abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92003233
Mm... vraagje over FlyingBlue van KLM/AirFrance.

Aangezien ik sinds november een nieuwe (internationale) baan heb en dus ook vaker zal gaan vliegen. (Niet heel veel, verwacht +/- 10 tripjes per jaar zakelijk + 2 tripjes privé).

Mijn werkgever boekt standaard een KLM vlucht, privé komt het soms zo uit. Ik heb dus FlyingBlue aangevraagd en inmiddels mijn eerste vlucht gehad (AMS - Parijs CDG). Nu zie ik in mijn overzicht dat er 1500 award miles zijn bijgeschreven, maar mijn level miles saldo staat nog op 0.

Zijn dan andere eisen voor? Iemand? :)
  maandag 31 januari 2011 @ 23:08:30 #102
112251 314
gimme pie!
pi_92151778
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 19:30 schreef Alec690 het volgende:
Nu zie ik in mijn overzicht dat er 1500 award miles zijn bijgeschreven, maar mijn level miles saldo staat nog op 0.

Zijn dan andere eisen voor? Iemand? :)
duurt meestal een paar dagen voor het verwerkt is, soms wel een week, en die 1500 Award Miles zullen wel de welkomstbonus zijn geweest die je kreeg toen je je aanmeldde bij FB ;)
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 23:19:55 #103
45833 crew  Fogel
pi_92152531
De welkomstbonus is tijdelijk 3000 punten als je de promotional code "3000" invoert bij het aanmaken van een nieuw account ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 09:13:08 #104
45833 crew  Fogel
pi_92310906
Is KLM gestopt met de promo@wards?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92312848
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:13 schreef Fogel het volgende:
Is KLM gestopt met de promo@wards?
http://www.flyingbluenews(...)les/promoawards.html
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 13:22:01 #106
45833 crew  Fogel
pi_92320719
quote:
Mhh, bedankt! Als je via KLM de link naar FB pakt en daar verder zoekt werkt het niet (in ieder geval niet vanaf hier).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92373719
Even een vraagje, ik heb nu zo'n 300k miles bij KLM en ben me aan t orienteren hoe deze te besteden. Vorig jaar al met een promo-award in de C naar Amerika gevlogen en toen rees de volgende vraag waar ik nog mee zit:
Als je in de lijst met promo aanbiedingen kijken zie je achter elke bestemming "en v.v." staan.
Waar staat dit precies voor en wat houdt dit in? Alvast bedankt.
pi_92374895
En vice versa, dus je kunt ook je reis ergens anders beginnen en een retour naar Amsterdam vliegen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92440024
ah ok. Thanks! :)
pi_92445707
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 7 februari 2011 @ 03:30:47 #111
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_92446003
Is de site van Skyteam waar je kunt kijken hoe je moet boeken compleet weg? Bij een vlucht van Vienna naar Budapest stort het ding in. :{
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:38:44 #112
66083 Platina
78th Element
pi_93190027
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?

Ik vlieg met Malaysia Airlines van Oceanie naar Europa. Iemand die dat weet? Of het tarief van andere maatschappijen?

Vraagje 2: Als ik online incheck kan ik dan zelf een stoel uitkiezen?

Vraagje 3: Als ik een stopover heb moet ik neem ik aan ook gelijk inchecken voor het 2de gedeelte want anders moet ik tijdens de stopover naar een balie toe?
pi_93190263
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 03:01 schreef Drive-r het volgende:
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
KLm heeft er volgens mij nooit bekend om gestaan dat ze snel waren met dit soort verbeteringen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_93190397
Nee, maar dat soort stoelen zijn er al heel lang. KLM heeft gewoon blijkbaar bewust gekozen voor een andere opstelling, jammer genoeg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93196215
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:38 schreef Platina het volgende:
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?
Dit topic is bedoeld voor Frequent Flyer (card) loyality programma's. Je vragen zijn denk ik meer geschikt voor het topic met algemene vragen rondom vliegen:

Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
pi_93215494
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:49 schreef Drive-r het volgende:
Nee, maar dat soort stoelen zijn er al heel lang. KLM heeft gewoon blijkbaar bewust gekozen voor een andere opstelling, jammer genoeg.
Ze zijn er mee bezig...

Link
pi_93215832
Zal nog wel even duren, vrees ik. Wel opvallend hoe verschillend maatschappijen nog zijn in de opstelling van long-haul BC stoelen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:09:07 #118
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93217291
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 03:01 schreef Drive-r het volgende:
Trouwens vorige week voor het eerst een keer BC met KLM naar Azie. Normaal gesproken vlieg ik vanaf Heathrow, dus is het eigenlijk nooit KLM. Nu moest ik toevallig via A'dam, dus kwam het zo uit. Hoe dan ook: nooit meer. Ik hoop altijd gewoon lekker te slapen op die lange vluchten en was echt verbaasd dat KLM nog geen stoelen heeft waar je languit op kan, ik heb het nooit anders gezien op dit soort lange vluchten. Hele lieve stewardessen en verder alles prima, maar het enige was mij boeit is een plat bed...
Dan vlieg je blijkbaar nog niet zo heel lang intercontinentaal. Want het aantal toestellen dat in BC echte flatbeds heeft, zijn nog steeds ver in de minderheid.Maar het ergste wat je op een intercontinentale vlucht in BC kan overkomen is met een A330 of A340 te moeten vliegen met een 2-2-2 opstelling. Die stoelen zijn werkelijk zo krap dat je bijna schouder aan schouder met je buurman zit. Dan is KLM met hun BC opstellingen in een 777 of 747 nog echt niet zo heel slecht hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:10:46 #119
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93217400
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:38 schreef Platina het volgende:
Vraagje: Hoeveel moet ik bijdokken voor 1 kilo extra bagage?

Ik vlieg met Malaysia Airlines van Oceanie naar Europa. Iemand die dat weet? Of het tarief van andere maatschappijen?
Voor die ene kilo zullen ze je echt niets extra laten betalen. Het is geen Easyjet of Ryanair hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_93218094
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dan vlieg je blijkbaar nog niet zo heel lang intercontinentaal. Want het aantal toestellen dat in BC echte flatbeds heeft, zijn nog steeds ver in de minderheid.Maar het ergste wat je op een intercontinentale vlucht in BC kan overkomen is met een A330 of A340 te moeten vliegen met een 2-2-2 opstelling. Die stoelen zijn werkelijk zo krap dat je bijna schouder aan schouder met je buurman zit. Dan is KLM met hun BC opstellingen in een 777 of 747 nog echt niet zo heel slecht hoor.
Klopt. Het hangt ook af van de bestemming, volgens mij heb je richting Azie veel flat beds. Naar Hong Kong bijvoorbeeld is het bijna allemaal flat, maar ik heb weer geen enkele ervaring met Zuid-Amerika ofzo. En de VS is meestal ook minder, gezien de kortere afstand.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 12:59:02 #121
45833 crew  Fogel
pi_94415868
Nog iemand die een status match wil bij KLM? Check deze link: http://www.thanks-by-flyingblue.com/

En BMI heeft een of andere actie waar ze zowat silver cards weggeven. Als je eerst een silver haalt daar en daarna de status match aanvraagt bij de KLM scheelt het in de rij staan bij twee allianties ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_94416668
Thanks, die kon ik wel gebruiken. Ik denk dat ik dit jaar gold toch wel haal, maar eerder is natuurlijk altijd beter! Ik heb BA en BMI gold, dus kijken of ze dat hier matchen (ben al silver by KLM).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 13:41:44 #123
45833 crew  Fogel
pi_94417347
Oh, en een actie waarbij je 160.000 FB punten kan winnen: http://www.flyingbluetakesyoufurther.com/
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 21 maart 2011 @ 22:44:05 #124
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_94447676
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt. Het hangt ook af van de bestemming, volgens mij heb je richting Azie veel flat beds. Naar Hong Kong bijvoorbeeld is het bijna allemaal flat, maar ik heb weer geen enkele ervaring met Zuid-Amerika ofzo. En de VS is meestal ook minder, gezien de kortere afstand.
Behalve als je met KLM vliegt. Die zet nog steeds vliegtuigen uit 1928 in op HK. Vloog altijd met business class, verschrikkelijke stoelen die net genoeg schuin staan zodat je eraf glijdt. Paar keer gedaan, toen heb ik er maar voor gekozen om via Parijs met Air France te vliegen, stukken beter.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_94455195
Daar ben ik dus inmiddels ook achter, wat een kutstoelen zijn dat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 10:56:30 #126
45833 crew  Fogel
pi_95061575
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.

(of zijn ze inmiddels helemaal opgehouden met upgrades?)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95063476
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:37 schreef sanderrr111 het volgende:

[..]

Ze zijn er mee bezig...

Link
Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346
pi_95063621
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.
Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.

De kans op een upgrade is echter naar mijn inschatting dusdanig klein, dat ik mijn keuze er niet door zou laten beinvloeden. Ik zou kiezen op basis van route (direct/overstappen), prijs en vertrektijd.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 11:58:39 #129
45833 crew  Fogel
pi_95063939
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.

De kans op een upgrade is echter naar mijn inschatting dusdanig klein, dat ik mijn keuze er niet door zou laten beinvloeden. Ik zou kiezen op basis van route (direct/overstappen), prijs en vertrektijd.
Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.
Kan ik misschien beter gaan kijken waar Skyteam de beste lounges heeft (in Detroit of JFK), of welke van de vliegtuigen het best is (in economy).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95067135
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.
Kan ik misschien beter gaan kijken waar Skyteam de beste lounges heeft (in Detroit of JFK), of welke van de vliegtuigen het best is (in economy).
Ik had zelf nog FB Gold toen ik in New York woonde en ik gebruikte toen vaak de 'oasis' lounge in terminal 4. http://loungeguide.net/wiki/u/New_York_%28JFK%29_KLM_Lounge , die is goed, echter je moet nog door security als je naar het vliegtuig loopt.

Ik ben nooit in Detroit geweest, maar er is misschien een goede reden om daarvoor te kiezen. Op JFK zijn er erg vaak vertragingen omdat het er zo groot is. Het vliegtuig staat er eigenlijk altijd in een lange wachttrij op de taxibaan. Je geeft aan dat je daarna nog een keer moet overstappen. In het geval van Detroit is de kans denk ik iets lager dat je die tweede aansluiting mist.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:54:41 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95068103
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.

(of zijn ze inmiddels helemaal opgehouden met upgrades?)
Dat laatste dus. Dat was het bij KLM al een tijdje, en vorige week op een Delta vlucht AMS-EWR zowel heen als terug met zat plaatsen vrij in BC, werden er ook bij Delta geen upgrades uitgedeeld. Ik denk dat die dat nu ook uitsluitend nog doen bij een overboekte economy.

Overigens op de terugreis in de refurbished Economy comfort class van Delta in een oude 767 gevlogen en ik moet zeggen dat het niet verkeerd zat. Meer beenruimte en stoel die verder achterover kan dan een normale KL(e)M stoel.

Ik zou zonder nadenken voor Detroit kiezen (als de vluchttijden een beetje passen). KLM vliegt daarheen met een 747 en als je dan ook nog in Comfort class terecht kunt.... Daarnaast is Detroit gewoon een moderne plezierige luchthaven met een ellelange terminal waar je met een indoor monorail een heel stuk snel kan overbruggen. En de Delta lounges zijn ruk op iedere luchthaven in Amerika, nouja eigenlijk wel OK maar het aanbod eten en drinken is een beetje heel erg beperkt.

[ Bericht 13% gewijzigd door buzz1291 op 05-04-2011 14:03:48 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 14:12:56 #132
45833 crew  Fogel
pi_95068762
Zoals ik al zei maakt het weinig uit qua reistijden en overstaptijd. Kan ook uit 3 verschillende vliegtuigen kiezen (747-400, 767 en 330-300) zonder dat het veel uitmaakt qua reistijd.
De Delta 330-300 heb ik de laatste 4 keer gevlogen, en dat is wat mij betreft al OK zolang ik niet tussen twee mensen in moet zitten.
Detroit is geen vervelend vliegveld inderdaad, en qua voedsel kan je voor zo goed als gratis (in ieder geval in vergelijking tot wat ik gewend ben) overal terecht buiten de lounge dus dat is het grootste probleem niet. De immigration ging daar trouwens ook lekker snel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95070530
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:46 schreef jaco het volgende:

[..]

Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346
Dat is erg goed nieuws!
pi_95070748
Komen ze wel lekker vlot mee. Verbazingswekkend eigenlijk, maar goed, ze zijn dus eindelijk overstag.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95071222
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
pi_95073773
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
De grotere airlines, die veel intercontinentaal vliegen, zitten volgens mij wel grotendeels op flat beds. Zeker als je richting Azie gaat. Overzicht is ook niet helemaal up to date volgens mij, Finnair heeft volgens mij al een tijdje flat beds. Ik vlieg ook niet zo veel intercontinentaal verder, maar vanaf Londen is het bijna allemaal wel flatbed tegenwoordig. Maar goed, in ieder geval een verbetering bij KLM dus.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95075145
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.

Lounges in Amerika vallen me ook vies tegen. Maar goed misschien zijn we te verwend hier op heathrow/gatwick.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeebeschuit op 05-04-2011 17:08:09 ]
pi_95075281
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:25 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.

Lounges in Amerika vallen me ook vies tegen. Maar goed misschien zijn we te verwend hier op heahtrow/gatwick.
De BA lounges op T5 zijn inderdaad wel redelijk relaxed. Ik vlieg gemiddeld 1-2 per week vanaf T5 en ben er altijd wel blij mee. Je wordt pas echt verwend als je de First Class lounge in mag, maar dat gebeurt helaas te weinig :6
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95093958
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.

Wel vraag ik me af of de flat-bed stoelen meer ruimte per passagier innemen. Dan kunnen er minder business class seats in een toestel en zal de gemiddelde prijs omhoog gaan. Ik hoop niet dat we te vroeg juichen.
pi_95116195
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.
De soort van nieuwe business class stoelen in de 777-300 van klm zijn wel dezelfde als die van air france, dus ik denk dat er dan behoorlijke kans is dat ze samen voor full-flat gaan.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 23:01:05 #141
45833 crew  Fogel
pi_95369957
Ik kreeg net een mail van een collega dat zijn status match compleet is en dat hij nu ook een KLM gold card heeft. De actie werkt dus blijkbaar :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95371188
Ik kreeg een excuusmail voor de trage afhandeling...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 23:25:51 #143
45833 crew  Fogel
pi_95371380
Die kreeg hij begin vorige week...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95448638
*O*

Nog geen email of brief gekregen, maar toen ik vanmorgen even wat vluchten wilde checken, zag ik dat ik opeens Gold was bij Flying Blue!

Dank!

PS: Lekker nerderig, maar dan ben ik nu gold bij BA (OneWorld), KLM (SkyTeam) en BMI (StarAlliance). En verder Starwood Hotels, Sixt, Hertz en de Eurostar (8>
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95450794
Je moet er maar trots op willen zijn, ik reis lekker voor mijn plezier en wanneer ik wil maar veel succes met je kaarten :)

Verder nog een vraagje, hoe lang blijven Mijlen van BA geldig en ik heb nu ongeveer 15000 mijlen en voor een vlucht naar de VS of Zuid Amerika ga je pas minder betalen vanaf 25.000 mijlen, kan je bijvoorbeeld ook je 15000 mijlen omruilen voor 200 euro korting of zo of moet ik eerst nog een vlucht boeken?

Binnen Europa kan al wel, maar BA is daar veel te duur voor
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_95450955
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet er maar trots op willen zijn, ik reis lekker voor mijn plezier en wanneer ik wil maar veel succes met je kaarten :)

Verder nog een vraagje, hoe lang blijven Mijlen van BA geldig en ik heb nu ongeveer 15000 mijlen en voor een vlucht naar de VS of Zuid Amerika ga je pas minder betalen vanaf 25.000 mijlen, kan je bijvoorbeeld ook je 15000 mijlen omruilen voor 200 euro korting of zo of moet ik eerst nog een vlucht boeken?

Binnen Europa kan al wel, maar BA is daar veel te duur voor
Zure pruim, wie zegt dat ik niet voor mijn plezier reis naast mijn werk? ;)

BA miles blijven volgens mij heel lange geldig en vervallen pas als je account meer dan 3 jaar inactief is ofzo?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:55:03 #147
45833 crew  Fogel
pi_95469869
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:31 schreef Drive-r het volgende:
*O*

Nog geen email of brief gekregen, maar toen ik vanmorgen even wat vluchten wilde checken, zag ik dat ik opeens Gold was bij Flying Blue!

Dank!

PS: Lekker nerderig, maar dan ben ik nu gold bij BA (OneWorld), KLM (SkyTeam) en BMI (StarAlliance). En verder Starwood Hotels, Sixt, Hertz en de Eurostar (8>
Tof!
Nu maar afwachten of de referral bonus binnenkomt bij ons beide :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95470252
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tof!
Nu maar afwachten of de referral bonus binnenkomt bij ons beide :)
Yup. Volgens mij moet ik dan eerst een vlucht boeken in de komende x maanden, maar dat zal wel gebeuren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95482047
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 11:03:55 #150
45833 crew  Fogel
pi_95482605
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95482668
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.
En zelfs dan pas een paar maanden later.
Ik kreeg die van mij een paar weken terug binnen terwijl ik 'm eindelijk maar eens had aangemaakt voor een vlucht afgelopen december.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 14 april 2011 @ 11:08:00 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_95482739
Ach, ik wacht al twee jaar op mijn kaart :D
pi_95482874
Ze zijn dus niet zo snel :P Thanks!
  donderdag 14 april 2011 @ 11:28:25 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_95483429
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
Die kaart heb je ook nog nergens voor nodig. Zolang je het nummer maar hebt :)
pi_95493781
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
De Ivory kaart biedt geen extra voordelen. Er zal dus ook niemand naar die kaart vragen. Je hebt die in feite niet nodig.

Als je het nummer van de kaart al wel gekregen hebt, schrijf dat dan even op en vraag volgende week bij het inchecken of ze het nummer aan je ticket kunnen koppelen. Dan begin je meteen met miles sparen en hoef je die niet achteraf nog te claimen.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:55:25 #156
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_95497775
Bij mij gaat dat koppelen automatisch, maar dat komt omdat ik direct boek.

Als je een Amex ernaast hebt: daar staat het nummer ook op just in case.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_95502396
Ja ik wil gewoon m'n kaart hebben om te hebben, weet wel dat die niet vragen :Y
  vrijdag 15 april 2011 @ 00:37:28 #158
301885 jenb2002
travel fan
pi_95525135
is er iemand die ervaring heeft met Qatar Airways en hun freq. flyer programma ( privilege club)
waarschijnlijk gaat het hier ook niet zo snel?!
bvd.
pi_95529325
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_95529376
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Geld evt. Die upgrade ook voor een overstap naar een andere vliegtuig voorbeeld: Amsterdam --> Bosten (hier verstappen)/ Boston --> Orlando.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_95529488
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.

Belangrijker is natuurlijk dat je bij KLM nooit in First zult komen, want die hebben ze niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 09:23:56 #162
45833 crew  Fogel
pi_95530011
En de upgrade geldt alleen voor 1 leg. Als je een upgrade voor AMS-BOS koopt met punten, zit je bij Boston-Orlando gewoon weer in de oorspronkelijk geboekte klasse, en op een eventuele terugweg ook.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95535592
Allen dank voor de info :-D
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_95536030
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:37 schreef jenb2002 het volgende:
is er iemand die ervaring heeft met Qatar Airways en hun freq. flyer programma ( privilege club)
waarschijnlijk gaat het hier ook niet zo snel?!
bvd.
Ja, 3 jaar geleden had ik me voor de gein aangemeld voor Privelege Club. Na een retourvlucht Amsterdam - Jakarta zat ik meteen op het Burgundy level met het voordeel van 10kg extra baggage en genoeg punten om uit te geven aan een enkeltje tussen Doha en Dubai... dat was toen. Helaas zijn m'n punten nu verlopen.

Owja, en die kaart kreeg ik meteen, al moest ik er wel 2 maanden op wachten.
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:27:05 #165
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_95542223
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.

Belangrijker is natuurlijk dat je bij KLM nooit in First zult komen, want die hebben ze niet.
Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 17 april 2011 @ 15:40:32 #166
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95623020
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:27 schreef static het volgende:

[..]

Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.
Volgens mij kun je bij KLM met uitsluitend punten upgraden alleen maar indien je de volle mep voor een economy class ticket betaald hebt. Voor iedere goedkopere tariefsklasse is het altijd bijbetalen met een minimum van ¤ 100,00 per enkele intercontinentale vlucht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_95629042
Is het makkelijk en de moeite waard om een best wetern kaart aan te vragen en die Miles over te zetten op je ba kaart?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 08:41:16 #168
45833 crew  Fogel
pi_95655013
Een bw kaartaanvragen is zo gedaan, en overzetten zal vast ook niet veel moeite zijn, maar bij andere allianties krijg je over het algemeen minder voor je punten terug dan bij BW zelf.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 27 april 2011 @ 00:05:10 #169
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_96025927
Ik begrijp iets niet; vloog van Toronto naar Amsterdam, via Parijs, business class, maar krijg alleen op het stukje Parijs Amsterdam 250%? :?

23/04/2011 AF 8230 PAR AMS C 250 % 1 875
23/04/2011 SPECIAL ELITE BONUS MILES 50% 375
22/04/2011 AF 351 YTO PAR Z 125 % 4 675
22/04/2011 SPECIAL ELITE BONUS MILES 50% 1 870

Heeft dat met die klasse Z te maken?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 07:29:44 #170
45833 crew  Fogel
pi_96031743
Klasse z is discount business als ik het goed herinner, dus dat klopt dan klopt dat met minder punten. Heel het puntensysteem is een schande sinds de veranderingen...

Edit: kijk hier voor de details van klasses en procenten (en let op dat er twee tabellen zijn, een voor intercontinentaal en een voor binnen Europa): http://www.klm.com/travel(...)conditions/index.htm

[ Bericht 50% gewijzigd door Fogel op 27-04-2011 08:57:45 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 27 april 2011 @ 08:59:35 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_96032808
ik had vorig jaar in 3 maanden tijd vluchten naar Panama, Vancouver en Chicago. Allen met KLM, maar ook allemaal in de laagste boekingsklasse, dus kreeg maar 25% van de miles
pi_96032908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 07:29 schreef Fogel het volgende:
Klasse z is discount business als ik het goed herinner, dus dat klopt dan klopt dat met minder punten. Heel het puntensysteem is een schande sinds de veranderingen...
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.

Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 09:23:20 #173
45833 crew  Fogel
pi_96033327
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.

Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Op basis van aantal vluchten kan je nog steeds vrij makkelijk je status halen en behouden. Na 15 enkele reizen heb je al Silver en na 30 al Gold. Dat is voor veel mensen best goed te doen, en al helemaal als je feeder flights gebruikt want dan zit je al aan minimaal 4 vluchten per reis.
Ik heb totaal geen verandering gemerkt sinds ik van silver naar gold ben gegaan, behalve dat ik nu de lounge in mag en de lounge lijkt niet drukker of rustiger dan de keren dat ik erin zat wegens een business ticket (maar dat kan natuurlijk ook aan de tijd van het bezoek liggen).

Maar KLM heeft er nu een hele berg elites bij gekregen na hun status match actie. Ben benieuwd of dat impact gaat hebben. Maar ik denk eigenlijk van niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_96484913
ik ga binnenkort naar de silverstatus, zo'n saaie lounge kan me niet veel interesseren. sneller inchecken zeker wel. en hoe gaat t met je bagage? ook sneller op de band of valt t verschil wel mee.
pi_96486597
Inchecken is iets sneller omdat je de business desk kan gebruiken, maar ik check toch altijd online in. Bagage gaat echt niet sneller volgens mij. Voor mij is de lounge perfect, ik gebruik de douche veel. Eten boeit me natuurlijk niet...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96487643
oke, volgens mij krijg je een speciaal label (tag) op je bagage waardoor ie sneller afgehandeld word. Ik zie t nog niet helemaal voor me, maar zou een prima service zijn.
pi_96489303
Klopt, maar ik merk het verschil echt nooit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:29:38 #178
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_96490046
Dat is een priority tag/label. Werkt soms wel, soms niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 8 mei 2011 @ 02:59:59 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_96496003
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:58 schreef Drive-r het volgende:
Inchecken is iets sneller omdat je de business desk kan gebruiken, maar ik check toch altijd online in. Bagage gaat echt niet sneller volgens mij. Voor mij is de lounge perfect, ik gebruik de douche veel. Eten boeit me natuurlijk niet...
Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.

En geen flatbeds bij Delta in een brakke 767 waar de stoelen in C slechts iets breder zijn dan in Y comfort en je nog steeds met z'n allen naar een of andere ozo correcte familie film op een groot scherm mag gluren. Kut maatschappij dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 8 mei 2011 @ 03:08:45 #180
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_96496082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.

Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Het lijkt er sterk op dat KLM en partners helemaal gee upgrades meer uidelen zolang Y niet overboekt is. En die lounges zullen niet minder vol worden gezien het aantal mensen dat nog makkelijk 40 segmenten per jaar vliegt (met een overstap heb je er al 4 per retour). Maar het grote voordeel voor KLM is natuurlijk dat er door de minimale punten veel minder Award tickets worden afgenomen, en die lounges, waar de koffie graties is, zijn er toch al.

Nee, het is allemaal heel slim bekeken van KLM. Die miles zijn geen ruk meer waard.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_96497208
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 02:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.

En geen flatbeds bij Delta in een brakke 767 waar de stoelen in C slechts iets breder zijn dan in Y comfort en je nog steeds met z'n allen naar een of andere ozo correcte familie film op een groot scherm mag gluren. Kut maatschappij dus.
Je begrijpt me verkeerd, lees ook de andere posts. Ik ben het eens met inchecken/bagage drop-off. Ik gaf enkel aan dat de priority tags zelden werken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96717313
Stel: je gaat op zakenreis met je direkte baas. Je checkt tegelijk in en jij krijgt een upgrade naar business class aangeboden, maar je baas niet.

Zou jij de upgrade aan je baas aanbieden of houd je die zelf ?
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:20:53 #183
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96724616
Nu heb ik frequent flyer kaarten gehad van BA, Lufthansa en KLM en vooral Lufthansa vloog ik regelmatig business class, maar nooit echt iets van een echt voordeel gemerkt.. Ik heb al die kaartjes weggeflikkerd.

Iemand een idee hoeveel je echt terugkrijgt voor het hebben van die kaartjes? Meer dan heel af en toe een upgrade of een goedkope tas met het logo erop heb ik er niet aan overgehouden. De websites zijn ook niet echt duidelijk in wat je nu echt krijgt. Veel mooie woorden, maar geen duidelijkheid..

Nu ben ik een frequent flyer met Blue Island Airlines en daar is het heel duidelijk: na elke 10 vluchten krijg je er 1 gratis. Kleine luchtvaartmaatschappijen. O+
reset
pi_96725369
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:09 schreef jaco het volgende:
Stel: je gaat op zakenreis met je direkte baas. Je checkt tegelijk in en jij krijgt een upgrade naar business class aangeboden, maar je baas niet.

Zou jij de upgrade aan je baas aanbieden of houd je die zelf ?
Zelf houden, been there done that ;) (ok, het was maar een Europe Select vluchtje CPH - AMS)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_96732131
Makkelijk, die hou ik zelf. Mijn baas zou er ook niet moeilijk over doen, en doorgeven kan meestal toch niet. Ik zat laatst in First Class met het complete management achter me in Business, maar niemand die daar moeilijk over doet. Echt een non issue eigenlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 21 mei 2011 @ 02:05:02 #186
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_97107197
Gaat wel redelijk hard nu, voor ik het weet zit ik al op Gold.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_97109994
Mag ook wel, met al wereldreizen van je... Met 3 retourtjes Londen - HK in BC ben ik er al bij BA.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97110269
Zitten hier trouwens alleen maar zakelijke reizigers? Kan me voorstellen dat je met een jaarlijks retourtje Azie en wat andere tripjes ook al snel enkele voordelen kan halen (muv elite voordelen).
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 11:47:47 #189
45833 crew  Fogel
pi_97112125
Ik vlieg voornamelijk zakelijk, maar zonder de extra privereizen, zou ik niet aan goldstatus komen.
De voordelen op basic level zijn zo goed als niet-bestaand, OK, je spaart wat punten, maar waarschijnlijk doe je er vele jaren over om een keer genoeg te hebben voor een retour binnen Europa. En dan merk je dat je aan belastingen en toeslagen (naast de punten) al meer moet afdragen dan een low-cost ticket bij een andere maatschappij...
Punten gebruiken is vaak pas nuttig als je intercontinentaal vliegt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:54:18 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_97112295
Met alleen je privéreizen heb je eigenlijk zo goed als niks aan een frequent flyer pas, Daavoor vliegen de meeste mensen gewoonweg te weinig
pi_97112387
Status kun je niet krijgen idd, maar met bijv. twee intercontinentale retourtjes zit je volgens mij al in de buurt van de 10k waarmee je een leuke citytrip in Europa kan doen.
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 12:07:15 #192
45833 crew  Fogel
pi_97112600
Die twee intercontinentale retourtjes boek je waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk en dan krijg je bij de meeste maatschappijen tegenwoordig nog maar 25% van de punten. En voor een citytrip in Europa ben je al snel 25000 punten kwijt, en daarnaast dus de belastingen die al hoger zijn dan een goedkoop ticket bij bv Ryanair.
Geloof me, het is geen vetpot...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_97113125
Ja zo'n Ryanair maakt het idd ook minder waard. Hier behoudt status/lidmaatschap dan in ieder geval nog enige exlusiviteit, dat is ook wel wat waard.

Hoe zit dat in de States?
Zo'n JetBlue komt pas net kijken en is louter de goedkoopste, toch kreeg ik niet het idee dat het voor US, United/CO en Delta echt een probleem lijkt te zijn. Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik veronderstel dan dat er vooral op ffp's wordt geconcurreerd, wat op zich niet heel gek, gezien de geografische aspecten (tov een Europa, waar zoiets nooit zou werken).

Iemand hier enig idee van?
pi_97116108
Die status is ook minimaal. Het grote voordeel van de Gold status is er pas als je zelf prive veel ernaast reist. Dankzij Gold bij verschillende allianties heb ik altijd een lounge, vaak een douche en veel upgrades. Als je wekelijks prive reist, is dat gewoon handig. En met de punten kan ik jaarlijks met vriendin naar Azie in business class, daar zijn de punten het best besteed, vind ik. Punten besteden binnen Europa is onzin, je krijgt er letterlijk soms een tientje korting door, omdat belastingen 90 procent van de ticket prijs zijn tegenwoordig...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97117832
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Ja zo'n Ryanair maakt het idd ook minder waard. Hier behoudt status/lidmaatschap dan in ieder geval nog enige exlusiviteit, dat is ook wel wat waard.

Hoe zit dat in de States?
Zo'n JetBlue komt pas net kijken en is louter de goedkoopste, toch kreeg ik niet het idee dat het voor US, United/CO en Delta echt een probleem lijkt te zijn. Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik veronderstel dan dat er vooral op ffp's wordt geconcurreerd, wat op zich niet heel gek, gezien de geografische aspecten (tov een Europa, waar zoiets nooit zou werken).

Iemand hier enig idee van?
Ik heb hier nooit een studie of artikel over gelezen, maar wel in de VS gewoond. Mijn indruk is dat daar vooral op route en tijdstip van vertrek wordt geconcurreerd. De ticketprijs en ffp voordelen spelen mee, maar komen daarna.

Amerikanen vliegen relatief veel. Een Amerikaanse zakenman vliegt rustig naar een andere stad voor 1 bespreking en dezelfde avond terug. Hij kiest de maatschappij daarom op basis van beschikbaarheid en vertrektijd van de specifieke luchthaven die hij gebruikt.

Voor zover ik weet is de komst van Jetblue wel degelijk een klap geweest voor de traditionele carriers. De laatsten lanceerden als reaktie allemaal hun eigen low cost airlines, zoals Ted (United Airlines) en Song (Delta). Dezen werden stuk voor stuk een flop, omdat het low cost concept allerlei aspecten kent, die je vanaf de grond moet opbouwen.

Ook uit het feit dat de meeste traditionele amerikaanse maatschappijen failliet gaan, in surseance zijn of daar net weer uitklimmen of aan fusies werken, kunnen we al afleiden dat het daar niet lekker loopt.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:52:53 #196
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_97118025
Wie zo een 'speciale' cc van AMEX heeft die krijgt zijn punten toch wel.
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 15:03:46 #197
45833 crew  Fogel
pi_97118375
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef galtfactory het volgende:
Wie zo een 'speciale' cc van AMEX heeft die krijgt zijn punten toch wel.
De punten schieten ook daar niet zo op. Het grootste voordeel wat mij betreft is dat je extra kaarten aan kan vragen die hetzelfde ff niveau krijgen als de hoofdkaart. Hierdoor hebben in mijn geval 3 mensen gold status ipv alleen ikzelf.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_97120905
Al die amex spullen betaal je toch zelf voor, dus daar doe ik niet aan. Mijn gewonen amex van werk is prima en ik swapnde punten daarvan ook gratis naar ba miles. Zelfde effect met nul kosten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 18:18:02 #199
45833 crew  Fogel
pi_97125145
Voor de Amex betaal ik zelf ook niet, dat mogen degenen die daardoor ook een gold status hebben doen, want ik heb helemaal geen behoefte aan de kaart zelf.
Ik heb een Diners Club voor het werk, en een SAS Eurobonus DC als gratis privekaart erbij. Daar krijg ik de nodige punten mee binnen. Sinds augustus (toen ik voor het laatst mij account leeghaalde) tot een paar weken geleden al genoeg punten bij elkaar gesprokkeld voor een binnenlandse bonusvlucht (12000 punten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:54:11 #200
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_97135685
Ik reis puur voor het vermaak (nooit een zakelijke reis gemaakt) maar zit inmiddels in al die jaren (3) toch op 56.000 punten :P hier kan ik net leuk een retourtje Vancouver mee maken als hij in de aanbieding is. Kosten: 120 euro (normaal 1100 ofzo)
Verder doe ik er echt helemaal niks mee, maar meer dan gratis aanmelden heb ik er niet voor hoeven doen geloof ik dus dan is het toch leuk meegenomen :s)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')