quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Grappig altijd, die mensen die zeggen dat katten thuis opgesloten moeten worden omdat het HUISdieren zijn, maar vervolgens wel zelf vogels en karpers uit hun normale omgeving halen om ze in een lullig vijvertje of een kooi van 1 vierkante meter te stoppen... :'_
Als mijn kat onder normale omstandigheden was overleden zou ik hem denk ik ook gewoon buiten/ in het bos hebben begraven. Natuurlijk niet in een plastic tas en vanuit mijn auto om daarna snel weg te rijden, maar wel lekker in het buitengebied. Vernietigen vind ik ook weer zo wat...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Als je geen geld heb voor een crematie kun je je huisdier bij een dierenarts achterlaten. Het dier wordt dan opgehaald en gezamenlijk met andere dode dieren vernietigd zoals ze het dan noemen. Dit kost je niets.
Dat kan en de kans is aanwezig dat het beestje dan ook gewoon tussen de andere stinkende kadavers in een grote bak komt. Ik zie niet in wat er zo fout is om een beest zelf te begraven,,quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:59 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Trouwens als je kat dood is kan je met alle gemak van de wereld de dierenarts bellen, of het asiel, die komen je huisdier ophalen en dan brengen ze deze naar het crematorium.
In principe is daar ook niets mis mee. Kan juist erg lief/goed zijn. Waar het echter om gaat is dat lijken ongedierte aantrekken en ziektes. En op het moment dat elke nederlander zn dode dieren overal maar te pas en te onpas vrij gaat begraven, dan creeer je infectiehaarden. Dat is meer de achterliggende gedachte. Dat sommigen (99% van het schaapvolk) dat dan weer uit zn verband rukt, tsja...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat kan en de kans is aanwezig dat het beestje dan ook gewoon tussen de andere stinkende kadavers in een grote bak komt. Ik zie niet in wat er zo fout is om een beest zelf te begraven,,
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:16 schreef steunsunchaser het volgende:
schijnheilig gedoe.
ik zit nu nog met twee katten, niemand wil die beesten hebben.
ben naar asiel geweest maar daar wouden ze ze niet hebben, zaten vol en koste me anders geld.
advertentie in dorpskrant ook niks.
marktplaats niet en hier niet.
wij schieten ze dus ook af binnenkort, alsof slachtvee het beter heeft
Toen wij onze kat in hebben laten slapen (kostte iets van 50 euro ofzo?) konden we de crematie gratis laten doen.quote:
Ik heb zelf geen vogels of vissen hoor, ik ben niet zo van de huisdieren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Grappig altijd, die mensen die zeggen dat katten thuis opgesloten moeten worden omdat het HUISdieren zijn, maar vervolgens wel zelf vogels en karpers uit hun normale omgeving halen om ze in een lullig vijvertje of een kooi van 1 vierkante meter te stoppen... :'_
Volgens mij verschilt dat per kat. De ene kat zal een streberig roofdier zijn die zich de hele dag vermaakt met het besluipen van musjes (of, wanneer de kat zich overschat, met het besluipen van een koe ofzo...), en de andere kat kijkt verveeld voor zich uit terwijl er 3 muizen voor zijn neus uitgebreid liggen te zonnen ofzo...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:59 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen vogels of vissen hoor, ik ben niet zo van de huisdieren.En de meeste mensen die karpers hebben houden die in van die grote vijvers waar naar mijn mening niet zo veel mee mis is.
Het probleem is dat katten roofdieren zijn, en dat zijn vogels en vissen niet. Katten maken veel natuur kapot en met name jonge vogeltjes. Als iedereen de kat in huis hield of in een kooi buiten zou er niets aan de hand zijn. Maar loslopende katten kun je beter afmaken omdat zet te veel schade veroorzaken.
Serieus... ligt het nou aan mij of staan mensen hier ECHT bizar ver van de natuur af?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:59 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen vogels of vissen hoor, ik ben niet zo van de huisdieren.En de meeste mensen die karpers hebben houden die in van die grote vijvers waar naar mijn mening niet zo veel mee mis is.
Het probleem is dat katten roofdieren zijn, en dat zijn vogels en vissen niet. Katten maken veel natuur kapot en met name jonge vogeltjes. Als iedereen de kat in huis hield of in een kooi buiten zou er niets aan de hand zijn. Maar loslopende katten kun je beter afmaken omdat zet te veel schade veroorzaken.
Eehm katten hebben vogelsoorten uitgeroeid.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:41 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Serieus... ligt het nou aan mij of staan mensen hier ECHT bizar ver van de natuur af?
Ja, en er is nog VEEL meer overschot wat betreft mensen. Mensen maken de natuur kapot en ook al hebben we een comfortabel leven, we vernielen nog steeds de natuur voor de lol (of geld). Bovendien hebben we al veel soorten uit laten sterven.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Eehm katten hebben vogelsoorten uitgeroeid.
Ook zijn er veel meer katten dan waar ons ecosysteem voor gebouwd is, omdat wij ze houden en voeren. Ook al voeren wij ze, ze jagen nog steeds voor de lol.
Maar je kan natuurlijk ook zeggen dat uitsterven natuurlijk is.
Ja.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:28 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ja, en er is nog VEEL meer overschot wat betreft mensen. Mensen maken de natuur kapot en ook al hebben we een comfortabel leven, we vernielen nog steeds de natuur voor de lol (of geld). Bovendien hebben we al veel soorten uit laten sterven.
Moeten mensen nu ook in een kooi?
Mooi, dan zijn we het eensquote:
Je kunt mensen niet vergelijken met katten. Wij zijn superieur aan katten, kunnen beter denken, en kunnen van alles creëren. En de westerse mens doet er tegenwoordig juist alles aan om een diersoort niet te laten uitsterven.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:28 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ja, en er is nog VEEL meer overschot wat betreft mensen. Mensen maken de natuur kapot en ook al hebben we een comfortabel leven, we vernielen nog steeds de natuur voor de lol (of geld). Bovendien hebben we al veel soorten uit laten sterven.
Moeten mensen nu ook in een kooi?
Kun jij met je achterpoot achter je oor krabben?quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:39 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet vergelijken met katten. Wij zijn superieur aan katten, kunnen beter denken, en kunnen van alles creëren. En de westerse mens doet er tegenwoordig juist alles aan om een diersoort niet te laten uitsterven.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:39 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet vergelijken met katten. Wij zijn superieur aan katten, kunnen beter denken, en kunnen van alles creëren. En de westerse mens doet er tegenwoordig juist alles aan om een diersoort niet te laten uitsterven.
Misschien, misschien niet. Zelf denk ik dat mensen die niet begrijpen dat dieren ook gevoel hebben en levende wezens zijn een niet al te hoog IQ hebben en dat mensen die het leuk vinden dieren te mishandelen een paar foute genen hebben.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:41 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Serieus... ligt het nou aan mij of staan mensen hier ECHT bizar ver van de natuur af?
Je kunt katten niet vergelijken met mensen.Katten zijn superieur aan mensen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:39 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Denk dat het dan eerder om het EQ gaat... zijn we allemaal een stel autistjesquote:Op zondag 29 augustus 2010 06:36 schreef dylany het volgende:
[..]
Misschien, misschien niet. Zelf denk ik dat mensen die niet begrijpen dat dieren ook gevoel hebben en levende wezens zijn een niet al te hoog IQ hebben en dat mensen die het leuk vinden dieren te mishandelen een paar foute genen hebben.
Dit dusquote:Op zondag 29 augustus 2010 07:25 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Je kunt katten niet vergelijken met mensen.Katten zijn superieur aan mensen.
Katten kunnen uitstekend horen en zijn in staat frequenties tot 40 kHz of hoger waar te nemen.
De oren kunnen 180° draaien. Hierdoor kunnen geluiden goed gelokaliseerd worden.Het bewegingsstelsel is extreem soepel met een flexibele ruggengraat, waardoor katten erg lenig zijn.
Een kattenneus bevat ongeveer 20 miljoen geurcellen, vier keer zo veel als bij een mens. De neus is vooral afgestemd op stikstof, omdat deze stof zich in rottend voedsel bevindt. Hierdoor is de kat ook goed in staat om voedsel te beoordelen op eetbaarheid.![]()
Een poes kan ook door meer dan een kater worden bevrucht. Een nest kittens kan ook van verschillende vaders zijn.
Ook dienden katten als offer voor de boze geesten of ze werden levend begraven. Gevolg van deze slachtpartijen was een explosie van het aantal ratten, waardoor waarschijnlijk het optreden van pestepidemieën werd bevorderd.
Mensheid vernietigend zichzelf nog wel een keer.
Zijn we dan zo superieur?
Dat moet je mijn kat eens vertellen, die eet met smaak al wat ranzig is. En dan komt het er soms weer uit. Maar dan heeft ie het tenminste geprobeerd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 07:25 schreef MantaGSi het volgende:
Een kattenneus bevat ongeveer 20 miljoen geurcellen, vier keer zo veel als bij een mens. De neus is vooral afgestemd op stikstof, omdat deze stof zich in rottend voedsel bevindt. Hierdoor is de kat ook goed in staat om voedsel te beoordelen op eetbaarheid.![]()
Ik denk eerder dat het andersom wordt bedoeld..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Komen dit soort opmerkingen weer. Een dier voor de consumptiemaatschappij heeft ook geen best leven ben ik met je eens, maar dit wil niet zeggen dat we daardoor alle mishandelingen van andere dieren maar door de vingers moeten zien. Bovendien gaat het ook erom dat iemand zo wreed kan zijn om eigenhandig een kitten van enkele weken levend onder de grond te stoppen. Dan ben je psychisch gestoord imo.
Dat een kat weet wat eetbaar is, wil niet zeggen dat hij een goede smaak heeftquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat moet je mijn kat eens vertellen, die eet met smaak al wat ranzig is. En dan komt het er soms weer uit. Maar dan heeft ie het tenminste geprobeerd.
of veel te gulzigquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:54 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat een kat weet wat eetbaar is, wil niet zeggen dat hij een goede smaak heeft![]()
Dat, en sommige katten zijn gewoon dom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |