Ik vraag me af of ze er nog zo over denken als ze die brief gelezen hebben...quote:Op woensdag 1 september 2010 20:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die balen, want dan moeten ze weer met de PvdA.
zo gedraagt wilders zich de afgelopen jaren continu.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat zou oerstom zijn, want dan maak je nooit wat klaar.
Wilders is een niet te vertrouwen, minderwaardig persoon. Daar moet je principieel gewoon niet mee praten. Een cordon sanitaire is echt zo slecht nog niet!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:12 schreef rubbereend het volgende:
Goede brief die de problemen helder weer geeft en wtf was Wilders van plan zeggewoon met een totaal andere verklaring komen over het regeer/gedoog akkoord. Gewoon haaks op de VVD/CDA
Ja wat denk je. De opstelling van Wilders (als Klink dat juist weergeeft) kan niet, en dat zullen de kaderleden ook vinden.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:16 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik niet zo benieuwd naar.
Ik ben benieuwd wat ze inhoudelijk van de brief vinden.
Absoluut. Ik denk ook dat hij wat wilde en zoiets blijkt niet uit deze opmerkingen van Klink.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk loopt Wilders continu te trollen, het is zijn handelsmerk. Maar ik had verwacht dat hij hier echt iets wilde bereiken, en dan moet je toch wel een beetje rekening houden met je coalitiepartners. Vreemd verhaal dus.
En gelijk heeft ze!!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:18 schreef Klaudias het volgende:
femke pinkt een traantje weg
http://twitter.com/FemkeHalsema/statuses/22729595621
Liefff...quote:Op woensdag 1 september 2010 20:18 schreef Klaudias het volgende:
femke pinkt een traantje weg
http://twitter.com/FemkeHalsema/statuses/22729595621
Dat denk ik niet. Als Klink gelijk heeft is er gerede kans dat hij de nieuwe leider van het CDA wordt.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:19 schreef IHVK het volgende:
Klink kan denk ik sowieso niet meer door na het uitlekken van deze brief. Tenzij Verhagen gaat.
Jij bent het op zich met Klinks beslissing eens? Mocht de brief op waarheid berusten?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Als Klink gelijk heeft is er gerede kans dat hij de nieuwe leider van het CDA wordt.
Maar denk je dat Verhagen dan nog kan blijven?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Als Klink gelijk heeft is er gerede kans dat hij de nieuwe leider van het CDA wordt.
Ja. Met spijt in het hart overigens, want ik hoopte op een goed rechts kabinet.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:21 schreef Toad het volgende:
[..]
Jij bent het op zich met Klinks beslissing eens? Mocht de brief op waarheid berusten?
Dat is wel principieel.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja. Met spijt in het hart overigens, want ik hoopte op een goed rechts kabinet.
Eerlijk van je.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar denk je dat Verhagen dan nog kan blijven?
Dit siert je.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik denk dat na het lekken van deze brief de situatie en het beeld verandert in het voordeel van Klink.quote:
Of dat bij Verhagen snel gebeurt weet ik niet, die man is altijd alleen bezig met het kijken wat er voor hem te halen valt. De rest ontgaat hem. Sorry, maar verhagenquote:Op woensdag 1 september 2010 20:27 schreef IHVK het volgende:
Volgens mij moet het besef er bij Verhagen en de partijvoorzitter nog komen dat dit niet te lijmen valt.
Ja. Deze brief blijft. Als Klink nu inbindt of iets dergelijks, dan blijft deze brief er. Die gesprekken kunnen vertrouwelijk gevoerd worden, de samenleving weet waar die gesprekken over gaan, letterlijk, dus aan elke uitkomst valt weinig te spinnen. Ik denk dat Verhagen rond achten toch enkele vloekwoordjes gebezigd heeft.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:27 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik denk dat na het lekken van deze brief de situatie en het beeld verandert in het voordeel van Klink.
Daar wind ik geen doekjes om. Er moet wel bereidheid tot samenwerken zijn, en die lijkt redelijk afwezig van de kant van Wilders.quote:
Sterk en eerlijk verhaal.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:00 schreef themauster het volgende:
http://content1b.omroep.n(...)ocs/010910_klink.pdf
De brief
http://twitter.com/woukevscherrenb/status/22730676483quote:@FemkeHalsema andere vraag: waarom heeft Klink niet veel meer medestanders in fractie #brief 3 minutes ago via Echofon Retweeted by 4 people
woukevscherrenb
Dat weet ik wel zeker, en dat zeg ik als (voorheen) voorstander van dit kabinet.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:27 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik denk dat na het lekken van deze brief de situatie en het beeld verandert in het voordeel van Klink.
Geen probleem. Dit soort dingen zijn altijd enkele minuten interessant, zoals met deze brief, en verder wordt alles uitgebreid herhaald en wordt er kansloos op los gespeculeerd. Of ze nou Netwerk hebben dat met niets nieuws komt of gewoon Nova.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:32 schreef Toad het volgende:
Wel bizar dat Netwerk gaat terugblikken op de geschiedenis van het programma. En niet verder gaan op de crisis bij het CDA.
Ik denk vanwege het goede bezuinigingsprogramma dat met andere coalities toch veel minder voor de hand zal liggen.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:34 schreef Compatibel het volgende:
Halsema stelt terecht dat het de vraag is waarom Verhagen en Rutte wel aan de onderhandelingstafel bleven zitten.
Eerlijk.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zeker, maar daar hebben ze dus de steun van WIlders voor nodig. Als WIlders zich zo opstelt wordt dat in feite onwerkbaar. De enige lijmpoging die er nog kan worden ondernomen is Wilders uit zijn hoofd te praten dat hij zich zo opstelt. Maar ja, dat zal Klink ook wel geprobeerd hebben...quote:Op woensdag 1 september 2010 20:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk vanwege het goede bezuinigingsprogramma dat met andere coalities toch veel minder voor de hand zal liggen.
Brief net gelezen, en zo te zien ligt de schuld geheel bij Wilders, dacht ie nou echt dat dit soort gedrag gepikt zou worden? Het regeerakkoord uitleggen als dat de de-islamisering van Nederland is begonnenquote:Op woensdag 1 september 2010 20:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, als Wilders zo in de samenwerking zat dan wordt samenwerken natuurlijk wel lastig. Jammer, de kern van het kabinet had met VVD en CDA wel tot goede besluiten kunnen komen denk ik, die mij als VVD kiezer vrij zeker aan zouden spreken.
Dus de ca. 3 miljoen verschil met paars + (waar nog over viel te onderhandelen) weegt niet op tegen dit soort gebral van Wilders?? Slechte zaak.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk vanwege het goede bezuinigingsprogramma dat met andere coalities toch veel minder voor de hand zal liggen.
Of ze hebben minder moeite met de bizarre plannen en uitspraken van Wilders, wellicht om electorale redenenquote:Op woensdag 1 september 2010 20:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat het verhaal misschien iets genuanceerder ligt dan dat Klink in zijn brief schrijft, ik kan me moeilijk voorstellen dat -als dit het hele verhaal is- meer dan de helft van de fractie nog achter Verhagen staat.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:33 schreef Toad het volgende:
[..]
http://twitter.com/woukevscherrenb/status/22730676483
Goede vraag, op zich...
"Hm, ja, oké, jullie hebben gelijk: ik zal me inhouden."? Ik kan het mij niet voorstellen, zeker nu niet alleen Klinks mening duidelijk is, maar ook Wilders' wens om gewoon te doen wat hij wil, ervan uitgaande dat het klopt wat Klink schrijft. Het zou dus inhouden dat hij zich in moet houden, wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar dat hij dat ook nog eens moet verkopen aan zijn achterban, zoals dat dan heet, alsof het geen inhouden en capitulatie is.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:37 schreef Sachertorte het volgende:
De enige lijmpoging die er nog kan worden ondernomen is Wilders uit zijn hoofd te praten dat hij zich zo opstelt.
quote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Via een fractielid van het CDA natuurlijk, misschien Klink zelf wel. Het verhelderdt de situatie wel behoorlijk.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:28 schreef IHVK het volgende:
Vraag me af hoe die brief is uitgelekt trouwens, hoe dan ook een interessante dag.
Goede vraag..quote:De vraag is, als de #brief een getrouwe weergave is van het gevecht aan de onderhandelingstafel, waarom Rutte en Verhagen blijven zitten
Dat denk ik ook. Het is een heldere brief van de "troonopvolger".quote:Op woensdag 1 september 2010 20:38 schreef Boldface het volgende:
Nu de geweldige brief van Klink openbaar is, zullen nog veel meer CDA'ers van standpunt wisselen en de lijn van Klink volgen.
Hier iig wel zo te zienquote:Op woensdag 1 september 2010 20:27 schreef Toad het volgende:
[..]
Wilders zal de brief ontkennen natuurlijk. En Klink is een leugenaar, een grove landverrader die ons land verkoopt aan de islamitische tsunami die blablablaquote:Op woensdag 1 september 2010 20:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zeker, maar daar hebben ze dus de steun van WIlders voor nodig. Als WIlders zich zo opstelt wordt dat in feite onwerkbaar. De enige lijmpoging die er nog kan worden ondernomen is Wilders uit zijn hoofd te praten dat hij zich zo opstelt. Maar ja, dat zal Klink ook wel geprobeerd hebben...
Inderdaad een HELE GOEDE vraag!!!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:34 schreef Compatibel het volgende:
Halsema stelt terecht dat het de vraag is waarom Verhagen en Rutte wel aan de onderhandelingstafel bleven zitten.
Klink is van oorsprong een bonder. Die liegen niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:43 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wilders zal de brief ontkennen natuurlijk. En Klink is een leugenaar, een grove landverrader die ons land verkoopt aan de islamitische tsunami die blablabla
Zo ging het ook met dat debat over het gesprek met de AIVD wat hij had over zijn Windows-Movie-Maker-projectje
Nogal, hier gaat ie zich niet uitlullen naar z'n achterban denk ik.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:43 schreef KingOfMars het volgende:
Rutte heeft idd ook eea uit te leggen lijkt me.
Vraagt bijna om een nieuw topic met de verwachte reactie van Wilders op 'de brief'.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:43 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wilders zal de brief ontkennen natuurlijk. En Klink is een leugenaar, een grove landverrader die ons land verkoopt aan de islamitische tsunami die blablabla
Zo ging het ook met dat debat over het gesprek met de AIVD wat hij had over zijn Windows-Movie-Maker-projectje
Als dit het hele verhaal is is de conclusie natuurlijk dat Wilders niet wil samenwerken. Ik heb mij overigens al eerder aan Wilders geïrriteerd, hij gedraagt zich als een klein kind bijvoorbeeld met die tweet dat de CDA vicevoorzitter een zeurpiet is, dat is toch geen taal die je uit slaat als je met iemand wil samenwerken.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:37 schreef remlof het volgende:
Brief net gelezen, en zo te zien ligt de schuld geheel bij Wilders, dacht ie nou echt dat dit soort gedrag gepikt zou worden? Het regeerakkoord uitleggen als dat de de-islamisering van Nederland is begonnen
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Even goede vrienden dat het beoogde kabinet nu niet door gaat, de VVD gewoon zoveel mogelijk van zijn bezuinigingsprogramma zien te realiseren. Ik zie overigens geen enkele aanleiding voor onrust binnen de VVD, waar zou dat precies vandaan moeten komen?quote:Ik vind het frappant dat het binnen de VVD tot nu toe zo rustig is gebleven maar ik denk dat deze brief daar wel verandering in gaat brengen.
Wilders is een schreeuwer. Die weet mensen wel te overtuigen dat andere mensen liegen.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Klink is van oorsprong een bonder. Die liegen niet.
Nou ja, ik snap wel waarom ze het geprobeerd hebben. Het was een gouden kans om de koers te wijzigen: en stevig bezuinigen, en goed werk maken van integratie etc, en geen PvdA in de regering als dwarsligger. Maar er zijn natuurlijk grenzen.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogal, hier gaat ie zich niet uitlullen naar z'n achterban denk ik.
En Verhagen al helemaal niet.
Ik denk dat je gewoon moet concluderen dat Wilders er alles aan gedaan heeft om vooral maar niet te hoeven samen werken.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als dit het hele verhaal is is de conclusie natuurlijk dat Wilders niet wil samenwerken. Ik heb mij overigens al eerder aan Wilders geïrriteerd, hij gedraagt zich als een klein kind bijvoorbeeld met die tweet dat de CDA vicevoorzitter een zeurpiet is, dat is toch geen taal die je uit slaat als je met iemand wil samenwerken.
Als ik Rutte zou zijn zou ik nu met Nova bellen en roepen dat de formatie afgeblazen wordt. Vóór dat Klink in een persconferentie de held gaat uithangen op TV.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogal, hier gaat ie zich niet uitlullen naar z'n achterban denk ik.
En Verhagen al helemaal niet.
In dit geval niet denk ik. Het verhaal is afgewogen en helder, en past bij het beeld dat we van WIlders hebben. Hoogstens kan hij zich redden door exact uit te leggen wat hij onder dat andere geluid verstond. Als dat acceptabel is, kan er wellicht enige nuancering optreden.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:47 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wilders is een schreeuwer. Die weet mensen wel te overtuigen dat andere mensen liegen.
Ja, inderdaad. Ik kan daar overigens echt niet bij, je zit toch in de politiek om uiteindelijk zoveel mogelijk van je ideeën te realiseren. Dat gaat Wilders niet lukken op deze manier.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon moet concluderen dat Wilders er alles aan gedaan heeft om vooral maar niet te hoeven samen werken.
Dat dus. Er zijn voor de PVV gewoon 3 scenario's:quote:Op woensdag 1 september 2010 20:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon moet concluderen dat Wilders er alles aan gedaan heeft om vooral maar niet te hoeven samen werken.
Zou best kunnen dat Rutte nog wel hoop heeft. Hij heeft zich al zo snel en volledig aan een kabinet over rechts gecommiteerd dat een mislukking ook een aardig imagoprobleem voor hem zal worden.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:48 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Als ik Rutte zou zijn zou ik nu met Nova bellen en roepen dat de formatie afgeblazen wordt. Vóór dat Klink in een persconferentie de held gaat uithangen op TV.
Wat is er aantrekkelijk aan optie 3 als je toch geen invloed op het beleid uit kunt oefenen? Dan begint het op een werkgelegenheidsproject te lijken.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:50 schreef KingOfMars het volgende:
Mag jij gokken waar de voorkeur naar uit gaat.
quote:Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Holograph het volgende:
Ik heb het idee dat het verhaal iets anders ligt dan dat Klink beweert, ik geloof niet dat maar 3 CDA-kamerleden hier bezwaren tegen hadden. Ik hoor ook graag de kant van Verhagen.
http://nos.nl/artikel/182(...)-brief-reageren.htmlquote:CDA-fractieleider Verhagen wil niet inhoudelijk reageren op de brief van mede-onderhandelaar Klink, die schrijft dat samenwerking met de PVV voor hem definitief een onbegaanbare weg is. Hij zegt dat de brief aan de fractieleden is gestuurd en dat hij daarom eerst met de fractie wil overleggen.
Verhagen zegt dat hij blijft proberen de fractie op één lijn te krijgen." Ik geef de hoop niet zo gauw op", zei hij.
Minister Donner bemiddelt op dit moment tussen de CDA-fractieleden. Mogelijk komt de fractie later vanavond weer bijeen om te praten over de ontstane situatie.
Zoveel mensen zitten er niet bij de belangrijkste formatieonderhandelingen. Dan lekt er namelijk nog sneller van alles en nogwatquote:Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Holograph het volgende:
Ik heb het idee dat het verhaal iets anders ligt dan dat Klink beweert, ik geloof niet dat maar 3 CDA-kamerleden hier bezwaren tegen hadden. Ik hoor ook graag de kant van Verhagen.
quote:Op woensdag 1 september 2010 20:48 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Als ik Rutte zou zijn zou ik nu met Nova bellen en roepen dat de formatie afgeblazen wordt. Vóór dat Klink in een persconferentie de held gaat uithangen op TV.
Och, Wilders behoort zo'n beetje tot het meubilair van de Tweede Kamer. Die zit daar prima, beetje schreeuwen, beetje schelden, daarmee stemmen halen en hey, weer van vier jaar inkomen verzekerd.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is er aantrekkelijk aan optie 3 als je toch geen invloed op het beleid uit kunt oefenen? Dan begint het op een werkgelegenheidsproject te lijken.
Mijn idee. Ik ben - zoals de Engelsen zeggen - flabbergasted.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ik kan daar overigens echt niet bij, je zit toch in de politiek om uiteindelijk zoveel mogelijk van je ideeën te realiseren. Dat gaat Wilders niet lukken op deze manier.
Da's idd het mooie van het hele verhaal... de grootste plucheplakker is bijna zelf!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Och, Wilders behoort zo'n beetje tot het meubilair van de Tweede Kamer. Die zit daar prima, beetje schreeuwen, beetje schelden, daarmee stemmen halen en hey, weer van vier jaar inkomen verzekerd.
En ik snap dat jij dat denkt...quote:Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Holograph het volgende:
Nouja, er zijn natuurlijk 3 soorten mensen die je nooit moet geloven: autoverkopers, advocaten én politici.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik snap dat jij dat denkt...
Maarre (zoals ik al eerder zei): Klink schrijft die brief o.a. aan Verhagen, die naast hem aan de onderhandeltafel zat.. De feiten in zijn brief kloppen heus wel...
Die brief was toch ook niet an de fractie gericht (zie aanhef)??? Maar ze zullen er heus wel van weten, gezien de lange vergadering gisteren.. Of denk je dat Klink daar zijn beweegredenen NIET heeft uitgelegd???quote:Op woensdag 1 september 2010 20:52 schreef Toad het volgende:
[..]
[..]
http://nos.nl/artikel/182(...)-brief-reageren.html
Moet ik uit dit bericht opmaken dat de brief pas nu naar de fractie is gestuurd?
Nou ik kan mij nog best wat verschillen in interpretatie voorstellen. Voor een goed beeld moet je de reactie van Verhagen, die ongetwijfeld gaat komen, er toch naast liggen denk ik.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maarre (zoals ik al eerder zei): Klink schrijft die brief o.a. aan Verhagen, die naast hem aan de onderhandeltafel zat.. De feiten in zijn brief kloppen heus wel...
Ik denk wel dat het de aanzet is voor een definitieve breuk binnen het CDA.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef Monidique het volgende:
Ik zeg: Vanavond stopt het CDA ermee. Wat leuke interne politiek gaat opleveren. Ik zie een vertrek van Verhagen.
Of Wilders ziet zichzelf als premier Wilders... En eerlijk gezegd, al hangend in de oppositiebankjes zonder ergens verantwoording over te hoeven afleggen, is de kans dat de Henk en Ingrids in Nederland inderdaad en masse op hem zullen stemmen uit pure onvrede over de gigantische bezuinigingen die eraan komen natuurlijk bijzonder groot.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is er aantrekkelijk aan optie 3 als je toch geen invloed op het beleid uit kunt oefenen? Dan begint het op een werkgelegenheidsproject te lijken.
Het is (bijna) niet mogelijkl dat hij liegt.. Dan zou hij allang onderuit gehaald zijn en was deze crisis al voorbijquote:Op woensdag 1 september 2010 20:56 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nouja, er zijn natuurlijk 3 soorten mensen die je nooit moet geloven: autoverkopers, advocaten én politici.
Klink lijkt een volwassen, verantwoordelijk gesprekspartner met een visie, terwijl Rutte en Verhagen en Wilders lijken op een groepje incompetente kleuters. Als Ab Klink blijft, fractievoorzitter wordt, dan kan dat volgens mij goed uitpakken voor het CDA.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:56 schreef Nielsch het volgende:
Als het waar is wat Klink zegt (en ik geloof hem wel), vraag ik me echt af waar Verhagen en Rutte mee bezig waren. Ik vond Rutte al geen zwaargewicht, maar nu bewijst hij voor mij echt dat hij niet geschikt is. Verhagen heb ik nooit vertrouwd, maar omdat hij werd omringt door mensen als Klink, Balkenende en Donner viel zijn ongeschiktheid nooit zo op.
Ik ben benieuwd wat en hoeveel Klink in die vergadering heeft gezegd. Ik meen dat Verhagen en Klink vorige week al een conflict hadden over hoeveel zij moesten vertellen aan de fractie.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die brief was toch ook niet an de fractie gericht (zie aanhef)??? Maar ze zullen er heus wel van weten, gezien de lange vergadering gisteren.. Of denk je dat Klink daar zijn beweegredenen NIET heeft uitgelegd???
Ik spreek natuurlijk alleen voor mij zelf, maar voor mij is de positie van noch Rutte, noch Opstelten aangetast. Tegen zoveel onwil en irrationeel gedrag bij Wilders kun je niet op.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:57 schreef ethiraseth het volgende:
Benieuwd wat voor effect deze brief en de hele situatie op Rutte zal hebben. Die komt hier indirect ook niet lekker uit door in elk geval de schijn tegen te hebben dat hij de houding van Wilders zou willen accepteren voor gedoogsteun.
Wat Klink over Wilders zegt (bijv. over de presentatie van het akkoord), komt ZO overeen met Wilders zoals we hem kennen, dat ik Klink wel geloof. Ander heeft hij echt een héél geloofwaardige leugen bedacht...quote:Op woensdag 1 september 2010 20:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou ik kan mij nog best wat verschillen in interpretatie voorstellen. Voor een goed beeld moet je de reactie van Verhagen, die ongetwijfeld gaat komen, er toch naast liggen denk ik.
Ja, gadver. Ik vind die man zo vreselijk. Zo totaal niet binnen deze tijd passend. Blèh.quote:
Maar met de inzichten van nu moet Wilders dan 76 zetels scoren met zijn partij.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:59 schreef PaarsBeestje het volgende:
Of Wilders ziet zichzelf als premier Wilders... En eerlijk gezegd, al hangend in de oppositiebankjes zonder ergens verantwoording over te hoeven afleggen, is de kans dat de Henk en Ingrids in Nederland inderdaad en masse op hem zullen stemmen uit pure onvrede over de gigantische bezuinigingen die eraan komen natuurlijk bijzonder groot.
Daar heeft hij niks aan als niemand met hem wil samenwerken. Meer dan 75 zetels haalt hij immers nooit. 40 lijkt me zo'n beetje het maximum.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:59 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Of Wilders ziet zichzelf als premier Wilders... En eerlijk gezegd, al hangend in de oppositiebankjes zonder ergens verantwoording over te hoeven afleggen, is de kans dat de Henk en Ingrids in Nederland inderdaad en masse op hem zullen stemmen uit pure onvrede over de gigantische bezuinigingen die eraan komen natuurlijk bijzonder groot.
Alleen door het CDA zo kapot te maken heeft Wilders nu Links een heel sterke onderhandelingspositie gegeven. Zie dat maar eens te verkopen aan je achterbanquote:Op woensdag 1 september 2010 20:54 schreef Supersoep het volgende:
Mocht dit waar zijn, dan denk ik eerder dat Wilders dit expres zo gewild heeft. Zo stom kan iemand immers niet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |