(ik zal niet op de letter nauwkeurig zijn)quote:Don't get strung out by the way I look
Don't judge a book by its cover
I'm not much of a man by the light of day
But by night I'm one hell of a lover
quote:Well babies don't you panic
By the light of the night
It'll all seem alright
I'll get you a Satanic mechanic
Het is een van de meest bekende nummers uit de film...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:50 schreef bartrid het volgende:
Het is iets uit de Rocky Horror picture show, maar hoe het verder gaat weet ik niet...
Mocht je ooit nog naar een musical willen kijken, zou ik deze doen...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:58 schreef Mark het volgende:
GoedemorgenIk herken wel Susan Sarandon, maar verder heb ik de hele film nooit bekeken
Nou ja, het is natuurlijk helemaal cult en zo, maar ik vind Hair toch een betere musical.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:00 schreef Burnett het volgende:
Mocht je ooit nog naar een musical willen kijken, zou ik deze doen...
Ik ben niet zo van de musicalsquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:00 schreef Burnett het volgende:
[..]
Mocht je ooit nog naar een musical willen kijken, zou ik deze doen...
Heb ooit een vriendin gehad, die helemaal gek was van Hair en met name Rocky Horror Picture Show. Waarin Meat Loaf trouwens ook nog meespeelt. Wel leuk af en toe, maar ik vind musicals al snel een tikkie hysterisch: zo ook Rocky Horror. We hadden er ook een CD van: dat ging dan nog wel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk helemaal cult en zo, maar ik vind Hair toch een betere musical.
bijna... ik wil graag nog een 'land' er bijquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:08 schreef schaap001 het volgende:
Transvestite, gespeeld/gezongen(?) door Tim Curry
goed genoeg (sorry Burnett)quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:48 schreef schaap001 het volgende:
tja, eehhh... Transexualvanya of iets dergelijks![]()
Was wel een -editje- ....quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:48 schreef schaap001 het volgende:
tja, eehhh... Transexualvanya of iets dergelijks![]()
Rocky Horror is natuurlijk überhysterisch, niet echt representatiefquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:10 schreef schaap001 het volgende:
Heb ooit een vriendin gehad, die helemaal gek was van Hair en met name Rocky Horror Picture Show. Waarin Meat Loaf trouwens ook nog meespeelt. Wel leuk af en toe, maar ik vind musicals al snel een tikkie hysterisch: zo ook Rocky Horror. We hadden er ook een CD van: dat ging dan nog wel.
ja, dat verzin je ook niet als je die foto ziet natuurlijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:57 schreef Burnett het volgende:
maar het punt komt schaap toe want ik kwam maar niet op sweet transvestite...
Ja, dat kloptquote:
Lekker inderdaad, hoe is de muziek?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:05 schreef schaap001 het volgende:
Gisteren een door mij vergeten album weer eens opgezet (1 x geluisterd, goed bevonden maar desondanks aan de kant geschoven en nu toch herontdekt: lekkerrrrrrr).
Grobbel + 2quote:
... in de zin van dat ik 'm 1 x had gedraaid en toen niet écht onder de indruk was. Daarna onderop de stapel van nieuwe CDs terechtgekomen en vergeten. Gisterenavond zocht ik iets anders, kwam deze weer tegen en dacht 'ohja'. Nog eens opgezet en beter dan ik in eerste instantie dacht. Zo 'vergeten' dusquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:07 schreef Grobbel het volgende:
Maarre, een 'vergeten' album, echt? Ding is van dit jaar.
Of Roxy Music.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:18 schreef bartrid het volgende:
Die hoes is al een keer of 3 langsgekomen. Ik voorspel the slits als vervolgvraag.
En die dames moeten meer eten.
Och, J. Mascis lijkt wel een beetje op een wijf als je een beetje met je ogen knijpt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:27 schreef ranja het volgende:
Overigens teleurstellend als een album met zo'n hoes van heel andere mensen (mannen) blijkt te zijn dan die hoesdames.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:28 schreef Grobbel het volgende:
Och, J. Mascis lijkt wel een beetje op een wijf als je een beetje met je ogen knijpt.
quote:Negativland's next project was theEP, with samples from American Top 40 host Casey Kasem. In 1991, Negativland released a single with the title "
" displayed in very large type on the front of the packaging, and "Negativland" in a smaller typeface. An image of a spy plane was also on the single cover.
The songs within were parodies of the group's well-known 1987 song,
, including kazoos and extensive sampling of the original song. The song
features a musical backing to an extended profane rant from well-known disc jockey Casey Kasem, lapsing out of his more polished and professional tone during a frustrating rehearsal which had gone out to many stations as raw feed and was taped by several engineers, who had been passing it around for a number of years. One of Kasem's milder comments was "These guys are from England and who gives a shit?" (
's members are in fact from another country).
's label quickly sued Negativland, claiming that placing the word "
" on the cover violated trademark law, as did the song itself. Island Records also contended that the single was an attempt to deliberately confuse
fans, awaiting the impending release of
, into purchasing what they believed was a new
album called Negativland.
Hey, ik beweerde nooit dat het een lekker wijf zou zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:32 schreef ranja het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
verder dan dit kom ik niet, opwindend
quote:The release of the album provoked controversy because the cover featured a topless pubescent girl, holding in her hands a silver space ship designed by Mick Milligan, a jeweller at the Royal College of Art. Some perceived the ship as a phallic symbol. The U.S. record company issued it with an alternative cover which showed a photograph of the band on the front.
The cover art was created by photographer Bob Seidemann, a personal friend and former flatmate ofwho is known primarily for his photos of Janis Joplin and the Grateful Dead. Rumours about the girl's relationship to the band fuelled the controversy; among them were that she was
's illegitimate daughter, and that she was a groupie kept as a slave by the band members. Actually, the young girl was a London suburbanite, who posed upon consent by her parents and for a fee, as described in Seidemann's mini essay about the origins of the
album cover artwork.
quote:In June 1966,caused an uproar with its cover, which portrayed the grinning
dressed in butcher's overalls, accompanied by raw meat and mutilated plastic baby dolls. A popular, though apocryphal, story was that this was meant as a satirical response to the way Capitol had "butchered" their albums.
quote:The album concept is about a man's midlife crisis and how he dreams of committing adultery, among other things. The album takes place in real time from 04:30am to 05:12am. Its cover prompted controversy for featuring a rear-view nude photograph of the model Linzi Drew. In some regions, the album has been released with this picture censored.
quote:
Dat zouden ze bij de Dwarves ook eens moeten doenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:49 schreef Grobbel het volgende:
Ah, ze hebben gewoon de aanstootgevende naakte dwerg eruit geknipt.
quote:Got a car, gonna push it with my feet now
Gonna take my family out to eat now
Jumbo ribs at the drive-in can't be beat now
Made from brontosaurus, baby, not a moo-cow
Verwarring daarover is waarschijnlijk ook de enige manier om n00bie van de overwinning af te houden dit jaar.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:14 schreef MadMaster het volgende:
Belsen zal blij zijn met al die pseudoniemen...
In dat geval:quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Verwarring daarover is waarschijnlijk ook de enige manier om n00bie van de overwinning af te houden dit jaar.
na de eerste 3 woorden dacht ik aan Johnny Guitar Watson maar die brontosaurus inderdaadquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:38 schreef Pink_Floyd het volgende:
Je zou zeggen dat het iets uit de Flinstones is idd, zo'n Brontosaurus kom je niet overal tegen...
quote:"" is a song by
, written by
. It was released as a single in 1973 and reached #3 in the UK Singles Chart. The song did not feature on an original studio album but was included as a bonus track on a reissue of 1973 album
.
It later returned to the UK Top 20 in 1991, fourteen years after's death, when it was used in a Chris Hartwill-directed commercial for Levi's starring Brad Pitt.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:04 schreef Pink_Floyd het volgende:
Dat moet meen ik 20th Century boy zijn van T-Rex
Ook qua vervolgvraag op de brontosaurusquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:04 schreef Pink_Floyd het volgende:
Dat moet meen ik 20th Century boy zijn van T-Rex
Dat geldt voor mij ookquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:10 schreef Pink_Floyd het volgende:
Vond het een erg gaaf nummer destijds (vd reclame dan, dat andere heb ik niet meegemaakt), dus heb toen nog ooit lopen zoeken naar de uitvoerende
Ik bedoelde dus Children of the Revolution als 1 van de andere 'goede' nummers op die cdquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind dit en bijv Children of the Revolution dan weer wat minder. Doe mij maar de wat 'zwoelere' T. Rex.
Reet Petite wist ik niet zeker, maar dat was 1987 blijkbaarquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:32 schreef ranja het volgende:
Steve Miller Band - The Joker
Muddy Waters - Mannish Boy
Sam Cooke - Wonderful World
The Clash - Should I Stay or Should I Go
Jackie Wilson - Reet Petite
paar gokjes of die uit díe reclame serie komen
quote:One day I'm gonna write a poem in a letter
One day I'm gonna get that faculty together
Remember that everybody has to wait in line
look out world you know I've got mine
She got Latin roots
She got everything
Ik was ook al uit nieuwsgierigheid aan het googlen naar een mooi verhaal over Bowie en Levi'squote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:03 schreef ranja het volgende:
[..]
het was een 'denk vooral in deze richting' premature hint
Ik was benieuwd of hij inderdaad ook ooit aan die potloodsnorren deed (antwoord is nee voor zover ik kan zien), dus ik was even gaan foto-googlen op 'Sam Cooke'. Blijkt er ook een dj-end fotomodel te zijn dat onder die naam optreedt.quote:
Daar raak je wel van de Cooke van jaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:16 schreef Grobbel het volgende:
edit: even over je schouder kijken of er geen vriendinnen/vrouwen met deegrollers achter je staan en je dan hier vergapen aan de nieuwe Sam Cooke.![]()
![]()
http://www.smartshanghai.com/print/event.php?event=9451
Ow!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nee, dat was die van the Four Seasons...
Die weet ik dan weer wel.![]()
Die was ook een tintje lichter...quote:
Wat nou "Very Best of T.Rex", daar klopt geen zak van. Koop gewoon een reissue van Electric Warrior of the Slider, dan heb je veel meer waar voor je geld. Deze CD kun je na 5 nummers al afzetten......quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus Children of the Revolution als 1 van de andere 'goede' nummers op die cd
Deze trouwens: http://rateyourmusic.com/(...)_very_best_of_t_rex/
I Love to Boogie, Born to Boogie![]()
![]()
quote:I bought a toothbrush, some toothpaste, a flannel for my face
Pajamas, a hairbrush, new shoes and a case.
I said to my reflection, Let's get out of this place.
Passed the church and the steeple, the laundry on the hill
Billboards and the buildings Memories of it still
Keep calling and calling but forget it all I know I will
Het was ook gewoon een pure gok op het uiterlijk van de voorkant. Die kleurtjes horen bij het label van Gabriel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Eeehhmmm...voor 2 pnt kan ik dat nét niet goed rekenen..
Ook niet helemaal maar good enough dan maarquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:45 schreef Burnett het volgende:
Temptation of the christ - peter gabriel
Oh, meneer Gabriel moet weer eigen kleurtjes bedenken hoorquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:47 schreef belsen het volgende:
Die kleurtjes horen bij het label van Gabriel.
welke band isquote:Charles Haddon, de zanger van de Britse groep, heeft op het parkeerterrein van het Pukkelpop festival zelfmoord gepleegd. Dat laat de festivalorganisatie weten in een persconferentie. Volgens de Nederlandse persdienst ANP sprong Haddon op het backstage parkeerterrein van een mast.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:44 schreef Felagund het volgende:
Ou est le swimming pool?
Zoiets was het. Ik heb het nieuwsbericht wel gelezen, maar kende het bandje verder niet.
hij kan nétquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:48 schreef belsen het volgende:
Wel een goede vervolgvraag, na een vraag geparkeerd te hebben.
Ik vond hem wel toepasselijk jaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:48 schreef belsen het volgende:
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:48 schreef belsen het volgende:
Formeel zal je gelijk hebben, maar om 22.04u gaf Schaap nog een antwoord op de openstaande vraag.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:43 schreef Pink_Floyd het volgende:
ff nieuwe vraag maar? en deze parkeren, staat al meer dan een uur open
Dat zeg ik, je zal formeel gelijk hebben...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:03 schreef Pink_Floyd het volgende:
ah ik dacht dat het om de vraag ging en niet de antwoorden, my bad...en schaap001 was offline en van burnett is het niet te zien, maar ik dacht het wellicht nog wel ff ging duren.
Haast heb ik niet hoor, maar had wel zin in wat voortgang
Net aangehad.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:03 schreef Gambolputty het volgende:
Net bij Holland's got talent bij een breakfance-act: welk nummer van wie? (Wel een andere uitvoering)...
I was delayed, I was way-laid
An emergency stop
I smelt the last ten seconds of life
I crashed down on the crossbar
And the pain was enough to make
A shy, bald, buddhist reflect
And plan a mass murder
zo'n ramp is het niet toch? Dacht dat het wel vaker gebeurde als het dreigde te stagneren zonder hints en verdere interactie of tekenen van leven, but correct me if I'm wrong...ik ben een newbie hierquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je zal formeel gelijk hebben...
EEN newbie, he, EEN..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:17 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
zo'n ramp is het niet toch? Dacht dat het wel vaker gebeurde als het dreigde te stagneren zonder hints en verdere interactie of tekenen van leven, but correct me if I'm wrong...ik ben een newbie hier
Prima zo, als er mensen willen spelen, dan moet het topic door. Het ligt hier al te vaak stil, wat mij betreft wordt de reactietermijn zelfs verkort naar 30 minuten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Formeel zal je gelijk hebben, maar om 22.04u gaf Schaap nog een antwoord op de openstaande vraag.
Hebben we ineens haast of zo?
Friekin +2quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:06 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Net aangehad.
The Smiths - Stop me if you think you've heard this one before
Of Stop me van Mark Ronson met Daniel Merriweather.
idemquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:21 schreef ranja het volgende:
Ik heb er eigenlijk meer moeite mee dat het antwoord van felagund wordt foutgerekend omdat die de franse vervoegingen niet kent
Is toch al wat ouder al hoor. Ik wacht wel met een vraag tot er besloten is hoe of wat hier.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:22 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Friekin +2
Best wel apart daar een soort van hiphopversie van te horen..
Ik weet niet wie mijn grootste concurent is, maar ik ben op de hand van die ander.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:21 schreef ranja het volgende:
Ik heb er eigenlijk meer moeite mee dat het antwoord van felagund wordt foutgerekend omdat die de franse vervoegingen niet kent
Vraag, vraag, vraag! We zijn eruit.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:23 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Is toch al wat ouder al hoor. Ik wacht wel met een vraag tot er besloten is hoe of wat hier.
Welke strenge lijn. Die Peter Gabriel-punten toekennen is het soepelste wat ik in maanden gedaan heb.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:24 schreef Pink_Floyd het volgende:
allebei 1 punt danen Felagund ook een vraag of hoe wordt dit opgelost normaliter? Ik volgde amper de strenge lijn die n00bie inzette
De band kent? Het heeft overal op het nieuws gestaan, vraag me af wie de band echt kent. Bovendien was Gambolputty's antwoord een reactie op het antwoord van felagund.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:25 schreef belsen het volgende:
Ik weet niet wie mijn grootste concurent is, maar ik ben op de hand van die ander.
Ontopic: Ik kan me voorstellen dat je, in het kader van de tweepuntenvraag, de punten geeft aan degene die de band echt kent, hoewel ik het ze beide gun. Zeker als er een bijna goed en geheel goed antwoord staan, kan ik mij voorstellen dat je dan toch het punt geeft aan het geheel goede antwoord.
gewoon nieuwe vraag doenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:23 schreef friekin_ het volgende:
Is toch al wat ouder al hoor. Ik wacht wel met een vraag tot er besloten is hoe of wat hier.
N00b. Respect. 4 minquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
supremes - stop! in the name of love
sam brown - stop
michael jackson - don't stop til you get enough
hollies - stop stop stop
hollies - bus stop
mcfadden & whitehead - ain't no stoppin'us now
rihanna - don't stop the music
yarbrough & peoples - don't stop the music
bugz in the attic - don't stop the music
queen - don't stop me now
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Post 5 foto's van kale zangeressen/vrouwelijke muzikanten Op den schedel, ja.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Post 5 foto's van kale zangeressen/vrouwelijke muzikanten Op den schedel, ja.
en die laatste naam niet copy-pasten he!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:48 schreef Pink_Floyd het volgende:
damn toch eens dat tinypic proberen ipv fok uploads
wie zijn die eerste en laatste ranja?
de eerste is Joan Jett, heeft ook een kale periode gehad; de laatste is Gail Ann Dorsey, had midden jaren 80 een bijna hitje met Where is the Love.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:48 schreef Pink_Floyd het volgende:
damn toch eens dat tinypic proberen ipv fok uploads
wie zijn die eerste en laatste ranja?
... owja, en ze is ook de bassiste van David Bowie op zijn (overigens geweldige) DVD Reality Tourquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:55 schreef ranja het volgende:
[..]
de laatste is Gail Ann Dorsey, had midden jaren 80 een bijna hitje met Where is the Love.
De vraag stond niet bij mij, wel de antwoorden; ik: heuh???quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:58 schreef ranja het volgende:
RIP Anton Geesink.
Mag ik een lijstje van 10 liedjes (titel + uitvoerende, alleen complete lijstjes) die iets met vechtsport van doen hebben, eventueel mee te maken zouden kunnen hebben?
Nou ja, ik kon het ergens wel begrijpen, het is midden in de bandnaam.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:21 schreef ranja het volgende:
prima...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
carl douglas - kung fu fighting
a tribe called quest - can i kick it?
simple minds - kick it in
tony orlando & dawn - knock three times
posies - fight it (if you want)
ll cool j - mama said knock you out
simon & garfunkel - the boxer
status quo - roll over lay down
guns n roses - get in the ring
boney m - brown girl in the ring
quote:During the 1970s,owned a flat at 12 Curzon Place in London. In 1974, Cass Elliot, formerly of The Mamas and the Papas, was performing at the London Palladium.
allowed Elliot to use his apartment while he was out of the country. On 29 July 1974, Mama Cass was found dead in the bedroom of
's apartment, of heart failure. She was 32.
Keith Moon, eccentric drummer of The Who, had also stayed at's flat on Curzon Place. On 7 September 1978, after attending the premier of The Buddy Holly Story, Moon returned supposedly to the same room in the flat where Mama Cass had died. He was killed by a fatal overdose of a prescription anti-alcohol drug. Moon, like Cass, was 32.
Kane?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:38 schreef belsen het volgende:
Welke band coverde tijdens de Marlboro Flashbacks Queen?
quote:
Psies! Misschien kan je de punten met Belsen delen...quote:
Strak plan.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:44 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Psies! Misschien kan je de punten met Belsen delen...
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:56 schreef Pink_Floyd het volgende:
Mr. Big? Dat was één vd hele slechte nr 1's in die tijd en ook een engelse band meen ik, alleen geen flauw idee of dat de jaren 70 waren
Argh, dat scheelt ook echt bijna niks... alsof dit geen draak isquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoor deze net iets liever
Kan best want:quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:50 schreef bartrid het volgende:
Foto eerder gezien, geen idee wie het zijn.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 07:41 schreef schaap001 het volgende:
Die heb ikThe Drive By Truckers - The Big To Do
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:08 schreef lubje25 het volgende:
Intro heeft wel iets weg van When I come around van Green Day.
Wat van wiequote:You think that we connect
That the chemistry's correct
You words walk right through my ears
Presuming I like what I hear
Is ook lastig zo, met die eerste reactiequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:02 schreef belsen het volgende:
Welk nummer herkennen we hier (en dan bedoel ik niet Make-up)?
Dan moet je eens nagaan hoeveel nut het heeft een reactie te plaatsen op youtube. Zelfs vragenstellers hier lezen ze niet als ze het amper lezen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Is ook lastig zo, met die eerste reactie
Dat was Don't speak.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:20 schreef Pink_Floyd het volgende:
no doubt is goed...2e single van hun bekendste plaat
quote:And now I'm stuck in the
You're spinning
You've got me for your prey
Wel bekend van de Annie MG Schmidt musicals, deze week overleden en het legendarischequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |