Wij hebben woensdag iets van het voedingscentrumquote:Op maandag 30 augustus 2010 17:58 schreef quitelikethisright het volgende:
Haha, dat klopt! Ik ben ontzettend nieuwsgierig, ze worden soms gek van me.
Klinkt gezellig, kick-off bij de Sanoma... Ik heb morgen m'n introductiedag pas!
Klopt, bij het Koninklijk Instituut voor de Tropen toch?quote:Op maandag 30 augustus 2010 18:00 schreef Dyr. het volgende:
[..]
Wij hebben woensdag iets van het voedingscentrum
Is het echt zo erg?quote:Op maandag 30 augustus 2010 18:01 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Voedingscentrum project.![]()
Jammer dat ze dit jaar met dat project beginnen, is veruit het minst leuke project van het jaar. Mensen die overwegen te stoppen met de studie zullen door dit project alleen maar meer gesterkt worden in die gedachte.
* Tonio-mcdo slechte herinneringen aan project heeft.
Stoere papa doet voor hoe de kinderen gezond moeten eten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 18:15 schreef Toad het volgende:
Vragen ze zich nog steeds af hoe ze de mannelijke doelgroep moeten bereiken?
Vandaag introductiebijeenkomst gehad, volgende week eerste colleges!quote:
Miscshien wel hier!quote:Op woensdag 1 september 2010 17:53 schreef raoulkiksen het volgende:
Nee, de stelling is. Er zijn studenten op zoek naar een leuke job. De vraag is waar zijn ze :s
Het antwoord is trouwens ''quote:Op maandag 30 augustus 2010 18:15 schreef Toad het volgende:
Vragen ze zich nog steeds af hoe ze de mannelijke doelgroep moeten bereiken?
Een magazine voor het voedingscentrum? Wij moesten een website maken destijds (2 jaar terug, net begonnen aan mijn 3e jaar). Morgen voor het eerst weer naar school, ben benieuwd!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:08 schreef quitelikethisright het volgende:
[..]
Het antwoord is trouwens ''''... moesten jullie trouwens ook een Magazine maken?
Was allemaal wel leuk en aardig die kick-off alleen een beetje jammer van het 10x herhaalde gelul over overgewicht..
Wat moeten jullie doen?quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:47 schreef Lymo het volgende:
En de eerste uit ons groepje is gestopt met de opleiding..
Vind het wel een aardig leuk project. Lijkt me dat het leuker is dan de opdracht van voorgaande jaren.
Ben er net mee begonnen, ben wel benieuwd eigenlijk. Slechter dan mijn project op m'n andere opleiding kan bijna nietquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:01 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Voedingscentrum project.![]()
Jammer dat ze dit jaar met dat project beginnen, is veruit het minst leuke project van het jaar. Mensen die overwegen te stoppen met de studie zullen door dit project alleen maar meer gesterkt worden in die gedachte.
* Tonio-mcdo slechte herinneringen aan project heeft.
Hoho. Het magazine bestaat maar uit 2 spreads hequote:Op zondag 12 september 2010 20:15 schreef Lymo het volgende:
Een lifestyle magazine bedenken voor jongeren tussen de 18 en 24 jaar. Om ze bewuster te maken van een gezonde levenstijl.
Het klinkt dit jaar al een heel stuk leuker dan toen ik het (twee jaar geleden inmiddels) moest doen. Toen ging het over het goede voorbeeld dat vaders (on)bewust aan hun kinderen geven. Je moest toen op eigen houtje een groepsgesprek met een aantal vaders opzetten vol met saaie discussies. Dit moest toen gefilmd en volledig uitgeschreven worden. Braakneigingen komen opzetten als ik er alleen al aan denk.quote:Op zondag 12 september 2010 20:19 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ben er net mee begonnen, ben wel benieuwd eigenlijk. Slechter dan mijn project op m'n andere opleiding kan bijna niet.
Oja. Mag ik in de OP? Ik ben Propedeuse student.
Is dit serieus?quote:Informatie&Media
Een manager Informatie & Media heeft de Da Vinci Code in no-time opgelost. Je bent onderzoeker, je gaat tot de grens en soms erover op zoek naar het juiste antwoord. Je bent vernieuwend en creatief. Je verbaast vriend en vijand: jouw informatie maakt bedrijven sterk.
Na je studie ben je overal welkom: bij internetbedrijven, reclamebureaus, multinationals of de overheid. Het draait immers om informatie, jouw product als informatiemanager, internetsearcher of documentalist. Of het nu tekst, beeld of geluid is; jij vindt er je weg. Je maakt maatwerk informatiesystemen, afgestemd op de klantwens. Je bent een kennis-schatbewaarder. En zonder schatbewaarder zijn bedrijven snel bankroet!
Ik doelde meer op het feit dat deze opleiding zichzelf uberhaupt als schatkistbewaarder presenteert.quote:Op zondag 26 september 2010 16:52 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Met flink overdrijven wellicht, het is bekend dat verschillende profielen elkaar al jaren proberen af te troeven.
We doen nu "De smaak van de stad". We ontwikkelen een krantenbijlage en een website voor Amsterdamse jongeren.quote:Op zondag 26 september 2010 18:40 schreef Toad het volgende:
welk project doe je? wij hadden 7 mensen toen ofzo, maar de klas was ook kleiner...
Ik zit nu in m'n propedeusejaar en ben net een week of 2 19.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:55 schreef Nienieee het volgende:
Hoiiiiiiiiiii
ik heb een vraagje
ik ga met mijn huidige studie stoppen (ik doe nu universiteit), maar vind het totaal niks.
heb me al georiënteerd in nieuwe studies voor volgend jaar, deze lijkt me erg leuk!
maar dan ben ik inmiddels 19 als ik aan deze opleiding begin, hoe zit het met de mensen op deze school?
zijn het echt allemaal mensen van 17 die net van de havo afkomen of ook wat oudere mensen?
thanks for the information:)
Wat ga jij doen?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Vanavond inschrijven voor de minors trouwens! Niet vergeten !(enkel derde- en vierdejaars)
Want? Er is wel een verschil tussen MEM en MIC.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:03 schreef Mandal het volgende:
Is jullie diploma net zo veel waard als bij jullie InHolland collega's?
MEM en MIC kent zéér weinig raakvlakken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:03 schreef Mandal het volgende:
Is jullie diploma net zo veel waard als bij jullie InHolland collega's?
Hoogstwaarschijnlijk Schrijven en redigeren!quote:
Je wilt wel graag de journalistiek in?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
De afstudeerrichting N&M geloof ik wel, mijn afstudeerrichting (Media, marketing publishing) helaas een stuk minder. Verkeerd gekozen.
Ah, ik snap je keuze, gezien je andere posts.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:19 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk Schrijven en redigeren!
Vergeet niet dat je na het basisjaar al een specifieke kant moet kiezen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:36 schreef Nienieee het volgende:
oke bedankt Tonio-mcdo, nee idd MEM lijkt me te specifiek waar je vrij weinig mee kunt en het heel moeilijk is om aan een baan te komen. MIC lijkt me toch iets breder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je het boek origineel gekocht?quote:Op maandag 1 november 2010 11:27 schreef Lymo het volgende:
Ben aan het leren voor Marketing nu, maar ik vind het nog best pittig. Het boek is wel duidelijk, maar details en sommige termen haal ik echt nog door elkaar.
quote:Op maandag 1 november 2010 14:28 schreef Lymo het volgende:
@Lindgren. Ja die heb ik heel lang netjes bewaard en me voorgenomen om erop te gaan kijken. En toen heb ik hem per ongeluk weg gegooid laatst-_-
Ik leer eigenlijk alleen maar samenvatting. Ik zoek alleen af en toe wat op.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:27 schreef Dyr. het volgende:
dat marketingboek begint me toch wel de strot uit te komen
ow even kijkenquote:Op donderdag 4 november 2010 18:33 schreef Lindgren. het volgende:
20 v/d 80 fout.. Had iets beter verwacht, maar is waarschijnlijk wel voldoende. Wat heb jij Dyr. ?
De toets doe ik dan moet doen is de 'difficiëntietoets'. De syllabus heet Technische Economisch Rekenen, die je kan aanschaffen bij Scheltema/Selexyz.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:04 schreef Together-Alone het volgende:
Weet je hoe de syllabus heet die je moet kennen? Of hoe de toets heet? Het lijkt mij dat je de vaktoets moet doen die hoort bij de 21+ toelating, of iets wat daar heel erg op lijkt. Daar zit namelijk ook bedrijfs/economisch rekenen bij. En die toets was erg goed te doen.
Haha, ooooh dat valt dan hopelijk wel mee, vind economie zelf niet zo moeilijk, gewoon verkeerde keuze gemaakt (scheikundequote:Op zaterdag 6 november 2010 22:29 schreef Together-Alone het volgende:
Haha dat is dan exact dezelfde syllabus die ik toen heb gebruikt voor de toelatingstoets. Ik had al zo'n 7 jaar niets meer technisch economisch rekenen gedaan en ik had een 8 voor die toets.
Ja, ik! Gister kick-off gehad, ik vind het concept echt heel leuk. Wat ik wel jammer vind, is dat ik bij de redactie Zuid-Oost zit. Die is zo uitgekauwd.. maar goed, wel extra motivatie om er niet iets clichématigs van te maken. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:04 schreef Toad het volgende:
Wie doen er allemaal mee met de Nieuwe Amsterdammer? Wel grappig project. Wij maakten destijds allemaal een aparte weblog voor 'spek en bonen' (de site was alleen voor docenten te zien).
Alweer een nieuw vak joh? Welke is dat dan?quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:56 schreef Together-Alone het volgende:
Eerste twee NM-tentamens gehaald.Eentje maar met een 6,4, maar dat was ook echt een (nieuw) rotvak..
Cultuur en Lifestyle.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:30 schreef Liefste het volgende:
Alweer een nieuw vak joh? Welke is dat dan?
Bij mij ging m'n marketing supergoed! Bedankt nog!quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:18 schreef bloem12 het volgende:
Yeah, al mijn tentamens gehaald!
Deze periode is het al erg druk met allerlei opdrachten. Papers en samenvattingen voor media&maatschappij en presentatie voor fondsvorming.
Bij jullie ook al lekker druk?
Valt toch wel mee? Op m'n vorige opleiding was het heel wat minder.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:10 schreef Lindgren. het volgende:
Wat heb je óngelofelijk weinig les zeg, in je propedeusejaar.
Veel tussenurenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:22 schreef KapiteinT het volgende:
![]()
Ik kom mij als eerstejaars MIC student ook maar even hier melden. Weet vrijwel zeker dat ik volgend jaar Nieuws & Media wil gaan doen. Ben eigenlijk speciaal voor NM MIC gaan doen.
[..]
Valt toch wel mee? Op m'n vorige opleiding was het heel wat minder.
Ik vond het wel mee vallen. Heb ongeveer 2,5 kantje. Beetje jammer alleen dat ik gisteravond pas aan m'n SLB portfolio begon...quote:Op maandag 17 januari 2011 14:28 schreef Lindgren. het volgende:
Wat een kloteopdracht.Orientatie op Profiel
Ik heb 'n powerpoint gemaakt. Uiteindelijk wel voldoende denk ik, niets bijzonders.. M'n portfolio had ik vrijdag al ingeleverd.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:08 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vond het wel mee vallen. Heb ongeveer 2,5 kantje. Beetje jammer alleen dat ik gisteravond pas aan m'n SLB portfolio begon...
Die opdracht is toch onderdeel van je portfolio?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:52 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ik heb 'n powerpoint gemaakt. Uiteindelijk wel voldoende denk ik, niets bijzonders.. M'n portfolio had ik vrijdag al ingeleverd.
Ja, maar die opdracht mochten we opnieuw inleveren omdat we anders alleen daarvoor naar school moesten. M'n portfolio was vrijdag al af, de opdracht maandag.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Die opdracht is toch onderdeel van je portfolio?
Oh ja, logischquote:Op zondag 20 februari 2011 14:50 schreef rubje het volgende:
Nu begrijp ik waarom zoveel meisjes allemaal Informatie en Communicatie studies volgen.![]()
![]()
Ze willen gewoon zsm in die vd Ende,De Mol entertainment fabriek werkzaam zijn om zelf een carriere te kunnen starten via de makkelijkste weg als assistent van een of andere geilboer.![]()
Serieus?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:56 schreef Together-Alone het volgende:
Nog een paar dagen en dan begint voor mijn profiel (NM 2e jaar) eindelijk de stageperiode.Deze afgelopen periode was wel een ramp trouwens. Verschrikkelijk slecht geregeld, slechte handleidingen en weinig begeleiding.
Teksten die niet gebruikt mogen worden buiten school om. Auteursrechts weet ik hetquote:Op vrijdag 8 april 2011 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
Onderzoek heb ik ook gehaald, maar van Engels heb ik geen flauw idee. Ik was niet zo slim om mijn antwoorden op te schrijven.![]()
Wat is eigenlijk het nut van dat je dat tentamen niet mee mag nemen?
Dit klinkt goed. Precies wat je krijgt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef iDedano het volgende:
M&O vind ik op havo een leuk vak, maar wanneer het teveel op berekeningen word gericht haak ik al snel af. De marketing kant vind ik dan weer wel leuk. Ook het schrijven van teksten ligt me wel.
Ik ben dus op zoek naar een creatieve opleiding! Die niet teveel gericht is op de hele dag achter de computer te zitten, maar ook niet te 'economisch' is. Een opleiding als communicatie of marketing alleen zou me echt niks lijken.
Een balans moet je wel kunnen maken ja, met wat kleine berekeningetjes. Dit is echter maar 1 periode, waarna je dit al afsluit.quote:Wat vinden jullie er zelf van, is MIC echt creatief en krijg je ook te maken met berekeningen en een balans etc. Of krijg je echt alleen de marketing kant met M&O?
Grappig dat je tussen die twee opleidingen twijfelt. Ik heb vorig jaar CMD gedaan, maar ben daar aan het einde van het jaar gestopt en ben dit jaar MIC gaan doen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef iDedano het volgende:
Hallo!
Moet mezelf nu toch maar eens gaan inschrijven. Ben op zoek naar een creatieve opleiding.
Twijfel tussen MIC in Amsterdam en Communicatie & Mediadesign in Utrecht.
Ik vind grafische vormgeving leuk, maar ik ben bang dat de opleiding op de HU te ICT-achtig is.
Maar aan de andere kant heb ik het idee dat de opleiding MIC te weinig creativiteit bied en te veel 'economisch' gericht is.
Het is me duidelijk dat MIC niet zo gericht is op het vormgeven etc. zelf als een opleiding als CMD.
M&O vind ik op havo een leuk vak, maar wanneer het teveel op berekeningen word gericht haak ik al snel af. De marketing kant vind ik dan weer wel leuk. Ook het schrijven van teksten ligt me wel.
Ik ben dus op zoek naar een creatieve opleiding! Die niet teveel gericht is op de hele dag achter de computer te zitten, maar ook niet te 'economisch' is. Een opleiding als communicatie of marketing alleen zou me echt niks lijken.
Kan iemand me bij deze keuze helpen? Wat vinden jullie er zelf van, is MIC echt creatief en krijg je ook te maken met berekeningen en een balans etc. Of krijg je echt alleen de marketing kant met M&O?
Alvast bedankt!
Daan
Het klopt precies wat je zegt. CMD is erg leuk, maar als je toch wat meer theoretische kennis op wilt doen, is MIC een betere keuze.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:04 schreef iDedano het volgende:
Toevallig dat jij eerst CMD hebt gedaan en nu MIC doet, je kan tenminste uit ervaring spreken haha![]()
Ik twijfel echt enorm! En door jou antwoord al helemaal (op een positieve manier) Want het bevestigd eigenlijk al een beetje wat ik zelf al dacht. Dat CMD in Utrecht wel wat minder technischer is spreekt me wel aan.
Als ik denk aan de toekomst, zie ik mezelf wel werken achter de schermen bij een televisie programma, maar aan de andere kant zie ik mezelf ook wel weer werken bij een reclamebureau al grafisch vormgever.
MIC spreekt me aan de andere kant toch weer aan omdat ik het idee hebt dat je er meer leert, maar CMD spreekt me juist aan omdat het me echt leuk lijkt (aangezien ik thuis ook al een tijdje met photoshop bezig ben etc.)
* Kan ik me ook voor beide opleidingen inschrijven? Zodat ik later een definitieve keus kan maken, of werkt dit niet zo?
Ik heb zeker wat aan je antwoord gehad, bedankt!
Je weet dat er een vrij strenge taalnorm is?quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:42 schreef iDedano het volgende:
Oke mooi, dan klopt me beeld toch wel redelijk.
Mja, in vergelijking met mijn vorige opleiding (Communicatie) is het vrij creatief. Je moet zelf met ideeën komen en deze uitwerken. Er zijn wel grenzen, maar daarbinnen kun je je wel uitleven..quote:En als je zou moeten zeggen in tot hoeverre het creatief is? Hoe zou je dit dan zeggen.
Is MIC te vergelijken met een ieder andere communicatie/economische opleiding.
Of is het toch echt duidelijk echt een creatieve opleiding, voor mensen die later ook echt in de creatieve sector willen belanden?
Bedankt voor je antwoord.
Ach, er zitten nog altijd mensen in mijn klas die totaal niet kunnen spellen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:20 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Je weet dat er een vrij strenge taalnorm is?
[..]
Mja, in vergelijking met mijn vorige opleiding (Communicatie) is het vrij creatief. Je moet zelf met ideeën komen en deze uitwerken. Er zijn wel grenzen, maar daarbinnen kun je je wel uitleven..
Dit zou een goed vb. kunnen zijn voor een project op het MIC. Dat moet je dan met een groepje doen. Het gaat vaak wel om het idee erachter, en niet zozeer om het tijdschrift zelf. Al moet je wel regelmatig een dummy maken (bijv. een tijdschrift of een website etc.). Ieder semester heb je wel een project dat je met een groepje of alleen moet doen. Ik neem aan dat ze op de open dag toch wel reeks van vb. hebben gegeven?quote:Op zondag 17 april 2011 14:04 schreef iDedano het volgende:
Of krijg je ook opdrachten als een tijdschrift ontwerpen etc.
Eerste periode moesten we een tijdschriftconcept bedenken voor Het Voedingscentrum, en daarbij een dummy makken met een beetje inhoud.quote:Op zondag 17 april 2011 14:04 schreef iDedano het volgende:
Hmm.. bedankt allemaal!
Ik kan gewoon echt niet kiezen.
Eerlijk gezegd lijkt me CMD echt veel leuker als ik het zo lees, maar MIC lijkt me verstandiger en leerzamer, maar wel veel minder leuk.
Jullie antwoorden hebben me zeker op weg geholpen, heb toch weer wat nieuwe vragen.
Ik ben toch nog bang dat MIC misschien teveel 'economisch' is. Krijg je echt leervakken of ben je alleen maar praktisch bezig (wat me wel aanspreekt).
- Kan je bijvoorbeeld verwachten dat je een project gaat doen waarbij je een reclamecampagne moet bedenken voor een nieuw product? Of krijg je ook opdrachten als een tijdschrift ontwerpen etc.
Ben al op de open dag van MIC geweest, maar CMD in Utrecht is pas op 31 mei, terwijl je je voor 15 mei moet inschrijven.
Als je bij een reclamebureau wilt werken (wat één van de meest creatieve beroepen allertijden is imoquote:Op zondag 17 april 2011 15:52 schreef iDedano het volgende:
Op de open dag heb ik wel een indruk gekregen dat het een leuke en toch na mijn idee wel creatieve studie is.
Het lijkt me later leuk om bij een reclamebureau te werken, maar ik zou het ook super leuk vinden om achter de schermen bij een televisieprogramma te werken. Zolang het maar creatief is, gewoon de hele media wereld spreekt me wel aan.
Het ontwerpen van websites, posters en tijdschriften spreekt me heel erg aan, maar dingen zoals applicaties en kleine games juist totaal niet.
Wat Breezerslet17 zegt klinkt ook leuk. Het komt er dus op neer (wat ik uit de opendagen ook begreep) dat je wel creatief bezig bent, maar tot bepaalde grenzen. Je werkt later bij een reclamebureau, je bedenkt een o.a. een website (maakt eventueel zelf een dummy/globaal voorbeeld) maar laat het uitvoeren door een webdesigner. Je bent dus zelf niet uitvoerend.
Dit spreekt me dus ook wel aan, ik neig dus naar MIC. Omdat ik vind dat website design altijd nog als hobby kan houden en hier later ook nog eventueel gebruik van kan maken.
Bedankt allemaal, mijn twijfel word al minder, ik neig steeds meer naar MIC omdat ik het idee heb dat je hier meer aan hebt later terwijl CMD mij eerlijk gezegd wel leuker lijkt. Maar ik moet een verstandige keuze maken.
Dat ligt er maar net aan wat je gaat doen bij een reclamebureau. Als je echt campagnes wilt bedenken is CMD een betere keuze.quote:Op zondag 17 april 2011 16:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Als je bij een reclamebureau wilt werken (wat één van de meest creatieve beroepen allertijden is imo) dan zit je goed bij het MIC! (RMC)
Ik ben geen kenner van de opleiding CMD, maar ik weet dat je als RMC'er helemaal voor (reclame)bureauwerk wordt klaargestoomd, de meeste stagiaires gaan naar een reclamebureau en krijgen daar een baan na hun opleiding, meestal bij account of creatie.quote:Op zondag 17 april 2011 18:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat je gaat doen bij een reclamebureau. Als je echt campagnes wilt bedenken is CMD een betere keuze.
Ja daar heb je wel gelijk in. Toch is RMC een stuk commerciëler dan CMD. CMD gaat echt om de creatieve invulling van marketing.quote:Op zondag 17 april 2011 19:53 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner van de opleiding CMD, maar ik weet dat je als RMC'er helemaal voor (reclame)bureauwerk wordt klaargestoomd, de meeste stagiaires gaan naar een reclamebureau en krijgen daar een baan na hun opleiding, meestal bij account of creatie.
Dat neem ik van je aan aangezien ik weinig van CMD weet.quote:Op zondag 17 april 2011 21:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in. Toch is RMC een stuk commerciëler dan CMD. CMD gaat echt om de creatieve invulling van marketing.
Haha gelukkig maar.quote:Op zondag 17 april 2011 21:10 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Dat neem ik van je aan aangezien ik weinig van CMD weet.
Hoewel je in het tweede jaar wel weer veel theorie krijg onder andere sociologie, psychologie, zelfkennis ontwikkelen en dergelijke. Maar in het 2e jaar werk je voor echte opdrachtgevers dus dat staat altijd goed op je portfolio..quote:Op zondag 17 april 2011 21:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in. Toch is RMC een stuk commerciëler dan CMD. CMD gaat echt om de creatieve invulling van marketing.
nee?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:18 schreef Toad het volgende:
Iedereen op de hoogte van de verplichting om een laptop te kopen met bijbehorende eisen vanaf volgend studiejaar?
Ja, CMD (Interactieve Media) aan de HvA. Ik las wat posts op vorige pagina over de keuze tussen MIC en CMD, vandaar mijn post.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:48 schreef Toad het volgende:
CMD aan de Hva? In Utrecht bedoel je? Of heb je het over MIC?
CMD wel, MIC niet. Daar wordt het alleen aangeraden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:06 schreef Roces18 het volgende:
Was er voor CMD op de HVA nog geen laptops verplicht dan? Lijkt me toch wel een must-have
Ach die scholen hebben altijd wat te zeiken, gewoon zelf weten welke laptop je koopt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef Markaanuit het volgende:
afgeraden om een apple laptop te kopen..
zit ik dan met mijn macbookpro. Ik echt geen andere kopen
Ik heb ook een macbook. ze motten niet zeiken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef Markaanuit het volgende:
afgeraden om een apple laptop te kopen..
zit ik dan met mijn macbookpro. Ik echt geen andere kopen
Verklaar u nader?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Alles bij elkaar blij dat ik in mijn laatste jaar begin en dus vrijwel niet meer op school zal zijn. De populariteit van de opleiding heeft duidelijk z'n weerslag gehad op de regeltjes, sfeer en roostermakers.
Misschien. Het is wel handig. Al vraag ik me wel af in hoeverre je zo'n ding op school nodig hebt, maar dat terzijde. Je doet wel een mediastudie dus is het wel belangrijk bij de tijd te blijven. Daarbij vraag ik me af, welk huishouden heeft tegenwoordig nou geen laptop?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:39 schreef Toad het volgende:
Dat laptopgedoe is toch wel een mooi voorbeeld.
Drukte zorgt voor grote klassen en roosters waarbij menig gatenkaas verbleekt. Even koffie halen voor de les is er niet meer bij, de koffiebar kampt met lange wachtrijen. Een document uitprinten? Trek er maar een uurtje extra voor uit want de computerlokalen zitten stampvol en de printers weigeren nogal eens dienst en zijn traag. En nu die belachelijke regels wat betreft laptops. Voor de rest een hele leuke opleiding hoor, maar dreigt een beetje onder te gaan door eigen succes.quote:
Ja inderdaad. De moed zakt me lichtelijk in de schoenen bij het lezen van al die eisen en programma's die op mn laptop moeten. Heb ik net een nieuwe macbookquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Drukte zorgt voor grote klassen en roosters waarbij menig gatenkaas verbleekt. Even koffie halen voor de les is er niet meer bij, de koffiebar kampt met lange wachtrijen. Een document uitprinten? Trek er maar een uurtje extra voor uit want de computerlokalen zitten stampvol en de printers weigeren nogal eens dienst en zijn traag. En nu die belachelijke regels wat betreft laptops. Voor de rest een hele leuke opleiding hoor, maar dreigt een beetje onder te gaan door eigen succes.
- Steekt hand op -quote:Daarbij vraag ik me af, welk huishouden heeft tegenwoordig nou geen laptop?
Ja, en die computers kan je weer reserveren via intranet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:55 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Ja inderdaad. De moed zakt me lichtelijk in de schoenen bij het lezen van al die eisen en programma's die op mn laptop moeten. Heb ik net een nieuwe macbook. Ik ga maandag meteen HvA bellen en vragen of je die shit niet gewoon op de computers van die school kan doen, soort van mediatheek ofzo? Ik bedoel als je je opdrachten maar af hebt toch?
Ik ook misschien..quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:15 schreef iBenny het volgende:
*meldt*
Vanaf aankomend schooljaar ga ik Interactieve Media studeren
Stage loop je in het derde jaar toch? In de tweede periode?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Denk ook aan de 30 weken stage die je tijdens je opleiding moet volgen. Is vrij lastig te combineren als je 'voorloopt' op de rest van je jaargenoten.
Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 07:50 schreef Together-Alone het volgende:
@ Beady3:
Je kunt in het tweede jaar sowieso vakken volgen uit het derde jaar. Er zijn zeker weten mogelijkheden om eerder af te studeren. Ik heb het zelf niet gedaan, maar een jongen uit mijn klas wel.
In het eerste jaar, in de laatste periode, kun je beginnen met het Studium Excellentie-programma. Dit is iets anders dan het Honours programma in het derde jaar. Ik heb meegedaan aan SE en ga meedoen aan Honours. Let bij SE er wel even op dat niet iedere SLB-er zijn of haar studenten op deze mogelijkheid attendeert, dus als je er niets van hoort moet je er zelf even achteraan gaan.
SE was heel tof om aan mee te doen omdat er enorm veel enthousiaste en gemotiveerde mensen meededen. Dat was in het reguliere programma wel eens anders. Het eerste SE kwartaal, in het eerste studiejaar, bestond uit een gezamelijk project en het andere deel, in het tweede jaar, uit lezingen, voorbereidingsopdrachten en persoonlijke projecten. Ik heb er veel aan gehad en kan het aanraden. Honours moet ik nog aan beginnen dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
SE is al een vastgesteld programma ja, geen keuzevak oid. In de vierde periode van het eerste jaar moet iedereen een profiel kiezen. Het project van deze periode helpt je daarbij door opdrachten te geven in de lijn van de profielen. Je kunt als projectgroep dan kiezen uit twee clusters met opdrachten die aansluiten bij de verschillende profielen. Voor SE verlaat je je 'oude' klas en vorm je in die vierde periode een nieuwe SE-klas. In plaats van te kiezen voor een cluster opdrachten ga je aan de slag met allebei de clusters. In deze periode is het dus puur een kwestie van meer werk, niet perse meer verdieping. Er is wel een speciaal aangesteld docententeam voor de SE klas.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:13 schreef Beady3 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan.![]()
Leuk dat je aan het SE programma meegedaan hebt! In principe is het dus wel een vooraf vastgesteld programma? Niet zoals ik het zag, dat je een vrij keuzevak kunt kiezen of iets dergelijks. Hoe ziet zo'n gezamenlijk project eruit qua inhoud? Heeft het te maken met de reguliere lesstof, maar ga je er dan dieper op in; of is het echt iets compleet anders?
Oh, en het is dus ook iets wat je alleen eind eerste jaar en begin tweede jaar kunt doen; daarna gaat het over in het Honours programma?
Ik heb in het tweede jaar stage gelopen van april tot en met juni/juli.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:20 schreef Beady3 het volgende:
[..]
Stage loop je in het derde jaar toch? In de tweede periode?
Nog even een vraag dan: hoe ziet het studieverloop er ongeveer uit? Zoiets:
Eerste jaar gewoon les.
Tweede jaar een paar weken een oriënterende stage (wanneer heb je deze?) en les.
Derde jaar een half jaar stage (wanneer heb je deze?) en de andere helft les.
Vierde jaar afstuderen (en les?).
Ohja natuurlijk, ook nog de minor!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik heb in het tweede jaar stage gelopen van april tot en met juni/juli.
In het derde jaar heb je tot en met januari regulier les, dan een half jaar stage of je gekozen minor. In het eerste halfjaar van jaar 4 dus ook, stage als je eerst je minor gedaan hebt of andersom.
Ik heb geen brieven met codes gehad, alleen een email, maar die was toch voor het emailadres van HVA? Sorry hoor maar ik zie door de bomen het bos niet meerquote:Op maandag 22 augustus 2011 13:50 schreef Breezerslet17 het volgende:
Readers eerst jaar? Weet van niks.
En volgens mij krijg je toch een brief met login+ww?
Inloggegevens is opgelost.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:24 schreef iBenny het volgende:
Reader kon ik ook niet vinden.
Over je inloggegevens heb je als het goed is een mail gehad?
Doen jullie ook het introductieweekend? En zo ja, hebben jullie daar al wat over gehoord?
Haha wat wilde je anders gaan doen dan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:54 schreef Breezerslet17 het volgende:
Ik heb nu alweer spijt dat ik niet gestopt benkutroosters, kutcommunicatie en krijg nu al een waslijst met taken voor huiswerk
Oke en je hebt nu al spijt? hahaquote:
Ik denk dat je daar maandag wel meer over zult horen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:28 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Oke en je hebt nu al spijt? haha
Iemand al iets meer gehoord over die onvindbare reader? Anders ga ik zo bellen.
Meer vanwege het feit dat de roosters er zondag opstonden, gister alweer helemaal veranderd waren en nu alweer zijn verdwenenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:28 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Oke en je hebt nu al spijt? haha
Iemand al iets meer gehoord over die onvindbare reader? Anders ga ik zo bellen.
MIC schrijfgids '10-'11quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:35 schreef Breezerslet17 het volgende:
Voor wat hebben jullie de reader nodig?
SJONGEJONGEJONGE!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:54 schreef Breezerslet17 het volgende:
Oh
https://intra.mim.hva.nl/schrijfgids/
Dat is alles
Dat is wel echt qut inderdaad. Hoe lang dat opmaken elke keer duurt aan het eind van een project.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
De MIC-huisstijl. *huilt zachtjes*
Dat is dus echt zoiets waar ik lekker in ga falen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:17 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dat is wel echt qut inderdaad. Hoe lang dat opmaken elke keer duurt aan het eind van een project._
110D! lijkt me grappig om fokkers in je toekomstige klas te hebben hahaquote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:07 schreef Beady3 het volgende:
En trouwens, voor de mede eerstejaars, ik zit in klas 119D.Jullie?
Hoooo eens! Doe je dat voor mij?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Together-Alone het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom zoveel mensen problemen hebben met die huisstijl. Je kunt vanaf zo'n schoolpc een wordsjabloontje halen, die op je eigen pc/laptop zetten en daar gewoon alles in tikken wat je maakt, dan staat het meteen in de huisstijl.
Hetzelfde bestand staat ook gewoon op intranet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Together-Alone het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom zoveel mensen problemen hebben met die huisstijl. Je kunt vanaf zo'n schoolpc een wordsjabloontje halen, die op je eigen pc/laptop zetten en daar gewoon alles in tikken wat je maakt, dan staat het meteen in de huisstijl.
Ja, en dan ga je die bestanden (want je maakt een project niet alleen) samenvoegen en dan klopt er geen zak meer van. Alles fout uitgelijnd en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Together-Alone het volgende:
Iedereen moet gewoon alles met zo min mogelijk opmaak aanleveren. Dan voorkom je die problemen met samenvoegen en kan je het daarna in een keer goed doen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:58 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je die bestanden (want je maakt een project niet alleen) samenvoegen en dan klopt er geen zak meer van. Alles fout uitgelijnd en dat soort dingen.
De automatische inhoudsopgave moest ik altijd van huilen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Together-Alone het volgende:
Ah dat werkt hier juist wel aardig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:10 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
De automatische inhoudsopgave moest ik altijd van huilen.
Wehehe ging die wandeling door? Vorig jaar werd ie afgelast vanwege het slechte weer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
Gewoon de gebruikelijke intropraatjes en kennismaking in Podium Mozaïek in Bos en Lommer. Daarnaast moesten we een audiowandeling door de chassebuurt maken, maar heeeeel per ongeluk belanden we op het Rembrandtplein.Daarna was nog een nieuwsquiz, maar daar ben ik niet meer heen geweest.
De dag was dus niet zo bijzonder, maar de mensen en Nieuws & Media zelf zijn wel leuk.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:17 schreef Sooph het volgende:
Hoera, ook ingeloot, zit in klas 109B, maar heb verder nog geen collegekaart/emails over mail oid gehad
Dankjewelquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:06 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Collegekaart kwam bij mij ook heel laat. Heb je ook nog geen brief met inloggegevens gehad? Zo niet moet je even langs die ene balie waarvan ik de naam vergeten ben. Daar kunnen ze het zo voor je regelen.
Nee, daar kwam ik dus ook achter, ik heb die hele machtingsmail nooit gehadquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:37 schreef Beady3 het volgende:
Je hebt wel je pasfoto opgestuurd voor je collegekaart? En het collegegeld betaald? Als je je pasfoto opstuurt in de daarvoor bestemde brief (die heb je als het goed is wel eeuwen geleden via de mail ontvangen), dan krijg je een 'pas' teruggestuurd. Heb zelf pas vorige week die pasfoto opgestuurd, dus krijg mijne denk ik deze week.
Als je je collegegeld hebt betaald krijg je je e-mailadres enzo via de mail! Dus als je inderdaad wel betaald hebt, dan zou je inloggegevens moeten hebben.
Haha hoera!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:41 schreef Sooph het volgende:
Mmmh, na eindeloos bellen eindelijk het machtingsformulier binnen en moet ook nog los mijn pasfoto opsturen. Nu nog steeds geen mail/inloggegevens, maar daarvoor ga ik wel weer naar die balie.
Oh correctie: heb eindelijk die welkomstmail met opstuurformulieren binnen, hoera!![]()
Moeilijker.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:43 schreef Beady3 het volgende:
[..]
Haha hoera!
Blegh ik wil mijn propedeuse echt met een 8 gemiddeld halen, want ik wil de studie ook versneld doen en daar heb je ook goede cijfers voor nodig. Is het, met name door die groepsopdrachten, eigenlijk wel mogelijk om een 8 gemiddeld te halen?
Ja je bent natuurlijk afhankelijk van anderen.quote:
Die tosti'squote:Op donderdag 1 september 2011 13:51 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Ja je bent natuurlijk afhankelijk van anderen.
Oh en de panizza's zijn echt lekker
Goed bewaren dat boek, zeker als je een marketingkant kiest.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:53 schreef Beady3 het volgende:
Nou het gaat wel lekker snel allemaal! Net anderhalve week bezig en we zijn al op zowat eenderde van Grondslagen van de Marketing. Pfoee.
Bij werkcollege van Marketing vroeg die docent "wie weet al dat ie niets met marketing gaat doen?", alleen ik en een ander meisje staken hun hand op.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:52 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Goed bewaren dat boek, zeker als je een marketingkant kiest.
Nice. Even kijken.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:55 schreef Toad het volgende:
Die nieuwe serie van de VARA, Overspel, is gedeeltelijk opgenomen in het SGG.
Haha ze hebben een briefje over de tekst 'Zelf studie ->' geplakt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:55 schreef Toad het volgende:
Die nieuwe serie van de VARA, Overspel, is gedeeltelijk opgenomen in het SGG.
Ik kon de stukjes niet vinden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Haha ze hebben een briefje over de tekst 'Zelf studie ->' geplakt.
Je kunt naar marketingplannen zoeken via google!quote:Op woensdag 21 september 2011 15:34 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Heeft iemand een voorbeeld van een project voor mij?
Ik kom niet uit de externe analyse en zou graag een voorbeeld willen hebben van hoe het wel moet.
Waarheid. RMC is tof, tot nu toe. Onderzoekrapport teruggekregen, 6.2. Telt voor 40% v/h eindcijfer. Hoe gaat ie met cosmo?quote:
Goede beoordeling voor het maken van de televisieuitzending, en voor de rest nog niks gemaakt. Wat huiswerkopdrachten her en der, maar dat gaat zijn gangetje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 01:04 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Waarheid. RMC is tof, tot nu toe. Onderzoekrapport teruggekregen, 6.2. Telt voor 40% v/h eindcijfer. Hoe gaat ie met cosmo?
Ohh wat heb ik dan weer een geluk dat ik het wel mag kopen!!! Love it <3<3<3quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 02:17 schreef Breezerslet17 het volgende:
Nou nee, dat boek stond niet op de boekenlijst van vorig jaar..
Ik heb het boek. de grootste flauwekul die er is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 01:00 schreef Beady3 het volgende:
Heeee heeft iemand hier het boek "Zo studeer je" van Grit?
Ik moet activiteit 6-4 maken over uitstelgedrag. Had de opdracht al overgenomen van een klasgenootje, maar nu wordt me gevraagd bij vraag c wat voor type uitsteller ik ben. Ik heb geen flauw benul wat voor typen er zijn! Kan iemand dit voor mij opzoeken in het boek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |