Wat van wie?quote:Your head come on is dead and gone it might as well be said so long
It's![]()
a brain decoder and can I wait for my decoder
Get off get up you son of pop the light below is bright on top
It's![]()
a smile decoder and can I get yeah what I ordered
Idem hier.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:27 schreef Pink_Floyd het volgende:
haar hoofd komt me weer zo bekend voor
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:49 schreef Grobbel het volgende:
Opgezocht, maar heb van die hele persoon nog nooit gehoord.
Idemquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:49 schreef Grobbel het volgende:
Opgezocht, maar heb van die hele persoon nog nooit gehoord.
Moet ik die dan ergens van kennen of zo? Misschien als ik 5 jaar ouder was...quote:
Ik kende het ook niet. Ook te jong denk ikquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Moet ik die dan ergens van kennen of zo? Misschien als ik 5 jaar ouder was...
Maar ik heb net naar wat nummers zitten luisteren op youtube, en ik krijg toch niet echt het idee dat ik was mis of zo.
Ik had een poster van haar op mijn kamer.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:15 schreef ranja het volgende:
Ik dacht dat je een geintje maakte
Debbie is met Foolish Beat is nog steeds recordhouder als jongste artiest die Nummer 1 in de USA stond met een zelfgeschreven én zelf geprodcueerd nummer.
Ik ookquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:37 schreef peaceman het volgende:
Ik had een poster van haar op mijn kamer.![]()
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Opgezocht. Werkelijk nog nooit van gehoord. Wel van gehoord maar vond het nooit boeiend. Sowieso kale mannen, die mijd ik.
hoe zoek je dit opquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Opgezocht. Werkelijk nog nooit van gehoord.
Heb je die plaat, net als ik, nog op vinyl?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ookAls ik in 1988 al album jaarlijstjes had gemaakt dan had Out of the Blue onbedreigd op 1 gestaan dat jaar.
Natuurlijkquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:19 schreef peaceman het volgende:
Heb je die plaat, net als ik, nog op vinyl?
Dan houdt het inderdaad op jaquote:
Lijkt het soms wel op ja... al heb ik geen idee hoe je deze zou kunnen opzoeken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef MadMaster het volgende:
Is het tegenwoordig mode om alles meteen op te zoeken trouwens. Zonder eventuele hints af te wachten
Nou ja. Als ik echt denk dat ik het niet weet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef MadMaster het volgende:
Is het tegenwoordig mode om alles meteen op te zoeken trouwens. Zonder eventuele hints af te wachten
Volgens mij merkt iemand dat elke 5 topics wel een keer op. Met min of meer dezelfde woorden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef MadMaster het volgende:
Is het tegenwoordig mode om alles meteen op te zoeken trouwens? Zonder eventuele hints af te wachten
Maar je bleek ze toch te kennen, dus jij een kans gemist en ik een potentiële beantwoorder...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nou ja. Als ik echt denk dat ik het niet weet.
Ja, waarom men niet eerst een aantal hints afwacht voor het opzoeken is mij ook een beetje een raadsel (maar daar heb ik mijzelf ook schuldig aangemaakt..). En hoe je nou een foto van tinypic opzoekt...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Lijkt het soms wel op ja... al heb ik geen idee hoe je deze zou kunnen opzoeken.
Noisia bedoel je? Die zijn / ogen wat jonger geloof ik.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:35 schreef belsen het volgende:
Zijn dit die lui achter Huilende Rappers?
Dat waren volgens mìj Zweden of Denen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:33 schreef timbob het volgende:
Was safri duo niet Nederlands?
En zijn dat ze?
En met drie geloof ik, trouwens.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Noisia bedoel je? Die zijn / ogen wat jonger geloof ik.
Verlosser...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:46 schreef Grobbel het volgende:
Rank 1?
Al weet ik niet eens of dat wel een duo is.
Rank 1 deed er 4, Johan Gielen ook 1, meen ik. Geen Tiesto/System, laatste jaren was er niet echt een nieuwe, originele themasong, geloof ik...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:59 schreef Grobbel het volgende:
Waarmee de enige Sensation theme uitvoerder die ik me voor de geest kon halen ook meteen de goede bleek te zijn... Wie deden er nog meer eentje? System F, Tiësto?
Enfin, nieuwe vraag.komt er zo aan.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef Burnett het volgende:
[..]
Oh ja..., speciaal voor friekin...
Die is met een vierkante cm naakt vlees al tevreden, dus dit is way too much...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef Burnett het volgende:
[..]
Oh ja..., speciaal voor friekin...
Niet zo he, dat is heul niet waar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die is met een vierkante cm naakt vlees al tevreden, dus dit is way too much...
Zelfs in dr slaap scoort ze puntenquote:
neem aan dat je Kees ook nog wilde typenquote:
quote:Do you remember the 21st night of?
Love was changing the minds of pretenders
While chasing the clouds away
heb je al gematst met Baars, dus deze moest wel even, vond ik (op zijn allerminst een f erachteraan)quote:
quote:We danced until the night became a brand new day
Two lovers playing scenes from some romantic play
quote:Op woensdag 1 september 2010 10:37 schreef Grobbel het volgende:
Iets met Oktober dus? Ongetwijfeld een plaat waar ik nog nooit van heb gehoord, maar ik gok maar even op iets dat jij waarschijnlijk niet eens kent (October Swimmer van jj72).
zondag 31 oktober...quote:Op woensdag 1 september 2010 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kijk, Grobbel wint een muziekquizje op FOK en waant zich gelijk alleenheerser
Gelukkig ben jij er nog om me weer heel klein te laten voelen.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kijk, Grobbel wint een muziekquizje op FOK en waant zich gelijk alleenheerser
Grobbel is geboren na 1980, dus waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:09 schreef Burnett het volgende:
[..]
zondag 31 oktober...
www.denationalepopquiz.nl
Komt Grobbel ook...?
Gossie..quote:Op woensdag 1 september 2010 13:12 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij er nog om me weer heel klein te laten voelen.
Ik won mijn eerste popquiz toen ik net 20 was..., leeftijd is niet belangrijk...quote:Op woensdag 1 september 2010 13:12 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Grobbel is geboren na 1980, dus waarschijnlijk niet.
Ik heb veel te weinig kennis èn interesse om oude hitparadeplaten van pakweg voor 1992 te (leren) kennen. Misschien dat ik een goede aanvullende kracht ben, maar de Nationale Popquiz is me toch iets te veel oude meuk.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:15 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ik won mijn eerste popquiz toen ik net 20 was..., leeftijd is niet belangrijk...
TSE is geboren in 1980 en is er ook. Weliswaar meer voor de gezelligheid en de teamspirit dan voor de antwoorden, maar toch.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:12 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Grobbel is geboren na 1980, dus waarschijnlijk niet.
Ik ken (heb?!) de hoes ook...quote:Op woensdag 1 september 2010 15:13 schreef Pink_Floyd het volgende:
post-rock dan? maar wat ook alweer...heel frustrerend dit
Beide geweldige bands, hoes komt me ook vaag bekend voor maar het kwartje wil niet vallen.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:50 schreef Burnett het volgende:
Link te maken met Mogwai en The God machine
ik heb er ook al een heleboel de lucht ingegooid, maar niks nogquote:Op woensdag 1 september 2010 16:08 schreef bartrid het volgende:
[..]
maar het kwartje wil niet vallen.
Waarom heb jij nog zoveel kwartjesquote:Op woensdag 1 september 2010 16:20 schreef Pink_Floyd het volgende:
ik heb er ook al een heleboel de lucht ingegooid, maar niks nog
voor gelegenheden als ditquote:Op woensdag 1 september 2010 16:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Waarom heb jij nog zoveel kwartjes
Tempo hangt er lekker bij ja.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
past mooi bij die 12,5 van de vorige..
quote:"I tried to write that song for a year, and couldn't. I went to write it at the studio and passed out. I woke up two hours later and sat down and wrote the whole end of the song, like, just off the top of my head. It was like, don't even know what's coming out, man, but it's coming. I think one of the best things that I've ever written was maybe the end segment of the song "". It just poured out."
Hier gaat het omquote:Got your mind in submission
Got your life on the line
But nobody pulled the trigger
They just stepped aside
They be down by the water
While you watch them waving goodbye
They be calling in the morning
They be hanging on the phone
They be waiting for an answer
When you know nobody's home
And when the bell's stopped ringing
It was nobody's fault but your own
There were always ample warnings
There were always subtle signs
And you would have seen it coming
But we gave you too much time
And when you said
That no one's listening
Why'd your best friend drop a dime
Sometimes we get so tired of waiting
For a way to spend our time
And "it's so easy" to be social
"It's so easy" to be cool
Yeah it's easy to be hungry
When you ain't got shit to lose
And I wish that I could help you
With what you hope to find
But I'm still out here waiting
Watching reruns of my life
When you reach the point of breaking
Know it's going to take some time
To heal the broken memories
That another man would need
Just to survive
Natuurlijk Arab Strap's Last Romancequote:Op woensdag 1 september 2010 13:16 schreef Burnett het volgende:
Het antwoord was 'September Morn' van Neil Diamond...
Van wie is dit een albumhoes?
[ afbeelding ]
friekin_ +1quote:Op woensdag 1 september 2010 17:09 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Natuurlijk Arab Strap's Last Romance
quote:I tried to be clever and call your bluff,
you tried to punch me and then packed up all my stuff.
When I pretended for ages that I'd stopped eating meat,
you found out and said that I could sleep in the street.
When you took my hand, I used to fill up with pride,
but we stayed a lot, eating pizzas and watching the telly and now
you're just getting wide,
and after the shouting and the drinking and weeping,
I can't say that there's much that you gave me worth keeping,
but I'm not bitter.
Goed gegokt.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Aidan John Moffat, gok ik. Herken het niet als een Middleton-track.
quote:Close the doors, put out the light
You know they won't be home tonight
The snow falls hard and don't you know
The winds of Thor are blowing cold
They're wearing steel that's bright and true
They carry news that must get through
They choose the path where no-one goes
jazekerquote:
Wat is daar mis mee? Sommige vragen hebben dagen opengestaan...Het hoeft niet altijd snel te zijn hoor.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Meer dan drie uur besteden aan één vraag.
quote:
Tja. Ik stelde hier ooit een vraag waar na tien minuten geen antwoord werd besloten het antwoord maar op te zoeken en te posten zodat verder gegaan kon wordenquote:Op woensdag 1 september 2010 21:28 schreef bartrid het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Sommige vragen hebben dagen opengestaan...Het hoeft niet altijd snel te zijn hoor.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat in deze reeks was.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja. Ik stelde hier ooit een vraag waar na tien minuten geen antwoord werd besloten het antwoord maar op te zoeken en te posten zodat verder gegaan kon worden.
Dat was wel zo, boeit ook verder niet, maar een beetje tempo er in kan nooit kwaad toch?quote:Op donderdag 2 september 2010 09:24 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat in deze reeks was.
quote:Op donderdag 2 september 2010 09:42 schreef bigshadow het volgende:
Opgezocht, het antwoord is fsjhdfjdgk
Nieuwe vraag!
Je bedoelt deze?quote:Op donderdag 2 september 2010 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Tja. Ik stelde hier ooit een vraag waar na tien minuten geen antwoord werd besloten het antwoord maar op te zoeken en te posten zodat verder gegaan kon worden.
Ok, drie uur dan. Maar goed, blijkbaar is het dus gangbaar dat er drie dagen over gedaan kan wordenquote:Op donderdag 2 september 2010 09:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Je bedoelt deze?
Fok! Muziek Trivia deel MCVII
Die 10 minuten klopt niet helemaal
Dat is wel heel extreem, maar het is hier dus net als bij de kabinetsformatie: Het kan even duren en niemand maalt daarom...quote:Op donderdag 2 september 2010 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ok, drie uur dan. Maar goed, blijkbaar is het dus gangbaar dat er drie dagen over gedaan kan worden.
Ik ook nog geen enkele hint/aanwijzing...quote:Goede antwoord nog niet gezien.
Nou ja, gangbaar... het komt wel eens voorquote:Op donderdag 2 september 2010 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Ok, drie uur dan. Maar goed, blijkbaar is het dus gangbaar dat er drie dagen over gedaan kan worden.
En blijf ik er bij dat de vraagsteller alleen het recht heeft een vraag af te schietenquote:Op donderdag 2 september 2010 10:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, gangbaar... het komt wel eens voor
Maar in dat geval had je zelf al aangegeven dat je een poos weg zou zijn, had het antwoord al in een spoiler gezet en een niet kloppende hint gegeven (album titel). Daarbij blijf ik bij mijn aanname dat zo goed als niemand van de trivia-ers Asrai kent, behalve jij en ik, en dan helemaal op basis van een paar tekstregeltjes....
Boeiend of het nou een vraag van mij, jou, Jantje of Pietje isquote:Op donderdag 2 september 2010 10:45 schreef ranja het volgende:
Oh, hoe vaak er een (late) avond vraag van mij de volgende ochtend al niet afgeschoten werd
Nou ja jij doet alfsof het iets nieuws is. Alsof ik er altijd blij mee ben als ik 's ochtends kijk en mijn vraag vervangen zie door een andere.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Boeiend of het nou een vraag van mij, jou, Jantje of Pietje is.
quote:En als er een stilte valt?
Als een vraagsteller te lang, zeg een uur, niet reageert op antwoorden, dan wordt de openstaande vraag geparkeerd. Iemand anders mag dan een vraag stellen, zodat het spel gewoon verder kan.
Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen en het goede antwoord is gegeven, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt, maar mag hij of zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder. Is het goede antwoord nog niet gegeven, dan kan de originele vragensteller eventueel, als hij weer een vraag mag verzinnen, de geparkeerde vraag opnieuw opbrengen.
Uit de uitgebreide spelregels (zie de OP):quote:Op donderdag 2 september 2010 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En blijf ik er bij dat de vraagsteller alleen het recht heeft een vraag af te schieten. Zou lekker zijn als iedereen zomaar het antwoord zou kunnen zoeken, neer zou kunnen zetten en weer verder zou kunnen gaan.
Gaat al jaren goed hier op die manier, haastige spoed is zelden goed...quote:En als er een stilte valt?
Als een vraagsteller te lang, zeg een uur, niet reageert op antwoorden, dan wordt de openstaande vraag geparkeerd. Iemand anders mag dan een vraag stellen, zodat het spel gewoon verder kan.
Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen en het goede antwoord is gegeven, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt, maar mag hij of zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder. Is het goede antwoord nog niet gegeven, dan kan de originele vragensteller eventueel, als hij weer een vraag mag verzinnen, de geparkeerde vraag opnieuw opbrengen.
Ook als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur een nieuwe vraag stelt, mag een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast...
dat had je zelf al gedaan in de spoiler...quote:Op donderdag 2 september 2010 10:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus blijft de vraag geparkeerd staan toch? Dan hoeft het antwoord toch niet zo maar gegeven worden?
Laat maar gaan joh.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:59 schreef ranja het volgende:
[..]
dat had je zelf al gedaan in de spoiler...
Over Drama Queen gesprokenquote:Op donderdag 2 september 2010 11:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet eens parkeren, rebussen, hints o.i.d.?
Sorryquote:Op donderdag 2 september 2010 11:09 schreef ScottTracy het volgende:
Ik wilde eigenlijk nog wel een gokje doen op die vorige vraag![]()
Ja, doe eens...quote:Op donderdag 2 september 2010 11:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Over Drama Queen gesproken.
Euh...quote:
Het is een persoon uit de muziek-scene onder een alter ego.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:30 schreef ranja het volgende:
Geen idee over de nieuwe vraag trouwens, is het een personage binnen een song of album, of een personage dat ook een band is zoals mijn vragen van Boo Radley en Veruca Salt laatst, of nog anders?
Ongeduldig zeg. Dat had je toch makkelijk met een rebus of zo kunnen doen? Of andere hints?quote:
Spuit 11.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:54 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ongeduldig zeg. Dat had je toch makkelijk met een rebus of zo kunnen doen? Of andere hints?
quote:Op donderdag 2 september 2010 11:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Over Drama Queen gesproken.
quote:Op donderdag 2 september 2010 12:33 schreef lubje25 het volgende:
O ja dat mannelijke alter ego van Lady Gaga?
Mark +1quote:
Dat is hier een algemeen gewaardeerde soundtrack, dus ik vond dat ik het er wel op kon wagenquote:Op donderdag 2 september 2010 13:13 schreef Pink_Floyd het volgende:
Judgement Night whoh!
Real thing - cypress hill met pearl jam volgens mij
daar had ik nog een bandje van vroeger
quote:Please, mother mercy
Take me from this place
And the long winded curses
I keep hearing in my head
Words never listen
And teachers never learn
Now I'm warm from the candle
But I feel too cold to burn
quote:Op donderdag 2 september 2010 13:48 schreef Pink_Floyd het volgende:
Chris Coronelde broer van Tom en Tim
wat van wie?quote:"" is a disco song written by Freddie Perren and Keni St. Lewis. It was recorded by the New England band
in 1976. The song was released as a single from the album Sky High! and was split into two parts. The first part was 3 minutes and 28 seconds in length, while the second part was 3 minutes and 10 seconds. The total length is over 6 minutes.
idem...quote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef MadMaster het volgende:
Even een welgemeende 'geen idee'...
Dit gold voor de vorige vraag, een nieuwe onopgemerkte pagina geeft je ineens heel andere inzichten...quote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef MadMaster het volgende:
Even een welgemeende 'geen idee'...
Heaven Must Be Missing An Angel - Tavares?quote:Op donderdag 2 september 2010 14:09 schreef Pink_Floyd het volgende:
Er is een link met de tracktitel uit de vorige vraag
Heaven must be missing an angel eigenlijk maar okquote:Op donderdag 2 september 2010 14:16 schreef Grobbel het volgende:
Heaven is missing an angel van Tavares?
Ziet er goed uit, compleet met omschrijving.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:00 schreef Pink_Floyd het volgende:
kiss - schmink
gwar - maskers
lordi - maskers
slipknot - maskers
marylin manson - schmink
martina topley bird - schmink
REM michael stipe met zijn blauwe streep schmink een gehele tour
deadmau5 - ' masker'
dr. lektroluv - masker/schmink
alice cooper - schmink
extra vampire weekend op Lowlands, schmink en takken
ZZ en de maskers mag natuurlijk ook niet ontbreken.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:14 schreef timbob het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, compleet met omschrijving.
Ik had zelf ook nog Nelly, met z'n pleistertje
Pink_Floyd + 1
the early faces?quote:Op donderdag 2 september 2010 15:26 schreef Pink_Floyd het volgende:
nog net iets eerder, maar wel bijna dus
die haal ik altijd door elkaarquote:
Heb je geen smartphone? Want dan moet je die gewoon gebruiken om op je RYM-profiel te checken welke je hebt.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:00 schreef ranja het volgende:
[..]
die haal ik altijd door elkaar
Ook als ik 1 van beide ergens goedkoop zie staan durf ik die nooit te kopen omdat ik niet weet welke van de 2 ik al heb
ranja +1quote:Op donderdag 2 september 2010 17:12 schreef ranja het volgende:
Nerves - Hanging on the Telephone
Sheena Easton - Telephone
Blondie - Call Me
Spagna - Call Me
ELO - Calling America
Foreigner - Love on the Telephone
The B-52's - 6060842
Pretenders - The Phone Call
quote:Haar mobiel heeft het net uitgemaakt
Haar mobiel heeft het net uitgemaakt
En ze huilt