De toets doe ik dan moet doen is de 'difficiëntietoets'. De syllabus heet Technische Economisch Rekenen, die je kan aanschaffen bij Scheltema/Selexyz.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:04 schreef Together-Alone het volgende:
Weet je hoe de syllabus heet die je moet kennen? Of hoe de toets heet? Het lijkt mij dat je de vaktoets moet doen die hoort bij de 21+ toelating, of iets wat daar heel erg op lijkt. Daar zit namelijk ook bedrijfs/economisch rekenen bij. En die toets was erg goed te doen.
Haha, ooooh dat valt dan hopelijk wel mee, vind economie zelf niet zo moeilijk, gewoon verkeerde keuze gemaakt (scheikundequote:Op zaterdag 6 november 2010 22:29 schreef Together-Alone het volgende:
Haha dat is dan exact dezelfde syllabus die ik toen heb gebruikt voor de toelatingstoets. Ik had al zo'n 7 jaar niets meer technisch economisch rekenen gedaan en ik had een 8 voor die toets.
Ja, ik! Gister kick-off gehad, ik vind het concept echt heel leuk. Wat ik wel jammer vind, is dat ik bij de redactie Zuid-Oost zit. Die is zo uitgekauwd.. maar goed, wel extra motivatie om er niet iets clichématigs van te maken. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:04 schreef Toad het volgende:
Wie doen er allemaal mee met de Nieuwe Amsterdammer? Wel grappig project. Wij maakten destijds allemaal een aparte weblog voor 'spek en bonen' (de site was alleen voor docenten te zien).
Alweer een nieuw vak joh? Welke is dat dan?quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:56 schreef Together-Alone het volgende:
Eerste twee NM-tentamens gehaald.Eentje maar met een 6,4, maar dat was ook echt een (nieuw) rotvak..
Cultuur en Lifestyle.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:30 schreef Liefste het volgende:
Alweer een nieuw vak joh? Welke is dat dan?
Bij mij ging m'n marketing supergoed! Bedankt nog!quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:18 schreef bloem12 het volgende:
Yeah, al mijn tentamens gehaald!
Deze periode is het al erg druk met allerlei opdrachten. Papers en samenvattingen voor media&maatschappij en presentatie voor fondsvorming.
Bij jullie ook al lekker druk?
Valt toch wel mee? Op m'n vorige opleiding was het heel wat minder.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:10 schreef Lindgren. het volgende:
Wat heb je óngelofelijk weinig les zeg, in je propedeusejaar.
Veel tussenurenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:22 schreef KapiteinT het volgende:
![]()
Ik kom mij als eerstejaars MIC student ook maar even hier melden. Weet vrijwel zeker dat ik volgend jaar Nieuws & Media wil gaan doen. Ben eigenlijk speciaal voor NM MIC gaan doen.
[..]
Valt toch wel mee? Op m'n vorige opleiding was het heel wat minder.
Ik vond het wel mee vallen. Heb ongeveer 2,5 kantje. Beetje jammer alleen dat ik gisteravond pas aan m'n SLB portfolio begon...quote:Op maandag 17 januari 2011 14:28 schreef Lindgren. het volgende:
Wat een kloteopdracht.Orientatie op Profiel
Ik heb 'n powerpoint gemaakt. Uiteindelijk wel voldoende denk ik, niets bijzonders.. M'n portfolio had ik vrijdag al ingeleverd.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:08 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vond het wel mee vallen. Heb ongeveer 2,5 kantje. Beetje jammer alleen dat ik gisteravond pas aan m'n SLB portfolio begon...
Die opdracht is toch onderdeel van je portfolio?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:52 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ik heb 'n powerpoint gemaakt. Uiteindelijk wel voldoende denk ik, niets bijzonders.. M'n portfolio had ik vrijdag al ingeleverd.
Ja, maar die opdracht mochten we opnieuw inleveren omdat we anders alleen daarvoor naar school moesten. M'n portfolio was vrijdag al af, de opdracht maandag.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Die opdracht is toch onderdeel van je portfolio?
Oh ja, logischquote:Op zondag 20 februari 2011 14:50 schreef rubje het volgende:
Nu begrijp ik waarom zoveel meisjes allemaal Informatie en Communicatie studies volgen.![]()
![]()
Ze willen gewoon zsm in die vd Ende,De Mol entertainment fabriek werkzaam zijn om zelf een carriere te kunnen starten via de makkelijkste weg als assistent van een of andere geilboer.![]()
Serieus?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:56 schreef Together-Alone het volgende:
Nog een paar dagen en dan begint voor mijn profiel (NM 2e jaar) eindelijk de stageperiode.Deze afgelopen periode was wel een ramp trouwens. Verschrikkelijk slecht geregeld, slechte handleidingen en weinig begeleiding.
Teksten die niet gebruikt mogen worden buiten school om. Auteursrechts weet ik hetquote:Op vrijdag 8 april 2011 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
Onderzoek heb ik ook gehaald, maar van Engels heb ik geen flauw idee. Ik was niet zo slim om mijn antwoorden op te schrijven.![]()
Wat is eigenlijk het nut van dat je dat tentamen niet mee mag nemen?
Dit klinkt goed. Precies wat je krijgt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef iDedano het volgende:
M&O vind ik op havo een leuk vak, maar wanneer het teveel op berekeningen word gericht haak ik al snel af. De marketing kant vind ik dan weer wel leuk. Ook het schrijven van teksten ligt me wel.
Ik ben dus op zoek naar een creatieve opleiding! Die niet teveel gericht is op de hele dag achter de computer te zitten, maar ook niet te 'economisch' is. Een opleiding als communicatie of marketing alleen zou me echt niks lijken.
Een balans moet je wel kunnen maken ja, met wat kleine berekeningetjes. Dit is echter maar 1 periode, waarna je dit al afsluit.quote:Wat vinden jullie er zelf van, is MIC echt creatief en krijg je ook te maken met berekeningen en een balans etc. Of krijg je echt alleen de marketing kant met M&O?
Grappig dat je tussen die twee opleidingen twijfelt. Ik heb vorig jaar CMD gedaan, maar ben daar aan het einde van het jaar gestopt en ben dit jaar MIC gaan doen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef iDedano het volgende:
Hallo!
Moet mezelf nu toch maar eens gaan inschrijven. Ben op zoek naar een creatieve opleiding.
Twijfel tussen MIC in Amsterdam en Communicatie & Mediadesign in Utrecht.
Ik vind grafische vormgeving leuk, maar ik ben bang dat de opleiding op de HU te ICT-achtig is.
Maar aan de andere kant heb ik het idee dat de opleiding MIC te weinig creativiteit bied en te veel 'economisch' gericht is.
Het is me duidelijk dat MIC niet zo gericht is op het vormgeven etc. zelf als een opleiding als CMD.
M&O vind ik op havo een leuk vak, maar wanneer het teveel op berekeningen word gericht haak ik al snel af. De marketing kant vind ik dan weer wel leuk. Ook het schrijven van teksten ligt me wel.
Ik ben dus op zoek naar een creatieve opleiding! Die niet teveel gericht is op de hele dag achter de computer te zitten, maar ook niet te 'economisch' is. Een opleiding als communicatie of marketing alleen zou me echt niks lijken.
Kan iemand me bij deze keuze helpen? Wat vinden jullie er zelf van, is MIC echt creatief en krijg je ook te maken met berekeningen en een balans etc. Of krijg je echt alleen de marketing kant met M&O?
Alvast bedankt!
Daan
Het klopt precies wat je zegt. CMD is erg leuk, maar als je toch wat meer theoretische kennis op wilt doen, is MIC een betere keuze.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:04 schreef iDedano het volgende:
Toevallig dat jij eerst CMD hebt gedaan en nu MIC doet, je kan tenminste uit ervaring spreken haha![]()
Ik twijfel echt enorm! En door jou antwoord al helemaal (op een positieve manier) Want het bevestigd eigenlijk al een beetje wat ik zelf al dacht. Dat CMD in Utrecht wel wat minder technischer is spreekt me wel aan.
Als ik denk aan de toekomst, zie ik mezelf wel werken achter de schermen bij een televisie programma, maar aan de andere kant zie ik mezelf ook wel weer werken bij een reclamebureau al grafisch vormgever.
MIC spreekt me aan de andere kant toch weer aan omdat ik het idee hebt dat je er meer leert, maar CMD spreekt me juist aan omdat het me echt leuk lijkt (aangezien ik thuis ook al een tijdje met photoshop bezig ben etc.)
* Kan ik me ook voor beide opleidingen inschrijven? Zodat ik later een definitieve keus kan maken, of werkt dit niet zo?
Ik heb zeker wat aan je antwoord gehad, bedankt!
Je weet dat er een vrij strenge taalnorm is?quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:42 schreef iDedano het volgende:
Oke mooi, dan klopt me beeld toch wel redelijk.
Mja, in vergelijking met mijn vorige opleiding (Communicatie) is het vrij creatief. Je moet zelf met ideeën komen en deze uitwerken. Er zijn wel grenzen, maar daarbinnen kun je je wel uitleven..quote:En als je zou moeten zeggen in tot hoeverre het creatief is? Hoe zou je dit dan zeggen.
Is MIC te vergelijken met een ieder andere communicatie/economische opleiding.
Of is het toch echt duidelijk echt een creatieve opleiding, voor mensen die later ook echt in de creatieve sector willen belanden?
Bedankt voor je antwoord.
Ach, er zitten nog altijd mensen in mijn klas die totaal niet kunnen spellen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:20 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Je weet dat er een vrij strenge taalnorm is?
[..]
Mja, in vergelijking met mijn vorige opleiding (Communicatie) is het vrij creatief. Je moet zelf met ideeën komen en deze uitwerken. Er zijn wel grenzen, maar daarbinnen kun je je wel uitleven..
Dit zou een goed vb. kunnen zijn voor een project op het MIC. Dat moet je dan met een groepje doen. Het gaat vaak wel om het idee erachter, en niet zozeer om het tijdschrift zelf. Al moet je wel regelmatig een dummy maken (bijv. een tijdschrift of een website etc.). Ieder semester heb je wel een project dat je met een groepje of alleen moet doen. Ik neem aan dat ze op de open dag toch wel reeks van vb. hebben gegeven?quote:Op zondag 17 april 2011 14:04 schreef iDedano het volgende:
Of krijg je ook opdrachten als een tijdschrift ontwerpen etc.
Eerste periode moesten we een tijdschriftconcept bedenken voor Het Voedingscentrum, en daarbij een dummy makken met een beetje inhoud.quote:Op zondag 17 april 2011 14:04 schreef iDedano het volgende:
Hmm.. bedankt allemaal!
Ik kan gewoon echt niet kiezen.
Eerlijk gezegd lijkt me CMD echt veel leuker als ik het zo lees, maar MIC lijkt me verstandiger en leerzamer, maar wel veel minder leuk.
Jullie antwoorden hebben me zeker op weg geholpen, heb toch weer wat nieuwe vragen.
Ik ben toch nog bang dat MIC misschien teveel 'economisch' is. Krijg je echt leervakken of ben je alleen maar praktisch bezig (wat me wel aanspreekt).
- Kan je bijvoorbeeld verwachten dat je een project gaat doen waarbij je een reclamecampagne moet bedenken voor een nieuw product? Of krijg je ook opdrachten als een tijdschrift ontwerpen etc.
Ben al op de open dag van MIC geweest, maar CMD in Utrecht is pas op 31 mei, terwijl je je voor 15 mei moet inschrijven.
Als je bij een reclamebureau wilt werken (wat één van de meest creatieve beroepen allertijden is imoquote:Op zondag 17 april 2011 15:52 schreef iDedano het volgende:
Op de open dag heb ik wel een indruk gekregen dat het een leuke en toch na mijn idee wel creatieve studie is.
Het lijkt me later leuk om bij een reclamebureau te werken, maar ik zou het ook super leuk vinden om achter de schermen bij een televisieprogramma te werken. Zolang het maar creatief is, gewoon de hele media wereld spreekt me wel aan.
Het ontwerpen van websites, posters en tijdschriften spreekt me heel erg aan, maar dingen zoals applicaties en kleine games juist totaal niet.
Wat Breezerslet17 zegt klinkt ook leuk. Het komt er dus op neer (wat ik uit de opendagen ook begreep) dat je wel creatief bezig bent, maar tot bepaalde grenzen. Je werkt later bij een reclamebureau, je bedenkt een o.a. een website (maakt eventueel zelf een dummy/globaal voorbeeld) maar laat het uitvoeren door een webdesigner. Je bent dus zelf niet uitvoerend.
Dit spreekt me dus ook wel aan, ik neig dus naar MIC. Omdat ik vind dat website design altijd nog als hobby kan houden en hier later ook nog eventueel gebruik van kan maken.
Bedankt allemaal, mijn twijfel word al minder, ik neig steeds meer naar MIC omdat ik het idee heb dat je hier meer aan hebt later terwijl CMD mij eerlijk gezegd wel leuker lijkt. Maar ik moet een verstandige keuze maken.
Dat ligt er maar net aan wat je gaat doen bij een reclamebureau. Als je echt campagnes wilt bedenken is CMD een betere keuze.quote:Op zondag 17 april 2011 16:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Als je bij een reclamebureau wilt werken (wat één van de meest creatieve beroepen allertijden is imo) dan zit je goed bij het MIC! (RMC)
Ik ben geen kenner van de opleiding CMD, maar ik weet dat je als RMC'er helemaal voor (reclame)bureauwerk wordt klaargestoomd, de meeste stagiaires gaan naar een reclamebureau en krijgen daar een baan na hun opleiding, meestal bij account of creatie.quote:Op zondag 17 april 2011 18:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat je gaat doen bij een reclamebureau. Als je echt campagnes wilt bedenken is CMD een betere keuze.
Ja daar heb je wel gelijk in. Toch is RMC een stuk commerciëler dan CMD. CMD gaat echt om de creatieve invulling van marketing.quote:Op zondag 17 april 2011 19:53 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner van de opleiding CMD, maar ik weet dat je als RMC'er helemaal voor (reclame)bureauwerk wordt klaargestoomd, de meeste stagiaires gaan naar een reclamebureau en krijgen daar een baan na hun opleiding, meestal bij account of creatie.
Dat neem ik van je aan aangezien ik weinig van CMD weet.quote:Op zondag 17 april 2011 21:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in. Toch is RMC een stuk commerciëler dan CMD. CMD gaat echt om de creatieve invulling van marketing.
Haha gelukkig maar.quote:Op zondag 17 april 2011 21:10 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Dat neem ik van je aan aangezien ik weinig van CMD weet.
Hoewel je in het tweede jaar wel weer veel theorie krijg onder andere sociologie, psychologie, zelfkennis ontwikkelen en dergelijke. Maar in het 2e jaar werk je voor echte opdrachtgevers dus dat staat altijd goed op je portfolio..quote:Op zondag 17 april 2011 21:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in. Toch is RMC een stuk commerciëler dan CMD. CMD gaat echt om de creatieve invulling van marketing.
nee?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:18 schreef Toad het volgende:
Iedereen op de hoogte van de verplichting om een laptop te kopen met bijbehorende eisen vanaf volgend studiejaar?
Ja, CMD (Interactieve Media) aan de HvA. Ik las wat posts op vorige pagina over de keuze tussen MIC en CMD, vandaar mijn post.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:48 schreef Toad het volgende:
CMD aan de Hva? In Utrecht bedoel je? Of heb je het over MIC?
CMD wel, MIC niet. Daar wordt het alleen aangeraden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:06 schreef Roces18 het volgende:
Was er voor CMD op de HVA nog geen laptops verplicht dan? Lijkt me toch wel een must-have
Ach die scholen hebben altijd wat te zeiken, gewoon zelf weten welke laptop je koopt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef Markaanuit het volgende:
afgeraden om een apple laptop te kopen..
zit ik dan met mijn macbookpro. Ik echt geen andere kopen
Ik heb ook een macbook. ze motten niet zeiken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef Markaanuit het volgende:
afgeraden om een apple laptop te kopen..
zit ik dan met mijn macbookpro. Ik echt geen andere kopen
Verklaar u nader?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Alles bij elkaar blij dat ik in mijn laatste jaar begin en dus vrijwel niet meer op school zal zijn. De populariteit van de opleiding heeft duidelijk z'n weerslag gehad op de regeltjes, sfeer en roostermakers.
Misschien. Het is wel handig. Al vraag ik me wel af in hoeverre je zo'n ding op school nodig hebt, maar dat terzijde. Je doet wel een mediastudie dus is het wel belangrijk bij de tijd te blijven. Daarbij vraag ik me af, welk huishouden heeft tegenwoordig nou geen laptop?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:39 schreef Toad het volgende:
Dat laptopgedoe is toch wel een mooi voorbeeld.
Drukte zorgt voor grote klassen en roosters waarbij menig gatenkaas verbleekt. Even koffie halen voor de les is er niet meer bij, de koffiebar kampt met lange wachtrijen. Een document uitprinten? Trek er maar een uurtje extra voor uit want de computerlokalen zitten stampvol en de printers weigeren nogal eens dienst en zijn traag. En nu die belachelijke regels wat betreft laptops. Voor de rest een hele leuke opleiding hoor, maar dreigt een beetje onder te gaan door eigen succes.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |