het is gewoon een stuk prettigere rijden op deze manier. zeker als je dan ook nog eens van die ouwe postduiven in suzuki wagon R hebt die standaard 15 km/h langzamer rijden. laat die lekker op de twee rechter banen rijden. kunnen wij een beetje doorrijden op de andere banenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
Wel eens auto gereden?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wel eens auto gereden?
Het gaat niet echt om de tijdwinst, maar meer om de persoonlijke beleving. Het rijdt gewoon een stuk lekkerder.
heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/hquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.
Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
Dat zeggen ze.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest
Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
denk dat ze dit aantal (1 op de 5) ook halen wanneer ze op de A1 (barneveld richting het oosten) gaan controleren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:57 schreef Casualty het volgende:
[..]
Dat zeggen ze.
Als mensen maar een paar km hard reden dan hadden ze geen boete gehad . En sowieso lagere boetes.
1 op de 5 is onacceptabel , net als de drogreden dat mensen niet gewend zijn aan ruimte
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef stavast het volgende:
[..]
heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/h
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!
't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
ok.. ik heb zelf ook nog geen boete gehad, al hoewel ik er wel één verwacht. ik houd altijd flitsservice.nl in de gaten. maar blijkbaar controleren ze het verkeer Utrecht - Amsterdam ook vanaf de kant van Amsterdam - Utrecht.. Spannend dusquote:
Ja, want 140 is zoooooooooooooooooooooooooo engquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.
Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
Inderdaad, of je gaat naar de Oosterburenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.
Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Inderdaad. Niet dat ik zelf nooit te hard rijdt, maar als ik dan een boete krijg ga ik niet lopen huilen dat het komt doordat de weg te breed was ofzoquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:24 schreef ouderejongere het volgende:
Van mij mogen ze veel meer controleren en niet alleen daar. Je moet je gewoon aan de regels houden.
Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negerenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef KomtTijd... het volgende:
maar op de hectometerpaaltjes staat toch echt "80".
En toch is het wel prettig dat het er op zit, voor als je dat grote, officiële bord bij de oprit even gemist hebt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negeren.
Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevaltquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef huhggh het volgende:
En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik.
Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Wat een beeldig alu hoedje heb je opquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:21 schreef Verburg_K het volgende:
Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.
Dit snelheidsbeleid heeft niet de instemming van Verkeer en Waterstaat, maar komt van Justitie af, die kunnen hier geld mee ophalen en heel erg veel ook.
En ik denk dat het een beetje elkaar pesten is ook, Justitie laat hier hun macht zien aan VenW
Ik vind traject controle niet altijd de beste oplossing en het lijkt er op dat het verkeer dan erg "onrustig" wordt, daarmee bedoel ik veel remmen en bumper kleven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat een beeldig alu hoedje heb je op.
Verdiep je eens in de materie, zou ik zeggen. Deze borreltafel-complot-prietpraat is een beetje ehm... niet serieus te nemen.
Uiteraard wist men van tevoren dat men harder zou gaan rijden dan 100 km/h op zo'n weg. En dat is inderdaad de reden dat trajectcontrole werd gepland om de 100 km/h zo goed mogelijk te handhaven. Maar je moet 't niet omdraaien.
Je voelt je in ieder geval wel aangesproken, dus duidelijk heb ik de juiste noot geslagen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevalt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |