Er zijn bedrijven die een contract hebben met een alliantie. Mijn bedrijf heeft een contract met Skyteam en een goedkoopste directe vlucht policy. Dat is vanwege de kortingen toch vaak KLM en dus heb ik niet veel keuze dan KLM te vliegen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef artm het volgende:
Waarom een poging doen gold te krijgen bij Flying Blue? Als je afentoe kijkt wat die reward flights kosten..niet normaal.
Bij AA zit ik op een retour BRU-SFO op zo'n 60 euro, Flying Blue kennende zit je dan met gemak rond de 300/400 euro.
Hmm dat zou mooi zijnquote:Op dinsdag 7 september 2010 01:46 schreef artm het volgende:
Lekker nieuwtje las ik net op flyertalk, nog wel unconfirmed, maar per 1 oktober is het mogelijk om met AAdvantage miles te verdienen op BA transatlantisch vluchten!
Met 2 vluchten volgend jaar naar de VS zeg ik, thank you ATI!
Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm dat zou mooi zijn
Ik kreeg van de week een brief van Delta over dat m'n skymiles eind van dit jaar vervallen.. Wist niet eens dat dat konBeetje jammer want ik heb er al een paar jaar zo'n 50.000 op staan. Maar eens even zien of ik nog tijd heb om ze op te maken.
O ik wist niet dat dat kon, heb eigenlijk nog nooit echt gekeken wat er voor opties waren behalve vluchten boeken. Maar dat komt goed uit dan, want ik ga morgen weer naar de VS en er is vast een keer een hotelovernachting nodig.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.
meestal moet je binnen een x aantal maanden een keer met hun maatschappij of een partner vliegen (12 of 24 maanden)quote:Op woensdag 8 september 2010 15:15 schreef artm het volgende:
Wordt de vervaldatum niet verlengd als je er extra miles bijkrijgt?
Mijn tip, ga naar de Delta Skymiles Shopping site en geef een dollar of 2 uit aan iTunes, als het goed is wordt daarmee je termijn verlengd.quote:Account Deletion and Mileage Expiration
Accounts with no activity for 12 consecutive months after enrollment will be deleted. A new SkyMiles number can be obtained by contacting Delta.
Currently, miles will not expire as long as you participate in one of the following activities at least once every two years; mileage expires midnight Eastern time (-5 GMT), 24 months from the date of the last activity:
Earn miles for travel on a qualifying Delta, Delta Shuttle®, SkyTeam, or other SkyMiles airline partner flights.
Earn or redeem miles with one of the SkyMiles program partners including hotels, car rentals, Delta SkyMiles Credit Card from American Express, international credit card partners, SkyMiles Dining & Hotels by Rewards NetworkSM, MilePoint.com, mortgage lenders, CAP magazine subscriptions, real estate, or telecommunications partners.
Purchase miles through SkyMiles Buy Miles.
Receive miles through SkyMiles Gift Miles.
Transfer miles (or receive transferred miles) through SkyMiles Transfer Miles.
Redeem miles on Delta, Delta Shuttle, a SkyTeam partner, or another SkyMiles airline partner.
Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:38 schreef Platina het volgende:
Misschien niet geheel het juiste topic. Maar als je moet overstappen bij een vlucht, wordt je bagage dan door medewerkers overgeplaatst. Of moet je die zelf van de band halen en weer opnieuw inchecken zeg maar?
Heb nog nooit met een tussenstop gevlogen dus ik weet het niet
Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan wordenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.
Yep, wordt allemaal voor je geregeld.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:50 schreef Platina het volgende:
[..]
Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan worden
Je bedoelt de gratis, service van de zaak upgrade ? Steeds minder en minder. Een aantal maatschappijen doen het tegenwoordig uit principe niet (Singapore Airlines en Cathay). Klm etc. nog maar sporadisch. Aan de ene kant ook wel logisch ook. Want als ik een upgrade krijg, krijgen de mensen die BC betaald hebben dan ook het prijsverschil (dus downgrade) van de maatschappij ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
Iemand die voor BC betaald heeft, maar daar wegens overboeking in BC geen plek krijg en gedowngrade wordt naar economy, krijgt inderdaad zijn geld terug.quote:Op maandag 18 oktober 2010 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je bedoelt de gratis, service van de zaak upgrade ? Steeds minder en minder. Een aantal maatschappijen doen het tegenwoordig uit principe niet (Singapore Airlines en Cathay). Klm etc. nog maar sporadisch. Aan de ene kant ook wel logisch ook. Want als ik een upgrade krijg, krijgen de mensen die BC betaald hebben dan ook het prijsverschil (dus downgrade) van de maatschappij ?
Door mensen als jij krijgen wij geen upgradesquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:26 schreef Thetallguy het volgende:
3 upgrades op 10 legs met KLM dit jaar, al ben ik wel een beetje een buitenbeentje
Ik bedoel eigenlijk, als jij met een economy ticket gratis geupgraded wordt, en naast mij in de BC komt te zitten terwijl ik het volle pond heb betaald, ik recht zou hebben op dezelfde stoel maar het prijsverschil terug zou moeten krijgenquote:Op maandag 18 oktober 2010 08:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Iemand die voor BC betaald heeft, maar daar wegens overboeking in BC geen plek krijg en gedowngrade wordt naar economy, krijgt inderdaad zijn geld terug.
Wat bedoel je daarmee ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:26 schreef Thetallguy het volgende:
3 upgrades op 10 legs met KLM dit jaar, al ben ik wel een beetje een buitenbeentje
Ik heb van een KLM Purser begrepen dat het beleid van KLM nu sinds meer dan een jaar zo is dat er geen gratis upgrades meer worden uitgedeeld zolang de economy class niet vol is. Dit in tegenstelling tot bv Delta, die altijd hun Business class opvult met gratis upgrades.quote:Op maandag 18 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
Een van de voordelen van een Frequent Flyer elite status is een hogere kans op een upgrade. Ik heb zelf een jaar of vijf Flying Blue Gold gehad en ik kreeg slechts eenmaal een (gratis) upgrade aangeboden. Ik vloog destijds ongeveer elke maand met KLM. Dus laten we zeggen 1 op de 50 vluchten werd geupgraded.
Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
Ofwel, uiteindelijk vliegt iedereen voor een economy prijs in business class? Dat is toch je redenatie?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk, als jij met een economy ticket gratis geupgraded wordt, en naast mij in de BC komt te zitten terwijl ik het volle pond heb betaald, ik recht zou hebben op dezelfde stoel maar het prijsverschil terug zou moeten krijgen
Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ofwel, uiteindelijk vliegt iedereen voor een economy prijs in business class? Dat is toch je redenatie?
Hoezo? De mensen die het volle pond betalen krijgen een flexibel ticket, zijn zeker dat ze een stoel hebben, etc... De mensen met een upgrade hebben wat random mazzel, daar kan je niet op rekenen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.
Nu is het wel zo dat een aantal mensen zitten te "azen" op een upgrade. Overigens kun je in economy ook gewoon flexibele tickets boeken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De mensen met een upgrade hebben wat random mazzel, daar kan je niet op rekenen.
Ik weet niet hoe je wilt "azen" op een upgrade, maar dat soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee. Enfin, wij vliegen altijd BC en mij boeit het echt geen donder als er iemand ge-upgrade wordt. Denk je dat economy anders is? Daar zit Pietje ook naast Jantje met een ticket dat 4x duurder is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nu is het wel zo dat een aantal mensen zitten te "azen" op een upgrade. Overigens kun je in economy ook gewoon flexibele tickets boeken.
Overigens is de discussie over al dan niet upgraden voor een groot aantal maatschappijen (met name de Aziatische) reden om gewoon uit principe niet te upgraden.
Wij boeken zelfs af en toe eco-flex tickets die duurder zijn dan een business class ticket, komt vooral richting Brussel veel voor... de maatschappijen weten donders goed dat het geen ruk uitmaakt wat de prijs is, zolang er maar "economy" op het ticket staat (omdat vele instanties in Brussel gewoon business niet vergoeden...)quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je wilt "azen" op een upgrade, maar dat soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee. Enfin, wij vliegen altijd BC en mij boeit het echt geen donder als er iemand ge-upgrade wordt. Denk je dat economy anders is? Daar zit Pietje ook naast Jantje met een ticket dat 4x duurder is.
In het geval van familie van KLM personeel ben ik dat met je eens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.
Zo, eindelijk lounge toegang zonder business class te vliegen.quote:Membership type: Gold
Since: 11/21/2010
Heel goed! Ik ben nu nog zilver bij KLM, dus schiet niet echt op.quote:Op maandag 22 november 2010 09:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zo, eindelijk lounge toegang zonder business class te vliegen.
Lief aankijken helpt bijna nergens meer, ze worden bij de meeste airlines enkel uitgedeeld als het vliegtuig in economy overboekt is en er is nog ruimte in business. Dan kom je er soms al bij het inchecken achter, maar meestal bij het boarden. En dan krijgen de goldcards daar het eerste mee te maken. Ik heb in 20-30% van de gevallen dat ik economy vlieg bij BA dus dat ik bij het boarden opeens een nieuwe instapkaart krijg voor business.quote:Op maandag 22 november 2010 20:14 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Hoe zit het met upgrades? Kijk je degene bij de check-in lief aan en krijg je voorrang als je een Frequent Flyer-kaart hebt?
Hoezo overboekt? Er kan toch nooit meer geboekt worden dan het aantal beschikbare zitplaatsen?quote:Op maandag 22 november 2010 20:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lief aankijken helpt bijna nergens meer, ze worden bij de meeste airlines enkel uitgedeeld als het vliegtuig in economy overboekt is en er is nog ruimte in business. Dan kom je er soms al bij het inchecken achter, maar meestal bij het boarden. En dan krijgen de goldcards daar het eerste mee te maken. Ik heb in 20-30% van de gevallen dat ik economy vlieg bij BA dus dat ik bij het boarden opeens een nieuwe instapkaart krijg voor business.
En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?quote:Op maandag 22 november 2010 20:51 schreef Drive-r het volgende:
Er wordt altijd overboekt als er genoeg vraag is. Net als bij hotels, etc...
Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.quote:Op maandag 22 november 2010 20:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?
Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?quote:Op maandag 22 november 2010 20:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.
Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.quote:Op maandag 22 november 2010 21:01 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?quote:Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.
Neehoor altijd. KLM boekt bijv. standaard 10% over. Er wordt wel op gestuurd om uiteindelijk bij vertrek zo min mogelijk overboekingen te hebben (bijv. door tariefaanpassingen en al actief overboeken). Het totaal aantal overboekingen loopt dan van -in theorie- 10% aan het begin van de verkoop, tot ongeveer 0% op de datum van de vlucht zelf.quote:Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Nee, dat zeg ik niet. Het kan ook overboekt zijn door vele andere redenen, waaronder simpelweg het aan nemen van teveel boekingen. Het is een dynamisch process, iedereen rekent met x% afzeggingen en laatkomers, etc... Vergeet niet dat Jan Modaal misschien 1 keer per jaar vliegt en alles lang van tevoren plant, etc... Maar die groep vormt misschien 50% van het volume, de rest zijn mensen die voor allerlei redenen laat boeken, tickets wisselen, etc etc...quote:Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Het vliegtuig kan altijd overboekt zijn. En indien er inderdaad meer passagiers komen dan er stoelen beschikbaar zijn, hebben de mensen met de laagste boekingsklasses/status pech (tenzij er een vrijwillige gevonden wordt die X¤ wil hebben om vrijwillig met een andere vlucht mee te gaan).quote:Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Als ik werkeloos zou zijn geweest zou ik het geen probleem vinden. Maar ik geloof niet dat mijn baas het leuk vindt als ik een paar dagen langer in BKK zou blijven. Die gaat echt wel navragen of ik echt geen andere mogelijkheid zou hebben kunnen nemen. En als die er is, kan ik heeeeeeeeeeeeeeel lang in BKK blijven.quote:Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Maar de jankers die lopen te huilen omdat het vliegveld van Bangkok bezet is, die begrijp ik dus echt niet. Want wat is nu leuker dan als vrijgezel een paar dagen extra gratis in BKK. Zo hep elk nadeel zun voordeel.....
Samen koffers inchecken bij business zal nog wel OK zijn, maar samen de security check door via de priority lane zal je waarschijnlijk niet lukken.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik ben KLM Silver en nu ga ik volgende week vliegen met KLM / Martinair. Ik mag dus via de speciale rijen en zo, maar mogen mijn 2 mede-vliegers dat ook (omdat ik zilver ben)? Zou namelijk een hoop tijd schelen bij douane en zo
Er is ergens een soort van poortje voor Priority, maar het scheelt je echt niks. Geen idee of je daar mensen mee mag nemen, maakt ook niet echt uit natuurlijk.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:46 schreef static het volgende:
Security check priority lane? Nog nooit gezien.
En ja, ben ook Silver.
Nee, dat heb ik zelf wel. Daarnaast zit een poortje waardoor je in kunt schuiven vooraan de rij voor de douane.quote:
Bij niet-Schengen heb je hetzelfde in spiegelbeeld voor de douane. Dus rechts Privium, links daarvan priority en dan economy zonder FF.quote:Op donderdag 25 november 2010 10:16 schreef Fogel het volgende:
Er zit verschil in de rijen bij de verschillende vertrekhallen op Schiphol, Schengen en niet-Schengen. Bij het Schengen-deel heb je bij de security check (want paspoortcontrole heb je hier niet) links privium, meteen rechts daarvan een priority lane voor business en frequent flyer elites, en de rijen daar weer rechts van zijn voor economy passagiers zonder FF kaarten.
De meest rechtse rijen staan regelmatig tot zelfs om de hoek achter de balies, en dan ben je toch wel blij als je daar langsop mag lopen.
Gebeurt inderdaad wel eens, maar moet zeggen dat het vrij zelden is. Dan moet je even lief doen tegen de KLM dame bij het poortje.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder
Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand
Als er zo'n gast met een grote V op z'n borst de instapkaarten staat te controleren, gaat je dat echt niet lukken. En terecht zeg! Algelopen maandagmorgen was het weer prijs, Ook bij de priority in het Schengen gebied een behoorlijke rij en iedereen die niet aan de voorwaarden voldeed werd netjes naar die hele lange rij verwezen. Maar dat er dan weer 2 security checks voor Privium zijn waar bijna geen mens stond, en slechts één voor priority, begrijp ik dan weer niet. Ze moeten die routing gewoon aanpassen zodat ze alle drie die checks optimaal kunnen benutten.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder
Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand
Per keer of totaal?quote:Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Bepaalde vluchten zijn praktisch altijd overboekt. En als je daar een beetje rekening mee houdt, kan dat aardig wat opleveren. Zo is de vlucht CDG-GRU op zaterdagavond altijd overboekt, en is Buzz de eerste die bij de vraag naar vrijwilligers zijn hand opsteekt.
Wat levert het op?
Gratis diner in een 5* hotel (helaas niet in hartje Parijs)
Overnachting in datzelfde 5* hotel
Upgrade naar business class op de zondag morgen vlucht
600 euries cash schoon in het handje. En geen voucher hé, maar echt 6 flappen.
Al 3 keer gelukt. En het nadeel? Op zaterdagavond om 7 uur van huis ipv op zondagmorgen op 7 uur. (als dat al een nadeel is)
Nee.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:48 schreef Oosten het volgende:
Vraagje... mijn ouders vliegen vandaag van AMS naar SXM en maken geen gebruik van een Frequent Flyer program. Kan ik toch nog die miles die ze vliegen op mijn "kaart" laten bijschrijven?
Per keer, ja! Maar dat zijn gewoon de Europese regels hoor voor een intercontinentale vlucht, die 600 euro's dan. Wat de exacte regels voor onderkomen zijn weet ik niet maar het zal wel Air France policy zijn om gestrande passagiers in dat 5* hotel onder te brengen.quote:
Ja, is (bijna) altijd gratis. Als je veel reist krijg je een "status", meestal inderdaad silver/gold, maar het wordt soms anders genoemd. Je moet meestal echter wel behoorlijk veel reizen om daar te komen, of reizen in business class, dan gaat het sneller. De meeste mensen die enkel prive reizen, doen het dus voor de punten, waarmee ze uiteindelijk een keer goedkoper kunnen vliegen ofzo. De mensen die veel voor werk reizen, doen het voor de silver/gold status, waarmee je toegang tot lounges krijgt, nog meer punten kunt sparen en eerder upgrades krijgt.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga dit maar eens volgen. Is het aanmelden van frequent flyer programma's gratis? En dan aan de hand van je vluchten wordt je op een gegeven moment silver/gold? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Oke, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan niet genoeg reis om er wat aan te hebben (4 keer per jaar waarvan minimaal 1 keer buiten europa; binnenlandse vluchten niet meegeteld).quote:Op maandag 10 januari 2011 12:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, is (bijna) altijd gratis. Als je veel reist krijg je een "status", meestal inderdaad silver/gold, maar het wordt soms anders genoemd. Je moet meestal echter wel behoorlijk veel reizen om daar te komen, of reizen in business class, dan gaat het sneller. De meeste mensen die enkel prive reizen, doen het dus voor de punten, waarmee ze uiteindelijk een keer goedkoper kunnen vliegen ofzo. De mensen die veel voor werk reizen, doen het voor de silver/gold status, waarmee je toegang tot lounges krijgt, nog meer punten kunt sparen en eerder upgrades krijgt.
Als je 4x per jaar met overstap reist, heb je al 16 "legs" te pakken, wat bij KLM al voldoende is om silver te behalen.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan niet genoeg reis om er wat aan te hebben (4 keer per jaar waarvan minimaal 1 keer buiten europa; binnenlandse vluchten niet meegeteld).
Retroclaim: http://www.britishairways.com/travel/retro/execclub/en_gbquote:Op maandag 10 januari 2011 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die weet hoe je een lan vlucht kan adden bij je BA kaart?
Huh? Is dat minder geworden? Dacht dat het 25 was.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je 4x per jaar met overstap reist, heb je al 16 "legs" te pakken, wat bij KLM al voldoende is om silver te behalen.
Nee, is nu 15. Geen idee sinds wanneer trouwens.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:26 schreef static het volgende:
[..]
Huh? Is dat minder geworden? Dacht dat het 25 was.
In ieder geval sinds 2005 al.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, is nu 15. Geen idee sinds wanneer trouwens.
Dank je, dat moet hem zijnquote:Op maandag 10 januari 2011 13:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Retroclaim: http://www.britishairways.com/travel/retro/execclub/en_gb
Vraag het bij BMI, die doen er minder moeilijk over een zijn ook Staralliance?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:25 schreef Fogel het volgende:
Ik een status match aangevraagd bij eurobonus. Kreeg antwoord dat ze me geen gold card kunnen geven, maar dat ik wel silver als head start kan krijgen. Moet er nog even over nadenken of ik dat wil.
LAX-LHR bleek in een andere boekingsclasse waardoor ik geen Star Alliance miles kreegquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:51 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
*wacht nog steeds op z'n LAX-LHR miles..*
duurt meestal een paar dagen voor het verwerkt is, soms wel een week, en die 1500 Award Miles zullen wel de welkomstbonus zijn geweest die je kreeg toen je je aanmeldde bij FBquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:30 schreef Alec690 het volgende:
Nu zie ik in mijn overzicht dat er 1500 award miles zijn bijgeschreven, maar mijn level miles saldo staat nog op 0.
Zijn dan andere eisen voor? Iemand?
Mhh, bedankt! Als je via KLM de link naar FB pakt en daar verder zoekt werkt het niet (in ieder geval niet vanaf hier).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:23 schreef jaco het volgende:
[..]
http://www.flyingbluenews(...)les/promoawards.html
KLm heeft er volgens mij nooit bekend om gestaan dat ze snel waren met dit soort verbeteringenquote:Op maandag 7 februari 2011 03:01 schreef Drive-r het volgende:
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
Dit topic is bedoeld voor Frequent Flyer (card) loyality programma's. Je vragen zijn denk ik meer geschikt voor het topic met algemene vragen rondom vliegen:quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:38 schreef Platina het volgende:
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?
Ze zijn er mee bezig...quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:49 schreef Drive-r het volgende:
Nee, maar dat soort stoelen zijn er al heel lang. KLM heeft gewoon blijkbaar bewust gekozen voor een andere opstelling, jammer genoeg.
Dan vlieg je blijkbaar nog niet zo heel lang intercontinentaal. Want het aantal toestellen dat in BC echte flatbeds heeft, zijn nog steeds ver in de minderheid.Maar het ergste wat je op een intercontinentale vlucht in BC kan overkomen is met een A330 of A340 te moeten vliegen met een 2-2-2 opstelling. Die stoelen zijn werkelijk zo krap dat je bijna schouder aan schouder met je buurman zit. Dan is KLM met hun BC opstellingen in een 777 of 747 nog echt niet zo heel slecht hoor.quote:Op maandag 7 februari 2011 03:01 schreef Drive-r het volgende:
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
Voor die ene kilo zullen ze je echt niets extra laten betalen. Het is geen Easyjet of Ryanair hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:38 schreef Platina het volgende:
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?
Ik vlieg met Malaysia Airlines van Oceanie naar Europa. Iemand die dat weet? Of het tarief van andere maatschappijen?
Klopt. Het hangt ook af van de bestemming, volgens mij heb je richting Azie veel flat beds. Naar Hong Kong bijvoorbeeld is het bijna allemaal flat, maar ik heb weer geen enkele ervaring met Zuid-Amerika ofzo. En de VS is meestal ook minder, gezien de kortere afstand.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan vlieg je blijkbaar nog niet zo heel lang intercontinentaal. Want het aantal toestellen dat in BC echte flatbeds heeft, zijn nog steeds ver in de minderheid.Maar het ergste wat je op een intercontinentale vlucht in BC kan overkomen is met een A330 of A340 te moeten vliegen met een 2-2-2 opstelling. Die stoelen zijn werkelijk zo krap dat je bijna schouder aan schouder met je buurman zit. Dan is KLM met hun BC opstellingen in een 777 of 747 nog echt niet zo heel slecht hoor.
Behalve als je met KLM vliegt. Die zet nog steeds vliegtuigen uit 1928 in op HK. Vloog altijd met business class, verschrikkelijke stoelen die net genoeg schuin staan zodat je eraf glijdt. Paar keer gedaan, toen heb ik er maar voor gekozen om via Parijs met Air France te vliegen, stukken beter.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt. Het hangt ook af van de bestemming, volgens mij heb je richting Azie veel flat beds. Naar Hong Kong bijvoorbeeld is het bijna allemaal flat, maar ik heb weer geen enkele ervaring met Zuid-Amerika ofzo. En de VS is meestal ook minder, gezien de kortere afstand.
Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346quote:
Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.
Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.
De kans op een upgrade is echter naar mijn inschatting dusdanig klein, dat ik mijn keuze er niet door zou laten beinvloeden. Ik zou kiezen op basis van route (direct/overstappen), prijs en vertrektijd.
Ik had zelf nog FB Gold toen ik in New York woonde en ik gebruikte toen vaak de 'oasis' lounge in terminal 4. http://loungeguide.net/wiki/u/New_York_%28JFK%29_KLM_Lounge , die is goed, echter je moet nog door security als je naar het vliegtuig loopt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.
Kan ik misschien beter gaan kijken waar Skyteam de beste lounges heeft (in Detroit of JFK), of welke van de vliegtuigen het best is (in economy).
Dat laatste dus. Dat was het bij KLM al een tijdje, en vorige week op een Delta vlucht AMS-EWR zowel heen als terug met zat plaatsen vrij in BC, werden er ook bij Delta geen upgrades uitgedeeld. Ik denk dat die dat nu ook uitsluitend nog doen bij een overboekte economy.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.
(of zijn ze inmiddels helemaal opgehouden met upgrades?)
Dat is erg goed nieuws!quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346
De grotere airlines, die veel intercontinentaal vliegen, zitten volgens mij wel grotendeels op flat beds. Zeker als je richting Azie gaat. Overzicht is ook niet helemaal up to date volgens mij, Finnair heeft volgens mij al een tijdje flat beds. Ik vlieg ook niet zo veel intercontinentaal verder, maar vanaf Londen is het bijna allemaal wel flatbed tegenwoordig. Maar goed, in ieder geval een verbetering bij KLM dus.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
De BA lounges op T5 zijn inderdaad wel redelijk relaxed. Ik vlieg gemiddeld 1-2 per week vanaf T5 en ben er altijd wel blij mee. Je wordt pas echt verwend als je de First Class lounge in mag, maar dat gebeurt helaas te weinigquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:25 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.
Lounges in Amerika vallen me ook vies tegen. Maar goed misschien zijn we te verwend hier op heahtrow/gatwick.
Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
De soort van nieuwe business class stoelen in de 777-300 van klm zijn wel dezelfde als die van air france, dus ik denk dat er dan behoorlijke kans is dat ze samen voor full-flat gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.
Zure pruim, wie zegt dat ik niet voor mijn plezier reis naast mijn werk?quote:Op woensdag 13 april 2011 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet er maar trots op willen zijn, ik reis lekker voor mijn plezier en wanneer ik wil maar veel succes met je kaarten
Verder nog een vraagje, hoe lang blijven Mijlen van BA geldig en ik heb nu ongeveer 15000 mijlen en voor een vlucht naar de VS of Zuid Amerika ga je pas minder betalen vanaf 25.000 mijlen, kan je bijvoorbeeld ook je 15000 mijlen omruilen voor 200 euro korting of zo of moet ik eerst nog een vlucht boeken?
Binnen Europa kan al wel, maar BA is daar veel te duur voor
Tof!quote:Op woensdag 13 april 2011 16:31 schreef Drive-r het volgende:
![]()
Nog geen email of brief gekregen, maar toen ik vanmorgen even wat vluchten wilde checken, zag ik dat ik opeens Gold was bij Flying Blue!
Dank!
PS: Lekker nerderig, maar dan ben ik nu gold bij BA (OneWorld), KLM (SkyTeam) en BMI (StarAlliance). En verder Starwood Hotels, Sixt, Hertz en de Eurostar![]()
Yup. Volgens mij moet ik dan eerst een vlucht boeken in de komende x maanden, maar dat zal wel gebeuren.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tof!
Nu maar afwachten of de referral bonus binnenkomt bij ons beide
Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel?
En zelfs dan pas een paar maanden later.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.
Die kaart heb je ook nog nergens voor nodig. Zolang je het nummer maar hebtquote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel?
De Ivory kaart biedt geen extra voordelen. Er zal dus ook niemand naar die kaart vragen. Je hebt die in feite niet nodig.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel?
Geld evt. Die upgrade ook voor een overstap naar een andere vliegtuig voorbeeld: Amsterdam --> Bosten (hier verstappen)/ Boston --> Orlando.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Ja, 3 jaar geleden had ik me voor de gein aangemeld voor Privelege Club. Na een retourvlucht Amsterdam - Jakarta zat ik meteen op het Burgundy level met het voordeel van 10kg extra baggage en genoeg punten om uit te geven aan een enkeltje tussen Doha en Dubai... dat was toen. Helaas zijn m'n punten nu verlopen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:37 schreef jenb2002 het volgende:
is er iemand die ervaring heeft met Qatar Airways en hun freq. flyer programma ( privilege club)
waarschijnlijk gaat het hier ook niet zo snel?!
bvd.
Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.
Belangrijker is natuurlijk dat je bij KLM nooit in First zult komen, want die hebben ze niet.
Volgens mij kun je bij KLM met uitsluitend punten upgraden alleen maar indien je de volle mep voor een economy class ticket betaald hebt. Voor iedere goedkopere tariefsklasse is het altijd bijbetalen met een minimum van ¤ 100,00 per enkele intercontinentale vlucht.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:27 schreef static het volgende:
[..]
Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:29 schreef Fogel het volgende:
Klasse z is discount business als ik het goed herinner, dus dat klopt dan klopt dat met minder punten. Heel het puntensysteem is een schande sinds de veranderingen...
Op basis van aantal vluchten kan je nog steeds vrij makkelijk je status halen en behouden. Na 15 enkele reizen heb je al Silver en na 30 al Gold. Dat is voor veel mensen best goed te doen, en al helemaal als je feeder flights gebruikt want dan zit je al aan minimaal 4 vluchten per reis.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.
Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:58 schreef Drive-r het volgende:
Inchecken is iets sneller omdat je de business desk kan gebruiken, maar ik check toch altijd online in. Bagage gaat echt niet sneller volgens mij. Voor mij is de lounge perfect, ik gebruik de douche veel. Eten boeit me natuurlijk niet...
Het lijkt er sterk op dat KLM en partners helemaal gee upgrades meer uidelen zolang Y niet overboekt is. En die lounges zullen niet minder vol worden gezien het aantal mensen dat nog makkelijk 40 segmenten per jaar vliegt (met een overstap heb je er al 4 per retour). Maar het grote voordeel voor KLM is natuurlijk dat er door de minimale punten veel minder Award tickets worden afgenomen, en die lounges, waar de koffie graties is, zijn er toch al.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.
Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Je begrijpt me verkeerd, lees ook de andere posts. Ik ben het eens met inchecken/bagage drop-off. Ik gaf enkel aan dat de priority tags zelden werken.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.
En geen flatbeds bij Delta in een brakke 767 waar de stoelen in C slechts iets breder zijn dan in Y comfort en je nog steeds met z'n allen naar een of andere ozo correcte familie film op een groot scherm mag gluren. Kut maatschappij dus.
Zelf houden, been there done thatquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:09 schreef jaco het volgende:
Stel: je gaat op zakenreis met je direkte baas. Je checkt tegelijk in en jij krijgt een upgrade naar business class aangeboden, maar je baas niet.
Zou jij de upgrade aan je baas aanbieden of houd je die zelf ?
Ik heb hier nooit een studie of artikel over gelezen, maar wel in de VS gewoond. Mijn indruk is dat daar vooral op route en tijdstip van vertrek wordt geconcurreerd. De ticketprijs en ffp voordelen spelen mee, maar komen daarna.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Ja zo'n Ryanair maakt het idd ook minder waard. Hier behoudt status/lidmaatschap dan in ieder geval nog enige exlusiviteit, dat is ook wel wat waard.
Hoe zit dat in de States?
Zo'n JetBlue komt pas net kijken en is louter de goedkoopste, toch kreeg ik niet het idee dat het voor US, United/CO en Delta echt een probleem lijkt te zijn. Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik veronderstel dan dat er vooral op ffp's wordt geconcurreerd, wat op zich niet heel gek, gezien de geografische aspecten (tov een Europa, waar zoiets nooit zou werken).
Iemand hier enig idee van?
De punten schieten ook daar niet zo op. Het grootste voordeel wat mij betreft is dat je extra kaarten aan kan vragen die hetzelfde ff niveau krijgen als de hoofdkaart. Hierdoor hebben in mijn geval 3 mensen gold status ipv alleen ikzelf.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef galtfactory het volgende:
Wie zo een 'speciale' cc van AMEX heeft die krijgt zijn punten toch wel.
Grappig, niet eerder van gehoord, weer een nieuwe tussenklasse... Persoonlijk vind ik op die lange vluchten alleen een flat bed belangrijk. Ik skip eigenlijk alle maaltijden, bezoek de lounges bijna nooit en verdere significanten gemakken heeft business niet echt. Gewoon een flat bed zonder services zou prima zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:37 schreef static het volgende:
Nee, geen business deze keer, was premium voyager, een soort kleinere versie van business. Prima te doen, alle gemakken van business alleen geen electrische stoelen en iets minder ruimte.
Zoals Fogel al zegt, een retourtje AMS-EWR levert dus precies 1818 level miles op tegenwoordig, en daarnaast dan nog wat bonus miles, afhankelijk van van de status. Maar de tijden dat je op een trip AMS-CDG-GRU in een week tijd even iets van 25000 miles binnenkruiide is echt voorbij. (als je voor de goedkoopste tickets gaat).quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:58 schreef EddyAlbena het volgende:
Status kun je niet krijgen idd, maar met bijv. twee intercontinentale retourtjes zit je volgens mij al in de buurt van de 10k waarmee je een leuke citytrip in Europa kan doen.
Die ken ik nog niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:32 schreef Fogel het volgende:
Ik ga in juli de economy comfort van KLM eens testen. Verre van flat bed, maar in ieder geval een paar extra inches recline.
Vlieg donderdag naar Madrid, het aantal punten tussen economy en business is niet zo heel groot.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:43 schreef Drive-r het volgende:
Alleen business/first class tikt nog echt aan, verder is het enige nut het verzamelen van level miles en zo status krijgen. Dan heb je lounges en meer upgrades, als je dat nuttig vind.
Ik vlieg heen de 777-200 en terug de 747 combi (dus daar ga ik geen last hebben van afstandbedieningen, want het is shared video...). Het reisbureau kon geen economy comfort reserveren (mogen ze blijkbaar niet), dus ik had de KLM gebeld... zelfs KLM zelf kon geen economy comfort stoel verkopen op de terugvlucht omdat het een codeshade was met Delta... vreemd!quote:Op maandag 23 mei 2011 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die economy comfort class van KLM is echt OK. Maar zoek in een 747 geen stoel op de voorste rij, die zijn echt veel smaller en daar zit ook die afstandsbediening continue in je zij te prikken. In een 777 moet je juist wel proberen op de voorste rij terecht te komen, die stoelen zijn een kwart breder dan de rest omdat er maar 2 naast elkaar staan.
Ik ben met klm niet zo bekend, maar bij BA scheelt het nogal.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef static het volgende:
[..]
Vlieg donderdag naar Madrid, het aantal punten tussen economy en business is niet zo heel groot.
Weet je dat wel zeker? Want ik dacht dat ze dat upgrade programma voor al die 747 Combi's nu al wel afgerond hadden met de invoering van economy plus en personal video system for all. Of is het soms een Delta toestel. Die maken er helemaal een potje van. Vlogen eerst AMS-EWR met een A330-200 met personal video en sinds kort met een 767 met een vernieuwde economy comfort class (prima stoelen en beenruimte overigens) maar wel gezellig samen naar een o zo correcte Amerikaanse familie film moeten kijken.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik vlieg heen de 777-200 en terug de 747 combi (dus daar ga ik geen last hebben van afstandbedieningen, want het is shared video...).
Ze hebben het fout! Alle KLM-widebodies hebben individuele beelschermen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:12 schreef Fogel het volgende:
Het is in ieder geval een KLM toestel, dat weet ik zeker, zowel heen als terug.
Volgens seatcounter.com is het shared video in de combi, maar ik zie graag dat ze het fout hebben.
Simpel als wat. Als het een award ticket was en je niet terug vliegt ben je alles kwijt. Je kunt hooguit nog proberen een beetje luchthaven belasting e.d. terug te krijgen, maar ik vrees dat de administratiekosten hoger zullen zijn de het te restitueren bedrag ..... In geval het echter zo'n ticket voor dubbele miles (ben even de naam kwijt) was, dan kun je dat voor een gering bedrag op een andere vlucht om laten boeken. Maar de helft van je punten krijg je nooit terug.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:30 schreef Christiaan het volgende:
Even vraagje. Ik heb met miles een vlucht geboekt. Voor ik vloog kon ik deze tegen een kleine boete annuleren. Ik heb nu de heenvlucht gemaakt. De terugreis moet nog komen. Deze wil ik echter annuleren of omzetten naar een andere datum. Weet iemand of dit kan of ben ik alles kwijt? (KLM)
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:11 schreef static het volgende:
Vorige week stiekem Gold geworden, op naar Platinum.
Nou ja, het kan wel met b.v. iets meer dan 3 retourtjes naar Hong Kong of Sao Paulo tegen een vol tarief of 30 (of is het 40?) enkele reizen. En dat allemaal sinds 1 april. Jij liever dan ik.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:00 schreef static het volgende:
Aantal punten/vluchten; of werkt dat niet zo?
Vaak het vliegtuig nemenquote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.quote:
Ik moest de afgelopen 8 weken naar Boekarest, na 6 weken was ik ook van nul naar gold (elke week met overstap)quote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)quote:Op zondag 12 juni 2011 15:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.
Zo, met verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
Ach, ik vind het wel lekker om zo'n tafeltje ertussen te hebben. Daarnaast is het natuurlijk niet te vergelijken met intercontinentale business class.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
Nou, zo dus.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
kloptquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:04 schreef Fogel het volgende:
Het grote nut van de AmEx kaart is dat je co-kaarten aan kan vragen en de extra kaarten hebben dezelfde status als de hoofdkaart. Op die manier hebben mijn ouders en broer ook een FF Gold, zelfs al vliegen ze maar een paar keer per jaar.
Voor mij is de lounge toegang wel handig want ik gebruik Schiphol als transfervluchthaven, er gaan zo goed als geen directe vluchten vanaf waar ik woon.
Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:05 schreef chratnox het volgende:
Ik doe ook maar eens mee..
Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
UK (Heathrow), Duitsland (Frankfurt), Frankrijk (Parijs)
Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
KLM Flying Blue (Gold), Marriott Rewards (Gold), Miles-and-More (Base), Thalys TheCard (Silver)
Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
KLM: ongeveer 120.000, Marriott Rewards: 130.000, Miles-and-More: 15.000
Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Persoonlijke reisplannen niet, maar mijn zakelijke reizen wel. Mijn werkgever prefereert sowieso KLM, Lufthansa etc, dus dat is mooi meegenomen.
Zo ga ik dit jaar met mijn vriendin op vakantie naar Curaçao van de Flying Blue punten en Marriott punten (5 nachten op basis van punten) én hebben we op Curaçao een gratis upgrade naar de best beschikbare kamer (en gratis ontbijt!) omdat ik Gold ben. Uiteindelijk kost de vakantie dus zo'n ¤ 1000,- in plaats van ¤ 3000,-.
Tip?
Mocht je snel Miles-and-More punten willen sparen, moet je eens kijken naar vliegen met Swiss-Air. Een paar dagen voor de vlucht doet Swiss-Air voor dumpprijzen zijn BC tickets weg. Deze tickets leveren dan wel tussen de 5000 en 8000 punten op bij Miles-and-More
Helemaal mee eens. Wij kwamen geheel toevallig terecht bij het Marriott op Curaçao, waardoor het een stuk goedkoper is (mn vriendin wou al naar dat hotel voor ze wist dat het een Marriott was), dus is het een mooi voordeel. We hebben de goedkoopste kamer geboekt (van +/- ¤ 90,- per nacht), maar doordat we 5 nachten op basis van punten hebben is het al een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:43 schreef XL het volgende:
[..]
Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.
Neemt niet weg dat ik mijn vakantie zoals ik hem nu geboekt heb staan echt niet kan betalen zonder loyalty punten.
Je wordt in het vliegtuig dan (veel te) vaak uitgenodigd om een enquete in te vullen.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Kan dat nog? Volgens mij zijn die acties over.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?
Ik dacht ook dat het continu kan. Er zijn trouwens allerlei haken en ogen. Veel maatschappijen doen het nooit en weer andere maatschappijen gooien je meteen weer uit het programma als je de eerste 3 maanden niet (veel) met hen vliegt.quote:Op maandag 11 juli 2011 02:26 schreef static het volgende:
[..]
Kan dat nog? Volgens mij zijn die acties over.
Emirates wordt niet als partner genoemd op de Flying Blue website. In eerste instantie zou ik zeggen dat je geen FB miles verdient bij Emirates. Dat je het FB nummer wel op hun website kan invullen doet echter vermoeden dat er toch een of andere deal is via Korean Air.quote:Op maandag 19 september 2011 20:25 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Vraagje,
Ik heb een flying blue kaart van de Klm, maar in Oktober vlieg ik met Emirates.
Je kan wel een flyingblue nr daar invoeren met Korean Air als maatschappij.
Worden deze miles op mijn Flying Blue account bijgeschreven? of zou ik een Skywards team kaart moeten aanschaffen?
Korean Air is lid van Skyteam en Skywards team.
Op Emirates site kan je de 5 of 6 partners kiezen en daarbij je nummer intypen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Emirates wordt niet als partner genoemd op de Flying Blue website. In eerste instantie zou ik zeggen dat je geen FB miles verdient bij Emirates. Dat je het FB nummer wel op hun website kan invullen doet echter vermoeden dat er toch een of andere deal is via Korean Air.
Misschien wordt het nummer geaccepteerd omdat het format hetzelfde is als dat van Korean Air miles. Werd de naam "Flying Blue" expliciet vermeld door Emirates ? Het feit dat de invoer wordt geaccepteerd, belooft niets over het uiteindelijk toekennen van de miles.
In ieder geval is wel zeker dat als je iets verdiend voor FB, dat je alleen award miles krijgt en geen level miles. Ik zou daarom van Skywards lid worden indien je verwacht vaker met Emirates te gaan vliegen.
Nee, ik vlieg hooguit 1x per jaar haha.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:38 schreef Individual het volgende:
Heb je al wat voordeel gehad van je pasjes Ali?
Leuk dat het lukte om in te vullen, maar ik denk niet dat je FB miles krijgt. Je moet in het programma van Korean Air zelf zitten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:33 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Op Emirates site kan je de 5 of 6 partners kiezen en daarbij je nummer intypen.
Ik koos Korean Air en flyingblue nummer dat was de enigste die dat nummer pakte.
Je moet de Skyward miles binnen 3 jaar gebruiken, anders ben je ze kwijt.quote:Misschien beter idd om zo;n kaart aan te vragen. Weet niet of ik in de toekomst veel met Emirates vlieg.
Je kan dan toch ook nog claimen binnen een jaar?
Met Skywards krijg je de punten zeker, met Flying Blue is het maar de vraag. Je krijgt nooit miles voor 2 programma's tegelijk. Ik zou dan meer waarde hechten aan de zekere miles van Emirates dan aan de twijfelachtige miles voor FB.quote:Op woensdag 21 september 2011 08:15 schreef Boterbartje het volgende:
Even wat betreft Flying blue, gewoon invullen en kijken of je de punten krijgt. Altijd mooi meegenomen
quote:Op woensdag 21 september 2011 08:21 schreef static het volgende:
Bijna platinum , nog één vluchtje terug van Wenen naar Amsterdam volgende week.
Klopt.quote:Op woensdag 21 september 2011 08:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Met Skywards krijg je de punten zeker, met Flying Blue is het maar de vraag. Je krijgt nooit miles voor 2 programma's tegelijk. Ik zou dan meer waarde hechten aan de zekere miles van Emirates dan aan de twijfelachtige miles voor FB.
Ik denk dat er niets anders op zit dan de economy stoelen te nemen. De Comfort stoelen zullen bezet zijn, waarschijnlijk door Flying Blue of Skyteam Elite leden die na jou hebben geboekt. Anders zou de KLM er niet voor gekozen hebben om je extra betaling hiervoor te weigeren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:03 schreef tjiube het volgende:
Mijn vraag aan jullie is nu, hoe ik dit het beste aan kan pakken? Gewoon in de Economy gaan zitten en naderhand mijn geld terugvragen, of valt er misschien wat meer te regelen?
Het is erg vervelend allemaal, helemaal ook omdat mijn vader (en moeder dus ook) een gold card heeft bij de KLM, en die heeft ook de boeking gedaan. Misschien dat ik dat op tafel gooi, en anders moet ik mijn verlies maar pakken en restitutie aanvragen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik denk dat er niets anders op zit dan de economy stoelen te nemen. De Comfort stoelen zullen bezet zijn, waarschijnlijk door Flying Blue of Skyteam Elite leden die na jou hebben geboekt. Anders zou de KLM er niet voor gekozen hebben om je extra betaling hiervoor te weigeren.
Het is totaal niet klantvriendelijk en netjes. Volgens de voorwaarden rondom de Economy Comfort stoelen mag de KLM ze echter inderdaad weer terugnemen: http://www.klm.com/travel(...)terms_conditions.htm
Via deze link kun je ook een Restitutieformulier vinden.
Ik zou er niet vanuit gaan dat dit lukt. Hun systeem heeft de prioriteit aan iemand anders gegeven, wellicht een Platinum houder. Datzelfde systeem zal aangehouden worden als je het op Schiphol opnieuw vraagt. Bovendien wil je 3 stoelen: met 1 stoel heb je nog wel wat kans dat er iemand niet komt opdagen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:57 schreef tjiube het volgende:
[..]
Het is erg vervelend allemaal, helemaal ook omdat mijn vader (en moeder dus ook) een gold card heeft bij de KLM, en die heeft ook de boeking gedaan. Misschien dat ik dat op tafel gooi, en anders moet ik mijn verlies maar pakken en restitutie aanvragen.
En kijk als je toch op zoek gaat meteen ook even hoeveel minder dit was geweest als je een regulier ticket had geboektquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:14 schreef static het volgende:
En hoeveel belasting- en administratiekosten moest je betalen?
Dat blijkt; een enkeltje AMS - SYD kost normaal ¤2058,- en nu ik m'n miles heb gebruikt kostte het me slechts ¤202,-quote:Op zondag 16 oktober 2011 07:25 schreef Bajskorv het volgende:
Het megavoordeel van Flying Blue miles is dat je er goedkoop enkeltjes mee kan boeken. Normaal zijn enkele vluchten bij de KLM bizar duur, maar dat probleem heb je niet meer als je met miles boekt. Ik spendeer ze dus vooral aan enkele vluchten binnen Europa.
Okee...'static' kloon vertel eens. En wat levert dat jou nu in de praktijk op want met al dat *bling* gebeuren moet je wel heel goedkoop de wereld over reizen in de beste klassen vd vliegtuigen en resortsquote:Op maandag 30 augustus 2010 17:54 schreef Drive-r het volgende:
Deze reeks toch nog maar even voortzetten. Ik ben altijd zo'n kneus die hier toch op let. Maar het levert dan ook echt wat op als je veel reist, dus zo vreemd is het ook weer niet. Net de Gold Club gehaald bij Hertz, dus dat is weer een gouden kaartje in de map. Inmiddels Gold bij British Airways, StarAlliance (BMI), Sixt, Hertz en Starwood (hotels).
Leuk om tips en trucks uit te wisselen, dankzij een oud topic heb ik gratis de Gold status bij BMI gekregen.
Frequent Flyer Programma's #2
Te laat: Na mijn vorige post ben ik waarschijnlijk ook al een static-kloon?quote:
Als je niks beters te doen hebt door blijven zeuren, als je een leven hebt je bezig gaan houden met boeiendere zaken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:50 schreef Shivo het volgende:
Vraagje voor de kenners hier: ik heb een reservering van Liverpool naar Houston via Amsterdam; vlucht zou vertrekken vanuit Liverpool om 1035am. Vlucht is gecancelled en ik ben nu herboekt naar vetrektijd 6am. Ben hier niet erg blij mee maar KLM zegt dat ze hier niet voor compenseren omdat het meer dan twee weken van te voren is aangekondigd. Moet ik nu blijven doorzeuren of heb ik pech? Ik wil gewoon een voucher of iets dergelijks.
In deze situatie moet je echt heel lang zeuren...quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je niks beters te doen hebt door blijven zeuren, als je een leven hebt je bezig gaan houden met boeiendere zaken.
Je krijgt echt wel een voucher als je lang genoeg zeurt
Weet ik, maar voor mensen die graag gaan zeuren voor een voucher, is een voucher geven wel een goede oplossing. Het leidt zowel tot minder kosten als tot een betere werkomgeving voor de medewerkersquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:32 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In deze situatie moet je echt heel lang zeuren...
Inderdaad. Vergeet het maar. KLM meldt het op tijd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:32 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In deze situatie moet je echt heel lang zeuren...
Eens, maar zo denkt de KLM helaas niet.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Weet ik, maar voor mensen die graag gaan zeuren voor een voucher, is een voucher geven wel een goede oplossing. Het leidt zowel tot minder kosten als tot een betere werkomgeving voor de medewerkers
Lang genoeg blijven bellen als een ex met borderline die niet weet wat over betekentquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:34 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Eens, maar zo denkt de KLM helaas niet.
Zal best, maar dat duurt dus heel lang - zo lang ik al zei.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lang genoeg blijven bellen als een ex met borderline die niet weet wat over betekent
Tuurlijk wel, alleen moet je dan wellicht vertrekken vanaf Dusseldorf of Brusselquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 04:17 schreef Shivo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. Het vervelende is dat je ook niet kunt zeggen 'dan vlieg ik maar geen KLM' aangezien er natuurlijk geen andere maatschappij diezelfde route vliegt.
en ik dacht dat ik 'veel' bezig was met mn FF programma.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het continu kan. Er zijn trouwens allerlei haken en ogen. Veel maatschappijen doen het nooit en weer andere maatschappijen gooien je meteen weer uit het programma als je de eerste 3 maanden niet (veel) met hen vliegt.
Als je er toch in wil duiken, dan is Flyertalk het aangewezen forum:
http://www.flyertalk.com/(...)h-master-thread.html
Het gaat niet altijd even snel, hoewel mijn ervaringen wel goed zijn. Dus last minute zou wellicht net lukken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:38 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
en ik dacht dat ik 'veel' bezig was met mn FF programma.
Zijn dit soort dingen last minute mogelijk? Dus maw, ik wil over 2 week naar 'xxx' met 'xxx' luchtvaartmaatschappij. Snel even status over laten zetten voor de boeking ?
Sommige reizigers hebben het verzamelen van FF punten tot levensdoel verhevenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:38 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
en ik dacht dat ik 'veel' bezig was met mn FF programma.
Dat weet ik niet, maar ik heb het vermoeden dat dit langer duurt omdat er toch iemand naar jouw specifieke situatie zal moeten kijken.quote:Zijn dit soort dingen last minute mogelijk? Dus maw, ik wil over 2 week naar 'xxx' met 'xxx' luchtvaartmaatschappij. Snel even status over laten zetten voor de boeking ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |