abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92003233
Mm... vraagje over FlyingBlue van KLM/AirFrance.

Aangezien ik sinds november een nieuwe (internationale) baan heb en dus ook vaker zal gaan vliegen. (Niet heel veel, verwacht +/- 10 tripjes per jaar zakelijk + 2 tripjes privé).

Mijn werkgever boekt standaard een KLM vlucht, privé komt het soms zo uit. Ik heb dus FlyingBlue aangevraagd en inmiddels mijn eerste vlucht gehad (AMS - Parijs CDG). Nu zie ik in mijn overzicht dat er 1500 award miles zijn bijgeschreven, maar mijn level miles saldo staat nog op 0.

Zijn dan andere eisen voor? Iemand? :)
  maandag 31 januari 2011 @ 23:08:30 #102
112251 314
gimme pie!
pi_92151778
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 19:30 schreef Alec690 het volgende:
Nu zie ik in mijn overzicht dat er 1500 award miles zijn bijgeschreven, maar mijn level miles saldo staat nog op 0.

Zijn dan andere eisen voor? Iemand? :)
duurt meestal een paar dagen voor het verwerkt is, soms wel een week, en die 1500 Award Miles zullen wel de welkomstbonus zijn geweest die je kreeg toen je je aanmeldde bij FB ;)
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 23:19:55 #103
45833 crew  Fogel
pi_92152531
De welkomstbonus is tijdelijk 3000 punten als je de promotional code "3000" invoert bij het aanmaken van een nieuw account ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 09:13:08 #104
45833 crew  Fogel
pi_92310906
Is KLM gestopt met de promo@wards?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92312848
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:13 schreef Fogel het volgende:
Is KLM gestopt met de promo@wards?
http://www.flyingbluenews(...)les/promoawards.html
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 13:22:01 #106
45833 crew  Fogel
pi_92320719
quote:
Mhh, bedankt! Als je via KLM de link naar FB pakt en daar verder zoekt werkt het niet (in ieder geval niet vanaf hier).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92373719
Even een vraagje, ik heb nu zo'n 300k miles bij KLM en ben me aan t orienteren hoe deze te besteden. Vorig jaar al met een promo-award in de C naar Amerika gevlogen en toen rees de volgende vraag waar ik nog mee zit:
Als je in de lijst met promo aanbiedingen kijken zie je achter elke bestemming "en v.v." staan.
Waar staat dit precies voor en wat houdt dit in? Alvast bedankt.
pi_92374895
En vice versa, dus je kunt ook je reis ergens anders beginnen en een retour naar Amsterdam vliegen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92440024
ah ok. Thanks! :)
pi_92445707
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 7 februari 2011 @ 03:30:47 #111
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_92446003
Is de site van Skyteam waar je kunt kijken hoe je moet boeken compleet weg? Bij een vlucht van Vienna naar Budapest stort het ding in. :{
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:38:44 #112
66083 Platina
78th Element
pi_93190027
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?

Ik vlieg met Malaysia Airlines van Oceanie naar Europa. Iemand die dat weet? Of het tarief van andere maatschappijen?

Vraagje 2: Als ik online incheck kan ik dan zelf een stoel uitkiezen?

Vraagje 3: Als ik een stopover heb moet ik neem ik aan ook gelijk inchecken voor het 2de gedeelte want anders moet ik tijdens de stopover naar een balie toe?
pi_93190263
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 03:01 schreef Drive-r het volgende:
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
KLm heeft er volgens mij nooit bekend om gestaan dat ze snel waren met dit soort verbeteringen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_93190397
Nee, maar dat soort stoelen zijn er al heel lang. KLM heeft gewoon blijkbaar bewust gekozen voor een andere opstelling, jammer genoeg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93196215
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:38 schreef Platina het volgende:
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?
Dit topic is bedoeld voor Frequent Flyer (card) loyality programma's. Je vragen zijn denk ik meer geschikt voor het topic met algemene vragen rondom vliegen:

Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
pi_93215494
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:49 schreef Drive-r het volgende:
Nee, maar dat soort stoelen zijn er al heel lang. KLM heeft gewoon blijkbaar bewust gekozen voor een andere opstelling, jammer genoeg.
Ze zijn er mee bezig...

Link
pi_93215832
Zal nog wel even duren, vrees ik. Wel opvallend hoe verschillend maatschappijen nog zijn in de opstelling van long-haul BC stoelen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:09:07 #118
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93217291
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 03:01 schreef Drive-r het volgende:
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
Dan vlieg je blijkbaar nog niet zo heel lang intercontinentaal. Want het aantal toestellen dat in BC echte flatbeds heeft, zijn nog steeds ver in de minderheid.Maar het ergste wat je op een intercontinentale vlucht in BC kan overkomen is met een A330 of A340 te moeten vliegen met een 2-2-2 opstelling. Die stoelen zijn werkelijk zo krap dat je bijna schouder aan schouder met je buurman zit. Dan is KLM met hun BC opstellingen in een 777 of 747 nog echt niet zo heel slecht hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:10:46 #119
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93217400
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:38 schreef Platina het volgende:
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?

Ik vlieg met Malaysia Airlines van Oceanie naar Europa. Iemand die dat weet? Of het tarief van andere maatschappijen?
Voor die ene kilo zullen ze je echt niets extra laten betalen. Het is geen Easyjet of Ryanair hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_93218094
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dan vlieg je blijkbaar nog niet zo heel lang intercontinentaal. Want het aantal toestellen dat in BC echte flatbeds heeft, zijn nog steeds ver in de minderheid.Maar het ergste wat je op een intercontinentale vlucht in BC kan overkomen is met een A330 of A340 te moeten vliegen met een 2-2-2 opstelling. Die stoelen zijn werkelijk zo krap dat je bijna schouder aan schouder met je buurman zit. Dan is KLM met hun BC opstellingen in een 777 of 747 nog echt niet zo heel slecht hoor.
Klopt. Het hangt ook af van de bestemming, volgens mij heb je richting Azie veel flat beds. Naar Hong Kong bijvoorbeeld is het bijna allemaal flat, maar ik heb weer geen enkele ervaring met Zuid-Amerika ofzo. En de VS is meestal ook minder, gezien de kortere afstand.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 12:59:02 #121
45833 crew  Fogel
pi_94415868
Nog iemand die een status match wil bij KLM? Check deze link: http://www.thanks-by-flyingblue.com/

En BMI heeft een of andere actie waar ze zowat silver cards weggeven. Als je eerst een silver haalt daar en daarna de status match aanvraagt bij de KLM scheelt het in de rij staan bij twee allianties ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_94416668
Thanks, die kon ik wel gebruiken. Ik denk dat ik dit jaar gold toch wel haal, maar eerder is natuurlijk altijd beter! Ik heb BA en BMI gold, dus kijken of ze dat hier matchen (ben al silver by KLM).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 13:41:44 #123
45833 crew  Fogel
pi_94417347
Oh, en een actie waarbij je 160.000 FB punten kan winnen: http://www.flyingbluetakesyoufurther.com/
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 21 maart 2011 @ 22:44:05 #124
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_94447676
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt. Het hangt ook af van de bestemming, volgens mij heb je richting Azie veel flat beds. Naar Hong Kong bijvoorbeeld is het bijna allemaal flat, maar ik heb weer geen enkele ervaring met Zuid-Amerika ofzo. En de VS is meestal ook minder, gezien de kortere afstand.
Behalve als je met KLM vliegt. Die zet nog steeds vliegtuigen uit 1928 in op HK. Vloog altijd met business class, verschrikkelijke stoelen die net genoeg schuin staan zodat je eraf glijdt. Paar keer gedaan, toen heb ik er maar voor gekozen om via Parijs met Air France te vliegen, stukken beter.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_94455195
Daar ben ik dus inmiddels ook achter, wat een kutstoelen zijn dat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 10:56:30 #126
45833 crew  Fogel
pi_95061575
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.

(of zijn ze inmiddels helemaal opgehouden met upgrades?)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95063476
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:37 schreef sanderrr111 het volgende:

[..]

Ze zijn er mee bezig...

Link
Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346
pi_95063621
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.
Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.

De kans op een upgrade is echter naar mijn inschatting dusdanig klein, dat ik mijn keuze er niet door zou laten beinvloeden. Ik zou kiezen op basis van route (direct/overstappen), prijs en vertrektijd.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 11:58:39 #129
45833 crew  Fogel
pi_95063939
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.

De kans op een upgrade is echter naar mijn inschatting dusdanig klein, dat ik mijn keuze er niet door zou laten beinvloeden. Ik zou kiezen op basis van route (direct/overstappen), prijs en vertrektijd.
Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.
Kan ik misschien beter gaan kijken waar Skyteam de beste lounges heeft (in Detroit of JFK), of welke van de vliegtuigen het best is (in economy).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95067135
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.
Kan ik misschien beter gaan kijken waar Skyteam de beste lounges heeft (in Detroit of JFK), of welke van de vliegtuigen het best is (in economy).
Ik had zelf nog FB Gold toen ik in New York woonde en ik gebruikte toen vaak de 'oasis' lounge in terminal 4. http://loungeguide.net/wiki/u/New_York_%28JFK%29_KLM_Lounge , die is goed, echter je moet nog door security als je naar het vliegtuig loopt.

Ik ben nooit in Detroit geweest, maar er is misschien een goede reden om daarvoor te kiezen. Op JFK zijn er erg vaak vertragingen omdat het er zo groot is. Het vliegtuig staat er eigenlijk altijd in een lange wachttrij op de taxibaan. Je geeft aan dat je daarna nog een keer moet overstappen. In het geval van Detroit is de kans denk ik iets lager dat je die tweede aansluiting mist.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:54:41 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95068103
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.

(of zijn ze inmiddels helemaal opgehouden met upgrades?)
Dat laatste dus. Dat was het bij KLM al een tijdje, en vorige week op een Delta vlucht AMS-EWR zowel heen als terug met zat plaatsen vrij in BC, werden er ook bij Delta geen upgrades uitgedeeld. Ik denk dat die dat nu ook uitsluitend nog doen bij een overboekte economy.

Overigens op de terugreis in de refurbished Economy comfort class van Delta in een oude 767 gevlogen en ik moet zeggen dat het niet verkeerd zat. Meer beenruimte en stoel die verder achterover kan dan een normale KL(e)M stoel.

Ik zou zonder nadenken voor Detroit kiezen (als de vluchttijden een beetje passen). KLM vliegt daarheen met een 747 en als je dan ook nog in Comfort class terecht kunt.... Daarnaast is Detroit gewoon een moderne plezierige luchthaven met een ellelange terminal waar je met een indoor monorail een heel stuk snel kan overbruggen. En de Delta lounges zijn ruk op iedere luchthaven in Amerika, nouja eigenlijk wel OK maar het aanbod eten en drinken is een beetje heel erg beperkt.

[ Bericht 13% gewijzigd door buzz1291 op 05-04-2011 14:03:48 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 14:12:56 #132
45833 crew  Fogel
pi_95068762
Zoals ik al zei maakt het weinig uit qua reistijden en overstaptijd. Kan ook uit 3 verschillende vliegtuigen kiezen (747-400, 767 en 330-300) zonder dat het veel uitmaakt qua reistijd.
De Delta 330-300 heb ik de laatste 4 keer gevlogen, en dat is wat mij betreft al OK zolang ik niet tussen twee mensen in moet zitten.
Detroit is geen vervelend vliegveld inderdaad, en qua voedsel kan je voor zo goed als gratis (in ieder geval in vergelijking tot wat ik gewend ben) overal terecht buiten de lounge dus dat is het grootste probleem niet. De immigration ging daar trouwens ook lekker snel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95070530
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:46 schreef jaco het volgende:

[..]

Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346
Dat is erg goed nieuws!
pi_95070748
Komen ze wel lekker vlot mee. Verbazingswekkend eigenlijk, maar goed, ze zijn dus eindelijk overstag.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95071222
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
pi_95073773
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
De grotere airlines, die veel intercontinentaal vliegen, zitten volgens mij wel grotendeels op flat beds. Zeker als je richting Azie gaat. Overzicht is ook niet helemaal up to date volgens mij, Finnair heeft volgens mij al een tijdje flat beds. Ik vlieg ook niet zo veel intercontinentaal verder, maar vanaf Londen is het bijna allemaal wel flatbed tegenwoordig. Maar goed, in ieder geval een verbetering bij KLM dus.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95075145
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.

Lounges in Amerika vallen me ook vies tegen. Maar goed misschien zijn we te verwend hier op heathrow/gatwick.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeebeschuit op 05-04-2011 17:08:09 ]
pi_95075281
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:25 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.

Lounges in Amerika vallen me ook vies tegen. Maar goed misschien zijn we te verwend hier op heahtrow/gatwick.
De BA lounges op T5 zijn inderdaad wel redelijk relaxed. Ik vlieg gemiddeld 1-2 per week vanaf T5 en ben er altijd wel blij mee. Je wordt pas echt verwend als je de First Class lounge in mag, maar dat gebeurt helaas te weinig :6
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95093958
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.

Wel vraag ik me af of de flat-bed stoelen meer ruimte per passagier innemen. Dan kunnen er minder business class seats in een toestel en zal de gemiddelde prijs omhoog gaan. Ik hoop niet dat we te vroeg juichen.
pi_95116195
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.
De soort van nieuwe business class stoelen in de 777-300 van klm zijn wel dezelfde als die van air france, dus ik denk dat er dan behoorlijke kans is dat ze samen voor full-flat gaan.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 23:01:05 #141
45833 crew  Fogel
pi_95369957
Ik kreeg net een mail van een collega dat zijn status match compleet is en dat hij nu ook een KLM gold card heeft. De actie werkt dus blijkbaar :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95371188
Ik kreeg een excuusmail voor de trage afhandeling...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 23:25:51 #143
45833 crew  Fogel
pi_95371380
Die kreeg hij begin vorige week...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95448638
*O*

Nog geen email of brief gekregen, maar toen ik vanmorgen even wat vluchten wilde checken, zag ik dat ik opeens Gold was bij Flying Blue!

Dank!

PS: Lekker nerderig, maar dan ben ik nu gold bij BA (OneWorld), KLM (SkyTeam) en BMI (StarAlliance). En verder Starwood Hotels, Sixt, Hertz en de Eurostar (8>
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95450794
Je moet er maar trots op willen zijn, ik reis lekker voor mijn plezier en wanneer ik wil maar veel succes met je kaarten :)

Verder nog een vraagje, hoe lang blijven Mijlen van BA geldig en ik heb nu ongeveer 15000 mijlen en voor een vlucht naar de VS of Zuid Amerika ga je pas minder betalen vanaf 25.000 mijlen, kan je bijvoorbeeld ook je 15000 mijlen omruilen voor 200 euro korting of zo of moet ik eerst nog een vlucht boeken?

Binnen Europa kan al wel, maar BA is daar veel te duur voor
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_95450955
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet er maar trots op willen zijn, ik reis lekker voor mijn plezier en wanneer ik wil maar veel succes met je kaarten :)

Verder nog een vraagje, hoe lang blijven Mijlen van BA geldig en ik heb nu ongeveer 15000 mijlen en voor een vlucht naar de VS of Zuid Amerika ga je pas minder betalen vanaf 25.000 mijlen, kan je bijvoorbeeld ook je 15000 mijlen omruilen voor 200 euro korting of zo of moet ik eerst nog een vlucht boeken?

Binnen Europa kan al wel, maar BA is daar veel te duur voor
Zure pruim, wie zegt dat ik niet voor mijn plezier reis naast mijn werk? ;)

BA miles blijven volgens mij heel lange geldig en vervallen pas als je account meer dan 3 jaar inactief is ofzo?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:55:03 #147
45833 crew  Fogel
pi_95469869
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:31 schreef Drive-r het volgende:
*O*

Nog geen email of brief gekregen, maar toen ik vanmorgen even wat vluchten wilde checken, zag ik dat ik opeens Gold was bij Flying Blue!

Dank!

PS: Lekker nerderig, maar dan ben ik nu gold bij BA (OneWorld), KLM (SkyTeam) en BMI (StarAlliance). En verder Starwood Hotels, Sixt, Hertz en de Eurostar (8>
Tof!
Nu maar afwachten of de referral bonus binnenkomt bij ons beide :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95470252
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tof!
Nu maar afwachten of de referral bonus binnenkomt bij ons beide :)
Yup. Volgens mij moet ik dan eerst een vlucht boeken in de komende x maanden, maar dat zal wel gebeuren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95482047
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 11:03:55 #150
45833 crew  Fogel
pi_95482605
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')