abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88413633
Weet je hoe de syllabus heet die je moet kennen? Of hoe de toets heet? Het lijkt mij dat je de vaktoets moet doen die hoort bij de 21+ toelating, of iets wat daar heel erg op lijkt. Daar zit namelijk ook bedrijfs/economisch rekenen bij. En die toets was erg goed te doen. :)
''Going mental on the Wabbu''
pi_88415251
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:04 schreef Together-Alone het volgende:
Weet je hoe de syllabus heet die je moet kennen? Of hoe de toets heet? Het lijkt mij dat je de vaktoets moet doen die hoort bij de 21+ toelating, of iets wat daar heel erg op lijkt. Daar zit namelijk ook bedrijfs/economisch rekenen bij. En die toets was erg goed te doen. :)
De toets doe ik dan moet doen is de 'difficiëntietoets'. De syllabus heet Technische Economisch Rekenen, die je kan aanschaffen bij Scheltema/Selexyz. :)
pi_88416188
Haha dat is dan exact dezelfde syllabus die ik toen heb gebruikt voor de toelatingstoets. Ik had al zo'n 7 jaar niets meer technisch economisch rekenen gedaan en ik had een 8 voor die toets. :P
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:35:54 #104
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88416424
Ik ben begluurd door Dyr. :'( Ik weet niet wie ie is, maar wel andersom :')
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_88428797
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 22:29 schreef Together-Alone het volgende:
Haha dat is dan exact dezelfde syllabus die ik toen heb gebruikt voor de toelatingstoets. Ik had al zo'n 7 jaar niets meer technisch economisch rekenen gedaan en ik had een 8 voor die toets. :P
Haha, ooooh dat valt dan hopelijk wel mee, vind economie zelf niet zo moeilijk, gewoon verkeerde keuze gemaakt (scheikunde :r ). Anyway, hoe vond jij het propedeuse jaar?
pi_88518349
Tvp, dit lijkt me ook wel een leuke opleiding.
There are only 151 Pokémon.
pi_88523632
Wie doen er allemaal mee met de Nieuwe Amsterdammer? Wel grappig project. Wij maakten destijds allemaal een aparte weblog voor 'spek en bonen' (de site was alleen voor docenten te zien).
pi_88555822
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:04 schreef Toad het volgende:
Wie doen er allemaal mee met de Nieuwe Amsterdammer? Wel grappig project. Wij maakten destijds allemaal een aparte weblog voor 'spek en bonen' (de site was alleen voor docenten te zien).
Ja, ik! Gister kick-off gehad, ik vind het concept echt heel leuk. Wat ik wel jammer vind, is dat ik bij de redactie Zuid-Oost zit. Die is zo uitgekauwd.. maar goed, wel extra motivatie om er niet iets clichématigs van te maken. Ben benieuwd.

Afgelopen periode moesten we inderdaad wel een individuele weblog maken. Mijn idee was heel leuk, maar er staat helaas maar een bericht op :') Mislukt dus, maar ik ga gewoon voor de herkansing komende periode *O* Pfoe, wordt wel heel druk.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:56 schreef Together-Alone het volgende:
Eerste twee NM-tentamens gehaald. *O* Eentje maar met een 6,4, maar dat was ook echt een (nieuw) rotvak..
Alweer een nieuw vak joh? Welke is dat dan?
pi_88558559
Wij moesten de wijken in bij het radioproject in het tweede jaar. Maar wel goed dat ze nu ook in het derde jaar nu zo'n project hebben. Wij hadden toen vooral bedrijfsjournalistiek, marketing e.d.

Waarover ging je individuele blog? :)
pi_88566589
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:30 schreef Liefste het volgende:

Alweer een nieuw vak joh? Welke is dat dan?
Cultuur en Lifestyle.
pi_88655607
Yeah, al mijn tentamens gehaald!

Deze periode is het al erg druk met allerlei opdrachten. Papers en samenvattingen voor media&maatschappij en presentatie voor fondsvorming.

Bij jullie ook al lekker druk?
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:56:35 #112
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88802670
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:18 schreef bloem12 het volgende:
Yeah, al mijn tentamens gehaald!

Deze periode is het al erg druk met allerlei opdrachten. Papers en samenvattingen voor media&maatschappij en presentatie voor fondsvorming.

Bij jullie ook al lekker druk?
Bij mij ging m'n marketing supergoed! Bedankt nog! :D
pi_88822202
Idioot drukke periode nu, naast het groepsproject wat al best veel tijd kost moeten we ook individueel een volledig onderzoek gaan doen naar een onderwerp van je eigen keuze. Met interviews en jawel, groepsdiscussies zoals uit de propedeuse, die je nu ineens alleen moet doen. Maaarr, ik vind onderzoek doen wel heel leuk en ik heb nu een onderwerp gevonden dat ik zelf heel interessant vind. Hopelijk vind ik dat over acht weken nog steeds O+ Ben een beetje bang dat ik door de werkdruk dingen af ga raffelen.

Toad, mijn weblog ging over de Westergasfabriek. Omdat deze periode nu al zo druk is, weet ik niet of ik dat project er ook nog bij kan doen. Anders wordt het volgend jaar, maar dan hoop ik in het buitenland te zitten voor mijn minor. Kan ik ook vanaf daar een weblog bij houden, haha
  woensdag 17 november 2010 @ 23:50:32 #114
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88846945
Ik kan niet op m'n rooster. :') Of ik moet om half 9 op school zijn of om 10 voor half 10 :')
pi_88949705
Ik mis opeens heel veel lessen uit het rooster :s
pi_89187885
Woohoo, als het goed is heb ik een stage voor in april. :) Nu even het contract tekenen. :P
pi_89187944
Leuk! Waar?
pi_90901744
RMPers hier?
pi_90902175
RMC 3e jaar hier, zit in m'n op 1 na laatste week op school *O*
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:39:03 #120
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_90949135
Ik ben gestopt, het niveau viel me echt ontzettend tegen..
pi_90952402
In de P? Dat klopt wel. Daarna wordt het interessanter.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:10:23 #122
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_90954331
Wat heb je óngelofelijk weinig les zeg, in je propedeusejaar.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:13:03 #123
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_91007961
hva zuigt PEPPIE school
pi_91437992
:W

Ik kom mij als eerstejaars MIC student ook maar even hier melden. Weet vrijwel zeker dat ik volgend jaar Nieuws & Media wil gaan doen. Ben eigenlijk speciaal voor NM MIC gaan doen. :+

quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:10 schreef Lindgren. het volgende:
Wat heb je óngelofelijk weinig les zeg, in je propedeusejaar.
Valt toch wel mee? Op m'n vorige opleiding was het heel wat minder.
pi_91439402
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:22 schreef KapiteinT het volgende:
:W

Ik kom mij als eerstejaars MIC student ook maar even hier melden. Weet vrijwel zeker dat ik volgend jaar Nieuws & Media wil gaan doen. Ben eigenlijk speciaal voor NM MIC gaan doen. :+

[..]

Valt toch wel mee? Op m'n vorige opleiding was het heel wat minder.
Veel tussenuren
  maandag 17 januari 2011 @ 14:28:25 #126
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_91462486
Wat een kloteopdracht. :{ Orientatie op Profiel :r
pi_91472855
Told you so :)
pi_91493608
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:28 schreef Lindgren. het volgende:
Wat een kloteopdracht. :{ Orientatie op Profiel :r
Ik vond het wel mee vallen. Heb ongeveer 2,5 kantje. Beetje jammer alleen dat ik gisteravond pas aan m'n SLB portfolio begon... :P
  maandag 17 januari 2011 @ 23:52:10 #129
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_91495989
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:08 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik vond het wel mee vallen. Heb ongeveer 2,5 kantje. Beetje jammer alleen dat ik gisteravond pas aan m'n SLB portfolio begon... :P
Ik heb 'n powerpoint gemaakt. Uiteindelijk wel voldoende denk ik, niets bijzonders.. M'n portfolio had ik vrijdag al ingeleverd.
pi_91497774
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:52 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ik heb 'n powerpoint gemaakt. Uiteindelijk wel voldoende denk ik, niets bijzonders.. M'n portfolio had ik vrijdag al ingeleverd.
Die opdracht is toch onderdeel van je portfolio?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:08:26 #131
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_91527938
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:26 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Die opdracht is toch onderdeel van je portfolio?
Ja, maar die opdracht mochten we opnieuw inleveren omdat we anders alleen daarvoor naar school moesten. M'n portfolio was vrijdag al af, de opdracht maandag. :)
pi_93007939
Heeft er hier een NM-er misschien de eerste druk van het boek Politiek: Een inleiding in de politieke wetenschappen? Ik wil kijken in hoeverre de eerste en tweede druk van elkaar verschillen..
pi_93021042
Ik ben nu met mijn minor bezig (3e jaar) en dan merk je pas hoe mim'ers zich onderscheiden van andere opleidingen.
Zit veel met economische studenten nu. Ik dacht dat ik al conservatief was, maar tering zeg, die hes-types denken pas in hokjes. Geen enkel gevoel voor marketing, positionering, schriftelijke communicatie, lijken allemaal wel autoverkopers!
Ik zou bijna zeggen dat ik mezelf creatief vind ;)
pi_93057060
Nu begrijp ik waarom zoveel meisjes allemaal Informatie en Communicatie studies volgen. :Y })
Ze willen gewoon zsm in die vd Ende,De Mol entertainment fabriek werkzaam zijn om zelf een carriere te kunnen starten via de makkelijkste weg als assistent van een of andere geilboer. }) o|O
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93177717
quote:
10s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:50 schreef rubje het volgende:
Nu begrijp ik waarom zoveel meisjes allemaal Informatie en Communicatie studies volgen. :Y })
Ze willen gewoon zsm in die vd Ende,De Mol entertainment fabriek werkzaam zijn om zelf een carriere te kunnen starten via de makkelijkste weg als assistent van een of andere geilboer. }) o|O
Oh ja, logisch :')
Flaming hot
pi_94226038
*kick*

Ik ben bijna klaar... *O*
pi_95125633
Nog een paar dagen en dan begint voor mijn profiel (NM 2e jaar) eindelijk de stageperiode. :) Deze afgelopen periode was wel een ramp trouwens. Verschrikkelijk slecht geregeld, slechte handleidingen en weinig begeleiding.
pi_95127363
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:56 schreef Together-Alone het volgende:
Nog een paar dagen en dan begint voor mijn profiel (NM 2e jaar) eindelijk de stageperiode. :) Deze afgelopen periode was wel een ramp trouwens. Verschrikkelijk slecht geregeld, slechte handleidingen en weinig begeleiding.
Serieus? :o Misschien kan het profiel de grote belangstelling niet aan? Waar ga je stage lopen? :)
pi_95145377
Neuh dat valt volgens mij wel mee, we bestaan maar uit 3 klassen. Ik ga stagelopen bij een groot persbureau. Zin in *O*
pi_95154021
Leuk. :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 18:36:14 #141
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_95227549
Doodstervend topic. ;(

En dat terwijl ik eigenlijk prima ga op deze opleiding. Heb van de afgelopen week beide tentamens gehaald (onderzoek en engels. ;) )
pi_95237103
Onderzoek heb ik ook gehaald, maar van Engels heb ik geen flauw idee. Ik was niet zo slim om mijn antwoorden op te schrijven. |:(

Wat is eigenlijk het nut van dat je dat tentamen niet mee mag nemen?
pi_95240623
Engels in de P is easy :D
Ik had een 8.8 en zat volgens mij nog onder het gemiddelde. Kan natuurlijk zijn dat ze het daarom lastiger hebben gemaakt :P
pi_95248732
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
Onderzoek heb ik ook gehaald, maar van Engels heb ik geen flauw idee. Ik was niet zo slim om mijn antwoorden op te schrijven. |:(

Wat is eigenlijk het nut van dat je dat tentamen niet mee mag nemen?
Teksten die niet gebruikt mogen worden buiten school om. Auteursrechts weet ik het :@

Onderzoek wel gehaald denk ik, M&O denk ik niet :P Had toch iets moeten doen :')
Flaming hot
pi_95562090
Hallo!

Moet mezelf nu toch maar eens gaan inschrijven. Ben op zoek naar een creatieve opleiding.
Twijfel tussen MIC in Amsterdam en Communicatie & Mediadesign in Utrecht.

Ik vind grafische vormgeving leuk, maar ik ben bang dat de opleiding op de HU te ICT-achtig is.
Maar aan de andere kant heb ik het idee dat de opleiding MIC te weinig creativiteit bied en te veel 'economisch' gericht is.

Het is me duidelijk dat MIC niet zo gericht is op het vormgeven etc. zelf als een opleiding als CMD.

M&O vind ik op havo een leuk vak, maar wanneer het teveel op berekeningen word gericht haak ik al snel af. De marketing kant vind ik dan weer wel leuk. Ook het schrijven van teksten ligt me wel.

Ik ben dus op zoek naar een creatieve opleiding! Die niet teveel gericht is op de hele dag achter de computer te zitten, maar ook niet te 'economisch' is. Een opleiding als communicatie of marketing alleen zou me echt niks lijken.

Kan iemand me bij deze keuze helpen? Wat vinden jullie er zelf van, is MIC echt creatief en krijg je ook te maken met berekeningen en een balans etc. Of krijg je echt alleen de marketing kant met M&O?

Alvast bedankt! :)

Daan
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:37:53 #146
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_95564309
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef iDedano het volgende:

M&O vind ik op havo een leuk vak, maar wanneer het teveel op berekeningen word gericht haak ik al snel af. De marketing kant vind ik dan weer wel leuk. Ook het schrijven van teksten ligt me wel.

Ik ben dus op zoek naar een creatieve opleiding! Die niet teveel gericht is op de hele dag achter de computer te zitten, maar ook niet te 'economisch' is. Een opleiding als communicatie of marketing alleen zou me echt niks lijken.
Dit klinkt goed. Precies wat je krijgt.

quote:
Wat vinden jullie er zelf van, is MIC echt creatief en krijg je ook te maken met berekeningen en een balans etc. Of krijg je echt alleen de marketing kant met M&O?
Een balans moet je wel kunnen maken ja, met wat kleine berekeningetjes. Dit is echter maar 1 periode, waarna je dit al afsluit.
pi_95564581
Oke mooi, dan klopt me beeld toch wel redelijk.
En als je zou moeten zeggen in tot hoeverre het creatief is? Hoe zou je dit dan zeggen.

Is MIC te vergelijken met een ieder andere communicatie/economische opleiding.

Of is het toch echt duidelijk echt een creatieve opleiding, voor mensen die later ook echt in de creatieve sector willen belanden?

Bedankt voor je antwoord.
pi_95569941
Persoonlijk vind ik het niet echt creatief tot nu toe. Propedeuse dan.
Flaming hot
pi_95576976
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef iDedano het volgende:
Hallo!

Moet mezelf nu toch maar eens gaan inschrijven. Ben op zoek naar een creatieve opleiding.
Twijfel tussen MIC in Amsterdam en Communicatie & Mediadesign in Utrecht.

Ik vind grafische vormgeving leuk, maar ik ben bang dat de opleiding op de HU te ICT-achtig is.
Maar aan de andere kant heb ik het idee dat de opleiding MIC te weinig creativiteit bied en te veel 'economisch' gericht is.

Het is me duidelijk dat MIC niet zo gericht is op het vormgeven etc. zelf als een opleiding als CMD.

Kan iemand me bij deze keuze helpen? Wat vinden jullie er zelf van, is MIC echt creatief en krijg je ook te maken met berekeningen en een balans etc. Of krijg je echt alleen de marketing kant met M&O?

Alvast bedankt! :)

Daan
Grappig dat je tussen die twee opleidingen twijfelt. Ik heb vorig jaar CMD gedaan, maar ben daar aan het einde van het jaar gestopt en ben dit jaar MIC gaan doen.

Ik ben gestopt met CMD, omdat ik de opleiding te creatief vond. Je was vooral bezig met creatieve plannetjes bedenken, terwijl ik er niet echt veel leerde. De opleiding was wel erg leuk om te doen, want je bent vaak heel praktisch bezig. Bijvoorbeeld de stad in, om straatinterviews af te nemen voor een documentaire.

Je bent wel veel bezig met grafische programma's. Allemaal Adobe programma's trouwens. Bijvoorbeeld Photoshop, Dreamweaver, InDesign, Premiere en After Effects. Toch is de opleiding niet erg ICT-achtig, want het draait vooral om de grafische kant. Hierin onderscheid CMD in Utrecht zich trouwens wel van andere Communucation & Multimedia Design opleidingen. Die zijn volgens mij iets technischer.

Nu doe ik MIC. Ik heb daar vooral voor gekozen omdat ik richting de journalistiek wil. Ik vind het eerste jaar dan ook nog erg breed. Vakken als M&O (Bedrijfseconomie :r) en Marketing interesseren mij niet echt. Daarentegen vind ik de media vakken, zoals Media & Maatschappij en Schrijven wel weer leuk.

Als ik jou was, zou ik voor jezelf na gaan waar je later wilt belanden. Wil je bij een creatief bedrijf, zoals een reclamebureau, gaan werken, dan moet je voor CMD kiezen. Wil je de marketing of redactionele kant op, dan is MIC een goede keus. Als je nog geen flauw idee hebt, is MIC een veilige keus, want je hebt in het eerste jaar alle tijd om te kijken wat je echt leuk vind, zodat je in het tweede jaar echt die kant op kan.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt en anders hoor ik het nog graag van je.
pi_95581715
Toevallig dat jij eerst CMD hebt gedaan en nu MIC doet, je kan tenminste uit ervaring spreken haha :P

Ik twijfel echt enorm! En door jou antwoord al helemaal (op een positieve manier :P) Want het bevestigd eigenlijk al een beetje wat ik zelf al dacht. Dat CMD in Utrecht wel wat minder technischer is spreekt me wel aan.

Als ik denk aan de toekomst, zie ik mezelf wel werken achter de schermen bij een televisie programma, maar aan de andere kant zie ik mezelf ook wel weer werken bij een reclamebureau al grafisch vormgever.

MIC spreekt me aan de andere kant toch weer aan omdat ik het idee hebt dat je er meer leert, maar CMD spreekt me juist aan omdat het me echt leuk lijkt (aangezien ik thuis ook al een tijdje met photoshop bezig ben etc.)

* Kan ik me ook voor beide opleidingen inschrijven? Zodat ik later een definitieve keus kan maken, of werkt dit niet zo?

Ik heb zeker wat aan je antwoord gehad, bedankt! ^O^
pi_95584687
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:04 schreef iDedano het volgende:
Toevallig dat jij eerst CMD hebt gedaan en nu MIC doet, je kan tenminste uit ervaring spreken haha :P

Ik twijfel echt enorm! En door jou antwoord al helemaal (op een positieve manier :P) Want het bevestigd eigenlijk al een beetje wat ik zelf al dacht. Dat CMD in Utrecht wel wat minder technischer is spreekt me wel aan.

Als ik denk aan de toekomst, zie ik mezelf wel werken achter de schermen bij een televisie programma, maar aan de andere kant zie ik mezelf ook wel weer werken bij een reclamebureau al grafisch vormgever.

MIC spreekt me aan de andere kant toch weer aan omdat ik het idee hebt dat je er meer leert, maar CMD spreekt me juist aan omdat het me echt leuk lijkt (aangezien ik thuis ook al een tijdje met photoshop bezig ben etc.)

* Kan ik me ook voor beide opleidingen inschrijven? Zodat ik later een definitieve keus kan maken, of werkt dit niet zo?

Ik heb zeker wat aan je antwoord gehad, bedankt! ^O^
Het klopt precies wat je zegt. CMD is erg leuk, maar als je toch wat meer theoretische kennis op wilt doen, is MIC een betere keuze.

Volgens mij zijn beide studies lotingstudies. Als ik mij niet vergis kan je je niet voor twee lotingstudies tegelijk inschrijven.
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:20:43 #152
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_95585914
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:42 schreef iDedano het volgende:
Oke mooi, dan klopt me beeld toch wel redelijk.
Je weet dat er een vrij strenge taalnorm is? :')
quote:
En als je zou moeten zeggen in tot hoeverre het creatief is? Hoe zou je dit dan zeggen.

Is MIC te vergelijken met een ieder andere communicatie/economische opleiding.

Of is het toch echt duidelijk echt een creatieve opleiding, voor mensen die later ook echt in de creatieve sector willen belanden?

Bedankt voor je antwoord.
Mja, in vergelijking met mijn vorige opleiding (Communicatie) is het vrij creatief. Je moet zelf met ideeën komen en deze uitwerken. Er zijn wel grenzen, maar daarbinnen kun je je wel uitleven..
pi_95590768
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:20 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Je weet dat er een vrij strenge taalnorm is? :')

[..]

Mja, in vergelijking met mijn vorige opleiding (Communicatie) is het vrij creatief. Je moet zelf met ideeën komen en deze uitwerken. Er zijn wel grenzen, maar daarbinnen kun je je wel uitleven..
Ach, er zitten nog altijd mensen in mijn klas die totaal niet kunnen spellen. :N

Je hebt inderdaad de mogelijkheid om af en toe een concept te bedenken, maar in vergelijking met CMD, stelt MIC niks voor qua creativiteit.
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:49:03 #154
286575 Roces18
Chef de party
pi_95590902
Bij CMD leer je alleen de basistechnieken van alle programma's tenslotte geef je uiteindelijk later toch leiding aan gespecialiseerde mensen van het MBO. Verder is het ook erg creatief en soms wel een beetje te kunstzinnig vindt ik zelf en lijkt het af en toe een beetje op de knip- en plakschool waar ik niet op zit te wachten. Qua economie leer je hier helemaal niks misschien als je een minor hebt gekozen maar dat moet ik nog doen in ieder geval. Ook bij CMD heb je theorie hoewel het maar 1 toets is zijn ze vaak best moeilijk en veel moeten er dus ook een paar keer voor herkansen. En wat betreft de school zelf is alles slecht geregeld en onduidelijk. Leraren komen niet opdagen enzo waardoor je naar school komt en direct weer naar huis kunt na 2 uur reizen jippie!

Als je meer richting creativiteit met Adobe wilt doen zou ik deze opleiding kiezen maar anders gewoon MIC
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_95619103
Hmm.. bedankt allemaal!

Ik kan gewoon echt niet kiezen.
Eerlijk gezegd lijkt me CMD echt veel leuker als ik het zo lees, maar MIC lijkt me verstandiger en leerzamer, maar wel veel minder leuk.

Jullie antwoorden hebben me zeker op weg geholpen, heb toch weer wat nieuwe vragen.

Ik ben toch nog bang dat MIC misschien teveel 'economisch' is. Krijg je echt leervakken of ben je alleen maar praktisch bezig (wat me wel aanspreekt).

- Kan je bijvoorbeeld verwachten dat je een project gaat doen waarbij je een reclamecampagne moet bedenken voor een nieuw product? Of krijg je ook opdrachten als een tijdschrift ontwerpen etc.

Ben al op de open dag van MIC geweest, maar CMD in Utrecht is pas op 31 mei, terwijl je je voor 15 mei moet inschrijven. :?
pi_95619420
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:04 schreef iDedano het volgende:
Of krijg je ook opdrachten als een tijdschrift ontwerpen etc.
Dit zou een goed vb. kunnen zijn voor een project op het MIC. Dat moet je dan met een groepje doen. Het gaat vaak wel om het idee erachter, en niet zozeer om het tijdschrift zelf. Al moet je wel regelmatig een dummy maken (bijv. een tijdschrift of een website etc.). Ieder semester heb je wel een project dat je met een groepje of alleen moet doen. Ik neem aan dat ze op de open dag toch wel reeks van vb. hebben gegeven?

De vraag die je stelt over economische vakken hangt ook voor een groot deel af welk afstudeerprofiel je kiest.
  zondag 17 april 2011 @ 14:49:48 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_95620935
Dedano wat wil je er later mee worden? Als je richting reclame, crossmedia design dus websites, apps, kleine games , folders, posters , tijdschriften etc wilt gaan raad ik je CMD aan. Zoniet kies gewoon MIC!
pi_95621286
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:04 schreef iDedano het volgende:
Hmm.. bedankt allemaal!

Ik kan gewoon echt niet kiezen.
Eerlijk gezegd lijkt me CMD echt veel leuker als ik het zo lees, maar MIC lijkt me verstandiger en leerzamer, maar wel veel minder leuk.

Jullie antwoorden hebben me zeker op weg geholpen, heb toch weer wat nieuwe vragen.

Ik ben toch nog bang dat MIC misschien teveel 'economisch' is. Krijg je echt leervakken of ben je alleen maar praktisch bezig (wat me wel aanspreekt).

- Kan je bijvoorbeeld verwachten dat je een project gaat doen waarbij je een reclamecampagne moet bedenken voor een nieuw product? Of krijg je ook opdrachten als een tijdschrift ontwerpen etc.

Ben al op de open dag van MIC geweest, maar CMD in Utrecht is pas op 31 mei, terwijl je je voor 15 mei moet inschrijven. :?
Eerste periode moesten we een tijdschriftconcept bedenken voor Het Voedingscentrum, en daarbij een dummy makken met een beetje inhoud.
Tweede periode een trailer maken voor een documentaire over 60 jaar kindertelevisie.
Derde een nieuwe website ontwikkelen voor Het Parool.
En nu heb ik geen idee wat precies :P

Allemaal samen met een adviesrapport waarbij je dus onderzoek doet naar de doelgroep, concurrentie etc. Je geeft een advies over de 4p's aan de hand van je onderzoek: plaats, prijs, promotie en product.
Flaming hot
pi_95623676
Op de open dag heb ik wel een indruk gekregen dat het een leuke en toch na mijn idee wel creatieve studie is.

Het lijkt me later leuk om bij een reclamebureau te werken, maar ik zou het ook super leuk vinden om achter de schermen bij een televisieprogramma te werken. Zolang het maar creatief is, gewoon de hele media wereld spreekt me wel aan.

Het ontwerpen van websites, posters en tijdschriften spreekt me heel erg aan, maar dingen zoals applicaties en kleine games juist totaal niet.

Wat Breezerslet17 zegt klinkt ook leuk. Het komt er dus op neer (wat ik uit de opendagen ook begreep) dat je wel creatief bezig bent, maar tot bepaalde grenzen. Je werkt later bij een reclamebureau, je bedenkt een o.a. een website (maakt eventueel zelf een dummy/globaal voorbeeld) maar laat het uitvoeren door een webdesigner. Je bent dus zelf niet uitvoerend.

Dit spreekt me dus ook wel aan, ik neig dus naar MIC. Omdat ik vind dat website design altijd nog als hobby kan houden en hier later ook nog eventueel gebruik van kan maken.

Bedankt allemaal, mijn twijfel word al minder, ik neig steeds meer naar MIC omdat ik het idee heb dat je hier meer aan hebt later terwijl CMD mij eerlijk gezegd wel leuker lijkt. Maar ik moet een verstandige keuze maken. :)
pi_95623946
Ik vind eigenlijk dat je vooral moet doen wat je leuk vindt. "Verstandig zijn" en iets doen wat je niet tof vindt lijkt me niet goed. En uiteindelijk ook niet verstandig.
pi_95627097
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:52 schreef iDedano het volgende:
Op de open dag heb ik wel een indruk gekregen dat het een leuke en toch na mijn idee wel creatieve studie is.

Het lijkt me later leuk om bij een reclamebureau te werken, maar ik zou het ook super leuk vinden om achter de schermen bij een televisieprogramma te werken. Zolang het maar creatief is, gewoon de hele media wereld spreekt me wel aan.

Het ontwerpen van websites, posters en tijdschriften spreekt me heel erg aan, maar dingen zoals applicaties en kleine games juist totaal niet.

Wat Breezerslet17 zegt klinkt ook leuk. Het komt er dus op neer (wat ik uit de opendagen ook begreep) dat je wel creatief bezig bent, maar tot bepaalde grenzen. Je werkt later bij een reclamebureau, je bedenkt een o.a. een website (maakt eventueel zelf een dummy/globaal voorbeeld) maar laat het uitvoeren door een webdesigner. Je bent dus zelf niet uitvoerend.

Dit spreekt me dus ook wel aan, ik neig dus naar MIC. Omdat ik vind dat website design altijd nog als hobby kan houden en hier later ook nog eventueel gebruik van kan maken.

Bedankt allemaal, mijn twijfel word al minder, ik neig steeds meer naar MIC omdat ik het idee heb dat je hier meer aan hebt later terwijl CMD mij eerlijk gezegd wel leuker lijkt. Maar ik moet een verstandige keuze maken. :)
Als je bij een reclamebureau wilt werken (wat één van de meest creatieve beroepen allertijden is imo :D ) dan zit je goed bij het MIC! (RMC)
pi_95632023
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:55 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Als je bij een reclamebureau wilt werken (wat één van de meest creatieve beroepen allertijden is imo :D ) dan zit je goed bij het MIC! (RMC)
Dat ligt er maar net aan wat je gaat doen bij een reclamebureau. Als je echt campagnes wilt bedenken is CMD een betere keuze.
pi_95634639
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:53 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat je gaat doen bij een reclamebureau. Als je echt campagnes wilt bedenken is CMD een betere keuze.
Ik ben geen kenner van de opleiding CMD, maar ik weet dat je als RMC'er helemaal voor (reclame)bureauwerk wordt klaargestoomd, de meeste stagiaires gaan naar een reclamebureau en krijgen daar een baan na hun opleiding, meestal bij account of creatie.
pi_95639133
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:53 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ik ben geen kenner van de opleiding CMD, maar ik weet dat je als RMC'er helemaal voor (reclame)bureauwerk wordt klaargestoomd, de meeste stagiaires gaan naar een reclamebureau en krijgen daar een baan na hun opleiding, meestal bij account of creatie.
Ja daar heb je wel gelijk in. Toch is RMC een stuk commerciëler dan CMD. CMD gaat echt om de creatieve invulling van marketing.
pi_95639722
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:01 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in. Toch is RMC een stuk commerciëler dan CMD. CMD gaat echt om de creatieve invulling van marketing.
Dat neem ik van je aan aangezien ik weinig van CMD weet. :P
pi_95640609
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:10 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Dat neem ik van je aan aangezien ik weinig van CMD weet. :P
Haha gelukkig maar. ;)

Ik bedenk mij net dat ik vorig jaar de term marketing nauwelijks gehoord heb. Zegt wel wat, denk ik.
  maandag 18 april 2011 @ 15:15:47 #167
286575 Roces18
Chef de party
pi_95668679
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:01 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Hoewel je in het tweede jaar wel weer veel theorie krijg onder andere sociologie, psychologie, zelfkennis ontwikkelen en dergelijke. Maar in het 2e jaar werk je voor echte opdrachtgevers dus dat staat altijd goed op je portfolio..
pi_95926527
Ben er denk ik toch uit. Ik ga me inschrijven voor CMD in Utrecht. Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Ik was eerst vastberaden om MIC te gaan doen, maar ik heb toch besloten dat ik echt heel creatief bezig wil zijn. CMD lijkt me gewoon een hele leuke opleiding. Het hele marketinggedeelte van MIC spreekt me toch niet zo aan. Het lijkt me ook een leuke opleiding, maar ik ben zelf toch liever bezig met het vormgeven/ontwerpen etc.
pi_95927198
Ik denk dat je dan de juiste keuze hebt gemaakt. :)

Ik ben klaar met het MIC, in mei kan ik m'n diploma ophalen. *O*
pi_95927324
Proficiat! Weet je al wat je gaat doen nou?
pi_95927476
Nee. Ik wil wel verder studeren, maar ik weet nog niet welke opleiding.
pi_97207640
Iedereen op de hoogte van de verplichting om een laptop te kopen met bijbehorende eisen vanaf volgend studiejaar?
pi_97209166
quote:
12s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:18 schreef Toad het volgende:
Iedereen op de hoogte van de verplichting om een laptop te kopen met bijbehorende eisen vanaf volgend studiejaar?
nee? :o
Flaming hot
pi_97209325
Gelezen, en tsja... :')
Flaming hot
pi_97210064
Is door leraren alweer verzocht het document online te halen omdat verplichte virusscanner onzinnig is.
pi_97210200
Lol echt?
offline bedoel je neem ik aan
pi_97210313
Ja offline. ;)

Jep, ik reageerde op het stuk op Twitter en kreeg dat als response van een leraar.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:39:38 #178
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_97218311
Ga in godsnaam geen CMD doen aan de HvA, ze zijn compleet de weg kwijt. Ja, ik ben ervaringsdeskundige. Ik zit er op dit moment middenin, ze zijn de komende jaren het curriculum aan het veranderen omdat je met PHP/MySQL/Adobe/vormgeving etc. gewoon niet HBO-waardig bent. Het gaat 1,5 jaar over de basis van alles wat met CMD te maken heeft, en 2,5 jaar over HBO-competenties. En zelfs daar zijn ze slecht in.
The remedy is the experience.
pi_97218978
CMD aan de Hva? In Utrecht bedoel je? Of heb je het over MIC?
  maandag 23 mei 2011 @ 20:57:51 #180
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_97219696
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:48 schreef Toad het volgende:
CMD aan de Hva? In Utrecht bedoel je? Of heb je het over MIC?
Ja, CMD (Interactieve Media) aan de HvA. Ik las wat posts op vorige pagina over de keuze tussen MIC en CMD, vandaar mijn post.
The remedy is the experience.
pi_97246122
Ik doe CMD op de HvA. 2de jaars (bijna 3de). Als je iets wilt weten over de opleiding, vraagt u maaaarrrr

En idd wat Klonterpot zegt, ze zijn op het moment de studie aan het uhm.. omgooien. Wat voor de nodige chaos zorgt. Het niveau van inderdaad de technische vakken ligt erg laag...
pi_97248647
Prima idee van die laptops, komen er tenminste wat meer pc's vrij. Plus een extra barriére voor mensen om níet die opleiding te kiezen dus meer baankans voor mij.
pi_97252048
Ik vind nu eigenlijk al dat er vaak computers vrij zijn. In tegenstelling tot gewone werkplekken... Ik heb al een (goede) laptop, dus voor mij maakt het niet zo veel uit. Wel vreemd dat ze het opeens voor de hele opleiding invoeren, en niet alleen voor het eerste jaar.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:06:33 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_97258946
Was er voor CMD op de HVA nog geen laptops verplicht dan? Lijkt me toch wel een must-have
pi_97261420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:06 schreef Roces18 het volgende:
Was er voor CMD op de HVA nog geen laptops verplicht dan? Lijkt me toch wel een must-have
CMD wel, MIC niet. Daar wordt het alleen aangeraden.
pi_97263034
Mededeling over verplichting laptop inmiddels van intranet.
pi_99152739
Ah, nu maar ff via de mail:

HvA-opleiding stelt laptop met firewire en extra accu verplicht

http://tweakers.net/nieuw(...)-accu-verplicht.html
pi_99154628
Gelijk de eisen nog maar wat belachelijker gemaakt. :')
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:59:03 #189
286575 Roces18
Chef de party
pi_99159375
wtf is firewire? En nee ik google niet
pi_99160088
Die laptop zou je dan alleen tijdens de practica in het eerste jaar nodig hebben, verder is het onzin.
  donderdag 7 juli 2011 @ 17:30:08 #191
286575 Roces18
Chef de party
pi_99160683
(bij ons Utrecht moet je hem verplicht meenemen elke les :') )
pi_99168714
Neemt iemand dat soort eisen nog serieus dan? De helft van de studenten heeft halverwege de periodes de verplichte boeken niet eens.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:40:55 #193
347138 Markaanuit
Underneath the Weeping Willow
pi_99206785
afgeraden om een apple laptop te kopen..

zit ik dan met mijn macbookpro. Ik echt geen andere kopen ^O^
Life is too short to refrain from eating jam out of the jar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:12:27 #194
286575 Roces18
Chef de party
pi_99208623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef Markaanuit het volgende:

Ach die scholen hebben altijd wat te zeiken, gewoon zelf weten welke laptop je koopt.
pi_99236913
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef Markaanuit het volgende:

Ik heb ook een macbook. ze motten niet zeiken.
Overigens vind ik het erg vreemd dat ik een brief krijg dat het vrijwel zeker is dat iedereen ingeloot gaat worden
Vrijwel zeker is toch niet genoeg? Straks zijn al die mensen die dachten zeker te zijn van een plaats weer enorm teleurgesteld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdezenaamalbezet op 09-07-2011 11:39:14 ]
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_99242425
Alles bij elkaar blij dat ik in mijn laatste jaar begin en dus vrijwel niet meer op school zal zijn. De populariteit van de opleiding heeft duidelijk z'n weerslag gehad op de regeltjes, sfeer en roostermakers.
pi_99247693
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Alles bij elkaar blij dat ik in mijn laatste jaar begin en dus vrijwel niet meer op school zal zijn. De populariteit van de opleiding heeft duidelijk z'n weerslag gehad op de regeltjes, sfeer en roostermakers.
Verklaar u nader?
pi_99248295
Dat laptopgedoe is toch wel een mooi voorbeeld.
pi_99250120
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:39 schreef Toad het volgende:
Dat laptopgedoe is toch wel een mooi voorbeeld.
Misschien. Het is wel handig. Al vraag ik me wel af in hoeverre je zo'n ding op school nodig hebt, maar dat terzijde. Je doet wel een mediastudie dus is het wel belangrijk bij de tijd te blijven. Daarbij vraag ik me af, welk huishouden heeft tegenwoordig nou geen laptop?
pi_99253181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:20 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Verklaar u nader?
Drukte zorgt voor grote klassen en roosters waarbij menig gatenkaas verbleekt. Even koffie halen voor de les is er niet meer bij, de koffiebar kampt met lange wachtrijen. Een document uitprinten? Trek er maar een uurtje extra voor uit want de computerlokalen zitten stampvol en de printers weigeren nogal eens dienst en zijn traag. En nu die belachelijke regels wat betreft laptops. Voor de rest een hele leuke opleiding hoor, maar dreigt een beetje onder te gaan door eigen succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')