En het Rijk heeft er weer een nieuwe melkkoe bij. Een 2x5baansweg met een snelheidslimiet van 100 km/h.quote:AMSTERDAM - Sinds de verbreding van de A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt bij snelheidscontroles bijna een op de vijf passanten bekeurd. Een groot deel van de passanten rijdt volgens een politiewoordvoerder 'fors' te hard.
Sinds 23 juli bestaat de A2 van Utrecht naar Amsterdam uit vijf rijstroken. Voor die verbreding reed ongeveer zes procent van de passanten te hard.
De woordvoerder zei op Radio 1 dat veel weggebruikers niet zijn gewend aan de ruimte die ze op de A2 krijgen. "Normaal kun je in de spits niet harder dan 50 kilometer per uur. Nu kun je ongehinderd doorrijden."
Na de verbreding heeft de politie acht keer gecontroleerd. Van de 56 duizend passanten reden er tienduizend te hard. Honderd rijbewijzen werden ingenomen. Dat gebeurt alleen als iemand veel te hard rijdt. Sommige automobilisten gingen sneller dan 200 kilometer per uur.
Snelheid
Sinds aan de weg wordt gewerkt geldt er geen maximumsnelheid meer van 120, maar van 100 of 90 kilometer per uur.
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest.
Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als er zóveel mensen op een traject te hard rijden, dan mag je misschien ook wel een beetje gaan twijfelen of de wetgeving nog wel reëel is..
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:19 schreef rutger05 het volgende:
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
Als ik het bericht zo lees was er sprake van fors te hard. Ik vermoed dat 10 km per uur te hard niet onder fors te hard valt op een snelweg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.
Dat laatste is volgens mij een nationale sport.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!
't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest
Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:30 schreef NML het volgende:
De laatste tijd komt er wel veel in het nieuws met gedode babies.
Die wet ook maar aanpassen dan?
Zijn naam is dan ook uitmuntend gekozen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Ik geloof er niets van dat 1 op de 5 mensen die daar langs komt meer dan 130 km/h op de teller rijdt. Dat gebeurt op wegen waar je 120 mag amper. Het toont gewoon aan dat er prima harder gereden kan worden dan 100km/h.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest
Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijnquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.
En natuurlijk mag je niet te hard rijden, maar waarom zondigen op dit traject zoveel mensen en met zulke flinke overschrijdingen? Omdat de maximumsnelheid veel te laag is gelegd, en dus makkelijk cashen.
Iedereen die regelmatig autorijdt weet dat je je snelheid eerder aanpast op de verkeerssituatie dan op de maximumsnelheid. Vaak ligt de maximumsnelheid iets lager dan dat, maar daar kunnen mensen zich op aanpassen. De enige reden dat hier zo erg gezondigd wordt is door een maximumsnelheid die onzinnig is ten opzichte van de verkeerssituatie.
ow wat doen ze dan... de weg is vanaf de oprit a9 tot aan afslag Maarssen gewoon gereed hoor! staan alleen van die borden dat je daar niet kan rijden. momenteel gebruikt oom de motor agent deze banen om het verkeer vanaf utrecht te laseren. op deze manier veroorzaakt hij ook nog eens vanaf amsterdam een filequote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:
[..]
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:
[..]
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn
Oh stel je voor dat je door die 20km/h extra in de slip raakt, 5 banen over steekt, dwars door de middenberm. Nog eens 5 banen over steekt, zonder een auto te raken en vervolgens een wegwerker aan de andere kant doodrijdt. Zoiets?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:
[..]
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn
Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?
Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
quote:Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?
Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
Ja, wil, maar dat zegt niet dat het gaat gebeuren. De reden dat het 100km/h is dat het minder procedures zou opleveren en dat het sneller klaar zou zijn. Die 120 km/h moet eerst nog goedgekeurd worden en hier in Nederland gaat dat niet zo makkelijk met die belachelijke milieueisen, als het er überhaupt al doorheen komt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?
Hier, uit je eigen OP:
[..]
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.
Met de kans op een troll te happen:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.
het is gewoon een stuk prettigere rijden op deze manier. zeker als je dan ook nog eens van die ouwe postduiven in suzuki wagon R hebt die standaard 15 km/h langzamer rijden. laat die lekker op de twee rechter banen rijden. kunnen wij een beetje doorrijden op de andere banenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
Wel eens auto gereden?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wel eens auto gereden?
Het gaat niet echt om de tijdwinst, maar meer om de persoonlijke beleving. Het rijdt gewoon een stuk lekkerder.
heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/hquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.
Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
Dat zeggen ze.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest
Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
denk dat ze dit aantal (1 op de 5) ook halen wanneer ze op de A1 (barneveld richting het oosten) gaan controleren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:57 schreef Casualty het volgende:
[..]
Dat zeggen ze.
Als mensen maar een paar km hard reden dan hadden ze geen boete gehad . En sowieso lagere boetes.
1 op de 5 is onacceptabel , net als de drogreden dat mensen niet gewend zijn aan ruimte
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef stavast het volgende:
[..]
heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/h
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!
't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
ok.. ik heb zelf ook nog geen boete gehad, al hoewel ik er wel één verwacht. ik houd altijd flitsservice.nl in de gaten. maar blijkbaar controleren ze het verkeer Utrecht - Amsterdam ook vanaf de kant van Amsterdam - Utrecht.. Spannend dusquote:
Ja, want 140 is zoooooooooooooooooooooooooo engquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.
Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
Inderdaad, of je gaat naar de Oosterburenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.
Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Inderdaad. Niet dat ik zelf nooit te hard rijdt, maar als ik dan een boete krijg ga ik niet lopen huilen dat het komt doordat de weg te breed was ofzoquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:24 schreef ouderejongere het volgende:
Van mij mogen ze veel meer controleren en niet alleen daar. Je moet je gewoon aan de regels houden.
Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negerenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef KomtTijd... het volgende:
maar op de hectometerpaaltjes staat toch echt "80".
En toch is het wel prettig dat het er op zit, voor als je dat grote, officiële bord bij de oprit even gemist hebt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negeren.
Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevaltquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef huhggh het volgende:
En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik.
Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Wat een beeldig alu hoedje heb je opquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:21 schreef Verburg_K het volgende:
Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.
Dit snelheidsbeleid heeft niet de instemming van Verkeer en Waterstaat, maar komt van Justitie af, die kunnen hier geld mee ophalen en heel erg veel ook.
En ik denk dat het een beetje elkaar pesten is ook, Justitie laat hier hun macht zien aan VenW
Ik vind traject controle niet altijd de beste oplossing en het lijkt er op dat het verkeer dan erg "onrustig" wordt, daarmee bedoel ik veel remmen en bumper kleven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat een beeldig alu hoedje heb je op.
Verdiep je eens in de materie, zou ik zeggen. Deze borreltafel-complot-prietpraat is een beetje ehm... niet serieus te nemen.
Uiteraard wist men van tevoren dat men harder zou gaan rijden dan 100 km/h op zo'n weg. En dat is inderdaad de reden dat trajectcontrole werd gepland om de 100 km/h zo goed mogelijk te handhaven. Maar je moet 't niet omdraaien.
Je voelt je in ieder geval wel aangesproken, dus duidelijk heb ik de juiste noot geslagen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevalt?
Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef huhggh het volgende:
En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik.
Misschien omdat de op-en afritten nog niet klaar zijnquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef stavast het volgende:
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker
Die politieagenten zijn niet om boetes te schrijven maar om buitenlanders op te pakken. Snap dat danquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
Inderdaad, zulke simpele zielen ook altijd. Zo lastig zijn die borden niet te begrijpen dacht ikquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:19 schreef rutger05 het volgende:
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
Dan heb jij blijkbaar geen last van een psychisch al te stabiel levenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:06 schreef LoggedIn het volgende:
als je daar nu gaat staan flitsen,wordt het toch echt tijd om zelfmoord te overwegen..
maar er wordt al 3 weken niet meer aan de weg gewerkt.. de snelheid is standaard gewoon 100 km/h, heeft verder niets met de werkzaamheden te maken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:38 schreef ikke043 het volgende:
Ik vind het walgelijk als mensen te hard langs wegwerkzaamheden rijden. Ik ga toch ook niet met 50 over een woonerf wetende dat daar mensen lopen die ik wellicht raak.
ja je hebt wel een punt, zij het niet dat de linker banen afgesloten zijnquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien omdat de op-en afritten nog niet klaar zijn
Verder wat de snelheid op dit stuk snelweg betreft, die mag van mij ook wel omhoog of helemaal vrijgegeven worden, nu de vakanties over zijn wordt het in 80% van de tijd toch te druk om boven de 100 uit te komen
iedere dag staan ze tussen hmp 36 en 43.. misschien moet jij daar maar eens uiterst rechts gaan rijdenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:06 schreef LoggedIn het volgende:
als je daar nu gaat staan flitsen,wordt het toch echt tijd om zelfmoord te overwegen..
Holendrecht -> Maarssen gaat begin september open.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef stavast het volgende:
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker
Weer een idioot die alleen maar propaganda kan nablaten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die politieagenten zijn niet om boetes te schrijven maar om buitenlanders op te pakken. Snap dat dan
Mee eens.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:38 schreef ikke043 het volgende:
Ik vind het walgelijk als mensen te hard langs wegwerkzaamheden rijden. Ik ga toch ook niet met 50 over een woonerf wetende dat daar mensen lopen die ik wellicht raak.
Damn, nadenken is niet iets wat je bij onze linkse mensen moet zoeken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
Zelf geen auto zeker?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:27 schreef ouderejongere het volgende:
Er lopen zo ongelooflijk veel frusties vrij rond in dit land.
Behalve een fikse boete mogen ze van mij veel eerder overgaan tot het in beslag nemen van rijbewijs + auto. Ik zou zeggen: vanaf 10% snelheidsovertreding.
En geluid.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.
Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Zolang de tunnel nog niet klaar is bij Utrecht heeft het geen nut om de stroken open te gooien, het verkeer hoopt dan alsnog enorm op voor de tunnel en van 5>3 levert nog veel grotere files op.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef stavast het volgende:
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker
Honderd is prima, het rijdt veel meer ontspannen en het spaart brandstof. Die honderd moet dan wel voor alle voertuigen gelden. Vrachtwagens, bussen en caravans kunnen tegenwoordig ook makkelijk honderd rijden. Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is het veel veiliger op de weg.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:44 schreef PPL het volgende:
100 km/h is okay, want...
• ... nog te veel sukkels die niet weten dat de plaats op de weg rechts is
• ... nog te veel sukkels die hun richtingaanwijzer niet kunnen bedienen bij het wisselen van rijstrook (of bij een op- dan wel afrit)
• ... nog te veel sukkels die het nodig vinden om mistlampen te voeren (voor en/of achter) om de meest vage redenen (lichte regen, schemer, last van de kleine teen...)
• ... nog te veel sukkels die te druk bezig zijn met handheld bellen en daarom op zo'n mooie doorgaande weg 80 rijden
Laat daar eerst eens flink op gehandhaafd worden zodat de weggebruikers die daarna overblijven veilig en verantwoord met zo'n 150 km/u van A naar B kunnen komen!
De hele filosofie van links is gebaseerd op het geloof dat de mens goed is. Rechts weet wel beter.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
In onze autos rij ik ook ontspannen bij 160.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:35 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Honderd is prima, het rijdt veel meer ontspannen en het spaart brandstof. Die honderd moet dan wel voor alle voertuigen gelden. Vrachtwagens, bussen en caravans kunnen tegenwoordig ook makkelijk honderd rijden. Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is het veel veiliger op de weg.
Als je je zulke zorgen maakt om luchtkwaliteit stel dan roetfilters verplicht. En stel zware eisen aan de kwaliteit van scheepsbrandstof, dan gaat de luchtkwaliteit echt vooruit zonder belachelijke maatregelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.
Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Ik zeg dat je de verschillen moet weghalen, dus allemaal 100. De vrachtwagens van tegenwoordig zijn daar veilig genoeg voor. Ik zeg dus ook dat je mensen die zonder reden <90 rijden moet beboeten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In onze autos rij ik ook ontspannen bij 160.
100 is bespottelijk als max snelheid.
Zit diep bij je, dat grote gelijkmaken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik zeg dat je de verschillen moet weghalen, dus allemaal 100. De vrachtwagens van tegenwoordig zijn daar veilig genoeg voor. Ik zeg dus ook dat je mensen die zonder reden <90 rijden moet beboeten.
Stuur maar een mailtje naar Den Haag.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je je zulke zorgen maakt om luchtkwaliteit stel dan roetfilters verplicht. En stel zware eisen aan de kwaliteit van scheepsbrandstof, dan gaat de luchtkwaliteit echt vooruit zonder belachelijke maatregelen.
Den Haag wilde dat al een jaar of wat geleden invoeren, maar dat mocht niet van de door jou zo geliefde EUquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Stuur maar een mailtje naar Den Haag.
Met andere woorden: je 'voorstellen' zijn niet haalbaar in de praktijk.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Den Haag wilde dat al een jaar of wat geleden invoeren, maar dat mocht niet van de door jou zo geliefde EU
Je hebt een vreemde definitie van ontspannen rijden dan.. Zo moeten rijden is alles behalve ontspannenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:35 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Honderd is prima, het rijdt veel meer ontspannen en het spaart brandstof. Die honderd moet dan wel voor alle voertuigen gelden. Vrachtwagens, bussen en caravans kunnen tegenwoordig ook makkelijk honderd rijden. Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is het veel veiliger op de weg.
Schijt hebben aan Europa, Italie heeft het ook ingevoerd voor vrachtwagens.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Met andere woorden: je 'voorstellen' zijn niet haalbaar in de praktijk.
En de 100 km/h wel.
Lijkt me duidelijk.
Nee dat is onzin, het draait erom dat vrachtwagens een veel grotere massa hebben en dus een veel langere remweg. En als het fout gaat met een vrachtwagen dan gaat het goed fout.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik zeg dat je de verschillen moet weghalen, dus allemaal 100. De vrachtwagens van tegenwoordig zijn daar veilig genoeg voor. Ik zeg dus ook dat je mensen die zonder reden <90 rijden moet beboeten.
En waar vallen die?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:
Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
Ze pakken de modernste en meest brede weg van Nederland en plakken daar 100 km per uur op, simpel making money vooral s'nachts en sóchtends vroegquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:14 schreef Wijze_appel het volgende:
Dat de KLPD flitst om inkomsten en niet op onveilige situaties is geen nieuws meer.
"Ze"?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:29 schreef Verburg_K het volgende:
Ze pakken de modernste en meest brede weg van Nederland en plakken daar 100 km per uur op, simpel making money vooral s'nachts en sóchtends vroeg
het is trouwens 90, als je van Amsterdam naar Utrecht rijdt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:29 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ze pakken de modernste en meest brede weg van Nederland en plakken daar 100 km per uur op, simpel making money vooral s'nachts en sóchtends vroeg
Inderdaad, in Nederland vinden naar verhouding weinig ongelukken plaats op snelwegen, maar juist op provinciale wegen. Dat zal voor Duitsland niet veel anders zijn.quote:
Ja want in Duitsland is de situatie buiten de max snelheid om gelijk aan Nederland. Het zou daarom ook niet aan andere factoren dan de max snelheid kunnen liggenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:
Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
voorlopig is het nog steeds 90, rij het regelmatig. Cruise control op 90 en de hele rij links van je trekt aan je voorbij, zoef zoef zoefquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:06 schreef Chadi het volgende:
Slaat nergens op dat 100KM/h maar ja vroeger met 3 baans was je al blij als je 30 reed op dat stuk
Da's niet relevant eigenlijk. Veiligheid is geen reden voor deze max. snelheid.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:
Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
90 is de terugweg. Naar amsterdam toe is het overal 100.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
voorlopig is het nog steeds 90, rij het regelmatig. Cruise control op 90 en de hele rij links van je trekt aan je voorbij, zoef zoef zoef
105 op de cruise control en niemand die mij wat maakt. Ondertussen heb ik tijd en aandacht genoeg om mijn bel rondje te doenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:12 schreef Verburg_K het volgende:
het ie eigenlijk gewoon een km heffing, iedereen is wel een keer de klos in de maand
net voor maarssen dan zijn er 4 open.. dus dat is wel vreemd, al hoewel je hebt denk ik wel gelijk hebt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:57 schreef -0- het volgende:
[..]
Zolang de tunnel nog niet klaar is bij Utrecht heeft het geen nut om de stroken open te gooien, het verkeer hoopt dan alsnog enorm op voor de tunnel en van 5>3 levert nog veel grotere files op.
Andere kant op heb je dta probleem niet omdat verkeer wat van het smalle deel dat zich verspreid natuurlijk niet erg is.
Verder snel naar 120 die Vmax hier.
Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:31 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vrijdag het hele stuk 160 gereden, even bij Vinkeveen in de ankers omdat de polizei bezig was (lang leve Flitsservice) en daana weer lekker verder karren.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:00 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.
Belrondje, cruisecontrol , ftwquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
105 op de cruise control en niemand die mij wat maakt. Ondertussen heb ik tijd en aandacht genoeg om mijn bel rondje te doen
Cruise control FTW!
Die is al jaren buiten werking, slimmerik.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:00 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.
Voor een zwartwerker ben je wel erg moralistischquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:00 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor een zwartwerker ben je wel erg moralistisch
bruinwerker ??quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor een zwartwerker ben je wel erg moralistisch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |