Daarom hebben we het over mensDOM en dierenRIJK.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat heeft het vleeseten te maken met het feit dat wij geen dieren zouden zijn? Wij zijn ook gewoon een diersoort, alleen een hele speciale.
Eigenlijk zijn wij nog erger als dieren. Ik ken geen enkele diersoort die uit winstbejag of voor het plezier zijn eigen soortgenoten ombrengt.
Dergelijke controle is de prijs die we moeten betalen voor overleven. De ongecontroleerde bevolkingsgroei nu is een doodvonnis voor de mensheid. En dan heb je ook nog eens het probleem dat armen en laaggeschoolden zich in veel rapper tempo voortplanten dan mensen die hun kinderen echt een toekomst kunnen geven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat voor alternatief stel je voor dan?
Mensen eerst laten testen voor ze kinderen mogen krijgen? Ze eerst een examen laten afleggen?
Nog afgezien van de vragen wie een en ander gaat bepalen, hoeveel respect zou je wel voor zo'n maatschappij kunnen opbrengen?
Alle alternatieven leiden immers tot een of andere controlestaat waarin bureaucraten en ambtenaren gaan beslissen wie wel en geen kinderen mag krijgen en of opvoeden.
Ik vind het helemaal niet zo'n gek idee om mensen eeerst eens te screenen voordat ze een vergunning krijgen om bepaalde dingen te doen, zoals het krijgen van kinderen of het houden van huisdieren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat voor alternatief stel je voor dan?
Mensen eerst laten testen voor ze kinderen mogen krijgen? Ze eerst een examen laten afleggen?
Nog afgezien van de vragen wie een en ander gaat bepalen, hoeveel respect zou je wel voor zo'n maatschappij kunnen opbrengen?
Alle alternatieven leiden immers tot een of andere controlestaat waarin bureaucraten en ambtenaren gaan beslissen wie wel en geen kinderen mag krijgen en of opvoeden.
http://www.nu.nl/binnenland/2335904/geen-tbs-bijenkorfmoeder.htmlquote:AMSTERDAM - De vrouw die in oktober 2007 in de Bijenkorf in Amsterdam haar kindje van vierhoog naar beneden gooide, heeft geen tbs gekregen van het gerechtshof in Amsterdam.
Het hof maakte vrijdag bekend dat de vrouw niet behandeld hoeft te worden en dat zij is ontslagen van alle rechtsvervolging.
Ten tijde van het incident in het warenhuis was de moeder geheel ontoerekeningsvatbaar, aldus het hof. Ze leed aan een eenmalige paranoïde psychose.
Idd. Daarom is er ook zoiets als 'ontoerekingsvatbaarheid' in ons strafrecht.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:38 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen? Iemand die op dat moment niet eens wist wie ze was en wat er aan de hand was levenslang opsluiten??? Het is niet zo alsof ze dat in een bewuste toestand heeft gedaan.
Ten tijde van het voorval had ze een paranoïde psychose en was ze ontoerekeningsvatbaar en daarom is ze niet verder vervolgd. Het is heel jammer dat jij daar niet mee kunt omgaan, maar zo zit ons strafrecht in elkaar.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:31 schreef huhggh het volgende:
Natuurlijk belachelijk.
Alsof een psychische aandoening je opeens vrij moet pleiten van de gevolgen van een moord.
Ze was zichzelf niet?
Wat een pseudo-wetenschap kan de psychiatrie toch zijn.
What's next, gaan ze het de volgende keer op bezetenheid gooien?![]()
Dat moet dus wel, maar alleen in uitzonderlijke gevallen. En dit is een uitzonderlijk geval. Probeer het te zien als iemand die slaapwandelt, en in zijn/haar slaaptoestand iemand om het leven brengt. Als de persoon helemaal niet weet wat 'ie aan het doen is, kan aan hem de daad niet worden toegerekend. Zo was het hier ook, doodslag was bewezen, maar de dader was niet strafbaar.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:31 schreef huhggh het volgende:
Natuurlijk belachelijk.
Alsof een psychische aandoening je opeens vrij moet pleiten van de gevolgen van een moord.
...
En dat zegt hij, degene die ook een spuit wil uitdelen. Flikker toch op man. Mongool.quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:15 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik wil graag het spuitje bij jou toedienen. Zo te lezen heb jij ook een flinke persoonlijkheidsstoornis.
Helemaal eens.quote:
De enige farce hier is dat jij vanalles tegenspreekt en zelf nul komma nul inbrengt. Een praatjesmaker.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:31 schreef huhggh het volgende:
Natuurlijk belachelijk.
Ze was zichzelf niet?
Wat een pseudo-wetenschap kan de psychiatrie toch zijn.
What's next, gaan ze het de volgende keer op bezetenheid gooien?![]()
Het ergste zijn nog de aanhangers die meegaan in dit soort absurde vonnissen.
En nee, ik heb het vonnis niet gelezen, ben in dit stadium ook helemaal niet daarin geinteresseerd.
Een klein kind is vermoord, dat is een feit, en wie draagt hiervoor de verantwoordelijkheid?
Niemand vinden sommigen, hoe triest het ook is.
Sterker nog, gedrags-"deskundigen" vinden haar zelfs een slachtoffer, wat een farce.
Ik denk dat jouw kinderen het ook niet makkelijk hebbenquote:Op zaterdag 18 september 2010 13:22 schreef Armageddon het volgende:
[..]
En dat zegt hij, degene die ook een spuit wil uitdelen. Flikker toch op man. Mongool.
Nou wil ik het toch even voor hem opnemen: hij heeft zijn mening over deze situatie, ook al is deze een beetje grof. Dat betekent niet dat jullie dan over zijn kinderen hoeven te beginnen, of hem dood hoeven te wensen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw kinderen het ook niet makkelijk hebben
Het is gewoon een on-topic reactie. Niet iedereen zou zomaar kinderen op de wereld moeten kunnen zetten lees ik hier en daar. Nou, ik vind dat iemand die zo achterlijk doet (en niet soms, maar bijna constant) daar misschien een mooi voorbeeld van zou zijn.quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou wil ik het toch even voor hem opnemen: hij heeft zijn mening over deze situatie, ook al is deze een beetje grof. Dat betekent niet dat jullie dan over zijn kinderen hoeven te beginnen, of hem dood hoeven te wensen.![]()
En op grond waarvan vind je dat?quote:Ik ben het helemaal met hem eens en vind de hele situatie de omgekeerde wereld.
Alsof dat een argument is om dan maar wel iemand te straffen. Dan heb je wel een heel verwrongen beeld van waar het strafrecht voor in het leven is geroepen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Stel dat zij ooit nog kinderen krijgt en ze krijgen dit verhaal van hun moeder en zusje ooit te horen... Zouden ze daarmee kunnen leven?
Weer een nikszeggende comment van een linkse rakker die het niet kan hebben dat ik het er niet mee eens ben.quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De enige farce hier is dat jij vanalles tegenspreekt en zelf nul komma nul inbrengt. Een praatjesmaker.
De situatie, inclusief het vonnis, is al met al gewoon heel erg wrang en vraag mij af of andere Westerse landen ook lukraak zo'n iemand zou vrijpleiten.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:02 schreef Stirner het volgende:
[..]
Alsof dat een argument is om dan maar wel iemand te straffen. Dan heb je wel een heel verwrongen beeld van waar het strafrecht voor in het leven is geroepen.
"Stel dat...".
Ik kan het hebben dat je het er niet mee eens bent, alleen de manier waarop je als leek praat over de mensen die er wel wat van weten is uitermate meelijwekkendquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:59 schreef huhggh het volgende:
[..]
Weer een nikszeggende comment van een linkse rakker die het niet kan hebben dat ik het er niet mee eens ben.
Wie is er dan bij gebaat dat deze vrouw jaren wordt opgesloten? En ze is niet 'lukraak' vrijgesproken, maar er is vastgesteld dat ze volledig ontoerekeningsvatbaar was. Dat is echt niet iets dat geregeld zomaar ff wordt vastgesteld na zo'n voorval.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:02 schreef huhggh het volgende:
[..]
De situatie, inclusief het vonnis, is al met al gewoon heel erg wrang en vraag mij af of andere Westerse landen ook lukraak zo'n iemand zou vrijpleiten.
Heb je nou al eens het hele arrest gelezen? Nee? Hoe kan je dan een mening vormen? Mocht je hem willen lezen (het is in behoorlijk begrijpelijk Nederlands geschreven): klikquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:02 schreef huhggh het volgende:
[..]
De situatie, inclusief het vonnis, is al met al gewoon heel erg wrang en vraag mij af of andere Westerse landen ook lukraak zo'n iemand zou vrijpleiten.
Wel leuk, jouw commentaar met die retorische vraagjes.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Heb je nou al eens het hele arrest gelezen? Nee? Hoe kan je dan een mening vormen? Mocht je hem willen lezen (het is in behoorlijk begrijpelijk Nederlands geschreven): klik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |