abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85962726
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Holograph het volgende:
Ik heb het idee dat het verhaal iets anders ligt dan dat Klink beweert, ik geloof niet dat maar 3 CDA-kamerleden hier bezwaren tegen hadden. Ik hoor ook graag de kant van Verhagen.
Zoveel mensen zitten er niet bij de belangrijkste formatieonderhandelingen. Dan lekt er namelijk nog sneller van alles en nogwat :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 1 september 2010 @ 20:53:25 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85962763
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:48 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Als ik Rutte zou zijn zou ik nu met Nova bellen en roepen dat de formatie afgeblazen wordt. Vóór dat Klink in een persconferentie de held gaat uithangen op TV.
_O- _O- _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 september 2010 @ 20:53:32 #178
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85962769
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er aantrekkelijk aan optie 3 als je toch geen invloed op het beleid uit kunt oefenen? Dan begint het op een werkgelegenheidsproject te lijken.
Och, Wilders behoort zo'n beetje tot het meubilair van de Tweede Kamer. Die zit daar prima, beetje schreeuwen, beetje schelden, daarmee stemmen halen en hey, weer van vier jaar inkomen verzekerd.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 1 september 2010 @ 20:53:56 #179
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85962790
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik kan daar overigens echt niet bij, je zit toch in de politiek om uiteindelijk zoveel mogelijk van je ideeën te realiseren. Dat gaat Wilders niet lukken op deze manier.
Mijn idee. Ik ben - zoals de Engelsen zeggen - flabbergasted.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85962798
Ik vind het trouwens wel erg jammer als er nu geen (centrum)-rechts kabinet komt, want een links kabinet moet je echt niet willen. Het eindresultaat van deze formatie zou wat dat nog best wel acceptabel zijn denk ik, maar met Wilders moet je niet praten, daar kun je niet op vertrouwen. Het is een minderwaardig persoon die je moet isoleren.

Als dit doorgaat zal Wilders alleen nog maar harder van de toren blazen, gelegitimeerd door het CDA en de VVD. Dan kunnen die wel zeggen dat de PVV niet echt in het kabinet zit, maar dat snapt geen hond natuurlijk in het buitenland.
PWBF
pi_85962809
Mocht dit waar zijn, dan denk ik eerder dat Wilders dit expres zo gewild heeft. Zo stom kan iemand immers niet zijn. :')

Dan krijg je gewoon wat je wil, en dan kom je met zoiets als het akkoord er nagenoeg al ligt.
Ron Paul 2012
pi_85962831
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Och, Wilders behoort zo'n beetje tot het meubilair van de Tweede Kamer. Die zit daar prima, beetje schreeuwen, beetje schelden, daarmee stemmen halen en hey, weer van vier jaar inkomen verzekerd.
Da's idd het mooie van het hele verhaal... de grootste plucheplakker is bijna zelf!
  woensdag 1 september 2010 @ 20:55:42 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85962853
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Holograph het volgende:
Ik heb het idee dat het verhaal iets anders ligt dan dat Klink beweert, ik geloof niet dat maar 3 CDA-kamerleden hier bezwaren tegen hadden. Ik hoor ook graag de kant van Verhagen.
En ik snap dat jij dat denkt...
Maarre (zoals ik al eerder zei): Klink schrijft die brief o.a. aan Verhagen, die naast hem aan de onderhandeltafel zat.. De feiten in zijn brief kloppen heus wel...
pi_85962854
Ik zeg: Vanavond stopt het CDA ermee. Wat leuke interne politiek gaat opleveren. Ik zie een vertrek van Verhagen.
pi_85962879
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En ik snap dat jij dat denkt...
Maarre (zoals ik al eerder zei): Klink schrijft die brief o.a. aan Verhagen, die naast hem aan de onderhandeltafel zat.. De feiten in zijn brief kloppen heus wel...
Nouja, er zijn natuurlijk 3 soorten mensen die je nooit moet geloven: autoverkopers, advocaten én politici.
pi_85962884
Als het waar is wat Klink zegt (en ik geloof hem wel), vraag ik me echt af waar Verhagen en Rutte mee bezig waren. Ik vond Rutte al geen zwaargewicht, maar nu bewijst hij voor mij echt dat hij niet geschikt is. Verhagen heb ik nooit vertrouwd, maar omdat hij werd omringt door mensen als Klink, Balkenende en Donner viel zijn ongeschiktheid nooit zo op.
PWBF
  woensdag 1 september 2010 @ 20:57:11 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85962901
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:52 schreef Toad het volgende:

[..]

[..]

http://nos.nl/artikel/182(...)-brief-reageren.html

Moet ik uit dit bericht opmaken dat de brief pas nu naar de fractie is gestuurd?
Die brief was toch ook niet an de fractie gericht (zie aanhef)??? Maar ze zullen er heus wel van weten, gezien de lange vergadering gisteren.. Of denk je dat Klink daar zijn beweegredenen NIET heeft uitgelegd???
  woensdag 1 september 2010 @ 20:57:51 #188
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85962925
Benieuwd wat voor effect deze brief en de hele situatie op Rutte zal hebben. Die komt hier indirect ook niet lekker uit door in elk geval de schijn tegen te hebben dat hij de houding van Wilders zou willen accepteren voor gedoogsteun.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_85962932
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou ik kan mij nog best wat verschillen in interpretatie voorstellen. Voor een goed beeld moet je de reactie van Verhagen, die ongetwijfeld gaat komen, er toch naast liggen denk ik.
pi_85962950
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef Monidique het volgende:
Ik zeg: Vanavond stopt het CDA ermee. Wat leuke interne politiek gaat opleveren. Ik zie een vertrek van Verhagen.
Ik denk wel dat het de aanzet is voor een definitieve breuk binnen het CDA.

Binnenkort houdt één partij op te bestaan. En komen er twee nieuwe voor in de plaats.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_85962972
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er aantrekkelijk aan optie 3 als je toch geen invloed op het beleid uit kunt oefenen? Dan begint het op een werkgelegenheidsproject te lijken.
Of Wilders ziet zichzelf als premier Wilders... En eerlijk gezegd, al hangend in de oppositiebankjes zonder ergens verantwoording over te hoeven afleggen, is de kans dat de Henk en Ingrids in Nederland inderdaad en masse op hem zullen stemmen uit pure onvrede over de gigantische bezuinigingen die eraan komen natuurlijk bijzonder groot.
  woensdag 1 september 2010 @ 20:59:18 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85962981
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:56 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Nouja, er zijn natuurlijk 3 soorten mensen die je nooit moet geloven: autoverkopers, advocaten én politici.
Het is (bijna) niet mogelijkl dat hij liegt.. Dan zou hij allang onderuit gehaald zijn en was deze crisis al voorbij
pi_85962985
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:56 schreef Nielsch het volgende:
Als het waar is wat Klink zegt (en ik geloof hem wel), vraag ik me echt af waar Verhagen en Rutte mee bezig waren. Ik vond Rutte al geen zwaargewicht, maar nu bewijst hij voor mij echt dat hij niet geschikt is. Verhagen heb ik nooit vertrouwd, maar omdat hij werd omringt door mensen als Klink, Balkenende en Donner viel zijn ongeschiktheid nooit zo op.
Klink lijkt een volwassen, verantwoordelijk gesprekspartner met een visie, terwijl Rutte en Verhagen en Wilders lijken op een groepje incompetente kleuters. Als Ab Klink blijft, fractievoorzitter wordt, dan kan dat volgens mij goed uitpakken voor het CDA.
pi_85962998
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die brief was toch ook niet an de fractie gericht (zie aanhef)??? Maar ze zullen er heus wel van weten, gezien de lange vergadering gisteren.. Of denk je dat Klink daar zijn beweegredenen NIET heeft uitgelegd???
Ik ben benieuwd wat en hoeveel Klink in die vergadering heeft gezegd. Ik meen dat Verhagen en Klink vorige week al een conflict hadden over hoeveel zij moesten vertellen aan de fractie.
pi_85963043
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:57 schreef ethiraseth het volgende:
Benieuwd wat voor effect deze brief en de hele situatie op Rutte zal hebben. Die komt hier indirect ook niet lekker uit door in elk geval de schijn tegen te hebben dat hij de houding van Wilders zou willen accepteren voor gedoogsteun.
Ik spreek natuurlijk alleen voor mij zelf, maar voor mij is de positie van noch Rutte, noch Opstelten aangetast. Tegen zoveel onwil en irrationeel gedrag bij Wilders kun je niet op.
  woensdag 1 september 2010 @ 21:01:16 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85963056
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou ik kan mij nog best wat verschillen in interpretatie voorstellen. Voor een goed beeld moet je de reactie van Verhagen, die ongetwijfeld gaat komen, er toch naast liggen denk ik.
Wat Klink over Wilders zegt (bijv. over de presentatie van het akkoord), komt ZO overeen met Wilders zoals we hem kennen, dat ik Klink wel geloof. Ander heeft hij echt een héél geloofwaardige leugen bedacht...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2010 @ 21:01:39 #197
862 Arcee
Look closer
pi_85963077
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:35 schreef Toad het volgende:
Frits Wester: Donner gaat bemiddelen.
Ja, gadver. Ik vind die man zo vreselijk. Zo totaal niet binnen deze tijd passend. Blèh. :{w
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85963129
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:59 schreef PaarsBeestje het volgende:
Of Wilders ziet zichzelf als premier Wilders... En eerlijk gezegd, al hangend in de oppositiebankjes zonder ergens verantwoording over te hoeven afleggen, is de kans dat de Henk en Ingrids in Nederland inderdaad en masse op hem zullen stemmen uit pure onvrede over de gigantische bezuinigingen die eraan komen natuurlijk bijzonder groot.
Maar met de inzichten van nu moet Wilders dan 76 zetels scoren met zijn partij.
  woensdag 1 september 2010 @ 21:03:29 #199
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85963143
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:59 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Daar heeft hij niks aan als niemand met hem wil samenwerken. Meer dan 75 zetels haalt hij immers nooit. 40 lijkt me zo'n beetje het maximum.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85963152
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:54 schreef Supersoep het volgende:
Mocht dit waar zijn, dan denk ik eerder dat Wilders dit expres zo gewild heeft. Zo stom kan iemand immers niet zijn. :')
Alleen door het CDA zo kapot te maken heeft Wilders nu Links een heel sterke onderhandelingspositie gegeven. Zie dat maar eens te verkopen aan je achterban :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')