En het Rijk heeft er weer een nieuwe melkkoe bij. Een 2x5baansweg met een snelheidslimiet van 100 km/h.quote:AMSTERDAM - Sinds de verbreding van de A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt bij snelheidscontroles bijna een op de vijf passanten bekeurd. Een groot deel van de passanten rijdt volgens een politiewoordvoerder 'fors' te hard.
Sinds 23 juli bestaat de A2 van Utrecht naar Amsterdam uit vijf rijstroken. Voor die verbreding reed ongeveer zes procent van de passanten te hard.
De woordvoerder zei op Radio 1 dat veel weggebruikers niet zijn gewend aan de ruimte die ze op de A2 krijgen. "Normaal kun je in de spits niet harder dan 50 kilometer per uur. Nu kun je ongehinderd doorrijden."
Na de verbreding heeft de politie acht keer gecontroleerd. Van de 56 duizend passanten reden er tienduizend te hard. Honderd rijbewijzen werden ingenomen. Dat gebeurt alleen als iemand veel te hard rijdt. Sommige automobilisten gingen sneller dan 200 kilometer per uur.
Snelheid
Sinds aan de weg wordt gewerkt geldt er geen maximumsnelheid meer van 120, maar van 100 of 90 kilometer per uur.
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest.
Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als er zóveel mensen op een traject te hard rijden, dan mag je misschien ook wel een beetje gaan twijfelen of de wetgeving nog wel reëel is..
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:19 schreef rutger05 het volgende:
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
Als ik het bericht zo lees was er sprake van fors te hard. Ik vermoed dat 10 km per uur te hard niet onder fors te hard valt op een snelweg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.
Dat laatste is volgens mij een nationale sport.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!
't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest
Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:30 schreef NML het volgende:
De laatste tijd komt er wel veel in het nieuws met gedode babies.
Die wet ook maar aanpassen dan?
Zijn naam is dan ook uitmuntend gekozen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Ik geloof er niets van dat 1 op de 5 mensen die daar langs komt meer dan 130 km/h op de teller rijdt. Dat gebeurt op wegen waar je 120 mag amper. Het toont gewoon aan dat er prima harder gereden kan worden dan 100km/h.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest
Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijnquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.
En natuurlijk mag je niet te hard rijden, maar waarom zondigen op dit traject zoveel mensen en met zulke flinke overschrijdingen? Omdat de maximumsnelheid veel te laag is gelegd, en dus makkelijk cashen.
Iedereen die regelmatig autorijdt weet dat je je snelheid eerder aanpast op de verkeerssituatie dan op de maximumsnelheid. Vaak ligt de maximumsnelheid iets lager dan dat, maar daar kunnen mensen zich op aanpassen. De enige reden dat hier zo erg gezondigd wordt is door een maximumsnelheid die onzinnig is ten opzichte van de verkeerssituatie.
ow wat doen ze dan... de weg is vanaf de oprit a9 tot aan afslag Maarssen gewoon gereed hoor! staan alleen van die borden dat je daar niet kan rijden. momenteel gebruikt oom de motor agent deze banen om het verkeer vanaf utrecht te laseren. op deze manier veroorzaakt hij ook nog eens vanaf amsterdam een filequote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:
[..]
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:
[..]
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn
Oh stel je voor dat je door die 20km/h extra in de slip raakt, 5 banen over steekt, dwars door de middenberm. Nog eens 5 banen over steekt, zonder een auto te raken en vervolgens een wegwerker aan de andere kant doodrijdt. Zoiets?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:
[..]
Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?
Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
quote:Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?
Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
Ja, wil, maar dat zegt niet dat het gaat gebeuren. De reden dat het 100km/h is dat het minder procedures zou opleveren en dat het sneller klaar zou zijn. Die 120 km/h moet eerst nog goedgekeurd worden en hier in Nederland gaat dat niet zo makkelijk met die belachelijke milieueisen, als het er überhaupt al doorheen komt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?
Hier, uit je eigen OP:
[..]
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.
Met de kans op een troll te happen:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |