abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2010 @ 11:22:55 #26
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84697352
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:04 schreef herbert64 het volgende:

[..]

LOL... Jij ben een optimist zeg.... Gokje dat ze de helft niet halen? Het CDA gaat de bemoeiinis van de PVV niet pikken en stapt binnen 2 jaar uit het kabinet.
Ah, daar heb je de naieve wereldverbeteraar Herbert weer.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_84706728
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:31 schreef herbert64 het volgende:
De persoonlijke mening van Verhagen doet er erg weinig toe.
Nee, tuurlijk niet :z
Seculier-Fundamentalistisch
pi_84706805
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mensen bang maken om ze iets te laten doen is meer een tactiek van 'rechts'.
Nauwelijks. Er is geen enkel verschil tussen links of rechts wat betreft het aanpraten van angst. Even terzijde dat links en rechts geen enkele betekenis heeft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:03:15 #29
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84706924
Linkse partijen zijn goed in een aantal zaken: veel roepen, niets zeggen en vooral niets doen. En als het fout gaat of dreigt te gaan staan ze vooraan met hun opgestoken, beschuldigend vingertje. Wat een arrogant volk, dat linkse gebeuren. Als ze denken het niet meer te weten, trekken ze stekker eruit. Denken hebben ze overigens nog nooit gekund. Tokkies zijn het, allemaal bruine tokkies.
pi_84707214
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:59 schreef waht het volgende:

[..]

Nauwelijks. Er is geen enkel verschil tussen links of rechts wat betreft het aanpraten van angst. Even terzijde dat links en rechts geen enkele betekenis heeft.
Laatste bangmakerij die ik vernam was van links, Tjeent Willink die wel durft te pontificeren dat het land onbestuurbaar wordt omdat er zogenaamd geen 1ste kamer meerderheid is.

En alhoewel het bankmaken mechanisme aan beide zijden hetzelfde werkt, is het volgens mij voornamelijk links dat vooral verkoopt hoe slecht alles wel niet zal gaan worden als hun niet regeren. Ik heb VVD noch CDA met hel en verdoemenis horen dreigen als er niet op hun gestemd werd. PVV heb ik geen idee van, die roepen sowieso teveel onzin om bij te houden.
pi_84707659
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:03 schreef Linkerrijtje het volgende:
Linkse partijen zijn goed in een aantal zaken: veel roepen, niets zeggen en vooral niets doen. En als het fout gaat of dreigt te gaan staan ze vooraan met hun opgestoken, beschuldigend vingertje. Wat een arrogant volk, dat linkse gebeuren. Als ze denken het niet meer te weten, trekken ze stekker eruit. Denken hebben ze overigens nog nooit gekund. Tokkies zijn het, allemaal bruine tokkies.
Puike reactie man! Generalisaties, schelden en tot slot een beetje racisme. Ga zo door!
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_84708937
Vandaag heel veel gelezen op fora over dit onderwerp. Wat ik als heel triest heb ervaren tijdens dat lezen is dat onze samenleving enorm verdeeld is. Was het voorheen nog links en rechts, er begint zich nu extreem-links en extreem-rechts af te tekenen. Maar goed dat is off topic.
Ik denk dat links niks moet doen, laat dit maar gebeuren. Ik denk dat dit voornemen van een minderheidskabinet eindelijk eens de democratie in de politiek terug zal brengen. PVV wordt op een apart eilandje geparkeerd en voor de VVD en het CDA zal het vechten worden om een meerderheid te krijgen voor bepaalde standpunten. Ik denk ook dat de PVV de macht overschat die ze hiermee menen te krijgen. Meermalen heb ik de afgelopen jaren gezien dat ze nagenoeg de gehele Tweede Kamer over zich heen kregen, dat zal nu niet anders zijn. Maar ook de VVD en het CDA laten zich hiermee aan banden leggen.
Ik ben trouwens helemaal niet zo voor een kabinet. Ik vind dat de gehele Tweede Kamer moet meeregeren zodat iedere kiezer telt en het gehele volk vertegenwoordigd word. En deze constructie komt daar erg dicht bij.
pi_84713153
De partijen hebben dit toch echt aan zichzelf te danken (met de PvdA voorop). Ze hebben als eerste de kans gekregen om serieus te onderhandelen over een coalitie, toen dat niet lukte zeiden ze zelf dat er ook serieus gekeken moest worden naar VVD-CDA-PVV (in de hoop dat dat toch niks zou worden) en nu dat toch een realistische mogelijkheid lijkt te worden breekt de paniek uit.

Sorry Cohen, Halsema en Pechtold, maar dit is de uitkomst die bereikt is door de manier waarop jullie het spel hebben gespeeld. Jullie hebben de gok genomen dat VVD-CDA-PVV niks zou worden, zodat jullie sterker in de schoenen zouden staan bij volgende onderhandelingen, maar nu VVD-CDA-PVV er toch samen uit lijken te komen moet iedereen terug komen van reces voor een spoeddebat. Als je gaat gokken moet je niet gaan klagen dat je een keer verliest :W
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:09:54 #34
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84713349
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:58 schreef JellieVrolijk het volgende:

Ik denk dat links niks moet doen, laat dit maar gebeuren.
Dat dus. Om een oud-Hollandsch spreekwoord te gebruiken: De Kiezer moet maar op de blaren zitten. Laat ze maar aan den lijve ondervinden wat het betekent als je halve leven wordt wegbezuinigd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84714103
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat dus. Om een oud-Hollandsch spreekwoord te gebruiken: De Kiezer moet maar op de blaren zitten. Laat ze maar aan den lijve ondervinden wat het betekent als je halve leven wordt wegbezuinigd.
Alleen zo jammer voor die kiezers die het wél goed hadden ingeschat.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:32:27 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_84714203
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alleen zo jammer voor die kiezers die het wél goed hadden ingeschat.
Ander spreekwoord: De goeden moeten helaas onder de kwaden lijden. Zie het maar als een investering in de democratie. laat Wilders zo hard onderuit gaan, dat er de eerste decennia geen dergelijke partij meer kan opkomen. Deze (in)formatie en Kabinetsperiode moeten verplichte lesstof worden in de geschiedenis- en maatschappijleerlessen van de komende jaren.
pi_84714309
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

. laat Wilders zo hard onderuit gaan, dat er de eerste decennia geen dergelijke partij meer kan opkomen.
En als bonus misschien nog een fikse zeteldaling voor het CDA en/of de VVD!
pi_84716221
Ik proef aardig wat zuur in de reacties hierboven :D
pi_84718019
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een land krijgt het kabinet dat het verdient.
pi_84718073
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik proef aardig wat zuur in de reacties hierboven :D
De zure PVV reacties komen nog, als ze zich realiseren dat Wilders geen enkel anti moslim standpunt kan binnen halen de komende kabinetsperiode. _O-
pi_84718152
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ah, daar heb je de naieve wereldverbeteraar Herbert weer.
We zullen zien _O- Zie je de bui al hangen? :D
pi_84720321
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:11 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Laatste bangmakerij die ik vernam was van links, Tjeent Willink die wel durft te pontificeren dat het land onbestuurbaar wordt omdat er zogenaamd geen 1ste kamer meerderheid is.

En alhoewel het bankmaken mechanisme aan beide zijden hetzelfde werkt, is het volgens mij voornamelijk links dat vooral verkoopt hoe slecht alles wel niet zal gaan worden als hun niet regeren. Ik heb VVD noch CDA met hel en verdoemenis horen dreigen als er niet op hun gestemd werd. PVV heb ik geen idee van, die roepen sowieso teveel onzin om bij te houden.
Van het CDA weet ik het niet zeker maar Mark Rutte heeft tijdens de verkiezingen wel angst proberen aan te praten wat betreft de overheidsfinanciën (dat deze bij andere partijen niet in goede handen zou zijn). Dat valt wel in het niets bij de doemverhalen die Wilders ten aanzien van de Islam heeft verkondigd of de anti-kapitalisme retoriek van de SP.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_84723227
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:11 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Wilders heeft bijna niks anders gedaan dan beschrijven hoe NL in een hel verandert als links aan de macht is/komt. Zeker tijdens de overleggen over PaarsPlus.

Over hel en verdoemnis gesproken.
http://d66blog.nl/sophie_(...)-vrije-westen-–;-verleden-tijd/
Vooral de laatste alinea valt goed in die categorie.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_84731103
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 00:06 schreef Morthill het volgende:

[..]

Wilders heeft bijna niks anders gedaan dan beschrijven hoe NL in een hel verandert als links aan de macht is/komt. Zeker tijdens de overleggen over PaarsPlus.
Ja, maar over hem had ik het dus al expres niet. Bangmaken is welbeschouwd meer dan de helft van z'n repertoire wellicht? Niet serieus te nemen. Boeiender is wanneer politici die we wel serieus nemen daar mee komen. Dan valt het zeg maar ook meer op. Roepen doet Wilders immers altijd.
pi_84731131
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:09 schreef herbert64 het volgende:

[..]

We zullen zien _O- Zie je de bui al hangen? :D
Jij blijkbaar wel. Het roepen van 'racisten racisten racisten racisten!' is in de hoogste versnelling gegaan de afgelopen dagen.

Tragisch dat gasten zoals jij niet doorhebben dat die van links geleerde stopwoordjes allang niet meer werken.
pi_84731269
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:10 schreef eriksd het volgende:
Wat een feest. De totale paniek bij de subsidieslurpers slaat toe!

Ik gebruik maar eens een FNV slogan: power to werkend Nederland.
Op zich is er niets mis met subsidies.
Van muziek-, zwem- tot voetbalverenigingen; allemaal draaien ze op subsidie.
En dat is goed, aangezien sport, spel en muziek goed is voor de jeugd.
De muzikanten, zwemmers en voetballers van nu zijn ooit begonnen met subsidie.
En nee, zonder subsidie hou je niet een zwembad, voetbalveld of een lokaal met muziekinstrumenten en docenten in stand. Dat lukt ook niet met oudpapier ophalen of de fooi die je betaalt als je gebruik maakt van deze faciliteiten. Het houdt het betaalbaar voor mensen die rond (of onder) een modaal inkomen zitten. En dat is de meerderheid... Het voorkomt dat sporten en muziek alleen voor de elite betaalbaar wordt...

Subsidies voor huisaankopen, HRA, etc mogen van mij (eventueel stapsgewijs) afgeschaft worden.
En ja, ik maak gebruik van deze subsidies.

Toeslagen voor zorg en huur zijn een noodzakelijk kwaad. Met een bijstandsuitkering kan je nu eenmaal niet 500 euro ophoesten voor een woonhuis. Kan je uit die bijstandsuitkering dan moedig ik dit aan maar voor sommigen is het nu eenmaal een eindstation...

Er gaan meer subsidies naar dingen die ik nutteloos vind, daar kan over gepraat worden.
Maar daar staan ook mensen tegenover die het niet nutteloos vinden.

Niet alles is zwart-wit... Zoek de nuances...
pi_84731408
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:37 schreef MaGNeT het volgende:

Niet alles is zwart-wit... Zoek de nuances...
Wees eens niet zo ijdel.

Als iemand opmerkt dat grofweg het subsidie circus minder mag, zegt dat helemaal niks over welke subsidie nuttig/niet nuttig is, weg moet of niet weg moet.

Maar als jij nou net doet alsof ide poster bedoeld dat ze allemaal weg moeten, tot de laatste cent, kun je je moraliserende vingertje weer van stal halen: "Tut tut tut, er zitten ook heus nuttige vormen tussen! *)".

Eerst iemand woorden in de mond leggen en dan daarop reageren. Wat een verrijking van de discussie zijn dat soort mensen toch altijd.

Intellectueel armoedig en open deuren intrappen.
pi_84731477
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:43 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Wees eens niet zo ijdel.

Als iemand opmerkt dat grofweg het subsidie circus minder mag, zegt dat helemaal niks over welke subsidie nuttig/niet nuttig is, weg moet of niet weg moet.

Maar als jij nou net doet alsof ide poster bedoeld dat ze allemaal weg moeten, tot de laatste cent, kun je je moraliserende vingertje weer van stal halen: "Tut tut tut, er zitten ook heus nuttige vormen tussen! *)".

Eerst iemand woorden in de mond leggen en dan daarop reageren. Wat een verrijking van de discussie zijn dat soort mensen toch altijd.

Intellectueel armoedig en open deuren intrappen.
Eriksd kennende is hij prima in staat om zelf te reageren ipv dat jij de chaperone uithangt.
pi_84731546
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Eriksd kennende is hij prima in staat om zelf te reageren ipv dat jij de chaperone uithangt.
Ik vind mannetjes zoals jij nogal ergerlijk. Goedkoop. Wijs eens aan waar die poster zegt dat alle subsidies weg moeten? Dat kan je niet hé?

Dat maak jij ervan hé?

En ik nodig Eriksd uit om mijn reactie 1 op 1 over te nemen. Want met dat soort zielige trucjes voorkom je natuurlijk alleen dat inhoudelijk weerwoord moet geven.
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:52:39 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_84731607
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik vind mannetjes zoals jij nogal ergerlijk. Goedkoop. Wijs eens aan waar die poster zegt dat alle subsidies weg moeten? Dat kan je niet hé?

Dat maak jij ervan hé?

En ik nodig Eriksd uit om mijn reactie 1 op 1 over te nemen. Want met dat soort zielige trucjes voorkom je natuurlijk alleen dat inhoudelijk weerwoord moet geven.
Oke, wat zijn dan nuttige subsidies en wat zijn niet-nuttige subsidies?

En graag met bron en verwijzing, zodat we weten wat VVD/PVV wel af gaat schaffen / af wil schaffen en wat niet. Ik voorspel dat je daarmee grote moeite gaat hebben, omdat er nergens concrete voorstellen worden gedaan. En tot die tijd is elke subsidie in gevaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')