quote:Katje levend begraven in Deurne
Een onbekende man heeft gisteravond in het Brabantse Deurne een katje levend begraven. Dat meldt Omroep Brabant, waar verschillende getuigen van het voorval zich hebben gemeld.
KATJE LEVEND BEGRAVEN IN DEURNE
Foto
Ze beschrijven hoe ze zagen dat een man en een vrouw uit een auto stapten en een plastic tas begroeven. Vervolgens stampte de man de grond goed aan en vertrok.
Opgegraven
De buurtbewoners die dit zagen gebeuren vertrouwden het niet en groeven de tas op. In de tas zat een jong katje, dat toen nog net leefde maar uiteindelijk toch bezweek in de handen van zijn redders. De getuigen zeggen dat ze het kenteken van de auto hebben genoteerd en aan de politie hebben doorgegeven.
Kattenkopjes
Deurne is een buurgemeente van Helmond, dat de laatste maanden al twee keer is opgeschrokken door de gruwelijke vondst van twee afgesneden kattenkopjes.
Waarschijnlijk zal de boete voor het weggooien van de plastic zak nog hoger zijn dan de boete voor het vermoorden van het katjequote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:26 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alweer katten die de dupen zijn.
Wat een idioot om zoiets te doen. Hopelijk wordt hij snel gepakt en krijgt hij Amerikaanse straffen voor mishandeling en doden van dieren. Oftwel gewoon enkele jaren in de bak. Maar hier in NL zal die wel weer weg komen met een boete van 25 euro ofzo.
Wanneer krijgen we nou echt eens zware straffen voor mishandeling/verwaarlozing/moord op dierenquote:Kitten gered uit ondergrondse container
ALMERE - Tijdens het legen van een ondergrondse vuilcontainer aan de Langshof in Almere-Haven heeft een oplettende vuilnisman een kitten van de dood gered. Het jonge poesje werd tussen het vuilnis aangetroffen.
Het dier had een gebroken dijbeen en is inmiddels geopereerd. Volgens het dierenasiel in Almere herstelt de kitten goed, zo liet het donderdag weten.
Tijdens het legen van de ondergrondse vuilcontainer hoorde de vuilnisman gemiauw en vond tussen alle rommel het negen weken oude poesje. Hij bracht het diertje meteen naar het dierenasiel waar een arts de botbreuk constateerde en meteen liet opereren. Het diertje heeft de naam Haley gekregen. Volgens beheerder Margret Janssen van Dierenasiel Almere is de kitten gedumpt. „Dit is pure dierenkwelling waarvoor de dader streng moet worden gestraft. Het lijkt erop dat Haley nu weer wat vertrouwen in haar verzorgers krijgt.”
Misschien was het niet eens hun eigen katje he!?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:32 schreef ElectricEye het volgende:
Economische crisis taferelen.
Ineens dringt het tot de mensen door dat huisdieren en teken van vrij nutteloze luxe zijn.
Arme mensen hebben dan ook alleen functionele huisdieren.
Dan is het nog nooit nodig het levend te begraven. Breng het naar het asiel, of als dat zelfs nog teveel werk is zet je het ergens bij iemand voor de deur ofzo.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:32 schreef ElectricEye het volgende:
Ineens dringt het tot de mensen door dat huisdieren en teken van vrij nutteloze luxe zijn.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:35 schreef klausmeister het volgende:
En dan in een AH-tas van de "Hamsterweken".
Ongepastquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:35 schreef klausmeister het volgende:
En dan in een AH-tas van de "Hamsterweken".
Nee, da's evident.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan is het nog nooit nodig het levend te begraven.
Dat lost het individuele probleem wel op, maar niet het feit dat er in dit vrij volle landje gewoon te veel katten (en honden) zijn. En dat het gros van de huisdierenbezitters geen flauw idee heeft hoe op correcte wijze voor hun huisdier te zorgen en het de vorm van aandacht te geven die het behoeft. Minder huisdieren en alleen bij mensen die een soort 'huisdier-diploma' hebben, verkleind het dierenleed en de overlast voor niet-huisdierenbezitters. Een hond of kat die correct verzorgd wordt, is geen probleem voor anderen tenslotte.quote:Breng het naar het asiel, of als dat zelfs nog teveel werk is zet je het ergens bij iemand voor de deur ofzo.
Mishandeling, ok, maar waarom zou je straf moeten krijgen voor het doden van dieren?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:26 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Hopelijk wordt hij snel gepakt en krijgt hij Amerikaanse straffen voor mishandeling en doden van dieren.
Omdat het ook gewoon levende wezens zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:43 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Mishandeling, ok, maar waarom zou je straf moeten krijgen voor het doden van dieren?
Stuur de politie deze link maar door dan: http://www.detelefoongids.nl/bg/-/w-slagerij/1/quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Omdat het ook gewoon levende wezens zijn.
Wanneer je zware straffen op mishandeling/verwaarlozing/moord op dieren zet. Moeten we eerst eventjes de vleesindustrie stop zetten. Of wou je slachthuis medewerkers ook maar de bak in gooien?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:33 schreef Loveless85 het volgende:
Het is wel raak met mishandeling / moord van katten tegenwoordig zeg.
Ander artikel van vandaag;
[..]
Wanneer krijgen we nou echt eens zware straffen voor mishandeling/verwaarlozing/moord op dieren
Het mishandelen van dieren al dan niet met de dood tot gevolg danquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:44 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Stuur de politie deze link maar door dan: http://www.detelefoongids.nl/bg/-/w-slagerij/1/
Hopelijk geldt dat dan ook voor het tegen hun zin houden van huisdieren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:45 schreef tuintegel het volgende:
Het mishandelen van dieren al dan niet met de dood tot gevolg dan
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:44 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Stuur de politie deze link maar door dan: http://www.detelefoongids.nl/bg/-/w-slagerij/1/
Het verschil niet snappen tussen consumptiedieren en gezelschapsdierenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:44 schreef borbit het volgende:
[..]
Wanneer je zware straffen op mishandeling/verwaarlozing/moord op dieren zet. Moeten we eerst eventjes de vleesindustrie stop zetten. Of wou je slachthuis medewerkers ook maar de bak in gooien?
Alsof gezelschapsdieren meer lijden dan consumptiedieren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
[..]
Het verschil niet snappen tussen consumptiedieren en gezelschapsdieren![]()
![]()
Als je echt een grote broek aandoet over dierenrechten, dan moet je ook consequent zijn, dunkt me. Dan is een dier een dier. Zelfs een mug doodslaan zou dan enorm beboet moeten worden. Of geldt het daar niet voor omdat je die niet kunt aaien?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:47 schreef Loveless85 het volgende:
Het verschil niet snappen tussen consumptiedieren en gezelschapsdieren![]()
![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:43 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Mishandeling, ok, maar waarom zou je straf moeten krijgen voor het doden van dieren?
Komen dit soort opmerkingen weer. Een dier voor de consumptiemaatschappij heeft ook geen best leven ben ik met je eens, maar dit wil niet zeggen dat we daardoor alle mishandelingen van andere dieren maar door de vingers moeten zien. Bovendien gaat het ook erom dat iemand zo wreed kan zijn om eigenhandig een kitten van enkele weken levend onder de grond te stoppen. Dan ben je psychisch gestoord imo.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:44 schreef borbit het volgende:
[..]
Wanneer je zware straffen op mishandeling/verwaarlozing/moord op dieren zet. Moeten we eerst eventjes de vleesindustrie stop zetten. Of wou je slachthuis medewerkers ook maar de bak in gooien?
Mocht iemand weten wie dit is geweest, geef de gegevens svp even aan mij door. Zegt het voort.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:26 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een idioot om zoiets te doen. Hopelijk wordt hij snel gepakt en krijgt hij Amerikaanse straffen voor mishandeling en doden van dieren. Oftwel gewoon enkele jaren in de bak. Maar hier in NL zal die wel weer weg komen met een boete van 25 euro ofzo.
Ik doe geen grote broek aan, ik eet met veel plezier een stukje biefstuk, maar er is gewoon qua omgang en sociale acceptatie een wezenlijk verschil tussen een koe die word opgevoed om naar de slachtbank geleidt te worden (op een zo pijnloze manier) en een kitten wat levend word begraven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je echt een grote broek aandoet over dierenrechten, dan moet je ook consequent zijn, dunkt me. Dan is een dier een dier. Zelfs een mug doodslaan zou dan enorm beboet moeten worden. Of geldt het daar niet voor omdat je die niet kunt aaien?
Inwikkelen met ducktape, dan ingraven tot hun hals zodat zodat ze nog wel kunnen ademen en vervolgens dood gooien met stenen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal de boete voor het weggooien van de plastic zak nog hoger zijn dan de boete voor het vermoorden van het katje![]()
Dit soort beesten moet je op de meest gruwelijke manier afmaken, en daarmee bedoel ik dus niet het katje...
Nee ik niet, waarom vraag je dat?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Iedereen in dit topic is ook vegetarier, neem ik aan?
wat heeft dat te maken met een levend katje begraven? Dus als je vlees eet mag je het niet abnormaal vinden dat men een levend katje begraaftquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Ja daar gaat het ook echt omquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Irrelevant...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Wat maakt het uit of die koe opgevoed wordt om naar de slachtbank te gaan?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik doe geen grote broek aan, ik met veel plezier een stukje biefstuk, maar er is gewoon qua omgang en sociale acceptatie een wezenlijk verschil tussen een koe die word opgevoed om naar de slachtbank gelijdt te worden (op een zo pijnloze manier) en een kitten wat levend word begraven.
Wat de anderen over je vraag zeggen..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Wat is er zo nutteloos aan?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:54 schreef Loveless85 het volgende:
Altijd die nutteloze discussie 'Oh je vind dierenleed erg, maar tenzij je veganist bent heb je geen recht van spreken'.
Dit neigt naar sadisme . Verder is een natuurlijk een (ethisch) verschil tussen slachtvee en huisdieren .quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:55 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of die koe opgevoed wordt om naar de slachtbank te gaan?
Alsof die koe dat weet ... en als hij dat zou weten dan was hij er ook niet mee eens denk ik.
Ok, ook ik vind een koe die pijnloos wordt geslacht ook anders dan een kat die levend wordt begraven ... maar ook in de vleesindustrie wordt veel geleden. Vee wat sterft tijdens transport, dieren die geen daglicht zien in de stal, etc.
Precies, het slaat helemaal nergens op.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:54 schreef Loveless85 het volgende:
Altijd die nutteloze discussie 'Oh je vind dierenleed erg, maar tenzij je veganist bent heb je geen recht van spreken'.
Dus terug op mijn vraag, het begraven van levende katjes is normaal als je vlees eet?quote:
De discussie kan niet gevoerd worden omdat mensen als jij het verschil niet zien tussen een dier doden voor voedsel en een dier doden "voor de lol". Over het eerste kunnen de meningen nog verschillen maar het laatste is sowieso walgelijk.quote:
En niet willen snappen dat er qua cultuur wel degelijk een 'verdeling' bestaat in dieren die voor voedsel worden gebruikt en dieren die als gezelschapsdier levenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:59 schreef Desunoto het volgende:
[..]
De discussie kan niet gevoerd worden omdat mensen als jij het verschil niet zien tussen een dier doden voor voedsel en een dier doden "voor de lol". Over het eerste kunnen de meningen nog verschillen maar het laatste is sowieso walgelijk.
Voor het dier maakt het weinig uit.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:59 schreef Desunoto het volgende:
[..]
De discussie kan niet gevoerd worden omdat mensen als jij het verschil niet zien tussen een dier doden voor voedsel en een dier doden "voor de lol". Over het eerste kunnen de meningen nog verschillen maar het laatste is sowieso walgelijk.
Kap es met trollenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:01 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Voor het dier maakt het weinig uit.
Dan ben je inderdaad psychisch gestoord. Dit was compleet onnodig, dieren voor de consumptie niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Komen dit soort opmerkingen weer. Een dier voor de consumptiemaatschappij heeft ook geen best leven ben ik met je eens, maar dit wil niet zeggen dat we daardoor alle mishandelingen van andere dieren maar door de vingers moeten zien. Bovendien gaat het ook erom dat iemand zo wreed kan zijn om eigenhandig een kitten van enkele weken levend onder de grond te stoppen. Dan ben je psychisch gestoord imo.
Maar dat er zo'n cultuur bestaat, praat dat het goed? Er bestaan ook culturen waarin lijfeigenschap normaal is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En niet willen snappen dat er qua cultuur wel degelijk een 'verdeling' bestaat in dieren die voor voedsel worden gebruikt en dieren die als gezelschapsdier leven
Hear hear.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:53 schreef tuintegel het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met een levend katje begraven? Dus als je vlees eet mag je het niet abnormaal vinden dat men een levend katje begraaft
Ik denk dat het het dier niet veel uitmaakt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:59 schreef Desunoto het volgende:
[..]
dus volgens jou moeten we gevallen van dierenmishandeling maar toelaten en door de vingers zien vanwege het leed in de bio?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:01 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Voor het dier maakt het weinig uit.
In feite ligt aan zowel consumptie- als gezelschapsdieren hetzelfde idee ten grondslag: dat de mens dieren als gebruiksvoorwerp mag benutten, hetzij voor vlees, hetzij voor 'liefde'.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:02 schreef Louis22 het volgende:
Maar dat er zo'n cultuur bestaat, praat dat het goed? Er bestaan ook culturen waarin lijfeigenschap normaal is.
of beide even hard aanpakkenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
dus volgens jou moeten we gevallen van dierenmishandeling maar toelaten en door de vingers zien vanwege het leed in de bio?
Och zie daar iemand schopt zijn hond in elkaar, ach ja boeien in de bioindustrie lijden de dieren ook dus laat hem maar zijn gang gaan. Zoiets?
Varkens zijn intelligentere dieren dan katten, dus kunnen dieper leed voelen. Daarom is het ook niet zo erg om een mug dood te slaan, zoals iemand anders hier zei.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:53 schreef Franneh het volgende:
[..]
Ja daar gaat het ook echt om
Sowieso neem ik aan dat niemand in dit topic katten eet.
Kom terug in een topic over varkens oid.
In een rechtzaak kun je toch niet echt onderscheid maken op basis van waar een dier geboren wordt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Komen dit soort opmerkingen weer. Een dier voor de consumptiemaatschappij heeft ook geen best leven ben ik met je eens, maar dit wil niet zeggen dat we daardoor alle mishandelingen van andere dieren maar door de vingers moeten zien.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik doe geen grote broek aan, ik eet met veel plezier een stukje biefstuk, maar er is gewoon qua omgang en sociale acceptatie een wezenlijk verschil tussen een koe die word opgevoed om naar de slachtbank geleidt te worden (op een zo pijnloze goedkopemanier) en een kitten wat levend word begraven.
niet iedereen in de topic zegt dat je geen katten mag dodenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Ben ik met je eens. Zelf eet ik niet elke dag vlees en koop meestal vlees uit de scharrelindustrie. Varkens zijn erg slim en gevoelig idd en ik weet ook dat ze zwaar lijden onder hun bestaan in de bio maar dit wil niet zeggen dat mensen zomaar op een wrede manier hun huisdieren kunnen dumpen en ik hier mijn ogen voor sluit.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:06 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Varkens zijn intelligentere dieren dan katten, dus kunnen dieper leed voelen. Daarom is het ook niet zo erg om een mug dood te slaan, zoals iemand anders hier zei.
Maak je er dan wel soep van? Anders is het zielig!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:16 schreef steunsunchaser het volgende:
wij schieten ze dus ook af binnenkort, alsof slachtvee het beter heeft
Dan zet je in de krant: wil iemand mijn twee katten adopteren want anders moet ik ze doodschieten. Iemand wil ze dan echt wel hebben. Waarom heb je dan uberhaupt katten genomen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:16 schreef steunsunchaser het volgende:
schijnheilig gedoe.
ik zit nu nog met twee katten, niemand wil die beesten hebben.
ben naar asiel geweest maar daar wouden ze ze niet hebben, zaten vol en koste me anders geld.
advertentie in dorpskrant ook niks.
marktplaats niet en hier niet.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:16 schreef steunsunchaser het volgende:
schijnheilig gedoe.
ben naar asiel geweest maar daar wouden ze ze niet hebben, zaten vol en koste me anders geld.
niet genomen, iemand heeft zijn kat uit huis getrapt en dat beest heeft bij ons op zolder geworpen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan zet je in de krant: wil iemand mijn twee katten adopteren want anders moet ik ze doodschieten. Iemand wil ze dan echt wel hebben. Waarom heb je dan uberhaupt katten genomen?
nee je krijgt ze gratis mee met nog wat voerquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat een bullshit, je moet inderdaad dokken voor een Asiel, en tenzij het echt katten zijn die van alles mankeren kom je er echt wel vanaf op Marktplaats ofzo. Of ben jij er zo eentje die er graaaag vanaf wil, maar dan nog wel ff 50 euro per stuk wil vangen voor een huis- tuin en keuken Europese korthaar
Dan zal het mishandelen van bijvoorbeeld jou minder erg zijn dan het mishandelen van een bankdirecteurquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:06 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Varkens zijn intelligentere dieren dan katten, dus kunnen dieper leed voelen. Daarom is het ook niet zo erg om een mug dood te slaan, zoals iemand anders hier zei.
en jij krijgt dat over je hart om die beestjes de kogel te geven? Hoe is de moeder aan haar einde gekomen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:25 schreef steunsunchaser het volgende:
[..]
niet genomen, iemand heeft zijn kat uit huis getrapt en dat beest heeft bij ons op zolder geworpen.
de moeder is al dood en volgende week dus ook de kittens.
ik ga niet aan het asiel 3x 25 euro betalen of zo.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:25 schreef steunsunchaser het volgende:
[..]
niet genomen, iemand heeft zijn kat uit huis getrapt en dat beest heeft bij ons op zolder geworpen.
de moeder is al dood en volgende week dus ook de kittens.
ik ga niet aan het asiel 3x 25 euro betalen of zo.
Open een topic op aanvraag hier in Flora & Fauna. Zeg dan wat je met ze gaat doen als niemand ze wil en echt wel dat iemand ze dan wil hebben. Blijkbaar vind je het helemaal niet erg om die beestjes af te maken en doe je dat nog liever dan dat je een beetje moeite doet om ze een nieuw huis te vinden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:26 schreef steunsunchaser het volgende:
[..]
nee je krijgt ze gratis mee met nog wat voer
Dat heeft ie al gedaan maar het maakt zijn topic er niet geloofwaardiger op...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Open een topic op aanvraag hier in Flora & Fauna. Zeg dan wat je met ze gaat doen als niemand ze wil en echt wel dat iemand ze dan wil hebben. Blijkbaar vind je het helemaal niet erg om die beestjes af te maken en doe je dat nog liever dan dat je een beetje moeite doet om ze een nieuw huis te vinden.
jij bent een hoerenloper neem ik aanquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:51 schreef Louis22 het volgende:
Ik vind mensen die dieren slachten voor vlees ook onbegrijpelijk, hoe kan je dat werk doen...maar zelf eigenhandig kittens doodmaken, puur omdat je ze zelf niet wil hebben, walgelijk gewoon.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:34 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Dat heeft ie al gedaan maar het maakt zijn topic er niet geloofwaardiger op...
Ga jij zoeken!?!quote:
Vertel mij dan eens waarom je in godsnaam dan de kitten meeneemt in je auto om vervolgens ergens te begraven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:43 schreef Loedertje het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat de moederpoes een nestje had waarvan 1 kitten na een paar dagen dood leek? Het is nml erg vreemd dat er slechts 1 kitten in dat grafje lag nietwaar?
misschien woonden ze op een flatjequote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:44 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens waarom je in godsnaam dan de kitten meeneemt in je auto om vervolgens ergens te begraven.
Doe dat dan gewoon in je eigen tuin ofzo.
Euhm... Ze woonden in een flat en hadden de plantenbakken net weggehaald. Ik noem eens wat...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:44 schreef -moppie- het volgende:
Vertel mij dan eens waarom je in godsnaam dan de kitten meeneemt in je auto om vervolgens ergens te begraven.
Doe dat dan gewoon in je eigen tuin ofzo.
in je tuin met het risico dat je hond het beest weer gaat opgraven...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:44 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Hopelijk heel erg snel....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:33 schreef Loveless85 het volgende:
Wanneer krijgen we nou echt eens zware straffen voor mishandeling/verwaarlozing/moord op dieren
Zullen we eerst normale straffen voor misdaden tegen mensen invoeren danquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:52 schreef Frutsel het volgende:
Ik had niet moeten klikken![]()
[..]
Hopelijk heel erg snel....
waarom het een of het ander? waarom niet gewoon en en?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zullen we eerst normale straffen voor misdaden tegen mensen invoeren dan.
En daarna een lijstje maken met dieren die je wel/ niet dood mag slaan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:52 schreef HeatWave het volgende:
en dat dusquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom klik ik toch op dit soort topics![]()
.
de kogel voor misdaad tegen mensen en levenslang/TBS voor misdaad tegen dieren?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das ook prima natuurlijkquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
waarom het een of het ander? waarom niet gewoon en en?
afschuwelijke mensen zijn dit zeg. hoe kun je zoiets doen
... maar waarschijnlijk nooit.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:52 schreef Frutsel het volgende:
Ik had niet moeten klikken![]()
[..]
Hopelijk heel erg snel....
Hoe je het ook wendt of keert, er zijn wel wat grotere problemen op te lossen, lijkt me zo.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:56 schreef Yi-Long het volgende:
... maar waarschijnlijk nooit.
Het is een onderwerp waarover alle politici het eens lijken te zijn, maar er komt vrijwel nooit echte wetgeving van![]()
Hoe fucking incompetent ben je dan als volksvertegenwoordiging....!?
Dat kan, maar je kan ook eerst de écht belangrijke dingen aanpakken en daarna de luxedingen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:02 schreef DarkElf het volgende:
wat een onzinmening zeg.
moet je eerst alle andere ellende oplossen voordat je je hiermee bezig kan houden?
als mensen zich druk kunnen maken om een vliegreis van een troela kunnen ze hier ook tijd aan spenderen...
tis niet het een of het ander, je kan meerdere dingen tegelijk aanpakken!
Sorry, maar als je het met zijn allen eens bent over dit soort zaken, dan hoeft dat allemaal helemaal niet zoveel tijd en moeite te kosten...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, er zijn wel wat grotere problemen op te lossen, lijkt me zo.
Dat wij een partij in de volksvertegenwoordiging hebben die alleen opkomt voor dierenrechten is al een teken hoe decadent onze maatschappij is, in mijn ogen.
Volgens mij hebben wij meer dan genoeg politici en ambtenaren om zowel de belangrijke als de minder belangrijke zaken gewoon aan te pakken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat kan, maar je kan ook eerst de écht belangrijke dingen aanpakken en daarna de luxedingen.
Maar goed, dat is, zoals reeds gezegd, mijn mening.
Kom je net uit de kroeg ofzo?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:32 schreef ElectricEye het volgende:
Zoals je in dit topic al ziet, zijn we het niet met zijn allen eens.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef Yi-Long het volgende:
Sorry, maar als je het met zijn allen eens bent over dit soort zaken, dan hoeft dat allemaal helemaal niet zoveel tijd en moeite te kosten...
"Ze"?quote:Het geeft dus wel aan dat ze het dus alleen roepen om zieltjes te winnen af en toe, maar ondanks dat ze in de positie zitten om er daadwerkelijk iets aan te doen, dit nalaten...
De PVV.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Helemaal mee eens. In Engeland is het ook gelukt om de wetgeving mbt dierenmishandeling te verzwaren dus waarom kan het hier niet terwijl het iedere keer naar voren komt als programmapunt, zelfs bij de PVV. Trouwens van de Partij vd Dieren merk ik ook niet veel, waardeloos naar mijn inziens...
zolang mensen zich vol blijven proppen met vlees blijft de bio bestaan. Op welke wijze moet je al deze mensen dan van een stuk vlees voorzien elke dag? Mensen zouden eens wat minder vlees moeten eten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:11 schreef klausmeister het volgende:
[..]
De PVV.
die is tegen het mishandelen van huisdieren, maar is wel voor de bioindustrie.
Nee hoor:quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:11 schreef klausmeister het volgende:
[..]
De PVV.
die is tegen het mishandelen van huisdieren, maar is wel voor de bioindustrie.
quote:De PVV is voor een gecontroleerde afbouw van de bio-industrie, op de lange termijn. Afbouw van
de bio-industrie kan alleen als we boeren niet de nek willen omdraaien. Onze agrarische
ondernemers moeten niet gedwongen worden voorop te lopen en zo weggeconcurreerd te
worden door boeren in andere landen die de kantjes er af lopen.
Als je iets voor afschaffen van iets bent en het met zoveel mitsen en maaren omkleedt, dan ben je mijns inziens gewoon voor datgene behouden.quote:
Wat een fantastische partij toch ook.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee hoor:
[..]
Die de kantjes er af lopen.
idd ik lees het nu nog eens goedquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Wat een fantastische partij toch ook.
Jij moet toch ook begrijpen dat de bio-industrie afschaffen geleidelijk moet gaan. Anders hebben die boeren echt een probleem en dat is slecht voor de economie. Niet dat ik voor Wilders ben (alles behalve), maar met dat punt vind ik niets mis.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je iets voor afschaffen van iets bent en het met zoveel mitsen en maaren omkleedt, dan ben je mijns inziens gewoon voor datgene behouden.
Ik heb het idee dat zulke dingen er alleen instaan om Dion Graus tevreden te houden en een paar Tokkies met honden die zichzelf dierenliefhebbers noemen aan te spreken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Jij moet toch ook begrijpen dat de bio-industrie afschaffen geleidelijk moet gaan. Anders hebben die boeren echt een probleem en dat is slecht voor de economie. Niet dat ik voor Wilders ben (alles behalve), maar met dat punt vind ik niets mis.
Al zal het me niets verbazen dat de PVV enkel die linkse standpunten inneemt om een andere reden.
Je beschrijft nu werkelijk elke politieke partij die ons land rijk is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat zulke dingen er alleen instaan om Dion Graus tevreden te houden en een paar Tokkies met honden die zichzelf dierenliefhebbers noemen aan te spreken.
En vervolgens worden er zoveel voorwaarden genoemd, dat het er praktisch op neerkomt dat er niks verandert.
Gaat niet alleen om de opsporingsmethodes, maar natuurlijk vooral om het feit dat er geen fatsoenlijke straffen worden uitgedeeld wanneer je iemand's huisdier de nek omdraait...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zoals je in dit topic al ziet, zijn we het niet met zijn allen eens.. Er zijn momenteel al voldoende opsporingsmethodes bijvoorbeeld.
[..]
Politici. Vraag ze allemaal op de man af, na een gebeurtenis als deze, wat voor straf de daders zouden moeten krijgen, en ik betwijfel of er dan veel zullen zeggen dat een boete van ongeveer 100 euro ofzo wel voldoende zou zijn....quote:"Ze"?
Waarom haal je dat erbij? Uit niets in de OP of het topic blijkt dat het katje niet van die knakker zelf was.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:47 schreef Yi-Long het volgende:
Gaat niet alleen om de opsporingsmethodes, maar natuurlijk vooral om het feit dat er geen fatsoenlijke straffen worden uitgedeeld wanneer je iemand's huisdier de nek omdraait..
Dat ligt er maar aan hoe populistisch ze zijn, heb ik het idee.quote:Politici. Vraag ze allemaal op de man af, na een gebeurtenis als deze, wat voor straf de daders zouden moeten krijgen, en ik betwijfel of er dan veel zullen zeggen dat een boete van ongeveer 100 euro ofzo wel voldoende zou zijn....
dat dusquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Bah hoe kan een mens dit over zijn hart krijgen? Het beestje lijkt ook nog eens veel op 1 van mijn katten
Mijn hart breekt als het scharminkeltje daar zo zie liggen als weggegooid vuil.![]()
Ik hoop dat het stel snel in de kraag wordt gegrepen en erna geen leven meer hebben door buurtgenoten worden geterroriseerd want bestraft word je hier toch niet voor in NL.
Je had nog niet door dat de discussie inmiddels al wat breder was getrokken naar algehele nutteloze dierenmishandeling/moord!?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom haal je dat erbij? Uit niets in de OP of het topic blijkt dat het katje niet van die knakker zelf was.
Dat maken zelfbenoemde dierenliefhebbers er vaak van, in ieder geval.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:02 schreef Yi-Long het volgende:
Je had nog niet door dat de discussie inmiddels al wat breder was getrokken naar algehele nutteloze dierenmishandeling/moord!?
Iemand anders zijn huisdier vermoorden lijkt me sowieso fout, dat is het bezit van iemand.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je had nog niet door dat de discussie inmiddels al wat breder was getrokken naar algehele nutteloze dierenmishandeling/moord!?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik snap die vergelijking niet zo. Een dier afmaken om op te eten is toch heel iets anders dan een dier moedwillig mishandelen? Bovendien mensen die in staat zijn om een dier te mishandelen zijn psychisch niet in orde.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:04 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Iemand anders zijn huisdier vermoorden lijkt me sowieso fout, dat is het bezit van iemand.
Maar als ik mijn eigen kat de nek omdraai (wat ik niet doe), dan is het een beetje hypocriet als mensen van achter hun biefstukje roepen dat ik aan een boom moet hangen of zo.
Maar zowieso, het hoort niet. dat mensen hun eigen dieren verwaarlozen/vermoorden. en als ze er echt van af willen. dat ze dan naar de dierenarts gaan voor een beetje Euthasol.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:04 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Iemand anders zijn huisdier vermoorden lijkt me sowieso fout, dat is het bezit van iemand.
Maar als ik mijn eigen kat de nek omdraai (wat ik niet doe), dan is het een beetje hypocriet als mensen van achter hun biefstukje roepen dat ik aan een boom moet hangen of zo.
alsof dat dier het uitmaaktquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
ik snap die vergelijking niet zo. Een dier afmaken om op te eten is toch heel iets anders dan een dier moedwillig mishandelen? Bovendien mensen die in staat zijn om een dier te mishandelen zijn psychisch niet in orde.
Dit katje wel, want in nederland eten we die toch niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:17 schreef klausmeister het volgende:
[..]
alsof dat dier het uitmaakt
En als we in nederland ooit kat eten (wat ik dus in heel europa zowieso niet ga doen!) dan worden ze net zoals varkens en koeien er apart voor gefokt hoor!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit katje wel, want in nederland eten we die toch niet.
ok, dat is een hele opluchting voor die kat. dat ze er in ieder geval apart voor gefokt worden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:23 schreef mac_this het volgende:
[..]
En als we in nederland ooit kat eten (wat ik dus in heel europa zowieso niet ga doen!) dan worden ze net zoals varkens en koeien er apart voor gefokt hoor!
nou en.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit katje wel, want in nederland eten we die toch niet.
Ja, we zijn niet allemaal zo'n autist als jij bent.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:29 schreef klausmeister het volgende:
[..]
ok, dat is een hele opluchting voor die kat. dat ze er in ieder geval apart voor gefokt worden.
Of ben je gewoon een katten/alledierenhater?quote:
het gaat niet alleen om het dier maar ook om de mens die ertoe in staat is. Zoals in dit geval, een kitten in een plastic tas te stoppen, beestje miauwt als een gek en dan zo harteloos zijn om evengoed een gat te graven en het beestje levend te dumpen???? Dan ben je ziek in mijn hoofd, wie weet waar zo'n persoon nog meer voor in staat is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:17 schreef klausmeister het volgende:
[..]
alsof dat dier het uitmaakt
en bedankt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:33 schreef mac_this het volgende:
[..]
Ja, we zijn niet allemaal zo'n autist als jij bent.
absoluut niet. maar ik heb gewoon een hekel aan figuren die roepen dat dierenmishandelaars aan de hoogste boom gebonden moeten worden terwijl ze zelf een karbonade in de pan gooien "omdat hij zo lekker goedkoop in de aanbieding was"quote:Of ben je gewoon een katten/alledierenhater?
Het gebeurt met kooldioxide, dat is in hoge concentraties ook giftig. En dat is geen lieve zachte dood.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Bovendien in een (NL's) slachthuis wordt een dier zo snel mogelijk afgemaakt. Bij varkens gebeurt dit dmv stroom of koolmonoxide waardoor ze buiten westen raken, erna worden ze opgehangen en doodgestoken.
Vlees in NL is best duur natuurlijk, vergeleken met veel andere landen. Dat de kiloknallers daarbij dan van discutabele kwaliteit zijn, is weer een ander verhaal. In het buitenland kun je namelijk wel vaak uitstekend vlees krijgen zonder hormonen of water, voor minder geld.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Het ziet er niet prettig uit helemaal waar, ik denk toch dat met electriciteit het beste is. Helemaal het beste zou zijn als we allemaal eens wat minder en bewuster vlees zouden gaan eten en niet zomaar bij de kiloknaller goedkoop vlees blijven kopen want dit houdt de bio alleen maar in stand.
Vlees eten doe je toch ook 'voor de lol', omdat het lekker is. Je kunt best overleven zonder vlees.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vlees in NL is best duur natuurlijk, vergeleken met veel andere landen. Dat de kiloknallers daarbij dan van discutabele kwaliteit zijn, is weer een ander verhaal. In het buitenland kun je namelijk wel vaak uitstekend vlees krijgen zonder hormonen of water, voor minder geld.
Nu vind ik het doden van dieren voor consumptie natuurlijk wel een compleet ander verhaal dan dieren afmaken omdat ze je ietwat tot last zijn, omdat ze toevallig in je tuin schijten ofzo. Om over de idioten die beesten afslachten 'voor de lol' nog maar te zwijgen...
Misschien is het een kwestie van foute genen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Bovendien mensen die in staat zijn om een dier te mishandelen zijn psychisch niet in orde.
http://www.omroepbrabant.(...)levend+begraven.aspxquote:DEURNE - Een man en zijn zoon uit Helmond ontkennen dat zij een kat levend hebben begraven. Het dier zou dood zijn geweest toen de zoon en zijn vriendin uit Deurne het begroeven.
Nee jij wil gewoon graag trollenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef klausmeister het volgende:
[..]
en bedankt.
[..]
absoluut niet. maar ik heb gewoon een hekel aan figuren die roepen dat dierenmishandelaars aan de hoogste boom gebonden moeten worden terwijl ze zelf een karbonade in de pan gooien "omdat hij zo lekker goedkoop in de aanbieding was"
En een kat is minder waard dan een ander levend wezen of wat?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:16 schreef stroopdoosch het volgende:
Het is maar een kat, misschien maar goed dat hij dood is. Hij kon toch niet normaal leven bij de eigenaar en elk asiel zit overvol.
Helaas, in Nederland zijn dieren nog altijd gewoon bezittingen. :squote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:26 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zijn wel straffen voor...maar veel meer dan een boete kan je niet verwachten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:22 schreef Twiney het volgende:
Jezus wat een klootzak!
Dat daar geen straf voor staat is echt te ziek voor woorden!!!!
Lol.... Zielloos?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:41 schreef stroopdoosch het volgende:
Iedereen die hier zit te janken om dat katje, het leven gaat door, kom op zeg.
Ja beetje jammer...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zijn wel straffen voor...maar veel meer dan een boete kan je niet verwachten.
ik zie niemand janken. Wat lul je?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:41 schreef stroopdoosch het volgende:
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
ik zie niemand janken. Wat lul je?
gelukkig zijn die wel heel stoer en capabel... was ik maar zoquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:13 schreef Duvel het volgende:
Ja, gelukkig lopen er altijd mensen rond die dat maar al te graag verkondigen, al was het maar om hun medemens te shockeren.
Ik zet mijn leven er ook bepaald niet stil voor hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:41 schreef stroopdoosch het volgende:
Je bent slecht geïnformeerd.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:16 schreef Henk-B het volgende:
Laten we hopen dat die mensen aids krijgen, lijkt me lekker om te zien!
Heb je een poging gedaan de rest van het topic te lezen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Niks mis met verontwaardiging. Het is alleen een beetje selectieve verontwaardig.
Pluizige dingen met grote ogen wekken meer medelijden op dan niet-pluizige dingen met kleinere oogjes. De laatste eten we gewoon lekker op. Geen haan die ernaar kraait, en als ie dat wel doet schelden we hem uit voor 'vieze hippie'.
Het is toch verschrikkelijk! Dat zo iets alleen al bij je op komt!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:49 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Zit je echt te huilen om dat beest?
Als een varken in een zak levend onder de grond begraven zou worden, net als dit katje, zou ik net zo verontwaardigd zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Niks mis met verontwaardiging. Het is alleen een beetje selectieve verontwaardig.
Pluizige dingen met grote ogen wekken meer medelijden op dan niet-pluizige dingen met kleinere oogjes. De laatste eten we gewoon lekker op.
Geen haan die ernaar kraait, en als ie dat wel doet schelden we hem uit voor 'vieze hippie'.
Ik geloof die man/zoon+vriendin eigenlijk wel, als je een NEST met kttens hebt en je wilt ervanaf dan begraaf je het hele nest en niet EENTJE uit het nest.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:05 schreef dylany het volgende:
[.19:30 - 26 augustus 2010 | Auteur: Jan de Vries "Katje werd niet levend begraven"
DEURNE - Een man en zijn zoon uit Helmond ontkennen dat zij een kat levend hebben begraven. Het dier zou dood zijn geweest toen de zoon en zijn vriendin uit Deurne het begroeven.
Getuigen zagen een man een tas in de grond stoppen op een braakliggend terrein in Deurne. Ze vertrouwden het niet en groeven de tas op nadat de mannen weg waren. [b]Eén van de getuigen [/b]vertelde aan Omroep Brabant dat er een levende kat in de tas zat. Het beestje leefde nog toen het werd opgegraven door de getuigen, maar is later overleden.
Volgens de man en zijn zoon is dat onzin. Het dier zou thuis zijn gestorven en daarna hebben de zoon en zijn vriendin uit Deurne het op het braakliggende terrein begraven.
Er komt nu een onderzoek om vast te stellen of het beest dood was voordat het werd begraven. De politie sluit een autopsie op het kattenlijk niet uit.
.]
http://www.omroepbrabant.(...)levend+begraven.aspx
Op de foto is te zien dat het NIET gaat om een kitten van een paar uur oud, en ook niet van een paar dagen... en volgens de mensen die het beestje op hebben gegraven leefde het nog, maar is het vervolgens dood gegaan, wat niet zo heel onbegrijpelijk is als je in een plastic zak begraven bent.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:34 schreef Loedertje het volgende:
Ik geloof die man/zoon+vriendin eigenlijk wel, als je een NEST met kttens hebt en je wilt ervanaf dan begraaf je het hele nest en niet EENTJE uit het nest.
Ze zeggen dat het beestje nog 'net' leefde. Leefde het nog of had iemand in zijn ontsteltenis gedacht het nog te zien leven?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:59 schreef PhalanX het volgende:
Op de foto is te zien dat het NIET gaat om een kitten van een paar uur oud, en ook niet van een paar dagen... en volgens de mensen die het beestje op hebben gegraven leefde het nog, maar is het vervolgens dood gegaan, wat niet zo heel onbegrijpelijk is als je in een plastic zak begraven bent.
Weet je wat dat kost!?!quote:Trouwens als je kat dood is kan je met alle gemak van de wereld de dierenarts bellen, of het asiel, die komen je huisdier ophalen en dan brengen ze deze naar het crematorium.
Schuldig omdat je 'niet veel vertrouwen hebt'... Ga in Pakistan wonen! Daar hebben ze ongeveer hetzelfde rechtsprincipe!quote:Mensen die hun kat op een braakliggend terrein begraven in een plastic zak zijn niet het soort mensen waar je veel vertrouwen in hoeft te hebben als ze een jankverhaaltje afsteken om zichzelf van alle schuld te zuiveren.
Niet zo heel veel.quote:
Misschien moet jij eens je kattenhaat uiten op een plek zoals 4Chan...quote:Schuldig omdat je 'niet veel vertrouwen hebt'... Ga in Pakistan wonen! Daar hebben ze ongeveer hetzelfde rechtsprincipe!
¤ 115 euro. Voor een standaard crematie met een strooibusje voor de as. ¤ 40 tot ¤ 80 voor 'vernietiging'.quote:
Ik had er zelf 1. tot 4 weken geleden. Ja netjes gecremeerd, maar als ik een achtertuin had gehad dan lag ze nu daar.quote:Misschien moet jij eens je kattenhaat uiten op een plek zoals 4Chan...
Dat. En het kan schijndood zijn gebeurt zelf bij mensen nog wel eens.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik geloof die man/zoon+vriendin eigenlijk wel, als je een NEST met kttens hebt en je wilt ervanaf dan begraaf je het hele nest en niet EENTJE uit het nest.
Grappig altijd, die mensen die zeggen dat katten thuis opgesloten moeten worden omdat het HUISdieren zijn, maar vervolgens wel zelf vogels en karpers uit hun normale omgeving halen om ze in een lullig vijvertje of een kooi van 1 vierkante meter te stoppen... :'_quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:15 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Hij had de kat beter op een andere manier kunnen afmaken, zodat het katje er zelf weinig van merkt.
Eigenlijk zouden alle katten die in de publieke ruimte leven moeten worden afgemaakt. Ze doden enorm veel mooie en zeldzame vogels maar ook vissen en andere beesten. Je zou maar een volière met dure vogels hebben of een vijver met karpers en je hebt telkens van die katten in je tuin rondlopen die je beesten bang maken of aanvallen.
Ach, het is tenminste wel voor alle dieren gelijk dan, allemaal uit hun normale omgeving.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Grappig altijd, die mensen die zeggen dat katten thuis opgesloten moeten worden omdat het HUISdieren zijn, maar vervolgens wel zelf vogels en karpers uit hun normale omgeving halen om ze in een lullig vijvertje of een kooi van 1 vierkante meter te stoppen... :'_
Dat heb ik nog nooit gedaan. Heb altijd mijn dieren achter in de tuin begraven.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:59 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Op de foto is te zien dat het NIET gaat om een kitten van een paar uur oud, en ook niet van een paar dagen... en volgens de mensen die het beestje op hebben gegraven leefde het nog, maar is het vervolgens dood gegaan, wat niet zo heel onbegrijpelijk is als je in een plastic zak begraven bent.
Trouwens als je kat dood is kan je met alle gemak van de wereld de dierenarts bellen, of het asiel, die komen je huisdier ophalen en dan brengen ze deze naar het crematorium.
Alsof mensen altijd een complete uitvaart voor hun huisdieren moeten regelen.quote:Mensen die hun kat op een braakliggend terrein begraven in een plastic zak zijn niet het soort mensen waar je veel vertrouwen in hoeft te hebben als ze een jankverhaaltje afsteken om zichzelf van alle schuld te zuiveren.
Als je geen geld heb voor een crematie kun je je huisdier bij een dierenarts achterlaten. Het dier wordt dan opgehaald en gezamenlijk met andere dode dieren vernietigd zoals ze het dan noemen. Dit kost je niets.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
¤ 115 euro. Voor een standaard crematie met een strooibusje voor de as. ¤ 40 tot ¤ 80 voor 'vernietiging'.
[..]
Ik had er zelf 1. tot 4 weken geleden. Ja netjes gecremeerd, maar als ik een achtertuin had gehad dan lag ze nu daar.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Grappig altijd, die mensen die zeggen dat katten thuis opgesloten moeten worden omdat het HUISdieren zijn, maar vervolgens wel zelf vogels en karpers uit hun normale omgeving halen om ze in een lullig vijvertje of een kooi van 1 vierkante meter te stoppen... :'_
Als mijn kat onder normale omstandigheden was overleden zou ik hem denk ik ook gewoon buiten/ in het bos hebben begraven. Natuurlijk niet in een plastic tas en vanuit mijn auto om daarna snel weg te rijden, maar wel lekker in het buitengebied. Vernietigen vind ik ook weer zo wat...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Als je geen geld heb voor een crematie kun je je huisdier bij een dierenarts achterlaten. Het dier wordt dan opgehaald en gezamenlijk met andere dode dieren vernietigd zoals ze het dan noemen. Dit kost je niets.
Dat kan en de kans is aanwezig dat het beestje dan ook gewoon tussen de andere stinkende kadavers in een grote bak komt. Ik zie niet in wat er zo fout is om een beest zelf te begraven,,quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:59 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Trouwens als je kat dood is kan je met alle gemak van de wereld de dierenarts bellen, of het asiel, die komen je huisdier ophalen en dan brengen ze deze naar het crematorium.
In principe is daar ook niets mis mee. Kan juist erg lief/goed zijn. Waar het echter om gaat is dat lijken ongedierte aantrekken en ziektes. En op het moment dat elke nederlander zn dode dieren overal maar te pas en te onpas vrij gaat begraven, dan creeer je infectiehaarden. Dat is meer de achterliggende gedachte. Dat sommigen (99% van het schaapvolk) dat dan weer uit zn verband rukt, tsja...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat kan en de kans is aanwezig dat het beestje dan ook gewoon tussen de andere stinkende kadavers in een grote bak komt. Ik zie niet in wat er zo fout is om een beest zelf te begraven,,
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:16 schreef steunsunchaser het volgende:
schijnheilig gedoe.
Toen wij onze kat in hebben laten slapen (kostte iets van 50 euro ofzo?) konden we de crematie gratis laten doen.quote:
Ik heb zelf geen vogels of vissen hoor, ik ben niet zo van de huisdieren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dat per kat. De ene kat zal een streberig roofdier zijn die zich de hele dag vermaakt met het besluipen van musjes (of, wanneer de kat zich overschat, met het besluipen van een koe ofzo...), en de andere kat kijkt verveeld voor zich uit terwijl er 3 muizen voor zijn neus uitgebreid liggen te zonnen ofzo...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:59 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen vogels of vissen hoor, ik ben niet zo van de huisdieren.En de meeste mensen die karpers hebben houden die in van die grote vijvers waar naar mijn mening niet zo veel mee mis is.
Het probleem is dat katten roofdieren zijn, en dat zijn vogels en vissen niet. Katten maken veel natuur kapot en met name jonge vogeltjes. Als iedereen de kat in huis hield of in een kooi buiten zou er niets aan de hand zijn. Maar loslopende katten kun je beter afmaken omdat zet te veel schade veroorzaken.
Serieus... ligt het nou aan mij of staan mensen hier ECHT bizar ver van de natuur af?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:59 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen vogels of vissen hoor, ik ben niet zo van de huisdieren.En de meeste mensen die karpers hebben houden die in van die grote vijvers waar naar mijn mening niet zo veel mee mis is.
Het probleem is dat katten roofdieren zijn, en dat zijn vogels en vissen niet. Katten maken veel natuur kapot en met name jonge vogeltjes. Als iedereen de kat in huis hield of in een kooi buiten zou er niets aan de hand zijn. Maar loslopende katten kun je beter afmaken omdat zet te veel schade veroorzaken.
Eehm katten hebben vogelsoorten uitgeroeid.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:41 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Serieus... ligt het nou aan mij of staan mensen hier ECHT bizar ver van de natuur af?
Ja, en er is nog VEEL meer overschot wat betreft mensen. Mensen maken de natuur kapot en ook al hebben we een comfortabel leven, we vernielen nog steeds de natuur voor de lol (of geld). Bovendien hebben we al veel soorten uit laten sterven.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Eehm katten hebben vogelsoorten uitgeroeid.
Ook zijn er veel meer katten dan waar ons ecosysteem voor gebouwd is, omdat wij ze houden en voeren. Ook al voeren wij ze, ze jagen nog steeds voor de lol.
Maar je kan natuurlijk ook zeggen dat uitsterven natuurlijk is.
Ja.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:28 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ja, en er is nog VEEL meer overschot wat betreft mensen. Mensen maken de natuur kapot en ook al hebben we een comfortabel leven, we vernielen nog steeds de natuur voor de lol (of geld). Bovendien hebben we al veel soorten uit laten sterven.
Moeten mensen nu ook in een kooi?
Mooi, dan zijn we het eensquote:
Je kunt mensen niet vergelijken met katten. Wij zijn superieur aan katten, kunnen beter denken, en kunnen van alles creëren. En de westerse mens doet er tegenwoordig juist alles aan om een diersoort niet te laten uitsterven.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:28 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ja, en er is nog VEEL meer overschot wat betreft mensen. Mensen maken de natuur kapot en ook al hebben we een comfortabel leven, we vernielen nog steeds de natuur voor de lol (of geld). Bovendien hebben we al veel soorten uit laten sterven.
Moeten mensen nu ook in een kooi?
Kun jij met je achterpoot achter je oor krabben?quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:39 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet vergelijken met katten. Wij zijn superieur aan katten, kunnen beter denken, en kunnen van alles creëren. En de westerse mens doet er tegenwoordig juist alles aan om een diersoort niet te laten uitsterven.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:39 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet vergelijken met katten. Wij zijn superieur aan katten, kunnen beter denken, en kunnen van alles creëren. En de westerse mens doet er tegenwoordig juist alles aan om een diersoort niet te laten uitsterven.
Misschien, misschien niet. Zelf denk ik dat mensen die niet begrijpen dat dieren ook gevoel hebben en levende wezens zijn een niet al te hoog IQ hebben en dat mensen die het leuk vinden dieren te mishandelen een paar foute genen hebben.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:41 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Serieus... ligt het nou aan mij of staan mensen hier ECHT bizar ver van de natuur af?
Je kunt katten niet vergelijken met mensen.Katten zijn superieur aan mensen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:39 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Denk dat het dan eerder om het EQ gaat... zijn we allemaal een stel autistjesquote:Op zondag 29 augustus 2010 06:36 schreef dylany het volgende:
[..]
Misschien, misschien niet. Zelf denk ik dat mensen die niet begrijpen dat dieren ook gevoel hebben en levende wezens zijn een niet al te hoog IQ hebben en dat mensen die het leuk vinden dieren te mishandelen een paar foute genen hebben.
Dit dusquote:Op zondag 29 augustus 2010 07:25 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Je kunt katten niet vergelijken met mensen.Katten zijn superieur aan mensen.
Katten kunnen uitstekend horen en zijn in staat frequenties tot 40 kHz of hoger waar te nemen.
De oren kunnen 180° draaien. Hierdoor kunnen geluiden goed gelokaliseerd worden.Het bewegingsstelsel is extreem soepel met een flexibele ruggengraat, waardoor katten erg lenig zijn.
Een kattenneus bevat ongeveer 20 miljoen geurcellen, vier keer zo veel als bij een mens. De neus is vooral afgestemd op stikstof, omdat deze stof zich in rottend voedsel bevindt. Hierdoor is de kat ook goed in staat om voedsel te beoordelen op eetbaarheid.![]()
Een poes kan ook door meer dan een kater worden bevrucht. Een nest kittens kan ook van verschillende vaders zijn.
Ook dienden katten als offer voor de boze geesten of ze werden levend begraven. Gevolg van deze slachtpartijen was een explosie van het aantal ratten, waardoor waarschijnlijk het optreden van pestepidemieën werd bevorderd.
Mensheid vernietigend zichzelf nog wel een keer.
Zijn we dan zo superieur?
Dat moet je mijn kat eens vertellen, die eet met smaak al wat ranzig is. En dan komt het er soms weer uit. Maar dan heeft ie het tenminste geprobeerd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 07:25 schreef MantaGSi het volgende:
Een kattenneus bevat ongeveer 20 miljoen geurcellen, vier keer zo veel als bij een mens. De neus is vooral afgestemd op stikstof, omdat deze stof zich in rottend voedsel bevindt. Hierdoor is de kat ook goed in staat om voedsel te beoordelen op eetbaarheid.![]()
Ik denk eerder dat het andersom wordt bedoeld..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Komen dit soort opmerkingen weer. Een dier voor de consumptiemaatschappij heeft ook geen best leven ben ik met je eens, maar dit wil niet zeggen dat we daardoor alle mishandelingen van andere dieren maar door de vingers moeten zien. Bovendien gaat het ook erom dat iemand zo wreed kan zijn om eigenhandig een kitten van enkele weken levend onder de grond te stoppen. Dan ben je psychisch gestoord imo.
Dat een kat weet wat eetbaar is, wil niet zeggen dat hij een goede smaak heeftquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat moet je mijn kat eens vertellen, die eet met smaak al wat ranzig is. En dan komt het er soms weer uit. Maar dan heeft ie het tenminste geprobeerd.
of veel te gulzigquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:54 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat een kat weet wat eetbaar is, wil niet zeggen dat hij een goede smaak heeft![]()
Dat, en sommige katten zijn gewoon dom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |