Ik nog niet.quote:
Nou, da's dan prima. En als je op een gegeven moment tot de conclusie komt dat er te weinig draagvlak is in de fractie, heeft het weinig zin om door te onderhandelen.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Had niet gehoeven nee, maar het advies van de fractievoorzitters was nou eenmaal dat een rechtse coalitie na Paarsplus onderzocht moest worden en het CDA nam uiteindelijk (schoorvoetend) die opdracht aan.
Nee.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
De SP liep weg uit die onderhandelingen.
Inderdaad niet. Het CDA wou ze er persé niet bijhebben... (Er is overigens wel wat gepraat voor de buhne.)quote:
Ik vat het nu even op zoals het NIET bedoeld is (en ook zeer onwaarschijnlijk is overigens), maar:quote:Op woensdag 1 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
Ik voegde Ad Koppejan net toe op Twitter, z'n laatste tweet is:
Thuis gezellig geborreld met de familie Weisglas. Echte liberalen en christen-democraten verstaan elkaar.
7:21 PM Aug 29th via web
Vooral omdat Weisglas tegen een samenwerking met de PVV is....quote:Op woensdag 1 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
Thuis gezellig geborreld met de familie Weisglas. Echte liberalen en christen-democraten verstaan elkaar.
quote:Op woensdag 1 september 2010 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vat het nu even op zoals het NIET bedoeld is (en ook zeer onwaarschijnlijk is overigens), maar:
Het zou toch hilarisch zijn als Koppejan uit de CDA-fracttie zou stappen en vervolgens met de VVD zou gaan meestemmen.. Hebben ze toch nog een meerderheid..![]()
![]()
En dat zijn weer leuke borrelavondjes die geschrapt kunnen worden.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vooral omdat Weisglas tegen een samenwerking met de PVV is....
quote:Op woensdag 1 september 2010 18:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
[..]
En dat zijn weer leuke borrelavondjes die geschrapt kunnen worden.
Wat denk je dan van deze?quote:Op woensdag 1 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
Een zeer fraaie, écht op CDA-leest geschoeid.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:47 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat denk je dan van deze?
In de kerk ging de preek over het maken van de juiste keuzes in je leven en de bereidheid om daarvoor persoonlijke offers te brengen.
Sun Aug 29 2010 12:03:17 (West-Europa (zomertijd)) via web
Biedt perspectiefquote:Op woensdag 1 september 2010 18:47 schreef Klaudias het volgende:
[..]
In de kerk ging de preek over het maken van de juiste keuzes in je leven en de bereidheid om daarvoor persoonlijke offers te brengen.
Sun Aug 29 2010 12:03:17 (West-Europa (zomertijd)) via web
Juist niet. Ik denk dat Koppejan en Weisglas alvast een nieuwe borrelavond bespreken.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
[..]
En dat zijn weer leuke borrelavondjes die geschrapt kunnen worden.
VDA??quote:Op woensdag 1 september 2010 18:49 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Juist niet. Ik denk dat Koppejan en Weisglas alvast een nieuwe borrelavond bespreken.
Op zich wel mooi.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:47 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Sun Aug 29 2010 12:03:17 (West-Europa (zomertijd))
via web
Hebben iig enige ruggengraatquote:Op woensdag 1 september 2010 18:53 schreef marcodej het volgende:
De 'dissidenten' lijken hun poot stijf te houden, het duurt niet voor niets zo achterlijk lang. Goeie zaak.
wel een beetje sneu dat hij suggereert dat hij bezig is met volgens de dominee "de juiste keuze" en dat hij een "echte" christen-democraat isquote:
Ja, dat ben ik met je eens. Ook ik was het er (hoewel niet van harte) mee eens om maar te gaan praten met VVD en PVV, maar het feit dat een Schinkelshoek (die nauw bij de onderhandelingen betrokken was) en Klink op inhoudelijke gronden wensen te stoppen zegt mij voldoende en is het voor mij duidelijk dat dit een verkeerde weg is.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, da's dan prima. En als je op een gegeven moment tot de conclusie komt dat er te weinig draagvlak is in de fractie, heeft het weinig zin om door te onderhandelen.
Anders had Rutte ook met paars+ eerst moeten dooronderhandelen tot er een akkoord lag, voordat 'ie de onderhandelingen afbrak.
De tweet is van een aantal dagen geleden he.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
wel een beetje sneu dat hij suggereert dat hij bezig is met volgens de dominee "de juiste keuze" en dat hij een "echte" christen-democraat is
Die afspraak zal vooral gemaakt zijn om de onderhandelingen serieus op te kunnen starten. Kan me niet voorstellen dat het CDA haar fractie enkel en alleen het resultaat laat beoordelen.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Ook ik was het er (hoewel niet van harte) mee eens om maar te gaan praten met VVD en PVV, maar het feit dat een Schinkelshoek (die nauw bij de onderhandelingen betrokken was) en Klink op inhoudelijke gronden wensen te stoppen zegt mij voldoende en is het voor mij duidelijk dat dit een verkeerde weg is.
Ik weet alleen niet hoe hard die afspraak was om alleen het uiteindelijke resultaat te beoordelen.
Waar zit Piet Patat eigenlijk?quote:Op woensdag 1 september 2010 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
MBreedveld: Interimvz cda Bleeker wil graag met iemand eten op het Plein, maar iedereen is weg. Over uur fractie http://twitpic.com/2ka3ti
Toch zal hij wel weer aan die preek denken.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:08 schreef Toad het volgende:
[..]
De tweet is van een aantal dagen geleden he.
Bram Ladage zit op 5 min lopen (Spuistraat) volgens mij...quote:
toen waren er ook al geruchten over hem als dissidentquote:Op woensdag 1 september 2010 19:08 schreef Toad het volgende:
[..]
De tweet is van een aantal dagen geleden he.
quote:Op woensdag 1 september 2010 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
MBreedveld: Interimvz cda Bleeker wil graag met iemand eten op het Plein, maar iedereen is weg. Over uur fractie http://twitpic.com/2ka3ti
Laten we het niet al te veel opblazen.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:11 schreef Klaudias het volgende:
[..]
toen waren er ook al geruchten over hem als dissident
Wel een wonderbaarlijke anatomie dan.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hebben iig enige ruggengraat
oh dan heb ik het misquote:Op woensdag 1 september 2010 19:16 schreef Toad het volgende:
[..]
![]()
[..]
Laten we het niet al te veel opblazen.
Maar volgens het nieuws hadden ze hun broodjes kroket bij Piet Patat besteld. Bram Ladage is natuurlijk voor het gepeupel.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bram Ladage zit op 5 min lopen (Spuistraat) volgens mij...
Die zit op de Grote Markt, da's veeeel verder lopenquote:Op woensdag 1 september 2010 19:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar volgens het nieuws hadden ze hun broodjes kroket bij Piet Patat besteld. Bram Ladage is natuurlijk voor het gepeupel.
Ik denk dat deze discussie een beetje te moeilijk voor je is, en het je ook aan kennis terzake ontbreekt. Wat ik zeg is helemaal niks nieuws, ik hang de lijn aan die Bolkestein 20 jaar geleden heeft ingezet.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:24 schreef Klaudias het volgende:
[..]
OK, het "PvdA multiculti gedoe" is nu onze Leitkultur.
Wat ga je nu doen? Oh, deze Leitkultur bevalt je niet?
Kun je zo een beetje indenken hoe iemand met een ander geloof zich dan voelt?
Opblazen is meer iets voor moslimsquote:Op woensdag 1 september 2010 19:16 schreef Toad het volgende:
[..]
![]()
[..]
Laten we het niet al te veel opblazen.
Lo-pen? LO-PEN? Ga je mond eens wassen! Waar heb je nou dienstchauffeurs voor?quote:Op woensdag 1 september 2010 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die zit op de Grote Markt, da's veeeel verder lopen
oh ja, Bolkestein, dan is het goedquote:Op woensdag 1 september 2010 19:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik denk dat deze discussie een beetje te moeilijk voor je is, en het je ook aan kennis terzake ontbreekt. Wat ik zeg is helemaal niks nieuws, ik hang de lijn aan die Bolkestein 20 jaar geleden heeft ingezet.
quote:Op woensdag 1 september 2010 19:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Lo-pen? LO-PEN? Ga je mond eens wassen! Waar heb je nou dienstchauffeurs voor?
Ja, of een Batavus natuurlijk, voor de Donners etc.
Wat de PvdA voortsaat is nu juist het afwezig zijn van een Leitkultur... Dat werkt dus niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:32 schreef Klaudias het volgende:
[..]
oh ja, Bolkestein, dan is het goed
mijn punt lijkt me duidelijk: wat ga je doen als het een Leitkultur is die jou niet bevalt?
dan gebruik je je eigen fantasie maar.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat de PvdA voortsaat is nu juist het afwezig zijn van een Leitkultur... Dat werkt dus niet.
quote:Op woensdag 1 september 2010 19:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat de PvdA voortsaat is nu juist het afwezig zijn van een Leitkultur... Dat werkt dus niet.
Die fietst dat wel voor elkaar.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
RTL4 (Frits Wester): Donner gaat bemiddelen tussen voor- en tegenstanders binnen het CDA
Duurt nog wel ff dan...![]()
Al is het maar 51%, en ik kan me niet voorstellen dat Donner graag nog een keer wilt regeren met de PvdA.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:42 schreef remlof het volgende:
Donner. Hmmm, kan me niet voorstellen dat die 100% kan staan achter een minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV.
Daar snap ik ook niks van:quote:Op woensdag 1 september 2010 19:44 schreef Klaudias het volgende:
wat bedoelt Ron Fresen hier
http://twitter.com/ronfresen/status/22727174914
Alsof een kabinet met de PvdA de enige andere optie is. En ik zie Donner toch nog steeds wel als wat meer links dan rechts binnen het CDA.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
Al is het maar 51%, en ik kan me niet voorstellen dat Donner graag nog een keer wilt regeren met de PvdA.
quote:
Vroeg ik me ook al af... Tenminste; wat die 1e zin betreft:quote:Op woensdag 1 september 2010 19:44 schreef Klaudias het volgende:
wat bedoelt Ron Fresen hier
http://twitter.com/ronfresen/status/22727174914
Ow ja natuurlijk. Dat betekent dan op z'n minst nog een dag pauze in deze formatie.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af... Tenminste; wat die 1e zin betreft:
EDIT: ik heb 'm!
---> Het wordt aannemelijker dat er straks helemaal geen CDA fractie is = er komt geen fractievergadering denkt hij!!
quote:RT @ronfresen: Opmerkelijk nieuws over het #CDA en #Klink zo in het Achtuur Journaal #NOS
Maar wij hebben Donner er ook niet bijgelapt als bemiddelaar, hé? Dé schakel in de fietsket...quote:Op woensdag 1 september 2010 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
We hadden het ook niet over hem moeten hebben, we hebben het over hen afgeroepen...
En misschien nog wel meer ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ja natuurlijk. Dat betekent dan op z'n minst nog een dag pauze in deze formatie.
dat kanquote:Op woensdag 1 september 2010 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af... Tenminste; wat die 1e zin betreft:
EDIT: ik heb 'm!
---> Het wordt aannemelijker dat er straks helemaal geen CDA fractie is = er komt geen fractievergadering vanavond denkt hij!!. Ergo: hij denkt aan die bemiddelingspoging..
Dominique verpest de scoop van Fresen.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
DominiqueHeyde Straks in 20u journaal : explosieve brief van Klink aan fractie BREEK
Je probeert hier een discussie te voeren die niet samenhangt met mijn punt. Ik zeg dat een samenleving waarin iedereen langs elkaar heen leeft omdat men niets met elkaar deelt niet werkt. Jij vraagt van mij wat ik vind van een Leitkultur die niet deugt. Dat is heel iets anders. Maar goed, ik ben de beroerdste niet: zo'n cultuur dient hervormd te worden, bij voorkeur uiteraard van binnenuit.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:38 schreef Klaudias het volgende:
[..]
dan gebruik je je eigen fantasie maar.
iets waar jij een hele erge hekel aan hebt ... en dat als Leitkultur.
Het is nu spannend, kibbel straks ff verder!!!quote:Op woensdag 1 september 2010 19:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je probeert hier een discussie te voeren die niet samenhangt met mijn punt. Ik zeg dat een samenleving waarin iedereen langs elkaar heen leeft omdat men niets met elkaar deelt niet werkt. Jij vraagt van mij wat ik vind van een Leitkultur die niet deugt. Dat is heel iets anders. Maar goed, ik ben de beroerdste niet: zo'n cultuur dient hervormd te worden, bij voorkeur uiteraard van binnenuit.
Ik ga er voor zittenquote:Op woensdag 1 september 2010 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
DominiqueHeyde Straks in 20u journaal : explosieve brief van Klink aan fractie BREEK
Persoonlijk zie ik Donner liever helemaal niet meer. Is me te arrogant en heeft al een aantal stevige miskleunen op zijn rekening staan.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:42 schreef remlof het volgende:
Donner. Hmmm, kan me niet voorstellen dat die 100% kan staan achter een minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV.
Dit dus, als het klopt wat Wilders zou hebben gezegd dan is dit echt een bijzonder rare man.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lijkt er op alsof Klink VOLKOMEN GELIJK heeft om er mee te willen kappen!!
Alleen politici kunnen 5 kantjes schrijven over niksquote:Op woensdag 1 september 2010 20:00 schreef themauster het volgende:
http://content1b.omroep.n(...)ocs/010910_klink.pdf
De brief
Of hij wil dus gewoon echt NIET (een soortement) van regeren, maar enorm groeien in de oppositie...quote:Op woensdag 1 september 2010 20:06 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dit dus, als het klopt wat Wilders zou hebben gezegd dan is dit echt een bijzonder rare man.
Mwoah, die zal wel rond de 30 zetels blijven in de peilingen.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:05 schreef Klaudias het volgende:
Wilders valt behoorlijk door de mand nu
quote:Op woensdag 1 september 2010 20:06 schreef StephanL het volgende:
[..]
Alleen politici kunnen 5 kantjes schrijven over niks
Zo, chapeau voor Klink. Goede brief. Wat ik verder van hem vind is nu niet relevant want hierin heeft hij zichzelf beter uitgedrukt dan menigeen zou kunnen!!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:00 schreef themauster het volgende:
http://content1b.omroep.n(...)ocs/010910_klink.pdf
De brief
helaas wel. het blijft een soort Berlusconi ... des te meer Wilders een boefje-imago krijgt, des te populairder hij wordtquote:Op woensdag 1 september 2010 20:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mwoah, die zal wel rond de 30 zetels blijven in de peilingen.
Niet alleen dat maar dan vind ik Rutte en Verhagen zeker niet zuiver.....quote:Op woensdag 1 september 2010 20:06 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dit dus, als het klopt wat Wilders zou hebben gezegd dan is dit echt een bijzonder rare man.
Hij valt iig door de mand bij de 'intellectuele' PVV'ers. Voor hen moet het nu wel duidelijk zijn dat Wilders alleen maar een beetje wil roepen in plaats van daadwerkelijk het land besturen.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mwoah, die zal wel rond de 30 zetels blijven in de peilingen.
Hmm, als het klopt lijkt het me ook niet al te snugger van Wilders. Iets dergelijks kun je niet maken.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:04 schreef IHVK het volgende:
Wat een absurde uitspraken van Wilders dus.
Ik denk dat dit voor velen al duidelijk was alleen misschien niet vooral de wilders kiezersquote:Op woensdag 1 september 2010 20:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Hij valt iig door de mand bij de 'intellectuele' PVV'ers. Voor hen moet het nu wel duidelijk zijn dat Wilders alleen maar een beetje wil roepen in plaats van daadwerkelijk het land besturen.
Hm, ja, raar verhaal inderdaad.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hmm, als het klopt lijkt het me ook niet al te snugger van Wilders. Iets dergelijks kun je niet maken.
Natuurlijk loopt Wilders continu te trollen, het is zijn handelsmerk. Maar ik had verwacht dat hij hier echt iets wilde bereiken, en dan moet je toch wel een beetje rekening houden met je coalitiepartners. Vreemd verhaal dus.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:10 schreef IHVK het volgende:
Ik heb het idee dat Wilders Klink heeft lopen trollen tot hij er geen zin meer in had.
Hij wil natuurlijk wel zijn kiezers blijven pleasen. En net doen alsof hij niet bij de gevestigde orde hoort.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk loopt Wilders continu te trollen, het is zijn handelsmerk. Maar ik had verwacht dat hij hier echt iets wilde bereiken, en dan moet je toch wel een beetje rekening houden met je coalitiepartners. Vreemd verhaal dus.
Die balen, want dan moeten ze weer met de PvdA.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:13 schreef Toad het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat die regionale partijbobo's van Klinks brief vinden.
Dat zou oerstom zijn, want dan maak je nooit wat klaar.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:15 schreef Toad het volgende:
[..]
Hij wil natuurlijk wel zijn kiezers blijven pleasen. En net doen alsof hij niet bij de gevestigde orde hoort.
Ja, daar ben ik niet zo benieuwd naar.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die balen, want dan moeten ze weer met de PvdA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |