duurt meestal een paar dagen voor het verwerkt is, soms wel een week, en die 1500 Award Miles zullen wel de welkomstbonus zijn geweest die je kreeg toen je je aanmeldde bij FBquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:30 schreef Alec690 het volgende:
Nu zie ik in mijn overzicht dat er 1500 award miles zijn bijgeschreven, maar mijn level miles saldo staat nog op 0.
Zijn dan andere eisen voor? Iemand?
Mhh, bedankt! Als je via KLM de link naar FB pakt en daar verder zoekt werkt het niet (in ieder geval niet vanaf hier).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:23 schreef jaco het volgende:
[..]
http://www.flyingbluenews(...)les/promoawards.html
KLm heeft er volgens mij nooit bekend om gestaan dat ze snel waren met dit soort verbeteringenquote:Op maandag 7 februari 2011 03:01 schreef Drive-r het volgende:
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
Dit topic is bedoeld voor Frequent Flyer (card) loyality programma's. Je vragen zijn denk ik meer geschikt voor het topic met algemene vragen rondom vliegen:quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:38 schreef Platina het volgende:
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?
Ze zijn er mee bezig...quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:49 schreef Drive-r het volgende:
Nee, maar dat soort stoelen zijn er al heel lang. KLM heeft gewoon blijkbaar bewust gekozen voor een andere opstelling, jammer genoeg.
Dan vlieg je blijkbaar nog niet zo heel lang intercontinentaal. Want het aantal toestellen dat in BC echte flatbeds heeft, zijn nog steeds ver in de minderheid.Maar het ergste wat je op een intercontinentale vlucht in BC kan overkomen is met een A330 of A340 te moeten vliegen met een 2-2-2 opstelling. Die stoelen zijn werkelijk zo krap dat je bijna schouder aan schouder met je buurman zit. Dan is KLM met hun BC opstellingen in een 777 of 747 nog echt niet zo heel slecht hoor.quote:Op maandag 7 februari 2011 03:01 schreef Drive-r het volgende:
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
Voor die ene kilo zullen ze je echt niets extra laten betalen. Het is geen Easyjet of Ryanair hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:38 schreef Platina het volgende:
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?
Ik vlieg met Malaysia Airlines van Oceanie naar Europa. Iemand die dat weet? Of het tarief van andere maatschappijen?
Klopt. Het hangt ook af van de bestemming, volgens mij heb je richting Azie veel flat beds. Naar Hong Kong bijvoorbeeld is het bijna allemaal flat, maar ik heb weer geen enkele ervaring met Zuid-Amerika ofzo. En de VS is meestal ook minder, gezien de kortere afstand.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan vlieg je blijkbaar nog niet zo heel lang intercontinentaal. Want het aantal toestellen dat in BC echte flatbeds heeft, zijn nog steeds ver in de minderheid.Maar het ergste wat je op een intercontinentale vlucht in BC kan overkomen is met een A330 of A340 te moeten vliegen met een 2-2-2 opstelling. Die stoelen zijn werkelijk zo krap dat je bijna schouder aan schouder met je buurman zit. Dan is KLM met hun BC opstellingen in een 777 of 747 nog echt niet zo heel slecht hoor.
Behalve als je met KLM vliegt. Die zet nog steeds vliegtuigen uit 1928 in op HK. Vloog altijd met business class, verschrikkelijke stoelen die net genoeg schuin staan zodat je eraf glijdt. Paar keer gedaan, toen heb ik er maar voor gekozen om via Parijs met Air France te vliegen, stukken beter.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt. Het hangt ook af van de bestemming, volgens mij heb je richting Azie veel flat beds. Naar Hong Kong bijvoorbeeld is het bijna allemaal flat, maar ik heb weer geen enkele ervaring met Zuid-Amerika ofzo. En de VS is meestal ook minder, gezien de kortere afstand.
Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346quote:
Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.
Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.
De kans op een upgrade is echter naar mijn inschatting dusdanig klein, dat ik mijn keuze er niet door zou laten beinvloeden. Ik zou kiezen op basis van route (direct/overstappen), prijs en vertrektijd.
Ik had zelf nog FB Gold toen ik in New York woonde en ik gebruikte toen vaak de 'oasis' lounge in terminal 4. http://loungeguide.net/wiki/u/New_York_%28JFK%29_KLM_Lounge , die is goed, echter je moet nog door security als je naar het vliegtuig loopt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.
Kan ik misschien beter gaan kijken waar Skyteam de beste lounges heeft (in Detroit of JFK), of welke van de vliegtuigen het best is (in economy).
Dat laatste dus. Dat was het bij KLM al een tijdje, en vorige week op een Delta vlucht AMS-EWR zowel heen als terug met zat plaatsen vrij in BC, werden er ook bij Delta geen upgrades uitgedeeld. Ik denk dat die dat nu ook uitsluitend nog doen bij een overboekte economy.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.
(of zijn ze inmiddels helemaal opgehouden met upgrades?)
Dat is erg goed nieuws!quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346
De grotere airlines, die veel intercontinentaal vliegen, zitten volgens mij wel grotendeels op flat beds. Zeker als je richting Azie gaat. Overzicht is ook niet helemaal up to date volgens mij, Finnair heeft volgens mij al een tijdje flat beds. Ik vlieg ook niet zo veel intercontinentaal verder, maar vanaf Londen is het bijna allemaal wel flatbed tegenwoordig. Maar goed, in ieder geval een verbetering bij KLM dus.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
De BA lounges op T5 zijn inderdaad wel redelijk relaxed. Ik vlieg gemiddeld 1-2 per week vanaf T5 en ben er altijd wel blij mee. Je wordt pas echt verwend als je de First Class lounge in mag, maar dat gebeurt helaas te weinigquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:25 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.
Lounges in Amerika vallen me ook vies tegen. Maar goed misschien zijn we te verwend hier op heahtrow/gatwick.
Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
De soort van nieuwe business class stoelen in de 777-300 van klm zijn wel dezelfde als die van air france, dus ik denk dat er dan behoorlijke kans is dat ze samen voor full-flat gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.
Zure pruim, wie zegt dat ik niet voor mijn plezier reis naast mijn werk?quote:Op woensdag 13 april 2011 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet er maar trots op willen zijn, ik reis lekker voor mijn plezier en wanneer ik wil maar veel succes met je kaarten
Verder nog een vraagje, hoe lang blijven Mijlen van BA geldig en ik heb nu ongeveer 15000 mijlen en voor een vlucht naar de VS of Zuid Amerika ga je pas minder betalen vanaf 25.000 mijlen, kan je bijvoorbeeld ook je 15000 mijlen omruilen voor 200 euro korting of zo of moet ik eerst nog een vlucht boeken?
Binnen Europa kan al wel, maar BA is daar veel te duur voor
Tof!quote:Op woensdag 13 april 2011 16:31 schreef Drive-r het volgende:
![]()
Nog geen email of brief gekregen, maar toen ik vanmorgen even wat vluchten wilde checken, zag ik dat ik opeens Gold was bij Flying Blue!
Dank!
PS: Lekker nerderig, maar dan ben ik nu gold bij BA (OneWorld), KLM (SkyTeam) en BMI (StarAlliance). En verder Starwood Hotels, Sixt, Hertz en de Eurostar![]()
Yup. Volgens mij moet ik dan eerst een vlucht boeken in de komende x maanden, maar dat zal wel gebeuren.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tof!
Nu maar afwachten of de referral bonus binnenkomt bij ons beide
Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel?
En zelfs dan pas een paar maanden later.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.
Die kaart heb je ook nog nergens voor nodig. Zolang je het nummer maar hebtquote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel?
De Ivory kaart biedt geen extra voordelen. Er zal dus ook niemand naar die kaart vragen. Je hebt die in feite niet nodig.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel?
Geld evt. Die upgrade ook voor een overstap naar een andere vliegtuig voorbeeld: Amsterdam --> Bosten (hier verstappen)/ Boston --> Orlando.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Ja, 3 jaar geleden had ik me voor de gein aangemeld voor Privelege Club. Na een retourvlucht Amsterdam - Jakarta zat ik meteen op het Burgundy level met het voordeel van 10kg extra baggage en genoeg punten om uit te geven aan een enkeltje tussen Doha en Dubai... dat was toen. Helaas zijn m'n punten nu verlopen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:37 schreef jenb2002 het volgende:
is er iemand die ervaring heeft met Qatar Airways en hun freq. flyer programma ( privilege club)
waarschijnlijk gaat het hier ook niet zo snel?!
bvd.
Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.
Belangrijker is natuurlijk dat je bij KLM nooit in First zult komen, want die hebben ze niet.
Volgens mij kun je bij KLM met uitsluitend punten upgraden alleen maar indien je de volle mep voor een economy class ticket betaald hebt. Voor iedere goedkopere tariefsklasse is het altijd bijbetalen met een minimum van ¤ 100,00 per enkele intercontinentale vlucht.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:27 schreef static het volgende:
[..]
Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:29 schreef Fogel het volgende:
Klasse z is discount business als ik het goed herinner, dus dat klopt dan klopt dat met minder punten. Heel het puntensysteem is een schande sinds de veranderingen...
Op basis van aantal vluchten kan je nog steeds vrij makkelijk je status halen en behouden. Na 15 enkele reizen heb je al Silver en na 30 al Gold. Dat is voor veel mensen best goed te doen, en al helemaal als je feeder flights gebruikt want dan zit je al aan minimaal 4 vluchten per reis.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.
Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:58 schreef Drive-r het volgende:
Inchecken is iets sneller omdat je de business desk kan gebruiken, maar ik check toch altijd online in. Bagage gaat echt niet sneller volgens mij. Voor mij is de lounge perfect, ik gebruik de douche veel. Eten boeit me natuurlijk niet...
Het lijkt er sterk op dat KLM en partners helemaal gee upgrades meer uidelen zolang Y niet overboekt is. En die lounges zullen niet minder vol worden gezien het aantal mensen dat nog makkelijk 40 segmenten per jaar vliegt (met een overstap heb je er al 4 per retour). Maar het grote voordeel voor KLM is natuurlijk dat er door de minimale punten veel minder Award tickets worden afgenomen, en die lounges, waar de koffie graties is, zijn er toch al.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.
Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Je begrijpt me verkeerd, lees ook de andere posts. Ik ben het eens met inchecken/bagage drop-off. Ik gaf enkel aan dat de priority tags zelden werken.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.
En geen flatbeds bij Delta in een brakke 767 waar de stoelen in C slechts iets breder zijn dan in Y comfort en je nog steeds met z'n allen naar een of andere ozo correcte familie film op een groot scherm mag gluren. Kut maatschappij dus.
Zelf houden, been there done thatquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:09 schreef jaco het volgende:
Stel: je gaat op zakenreis met je direkte baas. Je checkt tegelijk in en jij krijgt een upgrade naar business class aangeboden, maar je baas niet.
Zou jij de upgrade aan je baas aanbieden of houd je die zelf ?
Ik heb hier nooit een studie of artikel over gelezen, maar wel in de VS gewoond. Mijn indruk is dat daar vooral op route en tijdstip van vertrek wordt geconcurreerd. De ticketprijs en ffp voordelen spelen mee, maar komen daarna.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Ja zo'n Ryanair maakt het idd ook minder waard. Hier behoudt status/lidmaatschap dan in ieder geval nog enige exlusiviteit, dat is ook wel wat waard.
Hoe zit dat in de States?
Zo'n JetBlue komt pas net kijken en is louter de goedkoopste, toch kreeg ik niet het idee dat het voor US, United/CO en Delta echt een probleem lijkt te zijn. Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik veronderstel dan dat er vooral op ffp's wordt geconcurreerd, wat op zich niet heel gek, gezien de geografische aspecten (tov een Europa, waar zoiets nooit zou werken).
Iemand hier enig idee van?
De punten schieten ook daar niet zo op. Het grootste voordeel wat mij betreft is dat je extra kaarten aan kan vragen die hetzelfde ff niveau krijgen als de hoofdkaart. Hierdoor hebben in mijn geval 3 mensen gold status ipv alleen ikzelf.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef galtfactory het volgende:
Wie zo een 'speciale' cc van AMEX heeft die krijgt zijn punten toch wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |