, dan gaat het vast wat beter met je, blijkbaar weet je al niet meer wat je 5 minuten geleden gepost hebt.
Goeie reactie! Komen al die figuren zoals jij mee. Echt sterk! Pilletjes. :')
pi_86008006
Zo zie je maar weer; rechters zijn wereldvreemd.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:18:53 #43
2964 Armageddon
pi_86008072
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:16 schreef Scorpie het volgende:
Net zoals de meeste figuren in dit topic. Kolere! wat een wereldvreemde mongolen! :D
pi_86008076
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:09 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik ben er vrij zeker van dat mijn kind dat niet ontwikkeld. Het kan wel, maar dan moet het kind vrij vreemde dingen meemaken in zijn of haar leven. Als dat niet zo is dat gebeurd dat niet.
Het vervelende is juist dat het helemaal niet noodzakelijk is dat het kind vervelende dingen mee hoeft te maken om bijv. schizofrenie te ontwikkelen. De zekerheid die jij denkt te hebben, is gebaseerd op onwetendheid.

Het is wel zo dat bepaalde gebeurtenissen de kans op een ziekte als depressie vergroten, maar er zijn tienduizenden mensen die depressief zijn en nooit iets noemenswaardigs of naars hebben meegemaakt.

Er zit een hele biologische kant aan het verhaal en die hebben wij lang niet altijd in de hand. Het is niet anders.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:19:57 #45
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86008098
Heren, heren. Laat het flamen achterwege aub, daar heeft niemand iets aan. En anders kan dat via PM.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:21:51 #46
2964 Armageddon
pi_86008142
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:19 schreef Stirner het volgende:

[..]

Het vervelende is juist dat het helemaal niet noodzakelijk is dat het kind vervelende dingen mee hoeft te maken om bijv. schizofrenie te ontwikkelen. De zekerheid die jij denkt te hebben, is gebaseerd op onwetendheid.

Het is wel zo dat bepaalde gebeurtenissen de kans op een ziekte als depressie vergroten, maar er zijn tienduizenden mensen die depressief zijn en nooit iets noemenswaardigs of naars hebben meegemaakt.

Er zit een hele biologische kant aan het verhaal en die hebben wij lang niet altijd in de hand. Het is niet anders.
Hoe weet jij dat nou man!? Wie zegt dat die mensen niet liegen die depressief zijn? Mijn ervaring is namelijk dat die mensen de hele boel aan elkaar liegen. depressief raak je niet zo maar. Daar moet je wat voor meegemaakt hebben.
pi_86008157
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:16 schreef Scorpie het volgende:
Hoezo? Die legde haar toch juist TBS met dwangverpleging op? Dat is voor een deel van de mensen die er in terecht komt ook gewoon levenslang.
Als je al verwijten wilt maken, maak die dan naar de deskundigen van het Pieter Baan Centrum die oordelen dat deze vrouw niet behandeld hoeft te worden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:23:42 #48
2964 Armageddon
pi_86008185
Vertel mij eens hoe een relatief gelukkig persoon ineens depressief raakt!? Dat kan niet zonder iets negatiefs meegemaakt te hebben!
pi_86008253
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hoezo? Die legde haar toch juist TBS met dwangverpleging op? Dat is voor een deel van de mensen die er in terecht komt ook gewoon levenslang.
Als je al verwijten wilt maken, maak die dan naar de deskundigen van het Pieter Baan Centrum die oordelen dat deze vrouw niet behandeld hoeft te worden.
quote:
Een team van Mentrum, een instelling voor geestelijke gezondheidszorg, heeft zich bereid verklaard om Van T. te begeleiden, voor het geval het hof tot een ander oordeel komt dan de rechtbank en het de vrouw op vrije voeten stelt.
Jij vind dit niet wereldvreemd genoeg? Grappig. :D
pi_86008287
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:26 schreef Scorpie het volgende:
Jij vind dit niet wereldvreemd genoeg? Grappig. :D
Zolang het hof nog geen uitspraak heeft gedaan, ga ik ze niet ergens van beschuldigen, in ieder geval.
pi_86008310
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:14 schreef Armageddon het volgende:

Goeie reactie! Komen al die figuren zoals jij mee. Echt sterk! Pilletjes. :')
Voor jou? Yep, dan kalmeer je mischien een beetje.

Voor haar? Geen idee, zal mij ook een zorg zijn eigenlijk, dat is de taak van de rechtbank en het PBC. Ik snap bij god niet waar jij je zo druk over maakt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:29:02 #52
2964 Armageddon
pi_86008324
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zolang het hof nog geen uitspraak heeft gedaan, ga ik ze niet ergens van beschuldigen, in ieder geval.
Neem nog een salade en drink wat thee JK. :')
pi_86008358
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Prima, dan ben je wederom de sloomste van de klas en wacht je op de onvermijdelijke vrijspraak die gaat volgen ^O^
pi_86008385
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:29 schreef Armageddon het volgende:

Neem nog een salade en drink wat thee JK. :')
Leg jij dan je eigengeteelde wiet weg? Van teveel blowen kun je psychoses krijgen en depressief worden :7.
pi_86008426
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:30 schreef Scorpie het volgende:
Prima, dan ben je wederom de sloomste van de klas en wacht je op de onvermijdelijke vrijspraak die gaat volgen ^O^
Ik weet niet of je het bericht gelezen hebt, maar het is nog niet eens zeker dat het Openbaar Ministerie de zaak weer voor de rechter gaat brengen.
Om de eventuele rechter dan al van kortzichtigheid te beschuldigen is redelijk overtrokken, dunkt me.
pi_86008466
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het bericht gelezen hebt, maar het is nog niet eens zeker dat het Openbaar Ministerie de zaak weer voor de rechter gaat brengen.
Om de eventuele rechter dan al van kortzichtigheid te beschuldigen is redelijk overtrokken, dunkt me.
Dat zeg ik, over 2 maanden roep je 'Oh, nu snap ik het!' terwijl de rest al 2 hoofdstukjes verder is :)
Geeft niet, niet iedereen is zo vlug van begrip. In de hedendaagse maatschappij kan je dan nog steeds prima meekomen ^O^ :Y)
pi_86008509
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:21 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou man!? Wie zegt dat die mensen niet liegen die depressief zijn? Mijn ervaring is namelijk dat die mensen de hele boel aan elkaar liegen. depressief raak je niet zo maar. Daar moet je wat voor meegemaakt hebben.
Jij denkt dat je er per se wat vreselijks voor moet hebben meegemaakt, omdat jij je niets kan voorstellen bij het feit dat sommige mensen een sterke aanleg hebben voor bijv. depressie. Biologische en psychologische factoren spelen een rol en het is lang niet altijd te achterhalen waarom iemand depressief is geworden.

Jij komt een beetje over als iemand die denkt van 'dat iemand depressief wordt, wanneer hij zijn ouders heeft zien verongelukken dat snap ik nog wel, maar de rest stelt zich maar een beetje aan'. Een hopeloos achterhaald en onzinnig idee.

Als je niet alleen wat doelloos wil lopen rellen en bleren, maar een beetje wil weten waar je over praat, dan zou je dit eens kunnen bekijken:

quote:
Stanford Professor Robert Sapolsky, posits that depression is the most damaging disease that you can experience. Right now it is the number four cause of disability in the US and it is becoming more common. Sapolsky states that depression is as real of a biological disease as is diabetes.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stirner op 03-09-2010 00:41:14 ]
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:37:43 #58
2964 Armageddon
pi_86008547
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Leg jij dan je eigengeteelde wiet weg? Van teveel blowen kun je psychoses krijgen en depressief worden :7.
Ik heb nog helemaal niets van de plant tot mij genomen. 8-) Dat je van blowen pyschoses kunt krijgen is ook weer een leuk verhaal. Dat kan ja, maar alleen bij personen die daarvoor aanleg hebben. Kom ik weer bij punt 1. Afschieten die handel.
pi_86008566
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:34 schreef Scorpie het volgende:
Dat zeg ik, over 2 maanden roep je 'Oh, nu snap ik het!' terwijl de rest al 2 hoofdstukjes verder is :)
Geeft niet, niet iedereen is zo vlug van begrip. In de hedendaagse maatschappij kan je dan nog steeds prima meekomen ^O^ :Y)
Oh wow, jij kan in de toekomst kijken, daar zou je wat mee moeten doen!
Waar moet ik een lot kopen voor de trekking van 10 oktober? :9.
pi_86008606
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:37 schreef Armageddon het volgende:
Ik heb nog helemaal niets van de plant tot mij genomen. 8-) Dat je van blowen pyschoses kunt krijgen is ook weer een leuk verhaal. Dat kan ja, maar alleen bij personen die daarvoor aanleg hebben. Kom ik weer bij punt 1. Afschieten die handel.
Volgens mij moet jij eens gaan praten met Joep van Lieshout, die zegt altijd dat maar zo'n 8% van de mensen überhaupt iets oplevert, de rest flikkert-ie in een biovergasser.
pi_86008619
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Oh wow, jij kan in de toekomst kijken, daar zou je wat mee moeten doen!
Waar moet ik een lot kopen voor de trekking van 10 oktober? :9.
Aw, doe je mee aan kansspelen? Arme stakker.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:41:56 #62
2964 Armageddon
pi_86008654
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:35 schreef Stirner het volgende:

[..]

Jij denkt dat je er per se wat vreselijks voor moet hebben meegemaakt, omdat jij je niets kan voorstellen bij het feit dat sommige mensen een sterke aanleg hebben voor bijv. depressie. Biologische en psychologische factoren een rol en het is lang niet altijd te achterhalen waarom iemand depressief is geworden.

Jij komt een beetje over als iemand die denkt van 'dat iemand depressief wordt, wanneer hij zijn ouders heeft zien verongelukken dat snap ik nog wel, maar de rest stelt zich maar een beetje aan'. Een hopeloos achterhaald en onzinnig idee.
Leuk dat dat achterhaald is. Toch denk ik dat mensen die depressief zijn in de huidige maatschappij zich aanstellen. En dat is mijn mening, leuk dat de wetenschap daar anders over denkt maar daar heb ik schijt aan.

Het is mijn opvatting. Daar kan je het mee eens zijn of niet. I don't give a fuck.

Het allemaal wel makkelijk namelijk. Je opstellen als een figuur die depressief is. Dan kan je aan alle kanten geholpen worden namelijk. Het is allemaal lekker makkelijk. Ik snap het wel.
pi_86008674
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:41 schreef Armageddon het volgende:
Leuk dat dat achterhaald is. Toch denk ik dat mensen die depressief zijn in de huidige maatschappij zich aanstellen. En dat is mijn mening, leuk dat de wetenschap daar anders over denkt maar daar heb ik schijt aan.

Het is mijn opvatting. Daar kan je het mee eens zijn of niet. I don't give a fuck.

Het allemaal wel makkelijk namelijk. Je opstellen als een figuur die depressief is. Dan kan je aan alle kanten geholpen worden namelijk. Het is allemaal lekker makkelijk. Ik snap het wel.
Ja, het is zo makkelijk dat je je eigen kind van de Bijenkorf flikkert.
Of voor een trein springt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:42:44 #64
2964 Armageddon
pi_86008678
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij eens gaan praten met Joep van Lieshout, die zegt altijd dat maar zo'n 8% van de mensen überhaupt iets oplevert, de rest flikkert-ie in een biovergasser.
Goeie gast die Joep! ^O^
pi_86008732
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:41 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik ben het ook wel met je eens dat er aanstellers zijn en dat veel mensen het woord 'depressief' veel te snel in de mond nemen, maar dat neemt niet weg dat er ook genoeg mensen echt depressief zijn. Ook zonder dat ze iets vreselijks hebben meegemaakt.

En dan heb je het echt gewoon over hele zieke mensen, met alle gevolgen van dien.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:45:23 #66
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86008738
Ze was geen slimme gestoorde anders had ze gezegd dat het kind per ongeluk uit haar armen viel over de ballustrade oid.
Ze is dus een domme gestoorde die haar eigen kind dood maakt...
de vraag is waarom?
Waarom deed zij dit...en zo te zien was er geen enkele reden toe, bedreiging, whatever, dus het mens is zo gestoord als wat!!!!!!!
Waarom zeggen die psycholiaters dan dat ze het niet is?
Echt iets voor nederland weer dit...
:{w }:|
Snollebolt
pi_86008778
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:45 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ze was geen slimme gestoorde anders had ze gezegd dat het kind per ongeluk uit haar armen viel over de ballustrade oid.
Ze is dus een domme gestoorde die haar eigen kind dood maakt...
de vraag is waarom?
Waarom deed zij dit...en zo te zien was er geen enkele reden toe, bedreiging, whatever, dus het mens is zo gestoord als wat!!!!!!!
Waarom zeggen die psycholiaters dan dat ze het niet is?
Echt iets voor nederland weer dit...
:{w }:|
Is het jou bekend dat ze er zelf ook achteraan is gesprongen?
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:47:38 #68
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86008794
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:46 schreef Stirner het volgende:

[..]

Is het jou bekend dat ze er zelf ook achteraan is gesprongen?
ja, wees gerust, maar hoe dan ook gestoord is ze klaar punt uit
Snollebolt
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:49:06 #69
2964 Armageddon
pi_86008832
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:45 schreef Stirner het volgende:

[..]

Ik ben het ook wel met je eens dat er aanstellers zijn en dat veel mensen het woord 'depressief' veel te snel in de mond nemen, maar dat neemt niet weg dat er ook genoeg mensen echt depressief zijn. Ook zonder dat ze iets vreselijks hebben meegemaakt.

En dan heb je het echt gewoon over hele zieke mensen, met alle gevolgen van dien.
Ik ben blij dat we iets nader tot elkaar zijn gekomen. Het neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat mensen die uit het niets depri worden en niet meer verder kunnen leven, van mijn part van een brug kunnen springen. Je hebt er niets aan en het gaat ook niets worden. Sorry.
pi_86008855
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:47 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

ja, wees gerust, maar hoe dan ook gestoord is ze klaar punt uit
Ze was op dat moment idd ernstig psychotisch als ik het zo lees en het was natuurlijk een absurde en gestoorde daad, maar het PBC stelt alleen dat ze geen persoonlijkheidsstoornis heeft.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:54:43 #71
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86008968
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:50 schreef Stirner het volgende:

[..]

Ze was op dat moment idd ernstig psychotisch als ik het zo lees en het was natuurlijk een absurde en gestoorde daad, maar het PBC stelt alleen dat ze geen persoonlijkheidsstoornis heeft.
Dus hebben ze gelijk?
Ik vind van niet elk normaal denkend mens weet dat dit geen normale gang van zaken is, geen normale gang van denken zelfs.
Ze is gestoord.
Ik zou zo iemand nooit voor normaal verslijten.
Dus ik begrijp die psychiaters niet zo
Snollebolt
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:54:58 #72
2964 Armageddon
pi_86008976
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:50 schreef Stirner het volgende:

[..]

En ik ben batman! :')
pi_86008978
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:49 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik ben blij dat we iets nader tot elkaar zijn gekomen. Het neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat mensen die uit het niets depri worden en niet meer verder kunnen leven, van mijn part van een brug kunnen springen. Je hebt er niets aan en het gaat ook niets worden. Sorry.
Best wel een aardig percentage herstelt relatief snel weer van een depressie.

Waarom zouden we willen dat ieder depressief persoon maar direct zelfmoord pleegt? Het is vrij onwaarschijnlijk dat niemand van jouw vrienden of familie op enig moment depressief was in zijn of haar leven.. Gelukkig komt het meestal wel weer in orde.
pi_86009058
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:54 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Dus hebben ze gelijk?
Ik vind van niet elk normaal denkend mens weet dat dit geen normale gang van zaken is, geen normale gang van denken zelfs.
Ze is gestoord.
Ik zou zo iemand nooit voor normaal verslijten.
Dus ik begrijp die psychiaters niet zo
Het zou goed kunnen dat ze gelijk hebben ja. Ze zeggen ook niet dat zij compleet normaal is, maar alleen dat ze geen persoonlijkheidsstoornis heeft. Wat weer voor belang is voor wel of niet opleggen van tbs.

Maar ook mensen zonder persoonlijkheidsstoornis kunnen de meest idiote dingen doen natuurlijk.

Het is niet zo dat ze claimen dat ze onschuldig is en geen straf verdient.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:59:08 #75
2964 Armageddon
pi_86009060
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:55 schreef Stirner het volgende:

[..]

Best wel een aardig percentage herstelt relatief snel weer van een depressie.

Waarom zouden we willen dat ieder depressief persoon maar direct zelfmoord pleegt? Het is vrij onwaarschijnlijk dat niemand van jouw vrienden of familie op enig moment depressief was in zijn of haar leven.. Gelukkig komt het meestal wel weer in orde.
Ow dat waren we zeker. M'n hele familie. Dat is toch normaal dat iemand een keer depri is in z'n leven? Het zou niet goed zijn als we dat niet allemaal een keer waren. Ik heb het over mensen die chronisch depri zijn, die er niet meer uitkomen en hun kind uit een raam kankeren! Daar heb ik het over. Daar ging dit hele topc toch over?
pi_86009133
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:59 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ow dat waren we zeker. M'n hele familie. Dat is toch normaal dat iemand een keer depri is in z'n leven? Het zou niet goed zijn als we dat niet allemaal een keer waren. Ik heb het over mensen die chronisch depri zijn, die er niet meer uitkomen en hun kind uit een raam kankeren! Daar heb ik het over. Daar ging dit hele topc toch over?
Nouja, we kwamen erop, omdat we het hadden over psychische problemen en de oorzaken ervan.

Verder zie ik niet in waarom jij denkt dat deze vrouw chronisch depressief was. Het is niet echt het gedrag dat je wel ff direct verwacht bij iemand die langdurig depressief is.
pi_86009152
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:59 schreef Armageddon het volgende:
Maar dat is juist de crux, die vrouw was/is volgens de deskundigen juist niet 'chronisch depri', volgens sommigen kon haar psychise ook door gevaarlijke afslankpillen komen, bijvoorbeeld.
  vrijdag 3 september 2010 @ 01:07:17 #78
2964 Armageddon
pi_86009207
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 01:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar dat is juist de crux, die vrouw was/is volgens de deskundigen juist niet 'chronisch depri', volgens sommigen kon haar psychise ook door gevaarlijke afslankpillen komen, bijvoorbeeld.
Mensen die een dieet volgen mogen van mij ook dood. JK, Als jij een psychose krijgt door een Sonja Bakker moet je ook een nekschot. 8-) Get it?
  vrijdag 3 september 2010 @ 01:14:22 #79
2964 Armageddon
pi_86009337
Echt! Iemand die z'n eigen kind het raam uit flikkert van vier hoog. Hoe kan je zo iemand nog gaan lopen verdedigen? Ik kan er met m'n pet niet bij maar dat zal wel aan mij liggen. Welterusten!
pi_86010443
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:03 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dan schiet ik en de persoon overhoop waar het om gaat en daarbij de huisarts die de medicijnen heeft voorgeschreven.
Wie heeft er hier een stoornis, dan? :D
pi_86010649
Ik begrijp hier niks van. Je moet psychisch toch niet in orde zijn als je zoals de OP zegt tijdens een psychose notabene je eigen kind doodgooit.
En nu kunnen ze niks geks vinden? 8)7
  vrijdag 3 september 2010 @ 07:54:33 #82
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86010925
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:21 schreef Armageddon het volgende:
Gast, ga met je pielemoosje spelen. Dom wicht :D
Intelligent, but fucked up.
pi_86011599
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 07:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik begrijp hier niks van. Je moet psychisch toch niet in orde zijn als je zoals de OP zegt tijdens een psychose notabene je eigen kind doodgooit.
En nu kunnen ze niks geks vinden? 8)7
Ik denk van wel hoor.. Maar je kunt heel goed tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn.
Je hoeft dus geen persoonlijkheidsstoornis te hebben om zoiets te doen.
pi_86015731
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk van wel hoor.. Maar je kunt heel goed tijdelijk ontoerekeningsvatbaar zijn.
Idd.
pi_86016224
Als ze al zo psychotisch was had de omgeving dat moeten zien en het kind in veiligheid moeten brengen. waar is de familie??

Gewoon een spuitje geven die teef.
pi_86016517
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:50 schreef Lentilka het volgende:
Als ze al zo psychotisch was had de omgeving dat moeten zien en het kind in veiligheid moeten brengen. waar is de familie??

Gewoon een spuitje geven die teef.
Psychoses kunnen heel snel ontstaan, schijnbaar.
En misschien heeft de vrouw geen (naaste) familie.
Dan is er ook niemand die het eventueel aan ziet komen.
pi_86017908
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Heel normaal gedrag en kan iedereen gebeuren!
Zou ze alweer zwanger zijn?

^O^
pi_86018752
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:12 schreef Mastas het volgende:

[..]

Zegt hij als reactie op een zaak die in 2007 plaatsvond :')
pi_86020277
Volgens de advocaat-generaal was ze tijdens de onderzoeken erop gebrand vooral geen TBS opgelegd te krijgen. Zo gek is ze dus nog niet ;)
pi_86022769
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

^O^
Het was ook zeker abnormaal gedrag, maar het PBC heeft alleen vastgesteld dat zij geen persoonlijkheidsstoornis heeft.

Er zijn miljoenen mensen op deze aardbol die iets bizars doen en die geen persoonlijkheidsstoornis hebben. Bijv. omdat psychotisch zijn op een bepaald moment.
pi_86022906
quote:

[..]

Ik kan wel begrip op brengen voor die mensen, ik kan helaas weinig begrip opbrengen voor een maatschappij die ze maar kinderen laat krijgen die ze vervolgens kunnen gebruiken als bowlingbal.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86023000
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik kan wel begrip op brengen voor die mensen, ik kan helaas weinig begrip opbrengen voor een maatschappij die ze maar kinderen laat krijgen die ze vervolgens kunnen gebruiken als bowlingbal.
Wij weten toch eigenlijk helemaal niets van het gedrag dat zij vertoonde jaren voor dit drama? Het is zeer wel mogelijk dat zij een vrij onopvallende meid was die over het algemeen prima voor haar kind heeft gezorgd.
pi_86023058
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat heeft het vleeseten te maken met het feit dat wij geen dieren zouden zijn? Wij zijn ook gewoon een diersoort, alleen een hele speciale.

Eigenlijk zijn wij nog erger als dieren. Ik ken geen enkele diersoort die uit winstbejag of voor het plezier zijn eigen soortgenoten ombrengt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86043764
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

^O^
Ik geloof niet dat je gelezen hebt wat ik postte..
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:28:04 #95
2964 Armageddon
pi_86045633
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat heeft het vleeseten te maken met het feit dat wij geen dieren zouden zijn? Wij zijn ook gewoon een diersoort, alleen een hele speciale.

Eigenlijk zijn wij nog erger als dieren. Ik ken geen enkele diersoort die uit winstbejag of voor het plezier zijn eigen soortgenoten ombrengt.
Amen. Zo is het.
pi_86045668
Helaas kwam zij goed neder op de grond van de bijenkorf naast haar vermoorde kindje
Ach ja dat is normaal toch?
Ware woorden zijn niet mooi; mooie woorden zijn niet waar
pi_86045715
quote:

Mannetjesdieren willen nog wel eens jongen van een ander bij een wijfje doodmaken om het wijfje tot paren te dwingen. Lijkt me toch een duidelijk geval van doden voor winstbejag.
pi_86046052
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mannetjesdieren willen nog wel eens jongen van een ander bij een wijfje doodmaken om het wijfje tot paren te dwingen. Lijkt me toch een duidelijk geval van doden voor winstbejag.
Ach ja, sommigen in dit topic staan duidelijk wat dichter bij de dierenwereld als anderen ;)
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 23:56:53 #99
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_86046809
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat voor alternatief stel je voor dan?

Mensen eerst laten testen voor ze kinderen mogen krijgen? Ze eerst een examen laten afleggen?

Nog afgezien van de vragen wie een en ander gaat bepalen, hoeveel respect zou je wel voor zo'n maatschappij kunnen opbrengen?

Alle alternatieven leiden immers tot een of andere controlestaat waarin bureaucraten en ambtenaren gaan beslissen wie wel en geen kinderen mag krijgen en of opvoeden.
pi_86047174
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Mensen eerst laten testen voor ze kinderen mogen krijgen? Ze eerst een examen laten afleggen?

Nog afgezien van de vragen wie een en ander gaat bepalen, hoeveel respect zou je wel voor zo'n maatschappij kunnen opbrengen?

Alle alternatieven leiden immers tot een of andere controlestaat waarin bureaucraten en ambtenaren gaan beslissen wie wel en geen kinderen mag krijgen en of opvoeden.
En sowieso laat de psychische ontwikkeling van een persoon zich (lang) niet (altijd) voorspellen. Zoals ik eerder al zei, is het goed mogelijk dat ze de jaren voor haar zwangerschap - en erna - een onopvallend en verantwoord leven leidde en dat er op een bepaald moment acute problemen zijn ontstaan.

En hoe ziet men dat in de praktijk ook voor zich? Iedere vrouw die het gekke idee heeft gevat om zwanger te worden, eerst ter observatie opnemen / uitgebreid psychologisch onderzoeken? Honderden vrouwen per dag?
pi_86077160
quote:

[..]

Daarom hebben we het over mensDOM en dierenRIJK.
pi_86077740
quote:

[..]

Dergelijke controle is de prijs die we moeten betalen voor overleven. De ongecontroleerde bevolkingsgroei nu is een doodvonnis voor de mensheid. En dan heb je ook nog eens het probleem dat armen en laaggeschoolden zich in veel rapper tempo voortplanten dan mensen die hun kinderen echt een toekomst kunnen geven.

We hebben geen natuurlijke vijanden meer en zijn steeds beter in staat ons te wapenen tegen schaarste, rampen en ziekte; het is onvermijdelijk dat we zelf iets zullen moeten doen om onze aantallen binnen de perken te houden.
pi_86081699
quote:

[..]

Ik vind het helemaal niet zo'n gek idee om mensen eeerst eens te screenen voordat ze een vergunning krijgen om bepaalde dingen te doen, zoals het krijgen van kinderen of het houden van huisdieren.
En respect voor de maatschappij? Ik heb meer respect voor een samenleving waarin een sociaal vaardigheidsbewijs wordt gevraagd, dan voor een waar allerlei privacybeperkende maatregelen worden ingevoerd, en vrijwel onmiddelllijk misbruikt, terwijl we worden voorgelogen over de noodzaak daarvan.

Zoveel hoeft het ook niet te kosten, gewoon een antecendentenonderzoek en eens kijken of iemand al eens met de politie in aanraking is geweest en hoe groot de kans op recidive is.

Uiteindelijk verdient een dergelijke maatregel zichzelf terug, alleen al omdat je in ieder geval alle gevallen waarbij de opvoeding gegarandeerd zal mislukken, eruit filtert.
pi_86541635
quote:
AMSTERDAM - De vrouw die in oktober 2007 in de Bijenkorf in Amsterdam haar kindje van vierhoog naar beneden gooide, heeft geen tbs gekregen van het gerechtshof in Amsterdam.

Het hof maakte vrijdag bekend dat de vrouw niet behandeld hoeft te worden en dat zij is ontslagen van alle rechtsvervolging.

Ten tijde van het incident in het warenhuis was de moeder geheel ontoerekeningsvatbaar, aldus het hof. Ze leed aan een eenmalige paranoïde psychose.
http://www.nu.nl/binnenland/2335904/geen-tbs-bijenkorfmoeder.html

Misschien voor veel mensen moeilijk te verteren, maar ik denk dat ze terecht is vrijgesproken.
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:50:34 #105
2964 Armageddon
pi_86553227
Ik vind het belachelijk! Echt!
pi_86555584
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:38 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Wat wil je dan doen? Iemand die op dat moment niet eens wist wie ze was en wat er aan de hand was levenslang opsluiten??? Het is niet zo alsof ze dat in een bewuste toestand heeft gedaan.
Idd. Daarom is er ook zoiets als 'ontoerekingsvatbaarheid' in ons strafrecht.

Moeilijk te verteren voor veel mensen, zoals ik al zei.
pi_86557673
Natuurlijk belachelijk.
Alsof een psychische aandoening je opeens vrij moet pleiten van de gevolgen van een moord.

Ze was zichzelf niet?
Wat een pseudo-wetenschap kan de psychiatrie toch zijn.
What's next, gaan ze het de volgende keer op bezetenheid gooien? :')

Het ergste zijn nog de aanhangers die meegaan in dit soort absurde vonnissen.
En nee, ik heb het vonnis niet gelezen, ben in dit stadium ook helemaal niet daarin geinteresseerd.
Een klein kind is vermoord, dat is een feit, en wie draagt hiervoor de verantwoordelijkheid?
Niemand vinden sommigen, hoe triest het ook is.

Sterker nog, gedrags-"deskundigen" vinden haar zelfs een slachtoffer, wat een farce.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_86558715
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:31 schreef huhggh het volgende:
Natuurlijk belachelijk.
Alsof een psychische aandoening je opeens vrij moet pleiten van de gevolgen van een moord.

Ze was zichzelf niet?
Ten tijde van het voorval had ze een paranoïde psychose en was ze ontoerekeningsvatbaar en daarom is ze niet verder vervolgd. Het is heel jammer dat jij daar niet mee kunt omgaan, maar zo zit ons strafrecht in elkaar.

Op basis waarvan vind jij eigenlijk dat ze veroordeeld moet worden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Stirner op 18-09-2010 00:04:56 ]
pi_86563485
Het lijkt me inderdaad niet dat een strafmaatregel op zijn plaats is.
In het belang van de samenleving is het niet, kans op herhaling is er kennelijk niet, het slachtoffer heeft er ook geen belang bij..
Ik vraag me alleen ook af, of je dan maar helemaal niets moet doen.

Ben overigens heel blij dat we in NL. geen minimumstraffen hebben.

edit: Nou ja, die zijn er wel, volgens sommigen, maar het is duidelijk wat ik bedoel, hopelijk :D
pi_86565872
quote:
Natuurlijk belachelijk.

...
Dat moet dus wel, maar alleen in uitzonderlijke gevallen. En dit is een uitzonderlijk geval. Probeer het te zien als iemand die slaapwandelt, en in zijn/haar slaaptoestand iemand om het leven brengt. Als de persoon helemaal niet weet wat 'ie aan het doen is, kan aan hem de daad niet worden toegerekend. Zo was het hier ook, doodslag was bewezen, maar de dader was niet strafbaar.

Wat wel een beetje raar lijkt is het volgende. De moeder dacht (onder invloed van haar stoornis) dat Satanisten haar en haar dochter de volgende dag om het leven zouden brengen, ze wilde niet dat de Satanisten allerlei vreselijke dingen met haar kind zouden doen, daarom heeft ze het kind naar beneden gegooid. Als ze geen stoornis had, en dit allemaal echt waar was (er zaten daadwerkelijk Satanisten achter haar aan), had ze zeer waarschijnljk wél straf gekregen..
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:10:26 #111
2964 Armageddon
pi_86568195
Als een hond zo'n vlaag van verstandsverbijstering heeft krijgt ie een spuitje. Moesten ze met dit soort figuren ook doen.
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:22:42 #112
2964 Armageddon
pi_86568517
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:15 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik wil graag het spuitje bij jou toedienen. Zo te lezen heb jij ook een flinke persoonlijkheidsstoornis.
En dat zegt hij, degene die ook een spuit wil uitdelen. Flikker toch op man. Mongool.
pi_86568778
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:50 schreef Armageddon het volgende:
Ik vind het belachelijk! Echt!
Helemaal eens. :Y

Stel dat zij ooit nog kinderen krijgt en ze krijgen dit verhaal van hun moeder en zusje ooit te horen... Zouden ze daarmee kunnen leven?
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:40:17 #114
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86569041
quote:
Natuurlijk belachelijk.

Ze was zichzelf niet?

Het ergste zijn nog de aanhangers die meegaan in dit soort absurde vonnissen.
En nee, ik heb het vonnis niet gelezen, ben in dit stadium ook helemaal niet daarin geinteresseerd.
Een klein kind is vermoord, dat is een feit, en wie draagt hiervoor de verantwoordelijkheid?
Niemand vinden sommigen, hoe triest het ook is.

Sterker nog, gedrags-"deskundigen" vinden haar zelfs een slachtoffer, wat een farce.
De enige farce hier is dat jij vanalles tegenspreekt en zelf nul komma nul inbrengt. Een praatjesmaker.
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:41:03 #115
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86569074
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

En dat zegt hij, degene die ook een spuit wil uitdelen. Flikker toch op man. Mongool.
Ik denk dat jouw kinderen het ook niet makkelijk hebben :D
pi_86569191
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw kinderen het ook niet makkelijk hebben :D
Nou wil ik het toch even voor hem opnemen: hij heeft zijn mening over deze situatie, ook al is deze een beetje grof. Dat betekent niet dat jullie dan over zijn kinderen hoeven te beginnen, of hem dood hoeven te wensen. -O-

Ik ben het helemaal met hem eens en vind de hele situatie de omgekeerde wereld.
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:49:24 #117
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86569256
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou wil ik het toch even voor hem opnemen: hij heeft zijn mening over deze situatie, ook al is deze een beetje grof. Dat betekent niet dat jullie dan over zijn kinderen hoeven te beginnen, of hem dood hoeven te wensen. -O-
Het is gewoon een on-topic reactie. Niet iedereen zou zomaar kinderen op de wereld moeten kunnen zetten lees ik hier en daar. Nou, ik vind dat iemand die zo achterlijk doet (en niet soms, maar bijna constant) daar misschien een mooi voorbeeld van zou zijn.

Dus ik laat ik het dan anders zeggen: ik denk dat hij niet de meest geschikte papa is.

Wat betreft het doodwensen: what comes around goes around.

quote:
Ik ben het helemaal met hem eens en vind de hele situatie de omgekeerde wereld.
En op grond waarvan vind je dat?
pi_86570939
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Stel dat zij ooit nog kinderen krijgt en ze krijgen dit verhaal van hun moeder en zusje ooit te horen... Zouden ze daarmee kunnen leven?
Alsof dat een argument is om dan maar wel iemand te straffen. Dan heb je wel een heel verwrongen beeld van waar het strafrecht voor in het leven is geroepen.

"Stel dat...".
pi_86575652
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

De enige farce hier is dat jij vanalles tegenspreekt en zelf nul komma nul inbrengt. Een praatjesmaker.
Weer een nikszeggende comment van een linkse rakker die het niet kan hebben dat ik het er niet mee eens ben. :')
Faal van de eeuw.
pi_86575769
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 15:02 schreef Stirner het volgende:

[..]

Alsof dat een argument is om dan maar wel iemand te straffen. Dan heb je wel een heel verwrongen beeld van waar het strafrecht voor in het leven is geroepen.

"Stel dat...".
De situatie, inclusief het vonnis, is al met al gewoon heel erg wrang en vraag mij af of andere Westerse landen ook lukraak zo'n iemand zou vrijpleiten.
Faal van de eeuw.
  zaterdag 18 september 2010 @ 18:08:09 #121
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86575945
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 17:59 schreef huhggh het volgende:

[..]

Weer een nikszeggende comment van een linkse rakker die het niet kan hebben dat ik het er niet mee eens ben. :')
Ik kan het hebben dat je het er niet mee eens bent, alleen de manier waarop je als leek praat over de mensen die er wel wat van weten is uitermate meelijwekkend :)

En dat zonder zelf ook maar één zinnig tegenargument te geven.
pi_86576503
Ja ,ze was niet zo slim.
Als ze nou van de 8 ste verdieping was gesprongen.

De rechter zou ouders die wegens mishandeling of verwaarlozing van hun kind uit de ouderlijke macht zijn ontzet tot gedwongen anticonceptie moeten kunnen veroordelen..
Denk alleen niet dat dat er snel zal komen.
pi_86576738
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:02 schreef huhggh het volgende:

[..]

De situatie, inclusief het vonnis, is al met al gewoon heel erg wrang en vraag mij af of andere Westerse landen ook lukraak zo'n iemand zou vrijpleiten.
Wie is er dan bij gebaat dat deze vrouw jaren wordt opgesloten? En ze is niet 'lukraak' vrijgesproken, maar er is vastgesteld dat ze volledig ontoerekeningsvatbaar was. Dat is echt niet iets dat geregeld zomaar ff wordt vastgesteld na zo'n voorval.
pi_86577146
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:02 schreef huhggh het volgende:

[..]

Heb je nou al eens het hele arrest gelezen? Nee? Hoe kan je dan een mening vormen? Mocht je hem willen lezen (het is in behoorlijk begrijpelijk Nederlands geschreven): klik
pi_86577529
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Heb je nou al eens het hele arrest gelezen? Nee? Hoe kan je dan een mening vormen? Mocht je hem willen lezen (het is in behoorlijk begrijpelijk Nederlands geschreven): klik
Wel leuk, jouw commentaar met die retorische vraagjes.
Faal van de eeuw.
  zaterdag 18 september 2010 @ 19:02:00 #126
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86577561
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:01 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wel leuk, jouw commentaar met die retorische vraagjes.
Hopeloos :D
pi_86583613
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Hopeloos :D
Ik zie hem wel vaker langskomen, en toch probeer ik het weer. My bad :')
  zaterdag 18 september 2010 @ 23:04:36 #128
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86586153
De gedachte is al fun...dus elk mens..normaal zijnde kan dus zo doordraaien dat je dit soort drama's kunt krijgen..
:'(
Snollebolt
pi_86586533
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:04 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
De gedachte is al fun...dus elk mens..normaal zijnde kan dus zo doordraaien dat je dit soort drama's kunt krijgen..
:'(
In principe kan ieder mens op een bepaald moment in een psychose belanden, maar het is gelukkig lang niet altijd zo dat er dan ook dramatische dingen gebeuren. Je moet deze zaak wel als een uitzonderlijk incident beschouwen.
pi_86599794
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 15:02 schreef Stirner het volgende:

[..]

"Stel dat...".
Nee hoor. Mijn zus bv is meester in de rechten en vind dit ook absurd. Voor de rest ga ik niet eens in op mensen die dit nog goedpraten ook. :')
Het is nogmaals niet zo dat dit iedereen in een vlaag van verstandsverbijstering kan gebeuren. Dan doodt je je eigen kind niet, klaar.

En over dat 'stel dat' , de kans is groot dat dit gebeurd, niet? Juist dit soort figuren lijkt meer kinderen te krijgen en om de haverklap zwanger te raken.
pi_86601182
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee hoor. Mijn zus bv is meester in de rechten en vind dit ook absurd. Voor de rest ga ik niet eens in op mensen die dit nog goedpraten ook. :')
Het is nogmaals niet zo dat dit iedereen in een vlaag van verstandsverbijstering kan gebeuren. Dan doodt je je eigen kind niet, klaar.

En over dat 'stel dat' , de kans is groot dat dit gebeurd, niet? Juist dit soort figuren lijkt meer kinderen te krijgen en om de haverklap zwanger te raken.
Dat jouw zus rechten heeft gestudeerd zegt mij niet zoveel. Zeker niet als ze het niet relevant lijkt te vinden wanneer wordt vastgesteld door deskundigen dat ze 'geheel ontoerekeningsvatbaar' was ten tijde van dit drama.

Een vlaag van verstandsverbijstering is wat anders dan psychotisch zijn.

Misschien zou je het vonnis eens kunnen lezen ipv constant de onderbuikgevoelens te laten spreken.

Waar je het vandaan haalt dat de kans groot is dit gebeurt is mij een raadsel.
  zondag 19 september 2010 @ 14:57:05 #132
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86601262
quote:

[..]

Nee hoor. Mijn zus bv is meester in de rechten en vind dit ook absurd.
Dan is je zus een incompetent, arrogant en brallerig figuur :)
pi_86602009
quote:

[..]

Nee hoor. Mijn zus bv is meester in de rechten en vind dit ook absurd.
...
Zeker met een studententien voor Strafrecht? :') Juridisch is er namelijk niet echt iets op aan te merken.
pi_86604554
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dan is je zus een incompetent, arrogant en brallerig figuur :)
Kijk in godsnaam naar jezelf. :')
pi_86604653
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:54 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:

[..]

Dat jouw zus rechten heeft gestudeerd zegt mij niet zoveel. Zeker niet als ze het niet relevant lijkt te vinden wanneer wordt vastgesteld door deskundigen dat ze 'geheel ontoerekeningsvatbaar' was ten tijde van dit drama.

Een vlaag van verstandsverbijstering is wat anders dan psychotisch zijn.

Misschien zou je het vonnis eens kunnen lezen ipv constant de onderbuikgevoelens te laten spreken.

Waar je het vandaan haalt dat de kans groot is dit gebeurt is mij een raadsel.
Ik heb het vonnis al gelezen, en vind het onbegrijpelijk dat zij toerekeningsvatbaar is verklaard en meteen daarna op vrije voeten is gesteld.
Als je het vonnis leest is te zien dat deze mevrouw wel meerdere problemen heeft. Ik vind het vreemd dat zij geen TBS heeft gekregen, en die mening mag ik best hebben, ook al ben ik geen rechter of psychiater.
pi_86606033
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb het vonnis al gelezen, en vind het onbegrijpelijk dat zij toerekeningsvatbaar is verklaard en meteen daarna op vrije voeten is gesteld.
Als je het vonnis leest is te zien dat deze mevrouw wel meerdere problemen heeft. Ik vind het vreemd dat zij geen TBS heeft gekregen, en die mening mag ik best hebben, ook al ben ik geen rechter of psychiater.
Een team van deskundigen van het PBC is uiteindelijk tot de conclusie dat deze vrouw geen persoonlijkheidsstoornis heeft. Een logisch gevolg daarvan is dat zij geen TBS heeft gekregen.

Nu kun jij als leek op basis van wat berichting in de media wel vinden dat zij wel TBS moet krijgen, maar op basis waarvan eigenlijk? TBS is er niet voor bedoeld om mensen 'met wat problemen' te behandelen.

Het is vrij logisch dat ze op basis van deze vaststellingen - icm het feit dat ze 'geheel ontoerekeningsvatbaar was ten tijde van het drama - niet verder vervolgd wordt. Dat mensen op basis van wat onderbuikgevoelens roepen '10 jaar + TBS!!" is misschien wel te begrijpen, maar ook erg onzinnig en gebaseerd op onwetendheid imo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')