niets vreemds aan, wordt al eeuwen gebruikt. de inca's en azteken gebruikten het al!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, omdat het blijkbaar hip is om geen chemische kleurstoffen te gebruiken, moet alles uit vreemde bron komen.
Jamaar, van chemische kleurstoffen worden al die kindjes hyperquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, omdat het blijkbaar hip is om geen chemische kleurstoffen te gebruiken, moet alles uit vreemde bron komen.
Nee.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dan eet je ook geen roze koeken of M&M's?
Dat dus! Alsof natuurlijk per definitie beter is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
En van de suiker in vruchtenhagel gelukkig nietquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jamaar, van chemische kleurstoffen worden al die kindjes hyper
je hebt iets teveel de botte bijl gehanteerd, dat over die joden was weldegelijk relevant. zie wiki over karmijnzuur.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:07 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb even wat luizen uit de pels gehaald in dit topic.
oke, maar plaats die info er dan ook even bijquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je hebt iets teveel de botte bijl gehanteerd, dat over die joden was weldegelijk relevant. zie wiki over karmijnzuur.
Ultieme circle of life.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:09 schreef Kridje het volgende:
Eten van tegenwoordig zit bijna alleen maar shit in. Deal with it.
je mag toch wel uitgaan van een beetje algemene ontwikkeling bij mensen die op dit forum postenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:10 schreef Symphonic het volgende:
[..]
oke, maar plaats die info er dan ook even bij
Bah! Maar dat doen ze er dan weer niet opzettelijk in, hoop ik maar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:15 schreef xyzyx het volgende:
Je moet een keer naar pindakaas kijken.. daar mogen max zoveel rattenharen/insectendeeltjes per gram in zitten om toegelaten te worden.. T zit er dus wel in
nee...het is meer dat het godsonmogelijk is om ratten en muizen uit pinda's te houden tussen oogst en pot pindakaas. Dus is er een hoeveelheid afgesproken waarbij mensen over het algemeen niet ziek worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:20 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Bah! Maar dat doen ze er dan weer niet opzettelijk in, hoop ik maar.
precies, ik ben nooit ziek maar rob geus die zou niet vrolijk worden van mijn koelkastrubbers!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:39 schreef Catbert het volgende:
De reden dat mensen zo veel allergieen hebben is juist omdat ze zo panisch doen over hygiene. Zo d'r zitten wat muizenkeutels in je pindakaas. Big deal
Ja idd. ik had een keer een halve duim in mijn Chili Concarne. Daar ga je toch niet dood aan, of wel dan?!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
precies, ik ben nooit ziek maar rob geus die zou niet vrolijk worden van mijn koelkastrubbers!
Godverdomme .. ik vond pindakaas wel zo lekker en ik was net over de grappen van een collega (honden en pindakaas ) heen . Nu eet ik het voorlopig weer nietquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:15 schreef xyzyx het volgende:
Je moet een keer naar pindakaas kijken.. daar mogen max zoveel rattenharen/insectendeeltjes per gram in zitten om toegelaten te worden.. T zit er dus wel in
Oh ik vergeet het heus wel weer hoorquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je zo panisch bent over ratten en muizen zou ik ook alle graanproducten maar laten liggen...brood bevat altijd rattenharen/uitwerpselen/muizepis/torrenpootjes etc etc. Je dacht toch niet dat een silo of vrachtschip vol graan geen dieren aantrekt? De enige manier om die weg te houden zou een heleboel gif zijn...helaas zou dan het graan ook gelijk dodelijk zijn voor ons...
Joh, als ik pindakaas op m'n brood smeer ga ik ook niet aan muizekeutels e.d. denken, maar als ik een biefstuk eet zit ik ook niet aan het hele slachtproces te denken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:18 schreef tuintegel het volgende:
Oh ik vergeet het heus wel weer hoor, maar het is meer het moment zeg maar , dat je de pot pindakaas pakt en de gedachte van viezigheid door je hoofd gaat...
Ik eet geen biefstukquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:26 schreef Catbert het volgende:
[..]
Joh, als ik pindakaas op m'n brood smeer ga ik ook niet aan muizekeutels e.d. denken, maar als ik een biefstuk eet zit ik ook niet aan het hele slachtproces te denken.
Dat geeft toch niets? Je gaat er niet dood aan, sterker nog, als mens kan je prima insecten eten. Dus zo lang het goed smaakt, who cares?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:31 schreef devl1nsect het volgende:
In 100 gram chocola zit 60 of meer insectendelen.
die kun je prima etenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat geeft toch niets? Je gaat er niet dood aan, sterker nog, als mens kan je prima insecten eten. Dus zo lang het goed smaakt, who cares?
broodje aapquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:31 schreef devl1nsect het volgende:
In 100 gram chocola zit 60 of meer insectendelen.
Hier nog meer voorbeelden:
Ik vraag het me af. het zou eigenlijk pas ongezond zijn als zelfs de ratten en insecten van ons eten af willen blijven.quote:
dat er weinig fruitigs aan is . Het is vruchtenhagel, geen Gestampte Luisjes.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er mis met bladluizen als kleurstof?
Smetvrees en shit eten? Dat is een beetje tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:48 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Ga huilen. Ik heb smetvrees en zelfs ik eet met genot al die shit op.
Volgens mij was het juist hip om alles juist wel met chemische kleurstoffen te maken, maar komen ze daar nu op terugquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Bijna een echte Fok reactie, niet helemaal.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:50 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Smetvrees en shit eten? Dat is een beetje tegenstrijdig.
Met groene crisp, hmmmmmjammiequote:
Die laatste is bullcatshit.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
Achja, kleurstof uit insecten, enzymen uit gisten en bacterien, verdikkingsmiddelen uit zeewier en smaakstoffen uit de kak van katten....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You smell like rainbow
Niet echt een vreemde bron. Is kleurstof E120 en word naast in eten al eeuwenlang door volkeren gebuikt in Peru, waar de luizen vandaan komen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Die worden gekweekt. Het zijn bladluizen die op cactussen leven en ze zijn per gram meer waard dan puur goudquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:11 schreef Doublepain het volgende:
Hoe komen ze aan die luizen? Gewoon plukken uit iemands haar voor een vergoeding?
Reactie van het meisje in de fristiefabriek als ze hoort als de yoghurt vol bacteriën zitquote:Op woensdag 1 september 2010 06:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier de KVW over die luizen.
http://sites.rvu.nl/page/753/nl
Die schildluis wordt heel veel gebruikt. Waar denk je dat de rode kleurstof in bv smarties / m&m, maar ook in lippenstift vandaan komt?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:49 schreef PhysicsRules het volgende:
De Ruijter heeft het nodig gevonden het recept van de overheerlijke Vruchtenhagel te veranderen. Daarom zit er nu karmijnzuur in als rode kleurstof.
Karmijnzuur is gestampte rode luizen!!!![]()
Klacht: Vruchtenhagel is veranderd in Gestampte Luisjes!
Bovendien staat op het pak staat "De Fruitigste, 100% natuurlijke kleur- én smaakstoffen". Ja, zo ken ik er nog een paar. Fruitig, maar dan wel met gestampte luis. En 100% natuurlijk: ja, dat is technisch waar, maar rubber en asbest zijn ook 100% natuurlijk en stop je toch niet in je eten![]()
Bedrijven die suggestieve claims doen dat hun product natuurlijk is: alsof dat wat zegt.
Duh. Ik klaag alleen dat er weer een product bij is gekomen. Bovendien, smarties en M&M's beweren niet dat ze fruitig zijn. Ik zou E120 in Skittles kwalijker vinden dan in smarties, want die beweren dat weer wel.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die schildluis wordt heel veel gebruikt. Waar denk je dat de rode kleurstof in bv smarties / m&m, maar ook in lippenstift vandaan komt?
Het is dus kleurstof: E120
Is een serie, aardig gemaakt, donderdag 2e afleveringquote:Op woensdag 1 september 2010 09:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is op de BBC net een docu geweest over E nummers...weet niet zeker of het een serie is of niet. Lieten ze even zien dat ze vroeger snoepjes rood verfde met lood-rood...zo giftig dat ze het voor de demo mengde met handschoenen aan en mondkapje op. Lang leve de luizen
Er is niks suggestiefs aan die claim. Of het wat zegt is een 2de. Maar het is gewoon natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:49 schreef PhysicsRules het volgende:
Bedrijven die suggestieve claims doen dat hun product natuurlijk is: alsof dat wat zegt.
Je hebt helemaal gelijk. Blikjes frisdrank worden ook in warenhuizen opgeslagen, en daar lopen ratten in ratten die poepen lekker in het rond... Ook bij / op en in de buurt van de blikjes.. Denk je dat die daarna nog eens worden schoongespoeld? Jij zet het blikje wel zonder na te denken aan je mond. Sorry als je nu ineens geen blikjes meer durft te drinken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:39 schreef Catbert het volgende:
De reden dat mensen zo veel allergieen hebben is juist omdat ze zo panisch doen over hygiene. Zo d'r zitten wat muizenkeutels in je pindakaas. Big deal
de claim is wel suggestief. maar ja marketing he. het is alleen geen leugen (op basis van deze gegevens)quote:Op woensdag 1 september 2010 21:58 schreef Platina het volgende:
[..]
Er is niks suggestiefs aan die claim. Of het wat zegt is een 2de. Maar het is gewoon natuurlijk.
Want je kunt niet allergisch zijn voor E120quote:Op donderdag 2 september 2010 08:49 schreef helldeskr het volgende:
100% natuurlijke ingrediënten betekend inderdaad dat ze beestjes gebruiken als grondstof..en dus, wat wil je dan alleen maar chemisch gemaakt nepspul ?
Dan wordt je zo'n kasplantje dat overal allergisch voor is...
Kindertjes die overal allergisch voor zijn hebben vroeger nooit genoeg buiten gespeeld, of de mamma heeft nooit genoeg buiten gespeeld.
Dat ligt een beetje gecompliceerd:quote:Op donderdag 2 september 2010 09:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want je kunt niet allergisch zijn voor E120
quote:Karmijn is niet toxisch, noch carcinogeen. Echter, doordat er onzuiverheden in ruwe preparaten kunnen zitten, zijn allergische reacties bekend tegen deze kleurstof. Het gaat dan om delen van de cactus en/of de luis, en niet tegen de kleurstof zelf. Tegen de zuivere kleurstof zijn geen allergische reacties bekend.
Dat weet ik, ik heb er eentje rondlopen die er vlekken van krijgtquote:Op donderdag 2 september 2010 09:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje gecompliceerd:
[..]
Rode vlekken?quote:Op donderdag 2 september 2010 09:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik heb er eentje rondlopen die er vlekken van krijgt
wel lachen ja:P maar die accentenquote:Op woensdag 1 september 2010 07:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reactie van het meisje in de fristiefabriek als ze hoort als de yoghurt vol bacteriën zit
Kopi Luak, en geurstoffen uit de civetkat! Ook sommige andere aromastoffen worden uit dieren gewonnen, maar daar hoor je zelden over.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:05 schreef LaFemmeFatale het volgende:
[..]
Die laatste is bullcatshit.
Wanneer hoor je nou dat ze varkens of koeien proberen te bevrijden?quote:Op donderdag 2 september 2010 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
Wat mij wel tegenvalt is dat die dierenactivisten hier geen uitbraakpogingen voor proberen.
Voor nertsen doen ze het wel, met toch wel redelijk catastrofale bijwerkingen, maar voor die arme beestjes wordt niks gedaan.
En waarom zou dat slecht zijn ?quote:Op donderdag 2 september 2010 20:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kopi Luak, en geurstoffen uit de civetkat! Ook sommige andere aromastoffen worden uit dieren gewonnen, maar daar hoor je zelden over.
Nope, volgens mij heb jij geen idee waar je over spreekt.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:15 schreef helldeskr het volgende:
Pas me de industriële revolutie is men chemische stoffen gaan gebruiken als vervangen omdat deze sneller en goedkoper te produceren zijn.
Best wel redelijkquote:Op donderdag 2 september 2010 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, volgens mij heb jij geen idee waar je over spreekt.
Altijd leuk om extremisten omver te gooienquote:Op vrijdag 3 september 2010 00:01 schreef helldeskr het volgende:
Mijn bomenknuffelende vegan vriendjes sloegen trouwens stijl achter over toen ze na gingen denken over de herkomst van hun ethisch verantwoorde sojabrokjes
jaja Bietenrood (uit rode bieten) en Geel uit kurkuma is veel smeriger dan distillaten van steenkoolteer.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:51 schreef Skonk het volgende:
Zeer terechte klacht, al die "natuurlijke" kleurstoffen zijn fucking ranzig, ik snap niet dat mensen zeiken op chemische kleurstoffen, het is tenminste schoon itt gore luizen en maden
Zo hoort het.quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Best wel redelijk
Mijn ouweheer is chemicus en ik heb redelijk wat vegan vrienden, dus dierlijke ingrediënten is een vaak terugkerend item in gesprekken en discussies.
Veel " natuurlijke" ingrediënten worden gemaakt middels industriële bacteriële fermentatie.
Denk maar aan de aminozuren die als smaakversterker gebruikt worden.
Veel voedsel oliën en suikers worden gefabriceerd door de losse moleculen
via een chemisch procedé weer in elkaar te steken.
Mijn pa heeft jaren bij Cargil gewerkt, dus ik heb wel het een en ander hiervan mee gekregen..waar denk je waar de soja en tofu in de supermarkt vandaan komen ?
Dit zijn pure TSP's (Textured Soy Protein) uit de raffinaderij.
Denk daar maar eens over na als je denkt lekker klimaatneutraal te zijn met je soja burger.
Mijn bomenknuffelende vegan vriendjes sloegen trouwens stijl achter over toen ze na gingen denken over de herkomst van hun ethisch verantwoorde sojabrokjes
Ik zei toch "natuurlijke"quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja Bietenrood (uit rode bieten) en Geel uit kurkuma is veel smeriger dan distillaten van steenkoolteer.
Wat heeft dat te maken met jouw bewering dat chemische stoffen pas sinds de industriële revolutie worden gebruikt?quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Best wel redelijk
Mijn ouweheer is chemicus en ik heb redelijk wat vegan vrienden, dus dierlijke ingrediënten is een vaak terugkerend item in gesprekken en discussies.
Veel " natuurlijke" ingrediënten worden gemaakt middels industriële bacteriële fermentatie.
Denk maar aan de aminozuren die als smaakversterker gebruikt worden.
Veel voedsel oliën en suikers worden gefabriceerd door de losse moleculen
via een chemisch procedé weer in elkaar te steken.
Mijn pa heeft jaren bij Cargil gewerkt, dus ik heb wel het een en ander hiervan mee gekregen..waar denk je waar de soja en tofu in de supermarkt vandaan komen ?
Dit zijn pure TSP's (Textured Soy Protein) uit de raffinaderij.
Denk daar maar eens over na als je denkt lekker klimaatneutraal te zijn met je soja burger.
Waar zit het verschil in rood uit bieten en roze uit bladluizen?quote:
Dat zijn toch andere luizen? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Schellak)quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:04 schreef Chowi het volgende:
Die luizen worden niet alleen gebruikt als rode kleurstof in voeding, trouwens. Ze worden ook vaak gebruikt voor producten die 'glans' moeten hebben, zoals M&M's, jellybeans, maar ook gitaren.
Je bent in de war met Carnaubawas (van de carnauba palm ) die vaak met bijenwas vermengt wordt gebruikt als glansmiddel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:04 schreef Chowi het volgende:
Die luizen worden niet alleen gebruikt als rode kleurstof in voeding, trouwens. Ze worden ook vaak gebruikt voor producten die 'glans' moeten hebben, zoals M&M's, jellybeans, maar ook gitaren.
Nope, dat is onzin, Gelatine wordt gemaakt van huiden en kraakbeen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:09 schreef Flodder450 het volgende:
wist je dat de herenschors van koeien wordt gebruikt voor de gelatine van haribos?
Bladluizen eet ik nietquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar zit het verschil in rood uit bieten en roze uit bladluizen?
Dacht je dat er op/in groenten/fruit geen bladluizen of fruitvlieglarven zaten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:49 schreef Skonk het volgende:
[..]
Waar groeien M&M's aan de bomen dan?
You got mequote:Op vrijdag 3 september 2010 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dacht je dat er op/in groenten/fruit geen bladluizen of fruitvlieglarven zaten?
in honing zitten ook insectendeeltjes.quote:
Ja maar dat is natuurlijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in honing zitten ook insectendeeltjes.
Ik denk dat wij een verschil van inzicht hebben over het principe industrieel / grootschalig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met jouw bewering dat chemische stoffen pas sinds de industriële revolutie worden gebruikt?
Dat is volledige onzin.
Natriumchloride wordt al duizenden jaren gebruikt als conserveermiddel, kaliumnitraat al honderden jaren, en over je bacteriele fermentatie, wat denk je dat kaas maken is, of brood, of salami? Romeinen fermenteerden al dierlijke eiwitten om er smaakversterkers mee te maken.
Voor M&M;'s wordt schellak gebruikt, dat werd mij alhans een paar jaar geleden door een voorlichter van Mars verteld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent in de war met Carnaubawas (van de carnauba palm ) die vaak met bijenwas vermengt wordt gebruikt als glansmiddel.
Vertel, waar ligt het chemische verschil?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:03 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Ik denk dat wij een verschil van inzicht hebben over het principe industrieel / grootschalig.
Er is een groot verschil tussen een fermentatievat in de achtertuin en een raffinaderij
Dat kan, maar dat is het een ander soort luis, en zijn het niet de luizen zelf, maar wat ze afscheiden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:30 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Voor M&M;'s wordt schellak gebruikt, dat werd mij alhans een paar jaar geleden door een voorlichter van Mars verteld.
Om karmijn te winnen uit deze luis zijn enorme hoeveelheden van de vrouwelijk luizen nodig. Er bestaan dan ook in Peru, Mexico, Guatemala en Honduras plantages van de cactussen waarop de karmijnluizen worden aangebracht. Ook op de Canarische Eilanden vindt deze teelt plaats. Andere varianten komen uit Polen (Porphyrophora polonia) en uit Armenië (Porphyrophora hameli). 80% van de wereldproductie (rond 2004) komt echter uit Peru.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:49 schreef Blauwebaret het volgende:
en al die gestampte luisjes komen van lanzarote ?
Je was me voorquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:55 schreef Biskwietje het volgende:
Keuringsdienst van Waarde brengt een bezoekje aan een luizenfarm.
Wereldserie!!
Tjaquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:55 schreef Biskwietje het volgende:
Keuringsdienst van Waarde brengt een bezoekje aan een luizenfarm.
Wereldserie!!
Chemisch is er geen verschil..quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, waar ligt het chemische verschil?
Nee, je punt was dat chemische stoffen pas na de industriele revolutie werden gebruikt, en dat is, zoals ik al zei, onzin. Net zo goed dat bacteriele fermentatie al heel lang wordt ingezet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:34 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Chemisch is er geen verschil..
Het verschil zit hem in de schaal.
Dat is mijn punt
Semantiek..quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je punt was dat chemische stoffen pas na de industriele revolutie werden gebruikt, en dat is, zoals ik al zei, onzin. Net zo goed dat bacteriele fermentatie al heel lang wordt ingezet.
Schaal is verder volledig irrelevant voor het product an sich
Waarom?quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:52 schreef helldeskr het volgende:
Schaal is inderdaad niet relevant voor een chemisch proces, maar in deze discussie wel degelijk belangrijk
Eerlijk: wtf is your problem? Als je wist waar die chemische meuk allemaal van gemaakt word, at je waarschijnlijk toch liever de gestampje luisjes hoor :Squote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:49 schreef PhysicsRules het volgende:
De Ruijter heeft het nodig gevonden het recept van de overheerlijke Vruchtenhagel te veranderen. Daarom zit er nu karmijnzuur in als rode kleurstof.
Karmijnzuur is gestampte rode luizen!!!![]()
Klacht: Vruchtenhagel is veranderd in Gestampte Luisjes!
Bovendien staat op het pak staat "De Fruitigste, 100% natuurlijke kleur- én smaakstoffen". Ja, zo ken ik er nog een paar. Fruitig, maar dan wel met gestampte luis. En 100% natuurlijk: ja, dat is technisch waar, maar rubber en asbest zijn ook 100% natuurlijk en stop je toch niet in je eten![]()
Die maken ze door steenkool te verhitten en de damp daarvan (de koolteer) te scheiden, daar komen dan met wat bewerkingen de kleurstoffen uit.quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:46 schreef Maharajah het volgende:
Als je wist waar die chemische meuk allemaal van gemaakt word, at je waarschijnlijk toch liever de gestampje luisjes hoor :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |