abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100437989
Oh en wat ik mij ook afvraag, zijn er hier ook studenten die het Studium Excellente programma hebben gedaan? Of mensen kennen die dit hebben gedaan? Ik vraag me af wat dat precies inhoudt!

Ik zie het nu als een soort extra keuzevak. Geen idee of dit beeld correct is!
Het maakte haar niets uit dat het regende. "Het meeste valt er toch naast" zei ze. ~
pi_100440049
Ik heb niet die hele lap tekst gelezen maar als antwoord op je vragen (van een derdejaars RMC)

1) ongeveer 17 tot 21
2) ja, op een paar vakken na
3) ja, maar niet meer dan in andere jaren / opleidingen volgens mij
4) volgens mij wel (engels, media en informatierecht (hoewel dat na het 2e pas komt), media en maatschappij)
5) nee
6) voor zover ik weet niet :P

en een honours traject (wat jij stadium excellente programme noemt, neem aan dat dat hetzelfde is) is er inderdaad en dat kan ik je zeer aanbevelen, heb het zelf niet gedaan maar vrienden wel. Goed voor je netwerk vooral!
pi_100442055
Denk ook aan de 30 weken stage die je tijdens je opleiding moet volgen. Is vrij lastig te combineren als je 'voorloopt' op de rest van je jaargenoten.
pi_100446255
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Denk ook aan de 30 weken stage die je tijdens je opleiding moet volgen. Is vrij lastig te combineren als je 'voorloopt' op de rest van je jaargenoten.
Stage loop je in het derde jaar toch? In de tweede periode?
Nog even een vraag dan: hoe ziet het studieverloop er ongeveer uit? Zoiets:
Eerste jaar gewoon les.
Tweede jaar een paar weken een ori๋nterende stage (wanneer heb je deze?) en les.
Derde jaar een half jaar stage (wanneer heb je deze?) en de andere helft les.
Vierde jaar afstuderen (en les?).

Ik hoop dus dat ik in ongeveer 2 of 2,5 jaar het 'les'-gedoe af kan hebben, en dat ik dan alleen nog half jaar stage en afstudeerscriptie hoef te doen. Dus dan zou ik in 3 a 3,5 jaar klaar kunnen zijn.

En over het voorlopen op je medestudenten: in principe biedt de HvA bij MIC de mogelijkheid om de studie in 3,5 jaar te voltooien door in het tweede jaar al extra vakken uit het derde jaar te volgen. Dat is geen voorgekauwd programma, je moet zelf die vakken in je rooster zien te passen. Dus mijn hoop is dat ze mij de toestemming geven dat ook al in het eerste jaar te doen.

Ik denk namelijk dat het propedeuse jaar grotendeels bedoelt is om studenten te laten wennen aan het studeren. Zoals de brugklas op de middelbare school. Het wennen aan een compleet nieuwe manier van leren en werken kost tijd. Deze ingeroosterde tijd voor gewenning heb ik niet nodig, dat scheelt gewoon veel energie die ik kan besteden aan andere nuttige dingen haha. Nog niet gesproken over de vrijstelling die ik eventueel kan krijgen voor bepaalde vakken, omdat ik dus al een HBO propedeuse heb. Maar dat moet ik nog even uitzoeken en moet eveneens besproken worden met coach/begeleider voordat ik zo'n besluit wil nemen.

Goed, ik hoopte dus dat hier studenten waren die iets soortgelijks hebben gedaan en hun ervaring daarover konden delen! Anders wacht ik gewoon af tot het gesprek bij de opleiding. :D
Het maakte haar niets uit dat het regende. "Het meeste valt er toch naast" zei ze. ~
pi_100451349
@ Beady3:

Je kunt in het tweede jaar sowieso vakken volgen uit het derde jaar. Er zijn zeker weten mogelijkheden om eerder af te studeren. Ik heb het zelf niet gedaan, maar een jongen uit mijn klas wel.

In het eerste jaar, in de laatste periode, kun je beginnen met het Studium Excellentie-programma. Dit is iets anders dan het Honours programma in het derde jaar. Ik heb meegedaan aan SE en ga meedoen aan Honours. Let bij SE er wel even op dat niet iedere SLB-er zijn of haar studenten op deze mogelijkheid attendeert, dus als je er niets van hoort moet je er zelf even achteraan gaan.

SE was heel tof om aan mee te doen omdat er enorm veel enthousiaste en gemotiveerde mensen meededen. Dat was in het reguliere programma wel eens anders. Het eerste SE kwartaal, in het eerste studiejaar, bestond uit een gezamelijk project en het andere deel, in het tweede jaar, uit lezingen, voorbereidingsopdrachten en persoonlijke projecten. Ik heb er veel aan gehad en kan het aanraden. Honours moet ik nog aan beginnen dus daar kan ik nog niet veel over zeggen. :)
''Going mental on the Wabbu''
pi_100457004
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 07:50 schreef Together-Alone het volgende:
@ Beady3:

Je kunt in het tweede jaar sowieso vakken volgen uit het derde jaar. Er zijn zeker weten mogelijkheden om eerder af te studeren. Ik heb het zelf niet gedaan, maar een jongen uit mijn klas wel.

In het eerste jaar, in de laatste periode, kun je beginnen met het Studium Excellentie-programma. Dit is iets anders dan het Honours programma in het derde jaar. Ik heb meegedaan aan SE en ga meedoen aan Honours. Let bij SE er wel even op dat niet iedere SLB-er zijn of haar studenten op deze mogelijkheid attendeert, dus als je er niets van hoort moet je er zelf even achteraan gaan.

SE was heel tof om aan mee te doen omdat er enorm veel enthousiaste en gemotiveerde mensen meededen. Dat was in het reguliere programma wel eens anders. Het eerste SE kwartaal, in het eerste studiejaar, bestond uit een gezamelijk project en het andere deel, in het tweede jaar, uit lezingen, voorbereidingsopdrachten en persoonlijke projecten. Ik heb er veel aan gehad en kan het aanraden. Honours moet ik nog aan beginnen dus daar kan ik nog niet veel over zeggen. :)
Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan. :D

Leuk dat je aan het SE programma meegedaan hebt! In principe is het dus wel een vooraf vastgesteld programma? Niet zoals ik het zag, dat je een vrij keuzevak kunt kiezen of iets dergelijks. Hoe ziet zo'n gezamenlijk project eruit qua inhoud? Heeft het te maken met de reguliere lesstof, maar ga je er dan dieper op in; of is het echt iets compleet anders?
Oh, en het is dus ook iets wat je alleen eind eerste jaar en begin tweede jaar kunt doen; daarna gaat het over in het Honours programma?
pi_100457091
Haha, ik heb zoveel vragen. :@
pi_100458750
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:13 schreef Beady3 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan. :D

Leuk dat je aan het SE programma meegedaan hebt! In principe is het dus wel een vooraf vastgesteld programma? Niet zoals ik het zag, dat je een vrij keuzevak kunt kiezen of iets dergelijks. Hoe ziet zo'n gezamenlijk project eruit qua inhoud? Heeft het te maken met de reguliere lesstof, maar ga je er dan dieper op in; of is het echt iets compleet anders?
Oh, en het is dus ook iets wat je alleen eind eerste jaar en begin tweede jaar kunt doen; daarna gaat het over in het Honours programma?
SE is al een vastgesteld programma ja, geen keuzevak oid. In de vierde periode van het eerste jaar moet iedereen een profiel kiezen. Het project van deze periode helpt je daarbij door opdrachten te geven in de lijn van de profielen. Je kunt als projectgroep dan kiezen uit twee clusters met opdrachten die aansluiten bij de verschillende profielen. Voor SE verlaat je je 'oude' klas en vorm je in die vierde periode een nieuwe SE-klas. In plaats van te kiezen voor een cluster opdrachten ga je aan de slag met allebei de clusters. In deze periode is het dus puur een kwestie van meer werk, niet perse meer verdieping. Er is wel een speciaal aangesteld docententeam voor de SE klas.

In de eerste en tweede periode van het tweede jaar krijg je om de week een lezing over een bepaald onderwerp. Voorbeeld: Rob Wijnberg die komt praten over de vermeende ondergang van de ouderwetse krant. Deze lezingen sluiten niet perse aan op het reguliere programma. De weken dat er geen lezingen zijn heb je voorbereidende bijeenkomsten met je eigen coach en groepje. Uiteindelijk krijg je een stuk of zeven lezingen en moet je over drie van die zeven onderwerpen een opdracht doen. Er waren bepaalde richtlijnen maar je wordt voor de invulling van die opdrachten behoorlijk vrij gelaten.

Ik vind het programma een aanrader omdat het erg goed is voor je netwerk (ik heb hele toffe mensen leren kennen) en voor je ontwikkeling. Het kan overigens ook zijn dat er dit jaar dingen anders gedaan worden. Toen ik meedeed aan SE was het de allereerste keer dat het werd aangeboden.

Oh en je laatste vraag: Tussen het einde van SE en het begin van Honours zit een half jaar. Het loopt dus niet aan ้้n stuk door en je moet je opnieuw aanmelden en door de selectie heen komen. Je hebt alleen wel meer kans om bij Honours toegelaten te worden als je SE hebt gedaan. Let trouwens ook op de cijfereis voor beide programma's.
''Going mental on the Wabbu''
pi_100461908
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:20 schreef Beady3 het volgende:

[..]

Stage loop je in het derde jaar toch? In de tweede periode?
Nog even een vraag dan: hoe ziet het studieverloop er ongeveer uit? Zoiets:
Eerste jaar gewoon les.
Tweede jaar een paar weken een ori๋nterende stage (wanneer heb je deze?) en les.
Derde jaar een half jaar stage (wanneer heb je deze?) en de andere helft les.
Vierde jaar afstuderen (en les?).

Ik heb in het tweede jaar stage gelopen van april tot en met juni/juli.
In het derde jaar heb je tot en met januari regulier les, dan een half jaar stage of je gekozen minor. In het eerste halfjaar van jaar 4 dus ook, stage als je eerst je minor gedaan hebt of andersom. :)
pi_100462064
Eigenlijk wil ik wel eens iets van een rooster weten voor het aankomende jaar :')
Flaming hot
pi_100463044
MIC en snelle roostervoorzieningen ;(
Nu een half jaar stage en dan afstuderen. Zijn er alweer vier jaar voorbij op het Weesperplein!
pi_100475512
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik heb in het tweede jaar stage gelopen van april tot en met juni/juli.
In het derde jaar heb je tot en met januari regulier les, dan een half jaar stage of je gekozen minor. In het eerste halfjaar van jaar 4 dus ook, stage als je eerst je minor gedaan hebt of andersom. :)
Ohja natuurlijk, ook nog de minor!

Bedankt voor alle informatie (Together Alone, dankje!!), kan ik zeker wat mee. :D
pi_101038456
Oke.
Ik ben tegen een aantal dingen aangelopen:
- Intranet. Hoe zit dat? Met welk wachtwoord kan ik me inloggen? Ik snap er echt helemaal niks van.
- Reader voor de P. Ik probeer hem te bestellen via die site die gegeven is, maar is onvindbaar op de site via de zoekfunctie. Ik zoek op naam, jaar, opleiding, niks maakt uit.

Zijn er mensen die dit kunnen ophelderen voor mij? :*
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_101038691
Readers eerst jaar? Weet van niks.
En volgens mij krijg je toch een brief met login+ww?
Flaming hot
pi_101038848
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:50 schreef Breezerslet17 het volgende:
Readers eerst jaar? Weet van niks.
En volgens mij krijg je toch een brief met login+ww?
Ik heb geen brieven met codes gehad, alleen een email, maar die was toch voor het emailadres van HVA? Sorry hoor maar ik zie door de bomen het bos niet meer }:|
pi_101038884
Misschien dat ze tegenwoordig het digitaal doen :)
maar wachtwoord intranet = wachtwoord mail
Flaming hot
pi_101040827
Het is gelukt, thanks!
Nu alleen nog die reader en het feest is compleet.
pi_101043996
Reader kon ik ook niet vinden.
Over je inloggegevens heb je als het goed is een mail gehad?

Doen jullie ook het introductieweekend? En zo ja, hebben jullie daar al wat over gehoord?
pi_101050905
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:24 schreef iBenny het volgende:
Reader kon ik ook niet vinden.
Over je inloggegevens heb je als het goed is een mail gehad?

Doen jullie ook het introductieweekend? En zo ja, hebben jullie daar al wat over gehoord?
Inloggegevens is opgelost.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die de reader niet kan vinden. Morgen maar WEER bellen. Ze zullen knettergek worden van me daar.
Introductieweekend? Van Mimagine ofzo? Haha ik doe niet aan studentenverenigingen.
pi_101066904
Haha, het is een studievereniging..
pi_101066953
Studievereniging idd. Maar ik heb inmiddels een mail gekregen :D
pi_101080720
He ouderejaars MIC! Ik moet nog drie studieboeken hebben voor periode 1: schrijven met effect - druk 4, vlekkeloos Nederlands - druk 6, de media-explosie - druk 4.
Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met deze boeken en of het bij al deze belangrijk is dat je de nieuwste druk hebt. Zo dacht ik van iemand gehoord te hebben dat Schrijven met effect nauwelijks gebruikt wordt, dus dan zou ik denken dat ik best de derde druk kan kopen.
Denken jullie dat ook, of hebben jullie er nog meer over te zeggen? :D
pi_101081109
Schrijven met effect wordt puur al referentie gebruikt. Vlekkeloos Nederlands geen idee? Is dat voor spelling&stijl? Naar 1 zo'n college geweest, daarna een 9 gehaald :')
Media-explosie zou ik wel 'goede' kopen :)
Flaming hot
pi_101081367
Dus niet dat ze bij Schrijven met effect zeggen 'lees het artikel op pagina 93' en dat ik dan bij het verkeerde artikel zit? :') Dan ga ik inderdaad op zoek naar een derde druk op marktplaats. Het scheelt veel!
En ja, Spelling en Stijl! Ik zit me af te vragen of ik daar geen vrijstelling voor kan vragen, omdat ik al wel een propedeuse heb van een andere studie waar je ook 'Academische Vaardigheden' kreeg. Is het gewoon een beetje leren spellen of komt er wel wat bij kijken? :')
pi_101081772
Bladzijdes zullen wel anders zijn, maar gewoon even kijken waar het over gaat bij een klasgenootje en voila ;)

En geen idee wat we bij Spelling&Stijl moesten doen meer :')
Flaming hot
pi_101082619
Ik heb nu alweer spijt dat ik niet gestopt ben :') kutroosters, kutcommunicatie en krijg nu al een waslijst met taken voor huiswerk :')
Flaming hot
pi_101082682
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:54 schreef Breezerslet17 het volgende:
Ik heb nu alweer spijt dat ik niet gestopt ben :') kutroosters, kutcommunicatie en krijg nu al een waslijst met taken voor huiswerk :')
Haha wat wilde je anders gaan doen dan? :D
pi_101089185
Oh nou sorry hoor -O-
Ey breezerslet17, in welk jaar zit jij dan?
pi_101094346
2e nu
Flaming hot
pi_101125145
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:51 schreef Breezerslet17 het volgende:
2e nu
Oke en je hebt nu al spijt? haha
Iemand al iets meer gehoord over die onvindbare reader? Anders ga ik zo bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')