Gewoon het zoveelste bewijs dat de VVD al vele jaren geen ruk meer met iets liberaals te maken heeft.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:24 schreef Argento het volgende:
Ik verbaasde me al over de oorverdovende stilte vanuit de VVD hoek. Juist oprechte liberalen zouden grote ideologische problemen moeten hebben met de PVV.
niet generaliseren...quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eigenlijk is het cyaan 1. (groen + blauw), maarja bruin bekt lekker want Wilders = Hitler, waarmee links Nederland zich op het niveau brengt van de neo-cons in de VS.
Waarom verbaast je dat? Als je POL een tijdje gevolgd zou hebben, dan zou je weten dat iedereen het er over eens is dat de VVD geen liberale partij is.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:24 schreef Argento het volgende:
Ik verbaasde me al over de oorverdovende stilte vanuit de VVD hoek. Juist oprechte liberalen zouden grote ideologische problemen moeten hebben met de PVV.
Nou wat een prima optie, je lot in handen leggen van extreem-rechtsquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:56 schreef sneakypete het volgende:
Volgens mij waren en zijn er nog altijd minder VVD'ers te porren voor de optie paars. Dan kun je een minderheidskabinet beginnen zonder gedoogsteun (zoals boven geopperd). Maar dan blijf je vier jaar lang onderhandelen. Deze optie is prima. En of de PVV nu wel of niet meedoet aan een regeringsakkoord: het provoceren gaat toch wel door.
Er zitten zeker nog wel een aantal echte liberalen bij de VVD. Echter dat is een uitstervend ras. En van de VVD'ers in POL/VKZ zou zeker driekwart niet misstaan bij de PVV dus dat geeft wel een wat vertekend beeldquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 06:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom verbaast je dat? Als je POL een tijdje gevolgd zou hebben, dan zou je weten dat iedereen het er over eens is dat de VVD geen liberale partij is.
Deze gespeelde quasi-verbaasdheid begint een beetje muf te worden.
Bron?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:30 schreef du_ke het volgende:
En van de VVD'ers in POL/VKZ zou zeker driekwart niet misstaan bij de PVV dus dat geeft wel een wat vertekend beeld
Iets te veel tijd doorgebracht hebben op FOK geeft een aardig beeldquote:
Iets meer zelfkennis en nederigheid zou niet misstaan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Iets te veel tijd doorgebracht hebben op FOK geeft een aardig beeld
Jij wou het ontkennen, dan? Ik zie hier anders heel veel users die roepen 'Ik ben geen PVV stemmer, hoor, ik stem VVD, maar....' en dan komt er een betoog dat de PVV tot in de hoogste hemelen prijst. Of de meest rare plannen van de PVV worden tot op het bot verdedigd, meestal met als eerste zin 'Ik ben geen racist, hoor...', om vervolgens de meest racistische plannen te verdedigen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Iets meer zelfkennis en nederigheid zou niet misstaan.
Ik zie het alleen bij media met (extreem)linkse signatuur. Zelfs Nova hanteert de term niet.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:49 schreef maartena het volgende:
De Term "bruin 1" wordt in meerdere media gebruikt als ik zo even google.... Alhoewel de vergelijking met bruinhemden en de PVV inderdaad opvallend is, gok ik dat het meer te maken heeft met de kleurmix: Blauw + Groen + Bruin = nog steeds Bruin, net zoals Blauw + Rood = Paars.
In sommige media is de PVV met de bruine kleur aangeduid, in andere met rood (het lijst 5 symbool was rood) en in weer andere cyaan. De PVV heeft dus een mengelmoes aan kleuren, en daar zal wel bruin uit voort gekomen zijn.
Wat zei je Erik?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:54 schreef eriksd het volgende:
- Checkt TT
- Verwacht fors verzet
- Ziet welgeteld Frans Weisglas de telganger
- Kijkt naar TS
-
Maar een of ander VVD-Fokkertje weet het natuurlijk veel beterquote:Onderhuids broeit het bij de VVD
Opeens stond daar de naam van Gijs de Vries, voormalig staatssecretaris en lid van de Rekenkamer, onder een brief van prominenten die zich uitspreken tegen samenwerking met de PVV.
De vooraanstaande VVD'er vreest dat gedoogsteun van Wilders een aanscherping van de interne tegenstellingen veroorzaakt, aantasting van de rechtstaat én internationale reputatieschade. Partijgenoten werden verrast door de actie. "Waarom staat De Vries ook onder die brief", vraagt Arend Jan Boekenstijn zich verbaasd af op twitter. "En waarom nu?" De Vries heeft een klein deukje geslagen in het harnas van de VVD. Tot nu was het protest tegen de onderhandelingen voorbehouden aan erkende 'buitenboordmotoren' als Pieter Winsemius en Joris Voorhoeve en ex-Tweede Kamervoorzitter Frans Weisglas. Achter de coulissen staan nog meer liberalen klaar om zich te mengen in het debat, zo zeggen sceptici. "De eensgezindheid is niet zo groot als iedereen denkt", aldus Bas Eenhoorn, ex-partijvoorzitter van de VVD. "Ik spreek ook veel mensen die helemaal niet blij zijn met zo'n pact met Wilders, die er zelfs heel ongelukkig mee zijn. Om politieke en bestuurlijke redenen laten de twijfelaars niet van zich horen. Ze willen Mark Rutte niet dwars zitten en iedereen wil graag dat de VVD de premier levert, maar we moeten als partij niet onze ziel en zaligheid verkopen voor een bord linzen."
Het intern verscheurde CDA heeft al aangekondigd dat een partijcongres uiteindelijk groen licht moet geven. Iets vergelijkbaars zou kunnen gebeuren bij de VVD, zo denkt Anne Lize van der Stoel, ex-Tweede Kamerlid. "Ik kan me goed voorstellen dat we na afloop van de onderhandelingen zeggen: hier willen we met de leden over praten. Een partijraad of congres is zo georganiseerd." Van der Stoel wil afwachten waar 'Mark mee komt', maar 'gelukkig' is ze zeker niet met een minderheidskabinet dat afhankelijk is van de PVV.
Ook Van der Stoel meent dat de grote eensgezindheid deels schijn is. "Natuurlijk zijn er mensen die ongelukkig zijn met de combinatie met de PVV, maar je moet ook een goed strategisch moment kiezen om je te roeren."
Voorstanders van een rechts kabinet binnen de VVD willen niets van twijfel weten. "De tegenstanders overschatten de invloed van zo'n club als de PVV enorm", aldus Frits Huffnagel, voormalig campagnestrateeg van Mark Rutte. "Het is onzin dat Nederland nu reputatieschade gaat oplopen in het buitenland. Alsof de hele wereld naar ons kijkt. Het is vooral bangmakerij. VVD'ers hebben gewoon groot vertrouwen in Rutte."
Ex-Kamervoorzitter Frans Weisglas deed gisteren een oproep aan VVD'ers om hun onvrede kenbaar te maken, maar dat leverde niet veel op. "Ik heb wel wat bijval gekregen van lokale bestuurders, maar niet van de zogenoemde 'prominenten' binnen de partij. Ik weet niet of dat nog gaat komen."
Achja. Het beeld wordt geschetst dat het verschrikkelijk rommelt binnen de VVD. Ik begrijp dat je het graag wil geloven, maar kom eens met iemand die er dan daadwerkelijk toe doet binnen de partij?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat zei je Erik?
[..]
Maar een of ander VVD-Fokkertje weet het natuurlijk veel beter
Verschrikkelijk is een groot woord. Maar het is allemaal niet zo koek en ei als jij doet overkomen. Overigens betreft het idd geen echte prominenten die actief zijn binnen de partij. Niet verwonderlijk aangezien de VVD momenteel wordt gerund door een clubje enge rechtsmensen. Denk aan controlfreak Fred Teeven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Achja. Het beeld wordt geschetst dat het verschrikkelijk rommelt binnen de VVD. Ik begrijp dat je het graag wil geloven, maar kom eens met iemand die er dan daadwerkelijk toe doet binnen de partij?
Zet er maar eens een link bij, en je overtuigt me.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij wou het ontkennen, dan? Ik zie hier anders heel veel users die roepen 'Ik ben geen PVV stemmer, hoor, ik stem VVD, maar....' en dan komt er een betoog dat de PVV tot in de hoogste hemelen prijst. Of de meest rare plannen van de PVV worden tot op het bot verdedigd, meestal met als eerste zin 'Ik ben geen racist, hoor...', om vervolgens de meest racistische plannen te verdedigen.
De goede VVDers niet te na gesproken, natuurlijk, maar ik denk dat du_ke's opmerking best een kern van waarheid bevat.
VVD'er die beter bij PVV past nr. 1quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zet er maar eens een link bij, en je overtuigt me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |