Het gebeurt met kooldioxide, dat is in hoge concentraties ook giftig. En dat is geen lieve zachte dood.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Bovendien in een (NL's) slachthuis wordt een dier zo snel mogelijk afgemaakt. Bij varkens gebeurt dit dmv stroom of koolmonoxide waardoor ze buiten westen raken, erna worden ze opgehangen en doodgestoken.
Vlees in NL is best duur natuurlijk, vergeleken met veel andere landen. Dat de kiloknallers daarbij dan van discutabele kwaliteit zijn, is weer een ander verhaal. In het buitenland kun je namelijk wel vaak uitstekend vlees krijgen zonder hormonen of water, voor minder geld.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Het ziet er niet prettig uit helemaal waar, ik denk toch dat met electriciteit het beste is. Helemaal het beste zou zijn als we allemaal eens wat minder en bewuster vlees zouden gaan eten en niet zomaar bij de kiloknaller goedkoop vlees blijven kopen want dit houdt de bio alleen maar in stand.
Vlees eten doe je toch ook 'voor de lol', omdat het lekker is. Je kunt best overleven zonder vlees.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vlees in NL is best duur natuurlijk, vergeleken met veel andere landen. Dat de kiloknallers daarbij dan van discutabele kwaliteit zijn, is weer een ander verhaal. In het buitenland kun je namelijk wel vaak uitstekend vlees krijgen zonder hormonen of water, voor minder geld.
Nu vind ik het doden van dieren voor consumptie natuurlijk wel een compleet ander verhaal dan dieren afmaken omdat ze je ietwat tot last zijn, omdat ze toevallig in je tuin schijten ofzo. Om over de idioten die beesten afslachten 'voor de lol' nog maar te zwijgen...
Misschien is het een kwestie van foute genen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Bovendien mensen die in staat zijn om een dier te mishandelen zijn psychisch niet in orde.
http://www.omroepbrabant.(...)levend+begraven.aspxquote:DEURNE - Een man en zijn zoon uit Helmond ontkennen dat zij een kat levend hebben begraven. Het dier zou dood zijn geweest toen de zoon en zijn vriendin uit Deurne het begroeven.
Nee jij wil gewoon graag trollenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef klausmeister het volgende:
[..]
en bedankt.
[..]
absoluut niet. maar ik heb gewoon een hekel aan figuren die roepen dat dierenmishandelaars aan de hoogste boom gebonden moeten worden terwijl ze zelf een karbonade in de pan gooien "omdat hij zo lekker goedkoop in de aanbieding was"
En een kat is minder waard dan een ander levend wezen of wat?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:16 schreef stroopdoosch het volgende:
Het is maar een kat, misschien maar goed dat hij dood is. Hij kon toch niet normaal leven bij de eigenaar en elk asiel zit overvol.
Helaas, in Nederland zijn dieren nog altijd gewoon bezittingen. :squote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:26 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alweer katten die de dupen zijn.
Wat een idioot om zoiets te doen. Hopelijk wordt hij snel gepakt en krijgt hij Amerikaanse straffen voor mishandeling en doden van dieren. Oftwel gewoon enkele jaren in de bak. Maar hier in NL zal die wel weer weg komen met een boete van 25 euro ofzo.
Zijn wel straffen voor...maar veel meer dan een boete kan je niet verwachten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:22 schreef Twiney het volgende:
Jezus wat een klootzak!
Dat daar geen straf voor staat is echt te ziek voor woorden!!!!
Lol.... Zielloos?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:41 schreef stroopdoosch het volgende:
Iedereen die hier zit te janken om dat katje, het leven gaat door, kom op zeg.
Ja beetje jammer...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zijn wel straffen voor...maar veel meer dan een boete kan je niet verwachten.
ik zie niemand janken. Wat lul je?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:41 schreef stroopdoosch het volgende:
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
ik zie niemand janken. Wat lul je?
gelukkig zijn die wel heel stoer en capabel... was ik maar zoquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:13 schreef Duvel het volgende:
Ja, gelukkig lopen er altijd mensen rond die dat maar al te graag verkondigen, al was het maar om hun medemens te shockeren.
Ik zet mijn leven er ook bepaald niet stil voor hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:41 schreef stroopdoosch het volgende:
Je bent slecht geïnformeerd.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:16 schreef Henk-B het volgende:
Laten we hopen dat die mensen aids krijgen, lijkt me lekker om te zien!
Heb je een poging gedaan de rest van het topic te lezen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Niks mis met verontwaardiging. Het is alleen een beetje selectieve verontwaardig.
Pluizige dingen met grote ogen wekken meer medelijden op dan niet-pluizige dingen met kleinere oogjes. De laatste eten we gewoon lekker op. Geen haan die ernaar kraait, en als ie dat wel doet schelden we hem uit voor 'vieze hippie'.
Het is toch verschrikkelijk! Dat zo iets alleen al bij je op komt!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:49 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Zit je echt te huilen om dat beest?
Als een varken in een zak levend onder de grond begraven zou worden, net als dit katje, zou ik net zo verontwaardigd zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Niks mis met verontwaardiging. Het is alleen een beetje selectieve verontwaardig.
Pluizige dingen met grote ogen wekken meer medelijden op dan niet-pluizige dingen met kleinere oogjes. De laatste eten we gewoon lekker op.
Geen haan die ernaar kraait, en als ie dat wel doet schelden we hem uit voor 'vieze hippie'.
Ik geloof die man/zoon+vriendin eigenlijk wel, als je een NEST met kttens hebt en je wilt ervanaf dan begraaf je het hele nest en niet EENTJE uit het nest.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:05 schreef dylany het volgende:
[.19:30 - 26 augustus 2010 | Auteur: Jan de Vries "Katje werd niet levend begraven"
DEURNE - Een man en zijn zoon uit Helmond ontkennen dat zij een kat levend hebben begraven. Het dier zou dood zijn geweest toen de zoon en zijn vriendin uit Deurne het begroeven.
Getuigen zagen een man een tas in de grond stoppen op een braakliggend terrein in Deurne. Ze vertrouwden het niet en groeven de tas op nadat de mannen weg waren. [b]Eén van de getuigen [/b]vertelde aan Omroep Brabant dat er een levende kat in de tas zat. Het beestje leefde nog toen het werd opgegraven door de getuigen, maar is later overleden.
Volgens de man en zijn zoon is dat onzin. Het dier zou thuis zijn gestorven en daarna hebben de zoon en zijn vriendin uit Deurne het op het braakliggende terrein begraven.
Er komt nu een onderzoek om vast te stellen of het beest dood was voordat het werd begraven. De politie sluit een autopsie op het kattenlijk niet uit.
.]
http://www.omroepbrabant.(...)levend+begraven.aspx
Op de foto is te zien dat het NIET gaat om een kitten van een paar uur oud, en ook niet van een paar dagen... en volgens de mensen die het beestje op hebben gegraven leefde het nog, maar is het vervolgens dood gegaan, wat niet zo heel onbegrijpelijk is als je in een plastic zak begraven bent.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:34 schreef Loedertje het volgende:
Ik geloof die man/zoon+vriendin eigenlijk wel, als je een NEST met kttens hebt en je wilt ervanaf dan begraaf je het hele nest en niet EENTJE uit het nest.
Ze zeggen dat het beestje nog 'net' leefde. Leefde het nog of had iemand in zijn ontsteltenis gedacht het nog te zien leven?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:59 schreef PhalanX het volgende:
Op de foto is te zien dat het NIET gaat om een kitten van een paar uur oud, en ook niet van een paar dagen... en volgens de mensen die het beestje op hebben gegraven leefde het nog, maar is het vervolgens dood gegaan, wat niet zo heel onbegrijpelijk is als je in een plastic zak begraven bent.
Weet je wat dat kost!?!quote:Trouwens als je kat dood is kan je met alle gemak van de wereld de dierenarts bellen, of het asiel, die komen je huisdier ophalen en dan brengen ze deze naar het crematorium.
Schuldig omdat je 'niet veel vertrouwen hebt'... Ga in Pakistan wonen! Daar hebben ze ongeveer hetzelfde rechtsprincipe!quote:Mensen die hun kat op een braakliggend terrein begraven in een plastic zak zijn niet het soort mensen waar je veel vertrouwen in hoeft te hebben als ze een jankverhaaltje afsteken om zichzelf van alle schuld te zuiveren.
Niet zo heel veel.quote:
Misschien moet jij eens je kattenhaat uiten op een plek zoals 4Chan...quote:Schuldig omdat je 'niet veel vertrouwen hebt'... Ga in Pakistan wonen! Daar hebben ze ongeveer hetzelfde rechtsprincipe!
¤ 115 euro. Voor een standaard crematie met een strooibusje voor de as. ¤ 40 tot ¤ 80 voor 'vernietiging'.quote:
Ik had er zelf 1. tot 4 weken geleden. Ja netjes gecremeerd, maar als ik een achtertuin had gehad dan lag ze nu daar.quote:Misschien moet jij eens je kattenhaat uiten op een plek zoals 4Chan...
Dat. En het kan schijndood zijn gebeurt zelf bij mensen nog wel eens.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik geloof die man/zoon+vriendin eigenlijk wel, als je een NEST met kttens hebt en je wilt ervanaf dan begraaf je het hele nest en niet EENTJE uit het nest.
Grappig altijd, die mensen die zeggen dat katten thuis opgesloten moeten worden omdat het HUISdieren zijn, maar vervolgens wel zelf vogels en karpers uit hun normale omgeving halen om ze in een lullig vijvertje of een kooi van 1 vierkante meter te stoppen... :'_quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:15 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Hij had de kat beter op een andere manier kunnen afmaken, zodat het katje er zelf weinig van merkt.
Eigenlijk zouden alle katten die in de publieke ruimte leven moeten worden afgemaakt. Ze doden enorm veel mooie en zeldzame vogels maar ook vissen en andere beesten. Je zou maar een volière met dure vogels hebben of een vijver met karpers en je hebt telkens van die katten in je tuin rondlopen die je beesten bang maken of aanvallen.
Ach, het is tenminste wel voor alle dieren gelijk dan, allemaal uit hun normale omgeving.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Grappig altijd, die mensen die zeggen dat katten thuis opgesloten moeten worden omdat het HUISdieren zijn, maar vervolgens wel zelf vogels en karpers uit hun normale omgeving halen om ze in een lullig vijvertje of een kooi van 1 vierkante meter te stoppen... :'_
Dat heb ik nog nooit gedaan. Heb altijd mijn dieren achter in de tuin begraven.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:59 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Op de foto is te zien dat het NIET gaat om een kitten van een paar uur oud, en ook niet van een paar dagen... en volgens de mensen die het beestje op hebben gegraven leefde het nog, maar is het vervolgens dood gegaan, wat niet zo heel onbegrijpelijk is als je in een plastic zak begraven bent.
Trouwens als je kat dood is kan je met alle gemak van de wereld de dierenarts bellen, of het asiel, die komen je huisdier ophalen en dan brengen ze deze naar het crematorium.
Alsof mensen altijd een complete uitvaart voor hun huisdieren moeten regelen.quote:Mensen die hun kat op een braakliggend terrein begraven in een plastic zak zijn niet het soort mensen waar je veel vertrouwen in hoeft te hebben als ze een jankverhaaltje afsteken om zichzelf van alle schuld te zuiveren.
Als je geen geld heb voor een crematie kun je je huisdier bij een dierenarts achterlaten. Het dier wordt dan opgehaald en gezamenlijk met andere dode dieren vernietigd zoals ze het dan noemen. Dit kost je niets.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
¤ 115 euro. Voor een standaard crematie met een strooibusje voor de as. ¤ 40 tot ¤ 80 voor 'vernietiging'.
[..]
Ik had er zelf 1. tot 4 weken geleden. Ja netjes gecremeerd, maar als ik een achtertuin had gehad dan lag ze nu daar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |