Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef huhggh het volgende:
En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik.
Misschien omdat de op-en afritten nog niet klaar zijnquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef stavast het volgende:
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker
Die politieagenten zijn niet om boetes te schrijven maar om buitenlanders op te pakken. Snap dat danquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
Inderdaad, zulke simpele zielen ook altijd. Zo lastig zijn die borden niet te begrijpen dacht ikquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:19 schreef rutger05 het volgende:
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
Dan heb jij blijkbaar geen last van een psychisch al te stabiel levenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:06 schreef LoggedIn het volgende:
als je daar nu gaat staan flitsen,wordt het toch echt tijd om zelfmoord te overwegen..
maar er wordt al 3 weken niet meer aan de weg gewerkt.. de snelheid is standaard gewoon 100 km/h, heeft verder niets met de werkzaamheden te maken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:38 schreef ikke043 het volgende:
Ik vind het walgelijk als mensen te hard langs wegwerkzaamheden rijden. Ik ga toch ook niet met 50 over een woonerf wetende dat daar mensen lopen die ik wellicht raak.
ja je hebt wel een punt, zij het niet dat de linker banen afgesloten zijnquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien omdat de op-en afritten nog niet klaar zijn
Verder wat de snelheid op dit stuk snelweg betreft, die mag van mij ook wel omhoog of helemaal vrijgegeven worden, nu de vakanties over zijn wordt het in 80% van de tijd toch te druk om boven de 100 uit te komen
iedere dag staan ze tussen hmp 36 en 43.. misschien moet jij daar maar eens uiterst rechts gaan rijdenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:06 schreef LoggedIn het volgende:
als je daar nu gaat staan flitsen,wordt het toch echt tijd om zelfmoord te overwegen..
Holendrecht -> Maarssen gaat begin september open.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef stavast het volgende:
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker
Weer een idioot die alleen maar propaganda kan nablaten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die politieagenten zijn niet om boetes te schrijven maar om buitenlanders op te pakken. Snap dat dan
Mee eens.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:38 schreef ikke043 het volgende:
Ik vind het walgelijk als mensen te hard langs wegwerkzaamheden rijden. Ik ga toch ook niet met 50 over een woonerf wetende dat daar mensen lopen die ik wellicht raak.
Damn, nadenken is niet iets wat je bij onze linkse mensen moet zoeken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
Zelf geen auto zeker?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:27 schreef ouderejongere het volgende:
Er lopen zo ongelooflijk veel frusties vrij rond in dit land.
Behalve een fikse boete mogen ze van mij veel eerder overgaan tot het in beslag nemen van rijbewijs + auto. Ik zou zeggen: vanaf 10% snelheidsovertreding.
En geluid.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.
Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Zolang de tunnel nog niet klaar is bij Utrecht heeft het geen nut om de stroken open te gooien, het verkeer hoopt dan alsnog enorm op voor de tunnel en van 5>3 levert nog veel grotere files op.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef stavast het volgende:
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker
Honderd is prima, het rijdt veel meer ontspannen en het spaart brandstof. Die honderd moet dan wel voor alle voertuigen gelden. Vrachtwagens, bussen en caravans kunnen tegenwoordig ook makkelijk honderd rijden. Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is het veel veiliger op de weg.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:44 schreef PPL het volgende:
100 km/h is okay, want...
• ... nog te veel sukkels die niet weten dat de plaats op de weg rechts is
• ... nog te veel sukkels die hun richtingaanwijzer niet kunnen bedienen bij het wisselen van rijstrook (of bij een op- dan wel afrit)
• ... nog te veel sukkels die het nodig vinden om mistlampen te voeren (voor en/of achter) om de meest vage redenen (lichte regen, schemer, last van de kleine teen...)
• ... nog te veel sukkels die te druk bezig zijn met handheld bellen en daarom op zo'n mooie doorgaande weg 80 rijden
Laat daar eerst eens flink op gehandhaafd worden zodat de weggebruikers die daarna overblijven veilig en verantwoord met zo'n 150 km/u van A naar B kunnen komen!
De hele filosofie van links is gebaseerd op het geloof dat de mens goed is. Rechts weet wel beter.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
In onze autos rij ik ook ontspannen bij 160.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:35 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Honderd is prima, het rijdt veel meer ontspannen en het spaart brandstof. Die honderd moet dan wel voor alle voertuigen gelden. Vrachtwagens, bussen en caravans kunnen tegenwoordig ook makkelijk honderd rijden. Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is het veel veiliger op de weg.
Als je je zulke zorgen maakt om luchtkwaliteit stel dan roetfilters verplicht. En stel zware eisen aan de kwaliteit van scheepsbrandstof, dan gaat de luchtkwaliteit echt vooruit zonder belachelijke maatregelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.
Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Ik zeg dat je de verschillen moet weghalen, dus allemaal 100. De vrachtwagens van tegenwoordig zijn daar veilig genoeg voor. Ik zeg dus ook dat je mensen die zonder reden <90 rijden moet beboeten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In onze autos rij ik ook ontspannen bij 160.
100 is bespottelijk als max snelheid.
Zit diep bij je, dat grote gelijkmaken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik zeg dat je de verschillen moet weghalen, dus allemaal 100. De vrachtwagens van tegenwoordig zijn daar veilig genoeg voor. Ik zeg dus ook dat je mensen die zonder reden <90 rijden moet beboeten.
Stuur maar een mailtje naar Den Haag.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je je zulke zorgen maakt om luchtkwaliteit stel dan roetfilters verplicht. En stel zware eisen aan de kwaliteit van scheepsbrandstof, dan gaat de luchtkwaliteit echt vooruit zonder belachelijke maatregelen.
Den Haag wilde dat al een jaar of wat geleden invoeren, maar dat mocht niet van de door jou zo geliefde EUquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Stuur maar een mailtje naar Den Haag.
Met andere woorden: je 'voorstellen' zijn niet haalbaar in de praktijk.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Den Haag wilde dat al een jaar of wat geleden invoeren, maar dat mocht niet van de door jou zo geliefde EU
Je hebt een vreemde definitie van ontspannen rijden dan.. Zo moeten rijden is alles behalve ontspannenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:35 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Honderd is prima, het rijdt veel meer ontspannen en het spaart brandstof. Die honderd moet dan wel voor alle voertuigen gelden. Vrachtwagens, bussen en caravans kunnen tegenwoordig ook makkelijk honderd rijden. Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is het veel veiliger op de weg.
Schijt hebben aan Europa, Italie heeft het ook ingevoerd voor vrachtwagens.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Met andere woorden: je 'voorstellen' zijn niet haalbaar in de praktijk.
En de 100 km/h wel.
Lijkt me duidelijk.
Nee dat is onzin, het draait erom dat vrachtwagens een veel grotere massa hebben en dus een veel langere remweg. En als het fout gaat met een vrachtwagen dan gaat het goed fout.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik zeg dat je de verschillen moet weghalen, dus allemaal 100. De vrachtwagens van tegenwoordig zijn daar veilig genoeg voor. Ik zeg dus ook dat je mensen die zonder reden <90 rijden moet beboeten.
En waar vallen die?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:
Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
Ze pakken de modernste en meest brede weg van Nederland en plakken daar 100 km per uur op, simpel making money vooral s'nachts en sóchtends vroegquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:14 schreef Wijze_appel het volgende:
Dat de KLPD flitst om inkomsten en niet op onveilige situaties is geen nieuws meer.
"Ze"?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:29 schreef Verburg_K het volgende:
Ze pakken de modernste en meest brede weg van Nederland en plakken daar 100 km per uur op, simpel making money vooral s'nachts en sóchtends vroeg
het is trouwens 90, als je van Amsterdam naar Utrecht rijdt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:29 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ze pakken de modernste en meest brede weg van Nederland en plakken daar 100 km per uur op, simpel making money vooral s'nachts en sóchtends vroeg
Inderdaad, in Nederland vinden naar verhouding weinig ongelukken plaats op snelwegen, maar juist op provinciale wegen. Dat zal voor Duitsland niet veel anders zijn.quote:
Ja want in Duitsland is de situatie buiten de max snelheid om gelijk aan Nederland. Het zou daarom ook niet aan andere factoren dan de max snelheid kunnen liggenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:
Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
voorlopig is het nog steeds 90, rij het regelmatig. Cruise control op 90 en de hele rij links van je trekt aan je voorbij, zoef zoef zoefquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:06 schreef Chadi het volgende:
Slaat nergens op dat 100KM/h maar ja vroeger met 3 baans was je al blij als je 30 reed op dat stuk
Da's niet relevant eigenlijk. Veiligheid is geen reden voor deze max. snelheid.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:
Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
90 is de terugweg. Naar amsterdam toe is het overal 100.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
voorlopig is het nog steeds 90, rij het regelmatig. Cruise control op 90 en de hele rij links van je trekt aan je voorbij, zoef zoef zoef
105 op de cruise control en niemand die mij wat maakt. Ondertussen heb ik tijd en aandacht genoeg om mijn bel rondje te doenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:12 schreef Verburg_K het volgende:
het ie eigenlijk gewoon een km heffing, iedereen is wel een keer de klos in de maand
net voor maarssen dan zijn er 4 open.. dus dat is wel vreemd, al hoewel je hebt denk ik wel gelijk hebt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:57 schreef -0- het volgende:
[..]
Zolang de tunnel nog niet klaar is bij Utrecht heeft het geen nut om de stroken open te gooien, het verkeer hoopt dan alsnog enorm op voor de tunnel en van 5>3 levert nog veel grotere files op.
Andere kant op heb je dta probleem niet omdat verkeer wat van het smalle deel dat zich verspreid natuurlijk niet erg is.
Verder snel naar 120 die Vmax hier.
Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:31 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vrijdag het hele stuk 160 gereden, even bij Vinkeveen in de ankers omdat de polizei bezig was (lang leve Flitsservice) en daana weer lekker verder karren.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:00 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |